ChristianMatch

Forum

Wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christianmatch?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 10:23

MARIJAN072 schreef:
Carin, je verwoordt ook precies mijn gedachten! Knipoog smiley Lachende smiley

Lijkt mij een hele goeie, zo'n workshop. Zal ik 'm geven, is vast een leuke bijverdienste. Knipoog smiley

Geschokte, onthutste smiley Hoe, je wilt er geld mee verdienen? Het is dus niet uit pure menslievendheid... Knipoog smiley Ik begin alvast te sparen voor de lessen...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 29 oktober 2010, 11:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 10:33

CARIN303 schreef:
Ik ben blondt, denk ik, was de titel van het topic niet;

wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christian Match?

Misschien zou het volgende CM uitje een workshop goed lezen leren? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

sorrieieieie

Engeltje smiley

een cursus goed schrijven zou ook geen kwaad kunnen, merk ik
Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op vrijdag 29 oktober 2010, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 11:18

GRIFFIN748 schreef:
sorrieieieie Engeltje smiley

een cursus goed schrijven zou ook geen kwaad kunnen, merk ik
Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik durfde het niet te zeggen... Smiley met dichtgeplakte mond Blond met dt Gefrustreerde smiley en dat gaat ons de les spellen... Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 11:42

FRANKT627 schreef:
Boze smiley pfff, wat is dat nu. Indien het niet anders kan, Tess, kom ik wel eens een keertje op je passen zodat je kids eens lekker kunnen gaan eten...
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Meervoud nog wel Smiley die vol vragen zit

Zal k er toch eerst minstens eentje bij moeten maken Frank!
Kan nog wel ff duren dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:00

ZINGA672 schreef:
Tja, ik vraag me ook af of jij mijn reacties wel gelezen hebt.

In je 1e post schrijf je het volgende:
We schamen ons voor wat we gedaan hebben, we proberen het in ons hart goed te praten, we proberen de ander de schuld te geven en zo worden we prooi van onze eigen zonde en glijden we steeds meer af van het doel wat God ons gegeven heeft.

Hier geef je aan wat de gebruikelijke manier is van de mens om met zonde om te gaan. Dit zit in ons en dit kunnen we in eigen kracht niet overwinnen. Ook niet dmv het 'gezond verstand' omdat we vinden dat zonde ons schaadt. Feitelijk spreek je jezelf dus tegen. Enerzijds geef je aan dat de natuurlijke reactie van de mens op de zonde desastreus is, anderzijds vraag je van diezelfde mens om in eigen kracht z'n zonde te overwinnen. Jezelf zeg maar aan je eigen haren uit het moeras te trekken.
Leg maar eens uit waar is schrijf dat de mens is staat is uit eigen kracht zonde te overwinnen. Mijn stelling is een andere. Je kunt bepaalde zonde voorkomen, begin er niet aan, dan kom je ook niet in de problemen.
ZINGA672 schreef:
Verder zeg je:
De zonde echter beschadigt de mens. En de reden dat men niet zou moeten zondigen, is omdat men er zichzelf mee schaadt.

Dit is niet bijbels; de reden dat we niet moeten zondigen is omdat we gehoorzaam moeten zijn aan God. Dat eist onze positie als mens tegenover een almachtig God die ons gemaakt heeft. Hij zegt: "Weest heilig want Ik ben heilig".
Jij plaatst met jouw verhaal de mens in het middelpunt: het welzijn van de mens staat daarin voorop. Volgens mij moet het 'welbevinden' van God centraal staan en (het doen van) Zijn wil die geërbiedigd wordt.
Maar dat is tegenwoordig een probleem: wij zijn (zeker de westerse mens) geen autoriteit meer gewend. Wij dulden niemand meer boven ons en zeker geen God.
Als ik de mens centraal zou stellen, zou ik het niet over zonde hebben. Want het ligt niet in de menselijke natuur om zonde te erkennen. De mens is vanuit zichzelf altijd geneigd de verantwoordling daarvoor buiten zichzelf te zoeken. Wat ik in je bijdrages mis, is de verantwoordelijkheid van de mens zelf. In het paradijs zien we al dat Adam en Eva de keuze hadden om niet te zondigen. Die keuze hebben we niet meer. Het zit te diep in onze natuur verweven, maar we blijven wel verantwoordelijk voor onze zonden. In mijn ogen draai je de zaak precies om: als de Heilige Geest me niet overtuigt, zal het wel geen zonde zijn. Hoe ga jij dan om met de adviezen die Paulus geeft, gelden die alleen als de Heilige Geest je daar persoonlijk van overtuigt? Of heeft God ons toch verstand en wil gegeven om te kiezen in ons leven? Om de mens te helpen met die keuze, is het goed om te bekijken wat de gevolgen van zonde zijn. Immers een gewaarschuwd mens telt voor twee...
ZINGA672 schreef:
Nog een citaat:
Zo is het ook met de volwassene. Als we beseffen, dat we beter kunnen proberen om niet te zondigen, omdat we onszelf daarmee beschadigen, dan zijn we veel gemotiveerder om bepaalde dingen te laten.

Of we gemotiveerder zijn weet ik niet: dat hangt wellicht van de persoon af. Of het daadwerkelijk helpt betwijfel ik ten zeerste.
Ten 1e zijn er veel dingen waarvan je weet dat je ze zou moeten laten en die je toch doet. Paulus roept ergens uit "Ik ellendig mens".
Ten 2e is de 'zelfbescherming' waarover jij het hebt heel arbitrair. Iedereen kan dan zelf bepalen wat wel of niet goed voor hem/haar is. Waarmee je jezelf wel of niet schaadt. Een duidelijke definitie van zonde ontbreekt dan.
Ik wil ook niet pretenderen dat we dan niet meer zondigen, want in veel gevallen hebben we last van overschatting van ons eigen kunnen, vergoeilijken van ons gedrag en onderschatting van de gevolgen.
En zonde is voor een groot gedeelte ook subjectief. Wat voor de een schadelijk is, is dat niet voor de ander. Voor een alcoholist is drank schadelijk, terwijl voor de ander een wijntje geen kwaad kan. Het heeft ook voor een groot deel te maken met je achtergrond. Een stelregel kan zijn: zodra het je afhoudt van de liefde en toewijding naar God, is het zonde. Je mist immers het doel van je leven....

ZINGA672 schreef:
Bovendien noemde ik al eerder dat God zelf de mens waarschuwde voor het gevolg van de zonde voordat de 1e zonde plaatsvond. Hij zei niet dat Hij ze ging straffen, Hij dreigde niet, maar Hij vertelde dat de consequentie van de zonde de dood was. Die aanpak werkte niet; de mens viel.

Hier nog 1:
Toch voldoet het argument van God straft niet. Veel mensen kunnen daar niks mee. Of ze vinden Hem een strenge God, die op alles let wat ze doen, of ze zien Hem als een onredelijke God, die ons straft ook al kunnen we er niks aan doen. Dit schaadt in veel gevallen het beeld wat mensen van God hebben en zo is het ook niet bedoeld

Dit probleem wordt denk ik niet opgelost door mensen aan 'zelfbescherming' te laten doen en de zonde vanuit het gezonde verstand te laten bestrijden, maar om hen meer zicht te geven op de blijde boodschap en de Persoon van Jezus Christus.
Zonde bestrijden is wat anders dan zonde voorkomen. God geeft ons wel de mogelijkheid om zonde te voorkomen, en daarmee kan dit motief een heel belangrijke rol spelen. Zonde bestrijden kun je uit jezelf niet, je bent in feite dan al te laat.
ZINGA672 schreef:
Jij:
Het leven met God bestaat voor een groot gedeelte uit vergeving vragen. Niet omdat Hij je straft, maar meer omdat jezelf door krijgt dat je fouten gemaakt hebt.

Waarom zou je vergeving vragen als je de straf van God buiten beschouwing laat???? Hoe kun je berouw hebben van iets dat volgens jou niet verkeerd was, maar meer een 'zelfbeschadiging'?
Op het moment dat je de straf van God buiten beschouwing laat heb je ook geen vergeving meer nodig en kun je ook geen berouw meer hebben naar God toe. Hooguit naar jezelf vanwege het feit dat jij jezelf hebt beschadigd.
Hoeveel mensen lopen niet met een gevoel van machteloosheid rond, zoals Paulus, die uitriep, ik ellendig mens? Denk je dat het gemakkeijk is een zondelast te dragen.
Hoeveel gebroken relaties heeft mijn zonde opgeleverd? Hoeveel mensen heb ik teleurgesteld door mijn gedrag? Hoeveel mensen durf ik niet meer recht in de ogen te kijken doordat ik kwaad over ze gesproken heb of ze bedrogen heb? Hoe vaak heb ik geen dingen gedaan die het daglicht niet zouden kunnen verdragen, hoe vaak heb ik dingen gedaan, waarvoor ik me schaam? Zomaar een aantal gevolgen van zonde, die je met je meetorst en die je leven kapot kunnen maken. Denk niet te gemakkelijk over het beschadigen van jezelf, want iedereen heeft daar mee te maken.
Buiten het feit dat God je uiteindelijk straft, en dat geloof ik ook ten diepste, zit je in je leven al vaak opgescheept met de zonde die je gedaan hebt. En God geeft de bevrijding in de vorm van vergeving, bevrijding en genezing.
ZINGA672 schreef:
Verder:
Ik ontken niet dat God straft, maar als motivatie werkt het bij de meeste mensen niet. Een sterkere motivatie zou moeten zijn, dat men uit zichzelf onderscheidt wat zonde is en wat zonde in je leven kan doen.

De mens onderscheidt uit zichzelf niet wat zonde is. Daar heeft God zijn Woord voor gegeven en daarvoor is de Heilige Geest in het hart van de christen komen wonen. De motivatie om niet te zondigen zou moeten zijn omdat men met zonde God tekort doet.

Het bijbelse antwoord op zonde en straf = berouw, vergeving en wedergeboorte.

In 1 Corinthiërs 15:34 staat: "Komt tot de rechte nuchterheid en zondigt niet langer, want sommigen hebben geen besef van God. Tot uw beschaming moet ik dit zeggen." Hier kun je lezen dat stoppen met zondigen alles te maken heeft met besef van God en niet met zelfbescherming e.d. Ik ben ervan overtuigd dat dit (zelfbescherming) nooit voldoende motivatie zal leveren.

Tot slot:
1 Johannes 3:6 "Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend.

GrZ!
Geen enkel motief is afdoende om te stoppen met zondigen, ook dit niet. Want het zit gewoon te diep in onze natuur. Met het vetgedrukte gedeelte vat je eigenlijk samen wat ik bedoel. Ga met nuchterheid en verstand om met keuzes in je leven. Verschuil je niet achter allerlei verkeerde motieven, en je zult merken dat je voor een heleboel ellende bespaard wordt.
Daarmee dien je God, door te leven zoals Hij wil. En dat is uiteindelijk het belangrijkste in ons leven...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 29 oktober 2010, 12:08
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:02

HAAS141 schreef:

zoals tessy al schreef ... ik ben zwanger 36 weken en 2 dagen.
en ukkie doet het erg goed ... alleen ben ik vanaf het begin al misselijk en dat 24 per dag en 7 dagen per week.
maar het eind komt nu in zicht Lachende smiley

Carin werkt trouwens in een babyspeciaalzaak Sas...dusse...wanneer gaan we shoppen? Clown smiley
Maar het cadeautje voor jullie ukkie staat al klaar hier dus zeg maar dat tie nou op mag gaan schieten (en ik hoop dat het niet zo'n treuzelaar is als die van ons Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:09

29 Oktober, 1 Kor. 15: 50-58; Veranderd.

Vroeger sprak men wel over mensen die tot bekering waren gekomen als over ‘veranderende mensen’. Dat is een prachtige uitdrukking! Iemand die geroepen is uit de duisternis en gekomen tot licht, is een ‘ander’ mens. Wie iets begrijpt van het geheim van Gods Koninkrijk, gaat anders leven.
Spreekt anders, doet anders,Spreekt anders, doet anders, hoort anders, kijkt anders. Als het aan ons niets te merken is dat we Jezus Christus kennen, is het nog maar de vraag of wij werkelijk ‘veranderde’ mensen zijn.
Toch is deze verandering nog niets vergeleken bij de verandering waarover Paules spreekt in zijn brief aan de Korintiërs. Daar gaar het over de verandering die de gemeente zal ondergaan op de grens van tijd en eeuwigheid. Dan wordt pas werkelijk alles anders. Totaal anders!
Waarom eigenlijk? Omdat vlees en bloed het Koninkrijk van God niet kunnen beërven. Je kunt niet zo maar de grens over! Onze aardse bagage zal moeten worden ingeleverd bij de douane. Als veranderde mensen gaan we de grenslijn over.

Paules licht een tipje van de sluier op. In een fractie van een seconde zal het gebeuren. We krijgen een nieuwe jas! Het sterfelijke zal onsterfelijkheid aandoen, het vergankelijke trekt het onverganlijke aan! We zullen elkaar aankijken zoals mensen die elkaar nauwelijks herkennen en zeggen: Wat ben jij veranderd!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:10

http://www.youtube.com/watch?v=shVdK2cbRuA&ob=av3n
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:19

Mooiste moment van vandaag (vanmorgen)...
Toen ik achter in de tuin kwam en zag dat de buurman eindelijk (na 6 jaar!!) zijn (duiven)schuur opnieuw aan het betimmeren was.
Hoef ik volgende zomer gelukkig niet meer tegen een foei lelijke schuur aan te kijken! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:22

ANNETTE792 schreef:
Carin werkt trouwens in een babyspeciaalzaak Sas...dusse...wanneer gaan we shoppen? Clown smiley
Maar het cadeautje voor jullie ukkie staat al klaar hier dus zeg maar dat tie nou op mag gaan schieten (en ik hoop dat het niet zo'n treuzelaar is als die van ons Knipoog smiley )

shoppen klinkt goed ... heb een hoop schade in te halen Clown smiley

en ukkie is een eigenwijs ... zal me niks verbazen als het nog een tijdje gaat duren.
ukkie is wel mooi aan het indalen.

wordt nu wel tijd voor mijn eigen topic hier hihi Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:24

I know! Verwerk alles in één workshop...twee vliegen in één klap en dat voor een stuk minder geld! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:36

http://www.youtube.com/watch?v=FF1IpBD8i2I&feature=related

die man zijn saxofoon is gekrompen... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:51

MARIJAN072 schreef:
Dat is, helaas voor jullie, voorgoed verleden tijd. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley Clown smiley

ach, cm zit vol met dames die in een vroegere relatie hun hand overspeeld hebben... zich hier als potentieel liefdevolle gelijkwaardige partner presenteren, terwijl hun ex blij en dankbaar is van die heks af te zijn.

het word hoog tijd dat op ieder profiel van gescheiden mensen de ex ook een bijdrage mag schrijven, benieuwd of de profielen nog zo aantrekkelijk interessant blijven... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maar goed, overgaande tot de orde van de dag... Marijan, wanneer stel jij ons jouw slaafje voor het leven voor?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 12:52

MARIO216 schreef:
"Zelfs een weg van duizend mijl begint met één enkele stap!"

het eindigt er ook mee
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 13:09

PIETER649 schreef:
ach, cm zit vol met dames die in een vroegere relatie hun hand overspeeld hebben... zich hier als potentieel liefdevolle gelijkwaardige partner presenteren, terwijl hun ex blij en dankbaar is van die heks af te zijn.

het word hoog tijd dat op ieder profiel van gescheiden mensen de ex ook een bijdrage mag schrijven, benieuwd of de profielen nog zo aantrekkelijk interessant blijven... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maar goed, overgaande tot de orde van de dag... Marijan, wanneer stel jij ons jouw slaafje voor het leven voor?

Het ging hier over het WK-voetbal, of mag dat slaafje ook al geen voetbal meer kijken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 13:16

MARC212 schreef:
CM heeft een leuke avond in het vooruitzicht gepland. Zijn er al veel aanmeldingen? Lachende smiley

marc ik denk dat je dat aan chris moet vragen of er al veel aanmeldingen zijn daar zijn wij nl niet van op de hoogte Knipoog smiley

en ja dan krijg je hier meestal mensen die zeggen dat men niet gaat Gefrustreerde smiley
of zoals carin al idd zei men kan niet lezen Clown smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op vrijdag 29 oktober 2010, 13:17
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 13:24

GRACE585 schreef:
marc ik denk dat je dat aan chris moet vragen of er al veel aanmeldingen zijn daar zijn wij nl niet van op de hoogte Knipoog smiley

en ja dan krijg je hier meestal mensen die zeggen dat men niet gaat Gefrustreerde smiley
of zoals carin al idd zei men kan niet lezen Clown smiley

Als nu alle leden zeggen wie er niet naartoe gaat kunnen we zelf gaan rekenen wie er wel gaat... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 13:29

Er wordt nu wel reclame voorgemaakt middels dit topic Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 13:51

MARIO216 schreef:
Er wordt nu wel reclame voorgemaakt middels dit topic Knipoog smiley

ja, want zo komt Marc misschien toch nog tot een antwoord op zijn vraag... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:09

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Je hoeft toch geen alcohol te drinken Zivaatje. Je kan toch ook gewoon een Heineken, een Amstel, een Orangeboom drinken... Knipoog smiley

He blijkbaar wel verstand van bier
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:14

ZIVAATJE309 schreef:
He blijkbaar wel verstand van bier
Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley bier??? ik had het toch over Heineken, Amstel een Orangjeboom???

Wat drink jij dan wat het rijden gevaarlijk maakt???

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:23

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley bier??? ik had het toch over Heineken, Amstel een Orangjeboom???

Wat drink jij dan wat het rijden gevaarlijk maakt???

Lachende smiley

Ja dat zou je wel willen weten he?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:27

PIETER649 schreef:

Marijan en een slaafje? Neen, dat zie ik zo niet...Iets mooi tussen haar en een man zoals tussen jou en Annette zie ik dan wel weer...en hoop ik voor haar, voor hen... Lachende smiley Houden-van bestaat in vele vormen...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 29 oktober 2010, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:29

ZIVAATJE309 schreef:
Ja dat zou je wel willen weten he?

En dat ga je me nu dan vertellen, please...euh, het blijft tussen ons hoor... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:33

FRANKT627 schreef:
En dat ga je me nu dan vertellen, please...euh, het blijft tussen ons hoor... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:34

ZIVAATJE309 schreef:
nee Lachende smiley

pfff, wat flauw zeg...dat ga ik melden aan Chris Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:35

TESSYBEAR731 schreef:
Meervoud nog wel Smiley die vol vragen zit

Zal k er toch eerst minstens eentje bij moeten maken Frank!
Kan nog wel ff duren dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe dan ook, ik kom op je babysitten zodat je kindje het ook eens fijn heeft... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:35

FRANKT627 schreef:
pfff, wat flauw zeg...dat ga ik melden aan Chris Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:36

[quote=MARC212]

[quote=ZINDLE830]
Halal daar begin ik niet aan. Ik houd niet van het levend de nek doorsnijden van dieren.

Hoi mensen,

Ik kan het mij levendig voorstellen, dat hallal, levendig doorsnijden van dieren, dat je dan geen hap door je keel krijgt.

Maar ter overweging:

wat ook niet mag is dit:
- bespoten voedsel, gif, is slecht voor het milieu.
- eten dat in plastic verpakking zit, zorgt voor de afvalberg en veroorzaakt een plastic zee, plaats op zee waar het allemaal samenspoelt.
- eten dat heen en weer wordt gesleept over de planeet, kost te veel brandstof, zorgt voor uitstoot van CO2 en klimaatvraagstuk.
Voorbeeldje is het verhaal van de pizza, die uit heel de wereld komt...
- nou ja, dan hebben we nog boterberg en melkplas...
- we genieten van copieuze maaltijden, met te veel op het bord en gooien kilo's weg met z'n allen.
- laten we ook niet vergeten, de kiloknaller, is niet goed volgens de dierenbescherming.
- voedsel uit blik is nog wel goed, dat schijnt niet zo heel veel concerveringsmiddelen te kosten... maar vergeet vooral die verkeerde vetten niet!

Kortom, de ideale maaltijd is een VASTEN MAALTIJD

Nu heb ik dat al dertig jaar gedaan
en ik zie er dus uit als een geraamte
met als enig nadeel, dat ik door de portier geweigerd wordt ...

Dat noem ik nu discriminatie !!!!

Kortom:

Wees een vent en zeg ronduit midden in de groep
van het gezellig gezelschap dat naar de Bazar gaat:

IK WIL GEEN HALAL! IK WIL VEGETARISCH!

HEEFT U DAT OOK?

Mogelijke antwoorden:
Ja natuurlijk! Zelfs heel lekker!

Ander antwoord:
Nee, want niemand vraagt daar ooit naar...

Nu aan u de keuze, wilt u ervoor verantwoordelijk zijn,
dat niemand daar ooit vegetarisch eet?

En in het geval dat u toch kiest voor een ander restaurant, waar ze alle restjes zomaar in de vuilnisbak kieperen:

Denk toch eens aan die arme mensen in Afrika!
Denk daar eens aan!
Kies dus eens voor een restaurant met Afrikaans eten!

Waarom komt niemand ooit op dat idee?
Helaas helaas...

oh, eh, dit keer gaaaaaaaan we naar een Afrikaans restaurant??
Wat??? Echt waar???
Daaaaattttttt meeeeeeeeeen je niet!!!

Nou, dat kan nooit gezellig zijn, die zand... bende, daar in Afrika...
Wat?????
Is dit het gezelligste restaurant van heeeeeeeel de Witte de Withsstraat???
Neee, dat kan toch niet waar zijn???
Daar geloof ik niets van!

Dat moet ik eerst zien, met mijn eigen ogen!
En geloven, dat die mensen uit Afrika lekker kunnen koken?
Dat moet ik eerst proeven!

Ik ken immers alleen maar beelden van hongerende mensen in Afrika!
Hoe doen die mensen dat toch?
er is te weinig eten... ze delen het met elkaar en er is genoeg.

Zo iets heet 'een hongermaaltijd'; dat wil zeggen, als we alle eten op de wereld zou verdelen, dan zou er precies genoeg zijn voor alle mensen op de wereld.

Nou,, eh, doe mij maar een vegetarische bonenschotel,
als het kan bruin...

Want, dan hoef ik tenminste niet te bidden voor mijn eten...
Schaam ik mij een beetje voor...

Ik bid niet voor brune bonen!
Zo, !!!!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 14:51

ZIVAATJE309 schreef:
Ja ik kan ook met de auto komen maar...
dan kan ik niet drinken Boze smiley

moet je "drinken"om het gezellig op een feestje te maken?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1432 1433 1434 1435 1436 1437 1438 ... 6194 Volgende
Pagina 1435 van 6194