| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:47
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zo dan...vandaag de laatste dag hier. en aangezien ik vanavond late dienst heb, zal dit wel zo ongeveer het laatste bericht zijn dat ik hier spui.
wat zal het hier stil worden, zeg: geen 'gezeik' meer over Saabs en dergelijke. na 536 berichten en 2418 bezoekers is het voor mij hier 'einde verhaal'. niet altijd even vrolijk, maar hé: dat zijn jullie toch ook niet altijd?
zal ik gemist worden? ik heb er zo mijn eigen idee over. ik heb altijd 'vanaf de zijlijn' meegekeken/meegelezen, en mijn bijdragen waren marginaal.
ik zal met een (1) enkeling zo af en toe kontakt (proberen te) blijven houden, daar ben ik geen uitblinker in, weet ik van mezelf.
het ga u allen goed, en hou mekaar een beetje heel (lees: heb een beetje respect voor andermans (m/v) mening en opvattingen over bepaalde dingen, en brand mekaar niet tot onder de voetzolen af). |
Heey griff.....ik wens je het allerbeste toe
Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:48
|
|
|
|
verkeerde topic
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 2 november 2010, 18:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat moet ik me daar nu voor voorstelling van maken, een slaap uniform?????  |
Je kan ook eens vragen voor of ie wil poseren voor jouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Jammer dat je weggaat. Ik heb leuke dagen met je gehad. Het ga je goed in de toekomst. wANKel niet bij twijfel. |
Jammer dat je weggaat hoor, ik zal je heel erg missen...!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:51
|
|
|
|
Woensdag 2 November; 2 Kor. 9: 6-15; Blijmoedig geven.
Paules schaamt zich niet om een bedelaar te zijn. Hij vraagt de gemeente in Korinte om geld. Niet voor zichzelf, maar voor de broeders en zusters in Jeruzalem, de moederstad. Daar heerst armoede, honger en tekort aan allerlei levensbehoeften. Alleen al uit dank voor wat de Korintiërs aan geestelijke gaven uit Jeruzalem gekregen hebben, mogen zij de gemeente daar nu niet vergeten! Nu kun je op twee manieren geven, zo schrijft Paules. Karig, Maar ook mild. Met tegenzin, maar ook blijmoedig. Van die eersten moet God niet veel hebben. De milde gevers, die blijmoedige schenkers – die heeft God lief! Je ziet ze voor je: twee zaaiers. De één zaait karig, een paar zaadjes hier, een paar zaadjes daar. De ander is veel guller, over de akker. Die eerste zaaier moet niet rekenen op een grote oogst. Die tweede mag daar wel op hopen! Wie karig zaait, zal ook karig oogsten en wie mild zaait, zal ook mild oogsten…. Laten we nu maar eerlijk zijn: maar al te vaak zijn wij nog al karig in ons geven. Met een zuinig gezicht stoppen we een kwartje in de collectebus of een euro in de zak van de diacenen ons aanreiken. Wij geven wel mild, maar vraag net waaraan….Heel wat zaad valt in slechte aarde. Wat is dan toch het geheim van dat blijmoedig geven. Het is het geheim van de oogst! Al wat je nu zaait, zie je een keer terug…! Nee, je zult er niet aan verdienen, maar wel, misschien veel later, oogsten: handen vol vreugde!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 3 november 2010, 22:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:57
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Je kan ook eens vragen voor of ie wil poseren voor jouw  |
Ik stuur haar met Kerstmis wel een foto op...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 18:58
|
|
|
|
Dat mijn 'werkster' weer al mijn kleertjes heeft gestreken en opgevouwd enzo en andere dingen heeft gedaan en het hier weer netjes is enzo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat mijn 'werkster' weer al mijn kleertjes heeft gestreken en opgevouwd enzo en andere dingen heeft gedaan en het hier weer netjes is enzo.
 |
werkster??? Kan je die morgen even missen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:08
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Ik werd gebeld door de woningbouw: heb alsnog de flat gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Van harte Josina!! Dat gaan we vieren met een hééle sterke bak koffie.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GEOFFREY861
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:09
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | toch staan er wel raadselachtige teksten in de bijbel, wat dat betreft geofrey; wat doe jij dan met een tekst als; "zouden wij het goede van God ontvangen, en het kwade niet?"
hoe intepreteer je dat dan?
of psalm 73; dat het de goddeloze wel lijkt te gaan, en de vrome van onheil in onheil valt? daar raakt de dichter danig van van streek tot hij op het einde let van deze personen......
lees de lap tekst van zinga eens, op de vorige pagina; een prachtig stuk!! en helemaal waar. | Hmm, t'is moeilijk zoals ik al eerder zei, ik zou het eens goed in zijn context moeten lezen en niet alleen een vers. Wat denk je dat het kwade van God is? Dat hij mensen bestraft?
Ik geoof niet dat als je in Jezus volbracht werk, toen hij zei aan het kruis:"It is finished/done/compleet" welke vertaling je wil, gelooft dat God je nog staft. Je kan het vast heel zwaar krijgen als je dit gelooft, omdat sommigen niet willen dat je dit gelooft misschien?
De woord "lijkt" is al sterk denk ik. Maar inderdaad de wereld is niet zoals het hoort en het zal alleen maar erger worden voor dat Jezus weer terug komt toch?
Dat is inderdaad een mooi stuk.
Laatst aangepast door
|
GEOFFREY861
|
op dinsdag 2 november 2010, 19:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:10
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zo dan...vandaag de laatste dag hier. en aangezien ik vanavond late dienst heb, zal dit wel zo ongeveer het laatste bericht zijn dat ik hier spui.
wat zal het hier stil worden, zeg: geen 'gezeik' meer over Saabs en dergelijke. na 536 berichten en 2418 bezoekers is het voor mij hier 'einde verhaal'. niet altijd even vrolijk, maar hé: dat zijn jullie toch ook niet altijd?
zal ik gemist worden? ik heb er zo mijn eigen idee over. ik heb altijd 'vanaf de zijlijn' meegekeken/meegelezen, en mijn bijdragen waren marginaal.
ik zal met een (1) enkeling zo af en toe kontakt (proberen te) blijven houden, daar ben ik geen uitblinker in, weet ik van mezelf.
het ga u allen goed, en hou mekaar een beetje heel (lees: heb een beetje respect voor andermans (m/v) mening en opvattingen over bepaalde dingen, en brand mekaar niet tot onder de voetzolen af). |
Hey coach... hoe lang ga je dat volhouden?? Succes met alles en God bless!
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:17
|
|
|
|

Josina, gefeliciteerd met je nieuwe flat en heel veel succes met de aanstaande verhuizing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:25
|
|
|
|
‘If you just close your eyes, you can feel the enemy’, zong de Ierse band U2 begin jaren negentig. Je hoeft je ogen maar te sluiten om te voelen dat er een vijand is. Het grootste gevaar bevindt zich niet buiten, maar binnenin ons (Marcus 7:20). Dit geldt ook voor de kerk. Vorige week betoogde de anglicaanse theoloog Chris Wright (foto) op het Lausanne congres in Kaapstad: ‘Het grootste probleem voor de zending van de kerk is niet vervolging, ook niet de weerstand van de wereld, maar de zonde van Gods eigen volk. Het falen van zijn uitverkoren kinderen doet God meer pijn dan het falen van de wereld’ (Nederlands Dagblad, 23 oktober 2010).
Zowel Jesaja als Paulus waarschuwen in de Bijbel voor het dienen van afgoden. Volgens Wright maken christenen zich daar vandaag opnieuw schuldig aan. Hij wees op het streven naar macht, naar populariteit en succes en naar een leven in luxe. In plaats daarvan moeten navolgers van Christus zich richten op ‘eenvoud, nederigheid en integriteit’.
Emotioneel gedoe
Vooral voor mensen die veel op podia staan, is dat geen eenvoudige opdracht. Toch zijn er goede voorbeelden te noemen, zoals de Amerikaanse zanger Keith Green (1953 - 1982). Hij streed vurig om zijn integriteit als christen te behouden. Zijn vrouw Melody herinnert zich hoe Keith aan het begin van een optreden tegen haar zei: ‘Ik voel de verleiding aan mij trekken op het podium de mensen te manipuleren, door dingen te zeggen die hen emotioneel raken. Maar ik wil niet in oppervlakkig emotioneel gedoe verzeild raken.’
Keith Green geloofde, net als Chris Wright, dat een falende kerk de grootste bedreiging vormt voor ons getuigenis. ‘De wereld om ons heen is op weg naar de hel', zei hij eens tegen een groep christenen. 'Niet door het communisme, de televisie, drugs, seks, alcohol of de duivel, maar de door de kerk. Het is onze schuld!’
Plastic evangelie
De zanger betoogde dat veel christenen een ‘plastic evangelie' verkondigden: ‘Ik geloof met mijn hele hart dat Jezus zich zou schamen voor de meeste evangelieverkondiging die vandaag de dag plaatsvindt. Hoe durven wij in vredesnaam het evangelie te veranderen! We halen de meest vitale elementen eruit en vervangen ze door eigen verzinsels. Wat wij nu horen is een bloedeloos evangelie. Verwijder het bloed uit de verkondiging van het evangelie, en je verwijdert de kracht om de duivel en zijn macht over de ziel van de mensen te overwinnen.’
Woorden die nog steeds actueel zijn. Durven wij het evangelie te brengen in onverdunde vorm?
Door Gertjan de Jong op www.habakuk.nu
Gertjan de Jong is redactioneel medewerker voor www.habakuk.nu en De Oogst, het maandblad van stichting Tot Heil des Volks.
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 2 november 2010, 19:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:31
|
|
|
|
Fijn dat je elke dag weer de tijd neemt om deze Bijbelstudies door te geven. Ik vind ze erg mooi.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:35
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:38
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | dat de arts mijn heel erg pijnlijke plek geraakt heeft... vlak voor de scan en ik stil liggen moest blijven. |
Wat naar voor je Piekie...hopen dat het nu weer beter met je mag gaan en dat je een positieve uitslag mag krijgen.
Sterkte ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:39
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | zoooooo donker buiten en regen!!! bluh als je niet depressief bent dan wordt je het wel in dit kikkerlandje.......
Als ik rijk was dan ging ik nu met mn privé jet naar de ZON  |
Maar daar hebben ze niet van die mooie herfstkleuren. Ik vind nat worden niet zo leuk, maar ik geniet met volle teugen van al die prachtige herfsttinten. En van de straten die er weer een beetje feestelijk beginnen uit te zien met dat mooie natuurlijke tapijt.
Oh en de paddo's en de eekhoorntjes. Ik ben dol op de herfst....
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 2 november 2010, 19:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:43
|
|
|
|
Zucht.....zet ik een ovenschotel in mn oven, moet 45 minuten wachten. Eindelijk klaar,istie verbrand . Nu geen eten dus, shoot!
Even heel diep zuchten nu,alles ging al niet lekker vandaag en nu dit ook nog. Hebben jullie wel lekker gegeten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:43
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Heb je al veel aanmeldingen Grace? |
we zijn op de helft als ik t zo uit me hoofd fff goed heb
HEREN er is ook voor jullie plaats hoor dus meld je aan (tja vrouwen schijnen sneller te reageren )
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 2 november 2010, 19:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:44
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Maar daar hebben ze niet van die mooie herfstkleuren. Ik vind nat worden niet zo leuk, maar ik geniet met volle teugen van al die prachtige herfsttinten. En van de straten die er weer een beetje feestelijk beginnen uit te zien met dat mooie natuurlijke tapijt.
Oh en de paddo's en de eekhoorntjes. Ik ben dol op de herfst....  |
Nou, ik ook, neem alleen al de geur, de kleuren, storm en harde slagregens. Ik geniet dan het meeste als ik lekker in die regen loop , wind tegen heb en daarna thuiskomen in een warm huis en dan koffie  Heerlijk, herfst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:45
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | als jij negatief had gedaan, was ik positief geweest  |
Daarom, kan nooit kwaad dat nog eens te benoemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:47
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Zucht.....zet ik een ovenschotel in mn oven, moet 45 minuten wachten. Eindelijk klaar,istie verbrand . Nu geen eten dus, shoot!
Even heel diep zuchten nu,alles ging al niet lekker vandaag en nu dit ook nog. Hebben jullie wel lekker gegeten? |
moest je dus op water en brood???
normaal vind ik me kookkunst lekker maar hier smaakte het mij vandaag ook niet al hebben de kids gesmuld van rijst met sate
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:49
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Nou, ik ook, neem alleen al de geur, de kleuren, storm en harde slagregens. Ik geniet dan het meeste als ik lekker in die regen loop , wind tegen heb en daarna thuiskomen in een warm huis en dan koffie  Heerlijk, herfst! |
En de speculaas en chocomel, knapperend vuurtje, warme slofjes... Hoort allemaal bij de herfst. Toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:52
|
|
|
|
het slechtste moment was dat de huisarts me doorstuurde naar het ziekenhuis voor onderzoeken waar ik niet op zat te wachten hoop en bid dat de uitslagen niet zo negatief zullen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GEOFFREY861
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:53
|
|
|
|
[Quote] beste broeder, daarom is Jezus gekomen, om mensen te redden van de komende toorn, de hel, de straf op zonde, niet (alleen) om te zegenen, ons rijk te maken en tijdelijke aarde ziektes genezen. de Eeuwige redding.
ik snap dat helemaal, da's zeker ook waar. Alleen die dingen horen er ook bij, hij wil ook dat wij streven in "deze" wereld toch? In familie, in je werk, met je kinderen noem het maar. T'is allen jammer dat veel dit wereld zien als een stijd tot Jezus weer komt en niet nu al vol van Hem genieten toch? Hij kwam toch om gebruikt te worden ,als dat zo gezegd mag worden, niet om te gebruiken. Jezus zei toch: als je mij gezien heb (of kent) dan ken je God de Vader ook. Ik zie nooit Jezus iemand staffen in de Bijbel, alleen maar redden.
Maar goed zo kan je jaren blijven door gaan hahaha heen en weer ik heb weer veel om over na te denken bedankt.
God Bless.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Daarom, kan nooit kwaad dat nog eens te benoemen  |
daten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:57
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | | jose hierbij felicitaatsie bij jou geweldig nieuws |
Thnx!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:58
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Van harte Josina!! Dat gaan we vieren met een hééle sterke bak koffie.
GrZing! |
Reken maar!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:59
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | 
Josina, gefeliciteerd met je nieuwe flat en heel veel succes met de aanstaande verhuizing! |
Dank je wel! Misschien nog tijd over?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:01
|
|
|
|
Mensen moeten Gods bevoegdheid, het heersen over leven en dood, niet naar zich toetrekken of eigen proberen te maken."
Vind je dat echt? Dus als een arts jou kan genezen dan doe je het maar niet? Omdat je anders dood gaat? ik denk dat wij zeker wel zeggenschap hebben over leven en dood maar dat vind ik een ander verhaal dan zeggen dat je in de hemel of hel bent geweest. En als iemand dat denkt wie zijn wij dan eigenlijk om dat tegen te spreken? Ik denk dat het niet kan maar dat is mijn eigen persoonlijke mening.....maar wie ben ik om dat voor een ander ook zo in te vullen?
|
|
| Naar boven |
|
|