ChristianMatch

Forum

welk boek lees jij momenteel?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:42

WILLEMIJN232 schreef:
En dan zeggen ze nog dat vrouwen nieuwsgierig (oh nee, belangstellend ) zijn...... Knipoog smiley

oei, ik was vergeten te schrijven dat ik die vraag moest stellen van Sofie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:43

IMKE917 schreef:
Heel veel sterkte

Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:43

FRANKT627 schreef:
oei, ik was vergeten te schrijven dat ik die vraag moest stellen van Sofie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

jij mocht vroeger vast niet jokken van je moeder....... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:45

MARISKA601 schreef:
het is trouwens CALAMARIS

In Griekenland heet het Kalamaria....en wat ze er daar van brouwen...!!!Verrukkelijk! Ik lust er wel pap van!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:47

PIETER649 schreef:
vroeger had je houten schepen en ijzeren mannen.
tegenwoordig heb je ijzeren schepen...... Gefrustreerde smiley

Boze smiley de tijden veranderen maar verbeteren niet... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:48

whooow Imke, is dat forum hier jouw scampies wel waard???
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 19:53

ANGELIQUE327 schreef:
whooow Imke, is dat forum hier jouw scampies wel waard???

tjsa ....je hebt van die gewoontes... Verlegen lachende smiley
maar gelukkig was het pak nog niet leeg Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:02

THOMAS968 schreef:
Dit heeft met mijn verhaal echt niks te maken. De bijna-dood ervaring vindt juist wel in onze hersenen plaats en nemen we dus gewoon waar. Het is geen poging om iets te verklaren, het is plausibel. De bijnadoodervaring is vrij eenvoudig te analyseren. Het feit dat de dit fenomeen gewoon een scheikundig proces is, doet niets af van een geloof in het hiernamaals, noem het hemel of hel. Het geloof in het hiernamaals en de bijnadoodervaring zijn echt twee verschillende dingen, zonder enig verband. De mensen die deze ervaring hadden, zijn hooguit een illusie armer. Het geloof in God staat volledig overeind als je dit fenomeen weet uit te leggen. Veel mensen spreken op CM over occult. Welnu, de scheikundige nawerking van zuurstofarme hersencellen verklaren als even in de hemel geweest zijn, dat is pas occult. Een complottheorie dat het doel van wetenschappers is mensen van een geloof in God te willen afhouden is buiten iedere orde. De conclusie als je stelt dat je niet gelovig kunt zijn als je buiten de hersenactiviteit niets kunt waarnemen, mist werkelijk elke grond en heeft ook geen verband met het onderwerp. Het gaat om het verklaren van de bijnadoodervaring en dan werken de hersenen nog, daarna overigens ook. Dat we de hemel niet zullen en kunnen waarnemen door middel van hersenactiviteit is als zeker aan te nemen. Maar je kunt er niet uit afleiden dat je met deze verklaring van de bijnadoodervaring uitsluit dat er geen waarneming van de hemel mogelijk is buiten hersenactiviteit om - en je dus niet gelovig kan zijn. Dat oordeel zou je alleen op ethische gronden al niet eens mogen hebben. Dan zouden alle gelovige betas wel in kunnen pakken, maar gelukkig denken die daar te exact voor.

Thomas, die vindt dat geloven in God en kennis en toepassing van wetenschappelijke gegevens goed samen kunnen gaan.

Jij schrijft: "Mar, de mensen die het meegemaakt hebben, zijn niet in de hel of de hemel geweest". Ik vraag me af waar jij die keiharde conclusie op baseert. De wetenschap kan dit niet eens aantonen. De mensen die het hebben meegemaakt zeggen allemaal hetzelfde: zij zijn ergens anders geweest. En ik zeg het je ook: ik weet waar ik ben geweest en dat was niet in mijn hersenpan. Dat mensen dat niet willen geloven is hun volste recht. Maar verzin dan geen oneerlijke pseudo-wetenschappelijke uitvluchten.

De wetenschap gaat in haar ijver geestelijke zaken te reduceren en in te passen in haar beperkte studieterrein, om heel wat aspecten van het fenomeen heen. Het 'uittreden' van een ziel/geest uit een menselijk lichaam komt niet uitsluitend voor bij BDE. Het is christenen overigens niet toegestaan dit zelf te proberen (dit voor alle zekerheid) Maar het gebeurt. En in voor zover ik weet alle gevallen, nemen mensen zaken waar die ze normaal gesproken niet zouden kunnen weten. Mensen met een BDE hoor je ook vaak zeggen dat hetgeen ze gezien hebben, niet in woorden valt uit te drukken: het past namelijk niet in onze hersenen omdat het geestelijke zaken zijn. Wat ik heb gezien, dat kan ik ook niet beschrijven; daar zijn geen woorden voor. Het enige dat ik ervan kan zeggen is dat het exact overeenkomt met wat er in de bijbel staat. En nee; ik heb het niet bijeen gefantaseerd want veel van wat ik heb gezien heb ik pas later in de bijbel teruggevonden.

2 Corinthiërs 12:4 "...dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken."

Ik weet niet wat jij onder occultisme verstaat, maar in het hedendaagse taalgebruik dacht ik dat occultisme geassocieerd wordt met bovennatuurlijke, geestelijke activiteiten in samenwerking met boze geesten. Hoewel de letterlijke term die associatie niet heeft, gebruik ik hem toch maar even zoals hij nu bekend staat. Ik begrijp jouw opmerking over iets occult maken dus niet. Een geestelijke ervaring is in de grond gewoon een geestelijke ervaring hoeveel impact zoiets ook op het menselijke lichaam kan hebben. Van belang is wel waar die ervaring vandaan komt. Sommige mensen denken dat alle BDE's satanisch zijn. Anderen denken dit uitsluitend van de helervaring: dat is immers 'zijn terrein'. Mij lijkt dit laatste vrij onlogisch: de duivel gaat mensen niet waarschuwen voor de hel; hij sleurt ze er juist naar toe.

De door jou genoemde 'complottheorie van wetenschappers' is een beetje voorbarig; dit heb ik niet gezegd en ook niet bedoeld. Complotten die tegen de mensheid worden gesmeed vinden hun oorsprong binnen het rijk van satan. Dat mensen hier niet in willen geloven omdat ze hem nog nooit hebben gezien doet aan de realiteit niets af.

In de bijbel staat veel over de duivel geschreven, o.a.: "Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen." (Johannes 8:44)
en in 2 Cor 2: 11 staat: "Want zijn gedachten zijn ons niet onbekend."

Dat er (toegenomen?) hersenactiviteit wordt waargenomen tijdens een BDE kan best waar zijn. Dat dit analyseer- en meetbaar is wil ik ook nog geloven. Maar dat dan vervolgens de conclusie wordt getrokken dat men dan 'dus' niet in de hemel of hel is geweest vind ik onaanvaardbaar.

In Prediker 12 wordt het zilveren koord beschreven waarmee het innerlijk van de mens aan zijn lichaam is bevestigd. In het vers daarop staat heel duidelijk dat de geest van de mens teruggaat naar God. Zolang de geest nog een verbinding heeft met het lichaam is het begrijpelijk dat die 2 elkaar beïnvloeden. Vind ik. Maar de wetenschap sluit bij voorbaat alle geestelijke realiteit uit omdat dit niet via de gebruikelijke wetenschappelijke methode bestudeerd kan worden. Hoe kortzichtig.

Prediker 12:6 "...voordat het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt; voordat de kruik bij de bron verbrijzeld en het scheprad in de put verbroken wordt, en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft."

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 28 oktober 2010, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:08

[quote=ZINDLE830]
Halal daar begin ik niet aan. Ik houd niet van het levend de nek doorsnijden van dieren.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:10

MARC212 schreef:
CM heeft een leuke avond in het vooruitzicht gepland. Zijn er al veel aanmeldingen? Lachende smiley

Ik ga niet, het is voor mij ietwat te prijzig, zeker met een mogelijke verhuizing op handen.

Groet, José
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:20

IMKE917 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley

tot aanbranden toe Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:21

ja ik vind het ook erg prijzig enbij mij vandaan 3x overstappen en 2 uur reizen met de trein.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:22

IMKE917 schreef:
tjsa ....je hebt van die gewoontes... Verlegen lachende smiley
maar gelukkig was het pak nog niet leeg Knipoog smiley

dus nog net niet aangebrand of niet gaar hou je bek en vreten maar Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:36

GOED LEZEN !!!!

hallo lieve mede cm-ers

bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om
gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010
(het is een feestje zonder kinderen !)

we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds

samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)

waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.

om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!

de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn)
er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen
en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50

alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn
anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door!

opgave is alleen mogenlijk door mij te mailen (grace585)
wees er snel bij want vol is vol

voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden
degene die zich straks opgegeven hebben krijgen een lijst (dit ivm prive
van adres etc wat we nl niet op het forum willen hebben)

het wordt nl gehouden bij een cm-er die het huis beschikbaar steld en het is in de omgeving van Gorichem op de grens van brabant / gelderland.

wij rekenen op veel gezellige mensen

dus mensen geef je op

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 28 oktober 2010, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:39

Oké, we gaan weer over tot de orde van dit topic. Ik ben dit boek aan het lezen:

De gekwelde man van Henning Mankel.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:40

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=L5nBdXq-zPg

De echte sinterklaas komt in mijn stad aan, alle binnenstadbewoneners(waaronder ik) hebben een brief gehad van de gemeente met leefregels voor die dag....... Boze smiley staat onderaan dat wij wel erg boffen omdat we wel eerste rang zitten.....ze verwachten 35.000 mensen en allemaal in de binnenstad.... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:41

ZIVAATJE309 schreef:
ja ik vind het ook erg prijzig enbij mij vandaan 3x overstappen en 2 uur reizen met de trein.

Het is inderdaad niet goedkoop. Voor mij is de afstand nu best wel te doen. Slechts 63 km, en ik kan met de wagen komen. Maar wat met de mensen die van verder moeten komen én met het openbaar vervoer? Net zoals Marc en waarschijnlijk vele andere ben ik ook benieuwd wie er komt.

Die dresscode valt me moeilijk. Ik heb totaal geen verstand van kleding... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:44

WILLEMIJN232 schreef:
De echte sinterklaas komt in mijn stad aan, alle binnenstadbewoneners(waaronder ik) hebben een brief gehad van de gemeente met leefregels voor die dag....... Boze smiley staat onderaan dat wij wel erg boffen omdat we wel eerste rang zitten.....ze verwachten 35.000 mensen en allemaal in de binnenstad.... Boze smiley

De echte is allang dood, of geloof jij nog in die onzin Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Sorry, ik wilde ook daar naar toe, maar mag zeker nu niet meer. Of ik moet wel heel aardig tegen je zijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:50

ANGELIQUE327 schreef:
En sommige vrienden zijn als de maan: ze lichten op als het donker is!

gewogen, en de weegschaal sloeg op tilt, angelique? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:51

FRANKT627 schreef:
Het is inderdaad niet goedkoop. Voor mij is de afstand nu best wel te doen. Slechts 63 km, en ik kan met de wagen komen. Maar wat met de mensen die van verder moeten komen én met het openbaar vervoer? Net zoals Marc en waarschijnlijk vele andere ben ik ook benieuwd wie er komt.

Die dresscode valt me moeilijk. Ik heb totaal geen verstand van kleding... Verlegen lachende smiley

Ja ik kan ook met de auto komen maar...
dan kan ik niet drinken Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 21:21

CHATULIEM619 schreef:
[color=FF0000] zelf vind ik dit een te passieve houding ten opzichte van zonde. Ik denk dat het goed is, te benoemen waar je zwakheden zijn en daar mee aan het werk gaan.

Denk je dan dat de strijd over is? Ik denk dat de strijd dan pas begonnen is.

Hoe concreet wil je het nog hebben dan? Zijn dit geen heel concrete voorbeelden van zonde waar je tegen kunt strijden? Dit is niet alleen contemplatief denken over zonde, maar heel praktisch bezig zijn met welke zonden je kunt loslaten. En dan merk je dat God je kracht geeft dingen te overwinnen.

Nu haal je God er wel bij, maar een paar posts eerder wilde je Hem juist buiten beschouwing laten. We moesten niet meer zondigen omdat zonde ons kwaad doet; dus eigenbelang. Waarom zou God ons daar mee moeten helpen? We doen het dan toch niet voor Hem?

De titel van het topic is ongelukkig gekozen en bijbels onjuist. Het oordeel van God ligt onlosmakelijk over de zonde. Dat dit niet de mooiste reden is om de zonde te laten is wel duidelijk. Uit liefde voor God is de goede motivatie en idd zul je dan kracht van God krijgen.
Maar stoppen met zondigen omdat het je schaadt heeft, hoewel het zeer verstandig is, niets met God te maken. Daarvoor heb je geen relatie met God nodig.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 21:27

Ik vier gewoon thuis met onze CM vrienden, dat is veel goedkoper Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 22:00

"Zelfs een weg van duizend mijl begint met één enkele stap!"
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 22:08

LEANNE226 schreef:
En toch he........ik zie het bij mijn pubers,ze leven in een wereld waar ze makkelijk in aanraking kunnen komen met drank,drugs,geweld etc.(vroeger moesten we het opzoeken,nu komt het naar je toe) en het ís een grote zorg want je kunt ze niet meer beschermen,ze moeten het zelf leren.Helaas zijn er genoeg voorbeelden van pubers die de fout ingaan,ik hoop dat ik achteraf opgelucht adem kan halen maar tot het zover is blijf ik me grote zorgen maken.........

Natuurlijk hoop je dat ze de goede keuzes maken. En ja, het baart ook best zorgen dat ze mogelijk wel die weg in zouden kunnen slaan. Maar tegelijk is er ook nog zoveel meer aan die puber waar je je op mag en kan richten... Betekent dit toewerken naar een onbezorgd leven met een puber? Neen! Bezorgdheid is er altijd vanuit een ouder, puur vanuit liefde voor zijn/haar kind!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 22:24

ik ga niet vindt het te veel geld...hiervan kan ik met zn 2en heerlijk uit eten...
december is voor mij al prijzig genoeg,hahaha...

Knipoog smiley grtjs miekjes
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 22:31

ZIVAATJE309 schreef:
Ah eerst ons allemaal nieuwsgierig maken
en dan niks zeggen
Boze smiley

ik zei al sorryyyyy Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 22:45

WILLEMIJN232 schreef:

Wat een eer, Willemijn! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARJA985

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 22:54

Kun je wat meer informatie geven?
Met welke reisorganisatie en preciese datum?
en wat het kost??
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 23:36

ZIVAATJE309 schreef:
Ja ik kan ook met de auto komen maar...
dan kan ik niet drinken Boze smiley

Verraste, verbaasde smiley Je hoeft toch geen alcohol te drinken Zivaatje. Je kan toch ook gewoon een Heineken, een Amstel, een Orangeboom drinken... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 23:43

WILLEMIJN232 schreef:
jij mocht vroeger vast niet jokken van je moeder....... Verraste, verbaasde smiley

Neen, ik mocht het niet maar ik moest het wel doen om te kunnen overleven...erg hé???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1430 1431 1432 1433 1434 1435 1436 ... 6194 Volgende
Pagina 1433 van 6194