| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 08:35
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Een poosje op CM staan zonder te daten, kan zeker wel bij zo'n groeiproces (naar een relatie) horen. Je kunt niet verwachten dat iedereen, zodra hij/zij zich inschrijft op een datingsite, helemaal klaar is met het verleden. Een datingsite kan juist ook weer gevoelens oproepen. En helaas gebeurt 't nog wel eens, dat mensen op een datingsite opnieuw schade oplopen. Dan vind ik het niet zo raar, dat ze rustig aan doen met een date (mét doel) afspreken.
Maar Jos, als je iemand nu voorstelt om gewoon gezellig een kop koffie te gaan drinken? Dan willen ze misschien wel? 't Kan ook zijn dat iemand teveel druk voelt bij het woord date, dan klinkt 'gewoon een kop koffie drinken' een stuk relaxter. Maar goed, ik ken je aanpak verder niet natuurlijk. |
Zelf 'gewoon een kopje koffie` kan voor sommige al teveel zijn. Ik heb in mn vrijgezelletijd hier heel wat aangeboden kopjes koffie en etentjes afgeslagen.Meestal omdat ondanks dat er gezegt werd: gewoon een kopje koffie, je voelde dat er toch wel gehoopt werd dat er meer zo zijn als je samen achter een kopje koffie zou zitten, ondanks dat je vanaf het eerste chatgesprek al duidelijk was geweest dat je daar op dat moment gewoon niet aan toe was. En dat lag niet enkel aan de heren maar ook aan mijn eigen wantrouwigheid. Ook een wandeling had dus niet gelukt als Pieter niet net zo'n schattige zwarte puppy had gekocht (en die was gelukkig duidelijk dat hij niet op meer uit was anders was het ook met puppy niet gelukt.)
Wat ik wel een leuke (en voor mn gevoel veilige) manier vond om mensen te leren kennen de stapavondjes en bbq's.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 08:41
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Zelf 'gewoon een kopje koffie` kan voor sommige al teveel zijn. Ik heb in mn vrijgezelletijd hier heel wat aangeboden kopjes koffie en etentjes afgeslagen.Meestal omdat ondanks dat er gezegt werd: gewoon een kopje koffie, je voelde dat er toch wel gehoopt werd dat er meer zo zijn als je samen achter een kopje koffie zou zitten, ondanks dat je vanaf het eerste chatgesprek al duidelijk was geweest dat je daar op dat moment gewoon niet aan toe was. En dat lag niet enkel aan de heren maar ook aan mijn eigen wantrouwigheid. Ook een wandeling had dus niet gelukt als Pieter niet net zo'n schattige zwarte puppy had gekocht (en die was gelukkig duidelijk dat hij niet op meer uit was anders was het ook met puppy niet gelukt.)
Wat ik wel een leuke (en voor mn gevoel veilige) manier vond om mensen te leren kennen de stapavondjes en bbq's. |
De kopjes koffie zullen ook niet meer werken als er op de chatbox en forum al wantrouwen en scheve blikken worden gekweekt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 09:16
|
|
|
|
En daar komen zowaar de eerste sneeuwvlokjes uit de lucht vallen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 09:29
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | En daar komen zowaar de eerste sneeuwvlokjes uit de lucht vallen!
 |
Hier nog niets. Wacht; ik kom eraan!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 09:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Tja Willemijn .................. je hebt werkpaarden en sierpaarden hé?  |
Klopt Visser, ik zal maandag aan je denken als ik gezellig met koffie en krant zit en jij in een koude koelcel.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 09:37
|
|
|
|
Zaterdag 27 November; 2 Tim. 2: 1-13; Soldaat, bokser en boer.
Een goede dienstknecht van God lijkt op een soldaat, een bokser en een boer.
Een soldaat behoeft zich tijdens de oorlog geen zorgen te maken over eten en drinken. Speciaal daarvoor aangestelde troepen zorgen ervoor dat iedere soldaat op tijd te eten en te drinken krijgt. Zo moet Timotheüs erop vertrouwen dat voor zijn onderhoud zal worden gezorgd! Hij moet zich daar niet druk over maken. Timotheüs moet zich concentreren op zijn opdracht: te strijden tegen elke aanval op het Koninkrijk van God. Een christen is een soldaat! Maar ook: een bokser, een kampvechter. Zo iemand ontvangt natuurlijk alleen de prijs als hij volgens de regels gevochten heeft. Zo moet ook Timotheüs zich houden aan de regels die gelden in het Koninkrijk van God. Wij, die ons graag christenen laten noemen, wij moeten ervoor zorgen niet buitenspel te staan, maar binnen de grenzen van Gods liefde te blijven! Christus volgen betekent: zware arbeid verrichten, gaan op een smalle weg, door een enge poort; volhouden, vergeven, zeventig maal zeven maal…Denk eraan, Timotheüs, alleen als je volhardt tot het laatste toe, zul je de vruchten proeven! Soldaat, bokser en boer. Wie dat wezen wil, zal op een dag kóning zijn! ‘Indien wij vólharden, zullen wij ook met Hem als koningen heersen!’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EMMA807
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 09:54
|
|
|
|
Ik kan met iemand meerijden naar het feest!! Super, heb er echt zin in!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 10:12
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | De kopjes koffie zullen ook niet meer werken als er op de chatbox en forum al wantrouwen en scheve blikken worden gekweekt |
Dat ben ik nou totaal niet met je eens, gingen die mensen maar eens vaker een kopje koffie met elkaar drinken! Een forum en chatbox is allemaal geschreven tekst, je hoort niet hoe het gezegt word en je kijkt elkaar niet in de ogen, daardoor veel misverstanden. Mijn ervaring is dat mensen die me op forum en in de chatroom totaal niet lagen in het echt vaak juist hele leuke mensen zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 10:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | het gaat mij niet zozeer om de vorm, maar inhoud. en test die inhoud eens Bijbels, en wist je dat die liederen doorspekt zijn van de pinksterleer?
Als ik het niet zo'n rare opmerking zou vinden en het dus ook niet serieus neem doe ik er niets mee...... Triest, je gedachtenkronkels....... |
dank je voor deze inhoudelijke en constructieve reactie. Gods zegen toegewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 10:23
|
|
|
|
| Quote: | Dat woord Arminiaans stuit me echt tegen de borst. Zoals je weet is het absoluut niet vrijzinnig en zeker niet remonstrants. Dat het meer neigt naar amininanisme dan naar het Gomarisme ben ik met je eens. Maar net zoals jij tegen het Arminiaanse bent, ben ik tegen het Gomarisme. In de uiterste vorm zijn ze beide af te wijzen.
|
Ok, fair enough, en ik zit zelf ook nog een beetje tussen arminiaans en calvinistisch in, erg moeilijk..maar neig naar calvinisme op meeste zaken, omdat bij het arminiaanse de mens te veel eer en vinger in de pap krijgt.
Verder, ja er zijn verschillende pinksterkerken, en Bij sommige zou ik me thuis voelen en bij anders liggen ze de halve dienst in de Geest op de grond te rollen, en gaat de preek van 20 minuten over hoe God ons financhieel en alle andere geneiden kan zegenen, en hoe wij het (brutaal) moeten grijpen!
Maar er zijn meestal wel basisdoctrines die in al die kerken zijn. En ik heb het niet alleen van boeken, ben in veel van die kerken geweest en mijn eerste kerk was een afrikaanse charismatische kerk. Ervarings deskundige dus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 10:33
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dat ben ik nou totaal niet met je eens, gingen die mensen maar eens vaker een kopje koffie met elkaar drinken! Een forum en chatbox is allemaal geschreven tekst, je hoort niet hoe het gezegt word en je kijkt elkaar niet in de ogen, daardoor veel misverstanden. Mijn ervaring is dat mensen die me op forum en in de chatroom totaal niet lagen in het echt vaak juist hele leuke mensen zijn  | dan ben je vast en zeker gistermiddag rond 12 uur niet in de chatbox geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 10:50
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Niet de moed opgeven Marijan.
Alles sal reg kom.....  |
Thanks! Je hebt weer gelijk.
'k Heb ontdekt dat ik 's morgens de meeste inspiratie heb, dus inmiddels zijn de 3 gedichten af. Gelukkig is er af en toe nog een zaterdagmorgen. Nu maar hopen dat de gedichten gaan landen.
Met de cadeaus en de surprises komt het vast ook wel goed.
't Is nu de hoogste tijd, om iets aan mijn huishouden te gaan doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 11:06
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | dan ben je vast en zeker gistermiddag rond 12 uur niet in de chatbox geweest |
Zal ik je een voorbeeld geven? Afgelopen week is Anita 324 bij me op de koffie geweest. Iemand waarmee ik het heel vaak niet mee eens ben, en die het ook niet vaak met mij eens zal zijn. En het was een hele gezellig ochtend! Gewoon omdat je iemand DAN pas echt leert kennen ipv het beeld dat je vormt naar iemand bijdrages op een forum of in de chatroom.
En ja, ik heb ook wel eens dat een bepaalde sfeer op de site me niet bevalt. Kan aan de mensen op de site liggen, kan aan mezelf liggen. In mijn geval is het dan meestal tijd voor een pauze, net als dat Mariska dat nu ff doet.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 27 november 2010, 11:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 11:24
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | dan ben je vast en zeker gistermiddag rond 12 uur niet in de chatbox geweest |
Jij leest alleen je eigen waarheid Daniel en kweekt daardoor een stuk wantrouwen dat er helemaal niet hoeft te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 11:34
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | groeiproces ??? we zijn toch al volwassen ............................. van een baby kan ik me voorstellen dat die alles nog moet leren, een volwasene kan alleen nog maar revalideren , lopen kan die al. Iemand die moet revalideren gaat ook niet naar een sportclub, anders kan die blessure nog wel eens groter worden. Ik merk telkens dat er mensen afhaken door de mislukking die ze hier krijgen dat ze het nog niet kunnen en daardoor een nog slechter zelfbeeld krijgen als ze al hadden . |
Leg eens uit,hoe zie jij je het dan voor je?Iedereen hier heeft 1 of meerdere lidtekens,het verleden ontkennen en uit je geheugen bannen zal niet lukken. Ik vind mijzelf een evenwichtig mens met een flinke dosis eigenwaarde maar ik liep tegen dezelfde dingen aan als jij........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 11:46
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | dank je voor deze inhoudelijke en constructieve reactie. Gods zegen toegewenst. |
Doe er wat mee...lijkt me verstandig......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 11:47
|
|
|
|
| EMMA807 schreef: | Ik kan met iemand meerijden naar het feest!! Super, heb er echt zin in!  |
Fijn Emma! Toch gelukt he! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 11:50
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ok, fair enough, en ik zit zelf ook nog een beetje tussen arminiaans en calvinistisch in, erg moeilijk..maar neig naar calvinisme op meeste zaken, omdat bij het arminiaanse de mens te veel eer en vinger in de pap krijgt.
Verder, ja er zijn verschillende pinksterkerken, en Bij sommige zou ik me thuis voelen en bij anders liggen ze de halve dienst in de Geest op de grond te rollen, en gaat de preek van 20 minuten over hoe God ons financhieel en alle andere geneiden kan zegenen, en hoe wij het (brutaal) moeten grijpen! Maar er zijn meestal wel basisdoctrines die in al die kerken zijn. En ik heb het niet alleen van boeken, ben in veel van die kerken geweest en mijn eerste kerk was een afrikaanse charismatische kerk. Ervarings deskundige dus. |
mag het iets respectvoller als je het over de godsdienstige beleving van medechristenen hebt, david???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 12:29
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | En daar komen zowaar de eerste sneeuwvlokjes uit de lucht vallen!
 |
nou ik zie het liever gaan dan komen geef mij maar zomer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 12:31
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hier nog niets. Wacht; ik kom eraan!!  |
wat voor plezier zit er in je heb er alleen maar last van zelfs 3 keer als het komt als het er licht en als het weer gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 13:16
|
|
|
|
| ERIK390 schreef: | | wat voor plezier zit er in je heb er alleen maar last van zelfs 3 keer als het komt als het er licht en als het weer gaat |
ben jij oud geboren Erik ?????
heb jij nooit sneeuwpret gehad als kind of jongeman
sleetje rijden,sneeuwballen gevechten,iglow's bouwen ,wandelingen door een wit bos of gewoon rollebollen in de sneeuw m.a.w.gewoon sneeuwpret  gewoon van genieten dus
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 27 november 2010, 13:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 13:23
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ben jij oud geboren Erik ?????
heb jij nooit sneeuwpret gehad als kind of jongeman
sleetje rijden,sneeuwballen gevechten,iglow's bouwen ,wandelingen door een wit bos of gewoon rollebollen in de sneeuw m.a.w.gewoon sneeuwpret  gewoon van genieten dus  |
En wat dacht je van "mens erger je niet" en chocolademelk of de volwassen versie.........kaarsjes,wijntje,berevelletje,open haard?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 13:26
|
|
|
|
Gisteravond naar een concert van Adrian Snell in Hardinxveld, waar de zanger de volgende opmerking maakte.....
God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. En God zag dat er (nog) niets was ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 13:29
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | En wat dacht je van "mens erger je niet" en chocolademelk of de volwassen versie.........kaarsjes,wijntje,berevelletje,open haard?  |
Als jij nou eerst eens al die beren afschiet, die je op je weg ziet, dan kunnen jullie gaan trouwen ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 13:54
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als jij nou eerst eens al die beren afschiet, die je op je weg ziet, dan kunnen jullie gaan trouwen ....  |
Ik ben ineens selectief doofblind.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 14:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als jij nou eerst eens al die beren afschiet, die je op je weg ziet, dan kunnen jullie gaan trouwen ....  |
owwwwwwwww t is toch wat he, leanne; heb je t over romantische toestanden op een berevelletje voor de haard, gaat ie weer over schieten beginnen; onverbeterlijk zijn sommige mannen toch!!
ze had het over sneeuw en winter-pret, crossroad, niet over neerschieten en trouwen, hoor!!
(je kunt je ogen en oren weer opendoen, leanne!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 15:08
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | owwwwwwwww t is toch wat he, leanne; heb je t over romantische toestanden op een berevelletje voor de haard, gaat ie weer over schieten beginnen; onverbeterlijk zijn sommige mannen toch!!
ze had het over sneeuw en winter-pret, crossroad, niet over neerschieten en trouwen, hoor!!
(je kunt je ogen en oren weer opendoen, leanne!!) |
Hannah, wat ben je toch een lieverd ..... daten (o nee, je bent te jong .... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 15:12
|
|
|
|
Heb jij soms beren op je weg crossroad?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 15:14
|
|
|
|
| LOUSJE740 schreef: | Mijn vriend en ik willen graag wachten met seks (en alle stadia die daarvoor en na komen) totdat we getrouwd zijn. Dan is ook voor de buitenwereld duidelijk dat we voor God een verbintenis voor het leven zijn aangegaan.
Het hebben van geslachtsgemeenschap is zoiets moois dat God ons gegeven heeft dat we dat beiden willen bewaren voor in ons huwelijk. Dan hebben we ook daar God´s zegen over gevraagd in de kerk.
Makkelijk is het niet, en we zijn voorlopig ook nog niet van plan om te trouwen, maar we ervaren dat God ons daarbij helpt en ondersteunt. |
Wens jullie daar heel veel kracht en zegen in toe
|
|
| Naar boven |
|
|