| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 00:49
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Het is welliswaar nog wat ver weg... 15 januari, maar als je denkt te kunnen en het lijkt je leuk...
Schroom niet en zet je zelf erbij op de lijst.  |
Oh ja ... er is nog plaats genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 00:50
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Nu haal je God er wel bij, maar een paar posts eerder wilde je Hem juist buiten beschouwing laten. We moesten niet meer zondigen omdat zonde ons kwaad doet; dus eigenbelang. Waarom zou God ons daar mee moeten helpen? We doen het dan toch niet voor Hem?
De titel van het topic is ongelukkig gekozen en bijbels onjuist. Het oordeel van God ligt onlosmakelijk over de zonde. Dat dit niet de mooiste reden is om de zonde te laten is wel duidelijk. Uit liefde voor God is de goede motivatie en idd zul je dan kracht van God krijgen. Maar stoppen met zondigen omdat het je schaadt heeft, hoewel het zeer verstandig is, niets met God te maken. Daarvoor heb je geen relatie met God nodig.
GrZ | Allereerst ben ik dit onderwerp begonnen met een bijbelstudie. Ik vraag me echt af of je dat wel gelezen hebt. En datgene wat ik heb weergegeven, is dat God niet voor niets van ons vraagt om zonde te laten, maar dat zonde directe gevolgen heeft voor je geloofsleven en dat dat een goede reden is, om dat gewoon te laten. Wat jij eigenbelang noemt, noem ik zelfbescherming. En ook al lees je hier geen goddelijk principe in, het is er wel degelijk in aanwezig. Het laat nl. de bezorgdheid zien die God heeft voor Zijn kinderen. Dat Zijn regels niet gesteld zijn om ons te straffen, maar dat ze een doel hebben op zichzelf. En als we ons aan die regels en principes houden, dat we in vrijheid kunnen leven. En aangezien het ons nooit volledig zal lukken om helemaal te voldoen aan Zijn maatstaf, heeft Hij ons de Zoon gegeven om ons te bevrijden van de zondemacht. Maar zonde is reëel en heeft veel mensen in haar macht. En daar kun je nonchalant over doen, maar dan doe je tekort aan de bevrijding die God aan mensen wil geven. En is de werking van zonde over als je eenmaal tot bekering gekomen bent? Ik denk dat je als christen altijd beducht zou moeten zijn voor het gevaar dat zonde in zich heeft en dat het een voordurende strijd zal blijven om je van zonde af te houden. En soms zul je vallen, zul je aan zonde toegeven, ook dan is er kans om bevrijd te worden van die zonde. Als je beseft hoe zonde werkt, als je beseft hoe het je kan meeslepen weg van de Waarheid die in Christus is, zul je alerter zijn om minder snel te vallen en zul je herkennen en erkennen wanneer je eraan toegegeven hebt.
De titel, daar kun je kritiek op hebben. Maar de rest is helemaal geënt op bijbelse principes....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 01:00
|
|
|
|
en wéér zo'n eind van huis, in Hardinxveld-Griezeldam!!!
waarom nou niet eens een keer dichter bij huis (lees: centraler in Nederland)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 29 oktober 2010, 01:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 02:16
|
|
|
|
Mooi Frank, dank je wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 02:19
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | En sommige vrienden zijn als de maan: ze lichten op als het donker is! |
Dat is precies wat ik bedoel! Dat ga ik opschrijven en aan mn vriendin en haar man geven. dank je wel angelique
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 02:20
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Count me in!
(wel ff onder voorbehoud, moet ff oppas regelen enzo...) |
pfff, wat is dat nu. Indien het niet anders kan, Tess, kom ik wel eens een keertje op je passen zodat je kids eens lekker kunnen gaan eten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 02:25
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ja zeker, erg spannend en het wordt nog spannender Vanochtend de bezichtiging gehad, we waren met z'n 2-en. Het andere meisje staat op nr 1 en ik nu dus 2. Beide waren we enthousiast, maar zij had wel wat op- en aanmerkingen. Tot morgenmiddag 16.00 uur hebben we bedenktijd en dan gaat de uiteindelijke beslissing vallen.
Het is dus nog ff nagelbijten  |
pff wat erg. Heb jij dus ook bedenktijd. Voel je je er thuis? Ben je het stiekem al in gedachte aan het inrichten.. Dat wordt dus uren en minuten aftellen. Bidden voor een goede afloop, liefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 02:25
|
|
|
|
2x beetje overdreven
Laatst aangepast door
|
LOES550
|
op vrijdag 29 oktober 2010, 03:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 02:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | gewogen, en de weegschaal sloeg op tilt, angelique?  |
Zo ziet Hannah dus iemand als een vriend. ze plaatst hem op de weegschaal en gaat dan met veel jolijt vertellen dat de weegschaal het begaf... Wanneer is een vriendschap dan een echte vriendschap...
Ach, die meisjes van tegenwoordig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 05:18
|
|
|
|
Hoewel het vrijdag is en de klok me vertelt dat het 0518u is en ik me triest voel geeft dit liedje met een beetje fantasie aan hoe ik me niet voel...
http://www.youtube.com/watch?v=VcN0pX31cuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 05:44
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Wat een eer, Willemijn!  |
Als er geen dresscode is kom ik ook eens kijken Ik moet hem nog een email sturen...wat zou ik vragen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 05:48
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | De echte is allang dood, of geloof jij nog in die onzin Sorry, ik wilde ook daar naar toe, maar mag zeker nu niet meer. Of ik moet wel heel aardig tegen je zijn.  |
Wat zeg jij rare dingen Mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 06:59
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Nog even volhouden, Haas. Sterkte! |
dankje wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:22
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Helaas Carin, je komt te laat...het hele spul is wegggggg, sorry |
Ben ik juist blij om, Angelique, had vorige week al gezegd dat ik er geen belang bij had
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:27
|
|
|
|
Ik ben blondt, denk ik, was de titel van het topic niet;
wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christian Match?
Misschien zou het volgende CM uitje een workshop goed lezen leren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:28
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | pff wat erg. Heb jij dus ook bedenktijd. Voel je je er thuis? Ben je het stiekem al in gedachte aan het inrichten.. Dat wordt dus uren en minuten aftellen. Bidden voor een goede afloop, liefs |
Ik heb al aangegeven via de website dat ik 'm wel wil hebben, want ja, ik was 'm idd al in gedachten aan het inrichten.
En ja, ik heb gebeden en blijf bidden dat ik 'm mag krijgen....
liefs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:29
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | vanochtend ons kleine manneke weer gezien gelukkig doet hij het goed ... alleen mams nog niet  |
Ik heb iets meer uitleg nodig ( of iets over het hoofd gelezen misschien? ) Ik jullie zoontje ziek?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:31
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | De echte sinterklaas komt in mijn stad aan, alle binnenstadbewoneners(waaronder ik) hebben een brief gehad van de gemeente met leefregels voor die dag....... staat onderaan dat wij wel erg boffen omdat we wel eerste rang zitten.....ze verwachten 35.000 mensen en allemaal in de binnenstad....  |
Oh, wauw, komt hij echt bij jou aan, Willemijn, nee....ik ben niet jaloers,helemaal niet
Mag ik dan vanaf nu al mijn schoen op gaan zetten 
Ik hou van die man!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:38
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik heb iets meer uitleg nodig ( of iets over het hoofd gelezen misschien? ) Ik jullie zoontje ziek? |
Nee, ze zijn zwanger!  De kleine man in de buik van mams doet het goed, maar mams zelf iets minder... > Jijsnap?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zo ziet Hannah dus iemand als een vriend. ze plaatst hem op de weegschaal en gaat dan met veel jolijt vertellen dat de weegschaal het begaf... Wanneer is een vriendschap dan een echte vriendschap...
Ach, die meisjes van tegenwoordig...  |
Een echte vriend ziet die weegschaal het begeven en zegt dan: "Ach, moest toch al nodig een keer een nieuwe!"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:42
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Oh, wauw, komt hij echt bij jou aan, Willemijn, nee....ik ben niet jaloers,helemaal niet
Mag ik dan vanaf nu al mijn schoen op gaan zetten 
Ik hou van die man!  |
Sja, en daar hebben ze dan weer dokters voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:43
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:47
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik ben blondt, denk ik, was de titel van het topic niet;
wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christian Match?
Misschien zou het volgende CM uitje een workshop goed lezen leren?  |
Carin, je verwoordt ook precies mijn gedachten!
Lijkt mij een hele goeie, zo'n workshop. Zal ik 'm geven, is vast een leuke bijverdienste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 08:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Allereerst ben ik dit onderwerp begonnen met een bijbelstudie. Ik vraag me echt af of je dat wel gelezen hebt. En datgene wat ik heb weergegeven, is dat God niet voor niets van ons vraagt om zonde te laten, maar dat zonde directe gevolgen heeft voor je geloofsleven en dat dat een goede reden is, om dat gewoon te laten. Wat jij eigenbelang noemt, noem ik zelfbescherming. En ook al lees je hier geen goddelijk principe in, het is er wel degelijk in aanwezig. Het laat nl. de bezorgdheid zien die God heeft voor Zijn kinderen. Dat Zijn regels niet gesteld zijn om ons te straffen, maar dat ze een doel hebben op zichzelf. En als we ons aan die regels en principes houden, dat we in vrijheid kunnen leven. En aangezien het ons nooit volledig zal lukken om helemaal te voldoen aan Zijn maatstaf, heeft Hij ons de Zoon gegeven om ons te bevrijden van de zondemacht. Maar zonde is reëel en heeft veel mensen in haar macht. En daar kun je nonchalant over doen, maar dan doe je tekort aan de bevrijding die God aan mensen wil geven. En is de werking van zonde over als je eenmaal tot bekering gekomen bent? Ik denk dat je als christen altijd beducht zou moeten zijn voor het gevaar dat zonde in zich heeft en dat het een voordurende strijd zal blijven om je van zonde af te houden. En soms zul je vallen, zul je aan zonde toegeven, ook dan is er kans om bevrijd te worden van die zonde. Als je beseft hoe zonde werkt, als je beseft hoe het je kan meeslepen weg van de Waarheid die in Christus is, zul je alerter zijn om minder snel te vallen en zul je herkennen en erkennen wanneer je eraan toegegeven hebt.
De titel, daar kun je kritiek op hebben. Maar de rest is helemaal geënt op bijbelse principes.... |
Tja, ik vraag me ook af of jij mijn reacties wel gelezen hebt.
In je 1e post schrijf je het volgende: We schamen ons voor wat we gedaan hebben, we proberen het in ons hart goed te praten, we proberen de ander de schuld te geven en zo worden we prooi van onze eigen zonde en glijden we steeds meer af van het doel wat God ons gegeven heeft.
Hier geef je aan wat de gebruikelijke manier is van de mens om met zonde om te gaan. Dit zit in ons en dit kunnen we in eigen kracht niet overwinnen. Ook niet dmv het 'gezond verstand' omdat we vinden dat zonde ons schaadt. Feitelijk spreek je jezelf dus tegen. Enerzijds geef je aan dat de natuurlijke reactie van de mens op de zonde desastreus is, anderzijds vraag je van diezelfde mens om in eigen kracht z'n zonde te overwinnen. Jezelf zeg maar aan je eigen haren uit het moeras te trekken.
Verder zeg je: De zonde echter beschadigt de mens. En de reden dat men niet zou moeten zondigen, is omdat men er zichzelf mee schaadt.
Dit is niet bijbels; de reden dat we niet moeten zondigen is omdat we gehoorzaam moeten zijn aan God. Dat eist onze positie als mens tegenover een almachtig God die ons gemaakt heeft. Hij zegt: "Weest heilig want Ik ben heilig". Jij plaatst met jouw verhaal de mens in het middelpunt: het welzijn van de mens staat daarin voorop. Volgens mij moet het 'welbevinden' van God centraal staan en (het doen van) Zijn wil die geërbiedigd wordt. Maar dat is tegenwoordig een probleem: wij zijn (zeker de westerse mens) geen autoriteit meer gewend. Wij dulden niemand meer boven ons en zeker geen God.
Nog een citaat: Zo is het ook met de volwassene. Als we beseffen, dat we beter kunnen proberen om niet te zondigen, omdat we onszelf daarmee beschadigen, dan zijn we veel gemotiveerder om bepaalde dingen te laten.
Of we gemotiveerder zijn weet ik niet: dat hangt wellicht van de persoon af. Of het daadwerkelijk helpt betwijfel ik ten zeerste. Ten 1e zijn er veel dingen waarvan je weet dat je ze zou moeten laten en die je toch doet. Paulus roept ergens uit "Ik ellendig mens". Ten 2e is de 'zelfbescherming' waarover jij het hebt heel arbitrair. Iedereen kan dan zelf bepalen wat wel of niet goed voor hem/haar is. Waarmee je jezelf wel of niet schaadt. Een duidelijke definitie van zonde ontbreekt dan.
Bovendien noemde ik al eerder dat God zelf de mens waarschuwde voor het gevolg van de zonde voordat de 1e zonde plaatsvond. Hij zei niet dat Hij ze ging straffen, Hij dreigde niet, maar Hij vertelde dat de consequentie van de zonde de dood was. Die aanpak werkte niet; de mens viel.
Hier nog 1: Toch voldoet het argument van God straft niet. Veel mensen kunnen daar niks mee. Of ze vinden Hem een strenge God, die op alles let wat ze doen, of ze zien Hem als een onredelijke God, die ons straft ook al kunnen we er niks aan doen. Dit schaadt in veel gevallen het beeld wat mensen van God hebben en zo is het ook niet bedoeld
Dit probleem wordt denk ik niet opgelost door mensen aan 'zelfbescherming' te laten doen en de zonde vanuit het gezonde verstand te laten bestrijden, maar om hen meer zicht te geven op de blijde boodschap en de Persoon van Jezus Christus.
Jij: Het leven met God bestaat voor een groot gedeelte uit vergeving vragen. Niet omdat Hij je straft, maar meer omdat jezelf door krijgt dat je fouten gemaakt hebt.
Waarom zou je vergeving vragen als je de straf van God buiten beschouwing laat???? Hoe kun je berouw hebben van iets dat volgens jou niet verkeerd was, maar meer een 'zelfbeschadiging'? Op het moment dat je de straf van God buiten beschouwing laat heb je ook geen vergeving meer nodig en kun je ook geen berouw meer hebben naar God toe. Hooguit naar jezelf vanwege het feit dat jij jezelf hebt beschadigd.
Verder: Ik ontken niet dat God straft, maar als motivatie werkt het bij de meeste mensen niet. Een sterkere motivatie zou moeten zijn, dat men uit zichzelf onderscheidt wat zonde is en wat zonde in je leven kan doen.
De mens onderscheidt uit zichzelf niet wat zonde is. Daar heeft God zijn Woord voor gegeven en daarvoor is de Heilige Geest in het hart van de christen komen wonen. De motivatie om niet te zondigen zou moeten zijn omdat men met zonde God tekort doet.
Het bijbelse antwoord op zonde en straf = berouw, vergeving en wedergeboorte.
In 1 Corinthiërs 15:34 staat: "Komt tot de rechte nuchterheid en zondigt niet langer, want sommigen hebben geen besef van God. Tot uw beschaming moet ik dit zeggen." Hier kun je lezen dat stoppen met zondigen alles te maken heeft met besef van God en niet met zelfbescherming e.d. Ik ben ervan overtuigd dat dit (zelfbescherming) nooit voldoende motivatie zal leveren.
Tot slot: 1 Johannes 3:6 "Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend.
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 29 oktober 2010, 08:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 09:14
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik heb iets meer uitleg nodig ( of iets over het hoofd gelezen misschien? ) Ik jullie zoontje ziek? | zoals tessy al schreef ... ik ben zwanger 36 weken en 2 dagen. en ukkie doet het erg goed ... alleen ben ik vanaf het begin al misselijk en dat 24 per dag en 7 dagen per week. maar het eind komt nu in zicht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 09:16
|
|
|
|
wij vieren dit jaar gewoon kerst gezellig thuis. voor het eerst met zijn drietjes
|
|
| Naar boven |
|
|