| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zijn er nu mensen die deze topic lezen en allerlei reacties hebben die durven toegeven dat ze seks hadden voor het huwelijk?
Frank |
ikke wel..ik had het niet voor mijn huwelijk...
waarom zou je het niet willen neerzetten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:25
|
|
|
|
| NOUMOE974 schreef: | Dan heb je denk ik een niet bijbels-beeld van God. Hij is barmhartig en rechtvaardig en ziet geen enkele zonde door de vingers.
NM |
maar dat wil nog niet zeggen dat je niet van het leven mag genieten...
ik denk dat ieders referentiekader (blegh) anders is. wat voor de een als 'zware zonde' wordt gezien, kan door iemand anders als 'bij het leven horend' worden opgevat. betekent voor mij nog niet dat zoiemand als 'verdorven' moet worden bestempeld.
en denk aan het Elfde Gebod: 'Gij zult Genieten'. het geloof is toch geen strak keurslijf waar je in ingesnoerd wordt, zodat je geen adem meer kunt halen?
oh enneh: heb ik sex voor 't huwelijk gehad? jazeker! en geen moment spijt van gehad.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 15 november 2010, 13:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Tuurlijk, dat doen ze zelfs op het forum al  |
Dus forumschrijvers mogen bij voorbaat al niet mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NOUMOE974
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:29
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | maar dat wil nog niet zeggen dat je niet van het leven mag genieten...
ik denk dat ieders referentiekader (blegh) anders is. wat voor de een als 'zware zonde' wordt gezien, kan door iemand anders als 'bij het leven horend' worden opgevat. betekent voor mij nog niet dat zoiemand als 'verdorven' moet worden bestempeld.
en denk aan het Elfde Gebod: 'Gij zult Genieten'. het geloof is toch geen strak keurslijf waar je in ingesnoerd wordt, zodat je geen adem meer kunt halen? |
We moeten maar belijden wat Kohlbrugge over de Heere zegt:
God voor een eerlijk "man" houden
Dit betekent dat de Heere met 2 woorden spreekt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:29
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Nu de Sint in het land is aangekomen wordt het de hoogste tijd om lootjes te gaan trekken. Wie doet er mee?
Geef je hieronder op als je mee wilt doen 
t Is nog niet bekend wat we vervolgens met die lootjes gaan doen. Maar dat is van later zorg. Het belangrijkste is dat ze nu getrokken worden.
Dus geef je op en doe mee! Voordat het 6 december is!  |
Wat is de tijd datum en plaats? Zijn kids ook welkom?
Nou ben benieuwd naar je antwoorden zing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:35
|
|
|
|
Kom voorlopig maar niet naar Zeeland, tenminste niet over de A58. Vlaketunnel is afgesloten , het wegdek in de tunnel is 15 cm. omhoog gekomen . Gevolg: auto's werden gelanceerd. Nu elke dag ellenlange file's . Vanmorgen waren er collega's die er meer dan 2 uur over deden op een afstand van 24 km. Henduk, jij bent wegenbouwer toch. Heb jij die tunnel laatst geasfalteerd? Wat hebben ze verkeerd gedaan? En hoe kan dat dat de weg 15 cm. omhoog is gekomen?
Visser, die in Zeeland geïsoleerd is en vol vragen zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:37
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Nu de Sint in het land is aangekomen wordt het de hoogste tijd om lootjes te gaan trekken. Wie doet er mee?
Geef je hieronder op als je mee wilt doen 
t Is nog niet bekend wat we vervolgens met die lootjes gaan doen. Maar dat is van later zorg. Het belangrijkste is dat ze nu getrokken worden.
Dus geef je op en doe mee! Voordat het 6 december is!  |
Ik sta allang in zn grote boek Zinga

(tip voor sint:goud doet het altijd goed!!! )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:39
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Niemand. Niet letterlijk maar figuurlijk. Ik veronderstel als jij iemand op jouw stoel wil hebben...... hetgeen ik opmaak uit je opmerking dat er bij jou een stoel leegblijft.....je zelf actief moet zijn. Althans dat is mijn ervaring. |
Ofwel; als je iets wilt bereiken zul je zelf actie moeten ondernemen, en niet in een hoekje gaan zitten wachten tot het aan komt waaien!
Ik vind die appeltaart wel een heeeeeeel goed idee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:40
|
|
|
|
Ik ging stofzuigen en dweilen...wat doe ik dan weer achter de pc
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dus forumschrijvers mogen bij voorbaat al niet mee?  |
Nee hoor,alleen de mannen niet
Maar aangezien de zeeuwen al moeite hebben met het fatsoenlijk neerleggen van een paar meter asfalt zullen wij noorderlingen ons best doen om jullie uit het (geestelijk)isolement te halen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:46
|
|
|
|
| NOUMOE974 schreef: | We moeten maar belijden wat Kohlbrugge over de Heere zegt:
God voor een eerlijk "man" houden
Dit betekent dat de Heere met 2 woorden spreekt. |
ik geloof dat Kohlbrugge nou niet echt in mijn referentiekader past.
bovendien vat ik jouw antwoord niet. je mag het mij uitleggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NOUMOE974
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:48
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik geloof dat Kohlbrugge nou niet echt in mijn referentiekader past.
bovendien vat ik jouw antwoord niet. je mag het mij uitleggen. |
Wie het vatten kan, die vatte het. Gode bevolen, Griffin.
NM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:50
|
|
|
|
| NOUMOE974 schreef: | Wie het vatten kan, die vatte het. Gode bevolen, Griffin.
NM |
ja, hier heb ik ècht wat aan...
maar goed, laat maar. nu on-topic maar weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 13:51
|
|
|
|
| NOUMOE974 schreef: | Wie het vatten kan, die vatte het. Gode bevolen, Griffin.
NM |
Wat is dat nou weer voor antwoord! Ik snap je antwoord eerlijk gezegd ook niet, want ik ken die hele meneer Kohl...nogwat niet...en zo blont ben k ook weer niet hoor... zoveel moeite is het toch niet om je woorden even te motiveren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 14:26
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Nee hoor,alleen de mannen niet
Maar aangezien de zeeuwen al moeite hebben met het fatsoenlijk neerleggen van een paar meter asfalt zullen wij noorderlingen ons best doen om jullie uit het (geestelijk)isolement te halen  |
Henduk is geeeeeeeen zeeuw. Dat weet ik zeker.
En morgen ga ik wel alleen naar het strand, jullie kunnen zeeland toch niet binnenkomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 14:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Henduk is geeeeeeeen zeeuw. Dat weet ik zeker.
En morgen ga ik wel alleen naar het strand, jullie kunnen zeeland toch niet binnenkomen.  |
Kan jij wel naar je werk Visser? Wat een ellende daar.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 14:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Kan jij wel naar je werk Visser? Wat een ellende daar..... |
Ja hoor, die 6 km. die ik moet is prima te doen. Maar visser had vanmiddag niet veel zin meer en morgenmiddag wil ie vissen. Het is eindelijk mooi weer , snappie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 14:47
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ofwel; als je iets wilt bereiken zul je zelf actie moeten ondernemen, en niet in een hoekje gaan zitten wachten tot het aan komt waaien!
Ik vind die appeltaart wel een heeeeeeel goed idee  |
Appeltaart Ook een goed idee maar dat heb ik niet gezegd. Of heb ik iets gemist?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 14:52
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | Appeltaart Ook een goed idee maar dat heb ik niet gezegd. Of heb ik iets gemist? |
Nouu ........ bolus mag ook hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 14:54
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik ging stofzuigen en dweilen...wat doe ik dan weer achter de pc  |
Ik dénk........... weer een beetje gluren op CM.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:01
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Wat is dat nou weer voor antwoord! Ik snap je antwoord eerlijk gezegd ook niet, want ik ken die hele meneer Kohl...nogwat niet...en zo blont ben k ook weer niet hoor... zoveel moeite is het toch niet om je woorden even te motiveren?  |
Voor Kohlbrugge zie bijvoorbeeld; http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermann_Friedrich_Kohlbrugge In bepaalde "kringen" een begrip. Dat er verwezen wordt naar het laatste stukje van mattheus 19:12 Waar overigens staat Wie dit ipv "dat" vatten kan, laat die het vatten vind ik niet elegant. Ik heb het gevoel dat de andere mening hiermee m.i. te gemakkelijk weggezet wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:09
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | In bepaalde "kringen" een begrip. Dat er verwezen wordt naar het laatste stukje van mattheus 19:12 Waar overigens staat Wie dit ipv "dat" vatten kan, laat die het vatten vind ik niet elegant. Ik heb het gevoel dat de andere mening hiermee m.i. te gemakkelijk weggezet wordt. |
Dat gedeelte gaat over echtscheiding,niet over seks(in sommige vertalingen gaat het zelfs over eunuchen!).......er worden hier wel vaker losse zinnetjes uit de Bijbel naar eigen inzicht gebruikt...... En dat niet iedereen vatte dat het uit Mattheus kwam kan kloppen,ik lees geen SV maar NBV.
Ik heb al gegoogeld op Kohlbrugge maar het zijn allemaal zware teksten/preken in ouderwetse taal,ik waag me er niet aan,sorry.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:09
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | Appeltaart Ook een goed idee maar dat heb ik niet gezegd. Of heb ik iets gemist? |
Neehee, die ging Angelique bakken om de stoelen gevuld te krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:11
|
|
|
|
Nee hehe,logisch,wij krijgen de kado's altijd van de Sint!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:13
|
|
|
|
wel opletten hè mannen! wel handig dat je hier alles terug kan lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:15
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Dat gedeelte gaat over echtscheiding,niet over seks(in sommige vertalingen gaat het zelfs over eunuchen!).......er worden hier wel vaker losse zinnetjes uit de Bijbel naar eigen inzicht gebruikt...... En dat niet iedereen vatte dat het uit Mattheus kwam kan kloppen,ik lees geen SV maar NBV.
Ik heb al gegoogeld op Kohlbrugge maar het zijn allemaal zware teksten/preken in ouderwetse taal,ik waag me er niet aan,sorry. |
Vandaar mijn tehulp schieten met een toelichting Leanne. Bij jou staat er waarschijnlijk Laat wie bij machte is dit te begrijpen het begrijpen!.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hum, als je Loes laat kiezen en ze neemt ze beide betekent dat ook dat ik met Cross te maken krijg... Misschien is het dan maar beter dat ze er ééntje uitkiest...  |
oh jeee slechte eigenschap van mij: ik kan niet kiezen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:20
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | wel opletten hè mannen! wel handig dat je hier alles terug kan lezen  |
'k let ook wel op. Maar ik heb nog wat bakblikken e.d. hier waar ik geen gebruik van maak en waarschijnlijk voorlopig geen gebruik van zal maken. 'k ben niet zo'n koekenbakker en ben voorlopig nog niet toe aan die ervaring. Maar het baksel dat gaat er wel in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 15:38
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik ging stofzuigen en dweilen...wat doe ik dan weer achter de pc  |
Kijken of ik er was zeker...
|
|
| Naar boven |
|
|