ChristianMatch

Forum

Pinkstergemeente
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:12

CROSSROAD317 schreef:
Naar welke kerk of gemeente ga jezelf Anita, ben heel benieuwd ??

Van oorsprong uit huis ben ik ermee opgegroeit met de Vrije Evangelische Gemeente wat vroeger de tak was van de Hervormd kerk.
Bijbel getrouw en zo zuiver en dicht mogelijk naar Gods Woord leven.
Alleen 8 jaar geleden kreeg de kerkeraad een moderne visie waarop water bij de wijn werd gedaan en mijn vader die in de raad zat had de Bijbel als handleiding weergeven alleen men luistert er toen al niet naar. Je hebt dan met onwijze mannen te maken en leven vanuit de wereld waarop mannon de oorzaak is.
Die V.E.G gebouw bestaat ook niet meer is vorig jaar verkocht.
Zo slecht liep het af waarop nog een klein groepje mensen overbleef.

19 jaar was ik dat ik erbij weg ging opzoek naar diverse gemeente`s die nog trouw is aan Gods Woord alles nog zuiver wil weerleggen zoals het er staat.
Alleen je proeft en ziet en toets alles en dan verneem je ook wel waar je dan ook kwam dat er teveel op het gevoel het geloof is. Men heeft niet genoeg aan des HEERE Woord zoals het staat geschreven. Waar de mens op de troon komt te zitten dan is dat al gauw mis en waarop kerkscheuringen komen en gaan.
Mensenlijke wetjes en regeltjes die erbij worden gemaakt is taboe.
Houd gij alleen aan de Antwoorden van de Bijbel Gods !

Waar ik naar toe ga is niet belangrijk het gaat erom dat HEERE Centraal staat.
Dat de Zuiverheid van Gods Woord Recht Gesneden dient te worden.

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:20

MARIJAN072 schreef:
Maakt Verkade ook eerlijke chocola? 'k Heb net een stuk op. Lachende smiley

Wat, nu al, en je zou de reep laten liggen ..... Boze smiley

(o ja, je zei niet hoe lang je de reep laten liggen)

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 19 november 2010, 00:23
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:24

iemand uit een ander draadje schreef:
de bijbel...door mensen geschreven....en voor die tijd..

De Bijbel is Gods Woord
De bijbelschrijvers zijn instrument van de Heilige Geest. De Heilige Geest is de eigenlijke auteur van de Schrift. Het product van inspiratie is onfeilbaar en gezaghebbend. Zij draagt absolute autoriteit omdat zij het is het werk van de Heilige Geest. En in die Schrift, die de Geest tot auteur heeft, heeft God Zijn openbaring gegeven.

De Bijbel heeft net zoveel gezag als zou God vanavond ons letterlijk met luidde stem toespreken vanuit de hemel zodat iedereen het hoort. De bijbel heeft bovendien niet alleen gezag destijds, maar ook voor ons nu. God heeft ons zijn Woord gegeven.

De Schrift is voor ons het einde van alle tegenspraak, en dat kan ze alleen zijn, wanneer zij absoluut gezag heeft als het Woord van God. Is hij dit slechts ten dele, dan wordt aan het menselijk subject overgelaten om te keuren en te kiezen. En ook dan breekt de volstrekte betrouwbaarheid.

Daarom buigen wij ons voor de Schrift, nee niet als voor een papieren paus, of voor een uit de hemel gevallen boek, maar omdat zij is het geschreven Woord van God, en omdat zij door de Geest is geschreven. De Schrift is het voorwerp van geloof.

En dit absoluut gezag houdt als vanzelf in dat de Schrift de waarheid bevat en de waarheid is, en dat in haar leugen en feilen zijn buitengesloten. Immers waar fouten mogelijk zijn en bedrog kan voorkomen zijn wij van de waarheid niet absoluut zeker en vervalt ook het volstrekte gezag, dat alleen kan gelden indien de onwaarachtigheid geen toegang heeft.

Nu is volkomen waar dat zo’n absoluut gezag alleen God heeft. Hij is de waarheid. Hij is het licht en geen duisternis is in Hem. Maar omdat wij ons aan God als de waarheid onderwerpen, buigen wij ons ook onvoorwaardelijk voor Zijn Woord, omdat wij Hem uit Zijn Woord kennen, en voor de Schrift omdat zij is het door de Geest geïnspireerde en onder zijn onfeilbare leiding te boek gestelde Woord van God, dat niet liegen kan.

iemand uit een ander draadje schreef:
als je de bijbel letterlijk leest kom je wel heel raar uit

Nee, dat is niet zo,
tenminste zolang geen karikatuur wordt gemaakt van het 'letterlijk lezen'.
Bijvoorbeeld als ik zeg dat het "pijpestelen regent" bent ik niet raar, of als een natuurkundige zegt “de zon komt op” dan is dat niet raar, en evenmin is de gewone lezing van de bijbel raar.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op vrijdag 19 november 2010, 00:26
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:32

CHATULIEM619 schreef:
Kijk, ik kijk gewoon naar het resultaat. En dan zie ik de beste vertaling die er ooit gemaakt is. Ik zie nergens in de vertaling terug, dat men geprobeerd heeft met de tekst te knoeien. Ook zie ik dat veel mensen opeens meer de Bijbel zijn gaan lezen, omdat ze het weer gewoon kunnen begrijpen wat er staat. En de bijbelstudies zijn veel duidelijker voor mensen, omdat ze nu ook zelf weer kunnen onderzoeken wat er staat.

Ik had al genoemd dat je vanzelfsprekend veel aspecten kunt noemen die van belang zijn.
Maar ik trek op dit moment heel bewust dat laatje (nog) niet los. Dit om duidelijk te zijn in wat de principiële reden is waarom ik meen dat we de NBV zouden moeten afwijzen.

Maar de aspecten die je ook hier weer benoemt zijn nog altijd ondergeschikt van belang, want onbetwist is de voorwaarde dat ze het als gelovige van God moeten verwachten, biddend voor de leiding van de Geest. Al heb je ALLE andere voortreffelijke eigenschappen maar mis je deze, dan ben je waardeloos als bijbelvertaler. Dan verwacht je het van de mens i.p.v God. (I kor.2:14, en 3:19).

Toch ging je hier niet verder op in, maar ging je gewoon verder met het benoemen van zulke aspecten die van ondergeschikt belang zijn.
Of heiligt het doel de middelen ??

Ook ging je niet in op het punt dat we het klaarblijkelijk over eens dat een bijbelvertaler niet Schriftkritisch mag zijn, maar zich zonder voorbehoud dient te onderwerpen aan Gods Woord, en Gods Woord ziet als onfeilbaar. Dit punt stelde ik aan de orde. Maar zie je daarop nog steeds niet ingaan. Vandaar nogmaals mijn vraag: Zijn we het hierover eens?
Of heiligt het doel de middelen ??

Ik heb het gevoel dat je langs me heen praat buiten datgene wat ik je noemde of aan je vroeg…. Vandaar de gedeeltelijke herhaling Lachende smiley

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op vrijdag 19 november 2010, 00:33
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:33

ANITA324 schreef:
Van oorsprong uit huis ben ik ermee opgegroeit met de Vrije Evangelische Gemeente wat vroeger de tak was van de Hervormd kerk.
Bijbel getrouw en zo zuiver en dicht mogelijk naar Gods Woord leven.
Alleen 8 jaar geleden kreeg de kerkeraad een moderne visie waarop water bij de wijn werd gedaan en mijn vader die in de raad zat had de Bijbel als handleiding weergeven alleen men luistert er toen al niet naar. Je hebt dan met onwijze mannen te maken en leven vanuit de wereld waarop mannon de oorzaak is.
Die V.E.G gebouw bestaat ook niet meer is vorig jaar verkocht.
Zo slecht liep het af waarop nog een klein groepje mensen overbleef.

19 jaar was ik dat ik erbij weg ging opzoek naar diverse gemeente`s die nog trouw is aan Gods Woord alles nog zuiver wil weerleggen zoals het er staat.
Alleen je proeft en ziet en toets alles en dan verneem je ook wel waar je dan ook kwam dat er teveel op het gevoel het geloof is. Men heeft niet genoeg aan des HEERE Woord zoals het staat geschreven. Waar de mens op de troon komt te zitten dan is dat al gauw mis en waarop kerkscheuringen komen en gaan.
Mensenlijke wetjes en regeltjes die erbij worden gemaakt is taboe.
Houd gij alleen aan de Antwoorden van de Bijbel Gods !

Waar ik naar toe ga is niet belangrijk het gaat erom dat HEERE Centraal staat.
Dat de Zuiverheid van Gods Woord Recht Gesneden dient te worden.

Shalom,

Dus de gemeente waar je nu naar toegaat, is jouw inziens "volmaakt schriftuurlijk" te noemen. Doen dus geen water bij de wijn ... ??Gefeliciteerd
Naar boven

Auteur Bericht
TEUNTJE250

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 01:01

moet ik dit allemaal lezen?
kan je niet een samenvatting maken? pfff
Naar boven

Auteur Bericht
TEUNTJE250

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 01:10

CROSSROAD317 schreef:
Ik had wel 2 kaarten maar ben niet geweest Huilende smiley, smiley in tranen

waarom niet?
je hebt veel gemist hoor, t was superr
Naar boven

Auteur Bericht
TEUNTJE250

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 01:16

BILLY701 schreef:
Sorry Ik ben volgeboekt die dag.

Ga je doen dan die dag????????? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TEUNTJE250

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 01:17

BERT168 schreef:
wat dachten jullie van een avondje bowlen met een aantal cm leden?
vaak zit er ook nog een een hapje en een drankje bij ,en bowlen kan iedereen wel toch?

Bert

als je het in mijn vrije weekend organiseert, ben ik van de partij ...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 07:55

ik wilde het lezen.... maar ik krijg hofdpijn en lachstuipen... wie heeft dit vertaald?
een leerling uit groep 5 ofzo?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 07:56

VISSER278 schreef:
Kinderen van 5 ? Geloof je het zelf?
Ik niet . Die kinderen zitten op school het alfabet te leren .
Laat staan dat ze al chocoladeletters van A tot Z kunnen maken.

Ben je echt zo naief? Nee toch!
Zou zeggen google het ff ofzo...vind je vanzelf de juist info
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 07:59

PANTER584 schreef:
Knipoog smiley Clown smiley

laat het weten voor wie ze zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 08:01

CROSSROAD317 schreef:
Wat, nu al, en je zou de reep laten liggen ..... Boze smiley

Ik hoorde onlangs van iemand dat chocolade eten ook iets te maken kan hebben met PMS...dus als de nood hoog is... Knipoog smiley

(o ja, je zei niet hoe lang je de reep laten liggen)

..
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 09:51

[quote=CROSSROAD317]

Waarom zou ik je het antwoorden geven terwijl je zelf het antwoord wel weet.

Verder zou ik zeggen blijf daar zo ver mogelijk bij vandaan !!

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 11:15

Na 9 maanden zwangerschapsmisselijkheid is Saskia afgelopen woensdag voor de 2e keer opgenomen in het ziekenhuis omdat het thuis niet langer ging. De baby doet het gelukkig nog steeds prima.
Vanmorgen hebben de doktoren besloten te proberen de bevalling op gang te helpen. Mocht dit niet aanslaan dan gaan ze het pas volgende week weer proberen.....en als je je al zo lang zo vreselijk ziek voelt is een week wachten heel erg lang!
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 11:27

ANNETTE792 schreef:
Na 9 maanden zwangerschapsmisselijkheid is Saskia afgelopen woensdag voor de 2e keer opgenomen in het ziekenhuis omdat het thuis niet langer ging. De baby doet het gelukkig nog steeds prima.
Vanmorgen hebben de doktoren besloten te proberen de bevalling op gang te helpen. Mocht dit niet aanslaan dan gaan ze het pas volgende week weer proberen.....en als je je al zo lang zo vreselijk ziek voelt is een week wachten heel erg lang!

Lieve Saskia en Aernoudt,

Heel veel sterkte weet dat God met jullie is ook in deze momenten!

My prayers are with you Knipoog smiley

Liefs,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 11:56

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
3 noordelijke provincies??? veel te ver
waarom niet 3 zuidelijke provincies???
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 11:58

HERMAN388 schreef:

Dat laat ze aan jou over om te organiseren Herman Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 11:58

Haas
ook hier in België wordt aan je gedacht in het gebed ... sterkte en hoop dat je spoedig een gezonde baby in je armen mag houden ....
Liefs
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 12:21

[quote=ANITA324]

Ik begrijp echt geen klap van dit stuk Anita,de vertaling is dramatisch slecht!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 12:29

ANNETTE792 schreef:

Heel veel sterkte jullie beiden.
Ik hoop dat ukkie zo snel mogelijk het levenlicht mag zien.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 12:29

Sas (en Aer) heel veel sterkte, maar bovenal toch ook een beetje zegen...nog even en dan zijn jullie papa en mama! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 12:33

Hoi allemaal,

Morgen of overmorgen zit het er op.

Het waren best wel mooie maanden. Hier en daar een beetje ruzie, leerrijke teksten, humor en plagertijtjes op zijn tijd en ja ook wat geroddel...en de ontkennig...maar ook dat is normaal want waar mensen zijn wordt ge-mens-t...

Lieve groet...

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
MICHAEL592

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 12:52

Beste mensen,

op zondagmiddag 19 dec. 15.00 uur komen wij, 35+, bij elkaar in Eindhoven. Bij goed weer eerst een wandeling van een uur in een mooi gebiedje. (anders evt. een mooie dvd) Daarna gezellig samen eten! We delen de kosten hiervan. Meer info bij Michael592. Tot ziens! Michael en Truelove

Laatst aangepast door
MICHAEL592
op maandag 22 november 2010, 11:53
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 12:53

FRANKT627 schreef:
Hoi allemaal,

Het waren best wel mooie maanden. Hier en daar een beetje ruzie, leerrijke teksten, humor en plagertijtjes op zijn tijd en ja ook wat geroddel...en de ontkennig...maar ook dat is normaal want waar mensen zijn wordt ge-mens-t...

Lieve groet...

Frank

Het ga je goed Knipoog smiley
En wie weet tot wederziens!

groet,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 13:22

[quote=LEANNE226]

Lees de dingen rustig en anders herhaal je het
voor je het weet snap je het stuk he Knipoog smiley

Zo is dat ook met Bijbel lezen de dingen herhalen lezen
leer je ook beter begrijpen in hoe de dingen staat Engeltje smiley

Verder ga niet tot bevrijdingsbediening tot opleiding want voor je het weet raak je als vlieg in de web van de spin gewikkeld als mens zijn.
Het is niet voelen en zien der tekenen maar laat je toetsen naar de Schrift in hoe de dingen staat dat is meer dan genoeg !

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 13:30

HERMAN388 schreef:

De uitjes die in zuiden worden georganiseert is voor de noordelingen te ver en zo evenzo. Want ja als noordeling ga je wel naar het zuiden maar de zuidelingen niet naar het noorden.
Is iedereen ook vrij in en ja vanwege het geld kost en iedereen moet bezuinigen denk je van alleen tot deze grens.
Daarom heb ik als noordeling een forum geopend voor de activiteiten in de 3 noordelijke provincie`s.

Mocht jij iets willen oprichten open dan een forum van de 3 zuidelijke provincie activiteiten dan het hier te plaatsen.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 14:05

FRANKT627 schreef:
Hoi allemaal,

Lieve groet...

Frank

Hey Frank .... ook ik wens je het allerbeste .... pfffff een landgenoot weg hier ... en ze zijn hier al niet dik gezaaid ....
grtjes en , ik zou zeggen ... als je naar je ouders rijdt , kom gerust eens langs ....
Misschien verleng je toch ook nog .. en zien we je hier opeens terug ...
Belgische knuffel Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 14:40

SOFIE807 schreef:
Hey Frank .... ook ik wens je het allerbeste .... pfffff een landgenoot weg hier ... en ze zijn hier al niet dik gezaaid ....
grtjes en , ik zou zeggen ... als je naar je ouders rijdt , kom gerust eens langs ....
Misschien verleng je toch ook nog .. en zien we je hier opeens terug ...
Belgische knuffel Verlegen lachende smiley

zozo sofietje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 november 2010, 15:08

FRANKT627 schreef:
Hoi allemaal,

Lieve groet...

Frank

Jammer Frank....
Het ga je goed!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1533 1534 1535 1536 1537 1538 1539 ... 6194 Volgende
Pagina 1536 van 6194