ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 11:54

TESSYBEAR731 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=WAdWM04Jmo4

Vandaag is dan eindelijk de grote dag, over een paar uurtjes word ik gedoopt Lachende smiley

Gods zegen Tess en een hele fijne zondag gewenst!

Speciaal voor jou:

http://www.youtube.com/watch?v=dLDIgK_4Mbg&feature=related

En voor de rest van de week:

http://www.youtube.com/watch?v=RI89cKHSHXg&feature=related

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 7 november 2010, 11:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:01

PIETER649 schreef:
De laatste tijd zijn er wat snel groeiende gemeenten, zoals bijv. in Drachten en Barneveld die een zuigende invloed hebben op mensen uit andere gemeenten.
Op zich is er niets mis mee dat gemeenten snel groeien, als die groei komt vanuit nietchristenen.
Helaas leert de practijk dat de groei juist vanuit andere gemeenten komt.
Kleinere gemeenten worden opgevreten door die grotere gemeenten en verdwijnen.
Als we er van uit mogen gaan dat de boodschap overal juist verkondigd word, dan is deze vorm van groei niet de juiste weg.
De evangelisatie opdracht is juist: verspreid u over de aarde! en niet: concentreer u op n paar selecte plaatsen...

De aanzuigende werking komt door een goede marketing.. comfortabele stoelen, opbouwend (opzwepend) sfeertje en een winnaarssfeer.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke mega-kerken... wat vinden jullie?

Kannibalisme...
Knipoog smiley
Denk dat inderdaad mond op mond reclame voor deze gemeenten geldt.

In Zwolle groeit de Volle Evangelie gemeente ook heel snel en allemaal nieuwe leden van mensen die zich in bestaande kerken niet meer thuis voelen.

Waarschijnlijk omdat er tegenwoordig voor elk wat wils is.

Ik geloof net als jij dat je beter in je eigen gemeente kunt blijven en als er zaken zijn die je veranderd wilt zien, ben je waarschijnlijk niet de enige die er zo over denkt en kun je dat in een gemeente avond bespreekbaar maken, zo ben je opbouwend bezig binnen je eigen gemeente en ik geloof dat dat is wat God ook van ons vraagt....
Het is zo dat sommige gemeente besturen niet open staan voor verandering en ik denk dat daar veel frustratie door ontstaat, zo verlaten steeds meer mensen de kerken en zoeken ze vrije gemeenten waar wat minder regeltjes zijn en waar alles wat minder gebonden is.
Als je als gemeente open staat voor wat er leeft bij de mensen en er iets mee doet..dan ga je die groei in je eigen gemeente zien en blijf je graag waar je bent.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:18

Zo mooi:

http://www.youtube.com/watch?v=Elxtg56o5ro
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:25

ANITA324 schreef:

Shalom,

Prachtige oude afbeelding van de brede an de smalle weg.
Ik lees echter nergens in de bijbel dat Jezus ons bombardeerde met bijbel teksten.
Hij zei: "Gaat heen en verkondig alle schepselen de blijde boodschap".
Dit tot opbouw van een ieders geloof.
Hoop dat jij dat ook aan het doen bent?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:32

SHANITA130 schreef:
Hoi Jolan,

Even reageren. Ik heb de andere reakties nog niet gelezen.

Van die grote en kleine problemen in relatie?
Wat is die?

Anyway, iedereen heeft, denk ik, grote en kleine problemen(gehad) en dusz ook in relatie, wat voor relatie nou ook: vriendschap, kinder-ouder relatie etcetera.

Hoe ga je/iemand er mee om, da's de vraag en belangrijk denk ik.
Want probs blijf je houden, grote en kleine ook en zelfs als alleenstaande, denk ik.

Nou, de vraag van 'hoe ga je ermee om'?

Ik zelf denk dat het antwoord assertief zijn is.
Heb je bijvoorbeeld iemand die moeite heeft met rekening houden met grenzen, dan kan je twee fouten maken.
Fout één is dat je sub-assertief wordt en doet, dusz over je heen laat lopen, waar je uiteindelijk jezelf mee kan hebben. Omdat je dan geen rekening met jezelf houdt en dan zélf agressief kan worden op den duur. Tweede fout is dat iemand agressief wordt. Lijkt me ook duidelijk.
De juiste manier is assertief, assertief, da's je grenzen trekken op een vriendelijke doch duidelijke manier. Dat is niet alleen heel erg goed goed voor je partner/vriend/echtgenoot of hoejehetooknoemenwil, maar/en ook heel erg goed voor jezelf. Want je houdt dan rekening met jezelf zónder over grenzen te gaan door door je boosheid agressief te worden.

Want....Dan blijft 'het' rustig. En de een weet dan waar ie aan toe is, want je kan dingen duidelijk uitleggen, dus ook 'waarom'.

Dan denk ik altijd aan een 'spreuk' van "Loesje" die gaat zo: 'een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan'.

Duidelijk grenz(en) trekken. Van dít pik ik niet en uitleggen van waarom niet, op een rustige doch duidelijke manier.

Zo van, om even jou voorbeeld te nemen: 'wil je slapen de hele avond? Prima! Maar niét op mijn bank, dan ga je maar lekker naar je eigen bank toe, in je eigen huis.

Kijk, dan ben je duidelijk, en zónder ruzie. Ja, de partner/vriend/echtgenoot kan wel even mopperen, that's all.

Dusz...ik loop ook tegen dingen aan, natuurlijk, en ik wil even niet opnoemen waartegen, da's te privé vind ik.

Maar ja, ik heb hier dusz wel neergezet van hoé ik ermee omga. En mee om wil gaan, want ik ben aan het oefenen en leren, zeg maar.

Voor betekenissen van de drie woorden: sub-assertief, assertief en agressief verwijs ik nu even naar google, omdat het al laat is enzo.

Fijne week!

Hoi Shanita,

Het gebeurt nogal eens dat je reageerd zonder het voorgaande gelezen te hebben, om vervolgens weer je excuses aan te bieden ondat je niet weet waar het over gaat.

Als je dit topic wel ghelezen had, had je waarschijnlijk gemerkt dat het een klaagzang met een zeer grote knipoog was.

Desondanks toch bedankt voor je advies al heb ik besloten om hem maart lekker te laten slapen op mijn bank.(dan istie er tenminste en kan ik doen en laten wat ik wil Knipoog smiley )

Groetjes Jolan
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:36

PIETER649 schreef:
Nou Maar waar het feitelijk om gaat is dat een relatie die onder druk staat door geldproblemen, heel moeilijk zal worden.... zeker als die relatie nog vrij pril is.

Als je hier doorheen komt samen,
je een heel sterk en goed huwelijk kan en mag verwachten.

Als het financieel goed gaat...gaat meestal alles voor de wind.. Verliefde smiley

maar als er geldproblemen komen..dan weet je pas wat echte liefde is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:36

7 November, Ef. 2:14-22; De muur afgebroken.

In de eerst druk van dit dagboek schreef ik (de schrijver) op deze pagina over de Berlijnse muur het volgende: ‘Ik zie het al in de krant staan: West en Oost-Duitsters breken samen de muur af die jarenlang de stad Berlijn in tweeën verdeelt. Het zou voor velen niet te geloven zijn, zo’n bericht.’
Intussen is het ongelofelijke bericht is nu ook het evangelie, voor Joden en heidenen. Geen scheiding meer? De muur is afgebroken! Zo’n ongelofelijk bericht is nu ook het evangelie, voor Joden en heidenen. Geen scheiding meer? De muur van vijandschap weggebroken? Voortaan één volk? Dat gaat vooral de Joden veel te ver! Eeuwenlang hebben zij hun best gedaan om het verschil duidelijjk te maken. Hun God was anders dan de geboden van de heidenen. En nu komt daar die Jood Paules vertellen dat er geen scheiding meer is en dat de muur is afgebroken! Wat Paules hiermee bedoelt? Hij spreekt over Jezus die onze vrede is. In Hem vallen grenzen weg. Door Hem worden scheidslijnen opgeheven. Door Hem worden muren van vijandschap afgebroken. Hij brengt mensen bij elkaar, uit alle rassen, uit alle volken, uit alle kerken. Laten de christenen uit de heidenen niet denken dat ze tweede rangschristenen zijn! Zij zijn geen gasten en vreemdelingen. Maar medeburgers en huisgenoten van God!
Muren. Ze zijn er nog altijd. Er zijn er veel te veel. Muren van hoogmoed. Muren van jaloezie. Muren van discriminatie. Maar Jezus is onze vrede! En door het nieuwe Jeruzalem loopt – God dank – geen muur!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:39

MARIAN519 schreef:
Prachtige oude afbeelding van de brede an de smalle weg.
Ik lees echter nergens in de bijbel dat Jezus ons bombardeerde met bijbel teksten.
Hij zei: "Gaat heen en verkondig alle schepselen de blijde boodschap".
Dit tot opbouw van een ieders geloof.
Hoop dat jij dat ook aan het doen bent?

Lachende smiley Verliefde smiley

Waar het hart vol van is stroomt de mond van over.

Shalom,

Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:48

SHANITA130 schreef:
Ik reageer even, zonder de reacties te hebben gelezen.

Wat ik vind is dat het opleidingsniveau, cq verschil in inkomen er aanvankelijk niet toe doet.

Zeker niet als christenen, denk ik dan zo.

Maahaar, wat krijg je als je een parner vind)dit is een voorbeeld die niet op mijn eigen van toepassing is, maar wat ik een paar keer om me heen heb gezien zeg maar. Wat krijg je dusz als je een parner vind die in een minimum uitkereing zit. Da´s niet erg, zou je zeggen, want het gaat om de mens en niet om zijn/haar geld zeg maar.

Maar wat, als diegene élke maand weer loopt te klagen over dat diegene z´n/haar uitkering te laag vind....en dat dit en dat er nog af moet enzo...
Dan denk je toch van ja, voordat je me kon had je toch ook die uitkering.
En in de bijbel staat toch ook als dat je kleding hebt en eten en een dak boven je hoofd dat dat je genoeg moet zijn.
En er zijn veel ´budget´ cursussen die je leren om met heel erg weinig geld rond te komen en zélfs nog een beetje te sparen elke maand.

Dusz mijn vraag is wat te denken van iemand die echt elke maand loopt te klagen over dat ie een minimum uitkering heeft.

Dat is toch heel erg vervelend.
En als je zélf dan ook een minimum hebt, en je bent slim, zodat je wat spaart, omdat je wel een of meerdere ´budget´cursuusen hebt gevolgt.

En dan moet je, terwijl je zelf op een minimum zit, maar daar toch mee om weet te gaan, het gez"#$ aanhoren elke maand van iemand. en zoiemand neemt geen enkle ´tip´aan bijvoorbeeld van naar een budget/cursus gaan, maar blijft wel te pas en te onpas zeuren over zijn te weing geld...

Wat moet je daarmee-hiermee....

Dan zie je het mooie voor een gedeelte niet meer, denk ik.

Volgens mij heeft dit niks met een uitkering of opleidingsniveau te maken, maar met het karakter van de persoon. Ik zou me persoonlijk heel erg af gaan vragen of ik daar wel mee verder wilde, want is die ontevredenheid echt over als er meer geld binnenkomt..of is het gewoon nooit genoeg?
In mijn vorige huwelijk was het namelijk het laatste,gewoon nooit tevreden omdat er altijd wel iemand was die meer.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:51

HANNAH810 schreef:
in mijn bijbeltje staat;

indien iemand zijn broeder gebrek ziet lijden, en sluit zijn hart toe voor hem,
hoe blijft dan de liefde van God in hem?

en

wie twee jassen heeft, kan er één weggeven.......

als dit voor een broeder geld, zou het dan helemaal niet voor je lief gelden???

Een oude volkswijsheid is dat waar de armoede door de voordeur binnenkomt, de liefde door de achterdeur naar buiten gaat. Het hoeft niet zo te zijn, het zal ook niet altijd zo zijn, maar het gebeurt maar al te vaak. Zoals Hannah het stelt zou het, zeker bij Christenen, wel moeten functioneren. Maar in tegenstelling tot wat velen denken: de meeste Christenen zijn ook maar gewone mensen. Ik vind het heus geen schande als je het materieel goed hebt of goed wilt hebben, zolang je het relatieve van materiële zaken maar inziet. En vooral je naaste niet laat verkommeren. Ik heb een bootje en ben sinds mijn puberteit verzot op zeilen. Ik geniet dagelijks van mijn uitgebreide Apple. Ik kan makkelijk rondkomen omdat ik geen geld uitgeef aan status. Ik vind niet najagen van status een vertaling van christelijke principes, maar meer dan een persoonlijke opvatting is dat niet. Er is verder niks mis met bezit en wat reserveren voor de toekomst, zeker nu het sociale gebouw verder zal wankelen.
Ik merk dat veel mensen hier op CM toch op of nabij de armoedegrens zitten en hoe je het wendt of keert: prettig is het niet. Dat er veel conflicten in relaties door ontstaan of nieuwe relaties op stuk lopen, weten we allemaal. Mijn ervaring is in ieder geval dat veel vrouwen toch ook een relatie zoeken mede om aan de armoede te ontsnappen. Ik begrijp dat, maar een beetje onzuiver is het natuurlijk zeker als na een tijdje iets om de hoek komt kijken als: we kunnen van ons gezamenlijk salaris mooi mijn schulden aflossen en omdat je wel wat gevoel hebt voor moeilijke pubers, heb ik het minder zwaar met mijn lastige kind. Ook op CM? Reken maar van wel.

Ik heb er allemaal nog wel begrip voor ook, maar het klopt natuurlijk van geen kanten. Armoede en financiële tekorten hebben gewoon een enorme impact en het maakt mijn bewondering voor mensen, meestal vrouwen, die leven op een bijstandsniveau - en dat voor elkaar krijgen, alleen maar groter. Het belangrijkste van wat geld hebben, is dat de geldzorgen ontbreken, eigenlijk is dat wat het meeste effect heeft.

Thomas, die zo materialistisch wel is dat hij boeken wil kunnen kopen en af en toe lekker uit eten wil kunnen gaan. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 14 november 2010, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:53

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 13:25

..nieuwe eigenaar voor Juwel aquarium met TL-bak en onderkast.
Aquarium is 100x40x50 met uitgesneden hoeken aan de voorkant (zeshoekig dus).

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 9 november 2010, 09:50
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 13:55

ALOUS961 schreef:
Dan is het maar goed dat we gaan wandelen. Kan iedereen zonder bezwaren pepernoten eten........
Eikels gooien kan ook verlichting geven.waarvan....????? zoek maar uit.

Nog 6 nachtjes om uit te rusten en jezelf mentaal voor te bereiden en dan dan..........????? leer ik jullie kennen , niet alleen meer van de chat.......

Ben zeeeeeeer benieuwd......

dus.......wie vind dat nog meer leuk?? geef jezelf dan op voor deze eikeltocht.

gr. Alous
Kon wel eens een heftige ervaring worden Alous, dat kennismaken met ons.....!!!!! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:03

ANGELIQUE327 schreef:
Het niveau daalt!!!!! Gefrustreerde smiley

Van de regio's??? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:08

GIBBY159 schreef:
Imke...net als alle vorige reacties (behalve 1'tje) ervaar ik de antwoorn als z.g. "dood doeners" met niets zeggende inhoud. Net zoals u met een smiley (vraageteken)... weer reageerd mis ik de essentie in de gegeven reacties op mijn topic

Groetend,

Gibby
Beste Gibby. Voor een groot gedeelte ligt het ook aan je eigen houding. Als je al conflicten verwacht, zul je die ook krijgen. Het valt me op, dat er zoveel mensen zijn, die bang zijn om geband te worden. Zoveel mensen die zich beledigd voelen, aan de kant gezet, afgebrand. Terwijl het in mijn ogen heel veel aan de mensen zelf ligt. Ze voelen zich gekwetst maar zijn ze het ook? En soms zijn algemene opmerkingen al voldoende om een ander pijn te doen. Het wordt heel moeilijk gewone gesprekken aan te gaan met mensen die al eigenlijk van af het eerste moment verwachten dat ze conflicten krijgen....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 7 november 2010, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE378

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:18

Het is best wel persoonlijk wat je vraagt Frank.
Ik vind het een beetje te persoonlijk omdat hier neer te zetten als je het echt wil weten mail mij dan maar ff.
Ik vind het wel goed dat je het uberhaupt durft te vragen.

Groetjes Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:20

MAR907 schreef:
Is niet zo moeilijk, je hoeft het niet te begrijpen om een boek te vertalen.
Een slecht boek vertalen is ook niet moeilijk.
Een slecht boek dat goed vertaald wordt, blijft ook in de nieuwe vertaling een slecht boek.
Vertalen is proeven, afwegen, keuzes maken. Het is geen exacte wetenschap. Zelfs al zou je het theoretisch exact zuiver weten wat er staat, dan nog is vertalen een zoeken naar woorden die de lading dekt tot een zekere benadering.
En dan hebben we het hier bij de bijbel over zaken die geestelijk verstaan moet worden.
De ongeestelijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat ze geestelijk onderscheiden worden.
Als je iets niet verstaat of onderscheidt, hoe maak je dan de juiste keuzes?
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:24

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat je de nuchterheid een beetje uit het oog verliest. In eerste instantie geloof ik nl. niet dat een pure ongelovige zich zal inzetten de Bijbel te vertalen.
Deze opmerking gaat buiten het punt dat ik poogte te maken, namelijk dat een vertaler het biddend moet doen verwachtende alles van Hem. Als een vertaler het doet op zijn eigen kracht dan is het niet meer Gods Woord maar het werk van een mens. Je opmerking doet hier niets toe of af. Een eventuele toepassing of dit relevant is voor de beoordeling van het NBV wijdt ik daarna wel uit. Eerst maar beginnen bij de basis.

CHATULIEM619 schreef:
Ten tweede doet hij dit werk niet alleen. Bij elk onderdeel zijn er al tientallen mensen bij betrokken. En je stelling dat iedereen dan maar ongelovige is, die daaraan meedoet vind ik helemaal niet houdbaar.
Ook deze opmerking gaat buiten het punt dat ik poogte te maken, namelijk dat een vertaler het biddend moet doen, verwachtende alles van Hem. Als een vertaler het doet op zijn eigen kracht dan is het niet meer Gods Woord maar het werk van een mens. En bovendien dat er ook geen samenwerking kan zijn op voet van gelijkwaardigheid ( c.q. compromis-model) tussen gelovigen en ongelovigen bij het vertalen van een bijbel.
Je opmerking doet hier niets toe of af.
Of is het zo dat we het hier al over eens zijn, en dat je het alleen niet van toepassing vindt bij het NBV ??

CHATULIEM619 schreef:
Wat ik vooral merk in de vertaling, dat er met een liefde en toewijding aan gewerkt is, en dat het resultaat bijzonder goed geworden is. In veel gevallen vind ik de NBV beter dan de NBG51. En dat is niet vanuit het NL, maar vanuit het Grieks en Hebrreuws geïnterpreteerd.
Er is geen enkel bewijs voor, dat mensen die voor deze vertaling verantwoordelijk zijn meer of minder gelovig dan mensen vanuit de Statenvertaling.
Er is ook geen enkel bewijs, dat ze moedwillig de vertaling naar hun hand hebben gezet.
Zelfs al vind je op dit moment mijn stelling nog slechts theoretisch, toch graag je reactie hierop of we het eens zijn dat een ongelovige niet Gods Woord kan vertalen.

CHATULIEM619 schreef:
Terwijl de bewijzen te over zijn, dat de Statenvertaling en de NBG51 dat wel hebben gedaan vanuit hun refo visie. De Statenvertaling is niet alleen ontstaan vanuit de behoefte te hebben om een NL vertaling te schrijven, maar ook vanuit de behoefte om vooraal aan te tonen dat de Gomaristen gelijk hadden en de Arminianen niet.
Op dit moment geef je de bewijzen niet, dus is het een onbewezen stelling. Op dit moment vraag ik die bewijzen ook niet, omdat ik graag eerst duidelijkheid heb over de stelling die ik poneerde, namelijk:
Een ongelovige kan geen bijbelvertaler zijn.
Mee eens??
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:27

LOES550 schreef:
Ik kan beter blijven geloven als een kind....
Dat is waar ik meteen tegen aan liep in gesprekken over t geloof.
De mens komt zondig op de wereld, niemand in zonder zonde.
Ik vond dat wel heeel moeilijk te begrijpen, zo'n onschuldig babytje,
die heeft toch helemaal niets gedaan?
Maar ook daar is Jezus voor gestorven aan het kruis. Omdat iedereen
zondig op de wereld komt.
Ik vind het maar moeilijk om te geloven en te begrijpen.

Een babytje dat zonde doet?????
Nee, dat gaat er bij ook niet in.
Maar dat babytje is wel geboren in een zondige wereld en zal later zelf ook gaan zondigen.
Volgens mij wordt dat er mee bedoeld.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:43

GIBBY159 schreef:
Imke...net als alle vorige reacties (behalve 1'tje) ervaar ik de antwoorn als z.g. "dood doeners" met niets zeggende inhoud. Net zoals u met een smiley (vraageteken)... weer reageerd mis ik de essentie in de gegeven reacties op mijn topic

Groetend,

Gibby

Weet je Gibby, in mijn eerste reactie heb ik aangegeven hoe ik met ergernis in de chatbox omga. Ik ga gewoon weg.
Want wat heb ik er aan om mij te ergeren aan een ander. Ik heb er alleen mij zelf maar mee. De ander op andere gedachten brengen lukt je gewoon niet in een overvolle chatbox.
En mijn 2e reactie.......tja.......ik vond het humor wat Frank schreef.
En daarna begreep ik gewoon ff niet wat jij bedoelde.....dus vandaar een vraagteken.
Lijkt me duidelijk, maar goed......een ergernis is er maar zo......blijkbaar.

Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 7 november 2010, 14:46
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 15:09

GIBBY159 schreef:
Elke keer als ik in de Lobby ben gekomen lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten. Ik moet ook mijn hand in eigen boezem steken maar soms gaat het er wel onbehoorlijk heftig en soms ook grof aan toe. Waaraan ergeren wij ons toch steeds weer? Ik merk ook dat een bepaald persoon en soms meerdere personen zich aan elkaar blauw ergeren. En het vervelende is dat de betrokkene zich van verre onthoudt van wederhoor. Daar erger ik mij dan aan. Soms is zo iemand totaal onbereikbaar om te LUISTEREN (lees: LEZEN) naar wat anderen steeds maar weer proberen uit te leggen dat het gedrag van de betrokken persoon te weerleggen. Ik erger mij daaraan. Er zijn meerdere mensen die hun abonnement niet meer verlengen en/of meteen vertrekken. Dit kan niet zo door gaan en kan ook de bedoeling niet zijn!

IK ERGER MIJ...deze woorden worden wel gebruikt als men zich bezint op de vraag wat in een bepaalde situatie wel of niet geoorloofd is. Dan zegt men: we moeten het maar nalaten, want anders ergeren we deze of gene. Nee...het gaat hier niet om een bepaalde ergernis, nee...zijn/haar handelen kan een ander tot zonde brengen. De persoon die ik in mijn topic betrokken heb is misschien niet zo sterk staat in het communiceren met anderen. Maar omdat ik een naastenliefde koester heeft de persoon in kwestie voorrang boven mijn inzicht als het over ergeren gaat. Dat is mijn nederigheid. Maar er is ook een andere ergernis! Iemand kan zich ergeren aan ons geloof, ons gebed, onze diensten aan de Here. Dat kan ten diepste een ergernis aan het Kruis zijn Maar het is overbodige moeite te bewijzen dat we in dat geval niet mogen ophouden met wat we begonnen zijn te doen: elkaar met respect te benaderen in de Lobby....

Gezinus.

Gibby ik vind dat je gelijk hebt. En in antwoord op je vraag in de topicnaam: nee wij mogen een ander geen aanstoot geven. Sommige mensen vinden het 'stoer' dat ze s..... hebben aan iedereen en van hen hoef je ook echt geen respect te verwachten. Dat is te hoog gegrepen voor hen.

Het christelijk karakter van de chatbox is vaak ver te zoeken; ik kom er iig niet meer.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 15:14

FRANKT627 schreef:
Van de regio's??? Geschokte, onthutste smiley

Frankie Frankie Frankie....jij komt in de goot terecht! Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 15:43

ANGELIQUE327 schreef:
Frankie Frankie Frankie....jij komt in de goot terecht! Zieke smiley

Ach, volgens mij lig ik al een tijdje in de goot... Huilende smiley, smiley in tranen
Komt ook door de verveling dat ik domme dingen schrijf

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 7 november 2010, 15:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET933

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 15:59

Gedachte.

in je gedachte daar kan alleen jou schepper in komen, en de Here Jezus is de ZIELE_Genezer de beste Psychologe die alleen jou ZIEL kan GENEZEN..
HIJ is jou Advocaat en de HERE GOD is jou Rechter!

het gaat dus om genezen naar Geest-ZIEL en Lichaam.
VREDE met HEM die ons zo ontzagelijk veel lief heeft, HIJ kan niet anders dan alleen maar LIEFDE geven.

SHALOM=Vrede-groet.!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst aangepast door
MARGREET933
op vrijdag 11 februari 2011, 20:02
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 16:00

http://www.youtube.com/watch?v=WJXaX9KSYpc&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET933

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 16:02

CHATULIEM619 schreef:
Veemd genoeg heeft het huwelijk als instituut dezelfde waarde als in de tijd van de Bijbel. Het heeft zowel een wettelijk component als een geestelijk component. En dat is in de kern van de zaak nooit veranderd.
Hoe zou je het trouwens willen, een huwelijk zonder staat? Zonder dat de wettelijke aansprakelijkheid wordt geregeld?
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 16:07

MAR907 schreef:
Is niet zo moeilijk, je hoeft het niet te begrijpen om een boek te vertalen.
Een slecht boek vertalen is ook niet moeilijk.
Een slecht boek dat goed vertaald wordt, blijft ook in de nieuwe vertaling een slecht boek.

Smiley met dichtgeplakte mond
ik zou niet meer reageren.......(ik lees ook niet al die lappen tekst)
dit is toch wel erg hoor, een boek? een boek?
Hadden we het hier niet over de bijbel?
Dat is voor mij niet een boek maar het woord van God
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 16:07

Kan maar niet beslissen welke ik de mooiste vind...

http://www.youtube.com/watch?v=RZcW_T0fEr0&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET933

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 16:08

MARGREET933 schreef:
HET HUWELIJK IS EEN INSTELLING van de HERE onze GOD en VADER!
Lees je bijbel er maar een's goed op na!
wat GOD bijelkaar heeft gebracht, dat kan de mens niet scheiden, dat is een DRIE-voudigsnoer dat NOOIT verbroken word.

Laatst aangepast door
MARGREET933
op zondag 7 november 2010, 17:14
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 16:16

t Wordt toch deze...

http://www.youtube.com/watch?v=kKbf5xxfaVE&feature=related

Slapende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1475 1476 1477 1478 1479 1480 1481 ... 6194 Volgende
Pagina 1478 van 6194