ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:18

MARIO216 schreef:
Zondag 28 November, 2 Tim. 4: 1-8; De Finish.

Met allerlei voorbeelden uit de sportwereld maakt Paules aan zijn jonge medewerker Timoteüs duidelijk wat hij bedoelt. Zo schrijft hij in het slot van zijn tweede brief over zijn naderende einde. Hij vergelijkt zichzelf met een hardloper die bij de finish is aangekomen. Nog even, en de erekrans zal hem worden omgehangen!
Wie zo spreekt over de dood, is een gelukkig mens! Voor de apostel is het leven een wedstrijd, een wedloop in het stadion. Het komt erop aan dat je volhoudt, dat je je niet af laat leiden door het geroep vanaf de tribune. Timoteüs is gewaarschuwd! Er zullen mensen komen die allerlei vrome praatjes zullen rondstrooien. Maar met de verkondiging van het evangelie heeft dat alles weining te maken. Velen zullen zich echter aangetrokken voelen door dit soort verkondiging. De mensen zullen op den duur hun eigen predikers uitzoeken. Hun oren zijn verwend! En wie verwend is, wil steeds meer en steeds mooiere dingen hebben! Timoteüs moet onder dat alles maar nuchter blijven en het lijden aanvaarden. Hij moet zich niet van de wijs laten brengen door het geschreeuw van het publiek! Zo lopen wij in de renbaan van het leven. Hoe houd je het vol… Kijk, daar in de verte, daar is de finish! Nog even, en de erekrans wordt omgehangen! We hebben nog maar korte tijd te gaan. Nog een jaar of wat. Tachtig? Vijftig? Zeven misschien? Wie zal het zeggen? In elk geval ligt de prijs klaar. Voor wie? Voor allen die hard gelopen hebben? Voor allen die nooit naar links of rechts zijn afgedwaald? Nee, dat zegt Paules niet! Die prijs is voor hem die de Scheidsrechter liefhebben: Jezus Christus, onze Heiland!

Terecht is de waarschuwing dat toeschouwers afleiden maar aan dit beeld van toeschouwers zit ook een positief aspect. Evenals in een echte wedstrijd kunnen/zullen de toeschouwers ook aanmoedigen. Bemoedigend he?

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op zondag 28 november 2010, 19:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:22

DAVID923 schreef:
Dank je wel voor deze vermaning, je zal het ongetwijfelt goed en constructief bedoelen, en als ik ermee mensen doe afhaken, om de vorm alleen dan moet ik maar eens nadenken over hoe ik dingen breng.

Al moeten we ook niet gaan doorslaan en alles bedekken met de mantel der liefde. Paulus bijvoorbeeld paste zich ook aan, een griek voor de griek en jood voor de jood, en probeerde geen aanstoot te geven, zeker met evangeliseren, zie het voorbeeld waar hij het uitgangspunt de onbekende God nam, en vandaar uit het evangelie vertelde. Maar tegen zijn gestichte gemeentes, tegen de al christenen, vermaande hij hun soms met krasse taal, en riep ook elkaar te vermanen, vanuit liefde...ja, maar oms is dat dus ook tough love.

En als het ging om valse leerstellingen dan werd de toon nog grimmiger, zie bijv galaten 1:

Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7
en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, [u] een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt! 9 Gelijk wij vroeger reeds gezegd hebben, zeg ik thans nog eens: indien iemand u een evangelie predikt, afwijkend van hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt!

Jezus tegen de farizeeers, of soms zelfs eigen discipelen: mat 17:

17 Jezus antwoordde: ‘Wat zijn jullie toch een ongelovig en dwars volk, hoe lang moet ik nog bij jullie blijven? Hoe lang moet ik jullie nog verdragen?

mar 7:

17 En toen Hij van de schare thuis kwam, vroegen zijn discipelen Hem naar de gelijkenis. 18 En Hij zeide tot hen: Zijt ook gij zo onbevattelijk?

Niet dat ik me de authoriteit van Jezus, Paulus de apostelen of de profeten toereken, of de van een leidinggevende en dus verantwoordelijke van een gemeente, maar christenen onder elkaar worden ook op geroepen om elkaar te vermanen.
Als ik echt gelof dat er zeer kwalijke doctrines zijn en de pastorale rampen als gevolg in de praktijk ken, ja dan zeg ik het recht voor z`n raap. En dan kan ik het verpakken in welk jasje dan ook, maar de argumenten en boodschap blijft hetzelfde.

En heb je wel eens boeken van een calvijn gelezen? Dat is toch een groot voorbeeld voor velen en die is soms super grof in zijn woorden tegenover zijn tegenstanders. niet dat het maatstaaf is of rechtvaardiging, ik zeg alleen, in het kort; dat ik over je advies en tikje op de typ_vingers serieus neem, maar ook relativeer en vergelijk met de bijbel.

david,
ik denk dat het dus mogelijk is te vermanen, en niet van je eigen/bijbelse standpunten af te wijken, en toch respect te hebben voor andere christenen.
niks geen bedekken met de mantel der liefde dus; gewoon simpelweg LEVEN VANUIT EEN BASISHOUDING VAN LIEFDE.

je kunt een mening verwerpen, en de mens die de mening heeft accepteren.........!!
dan kun je zelfs duidelijk en recht voor zijn raap zijn, zoals jij dat noemt,
zonder kwetsend te zijn.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 28 november 2010, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:24

MAR907 schreef:
Mischien is het intressant voor jou om Amos eens te lezen.
Er is niks nieuws onderzon ook de opwekkingsbundel niet.
De vraag is zoals ik er tegen aankijk: hoe kijkt God er tegen aan.

Ikzelf denk dat het hele lofprijzing en aanbiddings uittingen niet verder dan het plafon komen. Het is een mengeling van sferen en andere sprituele invloeden op muzikaal gebied.
Hoe gaat men ermee om. Dat kan persoonlijk heel verschillend zijn.

Amos 5:23 Doe het getier uwer liederen van Mij weg; ook mag Ik uwer luiten spel niet horen.

Welke liederen komen volgens jou dan wel verder dan het plafond ??

Voor mij is het aanbidden zingen met het hart, weten voor Wie je het zingt. En of je dat nou heel uitbundig doet, staand met beide handen in de lucht, of zittend op je stoel met gevouwen handen, het gaat om de beleving die jij persoonlijk hebt op dat moment met je Redder en Zaligmaker.

http://www.youtube.com/watch?v=puGo8qHz34Q
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:31

thuis komst van onze zoon Daan Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:41

MAR907 schreef:
Tja ga ik naar de site en wat zie ik??? Een roofvogel.

De geest van die symbool zegt alles....

Je impliceert het hier toch wel Mar dat het een compleet fout symbool is...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 19:46

GRIFFIN748 schreef:
volgens mij heeft Duitsland ook een arend in zijn Wapen (ik meen zelfs twéé)

ik meen me te herinneren dat de Swastika een oud joods teken is. daar heeft meneer H. indertijd niet echt goed over nagedacht...ik heb de Swatika eens een keer ergens in een kerk in mozaïeken gezien. die kerk was ruim vóór de periode van Adolf H. gebouwd.

Het swastika is een oud hindoestaans teken van geluk/voorspoed! En ja, dat is door meneer H gebruikt...wellicht omdat hij werkelijk dacht dat hij geluk en voorspoed zou brengen aan de mensen. Helaas is de aanpak dusdanig geweest dat het teken nu voor iets totaal anders staat, namelijk destructie en ondergang... Maar gelukkig hebben we een God die zelfs dat weet om te buigen voor wie Hem volgen, wat zich binnen de christelijke symboliek uit in het teken van het kruis: een martelwerktuig dat onze redding symboliseert, omdat Jezus voor ons gemarteld werd en gestorven is!
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:12

CHATULIEM619 schreef:
Zondag 16 januari om 14:00 een nieujaarswandeling in de staatsbossen van Drenthe. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen.
In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer.
Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.

En om 16:00 gezellig wat drinken op het terras.

Leuk initiatief hoor!
Maar is toch wel een beetje ver weg voor mij jammer!

Joëlle
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:18

vroegah was allus betah....
ik herinner me nog dat er keuze was tussen Ned 1 en Ned 2
toen was er nog weleens ruzie omdat er op beide zenders tegelijk iets leuks was.

Het niveau van de programma's daalt omgekeerd evenredig hard met het aantal zenders dat erbij komt.
het is je reinste rotooi, of je nou EO of SBS6 kijkt.

het gebruik van de pc gaat niet voor niks zo hard tegenwoordig.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:20

helaas.... op zondag ga ik naar de kerk
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:23

PIETER649 schreef:
vroegah was allus betah....
ik herinner me nog dat er keuze was tussen Ned 1 en Ned 2
toen was er nog weleens ruzie omdat er op beide zenders tegelijk iets leuks was.

Het niveau van de programma's daalt omgekeerd evenredig hard met het aantal zenders dat erbij komt.
het is je reinste rotooi, of je nou EO of SBS6 kijkt.

het gebruik van de pc gaat niet voor niks zo hard tegenwoordig.

Kan allemaal zijn maar ik ga als Boer zoekt Vrouw weer begint toch op zondagavond lekker voor de buis zitten......
Soms is het ook wel eens lekker om gewoon even lekker tv te kijken zonder je te bedenken of het nu verantwoord is of niet......
Nu ben ik bijna zwaar refo (qua tv kijken dan, zo weinig kijk ik) maar af en toe vind ik het heerlijk!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:24

WILLEMIJN232 schreef:
Kan allemaal zijn maar ik ga als Boer zoekt Vrouw weer begint toch op zondagavond lekker voor de buis zitten......

Heb je je al ingeschreven dan? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:25

WILLEMIJN232 schreef:
Soms is het ook wel eens lekker om gewoon even lekker tv te kijken zonder je te bedenken of het nu verantwoord is of niet......
Nu ben ik bijna zwaar refo (qua tv kijken dan, zo weinig kijk ik) maar af en toe vind ik het heerlijk!

ja maar das anders.... jij wilt gewoon op tv terug zien hoe die leuke boer jou dumpte na die logeerpartij
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:27

HENK710 schreef:
Heb je je al ingeschreven dan? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat mag ik niet zeggen van de KRO...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar als je iemand met een zonnebril op ziet........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:36

WILLEMIJN232 schreef:
Dat mag ik niet zeggen van de KRO...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar als je iemand met een zonnebril op ziet........ Knipoog smiley

Dan is het W-tje, nog meer lol op de site
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:41

PIETER649 schreef:
voorzichtig??? ik vind dat jij vlot zat in het diepe sprong... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

ze had een boel haremvrouwen die haar konden begeleiden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 20:42

PIETER649 schreef:
ja maar das anders.... jij wilt gewoon op tv terug zien hoe die leuke boer jou dumpte na die logeerpartij

Kan ik niet op ingaan Pieter......vertrouwelijk he.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 21:10

HAAS141 schreef:
thuis komst van onze zoon Daan Verliefde smiley

Wat fijn!
GEFELICITEERD
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 21:12

@ hannah, beetje dubbel, hoe je mij op de vingers tikt en wel even zal zeggen hoe het moet, klagen over mijn vorm, en zelf , zeker op het einde, belerend, en sarcastisch richting mij bent.

dan heb ik het nog niet over alle dingen die je totaal negeert van mijn vorige reactie.

laten we inhoudelijk op de argumenten ingaan op een forum en niet zeuren over de vorm.

maar goed..........

ONTOPIC!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 21:16

ik zal (vandaag) niet meer zeuren david.........
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 21:25

MARIJAN072 schreef:
Maar Mario, 'k bedoel eigenlijk dat je iets moet zeggen over de persoon die je getrokken hebt. Knipoog smiley

Ik heb iemand getrokken, waar je op CM eigenlijk niet omheen kunt. Dagelijks denk ik aan deze persoon, of ik nu wil of niet. Twijfelende smiley Knipoog smiley 't Is zeker iemand, die van een lolletje houdt. Lachende smiley Maar ja, wie doet dat niet hè. Knipoog smiley

Hè???

Hebben wij dezelfde? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 21:33

JOLAN931 schreef:
Hè???

Wow! Hebben jullie allebei mij getrokken? Engeltje smiley
Wat leeeeuuuukk! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 21:41

TESSYBEAR731 schreef:

Het begint te stinken! Volgens mij heeft iedereen dezelfde getrokken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 21:54

VISSER278 schreef:
Het begint te stinken! Volgens mij heeft iedereen dezelfde getrokken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tess en ik hebben de lootjes getrokken ja, maar niet gezien wie er opstond.
Naar boven

Auteur Bericht
PANTER584

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 22:21

Clown smiley Clown smiley het blijft maar leuk he Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 22:28

PANTER584 schreef:
Clown smiley Clown smiley het blijft maar leuk he Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley

Nóg geen nieuws Panter? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 23:02

MARIO216 schreef:
Tess en ik hebben de lootjes getrokken ja, maar niet gezien wie er opstond.

die Zinterklaas toch ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 23:06

TESSYBEAR731 schreef:

Hoe weet je dat Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley

Jullie hebben natuurlijk stiekem gekeken tijdens dat etentje? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 23:08

JOLAN931 schreef:
Hè???

Dat zou maar zo kunnen, tenzij ik jou heb natuurlijk. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 23:11

CROSSROAD317 schreef:
die Zinterklaas toch ..... Knipoog smiley

Nog 7 dagen.......... en dan is Sinterklaas er eindelijk weer vandoor. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: zondag 28 november 2010, 23:16

HANNAH810 schreef:
ik zal (vandaag) niet meer zeuren david.........

ahhhhh,
ze zal vandaag niet meer zeuren... (want de avond valt...)

lief hë

David toch! Heb jij dat veroorzaakt?
Gaat in tot uw binnenkamer en bidt om vergeving!

Tijd voor een lied:

VANWAAR DE ZON OPGAAT (72)D

Vanwaar de zon opgaat, )
tot waar zij daalt, ondergaat, )2x
zij de naam van God geloofd. )

Prijst dan de Heer,
allen die Hem echt willen dienen.
Looft de naam van onze God.
(halleluja) Prijst dan de Heer
van nu af aan tot in eeuwigheid.

P.S.
Dit is Opwekking 72
naar psalm 113,

dus eh... niemand kan er over zeuren !
hé doe ik het weer...

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1559 1560 1561 1562 1563 1564 1565 ... 6194 Volgende
Pagina 1562 van 6194