ChristianMatch

Forum

Zinterklaas
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 22:52

ZINGA672 schreef:
Nog 697 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

698 Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 23:20

ZINGA672 schreef:
Mar, ik heb ook een hekel aan occulte zaken, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat alles op deze wereld eigendom is van God. God heeft dit alles geschapen, en hoewel de satan tijdelijk overste over deze wereld is (Johannes 16:11) kan hij zich niets van Gods schepping toe-eigenen zonder dat God dit toelaat.

God laat op dit moment nog toe dat de satan de schepping van God voor eigen doeleinden misbruikt. Zo is de adelaar een schepsel van God. Als de adelaar in de Bijbel wordt gebruikt om de vijand van God te karakteriseren, dan is dat denk ik vanwege bepaalde eigenschappen van die vogel.
Zo wordt hij ook gebruikt in Deuteronomium 32:11 om iets van God duidelijk te maken. ("Gelijk een arend zijn nest opwekt, over zijn jongen zweeft, zijn vleugelen uitbreidt, ze neemt en ze draagt op zijn vlerken...")

Zinga satan hoeft zich niks toe te eigenen hij is op deze aarde geworpen door God. Dat is het gebied die God hem gegeven heeft.
tenslotte zal er een nieuwe Hemel en aarde komen.
Ik zeg ook niet dat de arend occult is dat is iemand anders die dat zo opvat.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 27 november 2010, 23:22
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 23:26

MARIO216 schreef:
698 Knipoog smiley

Truste Marioooo Engeltje smiley Engeltje smiley

697

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 27 november 2010, 23:27
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 23:28

VISSER278 schreef:
Mag je weten hoor: 18 visjes, vergeleken met de rest een slecht resultaat. De meesten hadden er tussen de 25 en 35.
Maar............m'n zoon deed het beter, 12 vissen , goed voor de 1e plaats bij de junioren.

Leuk voor je zoon.....! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 23:39

DAVID923 schreef:
trust me, hou me nog in, als je de pastorale rampen als gevolg hebt gezien...praktijkvoorbeeld, vertel jij een moeder maar dat haar zieke kind is gestorven door haar gebrek aan geloof..en dat je blut bent omdat je geen tienden geeft, etc etc.

Maar ik vind mijn reactie niet grof komt geen scheldwoord of vloek aan te pas, i call them like i see them..

Kan genoeg Schriftplaatsen geven waar Jezus, paulus, andere apostelen en profeten ook recht voor z`n raap zijn.

Deze opmerking is niet voor jou persoonlijk David

Ik zie ze ook in de praktijk, en ook bij/binnen de reformatorische hoek.
Het voorbeeld wat jij zegt over de moeder die krijgt te horen dat haar kind is gestorven door gebrek aan geloof..... Ik ken een voorbeeld uit de ger. kerk, waar een dominee vanaf de kansel zegt tijdens een afscheidsdienst (begrafenisdienst) van een baby van een paar maand oud, God geeft en God neemt terug ..... Hoe de dominee (ger.kerk) tegen mijn oma zei, ja je kind is niet gedoopt, het is in de hel ..... kind was nog geen 10 dagen oud .....

En toch vind ik dit allemaal niet belangrijk, het gaat erom dat we in Liefde met elkaar kunnen praten/discussieren. Laat het goed -- beter -- best of slecht -- slechter -- slechtst maar achterwege. Argumenten zijn prima, maar gelijk halen door goed en fout, daar komt alleen maar wrok en bitterheid van.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 november 2010, 23:43

ZINGA672 schreef:

697

kom op Zinga, nóg eentje. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 08:09

DAVID923 schreef:
trust me, hou me nog in, als je de pastorale rampen als gevolg hebt gezien...praktijkvoorbeeld, vertel jij een moeder maar dat haar zieke kind is gestorven door haar gebrek aan geloof..en dat je blut bent omdat je geen tienden geeft, etc etc.

Maar ik vind mijn reactie niet grof komt geen scheldwoord of vloek aan te pas, i call them like i see them..

Kan genoeg Schriftplaatsen geven waar Jezus, paulus, andere apostelen en profeten ook recht voor z`n raap zijn.

david,
ik heb het niet gehad over vloeken of grof woordgebruik, maar wat ik je vragen wil;
ben je ook in staat om de dingen bij de naam te noemen en toch recpect te tonen in je woordgebruik? dat zou zoveel minder weerstand oproepen, verwacht ik.

het is namelijk mogelijk om een respectvolle houding te combineren met het benoemen van je ervaringen.
de Heere Jezus kon een enkele keer overduidelijk zijn, dat is waar, maar de liefde voerde bij Hem de boventoon, daar heb ik je geloof ik al een aantal malen vaker op gewezen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 08:29

[quote=AREND003]Ik geloof in de eerste plaats in de mens, in zijn goede hoedanigheden en mijn God komt wat dat betreft op de tweede plek. Ik kan niet zonder mijn God, maar ik heb mijn God niet nodig om het goede in mij naar boven te halen! De mens wordt toch door zijn God aangespoord om goede daden te doen? Ik doe dat gewoon op mijn manier en daarom snap ik de tegenstand van bepaalde personen niet!

geloven in jezelf is iets anders dan je leven OVERGEVEN aan God, arend. de enige manier om God te dienen is op ZIJN manier.
de manier waarop jij zegt te geloven valt voor mij persoonlijk onder jezelf dienen, met een lichte behoefte aan geestelijke beleving.
overigens geloof ik niet zo in "het goede in jezelf naar boven halen"
alle goeds komt van Boven namelijk.

(ennehhh..........welcome back!!)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 28 november 2010, 08:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 08:49

ZINGA672 schreef:

697

Gefrustreerde smiley En weer eentje meer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 09:59

[quote=HANNAH810]

Mooi verwoord Hannah.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 10:19

HANNAH810 schreef:
david,
ik heb het niet gehad over vloeken of grof woordgebruik, maar wat ik je vragen wil;
ben je ook in staat om de dingen bij de naam te noemen en toch recpect te tonen in je woordgebruik? dat zou zoveel minder weerstand oproepen, verwacht ik.

het is namelijk mogelijk om een respectvolle houding te combineren met het benoemen van je ervaringen.
de Heere Jezus kon een enkele keer overduidelijk zijn, dat is waar, maar de liefde voerde bij Hem de boventoon, daar heb ik je geloof ik al een aantal malen vaker op gewezen.

Voor wie had Jezus dan liefde Hannah? Voor de schriftgeleerden en farizeeers die Hij blinde leidslieden en witgepleisterde graven noemt? (Matt.23: 22 e.v.). Of voor de geldwisselaars die Hij met geweld(!) de tempel uitdrijft en rovers noemt? (Matt.21:12)

Mogen wij wel respect hebben voor mensen die doelbewust andere mensen misleiden en van Jezus afhouden en/of misbruiken voor eigen gewin?

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 10:25

VISSER278 schreef:
kom op Zinga, nóg eentje. Lachende smiley

1 Goede morgen Visser! Clown smiley Clown smiley

697

niet voor Mario; die ligt natuurlijk nog op 1 oor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 28 november 2010, 10:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 10:28

MARIJAN072 schreef:
En die zegt iets over het onderwijs Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Buurman's bord is altijd groener en over drie weken praten we wel weer....

Thomas, werkt alleen nog met digibord.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 28 november 2010, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 10:40

ZINGA672 schreef:
Voor wie had Jezus dan liefde Hannah? Voor de schriftgeleerden en farizeeers die Hij blinde leidslieden en witgepleisterde graven noemt? (Matt.23: 22 e.v.). Of voor de geldwisselaars die Hij met geweld(!) de tempel uitdrijft en rovers noemt? (Matt.21:12)

Mogen wij wel respect hebben voor mensen die doelbewust andere mensen misleiden en van Jezus afhouden en/of misbruiken voor eigen gewin?

GrZ!

Belangrijk verschil hier is denk ik wel; dat Jezus de vleesgeworden Heer was en in tegenstelling tot ons mensen de juiste leer verkondigde....
Niemand van ons is daartoe in staat omdat wij Jezus niet zijn, en allemaal onze eigen visie nastreven.
Het is echt niet verkeerd om voor jouw visie te staan, maar dat vermag zeker wel wat respect naar elkaar toe...

(Nee, ik ga er verder niet inhoudelijk op in...heb de laatste postings namelijk termen voorbij zien komen die deze amateur-theoloog echt boven de pet gaan...)

Het is tenslotte geen wedstrijdje wie het eerste de anderen onder de tafel gekletst heeft!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 28 november 2010, 10:44
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 10:40

ZINGA672 schreef:

GrZ!

...en toen...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 28 november 2010, 10:41
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 10:41

ZINGA672 schreef:

GrZ!

...wist ik zeker dat de boodschap overgekomen is...

Jullie zitten nou toch niet allemaal onder de tafel he?

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 28 november 2010, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 10:56

ZINGA672 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Willemijn je hebt het denk ik nog nooit meegemaakt? Jammer maar helaas, maar David overdrijft niet.

Ik ben een 'andersdenkende'; ik ben het niet met David eens. Maar die excessen die zijn er, dat ontken ik niet.

GrZ!

Klopt Zinga, ik heb het nog nooit meegemaakt......dat klopt...
Maar de toon maakt de muziek he?
En iets wat jij-en anderen- veroordelen kan voor de ander heel waardevol zijn dus er een beetje fatsoenlijk (dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn) over praten moet toch geen moeite zijn?
Dat is volgens mij ook wat Hannah probeert te zeggen.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 28 november 2010, 11:11
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 11:34

WILLEMIJN232 schreef:
Klopt Zinga, ik heb het nog nooit meegemaakt......dat klopt...
Maar de toon maakt de muziek he?
En iets wat jij-en anderen- veroordelen kan voor de ander heel waardevol zijn dus er een beetje fatsoenlijk (dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn) over praten moet toch geen moeite zijn?
Dat is volgens mij ook wat Hannah probeert te zeggen.....

Oké, dat snap ik. Maar juist in de mail waarop Hannah reageert zie ik geen gebrek aan respect. t Zal subjectieve waarneming zijn; laten we het daar maar op houden.

Ik begrijp David zijn standpunt t.a.v. een aantal zaken in charismatische kringen. En heel eerlijk gezegd vind ik dat hij het nogal sobertjes omschrijft. Ik heb ergere dingen gezien.

Maar ik ga niet zover dat ik dan maar de hele 'Pinksterleer' inclusief Opwekkingsbundel overboord gooi. Ik denk dat er de satan veel aan is gelegen om de gaven van de Heilige Geest en het aanbidden van God in discrediet te brengen om zodoende mensen af te stoten en weg te houden van ware aanbidding en het goede dat God juist wel wil geven.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 11:39

TESSYBEAR731 schreef:
...wist ik zeker dat de boodschap overgekomen is...

Jullie zitten nou toch niet allemaal onder de tafel he?

Euh... ja; ik wel hoor Tess! Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 11:47

Nou, laat ik er toch nog 1 reactie aan wagen.

Waar ik onderscheid in maak (en dat was mss niet helemaal duidelijk) is de geloofsbeleving van de gelovige en de (mis-)leiding van bepaalde voorgangers.

Voor eerstgenoemde kan ik respect opbrengen hoewel ik soms mijn vraagtekens heb.

Bij laatstgenoemde worden mijn vraagtekens helaas uitroeptekens. Ik voel er weinig voor om voorbeelden te noemen dat is allerminst verheffend. En ik vrees dat het zich niet beperkt tot de charismatische kringen.

Leiders zijn verantwoording schuldig aan God hoe zij Zijn gemeente leiden. Maar leiders die in strijd leven met bijbelse normen verdienen mijn respect niet echt. Sorry.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 11:58

CROSSROAD317 schreef:
Ik zie ze ook in de praktijk, en ook bij/binnen de reformatorische hoek.
Het voorbeeld wat jij zegt over de moeder die krijgt te horen dat haar kind is gestorven door gebrek aan geloof..... Ik ken een voorbeeld uit de ger. kerk, waar een dominee vanaf de kansel zegt tijdens een afscheidsdienst (begrafenisdienst) van een baby van een paar maand oud, God geeft en God neemt terug ..... Hoe de dominee (ger.kerk) tegen mijn oma zei, ja je kind is niet gedoopt, het is in de hel ..... kind was nog geen 10 dagen oud .....

Ik ben ook opgevoed met het "God ziet alles en Hij straft onmiddelijk"(dat dreunde door in de opvoeding),zo "breekt" de kerk haar mensen maar met een onbereikbaar einddoel........ja veel angst maar heiligen zullen we toch nooit worden........
Het zonde moeten belijden omdat je ziek wordt("broeder ***** is ziek,laten we bidden dat zijn zonden hem vergeven mogen worden"(???)).........of eeuwig moeten boeten omdat wij door onze zonden nog dagelijks schuldig zijn aan de kruisiging van Jezus...........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:00

ZINGA672 schreef:
Nou, laat ik er toch nog 1 reactie aan wagen.

Waar ik onderscheid in maak (en dat was mss niet helemaal duidelijk) is de geloofsbeleving van de gelovige en de (mis-)leiding van bepaalde voorgangers.

Voor eerstgenoemde kan ik respect opbrengen hoewel ik soms mijn vraagtekens heb.

Bij laatstgenoemde worden mijn vraagtekens helaas uitroeptekens. Ik voel er weinig voor om voorbeelden te noemen dat is allerminst verheffend. En ik vrees dat het zich niet beperkt tot de charismatische kringen.

Leiders zijn verantwoording schuldig aan God hoe zij Zijn gemeente leiden. Maar leiders die in strijd leven met bijbelse normen verdienen mijn respect niet echt. Sorry.

GrZing

Ik waag me er toch ook nog even aan Zinga.....
Misschien hebben wij wel verschillende begrippen over wat wij als charismatisch ervaren?
Ik ben zelf lid van een PKN gemeente waar ruimte is voor charismatische vernieuwing, er zijn dus meditatiegroepen, pelgrimswandelingen en in deze maand de maand van de spiritualiteit is er ook veel te doen....
Maar wat ik daar zo bijzonder aan vind is dat je dan bijzondere geloofsmomenten kan ervaren, een stukje verdieping voor jezelf......, ik noem dat charismatisch maar jij zult die momenten ook hebben en het anders noemen?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:04

HANNAH810 schreef:
david,

ZINGA schreef;

GrZ!

ha zinga,
ik denk dat je hier een heel essentiele vraag stelt;
voor wie Jezus liefde had? ik denkt tot alle mensen, en dus ook tot de farizeeers en tollenaars. er zijn immers genoeg bijbelgedeelten waar de Heere Jezus juist ook de farizeers en schriftgeleerden, en de tollenaars en zondaars opzoekt.
die gezond zijn hebben immers geen medicijnmeester nodig?

als je vraagt waar ik die gedeelten terugvind?
voordehandliggend zijn natuurlijk zacheus en levi voor tollenaars,
nicodemus was ook een farizeer, en paulus was zelfs een zeer bestudeerde farrizeer, die aan de voeten van de hooggeachte gamaliel gezeten had.

overigens waren jozef van arimentea en nicodemus wel volgelingen van de Heere Jezus, maar niet in het openbaar, omdat het nogal wat voeten in de aarde had, om in het openbaar Zijn naam te belijden.
je kunt dat overigens terugvinden ion joh 19 vers 38-40.

het gaat mijns inziens dan ook NIET om de vraag of de Heere Jezus de schriftgeleerden en farizeen liefheeft, zinga; dat lijkt me duidelijk namelijk, maar t gaat erom hoe je de teksten die jij noemt intepreteert.
als de Heere Jezus "witgepleisterde graven" zegt, bedoelt hij; het lijkt of jullie levende christenen zijn, mooi wit en gereinigd, maar jullie zijn niet levend, maar geestelijk dood.
van buiten lijkt het mooi, maar o als ik jullie hart zie..........in die zin zeg maar.

mag ik je vragen waar je iets leest over dat de Heere Jezus geweld gebruikt tegen de mensen bij de ontruiming van de tempel?
er staat volgens mij alleen dat hij de geld-wissel-tafels omgooit, en de handelaars naar buiten stuurt, en zegt; hier moet gebeden worden en niet gehandeld. dan is er ruimte om de zieken binnen te laten, en gaat de Heere Jezus hen genezen.

basishouding; mensenliefde, met concequenties voor geldzuchtige mensen, zodat deze liefde voortgang kan hebben.

.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:23

mijn slechtste moment van het hele weekend, was gisterochtend.

er kwam namelijk een deel van het oude rieten plafond (bouwjaar 1903) in de keuken los. dat ligt nu op het schrootjesplafond dat een van de vorige bewoners er ooit in heeft gemaakt.
'voor het moment' ligt het goed, maar risico is dat het met een deel van het verlaagde plafond naar beneden komt. hopelijk is het puur vanwege de leeftijd van het plafond dat het los is gekomen. zoniet, dan heb ik (samen met de bovenbuurman) een (bouwkundig) probleem...
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:27

GRIFFIN748 schreef:

er kwam namelijk een deel van het oude rieten plafond (bouwjaar 1903) in de keuken los. dat ligt nu op het schrootjesplafond dat een van de vorige bewoners er ooit in heeft gemaakt.
'voor het moment' ligt het goed, maar risico is dat het met een deel van het verlaagde plafond naar beneden komt. hopelijk is het puur vanwege de leeftijd van het plafond dat het los is gekomen. zoniet, dan heb ik (samen met de bovenbuurman) een (bouwkundig) probleem...

Griff dit klinkt ernstig. k Ben geen bouwkundige, maar wat gebeurt er als er een zwaar pak sneeuw op je dak valt? Letterlijk dus? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:34

GRIFFIN748 schreef:

En op dat rieten plafond van jou steunt de vloer van de bovenbuurman???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ik waag me er toch ook nog even aan Zinga.....
Misschien hebben wij wel verschillende begrippen over wat wij als charismatisch ervaren?
Ik ben zelf lid van een PKN gemeente waar ruimte is voor charismatische vernieuwing, er zijn dus meditatiegroepen, pelgrimswandelingen en in deze maand de maand van de spiritualiteit is er ook veel te doen....
Maar wat ik daar zo bijzonder aan vind is dat je dan bijzondere geloofsmomenten kan ervaren, een stukje verdieping voor jezelf......, ik noem dat charismatisch maar jij zult die momenten ook hebben en het anders noemen?

Ja, ik denk idd dat wij wellicht een andere invulling aan het begrip charismatisch geven. Charisma betekent 'gave' en is een door God gegeven gave van de Heilige Geest aan de gelovige. Maar die wordt dan natuurlijk ook weer beleefd.

Maar volgens mij is dit een, overigens heel interessante, andere discussie? Ik zie de link met dit topic niet zo. Mss begrijp ik je verkeerd?

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:39

ZINGA672 schreef:
Ja, ik denk idd dat wij wellicht een andere invulling aan het begrip charismatisch geven. Charisma betekent 'gave' en is een door God gegeven gave van de Heilige Geest aan de gelovige. Maar die wordt dan natuurlijk ook weer beleefd.

Maar volgens mij is dit een, overigens heel interessante, andere discussie? Ik zie de link met dit topic niet zo. Mss begrijp ik je verkeerd?

GrZ

Nee klopt, is een heel andere discussie, dit topic ging over opwekkingsliederen.......Ik liet me even meeslepen.....
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:39

Zoooooooooooooo'n lekker nummer!

http://www.youtube.com/watch?v=yV_2hsm1njI&translated=1
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 12:49

ZINGA672 schreef:
1 Goede morgen Visser! Clown smiley Clown smiley

697

niet voor Mario; die ligt natuurlijk nog op 1 oor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mario is een uitzonderlijk geval, die ligt op twee oren Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1557 1558 1559 1560 1561 1562 1563 ... 6194 Volgende
Pagina 1560 van 6194