ChristianMatch

Forum

boswandelen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 16:18

FRANKT627 schreef:
Ach, volgens mij lig ik al een tijdje in de goot... Huilende smiley, smiley in tranen
Komt ook door de verveling dat ik domme dingen schrijf

Ja saai he Frankie, die weekenden! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER551

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 16:34

TESSYBEAR731 schreef:
Ik vind opwekkingsliederen ontzettend mooi!

* Juist, omdat ze in "normale bewoordingen" geschreven zijn en je dus daadwerkelijk wéét wat je zingt...
* Ze door die makkelijke woorden ook heel laagdrempelig zijn; iedereen begrijpt ze, en kan ze makkelijk mee zingen...
*Ze alles behalve oppervlakkig zijn! De meeste liederen die mij na aan het hart liggen zijn opwekkingsliederen..zoals "De kracht van Uw liefde"...

De term mens-emotioneel een negatieve lading geven vind ik een beetje raar Twijfelende smiley...het gaat er toch juist om dat liederen die de Heer prijzen ons juist in ons mensenhart raken, zodat we bewogen worden door Zijn liefde die al ons verstand én gevoel te boven gaat?
Ieder zijn meug, de traditionele liederen zijn ook héél mooi, maar ik heb zelf de ervaring dat men toch wel bekend moet zijn met al die traditionele woorden om ze ook te kunnen waarderen. Bij opwekkingsliederen is dit juist niet het geval, waardoor iemand die (nog) helemaal niet zo bekend is met God en het christendom ze ook begrijpt en kan waarderen Knipoog smiley

Ik ben het hier mee eens,zoals je aan mijn profiel kan zien werdt ik destijds geraakt,en nu ik ook die muziek luister, is heel bijzonder en ik geniet ervan. Ik zie het als een vorm van aanbidding met God.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:05

MARIANNE378 schreef:
Het is best wel persoonlijk wat je vraagt Frank.
Ik vind het een beetje te persoonlijk omdat hier neer te zetten

Toch is dit precies wat je ons wel vraagt om neer te zetten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:08

MARIANNE378 schreef:
Het is best wel persoonlijk wat je vraagt Frank.
Ik vind het een beetje te persoonlijk omdat hier neer te zetten als je het echt wil weten mail mij dan maar ff.
Ik vind het wel goed dat je het uberhaupt durft te vragen.

Groetjes Marianne

maar het is el vraag van jou zelf dus met andere woorden wie jou mening wil moet dat met jou in pesoonlijke gesprek doen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:14

LOES550 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond
ik zou niet meer reageren.......(ik lees ook niet al die lappen tekst)
dit is toch wel erg hoor, een boek? een boek?
Hadden we het hier niet over de bijbel?
Dat is voor mij niet een boek maar het woord van God

Spreken is zilver, zwijgen is (soms) goud hè. Knipoog smiley Lachende smiley

Pfff.......niks is moeilijker dan zwijgen (als je een sterke behoefte voelt, om te reageren). Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:15

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 8 november 2010, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:20

TESSYBEAR731 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=WAdWM04Jmo4

Vandaag is dan eindelijk de grote dag, over een paar uurtjes word ik gedoopt Lachende smiley

Wat bijzonder, Tess. Hartelijk gefeliciteerd met deze stap en Gods zegen!

Een lied, speciaal voor jou.....

Aan uw voeten Heer - Opwekking 462
http://www.youtube.com/watch?v=7njlnT_dAB4&feature=related

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 7 november 2010, 17:21
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:23

MARIAN519 schreef:
Kannibalisme...
Knipoog smiley
Denk dat inderdaad mond op mond reclame voor deze gemeenten geldt.

In Zwolle groeit de Volle Evangelie gemeente ook heel snel en allemaal nieuwe leden van mensen die zich in bestaande kerken niet meer thuis voelen.

Waarschijnlijk omdat er tegenwoordig voor elk wat wils is.

Ik geloof net als jij dat je beter in je eigen gemeente kunt blijven en als er zaken zijn die je veranderd wilt zien, ben je waarschijnlijk niet de enige die er zo over denkt en kun je dat in een gemeente avond bespreekbaar maken, zo ben je opbouwend bezig binnen je eigen gemeente en ik geloof dat dat is wat God ook van ons vraagt....
Het is zo dat sommige gemeente besturen niet open staan voor verandering en ik denk dat daar veel frustratie door ontstaat, zo verlaten steeds meer mensen de kerken en zoeken ze vrije gemeenten waar wat minder regeltjes zijn en waar alles wat minder gebonden is.
Als je als gemeente open staat voor wat er leeft bij de mensen en er iets mee doet..dan ga je die groei in je eigen gemeente zien en blijf je graag waar je bent.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat God van ons vraagt juist Zijn regels na te leven, en door dat de tijdsgeest ons andere dingen vraagt wij meer genijgt zijn die te volgen, zoals die in de traditie getrouwe kerk juist overgenomen wordt, wat het leeuwendeel niet wil.
bv huwlijk en staat, dank je wel, ik niet, die zelfde staat die de kerken en volgelingen hun wil oplegt, die weer contra onze lieve Heer is.
Voor wie staan die kerken dan eigenlijk nog, mijns inziens alleen maar om er een betere wereld door te krijgen, waarin alleen zij rijker van worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:23

ERIK390 schreef:
maar het is el vraag van jou zelf dus met andere woorden wie jou mening wil moet dat met jou in pesoonlijke gesprek doen

Het is kennelijk makkelijker om vragen te stellen en 'toeschouwer' te zijn, dan je eigen mening te zeggen. Zelf vind ik dat, als je een topic opent en vragen stelt, je jezelf ook open moet opstellen. Aan de andere kant; vragen staat vrij. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 7 november 2010, 17:25
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:34

Als dit openbaar een open is waar zegt niet iedereen gewoon of ie het doet of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:02

MARIO216 schreef:
Als dit openbaar een open is waar zegt niet iedereen gewoon of ie het doet of niet.

En dan turven, doettie et wel of doettie het niet?

naam: ja
naam : nee

Zoiets? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:09

JOLAN931 schreef:
En dan turven, doettie et wel of doettie het niet?

naam: ja
naam : nee

Zoiets? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja, zoiets ja Verlegen lachende smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:10

MARIO216 schreef:
Ja, zoiets ja Verlegen lachende smiley Verraste, verbaasde smiley
Wat let je om te beginnen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:15

JOLAN931 schreef:

Ik heb ook wel eens zo mijn gevoelens je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:16

JOLAN931 schreef:

Er kan ook nog een verschil zijn in principe (voornemen) en de praktijk. Zou interessant zijn, om dat ook mee te nemen. Knipoog smiley Clown smiley

Dus....

Naam:

Ik wil het wel/niet
Ik heb het wel/(nog)niet gedaan

Nou Mario, starten maar..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 7 november 2010, 18:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:17

MARIJAN072 schreef:
Er kan ook nog een verschil zijn in principe (voornemen) en de praktijk. Zou interessant zijn, om dat ook mee te nemen. Knipoog smiley Clown smiley

Dus....

Naam:

Ik wil het wel/niet
Ik heb het wel/(nog)niet gedaan

Nou Mario, starten maar..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wil het wel
Ik heb het nog niet gedaan
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:19

CHATULIEM619 schreef:
Beste Gibby. Voor een groot gedeelte ligt het ook aan je eigen houding. Als je al conflicten verwacht, zul je die ook krijgen. Het valt me op, dat er zoveel mensen zijn, die bang zijn om geband te worden. Zoveel mensen die zich beledigd voelen, aan de kant gezet, afgebrand. Terwijl het in mijn ogen heel veel aan de mensen zelf ligt. Ze voelen zich gekwetst maar zijn ze het ook? En soms zijn algemene opmerkingen al voldoende om een ander pijn te doen. Het wordt heel moeilijk gewone gesprekken aan te gaan met mensen die al eigenlijk van af het eerste moment verwachten dat ze conflicten krijgen....

Ik denk dat Chat hier wel een punt heeft, Vaak zijn het ook de zelfde mensen die met anderen in conflict komen.
Ik persoonlijk heb er nooit last van gehad. Ja...soms is er ruzie...nou en? ik blijf. We zijn allemaal mensen toch?

Conflicten zijn er om uit de weg geruimd te worden, en een ander ergeren dat doe je naar mijn idee niet als je iets begrijpt van naasteliefde.
Ook een ander kwetsen doe je daarom niet, maar anderzijds.... er zijn mensen die al gekwetst zijn, of zich ergeren aan de meest simpele en onzinnige dingen.

Als iedereen een wat gladdere rug had en eerst naar zijn eigen balk gaat kijken ipv naar andermans splinter.... Wedden dat het nooit meer oorlog en ergernis in de chatbox is!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:45

Zijn er nu mensen die deze topic lezen en allerlei reacties hebben die durven toegeven dat ze seks hadden voor het huwelijk?

Knipoog smiley Frank
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:50

GERT856 schreef:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat God van ons vraagt juist Zijn regels na te leven, en door dat de tijdsgeest ons andere dingen vraagt wij meer genijgt zijn die te volgen, zoals die in de traditie getrouwe kerk juist overgenomen wordt, wat het leeuwendeel niet wil.
bv huwlijk en staat, dank je wel, ik niet, die zelfde staat die de kerken en volgelingen hun wil oplegt, die weer contra onze lieve Heer is.
Voor wie staan die kerken dan eigenlijk nog, mijns inziens alleen maar om er een betere wereld door te krijgen, waarin alleen zij rijker van worden.

Ik geloof zeker dat God van ons vraagt zijn wet/woord na te leven en begrijp dat je daarin in jouw gemeente/kerk teleurgesteld bent...beetje verbitterd zelfs?
Toch denk ik dat je vanuit je eigen gemeente moet blijven proberen aan te geven waarin ze niet volgens de bijbel bezig zijn.
En waar of kerken voor zijn? een plaats waar iedereen welkom is..ongeacht...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:51

MARIJAN072 schreef:
Het is kennelijk makkelijker om vragen te stellen en 'toeschouwer' te zijn, dan je eigen mening te zeggen. Zelf vind ik dat, als je een topic opent en vragen stelt, je jezelf ook open moet opstellen. Aan de andere kant; vragen staat vrij. Knipoog smiley
als ik het goed begrijp vald dat onder nieuwgierigheid of heb ik dat mis
ben het volkomen met je eens dat als je vragen steld dat jij je eerst zelf jou mening geeft
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:52

Ik heb niet alle reacties gelezen. Wel heb ik onthouden dat sommige mensen meer gesteld zijn op het EQ dan op IQ. Daar kan ik me erg in terugvinden. Niet iedereen heeft een kans gekregen om te studeren ondanks de IQ-capaciteiten die ze hadden.

Zelf heb ik erg veel gestudeerd. Soms gewoon uit pure hobby. Ik studeer graag en gemakkelijk. Ik ben ontzettend leergierig en toch nog wel een beetje wereldvreemd; Tijdens mijn abdij-jaren heb ik 5 jaar 'religieuze studies' gedaan. Nadien nog eens een andere HBO studie. Daarna nog veel zelfstudie. Wat heb ik er uiteindelijk mee bereikt? Niets dus. Want als het uiterlijk er niet is dan maak je sowieso weinig kans. Ook merkt ik hier dat de geloofsovertuiging ook nog eens moet matchen. Het is altijd wel iets. Dan heb je gestudeerd...en wat nu?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:53

JOLAN931 schreef:

dat er nog geen persoon is om mee te beginnen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:05

FRANKT627 schreef:
Zijn er nu mensen die deze topic lezen en allerlei reacties hebben die durven toegeven dat ze seks hadden voor het huwelijk?

Knipoog smiley Frank

Je zou zelf kunnen beginnen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:09

ZINGA672 schreef:
Ik zou em voor straf opeten (die vis) Duiveltje smiley

Hee Zinga,
Ik heb nog eens gekeken, en het blijkt een visboer te zijn geweest die zijn vis aanprijst.
(Denk toch dat die snoekbaars de rivier niet meer haalt, helaas Knipoog smiley, snik Huilende smiley, smiley in tranen).

Voor alle duidelijkheid hier het filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=lEfyMydSPBo

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 7 november 2010, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:14

JOLAN931 schreef:
Je zou zelf kunnen beginnen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Oja hoor. Ik heb er geen problemen mee om toe te geven dat ik heb gevrijt voor het huwelijk. Het was mooi en heerlijk en ook de tijd was er rijp voor om dat te doen. Na mijn abdijperiode heb ik nog een relatie gehad en toen kwam er ook die heerlijke liefdevolle lichamelijke affectie. Beide genoten we ervan. Heel liefdevol en zacht en gekruid met humor. Ik heb er nooit een schuldgevoel bij gehad en ik ben er zeker van dat God het ook niet erg vond want het gebeurde omdat we het beide wilde en het deden met begrip, respect en vooral met veel liefde.

FT
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:20

FRANKT627 schreef:

Knipoog smiley Frank

Wat heeft het voor nut zulke privédingen van CM leden te weten?Wat bereik je met een simpel ja of nee?

Wat ik doe in mijn slaapkamer(of waar dan ook Knipoog smiley ) gaat jullie geen klap aan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pffffff ik wilde serieus blijven.........weer mislukt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:22

Het slechtste moment van gisteravond...
Ik had een kennis op bezoek, die vroeg of hij naar het toilet mocht... tuurlijk mag die dat... later nog eens geweest, blijkbaar om er ook te bellen want ik hoorde hem praten...
Toen hij net weg was moest ik ook ff, ik nietsvermoedend het toilet in... tot ik met mijn kniekousen in zijn plas stond... pfff...
Heb het maar opgehouden en eerst het toilet grondig schoon zitten maken.
Vraagje... is dit abnormaal of plassen er wel meer mannen naast het toilet i.p.v. erin ? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:25

LEANNE226 schreef:
Wat heeft het voor nut zulke privédingen van CM leden te weten?Wat bereik je met een simpel ja of nee?

Wat ik doe in mijn slaapkamer(of waar dan ook Knipoog smiley ) gaat jullie geen klap aan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pffffff ik wilde serieus blijven.........weer mislukt

Huh Verraste, verbaasde smiley waarom zo moeilijk Smiley die vol vragen zit van mij mogen ze het weten hoor Slapende smiley gewoon slapen toch Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:27

MARIAN519 schreef:
Ik geloof zeker dat God van ons vraagt zijn wet/woord na te leven en begrijp dat je daarin in jouw gemeente/kerk teleurgesteld bent...beetje verbitterd zelfs?
Toch denk ik dat je vanuit je eigen gemeente moet blijven proberen aan te geven waarin ze niet volgens de bijbel bezig zijn.
En waar of kerken voor zijn? een plaats waar iedereen welkom is..ongeacht...

Kijk daar ben ik het helemaal mee eens Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:27

FRANKT627 schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen. Wel heb ik onthouden dat sommige mensen meer gesteld zijn op het EQ dan op IQ. Daar kan ik me erg in terugvinden. Niet iedereen heeft een kans gekregen om te studeren ondanks de IQ-capaciteiten die ze hadden.

Zelf heb ik erg veel gestudeerd. Soms gewoon uit pure hobby. Ik studeer graag en gemakkelijk. Ik ben ontzettend leergierig en toch nog wel een beetje wereldvreemd; Tijdens mijn abdij-jaren heb ik 5 jaar 'religieuze studies' gedaan. Nadien nog eens een andere HBO studie. Daarna nog veel zelfstudie. Wat heb ik er uiteindelijk mee bereikt? Niets dus. Want als het uiterlijk er niet is dan maak je sowieso weinig kans. Ook merkt ik hier dat de geloofsovertuiging ook nog eens moet matchen. Het is altijd wel iets. Dan heb je gestudeerd...en wat nu?

Frank, je reactie verbaast me een beetje. Van jou lees ik vaak positieve bijdragen waarin je intellect, je invoelingsvermogen en je brede interesse blijken. Allemaal - er zijn er vast nog veel meer - een groot deel het gevolg van je persoonlijke ontwikkeling tot nu toe, inclusief al je studie-inspanningen.
Dat heeft toch als resultaat dat je je leven interessant hebt gemaakt, je talenten hebt benut, veel boeiende mensen hebt ontmoet, veel voor anderen hebt kunnen betekenen en dat nog doet.
Je persoonlijke ontwikkeling gaat op cm - zo krijg ik tenminste van velen hier de indruk, geldt voor mij ook - vaak op een dieper niveau door. Vooral gaat het over hoe je nu in het leven staat, waarvoor je staat, hoe je jezelf ziet, hoe je wilt dat anderen je zien, welke eigenschappen je waardeert in een toekomstige partner, het gaat over wat je geloof ten diepste voor je betekent, waar je grenzen liggen op velerlei gebied.
En wat is er mis met je uiterlijk? Iedereen ziet de minder fraaie dingetjes van zichzelf uitvergroot ook van de buitenkant. Het gaat om aantrekkingskracht, Frank, dat weet je, en dat straalt door het uiterlijk heen.
November is niet de vrolijkste maand van het jaar. Heb jezelf lief en waardeer jezelf, respecteer jezelf en wees dankbaar voor wat je allemaal hebt kunnen bereiken. Leg je vragen bij onze Vader neer en laat je leiden door Zijn Liefde, geef de moed maar niet op, Frank.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 7 november 2010, 21:54
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1476 1477 1478 1479 1480 1481 1482 ... 6194 Volgende
Pagina 1479 van 6194