ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:02

SHANITA130 schreef:
Hoi!

Dat had ik ook hoor, toen ik pas tot geloof was gekomen, van dat alles maar zomaar aannemen wat er in samenkomsten werd gezegd.
Zelf niet nadenken, maar in plaats daarvan napraten wat er in de samenkomsten werd gezegd.
Tot ik er dus ook achter kwam, en bepaalde heilige huisjes barsten begonnen te vertonen bij mij. Met andere woorden, ik kwam erachter dat wát er werd gezegd in samenkomsten(goed bedoeld natuurlijk, dát snap ik wel ;), dat dat in de praktijk niet werkte.....
Dat is ook wel met pijn gepaart gegaan, zo van dat ik mezelf eigenlijk járen geleefd heb gevoeld, toen ik erachter kwam dat dingen niet zo werkte als ze werden voorgeslteld.
Maar het ging dusz ook met opluchting gepaard. Dan heb ik wel hulp gehad van een reformatorischr psycholoog, die ik nog steeds erg dankbaar ben ;) :)

Dat zélf denken bevalt mij ook erg goed ;) :) Inderdaad, omdat je zelf een relatie hebt met de Here. En nu zie ik samenkomsten wel als hulpmiddel, maar ik sta mezelf ook toe, om een eigen mening te hebben en het niet óveral mee eens te hoeven zijn.
Want ík weet ook wel wat er in de bijbel staat....

Hier laat ik het even bij. Ik wou alleen zeggen dat ik mezelf erg herken in jou reactie.

Fijne Avond!

Over samenkomsten gesproken, ik zag net bij Familiy7, prachtige zender, maar die man zei, alles wat je vasthoudt zul je verliezen,
ik werd er depri van, moet je dan je relatie meer vrijheid geven?
Zo langzamerhand weet ik het allemaal niet meer Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:03

JONATHAN890 schreef:
zo nieuw is dat niet hoor Mario....... bijna klassieker

Ik vind van die CD van Rebecca St. James vooral het nummer God Help Me
gaaf

http://www.youtube.com/watch?v=ycva3DlBwgg&feature=related

Een beetje spraakverwarring geloof ik Jonathan, met iets nieuws bedoelde ik deze muziek niet maar wat anders.......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:08

PIEKIE042 schreef:
mijn ex had veel verslavingen, ik ben altijd bij em gebleven,ook uit angst....
Maar ik geloofde dat ons huwelijk kon herstellen, is maar waar een mens voor kiezen wil.
je moet er samen achter kunnen staan en God er bij willen betrekken.

ik heb de bescherming en nabijheid van God zo intens nabij geweten, in hele donkere periodes in mijn leven..
in tijden kon ik innerlijk blijven zingen en God danken voor alles wat Hij voor mij gedaan had..

ik ben er nog vaak stil van...

Heb het 11 jaar volgehouden, alle energie erin gestopt, hij was een lieve man, ik stond machteloos, zelf ging hij weg, nadat ze in de kerk hadden
gevraagd aan me....gaan jullie trouwen? Ik zeg...met een alcoholist trouw je niet, toen is hij op zoek gegaan naar een woning, tijdens onze relatietherapie 4 maanden nuchter, werd hem een huis aangeboden, dat was een harde klap, hij ging, ik heb hem steeds gesteund, totdat de duivel daarin huis kwam (zijn beschonken vrienden vloekten) dat was het einde.
Nog steeds is hij verslaafd, maar weet er mee om te gaan.
Zou GOD dit alles nu hebben gewild?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:09

EVA685 schreef:
Over samenkomsten gesproken, ik zag net bij Familiy7, prachtige zender, maar die man zei, alles wat je vasthoudt zul je verliezen,

Hi Eva,

Ik denk dat, als het tijd is om iets of iemand los te laten, God zelf jou dat duidelijk maakt. Dat kan een voorganger volgens mij niet. En God zal je daar dan ook bij helpen.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:10

ZINGA672 schreef:
Hi Eva,

Ik denk dat, als het tijd is om iets of iemand los te laten, God zelf jou dat duidelijk maakt. Dat kan een voorganger volgens mij niet. En God zal je daar dan ook bij helpen.

GrZ!

Dank je voor je antwoord, leuke foto zeg! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:18

PIEKIE042 schreef:
je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft....

Een gevaarlijk stigma in mijn ogen. Er zijn voldoende mensen die zeer bewust ja zeggen en trouw beloven tot de dood, ook op die leeftijd. Dat dit niet altijd ook volbracht wordt, hoeft niet te zeggen dat de keuze indertijd niet bewust geweest zou zijn. Er kan vanalles op ons pad komen waardoor we ergens vast lopen en/of waardoor we ons niet meer
(kunnen) houden aan onze belofte. En ja, dat is spijtig, dat we dat als mensen niet altijd (meer) op kunnen brengen. Maar maakt dat de eerdere keus meteen niet bewust????
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:20

EVA685 schreef:

Hoi Eva!

Ja, ik ken die tekst. vind het zelf wel een erg mooie tekst.
matt 10:39 1. Mat 10,39
Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

Ik denk dat ermee bedoelt wordt, ik zal even een voorbeeld geven van wat ik denk.
Kijk, als je wil stoppen met roken, dan verlies je in zekere zin je leven voor een gedeelte, omdat het 'roken'een soort van ontspanning was zeg maar.
Maar ja, als je dat dan doet, dan merk je, dat je, ondanks de moeilijke momenten, dat je je toch beter voelt.
Dit is een voorbeeld: je verliest het 'roken', maar je vindt er je conditie, gemoedsrust(want roken is slecht en toch deed je het) mee terug zeg maar.

En dat kan je mijns inziens ook op andere dingen toepassen.
Als bijvoorbeeld iemand moeite heeft om zijn huishouden te doen.
Dan verliest diegene iets, als hij het 'huishouden' doet, want hij vind het vervelend en kan wel leukere dingen bedenken.
Aan de andere kant wint hij veel, want als alles lekker is opgeruimt en schoon enzo, voelt hij zich veel beter.

Ik zelf denk dat het maar net is hoe bijbelteksten worden uitgelegd. Op een opbouwende manier, of op een negatieve manier.

En natuurlijk, iedereen die een relatie heeft waarvan hij/zij houdt, die wil die relatie niet verliezen. dus dat kan mijns inziens daar helemaal niets mee te maken hebben.

Of het moet gaan om een partner die echt wel tegen God ingaat.

Snappie?

Fijne Avond!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:22

HENK710 schreef:
Een gevaarlijk stigma in mijn ogen. Er zijn voldoende mensen die zeer bewust ja zeggen en trouw beloven tot de dood, ook op die leeftijd. Dat dit niet altijd ook volbracht wordt, hoeft niet te zeggen dat de keuze indertijd niet bewust geweest zou zijn. Er kan vanalles op ons pad komen waardoor we ergens vast lopen en/of waardoor we ons niet meer
(kunnen) houden aan onze belofte. En ja, dat is spijtig, dat we dat als mensen niet altijd (meer) op kunnen brengen. Maar maakt dat de eerdere keus meteen niet bewust????

Is het niet zo dat je achteraf bedenkt dat het misschien niet zo verstandig was en is geweest? Wijsheid komt met de jaren toch?
En praktisch niemand die gaat trouwen doet dat met het idee om weer te gaan scheiden......en het is net wat Henk zegt, er kan zoveel op je pad komen en je kan ieder een andere weg gaan terwijl je dat niet voor ogen had toen je ging trouwen........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:23

WILLEMIJN232 schreef:
Zeker, maar heb ook oog voor de minder goede dingen van de mens hoor...wel realistisch blijven Pieter......

als ik jouw gemiddelde reacties lees.... ben ik blij dat IK wel realistisch ben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:29

PIETER649 schreef:
als ik jouw gemiddelde reacties lees.... ben ik blij dat IK wel realistisch ben Knipoog smiley

Neem van mij aan, IK ben vrij realistisch.......

Het is niet altijd wat je leest van iemand he, maar meer van wat je niet leest..... Knipoog smiley En je maakt mij niet wijs dat jij dat ook niet weet...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:31

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Mar, als ik het zo lees, dan komt het op me over alsof voor al deze dingen geen vergeving mogelijk is. Dat God dit niet door de vingers ziet, dat, ook al ben je een kind van God, geen Genade van Hem hoeft te verwachten als je voor Hem komt te staan.

Ik mis in deze hele discussie over sabbat of zondag, DE reden van het naar de kerk gaan.
Is DE reden niet Jezus Christus, Hij is daar toch het middelpunt van onze dank en aanbidding ??

Als ik samenkom met broeders en zusters om te luisteren naar Gods Woord, dan kom ik daar om God te loven en te prijzen, om geestelijk voedsel te krijgen.
Dan komen we niet samen omdat iets ons influisterd "ga maar op de zondag, dan ben je lekker zondig bezig ..... " Boze smiley

Waarom ga jij op de sabbat, wat is jouw uitgangspunt, de Joodse traditie hoog houden of is Jezus Christus het middelpunt van samenkomen ??

Cross, hetgeen jij bedoeld met "Joodse traditie" , is voor mij de" eerste en de tweede gebod, hieraan hangt de ganse wet en de porofeten". Dat is voor mij de middelpunt van de Here Jezus.
Inclusief "Sabbath".

De kerk noemt het: "dat is voor de Joden" voor mij is het "gehoorzaamheid", luisteren naar Zijn stem.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 26 september 2010, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:35

HENK710 schreef:

ik soreek nu ook uit mijn ervaringen van nu.....en OOK ik...ging met overtuiging in het huwelijk...maar een hele grote fout geweest, en achter af...is altijd zo, zie je het...
en zeker///zijn ook huwelijke die OOK goed gaan en zijn.....
maar ..ik bedenk me,. nu met ervaringen en wijsheden, dat he wel heel veel zegt...trouw zijn tot de dood...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:37

PIEKIE042 schreef:
ik soreek nu ook uit mijn ervaringen van nu.....en OOK ik...ging met overtuiging in het huwelijk...maar een hele grote fout geweest, en achter af...is altijd zo, zie je het...
en zeker///zijn ook huwelijke die OOK goed gaan en zijn.....
maar ..ik bedenk me,. nu met ervaringen en wijsheden, dat he wel heel veel zegt...trouw zijn tot de dood...

Ik moet je eerlijk zeggen dat ALS ik nu weer ging trouwen ik er toch ook wel weer vanuit zal gaan dat het tot de dood ons scheidt is.............
Je moet ook vooruit leven en weer kunnen geloven in het goede......
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:38

SHANITA130 schreef:
Hoi!

Dat had ik ook hoor, toen ik pas tot geloof was gekomen, van dat alles maar zomaar aannemen wat er in samenkomsten werd gezegd.
Zelf niet nadenken, maar in plaats daarvan napraten wat er in de samenkomsten werd gezegd.
Tot ik er dus ook achter kwam, en bepaalde heilige huisjes barsten begonnen te vertonen bij mij. Met andere woorden, ik kwam erachter dat wát er werd gezegd in samenkomsten(goed bedoeld natuurlijk, dát snap ik wel ;), dat dat in de praktijk niet werkte.....
Dat is ook wel met pijn gepaart gegaan, zo van dat ik mezelf eigenlijk járen geleefd heb gevoeld, toen ik erachter kwam dat dingen niet zo werkte als ze werden voorgeslteld.
Maar het ging dusz ook met opluchting gepaard. Dan heb ik wel hulp gehad van een reformatorischr psycholoog, die ik nog steeds erg dankbaar ben ;) :)

Dat zélf denken bevalt mij ook erg goed ;) :) Inderdaad, omdat je zelf een relatie hebt met de Here. En nu zie ik samenkomsten wel als hulpmiddel, maar ik sta mezelf ook toe, om een eigen mening te hebben en het niet óveral mee eens te hoeven zijn.
Want ík weet ook wel wat er in de bijbel staat....

Hier laat ik het even bij. Ik wou alleen zeggen dat ik mezelf erg herken in jou reactie.

Fijne Avond!

heb niets aan toe te voegen.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:40

ANITA324 schreef:
Lieve Broeders en Zusters,

Hoe of wie je ook bent
Welke gemeente je ook vandaan komt
Jullie zijn allemaal van harte welkom!

Mocht je 9 okt. niks hebben van activiteit
Meld je dan als nog bij mij aan. Lachende smiley

Een zuster in Christus,

Liefs,

Anita

Even een vraagje Anita,

Wie gaan er nu eigenlijk mee, er zijn wat afmeldingen, je hebt een aantal namen zelf weggehaald, en een aantal kennissen van je erbij geschreven. Misschien heel gezellig voor jou, maar ik vind het toch wel een beetje jammer. Ik wil graag mee om de mensen waarmee ik in de chatbox praat beter te leren kennen. Wanneer blijkt dat ik nu ruim 200 kilometer moet gaan rijden om vooral kennis te maken met jou kennissen weet ik niet of ik hier veel zin in heb.

Sorry maar ik vind het echt een beetje jammer.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:40

PIEKIE042 schreef:
van sommige reacties hier krijg ik hartkloppingen van.... Huilende smiley, smiley in tranen

bbrrrr..... Smiley die vol vragen zit
als je een leven hebt met God, en Hij in je leeft en woont als een liefhebbende God, wil Hij toch echt al het goede voor de mens...

Tot de dood ons scheidt....dat dacht ik eerder ook...
heb het nog nooit zo ellendig gehad als de 9 jaar huwelijk....
en..mijn dankbaarste dag is...dat ik gescheiden ben, en ik God daar tot vandaag, ook na 15 jaar intens dankbaar voor ben, dat HIJ mij uit die ellende gehaald heeft..

wat is een huwelijk??
dat wat door de ambtenaar ondertekend is? en de getrouwden ook??

stel....dat ik zou willen trouwen, ......blijkt ook dat je niet mag samen wonen en niet trouwen..wat mag je dan wel??
Ik weet!!! dat dit wetjes zijn, maar niet voor mij... Verliefde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

de bijbel...door mensen geschreven....en voor die tijd..
ik zie velen die in een 2 e huwelijk gelukkig zijn geworden..
je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft....

Wat een giga onzin verhaal schrijf je hier zeg ..... Boze smiley
Je bent wel zelf in het huwelijk gestapt naar ik aanneem, denk niet dat iemand je daartoe heeft gedwongen .....

als je een leven hebt met God, en Hij in je leeft en woont als een liefhebbende God, wil Hij toch echt al het goede voor de mens...

Heeft Hij jou echt uit die ellende gehaald, want als je dat zegt zeg je ook dat Hij jou heeft toegestaan, om in het huwelijk stappen .... Smiley met dichtgeplakte mond

De bijbel is door mensen geschreven .... en voor die tijd..

In die tijd werd ook geschreven "heb de Heer uw God lief...." en "alzo lief had God de wereld, dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft .... " en "Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben....." Maar goed dat zal dan ook voor die tijd zijn geschreven ..... Twijfelende smiley

Volgens mij klopt er ergens iets niet in je verhaal ..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:42

WILLEMIJN232 schreef:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ALS ik nu weer ging trouwen ik er toch ook wel weer vanuit zal gaan dat het tot de dood ons scheidt is.............
Je moet ook vooruit leven en weer kunnen geloven in het goede......

ik ook...
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:45

JONATHAN890 schreef:
ik heb een tv, ik lees op internet allerlei nieuwsberichten, ik luister op mijn werk naar de radio...
Kinderen kijken naar mtv/tmf en wij kijken dat ook vrolijk of vrolijk mee... op zondag misschien een keer hour of power of een programma van de EO bijvoorbeeld.
Wij bladeren door de reclame en doe mee met 'trends' als ze ons aan staan... en laat andere dingen achterwege omdat ik 'weet' dat ze niet bij me passen..
media is uit mijn leven niet echt weg te denken...
en ik ga er op een eigen manier mee om...

ik weet dat media gemanipuleerd is... dat ik te zien/horen krijg wat men wil...
ik neem alles dus met een hele grote korrel zout...

en jullie?

Hoe kijk jij naar de media?
Heb jij een tv? Kijk je naar alle zenders?
Hoe ga jij er mee om?
Welke tijdschriften komen er bij jou niet in, en wat is daarvan je reden?

Ja, ik heb ook tv. Wat doe ik ermee? Alleen wat ik zelf wil . En wat wil ik met die tv? Is het zo'n mooi sieraad in de huiskamer? Nou, ik vind het niet echt. Moet hem iedere keer weer opnieuw afstoffen . Waarom staat ie er dan. Nieuws krijg ik wel te horen of te lezen . Het RD valt iedere dag op de mat . De regionale krant ( PZC ) lees ik in de pauze op het werk .
Maar dan toch waarom die tv? Dat ding wat regelmatig een hele week niet aanstaat om dat het ding me niet interesseert. En toch .....hij staat er . Stomme gewoonte om zo'n ding te hebben? IIk denk het wel. Is ie in ons leven binnengeslopen? Ik denk het wel.... of toch niet? Nee, ieder heeft hem zelf in huis gehaald ... bewust.
En blij met dat ding? Uuuuhm......tja.....eigenlijk kunnen we niet zonder, zullen de meesten zeggen. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:59

MAR907 schreef:
Cross, hetgeen jij bedoeld met "Joodse traditie" , is voor mij de" eerste en de tweede gebod, hieraan hangt de ganse wet en de porofeten". Dat is voor mij de middelpunt van de Here Jezus.
Inclusief "Sabbath".

De kerk noemt het: "dat is voor de Joden" voor mij is het "gehoorzaamheid", luisteren naar Zijn stem.

Maar je geeft geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

Waarom ga jij op de sabbat, wat is jouw uitgangspunt, de Joodse traditie hoog houden of is Jezus Christus het middelpunt van samenkomen ??
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:00

CROSSROAD317 schreef:
Wat een giga onzin verhaal schrijf je hier zeg ..... Boze smiley
Je bent wel zelf in het huwelijk gestapt naar ik aanneem, denk niet dat iemand je daartoe heeft gedwongen .....

Heeft Hij jou echt uit die ellende gehaald, want als je dat zegt zeg je ook dat Hij jou heeft toegestaan, om in het huwelijk stappen .... Smiley met dichtgeplakte mond

De bijbel is door mensen geschreven .... en voor die tijd..

In die tijd werd ook geschreven "heb de Heer uw God lief...." en "alzo lief had God de wereld, dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft .... " en "Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben....." Maar goed dat zal dan ook voor die tijd zijn geschreven ..... Twijfelende smiley

Volgens mij klopt er ergens iets niet in je verhaal ..... Smiley die vol vragen zit

jah....ik ben zelf in dat huwelijk gestapt, zelfs ingezegend..
mijn trouwtekst....daar had ik in mijn huwelijk heel veel aan....

"Ik zal u niet begeven en u niet verlaten...weest moedig en sterk..."
en hier had ik veel sterkte uit gehaald...

en helemaal waar....Hij heeft het allerbeste met Zijn schepping voor...
Hij heeft de mens keuses gegeven..
de mens kiest...kan alle kanten op...
God is geen tovenaar en wij geen marionetten....
en in mijn verkeerde keuze, ook daarin is God er bij..
omdat...Hij me nooit verlaat..mijn leuze geweest dus om te trouwen...en een ellende in te gaan... Boze smiley

de laatste teksten van..heb uw God lief enz...heeft niet te maken met de leef gewoonten van die tijd, dat is er altijd geweest...vanaf de schepping...
God zag dat het zeer goed was-------
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:02

EVA685 schreef:
Heb het 11 jaar volgehouden, alle energie erin gestopt, hij was een lieve man, ik stond machteloos, zelf ging hij weg, nadat ze in de kerk hadden
gevraagd aan me....gaan jullie trouwen? Ik zeg...met een alcoholist trouw je niet, toen is hij op zoek gegaan naar een woning, tijdens onze relatietherapie 4 maanden nuchter, werd hem een huis aangeboden, dat was een harde klap, hij ging, ik heb hem steeds gesteund, totdat de duivel daarin huis kwam (zijn beschonken vrienden vloekten) dat was het einde.
Nog steeds is hij verslaafd, maar weet er mee om te gaan.
Zou GOD dit alles nu hebben gewild?

waarom vraag je je af of God dit wilt?

in een relatie alle energie ingestopt....klinkt al niet okey...

ik heb ook heel veel meegemaakt in mijn huwelijk...en...nadien ook een flinke klap heestelijk en lichamelijk gehad..
ik had geen lieve man..
Je man heeft toch een keuze gemaakt=
er zijn genoeg afkick centra s...
mijn ex was ook alcoholist, en zijn leven ziet er heel beroerd uit...zijn lijf kapot gezopen..
vloeken tieren enz....ik denk dat je daar door heen moet kijken..
het hart...daar draaif het om---

veel sterkte..,

Laatst aangepast door
PIEKIE042
op zondag 26 september 2010, 22:13
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:09

PIEKIE042 schreef:
waarom vraag je je af of God dit wilt? Dit wil Hij toch niet?

Omdat alles voorbestemd is.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:14

MARIANNE129 schreef:
Even een vraagje Anita,

Wie gaan er nu eigenlijk mee, er zijn wat afmeldingen, je hebt een aantal namen zelf weggehaald, en een aantal kennissen van je erbij geschreven. Misschien heel gezellig voor jou, maar ik vind het toch wel een beetje jammer. Ik wil graag mee om de mensen waarmee ik in de chatbox praat beter te leren kennen. Wanneer blijkt dat ik nu ruim 200 kilometer moet gaan rijden om vooral kennis te maken met jou kennissen weet ik niet of ik hier veel zin in heb.

Sorry maar ik vind het echt een beetje jammer.

Als organisator vind ik dat iedereen mag komen of je bij CM zit of een andere site ieder persoon is welkom groot of klein, dik of dun, jong of oud, hoog of laag iq wees jezelf als mens zijn. (zoals Jezus iedereen welkom heet) Knipoog smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:15

EVA685 schreef:

dat geloof ik niet...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:18

EVA685 schreef:

Hoi Eva,

Wij houden Gods woord vast en het vertrouwen op Hem en het geloof in het leven vanuit Zijn liefde en genade.
En God belooft dan dat HIj met ons zal zijn..in alle dingen...al de dagen van ons leven.
Houdt je daar maar aan vast, wat of die "man"ook zei.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:20

WILLEMIJN232 schreef:
Je moest natuurlijk niets maar deed het zelf.........flauwe verontschuldiging hoor........

Als u daar van uit wilt gaan, mij om het even hoor!!
Maar ik verschuil me tenminste niet achter een Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:24

SHANITA130 schreef:
Hoi Eva!

Ja, ik ken die tekst. vind het zelf wel een erg mooie tekst.
matt 10:39 1. Mat 10,39
Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

Ik denk dat ermee bedoelt wordt, ik zal even een voorbeeld geven van wat ik denk.
Kijk, als je wil stoppen met roken, dan verlies je in zekere zin je leven voor een gedeelte, omdat het 'roken'een soort van ontspanning was zeg maar.
Maar ja, als je dat dan doet, dan merk je, dat je, ondanks de moeilijke momenten, dat je je toch beter voelt.
Dit is een voorbeeld: je verliest het 'roken', maar je vindt er je conditie, gemoedsrust(want roken is slecht en toch deed je het) mee terug zeg maar.

En dat kan je mijns inziens ook op andere dingen toepassen.
Als bijvoorbeeld iemand moeite heeft om zijn huishouden te doen.
Dan verliest diegene iets, als hij het 'huishouden' doet, want hij vind het vervelend en kan wel leukere dingen bedenken.
Aan de andere kant wint hij veel, want als alles lekker is opgeruimt en schoon enzo, voelt hij zich veel beter.

Ik zelf denk dat het maar net is hoe bijbelteksten worden uitgelegd. Op een opbouwende manier, of op een negatieve manier.

En natuurlijk, iedereen die een relatie heeft waarvan hij/zij houdt, die wil die relatie niet verliezen. dus dat kan mijns inziens daar helemaal niets mee te maken hebben.

Of het moet gaan om een partner die echt wel tegen God ingaat.

Snappie?

Fijne Avond!

Heel duidelijk, dank jewel Knipoog smiley
Jij ook een fijne avond.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:25

PIEKIE042 schreef:
dat geloof ik niet...

Ja, dan wordt het moeilijk, dat moet je toch wel geloven staat in de Bijbel toch?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:25

EVA685 schreef:

Dat geloof ik niet.
een verslaafd iemand is verslaafd geworden. Dat was ie niet toen ie geboren werd. Nee.... die alcohol was wel lekker, werd steeds lekkerder , zelfs zo lekker dat ie niet meer zonder kon.
Met roken idem dito. Ik heb nog nooit een baby met een peuk in de wieg zien liggen.
En zo is het met alle verslavingen. God heeft het niet gewild en nog steeds niet. Maar de mensen hebben er zelf voor gekozen, bewust? In de meeste gevallen onbewust denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:26

Voor het avondje uit gaan mee:

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168
CHATULIEM619

Door omstandigheden zijn er mensen die zich hebben afgemeld helaas.
Zo hoop ik echter dat we allemaal een gezellige avond mogen hebben.
Het gaat om de gezelligheid om je broeder en zuster te leren kennen. Knipoog smiley
Of je hierbij zit of ergens anders en als je vrienden hebt ook die zijn uitgenodigt.

!!!!! IEDEREEN IS VAN HARTE WELKOM !!!!!

Shalom,

Laatst aangepast door
ANITA324
op zondag 26 september 2010, 22:42
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 ... 6194 Volgende
Pagina 1281 van 6194