| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:23
|
|
|
|
! Oprecht gemeent zijn de wonden door een vriend geslagen !
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:40
|
|
|
|
wie kwaadspreekt heeft geen deel aan het koninkrijk van God (1 Kor. 6:10). Net zo min als iemand die aan hoererij doet of steelt.
Het klinkt hard. Maar God moet soms hard zijn. Juist omdat Hij zo teder, zo genadig en zo liefdevol is. Heel zijn hart is liefde, bewogenheid en vergeving. Tegenover zij die zelf genadeloos zijn, is Hij echter keihard. Hij geeft genade, maar niet aan mensen die zelf geen genade geven. Geef genade en je ontvangt het zelf (Lukas 6:38). Speel zelf voor rechter over anderen en beschuldig hen nog eens extra zwaar... dan doet God hetzelfde met jou (Matth. 7:1). Gods Woord is helder.
'Oprecht gemeend zijn de wonden door een vriend geslagen', zegt Spreuken. Laat deze scherpe woorden Gods loutering brengen in je hart. Veel van wat je nu ziet in de christelijke wereld, heeft geen deel aan Gods koninkrijk. God is liefde en wie God liefheeft hoort zijn broer en zus liefhebben (1 Joh. 4:21). Wie dat niet doet, kent God niet, want God is liefde. Laat jezelf niet voor de gek houden.
Durf jij echt te zijn?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 5 november 2010, 18:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:42
|
|
|
|
Door overal water bij de wijn te gaan doen maakt de wijn ozo bitter en geeft geen smaak meer aan het is geen zuivere wijn meer.
Nieuwe wijn doe je toch ook niet in ouwe zakken of wel soms?
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:49
|
|
|
|
Vandaag heb me ziek gemeld voor mijn studie, omdat ik morgen voor mijn stage een belangrijke presentatie moet houden voor meer dan honderd mensen. Ik heb me deze week goed voorbereid en weet wat ik wil zeggen. Deze week had ik echter al zes dagen gewerkt en was dood en dood moe.Het college van vandaag kon ik missen als kiespijn, en heb me ziek gemeld ook al ben ik dat niet.
Mijn vraag aan jullie: Bega ik hiermee nu een doodzonde en moet ik om vergiffenis vragen bij God? Of zou Hij deze actie wel begrijpen?
Graag jullie reacties.
Groet, Laurens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 17:55
|
|
|
|
| LAURENS814 schreef: | Vandaag heb me ziek gemeld voor mijn studie, omdat ik morgen voor mijn stage een belangrijke presentatie moet houden voor meer dan honderd mensen. Ik heb me deze week goed voorbereid en weet wat ik wil zeggen. Deze week had ik echter al zes dagen gewerkt en was dood en dood moe.Het college van vandaag kon ik missen als kiespijn, en heb me ziek gemeld ook al ben ik dat niet.
Mijn vraag aan jullie: Bega ik hiermee nu een doodzonde en moet ik om vergiffenis vragen bij God? Of zou Hij deze actie wel begrijpen?
Graag jullie reacties.
Groet, Laurens |
Moeten wij dat bepalen??? God weet het, en je zou Hem moeten kennen hoe Hij daarover reageert. Iemand die de Heilige Geest heeft, is een Geest van waarheid.
Vraag vergeving wanneer je er niet goed bij voelt...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 5 november 2010, 17:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:24
|
|
|
|
|
And UP !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:28
|
|
|
|
|
Het ga je goed Carin !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:32
|
|
|
|
| LAURENS814 schreef: | Vandaag heb me ziek gemeld voor mijn studie, omdat ik morgen voor mijn stage een belangrijke presentatie moet houden voor meer dan honderd mensen. Ik heb me deze week goed voorbereid en weet wat ik wil zeggen. Deze week had ik echter al zes dagen gewerkt en was dood en dood moe.Het college van vandaag kon ik missen als kiespijn, en heb me ziek gemeld ook al ben ik dat niet.
Graag jullie reacties.
Groet, Laurens |
Ben het wel met Mar eens. Maar een andere benadering is: is er geen betere manier om tot rust te komen en nieuwe kracht te krijgen? Hoe was die tekst ook al weer: "... maar wie de Here verwachten..."
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:35
|
|
|
|
Haha... jullie hebben honger zeker?
Of Mario verlangt naar z'n winterslaap vanaf de 21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:47
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | hihi ik zag pas toch iets grappigs bij DWDD. Die man had een vis op tafel gelegd, nog niet zo lang uit het water... dus die man heel boeiend aan het vertellen over die vis, krijgt ie ineens een zweep van die vis z'n staart... hahaha... kwam niet meer bij...  |
Hm... persoonlijk houd ik er niet zo van als de inhoud van mn bord beweegt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:48
|
|
|
|
Sja, persoonlijk ben ik nogal van het eerlijk zijn...omdat mijn geweten anders meteen met me aan de haal gaat! Dat geweten is ons door God gegeven, en liegt nooit! Wij weten dus zelf ook het beste of we wel of niet goed zitten met ons gedrag. Daarom neem ik dus zelf liever het zekere voor het onzekere en ben gewoon eerlijk. Waarom zou je je niet een dagje ziek mogen melden omdat je een enorm drukke week hebt gehad, daarom doodmoe bent en morgen een heel belangrijke dag hebt? Maar persoonlijk zou ik ook gewoon zeggen dat het om die reden is. Tenslotte, een goede "kracht" kent zijn/haar grenzen en zwakheden. Dit dagje rust zorgt er wel voor dat je morgen kunt presteren op je beste kunnen... 
Succes!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 5 november 2010, 19:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:56
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hm... persoonlijk houd ik er niet zo van als de inhoud van mn bord beweegt....  |
het is wel een bewijs dat het heel vers is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:59
|
|
|
|
Graag jullie reacties.
Groet, Laurens |
Is het niet zo dat je op school ook een aantal vrij te plannen dagen hebt?? (verzuim met reden, binnen een bepaald percentage) Dat had je dan nu kunnen gebruiken. Een presentatie, op een dag buiten schooltijd, lijkt me een legitieme reden. Stel je voor dat je dit bij je werk gaat doen en een ander moet jou dienst op gaan lossen......... En ik ben het met de anderen eens, wat zegt je geweten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 18:59
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: |
Rare jongens, die Zeeuwen!  |
Eh......apart volk , die zeeuwen , heet dat in CM-termen, Angelique
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:00
|
|
|
|
Blijkbaar mag een ander iemand ergeren. Als je er wat zegt, krijg je een waarschuwing van chris, en word er gedereigd met een ban.
Het is nu beter te zwijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:13
|
|
|
|
Eerlijk gezegd begin ik me zorgen over je te maken Anita,besef je ten volle wat je hier allemaal verkondigd? Alle vertalingen behalve de SV zijn het woord van de duivel???Bijbelverbranding????Pffffffffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Eva of de EO zoeken mensen die nog nooit een relatie hebben gehad??? Zijn er die wel? Ze moeten wel ouder zijn dan 10 jaar, veronderstel ik.  |
Het ligt er aan wat zij onder een relatie verstaan. Misschien bedoelen zij mensen, die nooit getrouwd zijn geweest of samen hebben gewoond. Die moeten wel te vinden zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RUTH485
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:14
|
|
|
|
Laurens ,
Volgens mij heb je al gewetens wroeging ,anders had je hier die vraag niet gesteld. Gelukkig hebben wij een genadig God en Hij zal het je zeker vergeven , als je Hem daar oprecht om vraagt en berouw hebt .
Dat is wel de volgorde , belijden , berouw , vergeving vragen ennnnnnn je ervan bekeren .[ dat betekent dat je het niet weer doet op deze manier ] Dan kun je het met een gerust hart achter je laten en nieuwe kracht krijgen om het morgen beter te doen .
Veel succes met je presentatie .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:15
|
|
|
|
Graag jullie reacties.
Groet, Laurens |
een doodzonde is wel een heel groot woord, maar toch vind ik wel een leugentje om bestwil is nog altijd een leugen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:16
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Eerlijk gezegd begin ik me zorgen over je te maken Anita,besef je ten volle wat je hier allemaal verkondigd? Alle vertalingen behalve de SV zijn het woord van de duivel???Bijbelverbranding????Pffffffffff |
En anders ik wel...... 'k Begrijp ook niet, dat iemand zo'n uitspraak durft te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:21
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Eva of de EO zoeken mensen die nog nooit een relatie hebben gehad??? Zijn er die wel? Ze moeten wel ouder zijn dan 10 jaar, veronderstel ik.  |
ga jij jezelf 4 keer opgeven zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:25
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Het ligt er aan wat zij onder een relatie verstaan. Misschien bedoelen zij mensen, die nooit getrouwd zijn geweest of samen hebben gewoond. Die moeten wel te vinden zijn. |
Geen relatie betekent geen relatie, toch? Heeft dus niet per definitie te maken met niet getrouwd zijn of samen gewoond hebben...En ja, ze zijn wellicht schaars...maar zulke mensen zijn echt wel te vinden
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 5 november 2010, 19:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:29
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Geen relatie betekent geen relatie, toch? Heeft dus niet per definitie te maken met niet getrouwd zijn of samen gewoond hebben...En ja, ze zijn wellicht schaars...maar zulke mensen zijn echt wel te vinden  |
'k Ga er overigens wel van uit dat deze mensen relaties in hun leven hebben, al is het dan misschien niet dé relatie waar op gedoeld wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
|
mogen we een ander niet ergeren?? alleen maar knuffelen ofzo????
doei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Eerlijk gezegd begin ik me zorgen over je te maken Anita,besef je ten volle wat je hier allemaal verkondigd? Alle vertalingen behalve de SV zijn het woord van de duivel???Bijbelverbranding????Pffffffffff |
Ofwel is iemand zodanig geïndoctrineerd dat helder denken niet meer mogelijk is. Het kan ook zijn dat iemand totaal niets begrijpt van de teksten en alles op een hoopje gooit. Of, is het IQ zo laag dat we het maar gewoon moeten laten gebeuren.
Ik kan me voorstellen dat het me misschien wel kwalijk zal genomen worden maar ik waag het er toch om dit zo neer te schrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:31
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | mogen we een ander niet ergeren?? alleen maar knuffelen ofzo????
doei  |
Zo is dat, een beetje prikkelen moet kunnen. Sommige mensen ergeren zich al, terwijl er nauwelijks iets gezegd wordt. De vraag is dan aan wie het ligt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:31
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | ga jij jezelf 4 keer opgeven zeker? |
Ja, ik heb al gereageerd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Welja, voer de spanning maar op! Hoe ouder hoe gekker lijkt het wel......  Valt crossroad op oudere vrouwen???  |
wist jij dat nog niet dan?? je valt midden in zijn doelgroep 
(gompie... als ook cross jou niet interessant vind, hoe hoog liggen je kansen dan helemaal op cm..)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:36
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zo is dat, een beetje prikkelen moet kunnen. Sommige mensen ergeren zich al, terwijl er nauwelijks iets gezegd wordt. De vraag is dan aan wie het ligt. |
nooit aan mij hoor, juffie
|
|
| Naar boven |
|
|