| Auteur |
Bericht |
|
RUTH485
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 09:39
|
|
|
|
Niet wat we doen bepaalt wie we zijn , maar wie we zijn en wat we geloven bepaalt wat we doen .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RUTH485
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 09:45
|
|
|
|
Anita ,
Zeven maal zeventig maal .......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RUTH485
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 09:48
|
|
|
|
Frank ,
Verander het verlangen naar de eeuwige slaap [ de dood ] in het verlangen naar De Eeuwige en het eeuwige Leven [ Jezus]. En Hij zal het je geven !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 10:20
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Alous mag wel mee hoor |
Dank je wel Herman dat ik mee mag........na afloop heb je wellicht spijt van deze opmerking
Even wat technische details, voor diegenen die het terrein niet kennen:
Er ligt een grote parkeerplaats voor het kasteel. Mijn voorstel is om af te spreken bij het hek, voordat je het kasteelterrein oploopt. Daar verzamelen.......
Lunch en drinken mee....... En eventueel , na afloop koffie drinken met elkaar. En als er dan nog enthousiastelingen zijn om ergens een hapje te gaan eten met elkaar.......prima...leuk.
Is er nog iemand die gehaald wil worden vanaf het station???? zeg het me en ik kom je halen.
Kunnen jullie je vinden in dit voorstel???? andere ideeën zijn welkom hoor.
groetjes Alous
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 10:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat dit artikel wel heel generaliserend stelt dat de evangeliebeweging gebaseerd is op emoties. Het is een hele verkeerde voorstelling van zaken. Ten eerste wordt het evangelie gepredikt, niet gebaseerd op emoties, maar rechtstreeks vanuit Gods Woord. En dat de diensten alleen maar op emotie gebaseerd zijn, is gewoon onjuist. Ze hebben emotie teruggebracht in de dienst, omdat daar ook plaats voor is bij God. We zijn immers mensen met gevoelens gedachten en geloof. Als je de psalmen leest, zie je daar ook emotie bij de schrijvers. Hooglied is een lied van vreugde....En waarom zou je je vreugde niet mogen uiten in de dienst? Die vreugde is niet ongeestelijk of onbijbels, maar het is een eerbetoon naar God. God heeft ons muziek gegeven om uiting te geven aan die vreugde. Het gaat niet om de muziek, want dat is slechts een middel, het gaat om eer te bewijzen aan God. En daarin staan we volledig in lijn met de psalmen. Met onze eigen muziek, die in onze tijd hoort, net zoals de muziek die vroeger bij de mensen in de bijbel hoorde. Muziek zonder emotie is geen muziek. Misschien kun je dat het beste zien bij de huidige dj's die hebben muziek mechanisch gemaakt. En dan merk je dat de muziek je hart niet meer raakt. |
Helemaal mee eens Chat. Mooi geschreven.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 11:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat dit artikel wel heel generaliserend stelt dat de evangeliebeweging gebaseerd is op emoties. Het is een hele verkeerde voorstelling van zaken. Ten eerste wordt het evangelie gepredikt, niet gebaseerd op emoties, maar rechtstreeks vanuit Gods Woord. En dat de diensten alleen maar op emotie gebaseerd zijn, is gewoon onjuist. Ze hebben emotie teruggebracht in de dienst, omdat daar ook plaats voor is bij God. We zijn immers mensen met gevoelens gedachten en geloof. Als je de psalmen leest, zie je daar ook emotie bij de schrijvers. Hooglied is een lied van vreugde....En waarom zou je je vreugde niet mogen uiten in de dienst? Die vreugde is niet ongeestelijk of onbijbels, maar het is een eerbetoon naar God. God heeft ons muziek gegeven om uiting te geven aan die vreugde. Het gaat niet om de muziek, want dat is slechts een middel, het gaat om eer te bewijzen aan God. En daarin staan we volledig in lijn met de psalmen. Met onze eigen muziek, die in onze tijd hoort, net zoals de muziek die vroeger bij de mensen in de bijbel hoorde. Muziek zonder emotie is geen muziek. Misschien kun je dat het beste zien bij de huidige dj's die hebben muziek mechanisch gemaakt. En dan merk je dat de muziek je hart niet meer raakt. |
Helemaal mee eens Chat! In de Bijbel staat zoveel over vreugde/blijdschap. Het is zelfs een vrucht van de Geest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 11:29
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sjonguh Mario, Roep je dat de 20e ook iedere keer? Zullen we vast de leukste gasten worden in het restaurant  |
Heb nog niet gereserveerd... maar eh... kan ik alvast drinken bestellen?
Maggie raaie wa'k hebbe wil...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 11:43
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | | Wij geloven beslist dat het “spreken in tongen” verdween bij de voltooiing van de volledige canon van de Schrift (1 Korinthiërs 13:8). | vreemde conclusie aan de hand van deze tekst.
| ANITA324 schreef: | Wij geloven beslist dat het verkeerd is gelovigen te leren wachten op de doop van de Heilige Geest, of te trachten die te verkrijgen. De Bijbel leert duidelijk dat alle gelovigen door de Heilige Geest gedoopt zijn in het Lichaam van Christus (1 Korinthiërs12:13) en dat zij, die niet de Geest van Christus hebben, Hem helemaal niet toebehoren (Romeinen 8:9b). | Wat deden de apostelen dan anders, dan bidden met mensen voor de doop in de Geest?
| ANITA324 schreef: | Wij geloven beslist dat de dwaalleringen van de Charismatische beweging vele ware en gezegende leringen over de bediening van de Heilige Geest hebben verduisterd, namelijk dat de Heilige Geest de wereld overtuigt van zonde (Johannes 16:8-11), bemiddelt voor de gelovige in zijn gebed tot de Vader (Romeinen 8:26-27), de gelovigen troost, leert en leidt in de waarheid van het Woord (Johannes 14:15-26; 16:7, 13), en ons “verzegelt tot de dag der verlossing” (Efeziërs 4:30). De Heilige Geest heeft een gezegende en belangrijke bediening in het leven van elke gelovige, en wij mogen deze wonderlijke bediening niet veronachtzamen, kleineren of verdraaien. | Ook hier zou ik graag bewijzen van willen zien waarin de pinksterbeweging deze werking van de Heilige Geest verduistert.
| ANITA324 schreef: | De Heilige Geest gebruikt het geschreven Woord van God dat Hij gaf aan de apostelen en profeten om ons te leiden in alle Waarheid. De Heilige Geest zal ons nooit stimuleren om iets te doen, of te zeggen wat strijdig is met de Gods heilige, inerrante, eeuwige Woord, de Bijbel (2 Timotheüs 3:16). | Ook dit wordt door de evangelische beweging beleden..
| ANITA324 schreef: | Iemand kan de vraag stellen “Wat indien de Charismatische beweging juist is wanneer zij zeggen dat ‘spreken in tongen’ iets voor vandaag is, en wij fout zijn?” Met andere woorden: is het mogelijk dat God wil dat Zijn volk deze gave vandaag bezit?
Het antwoord is duidelijk: Gesteld dat “spreken in tongen” een gave is voor vandaag, dan is het zeker dat dit moet beoefend worden overeenkomstig de Schrift, en dat is niet het geval in de “tongen”- beweging. Vooreerst hebben in de Schrift niet alle gelovigen de verwachting deze gave te ontvangen (1 Korinthiërs 12:4-11, 28-31). Daarnaast moeten “tongensprekers” om beurten spreken, met twee en maximaal drie, en zij moeten zwijgen tenzij er een uitlegger is (1 Korinthiërs 14:27- 28). De tongenspreker sprak of bad in een onaangeleerde, vreemde taal - het was nooit redeloze brabbeltaal. En tenzij er een uitlegger was (of de talenspreker het zelf uitlegde) kon het gebed of de boodschap door iedereen in de gemeente begrepen worden; zonder uitlegging zou zijn spreken in een vreemde taal “onvruchtbaar” (onproductief) zijn met het oog op de opbouw van de rest van de kerk (1 Korinthiërs 14:4-6, 12-17; vgl. 12:7). Ook moeten in de kerk de mannen het leiderschap bezitten en de vrouwen hebben zich daaraan te onderwerpen en moeten zwijgen (1 Korinthiërs 14:34; 1 Timotheüs 2:11-12). Charismaten verachten deze waarheden!! | Dit wordt in de gemeente gewoon in de praktijk gebracht. Indien iemand een tong heeft, moet er ook uitleg bij zijn en toetsing.
| ANITA324 schreef: | Indien de Charismatische beweging uit de Heilige Geest zou zijn, dan zou ze geestelijke onderscheiding oefenen, en oproepen tot afscheiding van valse profeten, afvallige kerken en onschriftuurlijke praktijken. Zij zou de valse evangelies en andere ketterijen aan de kaak moeten stellen die geleerd worden in de Rooms-katholieke kerk en Oosters-orthodoxe kerken - niet ermee samengaan in evangelisatie, gebed en aanbidding! | dus hij zet hiermee ook de katholieke en de oosters-orthodoxe kerk in het rijtje van de ketters. Zo ver durf ik zelfs niet te gaan in mijn veroordeling...
| ANITA324 schreef: | Om al deze redenen, en vele andere, brengen wij dit woord van waarschuwing:
DE CHARISMATISCHE BEWEGING IS GEVAARLIJK - WEES OP UW HOEDE! Marion H. Reynolds, Jr.
PRAGMATISME versus GELOOF
Pragmatisme zegt: “Als het werkt, dan zal ik het accepteren en geloven” Geloof zegt: “Wat ik aanneem en geloof is geheel gebaseerd op Gods Woord, de Bijbel”
FUNDAMENTELE WET
Wij moeten nooit toelaten dat onze ervaringen het Woord van God uitleggen, maar in plaats daarvan, moet het Woord van God onze ervaringen beheersen |
Een woord van waarschuwing van mijn kant. Geloof niet iedereen die zomaar wat beweert over de evangelische beweging zonder dat hij zich echt de moeite heeft genomen zich erin te verdiepen Anita, ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Wat een grote onzin wordt hier geschreven. Ik hoef je niet eens te vertellen dat je met dit stuk veel gelovige mensen veroordeelt tot ketterij. Maar dat is niet het ergste, de pinksterbeweging wordt neergezet als onschriftuurlijk en onbijbels, dat is me nogal een aantijging. Ik denk dat de schrijver veel heeft uit te leggen aan de Heer later....En persoonlijk houd ik jou ook verantwoordelijk voor het plaatsen van dit artikel. Opvallend, als mensen over homo's praten moet je voorzichtig zijn een ander niet te kwetsen, maar over de pinksterbeweging mag dat zeker wel? Ik bid voor je dat de Heer je deze zonde vergeeft....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 8 november 2010, 17:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 11:53
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Deze opmerking gaat buiten het punt dat ik poogte te maken, namelijk dat een vertaler het biddend moet doen verwachtende alles van Hem. Als een vertaler het doet op zijn eigen kracht dan is het niet meer Gods Woord maar het werk van een mens. Je opmerking doet hier niets toe of af. Een eventuele toepassing of dit relevant is voor de beoordeling van het NBV wijdt ik daarna wel uit. Eerst maar beginnen bij de basis.
Ook deze opmerking gaat buiten het punt dat ik poogte te maken, namelijk dat een vertaler het biddend moet doen, verwachtende alles van Hem. Als een vertaler het doet op zijn eigen kracht dan is het niet meer Gods Woord maar het werk van een mens. En bovendien dat er ook geen samenwerking kan zijn op voet van gelijkwaardigheid ( c.q. compromis-model) tussen gelovigen en ongelovigen bij het vertalen van een bijbel. Je opmerking doet hier niets toe of af. Of is het zo dat we het hier al over eens zijn, en dat je het alleen niet van toepassing vindt bij het NBV ?? |
Het is een axioma, dat iemand die met de vertaling bezig is, gelovig moet zijn. Dat ligt zo voor de hand, dat het geen pnderwerp van gesprek is. Maar nu het volgende, wat is een gelovige in jouw ogen? Of wat is een ongelovige? In mijn ogen is een gelovige iemand die een keuze gemaakt heeft voor God en een levende relatie met Hem heeft en onderhoudt. Die Gods Woord als onfeilbaar ziet en bereid is zich te onderwerpen aan het Woord, zonder voorbehoud. Tegelijkertijd besef ik dat een groot aantal mensen op CM niet aan deze criteria voldoen....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 8 november 2010, 19:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:20
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Heb nog niet gereserveerd... maar eh... kan ik alvast drinken bestellen?
Maggie raaie wa'k hebbe wil... |
Bananenbier word hier volgens mij niet geserveerd Happy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:23
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | De laatste tijd zijn er wat snel groeiende gemeenten, zoals bijv. in Drachten en Barneveld die een zuigende invloed hebben op mensen uit andere gemeenten. Op zich is er niets mis mee dat gemeenten snel groeien, als die groei komt vanuit nietchristenen. Helaas leert de practijk dat de groei juist vanuit andere gemeenten komt. Kleinere gemeenten worden opgevreten door die grotere gemeenten en verdwijnen. Als we er van uit mogen gaan dat de boodschap overal juist verkondigd word, dan is deze vorm van groei niet de juiste weg. De evangelisatie opdracht is juist: verspreid u over de aarde! en niet: concentreer u op n paar selecte plaatsen...
De aanzuigende werking komt door een goede marketing.. comfortabele stoelen, opbouwend (opzwepend) sfeertje en een winnaarssfeer.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke mega-kerken... wat vinden jullie? |
Twee dingen, ik hou ooik niet van grote kerken en het gevaar is aanwezig dat met deze grote kerken de aandacht voor de persoon onvoldoende aanwezig is. En deze aandacht is onvoldoende op te vangen door kringen...
Het tweede wat ik wil opmerken, is dat de pinksterbeweging meer is dan alleen maar een uiting van deze tijdgeest. Het laat nl. zien, dat het oorspronkelijke geloof zoals door de eerste christenen beleefd werd ook voor deze tijd is. En dat is iets wat mensen aanspreekt. Het geloof is voor iedere dag, is tastbaar, verandert mensenlevens.. Dat traditionele kerken zo negatief reageren heeft ook te maken met het feit, dat ze heel goed begrijpen, dat in hun cultuur dat tastbare naar de achtergrond geschoven is. En in plaats van dat ze die beleving omarmen, zetten ze zich fel af tegen dit gebeuren... De traditionele kerken ( lang leve de veralgemenisering) lopen niet leeg vanwege de show die de evangelische beweging opvoert, maar meer vanwege het feit dat ze geen antwoord kunnen bieden aan de geloofsbeleving...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:24
|
|
|
|
Ik zoek:
Een simpele boekenkast, zonder deurtjes...
en:
Een kastje van max. 1.70 hoog en 0.50 breed mét deurtjes...
Tegen een kleine vergoeding of een mooie bos bloemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:24
|
|
|
|
Reactie op Bidden met Open Handen:
Bidden, is helaas toch ook een beetje dat ikk iets wil hebben. Niet alleen maar dat mijn naaste een beter leven krijgt, maar ook, dat ikke iets wil hebben. Dat is pure hebzucht en is niet volgens de normen en waarden van 'geven maakt gelukkig'
Ik zet grote ogen op, bij alles waarvan ik zie dat het begeerlijk is en dat leidt bij mij tot hartstochten. En hartstocht wordt benoemd in de Bijbelteksten van de spreker. Hartstocht leidt tot fixaties, tweeslachtigheid, leidt af van God. Je focus wordt beperkt. Ik zet wel grote ogen op, maar door de fixatie zie ik steeds minder....
Als God grote ogen opzet, op mij neerziet, ziet Hij waar ik op gefixeerd ben. Door mij van de fixatie af te helpen, kan ik weer gezond worden. Ik moet dan juist niet krijgen, waar de fixatie op gericht is. Of ik mag het wel krijgen, maar dan op een andere wijze. Het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak, dan komt er weer een nieuwe begeerte... en weer een nieuwe en weer een nieuwe. Wanneer ben ik als mens eindelijk tevreden en dankbaar? Een fixatie is immers altijd maar een placebo. Ik heb niet het placebo nodig... Of toch wel? Als ik eenmaal weet, dat de fixatie een fixatie is, dan wordt ik mij bewust van mij zelf, zie ik hoe belachelijk het was, om gefixeerd te zijn op iets wat eigenlijk niet belangrijk was. Tegelijkertijd, dankzij de grote Ogen van God, die de mijn fixatie zag en de oplossing eveneens ben ik toch gegroeid, lichamelijk, geestelijk en zijn dus ook mijn ogen écht groter geworden? Wat een geluk, nu zie ik zelf ook beter!
P.S. door mijn handen 'open' te houden kan ik loskomen van mijn 'fixaties'. De dingen hoeven niet op 'mijn' manier te gebeuren, het mag, kan veel beter op Zijn wijze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVELINE482
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:34
|
|
|
|
Sex voor het huwelijk, ik denk dat vrijwel iedereen dat doet. Zolang je daar allebei het over eens bent. Indien de ene iets wil forceren, vind ik het oneerlijk. Word je dan ongelukkig, ja, want je moet er allbei achterstaan. Mijn ervaring was een nachtmerrie, die nog 20 jaar doorging. Uiteindelijk heb ik de kracht gekregen om het te stoppen. Als je voor de 2de keer in het bootje stapt, vol goede moed, dan merk je dat je veel sneller met sex begint, waarom?? omdat je allebei de wens hebt om het opnieuw te ervaren. Helaas moest ik ook dat huwelijk stoppen, vanwege iets wat erg gevoelig ligt, helaas kan ik alleen maar zeggen, dat het om een kind ging. Opnieuw een relatie beginnen is voor mij heel erg moeilijk, omdat ik weinig tot geen vertrouwen meer heb.
Laatst aangepast door
|
EVELINE482
|
op maandag 8 november 2010, 12:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:36
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Je ziet het toch niet als een fout, dat je al met iemand naar bed bent geweest voor dat je getrouwd bent? Ik denk niet dat je dat zo moet zien hoor. Ik neem aan dat jullie dat in die tijd allebei wilde of heb ik het mis?
Groetjes Marianne | Zelf denk ik niet dat je je eigen normen centraal moet stellen op dit gebied, De norm is duidelijk, de vraag is of je aan die norm kunt of wilt voldoen en of je leven wilt met de keuze die je gemaakt hebt. God heeft het huwelijk ingesteld als basis voor onze samenleving en als basis voor een intieme relatie. Je bent dan één in het vlees en één in het leven. En die twee moet je niet van elkaar loskoppelen. Wat wil je je kinderen overbrengen? Denk je dat ze niet doorhebben wat je aan het doen bent? En als je je geloofwaardigheid tegenover hen verliest, kun je ook niet verwachten dat ze naar je luisteren als zij vinden dat ze seks mogen hebben voor het huwelijk...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 8 november 2010, 12:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:38
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | dat wordt dan wel een heftige eh....bedscène! |
hahaha....het is stil rondom mijn bed...proest.... ik zie het allemaal al voor mij, en ook de lang erij van 2 voor de deur opgestelt.. enne daarbij de nieuwsgierigen die in de straat er bij komen, die willen weten waar het feest is.. ppppffff................. mag ik daarna 14 dagen vakantie??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:45
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Een babytje dat zonde doet????? Nee, dat gaat er bij ook niet in. Maar dat babytje is wel geboren in een zondige wereld en zal later zelf ook gaan zondigen. Volgens mij wordt dat er mee bedoeld. |
is helemaal waar...een baby is en word niet zondig geboren.. het idee alleen all om dat te denken is toch verschrikkelijk..................
Wie heeft de zonde van mij afgenomen?? yeps..Door Jezus is mijn zonde weg, en ben ik een rein en heilig mens geworden. en. ben ik zonder zonde.. wat is zonde?? zonde is je doel missen........... en ik heb mijn doel gevonden!! in Hem...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVELINE482
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:46
|
|
|
|
|
Door veel tegenslagen kan het vertrouwen volledig weg zijn. Om dan weer opnieuw te beginnen is dan heel moeilijk. Toch zijn er behoeftes en die kunnen soms heel heftig zijn. Maar die stap om toch een relatie te vinden is zo moeilijk, omdat je er niet meer in gelooft. Toch wil je een nieuwe relatie, maar dan eerst rustig aan. Dat is voor de meeste van ons mensen (man en vrouw) heel erg moeilijk, want je wilt de ander troosten en dan gaat zo iets toch wel snel over in handelen. Kunnen jullie advies geven hoe het toch goed kan gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:50
|
|
|
|
ik bedenk...kan ik en wil ik accepteren dat mijn kinderen tegen mij liegen? Nee!!..ik wil eerlijkheid.
en een leugentje om best wil is gelijk ook nee.. is voor mij een leugen..
groot of kleine leugen,
ik stempel het als....niet betrouwbaar.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 12:54
|
|
|
|
| EVELINE482 schreef: | | Door veel tegenslagen kan het vertrouwen volledig weg zijn. Om dan weer opnieuw te beginnen is dan heel moeilijk. Toch zijn er behoeftes en die kunnen soms heel heftig zijn. Maar die stap om toch een relatie te vinden is zo moeilijk, omdat je er niet meer in gelooft. Toch wil je een nieuwe relatie, maar dan eerst rustig aan. Dat is voor de meeste van ons mensen (man en vrouw) heel erg moeilijk, want je wilt de ander troosten en dan gaat zo iets toch wel snel over in handelen. Kunnen jullie advies geven hoe het toch goed kan gaan. |
Hey Eveline,
Een pas klaar antwoord heb ik niet voor je helaas, maar denk dat rust en alles stap voor stap met de Heer doen veel rust geeft! Daarnaast denk ik dat geduld een hele goede sleutel kan zijn
Ik wens je alle goeds toe in je zoektocht in je levenspad.
Heel veel zegen en sterkte hiermee ,
Gr Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOEY284
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 13:22
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Een babytje dat zonde doet????? Nee, dat gaat er bij ook niet in. Maar dat babytje is wel geboren in een zondige wereld en zal later zelf ook gaan zondigen. Volgens mij wordt dat er mee bedoeld. |
Hmmm... dit is lastig ! Maar ieder mens is zondig en een baby is ook een mens, toch ? Alleen maakt een baby nog instinctieve keuzes, maar waar ligt de leeftijdsgrens wanneer een mens(je) gaat zondigen ? Ik denk wél dat een baby wordt geboren met een soort blanco geweten, wat God daarin heeft gelegd ... en wanneer het ouder wordt zal dit geweten (dus goed/kwaad - zonde) worden gevormd zeg maar.
Kijk naar het OT toen Jakob en Esau werden geboren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 13:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als je de psalmen leest, zie je daar ook emotie bij de schrijvers. Hooglied is een lied van vreugde....En waarom zou je je vreugde niet mogen uiten in de dienst? Die vreugde is niet ongeestelijk of onbijbels, maar het is een eerbetoon naar God. God heeft ons muziek gegeven om uiting te geven aan die vreugde. Het gaat niet om de muziek, want dat is slechts een middel, het gaat om eer te bewijzen aan God. En daarin staan we volledig in lijn met de psalmen. Met onze eigen muziek, die in onze tijd hoort, net zoals de muziek die vroeger bij de mensen in de bijbel hoorde. Muziek zonder emotie is geen muziek. Misschien kun je dat het beste zien bij de huidige dj's die hebben muziek mechanisch gemaakt. En dan merk je dat de muziek je hart niet meer raakt. |
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik begrijp zelf niet wat mensen nu nog fijn vinden in de psalmen en gezangen. Maar dat betekent niet dat ik ze daarom maar om veroordeel. |
Deels ben ik het met je eens,wat die dj's betreft. Maar in je reacties spreek je jezelf wel tegen. In je eerste reactie begrijp je de mensen niet ,waarom ze nog de Psalmen fijn vinden. Later haal je wel Hooglied aan,dat dat een soort van vreugde is en dat liederen van vreugde wel zouden mogen. Beide zijn nota bene Bijbelboeken en staan dichter op het geloof dan welk opwekkingslied ook. In de Psalmen worden alle aspecten van het leven aangehaald. Juist de Psalmen hebben diepte,die niet in opwekkingsliederen zitten. Want schuld en de zonde in ons allen gaan zo diep. En er is maar 1 Persoon,die zo diep(lees:tot in de hel) gegaan is voor ons. Dat je die ENE mag toejubelen. Maar in de Psalmen is meer balans(aan de ene kant schuld(wij) en aan de andere kant: vergeving(GOD))
Laatst aangepast door
|
HDBAS635
|
op maandag 8 november 2010, 13:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 13:57
|
|
|
|
| EVELINE482 schreef: | | Door veel tegenslagen kan het vertrouwen volledig weg zijn. Om dan weer opnieuw te beginnen is dan heel moeilijk. Toch zijn er behoeftes en die kunnen soms heel heftig zijn. Maar die stap om toch een relatie te vinden is zo moeilijk, omdat je er niet meer in gelooft. Toch wil je een nieuwe relatie, maar dan eerst rustig aan. Dat is voor de meeste van ons mensen (man en vrouw) heel erg moeilijk, want je wilt de ander troosten en dan gaat zo iets toch wel snel over in handelen. Kunnen jullie advies geven hoe het toch goed kan gaan. |
Hoi eveline,
Wat jij omschrijft is heel herkenbaar. Vertrouwen is niet iets wat je zomaar terug wint. Hier gaat een lange tijd overheen, naar de mate waarin je gekwetst bent en het vertrouwen hebt verloren. Ook karakter speelt een grote rol hier in.
Wat ik je kan zeggen is, dat het wel mogelijk is om weer opnieuw te beginnen ondanks dat het vertrouwen niet helemaal terug is. Dit vergt wel iets van je nieuwe partner omdat je die soms geheel onterecht niet helemaal vertrouwt. Ik denk dat eerlijkheid en openheid enorm belangrijk is in een relatie waarin een van beide partners het vertrouwen kwijt is. En ook al komt het misschien niet meer helemaal terug....Je kunt er wel heel ver in komen als blijkt dat je nieuwe relatie een gelukkige en eerlijke relatie is.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar zo niet...Weet dat er velen met je het vetrouwen in hun medemens verloren hebben, die weten wat je voelt.
Sterkte en veel geluk Jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 14:07
|
|
|
|
| EVELINE482 schreef: | Sex voor het huwelijk, ik denk dat vrijwel iedereen dat doet. Zolang je daar allebei het over eens bent. Indien de ene iets wil forceren, vind ik het oneerlijk. Word je dan ongelukkig, ja, want je moet er allbei achterstaan. Mijn ervaring was een nachtmerrie, die nog 20 jaar doorging. Uiteindelijk heb ik de kracht gekregen om het te stoppen. Als je voor de 2de keer in het bootje stapt, vol goede moed, dan merk je dat je veel sneller met sex begint, waarom?? omdat je allebei de wens hebt om het opnieuw te ervaren. Helaas moest ik ook dat huwelijk stoppen, vanwege iets wat erg gevoelig ligt, helaas kan ik alleen maar zeggen, dat het om een kind ging. Opnieuw een relatie beginnen is voor mij heel erg moeilijk, omdat ik weinig tot geen vertrouwen meer heb.  |
eveline
Begin dan eens met het lezen van het stukje onderaan je eigen profiel! Wat is dat mooi! Vertrouwen kun je deels terug winnen,met Zijn hulp, maar geef jezelf de tijd daarvoor.
Succes! Jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 14:08
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Nederlanders zijn toch echt anders |
anders echt wel ............ beter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 14:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoi Pieter,
De studies die ik deed waren omwille van het feit dat ik het graag deed. Tijdens mijn kloosterleven studeerde ik om dat het me gevraagd werd. Nadien wilde ik een eens een andere studie doen die niets te maken had met theologie, filosofie, liturgie en aanverwante. Ik studeerde graag. Het ging me ook goed af. Leergierig als ik toen was greep ik ook die kansen die me werden geboden. Het was dus niet om een 'chikie' te doen.
Ik heb inderdaad ondervonden dat CM niet een site is voor RK-mensen. Gelukkig was en ben ik niet op zoek naar een 'chikie' Ik durf het niet meer aan en ik kan het niet meer aan. Ik heb ook zo mijn ervaringen. Ik heb ook gemerkt de afgelopen maanden dat vele zich chtistelijk noemen maar dat ze heel veel vooroordelen hebben. Dat sommige zelfs onmenseliijk zijn. Trap ik hier nu mee op lange tenen? Oké, dat kan maar het is niet mijn bedoeling om er kwaad mee te doen. Het is erg om als een christen te moeten zien hoe sommige strekkingen zijn. Ofwel leunen ze erg tegen een sektarische beweging aan of ze werden zo beinvloed dat alles aanzien moet worden als een angst voor God. Angst voor God??? Ik begrijp het niet. Zal natuurlijk komen door mijn RK-ongesteldheid.
Het uiterlijk blijft altijd een rol spelen Pieter. Ik heb spijt dat ik de mails niet heb bewaard van bepaalde vrouwen. Je zou echt doodschrikken wanneer je ze onder ogen kreeg. Voor alle duidelijkheid wil ik melden dat het geen CM-vrouwen waren.
Tijdens mijn kloosterleven, 12 jaar lang, had ik enorme aandacht van vrouwen. Ik kon vooral goed luisteren. Een pasklaar antwoord op hun zorgen had ik niet altijd. Aandacht van vrouwen was ook aanwezig op een andere manier. Ik moest toen soms erg sterk in mijn kloostersandalen staan om heen geen scheve staats te berijden. Blijkbaar was een monnik een aantrekkelijk figuur. Het zou niet mooi zijn van me om namen te noemen maar ik kan je in alle eerlijkheid vertellen dat het ook wel eens vrouwen waren die we allemaal wel kennen van televisie.
Ik ben niet op deze site gekomen om een partner te vinden. Dat zei ik al eerder in deze reaktie. Het was eerder een tijd verdrijf en en ja ik hoopte op een goede vriendin. Niet zozeer dat zij dan uiteindelijk dan mijn liefje zou worden. Ik praat nu eenmaal heel graag met vrouwen. Ik luister vooral heel graag naar vrouwen. Ik kan er van genieten. Net zoals ik echt enorm geniet van de foto van Annette met jullie meisje. Die foto ontroert me heel erg. Die is zo mooi dat ik het niet met woorden kan beschrijven. Het is niet alleen omdat Annette en het kleine meisje zo mooi maar het is wel de manier waarop ze zo samen daar liggen. Ik wil maar gewoon zeggen dat ik hou van manier van de vrouwen. Hun mimiek, humor, ernst, hun...van alles.
Ik stuur dit nu even want het wordt me even te moeilijk |
Ja Frank (en Pieter en Annet, oh, nee de vrouw heeft in dit geval de meeste moeite gedaan, complimenten: Annet en Pieter) ik vind het ook een mooie foto. Inderdaad ontroerend. En zo zijn er meer. Jouw profiel is echter ook mooi. Laat het even een verrassing blijven, ga maar kijken! (= uitnodiging aan je nieuwe bezoekers).
Schoonheid kent vele gezichten.
...en Frank misschien moet je aan je rijtje negatieve eigenschappen ook nog toevoegen 'te nederig'? Nee hoor, dat is een geintje. Je schrijft dat je alle dingen al gehad hebt, waarop vrouwen afknappen? Zelf krijg ik de neiging om gewoon een foto te laten maken, waar ik heel duidelijk in beeld een paar witte sokken heb en die dan in een wasmand doe... Waarom vrouwen witte sokken een afknapper vinden? Geen idee, maar ik speel er graag mee. Je zou er een Carnavalshit van kunnen maken... Wellicht waren de reacties van die dames ook alleen maar een ultieme test. In de bladen staat, dat mannen graag naar vrouwen kijken, omdat mannen vrouwen nou eenmaal mooi vinden. Omgekeerd? Vrouwen hebben er maar moeite mee, dat ze heeeeeeeeel soms, echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms een man toch wel praktisch vinden, voor heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel even... Dus ja, als je het in dat licht ziet, waren de dames bij jou vast bezig om hun laatste beetje weerstand nog in het gareel te brengen... en dan kom je tot gekke dingen... Zie het als een opsteker! Uit je bovenstaande bericht zie ik, dat je ook heel veel positieve ervaringen hebt namens de dames. Dat houd je zo in balans. Ja, om in balans te blijven, daar is wel wat voor nodig... Enne elke keRK is wel een beetje RK... immers, een protestant, die protesteert doet dat, omdat hij -zij er oorspronkelijk toch mee verbonden is
Alleen ja, ik moet wel zeggen, mag zeggen, ik ben in Lourdes geweest dat vind ik indrukwekkend, zie foto's op google uit de lucht etc. Ook de lampjestocht is mooi, maar als het dan enkel over Maria gaat... dan krijg ik heimwee, Ja, de tocht over de berg met de kruisgang met liederenbundels in alle talen en zingende mensen in alle talen is mooi,
zie het als een fijne thuiskomst met een flinke portie heimwee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 14:32
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Bananenbier word hier volgens mij niet geserveerd Happy  |
Ja, dan had ik het z''''EEEEEE KUR besteld. Dus eh...
7 up ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 15:20
|
|
|
|
| HDBAS635 schreef: | | Deels ben ik het met je eens,wat die dj's betreft. Maar in je reacties spreek je jezelf wel tegen. In je eerste reactie begrijp je de mensen niet ,waarom ze nog de Psalmen fijn vinden. Later haal je wel Hooglied aan,dat dat een soort van vreugde is en dat liederen van vreugde wel zouden mogen. Beide zijn nota bene Bijbelboeken en staan dichter op het geloof dan welk opwekkingslied ook. In de Psalmen worden alle aspecten van het leven aangehaald. Juist de Psalmen hebben diepte,die niet in opwekkingsliederen zitten. Want schuld en de zonde in ons allen gaan zo diep. En er is maar 1 Persoon,die zo diep(lees:tot in de hel) gegaan is voor ons. Dat je die ENE mag toejubelen. Maar in de Psalmen is meer balans(aan de ene kant schuld(wij) en aan de andere kant: vergeving(GOD)) | Het is natuurlijk een hele algemene stelling, dat opwekkingsliederen geen diepte hebben, dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg liederen vanuit de opwekkingsbundel die wel degelijk diepte hebben. Je constateert een tegenstrijdigheid in mijn bijdrages. Laat ik het dan maar eens specificeren. Ik heb niks met de manier waarop de psalmen en gezangen gezongen worden in de traditionele kerk. Ik zou graag willen, dat de emoties, waar de psalmen vol van staan ook naar voren komen in de manier van zingen en beleven. Dan komen de psalmen weer tot hun recht vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 15:44