ChristianMatch

Forum

liefde en sex
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:22

MAJARO438 schreef:
Echte liefde hield voor mij in:

Toch voor hem kiezen terwijl ik wist dat hij o.a. op dat vlak problemen had

Blijven bidden en hopen dat we de keuze voor elkaar zouden blijven maken, ook in moeilijke tijden

Steeds weer opnieuw vergeven ondanks alle pijn en ellende

Maar helaas..... het was nog niet genoeg Huilende smiley, smiley in tranen

Ik ben niet boos, wel verdrietig en teleurgesteld omdat het nooit genoeg was.

Ik krijg een beetje dubbel gevoel bij je reaktie (waarschijnlijk omdat het me zo bekend voorkomt).
Was het nou echte liefde en besloot je daaromvoor hem te kiezen en te hopen dat hij zou veranderen, of was het nou je kop in het zand steken en verwachten dat die minpuntjes wel verdwijnen als je maar genoeg je best doet, bid en hoopt? Ik ben er in mn eigen geval nog steeds niet uit hoe het nu echt zat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:23

DAVID923 schreef:
hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Liever doe ik het op mijn eigen manier, en met meer God gerichte en diepere teksten dan die oppervlakkige mens gerichtte teksten.

geef mij maar Johannes de Heer of de psalmen, net zoals koning David wil ik de diepgang in........

Toch zit er aan die groepsdruk een positieve kant. Het kanaliseert de samenzang. En die groepsdruk is er zowel in de traditionele kerken als in de niet traditionele. Bij de één door het vasthouden aan de bijvoorbeeld alleen de psalmen en bij de ander door op de manier van het uiten bij het zingen of de liedkeuze. Zogezien kanaliseert de groep de harmonie bij het zingen. Maar de christen wordt geadviseerd om nieuwe liederen lofzangen en/of geestelijke liederen te zingen.
In de onberijmde psalmen lezen we op diverse plaatsen dat we een "nieuw" lied moeten/mogen zingen. Bijvoorbeeld ps 33:3, 96:1,98:1. En het is niet alleen een oudtestamentische opdracht ook in het nieuwe testament wordt dat aanbevolen; bijv Kol 4:17 .....onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofgezangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart. En als dat laatste er is dan maakt het m.i. niet uit of we nu alleen maar psalmen zingen of andere geestelijke liederen
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:31

LEANNE226 schreef:
Maar wat is de juiste definitie van liefde?Hoeveel moet je van iemand houden om seks te kunnen hebben/te willen trouwen?
Ik wil het hier niet over nepliefde hebben,dat is bedrog,heeft niets met liefhebben te maken.

Ik denk dat het met echte liefde net zo is als met geloof. Je ziet het niet maar je weet zelf wel of het er wel is of niet is. En als het er is kan seks m.i. haar intrede doen. En dan ook nog wederzijds.
Geloof en liefde zijn aan elkaar verwant en hebben nauwe banden. Net zoals de liefde van Chistus tot de gemeente is de liefde tussen man en vrouw. Het één is een afschaduwing van het ander. Mij gedacht.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:40

AANGENAAM334 schreef:
Ik denk dat het met echte liefde net zo is als met geloof. Je ziet het niet maar je weet zelf wel of het er wel is of niet is.

Dat ben ik niet met je eens,wat dat betreft sluit ik me aan bij de andere dames.Je hoopt dat het er is maar zelfs als je je hele ziel en zaligheid aan je partner geeft en al ga je door het vuur dan ben je nog niet verzekerd van die liefde.Het is en blijft iets wat je samen doet en geeft,komt het geven meer van 1 kant dan van de ander dan is de relatie scheef en is er van echte liefde geen sprake.Maar(!) er kunnen omstandigheden zijn (bijv.onmachtig zijn om die liefde te geven?)waardoor je toch uit echte liefde kiest voor die partner

Geloven is iets persoonlijks,mooi als je dat kunt delen met je echtgenoot maar God is een veel sterkere partner,eentje die je nooit teleur zal stellen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:52

Geloven is iets persoonlijks,mooi als je dat kunt delen met je echtgenoot maar God is een veel sterkere partner,eentje die je nooit teleur zal stellen.

Mooi gezegd Leanne
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 15:59

LEANNE226 schreef:
Dat ben ik niet met je eens,wat dat betreft sluit ik me aan bij de andere dames.Je hoopt dat het er is maar zelfs als je je hele ziel en zaligheid aan je partner geeft en al ga je door het vuur dan ben je nog niet verzekerd van die liefde.Het is en blijft iets wat je samen doet en geeft,komt het geven meer van 1 kant dan van de ander dan is de relatie scheef en is er van echte liefde geen sprake.Maar(!) er kunnen omstandigheden zijn (bijv.onmachtig zijn om die liefde te geven?)waardoor je toch uit echte liefde kiest voor die partner

Ik heb me niet goed uitgedrukt. Ik bedoelde het op het persoonlijke vlak. Als ik de liefde, en niet verliefdheid, heb/voel dan kan/mag ik me in de liefde aan sex geven. En als die er bij mij niet is dan geen sex. En ja ik denk dat ik de ervaringen van de dames begrijp. Ook ik heb fouten gemaakt. Helaas ook die vrees ik.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:14

Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:23

CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af: wie denkt er nu eens positief over seks? Er wordt zo vaak over geklaagd, er wordt zo negatief over gedaan...op deze manier heb ik er helemaal geen zin in...

Bedoel je:al dat gezeur over echte liefde.........minder denken en over zeuren maar gewoon "de kop dr veur" of.........euh.........?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ps.de kop dr veur betekent:aanpakken/doorpakken
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:24

CHATULIEM619 schreef:

Leuke woordkeuze chat.......ik ga er vanuit dat je in de discussie erover bedoelt Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 17 november 2010, 16:26
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:30

CHATULIEM619 schreef:

Ja pfffff nou zeg, hihihii. Ik ben heel positief over sex hihihi alleen hangt het er vanaf in welke context het er is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:31

CHATULIEM619 schreef:

Helaas chat, er zijn mensen die om een of andere reden moeite hebben
met seks, niet uit schaamte maar door ervaringen.
Er zijn ook mensen die a-seksueel zijn.
Zoek maar op wat dat inhoud.
Ook mensen met een dwarsleasie hebben problemen.

En ik vind het seks hebben met je partner is heel persoonlijks en gaat niemand wat aan het hoe het wat en het waarom.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:38

CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij moet je überhaupt niet denken bij seks, hoogstens vooraf. Seks heeft m.i. meer te maken met emotie.
Ik starte dit topic omdat ik vind dat er teveel over seks gesproken wordt en te weinig over (naaste)liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:39

MAJARO438 schreef:
Ja pfffff nou zeg, hihihii. Ik ben heel positief over sex hihihi alleen hangt het er vanaf in welke context het er is.

Dat je graag vrijt met je liefje is niet iets om beschaamd over te zijn. Je hoeft de details niet te gaan rondstrooien want daar heeft in wezen niemand wat aan. De context waarin en wanneer het gebeurde kan heel verschillend zijn. Wel zijn er 2 belangrijke compenenten en dat is liefde en het verlangen van beide partners. Het vrijen geeft dan een meerwaarde aan je relatie, aan je leven...en aan jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 16:59

[quote=CROSSROAD317]Als het maar leden van één lichaam zijn. Dan maakt het niet uit Belg of Nederlander.

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op woensdag 17 november 2010, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:27

FRANKT627 schreef:
Dat je graag vrijt met je liefje is niet iets om beschaamd over te zijn. Je hoeft de details niet te gaan rondstrooien want daar heeft in wezen niemand wat aan. De context waarin en wanneer het gebeurde kan heel verschillend zijn. Wel zijn er 2 belangrijke compenenten en dat is liefde en het verlangen van beide partners. Het vrijen geeft dan een meerwaarde aan je relatie, aan je leven...en aan jezelf.

Sex is naar mijn idee de kroon op de liefde, daarom kan sex zonder liefde leuk zijn, maar ontzettend leeg.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:34

Aan de vruchten zie je of het goede of slechte vruchten zijn
Hand daarvan kan je bepalen hoe de vrucht zich voort brengt
Als de vrucht dor is moet het opnieuw gezaait worden

Is de vrucht te hoog en scheef gegroeit moet het gesnoeit worden
Wat soms kluit en al wortels verwijdert moet worden opnieuw
geplant moet worden in goede gezonde aarde wat zon en water krijgt

De Tuinman weet en kent elk vrucht en plant en hoe in leven groeit
Als de vrucht zich wil voortplanten zal het vol bloei staan en mooier zijn
Gezonde vruchten voortzetten in elke dag van de schepping

Lachende smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:35

Probeer het eens andersom te bekijken;
Hoe zou het voor jou voelen als een ander louter hoge verwachtingen van je had enkel omdat je christen bent?

Kun je daar dan aan voldoen?
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:47

TESSYBEAR731 schreef:
Probeer het eens andersom te bekijken;
Hoe zou het voor jou voelen als een ander louter hoge verwachtingen van je had enkel omdat je christen bent?

Empatisch vind ik dit moeilijk. Maar het zou niet anders (moeten) zijn als passend in mijn christen zijn.

Uit ervaring nee, maar het is wel mn opdracht.

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op woensdag 17 november 2010, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 17:53

JOLAN931 schreef:
Sex is naar mijn idee de kroon op de liefde, daarom kan sex zonder liefde leuk zijn, maar ontzettend leeg.

daarom.....?????.... kan sex zonder liefde leuk zijn......qua beleving misschien wel......maar in moreel en in christelijk perspectief inferieur en verwerpelijk
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 18:19

AANGENAAM334 schreef:
daarom.....?????.... kan sex zonder liefde leuk zijn......qua beleving misschien wel......maar in moreel en in christelijk perspectief inferieur en verwerpelijk
Ben je nog in staat positief over seks te denken of denk je alleen maar aan zonde en onreinheid????
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 18:21

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me op dat in het verkeer tussen mensen de verwachtingen altijd zo hoog gespannen zijn. En hoe hoger de verwachting, des te groter de teleurstelling.
We zijn christenen, en dat betekent vaak dat de ander zich christelijk gedraagt. Helaas is de praktijk anders. Vaak merken we dat de ander toch ook wel minder goede trekjes heeft. Ligt dat aan de ander, of ligt dat ook aan onze eigen verwachtingen?
We zijn christen, dus we verwachten dat de ander te vertrouwen is. En vaak genoeg blijkt dat niet zo goed te werken. Ligt dat echt aan de ander of ligt dat ook aan de verwachtingen die we van de ander hebben.
Ik merk dat mensen moeite hebben te accepteren dat de ander zich ook als mens gedraagt. Met zn goede en slechte eigenschappen. Is het nu juist niet de kunst om de ander lief te hebben zoals hij/zij is? En als dat wat menselijker is dan dat we ons voor kunnen stellen, dat ook te kunnen accepteren?
Vertrouw niet de ander alleen maar omdat ie christen is. Vertrouw hem/haar pas als hij/zij bewezen heeft dat vertrouwen waard te zijn. Accepteer ook de zwaktes en vergeef....

ik vertrouw mezelf geeneens, laat staan een ander Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
YVON848

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 18:40

IMKE917 schreef:
Foto openen in paint, dan formaat verkleinen en weer opslaan als..

Bedankt voor jullie tips! Lachende smiley
liefs van YVON
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 18:54

Grace nog even een praktische vraag....eh...

Wat voor kledij is gewenst? Komen we in zwart-wit-rood kersttenue,
in een ouwe spijkerbroek, of iets daartussenin? ( ik zou namelijk niet graag alleen als "zwartwitte pinguin" tussen in zitten)
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 18:58

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me op dat in het verkeer tussen mensen de verwachtingen altijd zo hoog gespannen zijn. En hoe hoger de verwachting, des te groter de teleurstelling.
We zijn christenen, en dat betekent vaak dat de ander zich christelijk gedraagt. Helaas is de praktijk anders. Vaak merken we dat de ander toch ook wel minder goede trekjes heeft. Ligt dat aan de ander, of ligt dat ook aan onze eigen verwachtingen?
We zijn christen, dus we verwachten dat de ander te vertrouwen is. En vaak genoeg blijkt dat niet zo goed te werken. Ligt dat echt aan de ander of ligt dat ook aan de verwachtingen die we van de ander hebben.
Ik merk dat mensen moeite hebben te accepteren dat de ander zich ook als mens gedraagt. Met zn goede en slechte eigenschappen. Is het nu juist niet de kunst om de ander lief te hebben zoals hij/zij is? En als dat wat menselijker is dan dat we ons voor kunnen stellen, dat ook te kunnen accepteren?
Vertrouw niet de ander alleen maar omdat ie christen is. Vertrouw hem/haar pas als hij/zij bewezen heeft dat vertrouwen waard te zijn. Accepteer ook de zwaktes en vergeef....

Mijn verwachtingen van mijzelf zijn hoog gespannen en ik heb de neiging om die lat voor een ander ook hoog te leggen. Idd ben ik daardoor vele malen teleurgesteld.

Inmiddels ben ik, door al die teleurstellingen, wel wijzer geworden en kan ik het beter loslaten en mijn perfectionisme minder projecteren op de ander.

Niettemin blijft het mijn valkuil Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 19:06

AANGENAAM334 schreef:

ik heb in mn vrijgezellentijd hier op cm stevig gedate en ik weet ( zonder namen te noemen) dat er meerdere mannen en vrouwen waren (die dus hier op cm actief waren/ zijn) die na hun scheiding er een sexmaatje op na hielden.

dus gewoon zonder relatie elkaar regelmatig ff van de jeuk afhelpen.
ik denk dat dit voor hun therapeutisch heel goed is geweest om na hun slecht geeindigde huwelijk het plezier in de sex te hervinden.

helaas voor de schijnheiligen onder u.... deze dames en heren hadden ook een profiel zo vroom dat een ouderling zn vingers bij af zou likken...
voor mij is dus iedereen, hoe vroom hij of zij zich op cm forum of in het profiel ook moge voordoen, een potentiele wippert, huwelijk of niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 19:13

ANGELIQUE327 schreef:

in een ouwe spijkerbroek, of iets daartussenin? ( ik zou namelijk niet graag alleen als "zwartwitte pinguin" tussen in zitten)

ik zou sowieso in iets zwarts gaan meid... het kleedt zo enorm af he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 19:16

AANGENAAM334 schreef:
Toch zit er aan die groepsdruk een positieve kant. Het kanaliseert de samenzang. En die groepsdruk is er zowel in de traditionele kerken als in de niet traditionele. Bij de één door het vasthouden aan de bijvoorbeeld alleen de psalmen en bij de ander door op de manier van het uiten bij het zingen of de liedkeuze. Zogezien kanaliseert de groep de harmonie bij het zingen. Maar de christen wordt geadviseerd om nieuwe liederen lofzangen en/of geestelijke liederen te zingen.
In de onberijmde psalmen lezen we op diverse plaatsen dat we een "nieuw" lied moeten/mogen zingen. Bijvoorbeeld ps 33:3, 96:1,98:1. En het is niet alleen een oudtestamentische opdracht ook in het nieuwe testament wordt dat aanbevolen; bijv Kol 4:17 .....onderwijs elkaar en wijs elkaar terecht, met psalmen, lofgezangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart. En als dat laatste er is dan maakt het m.i. niet uit of we nu alleen maar psalmen zingen of andere geestelijke liederen

als het maar in hele noten is Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 19:18

PIETER649 schreef:
ik heb in mn vrijgezellentijd hier op cm stevig gedate en ik weet ( zonder namen te noemen) dat er meerdere mannen en vrouwen waren (die dus hier op cm actief waren/ zijn) die na hun scheiding er een sexmaatje op na hielden.

dus gewoon zonder relatie elkaar regelmatig ff van de jeuk afhelpen.
ik denk dat dit voor hun therapeutisch heel goed is geweest om na hun slecht geeindigde huwelijk het plezier in de sex te hervinden.

helaas voor de schijnheiligen onder u.... deze dames en heren hadden ook een profiel zo vroom dat een ouderling zn vingers bij af zou likken...
voor mij is dus iedereen, hoe vroom hij of zij zich op cm forum of in het profiel ook moge voordoen, een potentiele wippert, huwelijk of niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

behalve ikke....tot nu toe, na 15 jaar scheiding..

maarjah..als ik eens een lekker ding tegen kommmmmm Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 19:27

PIETER649 schreef:
ik zou sowieso in iets zwarts gaan meid... het kleedt zo enorm af he Knipoog smiley

burka Pieter???? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 19:33

ANGELIQUE327 schreef:

tja ik kan niet in een ieders kledingkast kijken Smiley die vol vragen zit
(wil ik trouwens ook niet) Verlegen lachende smiley
maar ik denk dat een ieder wel snapt dat je op een feestje in kerstsferen niet in korte broek komt of in bikinie met kamerjas Gefrustreerde smiley

dus ik zou zeggen kom gewoon netjes gekleed dat kan feestelijk zijn maar ook een spijkerbroek .
ik wil dus niemand verplichten om in kostuum te komen denk dat dat zeer ireeel zou zijn
zelf ga ik dus nog ff nadenken of ik in lange broek of rok kom Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1527 1528 1529 1530 1531 1532 1533 ... 6194 Volgende
Pagina 1530 van 6194