ChristianMatch

Forum

Bijna dood ervaring
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:03

THOMAS968 schreef:
Mar, de mensen die het meegemaakt hebben, zijn niet in de hel of de hemel geweest. De verklaring van het verscjhijnsel is in een eerdere bijdrage al beschreven. Het feit dat iemand veronderstelt in de hemel geweest te zijn, heeft - al dan niet helaas - geen enkele waarde. Het onverklaarde aan het verschijnsel is dat mensen die zelfmoord wilden plegen, altijd een negatieve ervaring hadden. Maar het feit dat dat nog niet verklaard is, doet van de juistheid van die verklaring niets af.

Thomas, die vindt dat mensen niet zomaar iets over de hemel moeten roepen.

Die verklaring van het verschijnsel is vooral in het leven geroepen om die ervaringen van hel en of hemel van hun (veront)rustende lading te ontdoen.

Als je denkt zonder hersenactiviteit niets te kunnen ervaren dan geloof je dus feitelijk niet in het hiernamaals. Je kunt je hersens immers niet meenemen; dus dan ervaar je hierna niets meer. Spiritisten, hindoeïsten, moslims, christenen en bijna ieder ander geloof kan je vertellen dat de mens een eeuwig voortbestaand onderdeel bezit. In het christendom zijn dit de geest èn de ziel van de mens.

Wetenschappelijke pogingen om hel- en hemelverklaringen van hun betekenis te ontdoen bewijzen eens te meer wat Jezus vertelt in de gelijkenis over de rijke man en de bedelaar Lazarus. De rijke man die zijn ogen opslaat in de hel wil dat Lazarus, die in de hemel bij Abraham is, zijn familie waarschuwt. Abraham antwoordt: "Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen."
Helaas heeft Hij gelijk.

GrZing

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 27 oktober 2010, 17:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:16

http://www.youtube.com/watch?v=DFIbyYtahKg
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:21

Heb u ook altijd wat.
dan weer dit, dan weer dat.
dan weer zus en dan weer zo.
o, o, o

Val je steeds uit de boot.
kotst de poes weer op je schoot.
is er bij jou nog ruimte zat in je maillot.
Blijkt je vouwfiets bij het vouwen helemaal geen vouwfiets te zijn.

is je hazewind hond in verwachting van je buurman z'n konijn.
Zak je dwars door de vloer.
speelt je zus mandolien.

nou dan heb je je dag niet vandaag

zijn je dekens te kort
zit er geen spat op je bord.
*spatbord*
staat er bij de buurvrouw een paard in de gang ( paard in de gang ).

heb je er een inplaats van twee.
is je goudvis van doublee.
gaan alle bloemen zelfs dood op het behang.
Gaat elke keer als je knipoogt ook je andere oog dicht.
heb je 200 kippen, maar je haan is een nicht
is je vrouw ervandoor met een toreador.

nou dan heb je je dag niet vandaag.

je heb allemaal wel eens ee dag dat je denk;
ik heb mijn dag niet vandaag.
wat je ook doet, alles gaat fout.
je schoonmoeder word gered uit zee.
of je loop al een half uur in de verkeerde begravenis stoet mee.
je vingerplant ken z'n handen niet thuis houden.
en sinds jezelf weer bent gaan koken komt de hond niet meer bedelen aan tafel.

of je loop in het bos
en je komt een bunzing tegen.
maar inplaats van jij kneep hij z'n neus dicht en de holt weg...
en je nieuwe vriendin heeft zo'n seksuele uitstraling dat zelfs de garage deur vanzelf omhoog gaat als ze langs loopt.

dit is het eind van dit lied.
nee echt opbeurend was het niet.
maar dat komt;
ik heb mijn dag niet vandaaaaaaaaaaaaaag.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:24

CHATULIEM619 schreef:
Ik probeer juist een argument erbij te geven, nl. dat zonde niet goed is voor jezelf en voor anderen.

Daar hoef je geen christen voor te zijn. Humanisten en atheïsten kennen dit principe ook.

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 27 oktober 2010, 17:25
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:26

CHATULIEM619 schreef:
Heb u ook altijd wat.
dan weer dit, dan weer dat.
dan weer zus en dan weer zo.
o, o, o

Val je steeds uit de boot.
kotst de poes weer op je schoot.
is er bij jou nog ruimte zat in je maillot.
Blijkt je vouwfiets bij het vouwen helemaal geen vouwfiets te zijn.

is je hazewind hond in verwachting van je buurman z'n konijn.
Zak je dwars door de vloer.
speelt je zus mandolien.

nou dan heb je je dag niet vandaag

zijn je dekens te kort
zit er geen spat op je bord.
*spatbord*
staat er bij de buurvrouw een paard in de gang ( paard in de gang ).

heb je er een inplaats van twee.
is je goudvis van doublee.
gaan alle bloemen zelfs dood op het behang.
Gaat elke keer als je knipoogt ook je andere oog dicht.
heb je 200 kippen, maar je haan is een nicht
is je vrouw ervandoor met een toreador.

nou dan heb je je dag niet vandaag.

je heb allemaal wel eens ee dag dat je denk;
ik heb mijn dag niet vandaag.
wat je ook doet, alles gaat fout.
je schoonmoeder word gered uit zee.
of je loop al een half uur in de verkeerde begravenis stoet mee.
je vingerplant ken z'n handen niet thuis houden.
en sinds jezelf weer bent gaan koken komt de hond niet meer bedelen aan tafel.

of je loop in het bos
en je komt een bunzing tegen.
maar inplaats van jij kneep hij z'n neus dicht en de holt weg...
en je nieuwe vriendin heeft zo'n seksuele uitstraling dat zelfs de garage deur vanzelf omhoog gaat als ze langs loopt.

dit is het eind van dit lied.
nee echt opbeurend was het niet.
maar dat komt;
ik heb mijn dag niet vandaaaaaaaaaaaaaag.

Sja, van rijmtalent valt niet echt te spreken...enneh...aan de taalVouten zou je je zomaar kunnen ergeren!
Maar goed, laten we daar maar niet over zeuren...je hébt je dag al niet vandaag... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Offeh... was het toch Andre die zen dag niet heeft?

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 27 oktober 2010, 17:29
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:38

ZINGA672 schreef:
Die verklaring van het verschijnsel is vooral in het leven geroepen om die ervaringen van hel en of hemel van hun (veront)rustende lading te ontdoen. GrZing

Zinga, bedoel je nu dat de BDE niet bestaat? Of dat je de verhalen van mensen niet gelooft?

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:42

FRANKT627 schreef:
Zinga, bedoel je nu dat de BDE niet bestaat? Of dat je de verhalen van mensen niet gelooft?

Frank

Heb ik zo onduidelijk geschreven? Ik bedoel het tegenovergestelde Frank.

Ik heb het zelf meegemaakt. Ben in de hel geweest en weet sinds die tijd dat ik daar nóóit naar toe wil. En dat ik het niemand gun, omdat de mens daar niet voor is gemaakt. Maar je hebt een Zaligmaker nodig om in plaats daarvan naar de hemel te gaan.

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 27 oktober 2010, 17:43
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:48

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt alweer nat en koud geworden

maar niet in een file gestaan Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:57

LEANNE226 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Dm4YYMXnpdkHerken je vast nog wel,van heeeeeeeeel vroeger Clown smiley

Mn vader zong dat altijd voor mn moeder toen wij klein waren. Ik was het helemaal vergeten. Ze zagen er dan zo lief uit samen.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:59

Heb geen rust om een boek te lezen.
De EVA is net binnen.
Die lees ik helemaal uit,
kachel aan, lekker op de bank
koppie thee, speculaasje...heerlijk
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:02

PEACEDOVE820 schreef:

Ik zit ook maar beetje mee te denken weet wat het is om van een krap budget te moeten rondkomen vandaar Knipoog smiley
Ik zeg altijd maar zo voor alles is een oplossing als je maar wilt!

zo is dat! Heel goed gezien.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:03

ZINGA672 schreef:
Heb ik zo onduidelijk geschreven? Ik bedoel het tegenovergestelde Frank.

Ik heb het zelf meegemaakt. Ben in de hel geweest en weet sinds die tijd dat ik daar nóóit naar toe wil. En dat ik het niemand gun, omdat de mens daar niet voor is gemaakt. Maar je hebt een Zaligmaker nodig om in plaats daarvan naar de hemel te gaan.

GrZ

Ja, ik begreep het niet zo goed wat je bedoelde en daarom vroeg ik het je om geen misverstanden te kweken Knipoog smiley .

ik heb al vele verhalen gelezen van volwassenen en kinderen die het allemaal zo mooi vonden. Het was zo vredig en het nam ook de angst weg voor de dood. Nergens hoorde of las ik een verhaal van mensen die het tegenovergestelde mee hebben gemaakt en daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar. Want zoals heel het leven uit dualismes bestaat moet dat ook in de dood te vinden zijn. Het is allemaal zo onbekend maar volgens mij ook zo normaal. Denk ik hoor want veel weet ik er niet van.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:04

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Nog nooit van een octopus gehoord????

http://www.smulweb.nl/745499/koken/recept/Babyoctopus-in-rode-wijn Kwijlende smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt glibbert dat niet heel erg in je mond!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:18

LOES550 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt glibbert dat niet heel erg in je mond!

Verraste, verbaasde smiley maar Loes toch, dat diertje leeft dan toch niet meer...Het is ook weer eens iets anders dan een boke met pindakaas (het Nederlandse nationale gerecht...) Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:22

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley maar Loes toch, dat diertje leeft dan toch niet meer...Het is ook weer eens iets anders dan een boke met pindakaas (het Nederlandse nationale gerecht...) Kotsende smiley

haha het idee!!
ik ken alleen inktvisringen en die vind ik taai en glibberig. Die zaten in paella.
Ik weet niet of dat zo hoort. Er zit geen smaak aan die dingen. Geef me dan maar mosselen of garnalen of of mmmm ik heb honger, volgens mij is het etenstijd
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:40

ja wat je schrijft is heel mooi, en ben het met je eens, maar dat staat los van het feit dat ik het niet eens ben met je titel, en sommige ideen van je.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:41

lol, maak je een grapje?
zie de titel en mijn reactie..pretty obvious dacht ik zo.

haha...lepeltje toch.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:48

DAVID923 schreef:
lol, maak je een grapje?
zie de titel en mijn reactie..pretty obvious dacht ik zo.

haha...lepeltje toch.. Lachende smiley

misschien had je verder moeten lezen dan alleen de titel.... dan had je begrepen waarom lepeltje jouw reactie not so pretty obvious vond Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:49

calemaris!!!!!!! Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:52

PIETER649 schreef:
calemaris!!!!!!! Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley

Pieter gaan we schelden? Boze smiley

Maris heeft zulke mooie haren. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 19:22

ZINGA672 schreef:
Die verklaring van het verschijnsel is vooral in het leven geroepen om die ervaringen van hel en of hemel van hun (veront)rustende lading te ontdoen.

Als je denkt zonder hersenactiviteit niets te kunnen ervaren dan geloof je dus feitelijk niet in het hiernamaals. Je kunt je hersens immers niet meenemen; dus dan ervaar je hierna niets meer. Spiritisten, hindoeïsten, moslims, christenen en bijna ieder ander geloof kan je vertellen dat de mens een eeuwig voortbestaand onderdeel bezit. In het christendom zijn dit de geest èn de ziel van de mens.

Wetenschappelijke pogingen om hel- en hemelverklaringen van hun betekenis te ontdoen bewijzen eens te meer wat Jezus vertelt in de gelijkenis over de rijke man en de bedelaar Lazarus. De rijke man die zijn ogen opslaat in de hel wil dat Lazarus, die in de hemel bij Abraham is, zijn familie waarschuwt. Abraham antwoordt: "Doch hij zeide tot hem: Indien zij naar Mozes en de profeten niet luisteren zullen zij ook, indien iemand uit de doden opstaat, zich niet laten gezeggen."
Helaas heeft Hij gelijk.

GrZing

Hetgeen je schrijft over Lazarus was een vergelijking....
Wat zegt de bijbel???

Hand 2:29 Gij mannen broeders, het is mij geoorloofd vrij uit tot u te spreken van den patriarch David, dat hij beide gestorven en begraven is, en zijn graf is onder ons tot op dezen dag.
Hand 2:34 Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand.

Dus David, een man naar Gods hart, een man van wie na zijn dood geschreven is dat hij volmaakt was (i.e. volmaakt in zijn staan voor God, niet volmaakt in zijn leven), was niet opgevaren naar de hemel honderden jaren na zijn dood.
De bijbel zegt dat niemand naar de hemel gaat wanneer hij dood gaat.

Johannes 3:13. Jezus zegt hier: "Niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen." Toen Johannes dit schreef, was Jezus in de hemel.

De bijbel onthuld, in woorden vol van troost, waar iedereen heen gaat wanneer ze dood gaan.

Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven.
Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt."
Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.

Hoeveel zou een mens weten, terwijl hij wacht op de terugkeer van de Heer, in het graf?

Prediker 9:10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.

Prediker 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten.
Prediker 9:6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.

Er zijn twee punten in deze tekst waar je speciaal op moeten letten.

1. de bestemming van alle mensen wanneer ze sterven is het graf. Er staat: in het dodenrijk. waarheen gij gaat.
2. het vertelt ons iets over de conditie van de mens in het graf. Er staat: er is geen werk of overleg of kennis of wijsheid.

De Here Jezus verwees naar de dood als naar de slaap, een droomloze slaap waar wij ons onbewust zijn van het voorbij glijden der jaren.
Van het moment dat we onze ogen sluiten in de slaap van de dood tot het moment van de opstanding, zal het ons maar een seconde in de tijd lijken.

De duivel werkt door `hen die gestorven zijn’, `door boze geesten’, `door apostelen’, en tenslotte `in eigen persoon’.
Als het einde nabij is, zouden wij nu het begin van het spiritisme moeten zien.

Er zijn letterlijk honderden boeken over het thema The New Age geschreven. In feite bestaat het grootste gedeelte van de theo­logische afdeling van boekenzaken, uit materiaal over de New Age.
Een aantal van zulke boeken, zoals Dave Hunts, The Seduc­tion of Christianity is over dit thema geschreven, mede ook de aanvaarding ervan door vele christelijke groeperingen.

Stap voor stap heeft de satan zijn weg gebaand voor zijn meesterstuk van misleiding: het spiritis­me.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 19:23

ZINGA672 schreef:
Daar hoef je geen christen voor te zijn. Humanisten en atheïsten kennen dit principe ook.

GrZ
Humanisten en atheisten kennen dit probleem, maar kennen de oplossing niet, nl. vergeving van zonden....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:13

CARIEN982 schreef:
Pieter gaan we schelden? Boze smiley

Maris heeft zulke mooie haren. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Was loos met mijn kapsel a la amy winehouse? Knipoog smiley

Nog geen tijd gehad/genomen om een bezoekje te brengen
bij een coiffeur.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:18

DAVID923 schreef:
ja wat je schrijft is heel mooi, en ben het met je eens, maar dat staat los van het feit dat ik het niet eens ben met je titel, en sommige ideen van je.

Toch staat Chat open voor andere "ideen" zolang het bijbels gegrond is....
De titel kan ook een bewuste uitdaging zijn....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:20

het is trouwens CALAMARIS
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:26

DAVID923 schreef:
zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)

maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.

ook vooral omdat:

ef 4::

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

Ik ook Knipoog smiley

Maar een ding wil ik niet... dat is mijn persoonlijkheid verliezen.....door de kerk.
Het vierde gebod is bij mij bepalend want dat is een identiteit binnen de kerken en voor mij.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 27 oktober 2010, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:36

Nou, ik zal het anders stellen. Bij ons op het dorp is er een kerk ( het kerkverband zal ik niet noemen), daar hebben ze 50 zondagen per jaar, 3 keer per zondag leesdienst. Een doorsnee gemeentelid heeft nooit geen contact met een predikant .Iedereen is "opgegroeid"in de kerk met leesdienst . In 99% worden er oudvaders gelezen . De 2 zondagen dat er een ds. is zijn ware feestdiensten. Het H.A. , de H.D. moet bediend worden, Openb. Belijdenis moet gebeuren, vaak ook nog schuldbelijdenis. Voor een "gewone"preek is er haast geen ruimte.Is het dan niet belangrijk ( zeker voor de jongeren) om eens ergens anders te luisteren.De meeste jongeren hebben niet zo'n behoefte om doordeweeks te gaan kerken.
Om er dan achter te komen dat God knechten zendt om Zijn heerlijk Evangelie te verkondigen aan arme zondaren?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:42

Op dit moment lees ik geen boek. Ben het forum aan het lezen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:49

Sorry, maar ik begrijp het woord oudvaders niet.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 20:50

LOES550 schreef:
Heb geen rust om een boek te lezen.
De EVA is net binnen.
Die lees ik helemaal uit,
kachel aan, lekker op de bank
koppie thee, speculaasje...heerlijk

Verraste, verbaasde smiley Staan er ook lettertjes in de EVA???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1424 1425 1426 1427 1428 1429 1430 ... 6194 Volgende
Pagina 1427 van 6194