| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:10
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | sorry shanita ben het niet met je eens een verslaving wat dan ook kun je niet zomaar accepteren,wel kun je proberen je wederhelft te steunen en hulp te zoekendit bedoel ik ook, beste Grace ;) doch als je wederhelft niet erkent dat ie verslaafd is en iedere vorm van hulp afwijst dan kom je dus idd in een bergafwaartse lijn en gaat je huwelijk eraan kapot,omdat de ander vaak niet beseft wat men zijn wederhelft aandoet.Ik had juist het idee dat Johan het wél erkent, omdat hij ook schreef dat ie het er met zijn vrouw over had.... ik ben dus met verslaafde man getrouwd geweest en na 4 jaar van knokken heb ik het opgegeven,heb het los moeten laten en heb voor de kids en mezelf gekozen anders had ik met me kleintjes op straat kunnen leven.dus ik zal nooit een verslaving accepteren want God brengt ons niet in slavernij maar wil ons juist in de vrijheid daarvan zetten.Ik heb het niet over accepteren, maar wél over steunen, zeker als iemand er al over praat en hulp zoekt en heeft gevonden enzo, snappie;) |
Ik begrijp jou ook wel hoor, als een situatie onhoudbaar is, weet ik uit eigen ervaring, ja, dan is uit elkaar gaan de enige optie. Is er nog wel liefde, en wil de verslaafde er dus wat aan doen, en is ter eerlijk over gesproken zoals Johan tegen zijn ex-vrouw, ja, dan heb je, vind ik, een ander verhaal.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 26 september 2010, 19:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:11
|
|
|
|
Zondag 26 September, Hand. 21: 10-14; Bereid om te sterven.
Dat is een vreemde vertoning, daar in het huis van de evangelist Filippus in Caesarea! Verbaasd staan ze met elkaar te kijken naar die profeet Agabus, die helemaal uit Judea naar Paules toegekomen is om hem te waarschuwen. Agabus heeft de gordel, de riem van Paules genomen en hij heeft daarmee zijn eigen handen en voeten vastgebonden...En als dat is gebeurd, zegt hij tegen de omstanders: Dit zegt de Heilige Geest: De man van wie deze gordel is, zal door de Joden in Jeruzalem zo worden gebonden en uitgeleverd aan de heidenen! Het wordt even stil in het huis van Filippus. Gespannen kijkt iedereen naar Paules, hoor je dat? Ga niet naar Jeruzalem, Paules, dat is veel te gevaarlijk! Je hoort wat Agabus zegt! Je bent gewaarschuwd door de Heilige Geest zelf. Ga niet, Paules; blijf toch hier! Maar Paules laat zich door die goedbedoelde raad niet van de wijs brengen. Hij weet dat de verkondiging van het evangelie belangrijker is dan zijn eigen leven. Hij is bereid zijn leven daarvoor te geven! Zijn eigen veiligheid is niet het zwaarst. Paules vraagt niet om een aantal goedgewapende begeleiders. Paules denkt er niet over te vluchten voor wat hem boven het hoofd hangt. Hij is bereid om de weg te gaan die zijn Meester ging... Wat je daarvan zeggen moet? Paules' vrienden zeggen slechts dit: De wil des Heren geschiedde! Zou het misschien nog altijd Gods wil zijn dat wij ons niet verschuilen achter veel wapens en wat moediger bereid zijn de weg te gaan die Jezus ging?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En waar zonder auto he Mario??????  |
Hé wat bedoel je nou??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:17
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Hé wat bedoel je nou??  |
je vertelde me pas dat je wat nieuws had aangeschaft....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:23
|
|
|
|
mij maakt het helemaal niet uit..... mag sober zijn...
liever voor die tijd de bloemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:33
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je bedoelt waarschijnlijk; jezelf beheersen??
haha ik neem tenminste aan, dat je je partner niet beheersen wilt.....  |
Dit is een juiste reactie, met diepgang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:36
|
|
|
|
Gemeenschap voor de (maatschappelijke)huwelijk, is voor God geen probleem, zolang het binnen Zijn richtlijnen is.....!!!!!
Niet dat wat de "kerk" leert, wel dat wat Hij gezegd heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:38
|
|
|
|
mijn ex had veel verslavingen, ik ben altijd bij em gebleven,ook uit angst.... Maar ik geloofde dat ons huwelijk kon herstellen, is maar waar een mens voor kiezen wil. je moet er samen achter kunnen staan en God er bij willen betrekken.
ik heb de bescherming en nabijheid van God zo intens nabij geweten, in hele donkere periodes in mijn leven.. in tijden kon ik innerlijk blijven zingen en God danken voor alles wat Hij voor mij gedaan had..
ik ben er nog vaak stil van...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:38
|
|
|
|
| JOHANN706 schreef: | | Hoe gaan we in een relatie hier mee om, als je man of vrouw verslaafd raakt. (in het algemeen) |
Is het dan al zover bij jou ? Waarom zorgen maken als het nog niet zover is ....
Maak je geen zorgen over de dag van morgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:40
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Gemeenschap voor de (maatschappelijke)huwelijk, is voor God geen probleem, zolang het binnen Zijn richtlijnen is.....!!!!!
Niet dat wat de "kerk" leert, wel dat wat Hij gezegd heeft. |
jaja Mar, zo praat je alles recht als het je uitkomt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | jaja Mar, zo praat je alles recht als het je uitkomt......  |
Nee, iIk weet de richtlijnen van God heel goed Willemijn..... Die zijn anders dan.....ik gooi de geboden van God niet niet weg....de kerk wel!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:52
|
|
|
|
door kerk instituren zijn er toch vele oorlogen gekomen....
Jezus heeft het leven voor geleefd, en in Zijn voetspoor mogen we toch volgen?
jaren geleden nam ik ook alles klakkeloos aan wat er in de samenkomst gezegt werd, en dacht ik ...."zij"weten het wel....NU denk ik zelf!! en dat bevalt wel heel goed... omdat?? ik een levende relatie met God heb.. simpel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 19:55
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | door kerk instituren zijn er toch vele oorlogen gekomen....
jaren geleden nam ik ook alles klakkeloos aan wat er in de samenkomst gezegt werd, en dacht ik ...."zij"weten het wel....NU denk ik zelf!! en dat bevalt wel heel goed... omdat?? ik een levende relatie met God heb.. simpel... |
Is het ook niet zo dat wij een beetje invullen dat de kerk allerlei regeltjes heeft? je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor wat je wel of niet doet toch?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 26 september 2010, 19:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:01
|
|
|
|
In de Oudheid en daarvoor trouwden de meisjes vaak kort na de eerste menstruatie. Nu zijn de meisjes waarschijnlijk nog eerder geslachtsrijp dan vroeger en dan is er een lange periode van het zeg twaalfde a dertiende levensjaar totdat het huwelijk maatschappelijk verantwoord en acceptabel is. Maar juist in die periode gieren de hormonen haast onbeheersbaar hard. Onthouding en maagdelijkheid heeft in die fase bij de meesten van ons ook niet echt gewerkt, met alle respect voor degenen bij wie dat wel zo was. Jongens mogen meer in de praktijk - het is misschien begrijpelijk maar niet fair -en worden vaak nog gewelddadig ook, al dan niet door drinkgedrag, altijd heel hevig in plaatsen als Urk, om maar eens wat te noemen.
Er is een groot verschil in leeftijd tussen lichamelijke volwassenwording en die van het huwelijk. Daardoor ontstaat de spanning ook. Let wel, ik pleit niet voor een huwelijk op dertienjarige leeftijd. En het is goed dat mensen op een leeftijd trouwen waarop ze een mate van kijk op de consequenties hebben voor wat betreft het huwelijk. Maar dat deze periode door onze samenleving min of meer wordt opgelegd binnen onze gezindte, speelt wel degelijk een rol. Het zou goed zijn dat eerlijk onder ogen te zien. Seksuele driften onderdrukken, vaak door de kerk zelf, heeft de RK Kerk in een diepe crisis gebracht en de geloofwaardigheid van de RK kerk sterk aangetast. Mgr. Gijsen, rabiaat tegenstander van alles wat met homoseksualiteit te maken had, wordt nu ook, al dan niet terecht, beschuldigd van het een en ander. Het celibaat werkt vaak slecht en de sociale druk om het te handhaven is binnen de RK Kerk toch hoog genoeg zou je zeggen. Binnen de orthodoxe protestantse kerken gebeurt echter ook wel wat, maak je maar geen illusie. De kerk kan maar beter buiten de slaapkamer blijven en het daar aan de gelovigen zelf overlaten. Dat scheelt ook veel ongelukkig makend schuldgevoel en kerkelijke bemoeienis hiermee veroorzaakt nagenoeg altijd ellende. Naarmate mensen gescheiden raken, verdwijnt het verlangen naar wat je goed hebt gekend overigens ook niet en dan zijn mensen niet eens heel jong. Ik pleit nimmer voor losbandigheid maar er is wel een menselijke maat en dat is een zaak van het eigen geweten. Of eigenlijk een zaak of verantwoordelijkheid van jou en God zelf.
Thomas, die weet en ziet wat er onder veel jongeren speelt en op heel veel andere plaatsen ook.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 27 september 2010, 00:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:03
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | door kerk instituren zijn er toch vele oorlogen gekomen....
jaren geleden nam ik ook alles klakkeloos aan wat er in de samenkomst gezegt werd, en dacht ik ...."zij"weten het wel....NU denk ik zelf!! en dat bevalt wel heel goed... omdat?? ik een levende relatie met God heb.. simpel... |
De kloosterlingen leven in navolging van Christus. Een leven van gehoorzaamheid, armoede en...celibatair. Dit zijn trouwens ook de gelofte die ze uitspreken bij de eeuwige professie. Want zoals je weet was Christus niet gehuwd en er was ook geen sprake van een vrouw in zijn leven.
We worden inderdaad aangesproken op ons gezond verstand en verantwoordelijkheden die we kunnen dragen, om Willemijn bij te treden. We kunnen ons zelf zoveel regeltjes laten voorschrijven dat het leven haast ondragelijk wordt. Het is toch de bedoeling dat we tijdens ons bestaan op deze plek ook vreugde kunnen beleven.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:12
|
|
|
|
ik heb een tv, ik lees op internet allerlei nieuwsberichten, ik luister op mijn werk naar de radio... Kinderen kijken naar mtv/tmf en wij kijken dat ook vrolijk of vrolijk mee... op zondag misschien een keer hour of power of een programma van de EO bijvoorbeeld. Wij bladeren door de reclame en doe mee met 'trends' als ze ons aan staan... en laat andere dingen achterwege omdat ik 'weet' dat ze niet bij me passen.. media is uit mijn leven niet echt weg te denken... en ik ga er op een eigen manier mee om...
ik weet dat media gemanipuleerd is... dat ik te zien/horen krijg wat men wil... ik neem alles dus met een hele grote korrel zout...
en jullie?
Hoe kijk jij naar de media? Heb jij een tv? Kijk je naar alle zenders? Hoe ga jij er mee om? Welke tijdschriften komen er bij jou niet in, en wat is daarvan je reden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | De kloosterlingen leven in navolging van Christus. Een leven van gehoorzaamheid, armoede en...celibatair. Dit zijn trouwens ook de gelofte die ze uitspreken bij de eeuwige professie. Want zoals je weet was Christus niet gehuwd en er was ook geen sprake van een vrouw in zijn leven.
We worden inderdaad aangesproken op ons gezond verstand en verantwoordelijkheden die we kunnen dragen, om Willemijn bij te treden. We kunnen ons zelf zoveel regeltjes laten voorschrijven dat het leven haast ondragelijk wordt. Het is toch de bedoeling dat we tijdens ons bestaan op deze plek ook vreugde kunnen beleven.
Frank |
ik heb geen aardse regeltjes.. juist geen regels... het enige gebod dat ik echt weet is...
"Dit is Mijn gebod dat gij elkander lief heeft, en de blijdschap wordt vervult.." dit houd toch alles in?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:19
|
|
|
|
Hoi!
Dat had ik ook hoor, toen ik pas tot geloof was gekomen, van dat alles maar zomaar aannemen wat er in samenkomsten werd gezegd. Zelf niet nadenken, maar in plaats daarvan napraten wat er in de samenkomsten werd gezegd. Tot ik er dus ook achter kwam, en bepaalde heilige huisjes barsten begonnen te vertonen bij mij. Met andere woorden, ik kwam erachter dat wát er werd gezegd in samenkomsten(goed bedoeld natuurlijk, dát snap ik wel ;), dat dat in de praktijk niet werkte..... Dat is ook wel met pijn gepaart gegaan, zo van dat ik mezelf eigenlijk járen geleefd heb gevoeld, toen ik erachter kwam dat dingen niet zo werkte als ze werden voorgeslteld. Maar het ging dusz ook met opluchting gepaard. Dan heb ik wel hulp gehad van een reformatorischr psycholoog, die ik nog steeds erg dankbaar ben ;) :)
Dat zélf denken bevalt mij ook erg goed ;) :) Inderdaad, omdat je zelf een relatie hebt met de Here. En nu zie ik samenkomsten wel als hulpmiddel, maar ik sta mezelf ook toe, om een eigen mening te hebben en het niet óveral mee eens te hoeven zijn. Want ík weet ook wel wat er in de bijbel staat....
Hier laat ik het even bij. Ik wou alleen zeggen dat ik mezelf erg herken in jou reactie.
Fijne Avond!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:28
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je moest natuurlijk niets maar deed het zelf.........flauwe verontschuldiging hoor........ |
jij ging toch zo graag uit van t goede in de mensch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:37
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | jij ging toch zo graag uit van t goede in de mensch?? |
Zeker, maar heb ook oog voor de minder goede dingen van de mens hoor...wel realistisch blijven Pieter......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 26 september 2010, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:38
|
|
|
|
Ik heb tv. Lees het AD, waarom geen Trouw, het is me met de paplepel ongegoten en ik doe het voornamlijk voor de sport. Er staat trouwens wel iedere week een column in van een theologe. Kijk alleen naar voornamijk Ned 1, 2 3n 3. Vind andere zenders niet leuk en hebben onzinnige programma's . En dan nog kijk ik selectief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 20:56
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Mijn gevoel en verstand zegt dat het moet zijn: Het interesseerd mij niet op welke dag ik vrij neem......want dat is mij zo geleerd en/of ingefluisterd......
Wetteloosheid en bandeloosheid is precies hetgeen dat inhoud om geen rekening met Gods geboden te houden.
Het is in feite hetzelfde om geen rekening en/of geen waarde hechten aan een huwelijk......want men is vrij..... |
Hoi Mar, als ik het zo lees, dan komt het op me over alsof voor al deze dingen geen vergeving mogelijk is. Dat God dit niet door de vingers ziet, dat, ook al ben je een kind van God, geen Genade van Hem hoeft te verwachten als je voor Hem komt te staan.
Ik mis in deze hele discussie over sabbat of zondag, DE reden van het naar de kerk gaan. Is DE reden niet Jezus Christus, Hij is daar toch het middelpunt van onze dank en aanbidding ??
Als ik samenkom met broeders en zusters om te luisteren naar Gods Woord, dan kom ik daar om God te loven en te prijzen, om geestelijk voedsel te krijgen. Dan komen we niet samen omdat iets ons influisterd "ga maar op de zondag, dan ben je lekker zondig bezig ..... "
Waarom ga jij op de sabbat, wat is jouw uitgangspunt, de Joodse traditie hoog houden of is Jezus Christus het middelpunt van samenkomen ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 26 september 2010, 21:01
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ik heb een tv, ik lees op internet allerlei nieuwsberichten, ik luister op mijn werk naar de radio... Kinderen kijken naar mtv/tmf en wij kijken dat ook vrolijk of vrolijk mee... op zondag misschien een keer hour of power of een programma van de EO bijvoorbeeld. Wij bladeren door de reclame en doe mee met 'trends' als ze ons aan staan... en laat andere dingen achterwege omdat ik 'weet' dat ze niet bij me passen.. media is uit mijn leven niet echt weg te denken... en ik ga er op een eigen manier mee om...
ik weet dat media gemanipuleerd is... dat ik te zien/horen krijg wat men wil... ik neem alles dus met een hele grote korrel zout...
en jullie?
Hoe kijk jij naar de media? Heb jij een tv? Kijk je naar alle zenders? Hoe ga jij er mee om? Welke tijdschriften komen er bij jou niet in, en wat is daarvan je reden? |
Hoi Jonathan,
Ik kijk weleens bij mijn tandarts naar tijdschriften. En er is ook een blad dat heet: "Men's Health'. Nou zou je denken van dat klink positief enzo. Komt bijna alleen seks voor in dat hele blad en dan ook elke keer. Nou zou je denken van niets mis mee, is gezond, hoort erbij etcetera. Maar ja, gaan ze het hebben over het gaan naar zogenaamde 'parenclubs'. Geven ze tips, zoals van dat als je daar met je partner heengaat, dat je het dan niet met een ander moet doen, waar zij niet bij is omdat ze zich dan buitengesloten kan voelen.... Dat soort 'tips'. Ja, en dan heb ik wel zoiets van dat dat veels te ver gaat hoor......
Wat ik wel leuk vind op tv is die programma's zoals 'Idols', en 'My name is'. Soort van talentenjachten zeg maar. 'My name is' heb ik dit weekend nog gezien, vond ik erg leuke en goed, hoe zelfs kinderen bekende en beroemde artiesten zó goed na kunnen doen. En dan ook altijd met een leuke jury, vind ik. Ook vind ik het gezellig om naar dit soort programma's te kijken.
Ook hou ik van goed films. dit weekend 'Absolute power' gezien, geregiseerd door Clint Eastwood, die zelf ook de hoofdrol speelt. Nou kan ik wel heel veel films opnoemen die ik goed vind hoor, met name ook klassiekers.
Nou en dan zijn er nog de boeken. Ik ben nu alles van David Baldacci aan het lezen. Het zijn erg goede thrillers, vind ik, die al boeien vannaf de eerste pagina. Daarvoor religieuze thrillers en romans gelezen van oa Bill Meyers en Frnk Perretti. Ook erg boeiend en spannend.
Fijne Avond!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|