ChristianMatch

Forum

Cranio sacraal therapie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:43

PIETER649 schreef:
tja..... Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Of heb je dan liever je Engel weer mee, Pieter Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:43

WILLEMIJN232 schreef:
Mensen moeten Gods bevoegdheid, het heersen over leven en dood, niet naar zich toetrekken of eigen proberen te maken."

Vind je dat echt? Dus als een arts jou kan genezen dan doe je het maar niet? Omdat je anders dood gaat?
ik denk dat wij zeker wel zeggenschap hebben over leven en dood maar dat vind ik een ander verhaal dan zeggen dat je in de hemel of hel bent geweest. En als iemand dat denkt wie zijn wij dan eigenlijk om dat tegen te spreken?
Ik denk dat het niet kan maar dat is mijn eigen persoonlijke mening.....maar wie ben ik om dat voor een ander ook zo in te vullen?

Hallo Willemijn,
Ik was een beetje kort door de bocht..begrijp dat jij in de verpleging werkt.
Ik vind het fijn als een arts me genezen kan door middel van behandeling en medicatie.
Ik heb er zelf dankbaar gebruik van mogen maken en geloof in de medische wetenschap.
Geloof ook dat we op die manier wel inspraak hebben in leven en dood.
Ik ben altijd maar blij dat ik die eindverantwoordelijkheid niet heb.
De rest is duidelijjk.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:46

HENK710 schreef:

Daar gaat tie nog naar terug verlangen als hij straks met jankende baby op de achterbank rondrijd Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:48

HENK710 schreef:

neen neen neen, driewerf 820x neen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:51

ZINGA672 schreef:
Wat is dat?

GrZ!

Met BDE wordt een ervaring bedoeld in een veranderde bewustzijnsstaat tijdens een reële levensbedreigende situatie, levensbedreigend dus.

er zal bedoeld worden schijndood.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 21:53

SOFIE807 schreef:
Het is aardig belangrijk te zijn, het is belangrijker aardig te zijn. Knipoog smiley

'k zal Knipoog smiley het voortaan proberen Sofie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:03

MARIAN519 schreef:
Met BDE wordt een ervaring bedoeld in een veranderde bewustzijnsstaat tijdens een reële levensbedreigende situatie, levensbedreigend dus.

er zal bedoeld worden schijndood.

Nee, schijndood is wat anders, nl: dat het hart en de bloedsomloop nog wel werken, maar dat er geen hersenactiviteit meer is. Oftewel: iemand is eigenlijk echt dood. Niemand kan nl leven zonder hersenactiviteit.

Een veranderde bewustzijnsstaat is een diepe bewusteloosheid (dus niet flauwvallen), een comateuze toestand, maar nog geen volledige coma. Ergens daar tussenin dus.

Zo, ff een stukje anatomie, fysiologie en pathologie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:05

GRACE585 schreef:
het slechtste moment was dat de huisarts me doorstuurde naar het ziekenhuis voor onderzoeken waar ik niet op zat te wachten Twijfelende smiley
hoop en bid dat de uitslagen niet zo negatief zullen zijn. Smiley die vol vragen zit

Sterkte, Grace! Zal voor je bidden!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op dinsdag 2 november 2010, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:23

JOSINA022 schreef:
Nee, schijndood is wat anders, nl: dat het hart en de bloedsomloop nog wel werken, maar dat er geen hersenactiviteit meer is. Oftewel: iemand is eigenlijk echt dood. Niemand kan nl leven zonder hersenactiviteit.

Een veranderde bewustzijnsstaat is een diepe bewusteloosheid (dus niet flauwvallen), een comateuze toestand, maar nog geen volledige coma. Ergens daar tussenin dus.

Ik zie het ja, effe wikipedia gelezen..
werk jij in de zorg josina?
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:23

ZINGA672 schreef:
Dat is niet wat ik bedoel Henk. Ik loop regelmatig tegen een soort 'welvaartsgeloof' aan. "God wil dat je gelukkig bent" impliceert dan dat je dus ook zult genezen, een baan zult vinden, al je problemen zullen worden opgelost en God altijd in alle materiële noden zal voorzien. En hoewel ik al veel wonderen heb meegemaakt zijn er ook zieken die niet genezen en problemen die niet worden opgelost. Zo'n evangelie lijkt me lastig te verkondigen in een omgeving waar christenen lijden door ziekte of vervolging.

GrZing!
Inderdaad. Ik krijg dat soms ook te horen in bepaalde gemeentes.
Derek Prince was ook zo'n aanhanger (als je niet rijk bent/getrouwd/gezond/een baan hebt, dan heeft God je niet gezegend) hoewel ik dat niet direkt opmerk uit zijn boek "In Gods Aanwezigheid" waar ik tegenwoordig aan het doorlezen ben. Daar zie ik dat ik, als 30 jaar christen, nog niet eens voor een kwart op weg ben naar werkelijke aanbidding... maar gelukkig is de rest genade....
Knipoog smiley

EJ
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:26

Morgen avond voor de mensen graag meer willen weten over geestelijke verleidingen in de eindtijd.

Charismatiche Verleidingen

In de gereformeerde synodaal kerk te Zuidhorn.

Zaal open om 20.00 uur begint om 20.30 uur

Iedereen van harte welkom
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:29

MARIAN519 schreef:
Ik zie het ja, effe wikipedia gelezen..
werk jij in de zorg josina?

Idd, ben nu verzorgende en aan het studeren voor verpleegkundige. Heb inmiddels ruim 20 jaar ervaring en het nodige gehoord en gezien.

Kon het dan ook ff niet laten om te reageren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:38

JOSINA022 schreef:
Idd, ben nu verzorgende en aan het studeren voor verpleegkundige. Heb inmiddels ruim 20 jaar ervaring en het nodige gehoord en gezien.

Kon het dan ook ff niet laten om te reageren Knipoog smiley

gelijk heb je, alle info is welkom hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:49

ERNSTJAN522 schreef:
Inderdaad. Ik krijg dat soms ook te horen in bepaalde gemeentes.
Derek Prince was ook zo'n aanhanger (als je niet rijk bent/getrouwd/gezond/een baan hebt, dan heeft God je niet gezegend) hoewel ik dat niet direkt opmerk uit zijn boek "In Gods Aanwezigheid" waar ik tegenwoordig aan het doorlezen ben. Daar zie ik dat ik, als 30 jaar christen, nog niet eens voor een kwart op weg ben naar werkelijke aanbidding... maar gelukkig is de rest genade....
Knipoog smiley

EJ

Hey, ik heb veel gelezen (en geluisterd) naar Derek Prince, maar dat heb ik bij hem nu juist niet gehoord. Hoe kom jij hierbij?

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:50

http://www.youtube.com/watch?v=ZHfZTgqGtGU
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 22:55

VISSER278 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ZHfZTgqGtGU

Neen Visser, ik laat je nooit alleen. Wat de andere er ook over mogen denken... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:03

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:05
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:25

DAVID923 schreef:
ik zie geen 1 Bijbel tekst... onderbouw het eens, wat bedoel je precies met die macht?

tuurlijk, hij liegt en bedriegt, en verleidt.
als een brullende leeuw wacht hij op zijn prooi, maar Wij hebben een sterke Herder broer.....Hij wil ons schudden als een tarwezeef, maar heeft Gods toestemming nodig.

We moeten satan niet onderschatenn, zeker niet,a sl we volharden in zonden of de herder verlaten, tja dan geven we satan ruimte, zeker niet onderschatten!
maar:

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

*

we moeten ons zelf ook niet overschatten, toen ik nog naar een afrikaanse pinkster kerk ging, bespotte ze satan, en zongen ze satan kom onder mijn schoenen. dan schiet je door naar de andere kant:

Jusas:

9 Zelfs de aartsengel Michaël waagde het niet de duivel te beschuldigen en te veroordelen toen hij met hem twistte over het lichaam van Mozes. Hij zei alleen: ‘Moge de Heer u straffen.’
10 Maar deze mensen lasteren alles waarvan ze geen weet hebben; en wat ze, net als redeloze dieren, instinctmatig wél begrijpen wordt hun ondergang
*

BOEKENTIP: oorlog tegen de Heiligen.

echt een geestelijke eyeopener...

Ik ken het boek, staan zeker veel mooie dingen in.

Ik ben niet bang voor de macht van satan David, want ik weet dat ik in Jezus Christus de satan terecht mag wijzen.

Zie hiervoor boeken als "Overwinning over de duisternis, en de Bevrijder" van Neil T. Anderson.
Of het boekje van Wilkin van der Kamp, "zeven stappen op weg naar vrijheid". Goede boeken met duidelijke uitleg over de macht en kracht van satan, maar ook hoe wij sterker zijn dan satan als wij staan (proclameren in de naam van) in Jezus Christus.

Denk dat veel christenen de macht/kracht en listen van satan zwaar onderschatten.....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:36

GRIFFIN748 schreef:
zo dan...vandaag de laatste dag hier. en aangezien ik vanavond late dienst heb, zal dit wel zo ongeveer het laatste bericht zijn dat ik hier spui.

wat zal het hier stil worden, zeg: geen 'gezeik' meer over Saabs en dergelijke. na 536 berichten en 2418 bezoekers is het voor mij hier 'einde verhaal'. niet altijd even vrolijk, maar hé: dat zijn jullie toch ook niet altijd?

zal ik gemist worden? ik heb er zo mijn eigen idee over. ik heb altijd 'vanaf de zijlijn' meegekeken/meegelezen, en mijn bijdragen waren marginaal.

ik zal met een (1) enkeling zo af en toe kontakt (proberen te) blijven houden, daar ben ik geen uitblinker in, weet ik van mezelf.

het ga u allen goed, en hou mekaar een beetje heel (lees: heb een beetje respect voor andermans (m/v) mening en opvattingen over bepaalde dingen, en brand mekaar niet tot onder de voetzolen af).

Jammer Griffin, als afscheidskado maar een tomtom ?? Clown smiley (kun je altijd de weg terugvinden naar cm)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:40

JOSINA022 schreef:
Dank je wel, Imke! Niet verwacht, toch gekregen. Ik kan het zelf amper nog geloven!

Gefeliciteerd Josina Lachende smiley

Maar euh niet verwacht toch gekregen..... waar was je vertrouwen ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:52

CROSSROAD317 schreef:
Gefeliciteerd Josina Lachende smiley

Maar euh niet verwacht toch gekregen..... waar was je vertrouwen ..... Knipoog smiley

Haha, dank je wel!

De realiteit was dat ik het flatje niet zou krijgen, Kijk dat nr 1 uiteindelijk toch geweigerd heeft. Clown smiley

Heb altijd het vertrouwen gehad dat er ergens een huisje voor mij zou zijn. Als je het nou over geduld gehad zou hebben..tsja da's weer een ander verhaal Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:11

JOSINA022 schreef:
Haha, dank je wel!

De realiteit was dat ik het flatje niet zou krijgen, Kijk dat nr 1 uiteindelijk toch geweigerd heeft. Clown smiley

Heb altijd het vertrouwen gehad dat er ergens een huisje voor mij zou zijn. Als je het nou over geduld gehad zou hebben..tsja da's weer een ander verhaal Gefrustreerde smiley

Gefeliteerd Josina.
'
Ik stond 9 jaar geleden in schreven voor een andere woning.
Ik moest weg van de flat.
Ik was no 5 voor deze woning.
En na 3 weken kwam het telefoontje..
Ik mocht de woning hebben.
Ik woonde 9 maanden naast een famillie tokkie.
Het was cvoor mij bevrijdingsdag.
23-07-02 kreeg ik de sleutel.
24-08-02 verhuisdag
Heb er nog steeds geen spijt van.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:22

FRANKT627 schreef:
Ik ben dat weekend, vanaf donderdag, in Kasterlee (B) ivm de hobby.
Tevens ben ik op die datum ook geen CM-lid meer...

Jammer Frankie...we gaan je missen!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:24

HENDUK927 schreef:
zal NOOIT zo verbeelding als jij hebt krijgen.

Jammer dat je zo hatelijk reageert Ducky...
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:26

VISSER278 schreef:
er zijn misschien wel een paar mooie plaatsen maar nee, al die luchtverontreiniging van de industrieén . Geef mij dan maar Zeeland met z'n water, duinen en nog veel meer.
Wist je trouwens dat Zeeland de provincie is met de meeste zonuren? Coole smiley met zonnebril

Hmmmm ben een zonaanbidster Visser, kom eraan...effe mijn fietsbanden oppompen!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:27

YELNIN491 schreef:
Dank je wel Angelique.
voor mij heeft dit gedicht een hele diepe betekenis, omdat het uit mijn leven gegrepen is.
Een klein beetje geluk is zo waardevol.

Ook uit mijn leven gegrepen Yelnin...en uit veler levens hier he!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:31

GIBBY159 schreef:
Elke keer als ik in de Lobby ben gekomen lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten. Ik moet ook mijn hand in eigen boezem steken maar soms gaat het er wel onbehoorlijk heftig en soms ook grof aan toe. Waaraan ergeren wij ons toch steeds weer? Ik merk ook dat een bepaald persoon en soms meerdere personen zich aan elkaar blauw ergeren. En het vervelende is dat de betrokkene zich van verre onthoudt van wederhoor. Daar erger ik mij dan aan. Soms is zo iemand totaal onbereikbaar om te LUISTEREN (lees: LEZEN) naar wat anderen steeds maar weer proberen uit te leggen dat het gedrag van de betrokken persoon te weerleggen. Ik erger mij daaraan. Er zijn meerdere mensen die hun abonnement niet meer verlengen en/of meteen vertrekken. Dit kan niet zo door gaan en kan ook de bedoeling niet zijn!

Ik ben het in grote lijnen met je eens, eigenlijk wilde ik ook opzeggen, maar dat vind ik eigenlijk de weg van de minste weerstand.
Dus verleng ik per maand kijk het aan of vertrek, maar als ik me aan 1 bepaald persoon zou ergeren ging toch wel in persoonlijk kontakt kijken of er onderling niet uit te komen is.
En als je er dan niet uitkomt, heb je een probleem want ergens anders het bij neerleggen heeft geen zin, sterkte groet u Gert

IK ERGER MIJ...deze woorden worden wel gebruikt als men zich bezint op de vraag wat in een bepaalde situatie wel of niet geoorloofd is. Dan zegt men: we moeten het maar nalaten, want anders ergeren we deze of gene. Nee...het gaat hier niet om een bepaalde ergernis, nee...zijn/haar handelen kan een ander tot zonde brengen. De persoon die ik in mijn topic betrokken heb is misschien niet zo sterk staat in het communiceren met anderen. Maar omdat ik een naastenliefde koester heeft de persoon in kwestie voorrang boven mijn inzicht als het over ergeren gaat. Dat is mijn nederigheid. Maar er is ook een andere ergernis! Iemand kan zich ergeren aan ons geloof, ons gebed, onze diensten aan de Here. Dat kan ten diepste een ergernis aan het Kruis zijn Maar het is overbodige moeite te bewijzen dat we in dat geval niet mogen ophouden met wat we begonnen zijn te doen: elkaar met respect te benaderen in de Lobby....

Gezinus.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:37

JOSINA022 schreef:

Schijndood is een staat van bewusteloosheid waarbij er onvoldoende en onwaarneembare ademhaling en bloedsomloop is. Daardoor lijkt het alsof de dood is ingetreden. Het lichaam vertoont een blauwe kleur.

Bij Vita reducta of vita minima lijkt men hersendood te zijn, omdat de reflexen niet meer zichtbaar zijn voor het blote oog.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 05:12

YELNIN491 schreef:
Dank je wel Angelique.
voor mij heeft dit gedicht een hele diepe betekenis, omdat het uit mijn leven gegrepen is.
Een klein beetje geluk is zo waardevol.

Verraste, verbaasde smiley pfff, wat is geluk nu ook alweer???
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 07:25

GRACE585 schreef:
het slechtste moment was dat de huisarts me doorstuurde naar het ziekenhuis voor onderzoeken waar ik niet op zat te wachten Twijfelende smiley
hoop en bid dat de uitslagen niet zo negatief zullen zijn. Smiley die vol vragen zit

Oei Grace, dat is schrikken zeg!
Heel veel rust,sterkte en vooral kracht toegewenst.
Maar weet je, soms stuurt de huisarts je gewoon door om uit te sluiten dat het iets niet is ipv. wel.
Ik denk aan je en ga voor je bidden!
Lieve groet ,Carin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1456 1457 1458 1459 1460 1461 1462 ... 6194 Volgende
Pagina 1459 van 6194