| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:36
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
EGGIE989
|
op zaterdag 4 december 2010, 22:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:36
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Dank je wel Visser om deze tekst te delen , ik vind hem prachtig ... en ga hem , als je het niet erg vind ,kopiëren en doormailen .... Ik las hem nooit eerder ... maar zal me nu wel bijblijven . Groeten ... |
Sofie , zelf heb ik deze "brief"vorig jaar gehad vlak voor Kerst, en er stond onder: Deel dit met al je familie en vrienden . sorry, ben vergeten om het hier erbij te zetten. Dus bij deze: Je mag er mee doen wat je wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:38
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: |  |
Nou! K zou der ook van schrikken joh..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:38
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 4 december 2010, 22:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:39
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou! K zou der ook van schrikken joh.. |
Joh Tess, wees nou eens niet zo ongeduldig, 1 keer op OK klikken is wel voldoende .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:39
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Martin jij begrijpt wat ik bedoel. Nu de rest nog. |
dit topic gaat over sex
misschien is het handiger om een nieuw topic te openen met liefde is, want dit is wel heeel erg off-topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Joh Tess, wees nou eens niet zo ongeduldig, 1 keer op OK klikken is wel voldoende .....  |
Ja m'neer...goed m'neer
Tess, blijft af en toe hangen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:40
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Huh? Hoe kun je een internetpagina nou omslaan
Tess, kon het gewoon niét laten! |
touchscreen .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:41
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | dit topic gaat over sex
misschien is het handiger om een nieuw topic te openen met liefde is, want dit is wel heeel erg off-topic |
Foei Jolan, liefde en sex gaan heel goed samen hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:52
|
|
|
|
Als kado leek me dit wel aardig, Lego, echt voor de kleine kinderen, nu ook voor de grote kinderen: Een compleet LEGO huis, gratis af te halen in Engeland. Is gebouwd door Top Gear presentator. Legoland wilde het niet hebben...
compleet met: - wasbakjes van lego - lego kat - lego bed (ligt wel wat hard ..)
Wel snel zijn, anders wordt het afgebroken. U heeft de tijd tot ergens in 2009...
[url] http://www.dailymail.co.uk/news/article-1214729/James-May-size-Lego-house-wants.html[/url]
enne... als iemand nog een 'dootje over heeft: doe mij een cursus foto's plakken in CM forums
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:54
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Als kado leek me dit wel aardig, Lego, echt voor de kleine kinderen, nu ook voor de grote kinderen: Een compleet LEGO huis, gratis af te halen in Engeland. Is gebouwd door Top Gear presentator. Legoland wilde het niet hebben...
compleet met: - wasbakjes van lego - lego kat - lego bed (ligt wel wat hard ..)
Wel snel zijn, anders wordt het afgebroken. U heeft de tijd tot ergens in 2009...
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1214729/James-May-size-Lego-house-wants.html
enne... als iemand nog een 'dootje over heeft: doe mij een cursus foto's plakken in CM forums  |
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op zaterdag 4 december 2010, 22:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:56
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Elk jaar is het weer die tijd pakjes, liedjes en gedichtjes en gezelligheid. Deze keer speciaal voor jou Moest ik weer komen door de kou. Ik weet van je studie pastoraal medewerker en het omgaan met digitale fotografie Je vraagt je misschien af wie weet dit, waar komt het vandaan, van wie? De foto met je gitaar op de bank, deed mij denken aan een man die ook muzikaal is en zingen kan. Sinterklaas weet hier alles van Zing maar een liedje voor mij, man. zing maar wat je zeggen wou Sinterklaas zegt: "Ik houd van iedereen, ook van jou!" |
als ik mag zeggen bij dit gedicht kan ik me neerleggen het past wel aardig bij mij nu maar wachten op een kado, dat maakt me blij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:05
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik respecteer dat jij op zaterdag de rustdag houd. wil jij dan ook degenen die in plaats daarvan de zondagsrust houden respecteren? jouw reactie komt respectloos over, valt me erg tegen van je |
Mijn beste Pieter,
Heb ik iets gezegd over RESPECT?? Ik heb Anita een vraag gesteld waarop jij je weer geroepen voelt, je er zonder enige kennis van zaken tussen te mengen.
Jij denkt zowel hier als op andere topics te weten hoe andere mensen leven, denken en geloven. Tevens vind jij dat je het recht hebt dit zonder enige nuance te kunnen afzeiken.
Welnu: ik zal je vertellen dat ik zelf ZOWEL DE ZATERDAG- ALS DE ZONDAGSRUST houd. Ik respecteer dus beide.
[edit respectloos]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 13:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:10
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik respecteer dat jij op zaterdag de rustdag houd. wil jij dan ook degenen die in plaats daarvan de zondagsrust houden respecteren? jouw reactie komt respectloos over, valt me erg tegen van je |
respect kun je niet afdwingen, wel verdienen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:18
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nee joh...das zonde van het water! Eerst zorgen dat ie helemaal vol is en dan pas aanzetten  |
Jajaahhh, da's zeker om je geweten te sussen hé... Want verder kan het milieu je natuurlijk heeelemaal niets schelen
Levenswijsheid à la P... Hellup tis besmettelijk?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:21
|
|
|
|
Paulus veroordeelt Dagen, maanden, vaste tijden en jaren welke een heidense oorsprong hebben
Het valt mij steeds weer op dat velen de tekstfragmenten uit hun context lichten en daarop hun conclusies baseren, die dan een eigen leven gaan leiden. Dat is ook met deze geciteerde tekst het geval, want op het eerste gezicht schijnen zij hier gelijk te hebben als men deze verzen geïsoleerd leest. Maar als men niet alleen deze verzen doorneemt, maar het gehele gedeelte vanaf vers 8, dan zie ik duidelijk dat Paulus het hier niet heeft over de Sabbat en de Feestdagen des HEREN. Paulus heeft het hier over speciale dagen en tijden die door de heidenen aan de afgoden waren gewijd, en dat is heel wat anders! In vers 8 schrijft Paulus namelijk, dat de van oorsprong heidense Galaten in de tijd dat ze de God van Israël nog niet kenden, afgoden hadden gediend. In vers 9 vraagt Paulus zich dan ook af hoe zij ondanks hun nieuwe geloof in de God van de Bijbel en in Jezus Christus alsnog terug kunnen keren naar hun van oorsprong heidense tradities en wereldgeesten, door hen opnieuw te dienen in plaats van God, … de Schepper van Hemel en Aarde! En nu komt dus vers 10 waarin hij het houden van dagen, maanden, vaste tijden en jaren ter ere van deze afgoden veroordeelt! Dit geeft dus wel even een ander beeld van de Waarheid dan wat de huidige theologen er aangeven.
Hierbij kun je ook denken aan de ‘christelijke’ kalender, waarop de dagen van de week alsook de maanden nog steeds de namen van afgoden dragen, de dag ter ere van de zonnegod, de zondag, wordt geheiligd i.p.v. de door God opgedragen sabbat en de heidense feestdagen worden gevierd, compleet met de oorspronkelijke heidense symbolen zoals de paashaas, de eieren en de kerstboom, die met een ‘christelijke’ invulling worden gecamoufleerd. Zo zie je dus, dat het toepassen van deze tekst op de Sabbat en de feestdagen des HEREN een soort boemerangeffect heeft.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 4 december 2010, 23:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:24
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dit ben ikke...ja??? 
Enneh...ff geheel terzijde; ben alles bij elkaar al ruim 2 jaar lid  |
Helemaal goed geraden, Tess. Bedankt voor je aanvullende info.
‘k Wil jou graag het boekje Gebed van Corrie ten Boom geven. Zie de volgende link. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/gebed/666754696/index.html Mocht je die al hebben, laat je het dan weten? Er zijn nog meer titels. Mail je even je adres?
Voor nu alvast een bekend en ook een heel mooi lied. ‘k Wens je toe, dat je heel dicht bij Hem mag leven! http://www.youtube.com/watch?v=h61KiAJ7iLo&feature=fvw
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 4 december 2010, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Foei Jolan, liefde en sex gaan heel goed samen hoor!  |
ow ja???
weet ik wel, maar sex is geen liefde en liefde geen sex he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:29
|
|
|
|
|
Alleen een foto volgens mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:29
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Jajaahhh, da's zeker om je geweten te sussen hé... Want verder kan het milieu je natuurlijk heeelemaal niets schelen
Levenswijsheid à la P... Hellup tis besmettelijk?!  |
... bij mij is het glas altijd halfvol! Dan denk je, jongens, dit wordt een neut! Dit wordt een dolle boel! Trek de champagne maar open!
Krijg je toch weer dat gelazer over die afvas... kijk, dat is nou echt zo irritant! Maar, zinga, als ik je ooit nog eens ontmoet, dan weet ik waar ik je blij mee kan maken :
EEN AFWASBORSTEL !!!! ... en ik doe er gratis een bio-zeepje bij (ik voel namelijk stiekum met je mee )
motto: een Zinga-Hand is Gauw Gevuld
TIP: DRINK VOORTAAN GEWOON UIT DE FLES !!! DÁ'S PAS EKO
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op zaterdag 4 december 2010, 23:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:32
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik ook niet en ik moet toch echt weg straks,housewarming in een studentenhuis(heb me dit keer netjes aangemeld bij de middag- ipv de avond/nachtploeg ) en dan op naar het Drentse land want daar schijnt Zinterleanne kadootjes te brengen.........dus vandaag geen cm-kadootje voor mij?Zint is mij weeeeeeeeer vergeten
vind mij zielig vind mij zielig vind mij zielig
Vergeten:fijne pakjesavond iedereen!Ik bin dr moarn wer  |
Lieve leanne,
Hier is je kado van Zint, Hij hoopt dat je het een beetje aangenaam vind. Bij deze ontvant hij(ik) graag je adres, Binnen no time ontvang jij dan deze fles
xxx Zinterolanda
 [img][/img]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:32
|
|
|
|
|
Sex is een onderdeel van liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:40
|
|
|
|
Dank je Tess! Heel, heel mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:41
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Lieve leanne,
Hier is je kado van Zint, Hij hoopt dat je het een beetje aangenaam vind. Bij deze ontvant hij(ik) graag je adres, Binnen no time ontvang jij dan deze fles
xxx Zinterolanda
 [img][/img] |
Prachtig kado, gun het Leanne graag, maar als we nu strakkies op CM allen gaan slapen... wie doet dan de kaarsies uit? Safety first!
Wil het graag weten, anders doe ik strakkies geen oooooooog dicht...
enne emmer water erover heen gooien heb ik ook al geprobeerd, dat werkte wel, maar toen wou het kaarsie de volgende dag niet meer aan...
hoe zou dat toch komen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:42
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | (Sorry lieve schat, ik ben bar slecht in dichten,dan weet je dat)
Vanuit de verte zien we haar is het tactiek of oogt ze van dichtbij raar? Stoere stappers,starende blik Ze kijkt vast uit naar mannen,voor de kick (ik zal je niet meer plagen, anders krijg je van de mannen rare vragen )
In dr blote kont huppelt ze de sauna rond Of ga je op ladies day? Sint moet dat geloven?No way! In de hitte met ***ien of het een vent oplevert zullen we wel zien (nu plaag ik je toch weer, duurt nog jaren voor ik het leer)
Vele kinderarmen die je hart verwarmen Het is je passie,je geluk (nu weet ik weeeeeer geen rijmwoord, oh wacht!) Je bent een lekker stuk........ (foei Sint, je lijkt wel een ondeugend kind)
Schatje word je soms genoemd door zo'n Drent keurige vent Maar jonge blom denk er om ook eens te gaan daten want dat gewandel met die W doet je d'andere mannen vergeten (dat is ook wel een errug leuke man, pik hem in,nu het nog kan! )
Geen woef of miauw voor deze ietwat bange vrouw Een lokhond heeft bij haar geen zin ze is bang voor poesjes,muisjes,hondjes,spin Haar ware heeft geen kip maar kinderschare (en een bonk geld,een villa plus een dikke wagen, maar dat mag je niet opvallend vragen )
Nuchter,helder,eigen wil vaak aanwezig,toch wat stil Stille watren diepe gronden? De mannen hebben het vast ondervonden Woedt er onder de kerels een heftige strijd om die geweldig lieve meid? (tjonge wat een geslijm, telkens als ik weer wat rijm)
Rotsvast vertrouwen in God en haar medemens Nu weet je vast mijn grootste wens Voor jou,inlieve vrouw een man met gouden hart en supertrouw Een leven vol met warmte en geluk (ik weet geen rijmwoord meer behalve;druk )
Het ga je goed want wat je ook doet je wandelt met God,je vaste grond Blijf lang bij ons,en kerngezond Ik stop mijn rijmwoorden zijn op (tis toch gelukt om iets voor jou te verzinnen vorige week was ik wanhopig,wist niet waar te beginnen) Je kado zal klein zijn maar vanuit het hart gegeven en ik wens je ook een.........fantastisch leven!
Gr.ZZZZZZZZZZZint |
Dat ben ik hè, Leanne. En ik maar denken dat je iemand anders had, gezien een opmerking van je (leuk, om na te lezen!) op het topic Zinterklaas. Ik herken me hier echt wel in. Heel erg bedankt voor dit gedicht en je goede wensen. En ook bedankt voor je gebed! ('k Heb ergens een gevoel, waar je voor gebeden hebt. )
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 4 december 2010, 23:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:43
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Prachtig kado, gun het Leanne graag, maar als we nu strakkies op CM allen gaan slapen... wie doet dan de kaarsies uit? Safety first!
Wil het graag weten, anders doe ik strakkies geen oooooooog dicht...
enne emmer water erover heen gooien heb ik ook al geprobeerd, dat werkte wel, maar toen wou het kaarsie de volgende dag niet meer aan...
hoe zou dat toch komen...  |
Misschien gewoon je pc uitzetten? dan doven jouw kaarsen direct
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:46
|
|
|
|
weet je zeker dat in je vorige top 3 nog elk op cm zit, dat hun proeftijd voorbij is, of nieuwe met hogere waarden. dat constateerde ik ook.
ps: record staat nog op 78, wie heeft hoger? en wie heeft er ook lager dan 9?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:48
|
|
|
|
| BART817 schreef: | weet je zeker dat in je vorige top 3 nog elk op cm zit, dat hun proeftijd voorbij is, of nieuwe met hogere waarden. dat constateerde ik ook.
ps: record staat nog op 78, wie heeft hoger? en wie heeft er ook lager dan 9? |
Heb ik 't record Ben ik zo standaard dan. Mijn laagste is trouwens 8.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 4 december 2010, 23:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 23:59
|
|
|
|
Lekker Mario, thnx, dat gaat er wel in! En belofte maakt schuld....ik hou je er aan
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |