| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:59
|
|
|
|
Het off-topic topic, is toch geen klaag-topic geworden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 08:00
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Het off-topic topic, is toch geen klaag-topic geworden.  |
nee hoor, ik dacht nu we toch bezig zijn... maar ik zal zwijgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 08:09
|
|
|
|
Het is via welke lijnen je het bekijkt he. Als ik even nu mezelf na ga is dat ik niet altijd en soms nooit zaterdag of zondag naar de sjoel of kerk naar toe ga. Wat ik wel vaak heen ga is naar diverse samenkomsten of schriftlezingen naar toe ga. Die zowel eens op woensdag avonden worden gehouden als op diverse avonden van de week en dat ik soms een weekend conforentie bezoek van een bepaalde stichting. Via Heartcry, Zoeklicht, Middernachtsroep, enz om mij daarin geestelijk opgebouwd te worden. Verder beluister ik vaak een dvd van Paul Washer of een andere predikant of bekijk het via youtube, en anders op nl 1 via nederland zingt.
Waar draait het inwezen om dat je een persoonlijk je hart aan Jezus Christus hebt gegeven en dat je daar een innige band mee hebt !
De schijnheiligheid en vroomheid om in een kerk of sjoel te zitten als het verder blijkt in je dagelijks leven dat je er een puinzooi van maakt. Geen tijd en aandacht aan God geeft wat heeft het dan voor zin om een luchtig toetje te nemen of een stevige preek aan te horen als je toch dagelijks je eigen ding doet. Ten alle dagen behoor je aandacht aan de Here te schenken het is een kostbaar iets door dagelijks onze Bijbel te gaan lezen en te Bidden zodat we op deze wijze mogen gaan Groeien tot onze hemelse Vader.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 08:36
|
|
|
|
GOOOOOOOOOOOOOODMORNING! 
Beetje triest weer maar morgen is het weekend en blijft het droog. En ik voel het....looooooooooove is in the air voor jullie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 08:58
|
|
|
|
Laat ik het eens anders weergeven het is mij eens een keer gezegt: Anita als je kerk of gemeente verzaakt dan mag jij je eens afvragen of je er wel bijhoort. Hoe durf jij te zeggen dat ik er niet bijhoor! Wil diegene ermee zeggen dat ik niet de hemel kom omdat ik niet elke zondag of zaterdag naar de kerk ga ! Bij zulke mensen is veel hoogmoedigheid die een ander even de oren willen laten wassen waar ik totaal geen respect voor heb. Want weet gij dat dit aan God is die over ons leven kijkt en in hoe we daarin staan.
Het gaat om je hart !!!! Tussen jou en God !!!
Dat wilde ik wel even kwijt. Het is heel gemakkelijk om even te zeggen je moet zus of zo doen. Laat jou eigen leven meer tot getuigenis zijn dan dat je naar de ander wijst.
Aan de vruchten zie je of dit goed of slecht is. Dat we daar leren onderscheidt te maken.
Ef. 5.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | GOOOOOOOOOOOOOODMORNING! 
Beetje triest weer maar morgen is het weekend en blijft het droog. En ik voel het....looooooooooove is in the air voor jullie  |
Goedemorgen Leanne,
een beetje triest.......hoe kom je dr bij? het zonnetje schijnt hier zo heerlijk...tsja das Brabant(s) weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:07
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Yep, dat is em.
Is al jaren geleden hoor en heb er dus ook geen last meer van maar was meer als tip bedoeld, je hoeft dus geen fruitmandjes en bloemenkaarten te sturen naar mij! |
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 09:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:15
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Goedemorgen Leanne,
een beetje triest.......hoe kom je dr bij? het zonnetje schijnt hier zo heerlijk...tsja das Brabant(s) weer  |
Die zon krijgen wij morgen,eg woar! Frieze nachten zijn lang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:18
|
|
|
|
Eigenlijk best wel onbegrijpelijk, dat veel al vrouwen een verdedigende rol spelen als het om de Islam gaat, terwijl deze zelf niet veel voor heeft met vrouwen. Ze zijn er voor de voortplanting, de huishoudelijke taak, en een man mag er nog steeds meerdere hebben. Zijn ze eenmaal uit gehuwlijkt dan moeten ze ingepakt worden, en zwijgen, mogen ze alleen nog met hun ega praten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:18
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Heb je misschien ook tips voor blaasklachten ???  |
Ehh...stoppen met blazen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:20
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | GOOOOOOOOOOOOOODMORNING! 
Beetje triest weer maar morgen is het weekend en blijft het droog. En ik voel het....looooooooooove is in the air voor jullie  |
Oh Wow!! ennehh...in welk stukje lucht zit dat dan precies verstopt? De lucht is oneindig groot, weet je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:20
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Die zon krijgen wij morgen,eg woar! Frieze nachten zijn lang  |
Haha...droom maar lekker verder, Brabantse nachten die zijn alleen maar lang.
(Oeps kom net mn bed pas uit, had mij verslapen vanochtend vandaar die lange nacht )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:23
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Heb je misschien ook tips voor blaasklachten ???  |
Zouden we niet beter een ziekenhoekje kunnen openen, of een klaaghoekje...kan ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:24
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Zouden we niet beter een ziekenhoekje kunnen openen, of een klaaghoekje...kan ook  |
Een klaaghoekje hebben we al ooit es gehad... denk dat er niet zo veel meer te klagen viel! 
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=46
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 09:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:26
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Oh Wow!! ennehh...in welk stukje lucht zit dat dan precies verstopt? De lucht is oneindig groot, weet je!  |
In de CM lucht,er zijn hier zoveel leuke,lieve,wijze,grappige,trouwe,zorgzame,lekkere,oprechte,warme,eerlijke,lange/korte en attente mannen.........zal ik wat nummertjes doormailen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:48
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | In de CM lucht,er zijn hier zoveel leuke,lieve,wijze,grappige,trouwe,zorgzame,lekkere,oprechte,warme,eerlijke,lange/korte en attente mannen.........zal ik wat nummertjes doormailen?  |
onze expert heeft weer gesproken leanne kent volgens mij alle leuke kerels van cm alleen wel vreemd dat ze haar drent dan weer van een andere site moet halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:53
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | onze expert heeft weer gesproken leanne kent volgens mij alle leuke kerels van cm niet allemaal,wel veel alleen wel vreemd dat ze haar drent dan weer van een andere site moet halen Even wat "lekkers" bij de "buren" gehaald he |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 10:48
|
|
|
|
Voor de ouderen onder ons, maar hij blijft mooi:
[/url]http://www.youtube.com/watch?v=57tK6aQS_H0[url]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 11:10
|
|
|
|
Dit is een typisch voorbeeld van een discussie die uit de hand is gelopen vanwege gebrek aan respect en liefde voor elkaar. De niet-christenen lachen zich een breuk als ze dit lezen. Er gaat in ieder geval weinig verheffends van uit.
Bijvoorbeeld: Suggereren dat mensen die oprecht God vereren op de zondag de Baäl vereren, is respectloos.
Andersom: Mensen iets in de mond leggen en daar een oordeel over vellen, is ook een verkrachting van het faire debat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEKE299
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 11:20
|
|
|
|
Hallo joelle, je collega hier. Ik ga met je mee
Laatst aangepast door
|
INEKE299
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 11:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 11:43
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Ik denk dat er geen verschil in zit, in wie (dus welke overtuiging) je kunt vertrouwen, ook "christenen" zetten je wel eens een hak of doen iets achter je rug om.  |
Ik denk wel dat het met jezelf te maken heeft of je wel of iemand durft te vertrouwen... Ervaring en opvoeding wil niet altijd wat zeggen, want er zijn mensen die herhaalde malen teleurgesteld zijn en toch de moed hebben om mensen positief te bekijken. Misschien is dat ook de instelling dat je mensen niet over 1 kam scheert maar elk 'geval' weer als uniek individu behandelt. Zelfs als je dat in je vroege jaren ontbrak is het toch heel goed mogelijk dat je daar later geen last van hebt.
God kun je altijd vertrouwen !! daar ben ik van overtuigd... bij mensen heb je die zekerheid helaas niet... nee, ook niet als ze christen zijn... (al hoop je dat natuurlijk wel ).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Toch denk ik dat je een denkfout maakt. Je bent niet de enige daarin. Sommige mensen gaan ervan uit dat deze site te vergelijken is met het gewone leven en denken dat de bijdragen hier op het forum hetzelfde is als in het normale leven. Dit is echter een virtuele wereld die niet te vergelijken is met de werkelijkheid. Het doet mij vreemd voor dat je aan wildvreemde mensen gebed vraagt voor je liefdesleven. En eerlijk gezegd krijg ik de kriebels daarvan. Want daarmee wordt de gebedslijst wel erg lang. Want de volgende keer moeten we bidden voor iemand anders die we totaal niet kennen. En als je gebed vraagt, is de volgende stap dat je een verslag uitbrengt over je relatie en eerlijk gezegd heb ik daar geen behoefte aan om te weten. Ik vraag me echt af waar dat gevoel van vertrouwen vandaan komt, want eerlijk gezegd vind ik dat eigenlijk nergens op gebaseerd. Omdat je toevallig goede chatcontacten hebt? Dit is een open forum, voor iedereen te lezen, dus iedereen kan met je info aan de haal gaan.... |
Wat bedoel je nou te zeggen Chatuliem ? Dat we alleen maar moeten bidden als we iemand kennen ? Ik zou bijna zeggen doen de heidenen niet hetzelfde, maar dat klopt niet want die bidden vast niet Ik snap je punt dat we voor elke single wel kunnen bidden, maar als Joshina nou die behoefte heeft om dat met C.M. forummers te delen, zou ik zeggen laat haar... It's a free C.M. forum (of 'free country') dacht ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:08
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Hierbij even een update van mijn kant...
Allereerst mn excuses dat ik in de chatroom en op forum wat stil hierover ben, ook niet alle mailtjes beantwoord ik..
Annette en ik waarderen het meeleven enorm!! Maar als je, net als gisteren bijv. 17 uur in het ziekenhuis hebt gezeten bij je vrouw die veel pijn en ongemak heeft, heb je het daar dat halve uurtje ontspanningschatten liever niet daar over. De moeizame bevalling, gecombineerd met de dagelijkse sleur op de zaak, maken dat je graag ff rust hebt.
Maar goed... De bevalling gaat zeer moeizaam. Er is besloten tot inleiden omdat het kind nu toevallig wel goed lag. Dan is een moeilijke bevalling die zomaar nog n week kan duren, te verkiezen boven een keizersnee met een veel langere herstelweg. Ik blijf echter hoopvol dat het vlot gaat en 10-10-10 zou n mooie datum zijn voor de geboorte en voor de hoofdprijs in de staatsloterij. |
haha... die Pieter... jij hebt echt wat met die data he'... misschien is de geboortedag wat voor je toekomstige nummerplaat van je auto ? In elk geval wil ik jullie veel sterkte wensen met die moeizame tijd nu... ik hoop dat humor jullie erdoor sleept... (hielp mij altijd )... nog ff volhouden Annette... sterkte !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:19
|
|
|
|
BLIJVEN AANMELDEN, HOE MEER ZIELEN HOE MEER VREUGDE.
Erg jammer voor Katja
Wanneer November, december of of of of?
jouw mening aub
we gaan varen op de loveboat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:23
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | BLIJVEN AANMELDEN, HOE MEER ZIELEN HOE MEER VREUGDE.
Erg jammer voor Katja
Wanneer November, december of of of of?
jouw mening aub
we gaan varen op de loveboat  |
ik hou wel van varen op de love boat, nu nog een vrouw zien mee te krijgen ..... 
Sorry hoor Sus, gelijk maar ff aangepast .....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 12:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:24
|
|
|
|

Bedankt voor het plaatje Carin, ik leen die ff van je... Deze verjaardagsgroet is voor Henk350 al is hij geen lid meer van C.M.
Als je dit nog kan lezen... VAN HARTE GEFELICITEERD hENKIE !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:27
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | ik hou wel van varen op de love boat, nu nog iemand meekrijgen .....  |
da's niet zo moeilijk Crossie, Herman zegt net dat ie wel wil...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:38
|
|
|
|
http://cms.dordrecht.nl/dordt?waxtrapp=gxrboDsHaKnPvBeBVJ
Goed idee?
we regelen wel voor wanneer
Kom op uit de luie stoel 
God heeft mooi geschapen ja toch?
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 12:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 12:40
|
|
|
|
Vrijdag 8 Oktober, Rom 8: 1-11; In Christus Jezus zijn.
Als je een nieuwe auto koopt, moet je niet vergeten de auto te verzekeren! Stel je voor dat je auto niet verzekerd is en je krijgt een ongeluk…Auto Total loss – en de schade is onbetaalbaar! Zo spreekt Jezus en over hen die ‘in Jezus Christus’ zijn. Wie niet ‘in Christus’ is, wordt veroordeeld. Buiten Jezus lijk je ‘schade aan je ziel’. Maar er is geen veroordeling voor hen die in Christus Jezus zijn! Ook al maak je brokken, ook al ga je soms te veel naar rechts of te veel naar links, ook al verdwaal je onderweg of je komt in botsing – wie in Christus Jezus is wordt niet veroordeeld! Wie in Christus Jezus is, die is verzekerd dat noch heden noch toekomst, noch dood noch leven ons kan scheiden van de liefde van God. Betekent dat nu, dat je er dan maar op los kunt leven? Dat zou een vreemde gedachte zijn! Ook al is een automobilist verzekerd, de verkeersregels gelden ook voor hem! Huist degene die in Christus Jezus is, juist wie staat in vrijheid van Gods kinderen, krijgt een open oor en een open oog voor Gods geboden. Dat bedoelt Paules als hij spreekt over het leven door de Geest. Wie werkelijk door het geloof met Christus is verbonden, die ontvangt de Geest. En die Geest van Jezus maakt ons wegwijs, doet ons voorzichtig en zorgvuldig leven. De Geest brengt ons tot rust en brvrijdt ons van ons jagen en jakkeren, juist omdat er geen veroordeling is voor hen die in Christus Jezus zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|