ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:56

VISSER278 schreef:
Nee, wat hebben ze wel in Drenthe. Ik nie weet nie.
Oh ja, hunebedden, maar ja daar is ook geen markt voor ( lijkt mij).
En verder? Uhm.....uhm.......uhm..... uhm...... o ja... bruine bonen denk ik , van Bartje.
tja....... díe wilde er al niet voor bidden ...... Zieke smiley

En verder............. ???????????

MIJJJJJ!!!!!!!!!!!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley Lachende smiley Kussende smiley Verliefde smiley hebben ze in drenthe...
hhhmmm nee niet te ruil of te koop!! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 18:58

Huilende smiley, smiley in tranen ik heb het Sinterklaasjournaal gemist. Hoe is het nu afgelopen met die sleutels in het deeg? Euh...moest ik vragen van mijn buurjongetje van 6...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:02

WILLEMIJN232 schreef:
Mario!!! Dat wist ik niet Verraste, verbaasde smiley

Wanneer was je jarig? Anders doen we net of je een andere keer jarig bent Smiley die vol vragen zit

14 MEI
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:04

Dinsdag 16 November, Fil. 4: 4-9: Het geheim van de vreugde.

Dat is de gemakkelijk gezegd: Verblijd u! Maar kom daar maar eens om, als de wind tegen is en je levensschip door het noodweer gaat. Zeg dat maar eens tegen een langdurig zieke of tegen een familie rond een graf op het kerkhof. Verblijd u te allen tijde!
Toch kunnen we het van Paules wel hebben, deze oproep. Je zou het een ander, die zelf geen zorgen heeft, kwalijk nemen. Maar wanneer iemand die zelf gevangen is, zo iets schrijft, klinkt het anders! Paules heeft goede reden om het hoofd te laten hangen. Hij zit opgesloten en, ook al mag hij contact hebben met geloofsgenoten, vrij om te gaan en te staan waar hij wil is Paules niet. Maar ondanks dat alles verliest hij de moed niet! En daarom is het ook geen loze kreet als hij schrijft: ‘Verblijdt u te allen tijde!’
Wat is nu eigenlijk het geheim van Paules’ blijdschap? Hij verklapt het zelf, in een paar woorden. ‘Verblijdt u in de Hére te alle tijde!’ Paules is niet zo maar blij. Paules brengt zich te binnen wat Christus voor hem betekent! Zijn leven is vol van Jezus en zijn sterven is daarom puur winst! Reden genoeg om een blij mens te zijn!
Er zijn nog twee andere woorden in dit Bijbelgedeelte die het geheim van Paules’ vreugde verklappen. Als hij de Filppenzen aanzet om hun wensen door gebed en smeking bij God bekend te maken, voegt hij daar twee woorden aan toe: met dankzegging. Bidden? Prachtig! Maar wie vergeet om God te danken voor Zijn zegenigen, die kan met bidden maar beter ophouden. Bidden zonder dankzegging is een belediging aan Gods adres. Geen wonder dat mensen die alleen maar bidden, nooit vreugde vinden. Het geheim van de blijdschap is: God danken voor alles wat in Jezus Christus ons is beloofd!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:06

http://www.youtube.com/watch?v=8JSkt8d-qb4&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:07

WILLEMIJN232 schreef:
Ja Mario, ook van mij.......en dat je nog maar veel mooie liedjes op het forum mag zetten!
Wanneer ben jij nu jarig? Kan ik het noteren.....

Zo, naar mijn verjaardag moet je niet informeren hoor...pffff, ik ben hier gewoon aanwezig voor spek en bonen... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:12

FRANKT627 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen ik heb het Sinterklaasjournaal gemist. Hoe is het nu afgelopen met die sleutels in het deeg? Euh...moest ik vragen van mijn buurjongetje van 6...

Iedereen probeerde de deur op te beuken maar het lukte niet. Ennuh de baby-piet krijgt geen cadeautje in de schoen.

Trouwens wij hebben in Nederland www.uitzendinggemist.nl Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:15

AANGENAAM334 schreef:
Mensen die in de toekomst een chocolaterie willen bezoeken, zullen zich moeten laten registreren. Want alleen met een bezoekerspas krijg je nog toegang tot een chocoladewinkel. Dat is onderdeel van het tweejarige proefproject om de overlast rondom chocolade tegen te gaan. Er kan dan ook niet meer contant worden afgerekend voor de drugs. Met deze regelingen hoopt de regering meer zicht te krijgen op wat er gebeurt in de chocolaterien. Ook moet op deze manier de georganiseerde misdaad worden tegengegaan.

Voor jeugdige gebruikers gaat nog een aparte regel gelden. Jongeren tot 23 jaar worden beperkt in de hoeveelheid chocolade die ze mogen kopen. Achttienjarigen krijgen nog maar 20 gram mee en die hoeveelheid wordt stapsgewijs verhoogd tot uiteindelijk 50 gram.

De regering heeft ook een paar omstreden maatregelen bedacht. Zo wil ze de toegestane voorraad chocolade in een chocolaterie verdubbelen van vijfhonderd naar duizend kilogram. En wordt er zelfs gekeken naar mogelijkheden om de invoer van chocolade legaal te maken. Maar deze plannen mogen voorlopig niet van de regering.

LOL

Zodra dit werkelijkheid is meldt ik me aan bij de drugsbrigade. Oprollen die bende! Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:32

TESSYBEAR731 schreef:
Zij moet weer gehaald worden hoor Verraste, verbaasde smiley
K bel Niemantsverdriet wel ff Engeltje smiley

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:38

CROSSROAD317 schreef:
Schoonebeek --> aardolie Knipoog smiley

In ieder geval door nagenoeg heel Drenthe een prachtig stuk Pieterpad, van Coevorden tot Haren een lang stuk fraaie natuur. Drenthe is een heerlijk stuk Nederland, met rustige en vriendelijke mensen.

Thomas, lag kort in een hunebed.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 19:40

Bedankt allemaal voor de veelisitasies! Hartverwarmend en ik voel me dan ook héél erg jarug.

Mario nog voor je verjaardag op 14 mei Kussende smiley Ik beloof je dat ik je zaterdag niet in een kikker zal veranderen.

Pinguin is dat wat? Smiley met dichtgeplakte mond

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:07

ZINGA672 schreef:
LOL

Zodra dit werkelijkheid is meldt ik me aan bij de drugsbrigade. Oprollen die bende! Kwijlende smiley

en dan de coruptie in en de voorraad achteroverdrukken zinga
had ik nou niet achter je gezocht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 16 november 2010, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:11

FRANKT627 schreef:
Boze smiley pfff, trek het je niet aan Mario, mij zijn ze ook vergeten. De liefste mannen zien ze gewoon over het hooofd.

Wellicht komt dat door je grooote hooofd Frank Engeltje smiley

Maar alsnog gevieliesieteeeert hoor...
En Mario ook natuurlijk!

En dan ook vast meteen voor volgend jaar maar? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:16

CROSSROAD317 schreef:
Ik zou eerst de (hoofd)kraan dichtdraaien, anders blijf je dweilen Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

kan je nagaan hoe zij zich vanavond voelt¿¿¿¿¿
als een natte dw.......... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:28

TESSYBEAR731 schreef:
Wellicht komt dat door je grooote hooofd Frank Engeltje smiley

Maar alsnog gevieliesieteeeert hoor...
En Mario ook natuurlijk!

En dan ook vast meteen voor volgend jaar maar? Verlegen lachende smiley

het wordt steeds maar erger en erger...nu heb ik al een groot hoofd...en dat zegt dan iemand die ik...ach laat ook dit maar... Boze smiley

ik verjaar in februari...toen was ik nog geen lid...en ik vrees dat ik met mijn groot hoofd in februari 2011 wel ergens op de noordpool zal zitten...zonder internet, zonder mensen, en geen vrouwen...

Gefrustreerde smiley pfffff, een groot hoofd
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:32

FRANKT627 schreef:
het wordt steeds maar erger en erger...nu heb ik al een groot hoofd...en dat zegt dan iemand die ik...ach laat ook dit maar... Boze smiley

ik verjaar in februari...toen was ik nog geen lid...en ik vrees dat ik met mijn groot hoofd in februari 2011 wel ergens op de noordpool zal zitten...zonder internet, zonder mensen, en geen vrouwen...

Ja eh...moet je niet bij mij zijn! Je moest het zelf zo nodig benadrukken Geschokte, onthutste smiley
Sjonguh zeg, denk je ook es waardevol advies te kunnen geven Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:33

FRANKT627 schreef:

Ik ga nog echt eens medelijden met je hebben, Frank Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:35

JOSINA022 schreef:
Ik ga nog echt eens medelijden met je hebben, Frank Geschokte, onthutste smiley

mag best hoor J...ze zijn echt niet aardig...en ik maar slijmen en lief zijn... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:39

FRANKT627 schreef:
mag best hoor J...ze zijn echt niet aardig...en ik maar slijmen en lief zijn... Huilende smiley, smiley in tranen

Aaaaaaaaaaach, echt zielig ben je dus Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Maarre...weet je zeker dat het geen krokodilletranen zijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

[quote=CROSSROAD317]Sorry, daar heb je wel een punt: wij zijn beter maar niet anders...alhoewel...moet ik nog eens goed over nadenken of dat wel mathematisch klopt... Knipoog smiley

Hmm, Cross, je zei dat ik één of andere goed vrucht ben...heb je nog andere welgmeende en op menskennis gestaafde complimenten? Lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 17 november 2010, 07:49
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

WILLEMIJN232 schreef:
Pieter, ik zit sinds kort op Bijbels Hebreeuws en ik begrijp van mijn docenten dat de Statenvertaling ook niet altijd bij de oorspronkelijke tekst blijft.......
Dus wil je het puur oorspronkelijk lezen? Misschien is er in duitsland ook wel Hebreeuwse les? Of de Naardense bijbel die blijft ook dicht bij de grondtekst......

Hoe lees je Hebreeuws oorspronkelijk, Willemijn? Een Jood heeft ooit eens uitgelegd dat elk Hebreeuwse woord meerdere betekenissen heeft. Zo kan het dus ook dat er vanuit 1 taal meerdere vertalingen bestaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:42

GRACE585 schreef:
en dan de coruptie in en de voorraad achteroverdrukken zinga
had ik nou niet achter je gezocht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Grace, dan doen wij toch ook mee? Ondercover Coole smiley met zonnebril Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:43

HENK710 schreef:
Hoe lees je Hebreeuws oorspronkelijk, Willemijn? Een Jood heeft ooit eens uitgelegd dat elk Hebreeuwse woord meerdere betekenissen heeft. Zo kan het dus ook dat er vanuit 1 taal meerdere vertalingen bestaan Knipoog smiley
Henk, dat is met iedere taal zo, de semantische waarde van een woord komt nooit helemaal overeen met het vertaalde woord. Daarom begrijp ik de starheid niet, die gehanteerd wordt in de Statenvertaling. Die gaan er nl. maar van uit dat één woord slechts één betekenis mag hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:53

denk....het slechtste van deze dag dat ik een ander matras heb van Icare en ...voelt het tot dit moment niet fijn...

even een nacht proberen..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 20:56

BASTIAAN161 schreef:
Toepassing 1
Helaas is het NBV-vertaalteam anders van samenstelling:
De NBV-vertaler van der Louw verklaarde zelf in een interview:
Het vertaalteam bestaat uit mensen van allerlei confessies. Zo zitten er naast diverse soorten protestanten enkele rooms-katholieken. Ook zijn er die geen specifieke kerkelijke achtergrond hebben. (...) ” (weekblad Koers, 13-10-1995).
ergens anders las ik:
Het is bekend dat in het uitgebreide team van wetenschappers dat verantwoordelijk is voor de vaststelling van de tekst van de NBV, het geloofsvooroordeel grotendeels of geheel ontbreekt. Moderne theologen geloven niet meer in de goddelijke inspiratie en in de onfeilbaarheid van de Schrift. Als we nagaan welke geleerden uit welke kerken en organisaties hebben meegewerkt aan de NBV, dan wordt dat ook meteen duidelijk.”
Ook zelfs een rabijn (die dus christus verwerpt) zat in de begeleidingscommissie.
(begeleidingscommissie is de “belangrijkste orgaan verantwoordelijk voor de inhoudelijke begeleiding van het vertaalproject. De commissie heeft op basis van het commentaar van de supervisoren de vertaling getoetst en de definitieve tekst vastgesteld.”)
De vraag was wie nu een gelovige is...Ik lees hier, dat sommige mensen geen kerkelijkie achtergrond hebben, maar ik lees niet dat ze niet gelovig zijn. Iedereen die eraan meegedaan heeft, moet toch een bepaalde verbondenheid gehad hebben met de Bijbel. En ik heb je al verteld dat ik het prettig vind te lezen dat een aantal vertalers geen last hadden van vooroordelen, dat maakt het naar mijn idee alleen maar een zuiverder vertaling.
BASTIAAN161 schreef:
Toepassing 2
CHATULIEM, erg sterk van je vond ik het punt dat je naar voren bracht dat voor een bijbelvertaler moet gelden:
Die Gods Woord als onfeilbaar ziet en bereid is zich te onderwerpen aan het Woord, zonder voorbehoud”.
Ben je ervan bewust dat dit niet het geval is bij de NBV ?
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de NBV-inleidingen op de bijbelboeken: het is Schriftkritisch!
Graag licht ik dit desgewenst toe.
Ik denk dat jij en ik verschillende kijk hebben op schriftkritiek....

Ik heb je een voorbeeld gegeven hoe een bepaalde woordkeuze tot stand gekomen is. Die zorgvuldigheid spreekt mij aan en zegt mij veel meer, dan die argumenten die jij hanteert. Want ik weet nu dat ik een vertaling gebruik. waarbij men echt geprobeerd heeft dichterbij de betekenis te blijven van de woorden dan bij welke andere vertaling dan ook. Vertalen is veel meer dan letterlijk de woorden overnemen uit de grondtekst...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

JOSINA022 schreef:
Aaaaaaaaaaach, echt zielig ben je dus Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Maarre...weet je zeker dat het geen krokodilletranen zijn Smiley die vol vragen zit

mijn tranenbron is leeg J...gelukkig heb ik dat poppetje nog om mijn verdriet uit te drukken...maar ik red me wel hoor...O beata Solitudo...
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

HENDRIKA148 schreef:
Hoeveel pijn kan een hart verdragen...
Hoeveel ellende kan je doorstaan...
Hoeveel rampen,tegenslagen...
Hoeveel zware klappen kan je aan...

Hoeveel leed kan je alleen verdragen...
Hoe dapper moet je kunnen zijn...
Om geen mens te laten merken...
Dat je hart breekt van de pijn...

Hoeveel dromen moet je laten varen...
Hoe sterk moet je op je benen staan...
Om je zelfvertrouwen te bewaren...
En je niet totaal te laten gaan...

Hoeveel tranen moet je laten vloeien...
Voor de aller diepste wond heelt...
En de liefde nog een keer kan bloeien...
In een hart dat veel geleden heeft!

meis....heftig.......
als ik een luisterend oor mag zijn........wil ik er zijn...
een knuffel..
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:16

FRANKT627 schreef:
mijn tranenbron is leeg J...gelukkig heb ik dat poppetje nog om mijn verdriet uit te drukken...maar ik red me wel hoor...O beata Solitudo...

Aaaahhh krijg k nog medelijden met je ook! Verlegen lachende smiley

Nou vooruit! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:19

WILLEMIJN232 schreef:
Pieter, ik zit sinds kort op Bijbels Hebreeuws en ik begrijp van mijn docenten dat de Statenvertaling ook niet altijd bij de oorspronkelijke tekst blijft.......
Dus wil je het puur oorspronkelijk lezen? Misschien is er in duitsland ook wel Hebreeuwse les? Of de Naardense bijbel die blijft ook dicht bij de grondtekst......

tov Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:20

CHATULIEM619 schreef:
Henk, dat is met iedere taal zo, de semantische waarde van een woord komt nooit helemaal overeen met het vertaalde woord. Daarom begrijp ik de starheid niet, die gehanteerd wordt in de Statenvertaling. Die gaan er nl. maar van uit dat één woord slechts één betekenis mag hebben.

ja, en een andere vertaling geeft dat ene woord weer 1 andere betekenis.
nou is het balletje weer rond Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 ... 6194 Volgende
Pagina 1527 van 6194