ChristianMatch

Forum

Christelijke feestdagen vieren?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:28

Het hele kerstverhaal, en meteen daarbij het Sinterklaasverhaal is gewoon een gigantisch commercieel gebeuren, waar ik totaal geen feeling mee heb! Lees de geschiedenis, zoals die al door een eerdere poster geplaatst is maar na! Ik ben lekker met de kerst op Ibiza, weg van al die jaarlijkse stomme verplichtingen! Maar ja, dat is mijn mening! En iedereen die er wel in "gelooft", zet die kerstboom lekker op en vergeet vooral de kadootjes niet! DAT is toch belangrijk met kerst??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:29

MARIO216 schreef:
Verlegen lachende smiley Sorry aan beide dames.

Foei Mariootje...je hebt mazzel dat de sint net weer weg is, anders had k je zo meegegeven in die zak! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:32

De knuffels die ik hier geef....komen regelrecht uit mijn hart!
Jammer dat jullie allemaal zover weg wonen...anders kwam ik ze brengen...geen virtuele maar echte!
Angy
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:33

PIETER649 schreef:
een respectvol lief klein zwijntje.... klinkt toch weer anders he Knipoog smiley

Hi Pieter! Dat is erg leuk, maar zoals je zeker begrijpt, dat bedoelde ik niet! Maar slaap lekker en de groeten aan Annette en de kids!
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:35

SJAAK585 schreef:
Ik zou wel willen blijven pitten, en dan maar daar in de buurt naar een samenkomst, en hopelijk gaan er dan meer mee.

dit idee had ik ook al gecommuniceerd, dus ga wel mee.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:37

MAR907 schreef:
Ha Arend, geloven in de Here Jezus is juist daarin geloven dat niet realistisch is.....

Al het andere is realistisch, of te wel zichtbaar, of innerlijk in het vlees en/of spiritueel waarneembaar. Hetzij de zon, boom of boeddhabeelden enz.....

Alleen het geloof in de Here Jezus bied eeuwig leven...De enige Weg....

Boeddha, Allah en meer goden zijn ook niet zichtbaar! Wat is het verschil? En Jezus is ook niet zichtbaar! En zeg niet dat ik niet gezocht heb! Ik heb nooit een antwoord teruggehad, dus daar ben ik klaar mee na al die jaren! Snap je?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:38

TESSYBEAR731 schreef:
Foei Mariootje...je hebt mazzel dat de sint net weer weg is, anders had k je zo meegegeven in die zak! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Geluk voor jou Mario, ze schrijft het deze keer maar één keer , dus is het maar half gemeend. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:42

Het valt mij op dat regelmatig mensen via datingsites tegen de bindingsangst van anderen oplopen.

Bron: mezelf, vrienden en bekenden.

Het contact begint leuk en loopt tijden goed totdat de 1 een stapje verder wil, al is het maar bakkie koffie drinken voor een uurtje of zelfs na veel dates met die persoon loopt het toch stuk omdat 1 der partijen bindingsangst heeft. Beiden balen vaak maar tja het houdt toch op.

Vaak ook wel te begrijpen, zeker als je beiden 30+ bent, een eind van elkaar afwoond en je beiden van een andere kerkstroming bent.

Toch is er achteraf altijd de teleurstelling en de vermoeidheid van een hoop gebruik aan ("verspilde") energie.

Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die daar tegenaan lopen (maakt niet uit vanaf welke kant gezien)?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:48

Zo, eindelijk is ie er vandoor.

http://www.youtube.com/watch?v=fgeDMlQfaeY
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:53

EGGIE989 schreef:
Het valt mij op dat regelmatig mensen via datingsites tegen de bindingsangst van anderen oplopen.

Het contact begint leuk en loopt tijden goed totdat de 1 een stapje verder wil, al is het maar bakkie koffie drinken voor een uurtje of zelfs na veel dates met die persoon loopt het toch stuk omdat 1 der partijen bindingsangst heeft. Beiden balen vaak maar tja het houdt toch op.

Vaak ook wel te begrijpen, zeker als je beiden 30+ bent, een eind van elkaar afwoond en je beiden van een andere kerkstroming bent.

Toch is er achteraf altijd de teleurstelling en de vermoeidheid van een hoop gebruik aan ("verspilde") energie.

Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die daar tegenaan lopen (maakt niet uit vanaf welke kant gezien)?

Of de moeite met afspreken echt altijd te maken heeft met bindingsangst kun je je afvragen...via internet is het natuurlijk ook gewoon moeilijk om iemand goed in te schatten en daardoor kan het al snel een beetje "eng" zijn om dan af te spreken.
Voor mijzelf kan ik wel stellen dat ik flink last heb van bindingsangst en om die reden zal ik ook bewust niet via internet "zoeken"...eigenlijk zoek ik helemaal niet! Heb daar reden genoeg voor waar ik nu niet over uit zal wijden, maar waar het denk ik op neer komt is dat bindingsangst in mijn ogen niet een reden is om bij voorbaat af te taaien. Met een beetje geduld kom je namelijk een heel eind, het hoeft toch ook niet allemaal in sneltreinvaart "geregeld" te worden?
Ik kan daar soms ook echt moedeloos van worden! Waarom moet het tegenwoordig allemaal maar snel, snel, snel?...mensen ontmoeten elkaar, gaan wat leuks doen samen en na drie dates zijn ze stapelverliefd (veelal met alle gevolgen van dien)...Nou sorry, met alle wil van de wereld krijg ik dat echt niet voor elkaar hoor, daar heb ik echt wat langer voor nodig!Leer iemand veel liever eerst een beetje kennen...
Iemand die moeite heeft met iets af te spreken is daar dus wellicht gewoon nog niet aan toe op dat moment, maar met een beetje geduld een poosje later misschien wel...why hurry? Je hebt alle tijd! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 5 december 2010, 22:59
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:53

Met CM zelf daarentegen begin ik steeds minder geduld te krijgen! Boze smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 5 december 2010, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:54

CHATULIEM619 schreef:
Kom hem dan maar brengen Carien, dat zegt me veel meer...De meeste knuffels zijn niet gemeend, of zijn uit een opwelling geschreven of als een goedmakertje....Als je eerst iemand knuffelt en daarna over hem roddelt, stelt een knuffel mij niks voor. Als je iemand moet knuffelen omdat je weer te ver bent gegaan, stelt die ook niks voor....

Hm, sja, nou durfknie meer hoor.... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:55

VISSER278 schreef:
Geluk voor jou Mario, ze schrijft het deze keer maar één keer , dus is het maar half gemeend. Knipoog smiley

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:01

Bedankt voor je reactie.

Tja, het hoeft natuurlijk niet snel maar zelfs als mensen geduld hebben en enorm beel enrgie ergens insteken en het wil niet (ook niet na een half jaar relatie) dan is dat soms best jammer.

Gewoon rustig aan elkaar leren kennen is heel goed maar niet iedereen lukt dat of heeft daar geduld voor. Is soms ook weer te begrijpen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:02

EGGIE989 schreef:
Gewoon rustig aan elkaar leren kennen is heel goed maar niet iedereen lukt dat of heeft daar geduld voor. Is soms ook weer te begrijpen.

Maar dan vraag ik me toch af; als je iemand eigenlijk nog helemaal niet kent, waar baseer je dan die relatie op? Op dat lekkere bekkie Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:17

TESSYBEAR731 schreef:
Maar dan vraag ik me toch af; als je iemand eigenlijk nog helemaal niet kent, waar baseer je dan die relatie op? Op dat lekkere bekkie Smiley die vol vragen zit

1x maar Tess??? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:18

ZINGA672 schreef:
1x maar Tess??? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Jah...als ik mezelf ook alles nog es 2x moet gaan afvragen word het helemaal zo'n chaos in mijn kleine hoofdje Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:23

De hele kleintjes gun ik het...
Maar eigenlijk ben ik blij als het weer voorbij is.

Ooit was ik klein, maar eigenlijk te oud om het nog niet te weten... ik geloofde diep in sinterklaas; ik denk dat iedereen van de klas al wist dat het een verklede man was met al het gedoe erom heen, maar ik geloofde erin.
Lootjes werden er niet getrokken, nee pakjes op tafel.
Tot dat ene moment... dat mij (eindelijk) verteld werd dat sinterklaas niet bestond...
pfff...

Nu zullen jullie denken... wat was er mis mee... ?
Maar ik ben toen gaan denken... wanneer komt het moment dat ze me gaan vertellen dat God niet bestaat ?

Gelukkig maar dat dat moment niet meer is gekomen, maar de angst zat erin... heel diep.
Voor mij was dat een reden om er later voor mezelf geen aandacht meer aan te schenken.
Ik snap dat het een gezellig feest is voor de allerkleinsten, maar mijn ervaring heeft er wel voor gezorgd dat ik er erg mijn twijfels bij zet om kinderen het te laten geloven, pakjesavond is niks mis mee... ik kan me goed indenken dat dat een gezellig kinderfeest kan zijn.
Maar 'geloven' in sinterklaas ? voor mij hoeft het niet.

Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:27

EGGIE989 schreef:

Sja, geduld blijft denk ik toch belangrijk. Sommige mensen willen weleens te snel. En anderen kunnen idd last hebben van bindingsangst. Maar in beide gevallen is tijd en bewust er (samen) mee om leren gaan de remedie. En zoiets weet je vantevoren niet. (Tenzij iedereen een testje doet en een BA-score op z'n profiel vermeld krijgt) Coole smiley met zonnebril

t Is de vraag wanneer je nu het meest gebonden bent: door de angst om je te binden. Of door je, eventuele, relatie Smiley die vol vragen zit

http://www.youtube.com/watch?v=vxPn-9xPDfg

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:30

ikzelf blijf ook overnachten,
dus als jullie dat na de 2e mail ff doorgeven kan er rekening gehouden worden voor ontbijt ed

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 5 december 2010, 23:35
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:34

SUSANNAH475 schreef:
De hele kleintjes gun ik het...
Maar eigenlijk ben ik blij als het weer voorbij is.

Ooit was ik klein, maar eigenlijk te oud om het nog niet te weten... ik geloofde diep in sinterklaas; ik denk dat iedereen van de klas al wist dat het een verklede man was met al het gedoe erom heen, maar ik geloofde erin.
Lootjes werden er niet getrokken, nee pakjes op tafel.
Tot dat ene moment... dat mij (eindelijk) verteld werd dat sinterklaas niet bestond...
pfff...

Nu zullen jullie denken... wat was er mis mee... ?
Maar ik ben toen gaan denken... wanneer komt het moment dat ze me gaan vertellen dat God niet bestaat ?

Gelukkig maar dat dat moment niet meer is gekomen, maar de angst zat erin... heel diep.
Voor mij was dat een reden om er later voor mezelf geen aandacht meer aan te schenken.
Ik snap dat het een gezellig feest is voor de allerkleinsten, maar mijn ervaring heeft er wel voor gezorgd dat ik er erg mijn twijfels bij zet om kinderen het te laten geloven, pakjesavond is niks mis mee... ik kan me goed indenken dat dat een gezellig kinderfeest kan zijn.
Maar 'geloven' in sinterklaas ? voor mij hoeft het niet.

Susannah

Juist Suus...zoals je het schrijft komt het heel kinderachtig over vind ik.
Maar als ik eerlijk ben is het wel de reden waarom ik mijn kinderen bewust heb voorgehouden dat sinterklas niet bestaat, dat mamma de pakjes koopt en er gewoon hard voor moet werken.
Mijn kinderen zijn extreem gevoelig voor leugens en hebben evenal weinig vertrouwen in volwassenen, dat ik ze zeker niet wil voorliegen dat er een ouwe man bestaat die alles weet en kinderen kadootjes geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:37

MARIO216 schreef:
Ik heb maar twee dagen over van een overvolle kerstvakantie.

Ja; je vraagt er zelluf om! Smiley die vol vragen zit 2 dagen lang tiramisu eten lijkt mij overigens wel wat veel... Tussendoor ook nog slapen of eet je snachts door? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BRAM677

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:40

Hallo, ik ben nieuw hier. En heb niet de tijd en energie om dit hele topic te lezen. Heb zo hier en daar een berichtje/ conversatie gelezen en merk dat hier vrij openminded gedacht word over het onderwerp "sex voor het huwelijk" Niets mis mee, maar ik zal jullie graag mijn mening hierover niet willen onthouden.

Als eerst merkte ik op dat er hier gezegd werd dat er niet duidelijk aangegeven word in de bijbel hoe een huwelijk tot stand komt, en wanneer je getrouwd bent.

Quote:
Gen 2:24
Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.

Ik lees hier dat een man eerst loslaat, dan aanhangt en daarna pas één lichaam word (dus gemeenschap heeft)

dus, even in een begrijpende volgorde
loslaten: Een zelfstandige individu worden die zijn ouders niet meer nodig heeft.
Aanhangen: Een vrouw/man vinden, hier verder mee willen. en dus trouwen
één lichaam worden: Sex

En dan las ik hier nog de vraag over trouwen, hoe ging dat vroeger en hoe moeten we dat nu zien.

Oke, t is even een lap tekst, maar t geeft wel een duidelijk voorbeeld

Quote:
Ruth 3 en 4
3
1 Op een dag zei Noömi, haar schoonmoeder: ‘Mijn dochter, zal ik niet een thuis voor je zoeken waar het je goed zal gaan? 2 Boaz, bij wie je gewerkt hebt, is zoals je weet familie van ons. Vanavond zal hij op de dorsvloer gerst wannen. 3 Baad je, wrijf je in met olie, kleed je aan en ga naar de dorsvloer. Zorg dat hij je niet ziet voordat hij klaar is met eten en drinken. 4 Als hij gaat slapen moet je goed opletten waar hij zich neerlegt, en dan moet je naar hem toe gaan, de deken aan zijn voeteneinde terugslaan en daar gaan liggen. Hij zal je dan wel vertellen wat je moet doen.’ 5 Ruth antwoordde: ‘Ik zal doen wat u mij zegt.’ 6 Ze ging naar de dorsvloer en deed precies wat haar schoonmoeder haar had opgedragen.
7 Boaz at en dronk, voelde zich voldaan, en legde zich te slapen tegen een hoop gerst. Toen kwam Ruth stilletjes naar hem toe, sloeg de deken aan zijn voeteneinde terug en ging liggen. 8 Midden in de nacht schrok hij wakker, draaide zich om en zag een vrouw aan zijn voeteneinde liggen. 9 ‘Wie is daar?’ vroeg hij. ‘Ik ben het, Ruth,’ zei ze. ‘Wilt u mij bij u nemen, want u kunt voor ons als losser optreden.’ 10 ‘Moge de HEER je zegenen, mijn dochter,’ zei hij. ‘Dit getuigt van nog meer trouw dan wat je voorheen al hebt gedaan. Je hebt niet omgekeken naar jongere mannen, arm of rijk. 11 Daarom, mijn dochter, wees niet bang. Ik zal doen wat je van me vraagt; iedereen in de stad weet immers dat je een bijzondere vrouw bent. 12 Maar al is het waar dat ik jullie kan helpen, er is nog iemand anders voor wie dat geldt, en hij staat dichter bij jullie dan ik. 13 Blijf vannacht hier. Als morgenochtend blijkt dat die man als losser wil optreden is het goed, maar als hij dat niet wil, dan doe ik het, zo waar de HEER leeft. Blijf hier nu maar liggen, tot het ochtend wordt.’ 14 En zij bleef tot de ochtend aan zijn voeteneinde liggen.
Voordat het zo licht werd dat men iemand herkennen kon, stond ze op, want hij wilde niet dat bekend werd dat ze op de dorsvloer was geweest. 15 Hij zei: ‘Pak je omslagdoek en houd hem open.’ Dat deed ze, en hij goot er zes maten gerst in en hielp haar dit alles op te tillen. Daarna ging hij naar de stad. 16 Zij ging naar haar schoonmoeder, die haar vroeg hoe het haar was vergaan. Ruth vertelde haar wat Boaz voor haar gedaan had. 17 ‘Deze zes maten gerst heeft hij me gegeven, “want,” zei hij, “je moet niet met lege handen bij je schoonmoeder aankomen.”’ 18 Daarop zei Noömi: ‘Blijf hier dan maar rustig wachten tot je weet hoe het afloopt, mijn dochter, want ik weet zeker dat deze man niet zal rusten voordat hij de zaak geregeld heeft.’
4
1 Boaz was intussen naar de poort gegaan en daar gaan zitten. Toen kwam de man voorbij van wie hij gesproken had – zijn naam is niet van belang – en hij zei: ‘Kom hier even bij me zitten.’ De man deed wat hem gevraagd werd. 2 Ook vroeg Boaz tien stadsoudsten plaats te nemen, en ook zij gingen zitten. 3 Toen zei hij tegen de man die ook als losser kon optreden: ‘Het stuk land van onze broeder Elimelech wordt door Noömi, die teruggekeerd is uit Moab, verkocht. 4 Ik meen dan ook u het volgende te moeten meedelen: U kunt het stuk land kopen ten overstaan van de hier aanwezigen en ten overstaan van de oudsten van het volk. Als u van plan bent uw rechten te doen gelden, dan kunt u dat doen, zo niet dan moet u mij dat laten weten. U bent de eerste die hiervoor in aanmerking komt, en ik kom na u.’ ‘Ik zal mijn rechten doen gelden,’ zei de man. 5 Daarop zei Boaz: ‘Wanneer u het stuk land koopt van Noömi, koopt u het ook van Ruth, de weduwe uit Moab, en zal de naam van haar overleden man voortleven op zijn land.’ 6 Toen zei de man: ‘Dan kan ik mijn rechten niet doen gelden, want dat zou ten koste gaan van mijn eigen familiebezit. Neemt u het maar van mij over, want ik kan het me niet veroorloven. 7-8 Koopt u het land maar!’ en hij trok zijn sandaal uit. (Als vroeger een dergelijke koop of ruil rechtsgeldig gemaakt moest worden, bestond er in Israël het gebruik dat men zijn sandaal uittrok en die aan de ander gaf. Zo werd een dergelijke zaak in Israël bekrachtigd.) 8 [7–8] 9 Daarop sprak Boaz tot de oudsten en alle anderen die daar waren: ‘U bent er vandaag getuige van dat ik van Noömi het gehele bezit van Elimelech en dat van Kiljon en Machlon koop. 10 Daarmee neem ik ook Ruth tot vrouw, de Moabitische, de vrouw van Machlon, om de naam van haar overleden man te laten voortleven op zijn land. Zo zal zijn naam niet verloren gaan bij zijn verwanten en de inwoners van de stad. U bent daar vandaag getuige van.’ 11 ‘Ja,’ zeiden de oudsten en allen die bij de poort aanwezig waren, ‘daarvan zijn wij getuige. De HEER geve dat de vrouw die in uw huis komt zal zijn als Rachel en Lea, die beiden het huis van Israël groot hebben gemaakt, zodat ook u groot zult zijn in Efrata en uw naam in Betlehem zal voortbestaan. 12 Moge uw huis worden als het huis van Peres, de zoon van Tamar en Juda, en wel door de kinderen die de HEER u bij deze jonge vrouw zal geven.’
13 Daarna nam Boaz Ruth bij zich, zij werd zijn vrouw, en hij sliep met haar. De HEER liet haar zwanger worden en ze baarde een zoon. 14 De vrouwen zeiden tegen Noömi: ‘Geprezen zij de HEER, die jou vandaag iemand gegeven heeft die voor je zorgen zal. Moge zijn naam in Israël blijven voortbestaan! 15 Hij zal je je levensvreugde teruggeven en je onderhouden als je oud bent, want je schoondochter, die je liefheeft en die meer waard is dan zeven zonen, heeft hem gebaard.’ 16 Noömi nam de jongen op haar schoot en bleef hem vanaf dat moment verzorgen. 17 De buurvrouwen gaven hem zijn naam. ‘Noömi heeft een zoon gekregen,’ zeiden ze, en ze noemden hem Obed. Hij is de vader van Isaï, die de vader is van David.

Hier gebeuren een aantal dingen die ik nader zal proberen uit te leggen.
Het is overduidelijk dat Ruth Boaz hier probeert te verleiden, maar hij gaat er niet op in! Best knap mannen, er niet op ingaan wanneer er een vrouw aan het voeteneind van je bed komt te liggen! Hij vertelt haar dat hij versteld staat van haar trouw, en zal proberen er voor te zorgen dat hij als losser zal optreden. Hoe hij dit doet, is ook vrij apart en absoluut niet meer herkenbaar voor deze tijd. Dit doet hij bij de zogenoemde "poort" waar hij de man tegen kwam die ook recht had om het land dat van de man van Noömi was, Elimelech, te kopen.
(Elimelech is overleden, t is goed om het hele boek Ruth te lezen om dit te snappen, t zijn maar 4 hoofdstukken) En hij roept een aantal stadsoudsten bij die als getuigen optreden.
De man mocht als eerste zijn rechten doen laten gelden. Oftewel, het stuk land kopen van Noömi en Ruth. Maar omdat Ruth weduwe was, zou het betekenen dat de koper de naam van haar overleden man voort moest laten leven op het land dat hij kocht. Dus, voor nageslacht zorgen door te trouwen met Ruth. Dit kon de eerste man niet waar maken, omdat hij zelf al verplichtingen had tegenover zijn eigen gezin. Hierdoor werd het voor Boaz mogelijk om het stuk land te kopen van Noömi en Ruth.
let op! vanaf hier word het interessant. Nu went Boaz zich tot de getuigen die hij verzameld had en zegt hij dit:
Quote:
'U bent er vandaag getuige van dat ik van Noömi het gehele bezit van Elimelech en dat van Kiljon en Machlon koop. 10 Daarmee neem ik ook Ruth tot vrouw, de Moabitische, de vrouw van Machlon, om de naam van haar overleden man te laten voortleven op zijn land. Zo zal zijn naam niet verloren gaan bij zijn verwanten en de inwoners van de stad. U bent daar vandaag getuige van.’

Waarop de oudsten antwoorden:
Quote:
‘Ja, Moge uw huis worden als het huis van Peres, de zoon van Tamar en Juda, en wel door de kinderen die de HEER u bij deze jonge vrouw zal geven.’
Na dit alles, lezen we pas dat Boaz Ruth zich tot zich neemt, en gemeenschap hebben.

Hier lezen we dus duidelijk over een ceremonie die plaats vind voor de sex. Tijdens deze ceremonie zijn er een aantal getuigen die het tot vrouw nemen van Ruth goedkeuren. Ook Boaz maakt openlijk duidelijk dat hij haar tot vrouw neemt.

Dit is dus wat God verstaat onder het aanhangen/trouwen:
Het duidelijk maken aan de wereld om je heen. En de voor jouw stad geldende wetten rondom het tot je toe nemen van een vrouw opvolgen.

Hoe moet dit nu vandaag de dag?

nou, tegenwoordig hebben we geen Poort meer waar de wettelijke dingen geregeld worden. Maar wel het gemeentehuis, en het trouwen voor de wet. Want alleen dan ben je in Nederland "man en vrouw." Dus, met in het achterhoofd het stuk wat ik net geprobeerd heb uit te leggen, durf ik te zeggen dat je voor God pas getrouwd bent wanneer je voor de wet getrouwd bent.

Hoe zit het dan met seks voor het trouwen?

Hier is God duidelijk over in zijn woord, alle seks die buiten het huwelijk plaats vind is hoererij. Ik weet nu helaas geen tekst om deze uitspraak op te gronden, maar zal hier morgen verder op ingaan.

Laatst aangepast door
BRAM677
op zondag 5 december 2010, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:48

JOLAN931 schreef:
Juist Suus...zoals je het schrijft komt het heel kinderachtig over vind ik.
Maar als ik eerlijk ben is het wel de reden waarom ik mijn kinderen bewust heb voorgehouden dat sinterklas niet bestaat, dat mamma de pakjes koopt en er gewoon hard voor moet werken.
Mijn kinderen zijn extreem gevoelig voor leugens en hebben evenal weinig vertrouwen in volwassenen, dat ik ze zeker niet wil voorliegen dat er een ouwe man bestaat die alles weet en kinderen kadootjes geeft.

Hoe bedoel je dat je het heel kinderachtig vindt overkomen ?

Ik denk wel dat ieder voor zich dat bepaalt... ik kan moeilijk een ander gezin weerhouden van 'het geloof in sinterklaas', ik denk dat dat ieders eigen verantwoording is.
Bij mij geldt misschien ook dat ik zelf altijd een gevoelig persoon ben geweest (en nog)... dus het karakter van je kind zal vast ook een rol spelen.

Ik hoop wel dat mensen meer na gaan denken over een gedrag waar misschien niet meer bij nagedacht wordt... (sinterklaas is immers niet meer weg te denken uit de nederlandse cultuur) en dat is precies wat ik graag zou willen... dat mensen er bewuster mee omgaan... bewust ervoor kiezen... of niet...
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:52

SUSANNAH475 schreef:
Hoe bedoel je dat je het heel kinderachtig vindt overkomen ?

Ik denk wel dat ieder voor zich dat bepaalt... ik kan moeilijk een ander gezin weerhouden van 'het geloof in sinterklaas', ik denk dat dat ieders eigen verantwoording is.
Bij mij geldt misschien ook dat ik zelf altijd een gevoelig persoon ben geweest (en nog)... dus het karakter van je kind zal vast ook een rol spelen.

Ik hoop wel dat mensen meer na gaan denken over een gedrag waar misschien niet meer bij nagedacht wordt... (sinterklaas is immers niet meer weg te denken uit de nederlandse cultuur) en dat is precies wat ik graag zou willen... dat mensen er bewuster mee omgaan... bewust ervoor kiezen... of niet...

Ik bedoel kinderachtig in de zin van dat men zo over je/me oordeelt als je op deze manier over sinterklaas denkt

Van doe niet zo stom...wat kan dat nu voor kwaad etc
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 23:54

JOLAN931 schreef:
Ik bedoel kinderachtig in de zin van dat men zo over je/me oordeelt als je op deze manier over sinterklaas denkt

Van doe niet zo stom...wat kan dat nu voor kwaad etc

oke... thanks voor je uitleg !
Tja, ze denken maar, doet niks af aan mijn ervaring...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 00:08

Naar mijn idee past jouw verhaal (beleving) niet helemaal in dit topic, Suus. Daar is dit topic niet voor bedoeld. Wij hebben nu juist laten zien, dat je er - ook als volwassenen - iets leuks van kunt maken. 'k Ben het er dus niet mee eens, dat het vooral een feest is voor kleintjes. Wel jammer, dat je herinneringen zo negatief zijn.

'k Heb gisteren ook met m'n familie een heel leuk feest gevierd. 't Is echt genieten, als je ziet dat je - door het maken van een gedicht en/of surprise - elkaar op een persoonlijke wijze kunt verrassen. En dan de gezichten, ook van de oudere kinderen die zelf een surprise gemaakt hebben. Super!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 00:11

VISSER278 schreef:
Zo, eindelijk is ie er vandoor.

http://www.youtube.com/watch?v=fgeDMlQfaeY

Toch vind ik het zielig, dat niemand de Sint en zijn Pieten uit gaat zwaaien. Hij wordt altijd met veel enthousiasme binnengehaald, maar hij verdwijnt altijd zo stilletjes. Wie heeft ooit de stoomboot zien vertrekken? Willemijn misschien Smiley die vol vragen zit Het komt op mij een beetje over als; de cadeaus zijn nu binnen, wegwezen maar. Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 00:11

Ik denk eerder dat verliefdheid hoort over tegaan in ware liefde.
Als dat er niet is, dan hoeft er maar een kink in de kabel te komen en de deur wordt dicht gesmeten en gaat niet weer open.

Dat heeft vaak weer te maken met vorige relatie,s die niet losgelaten zijn....
Dat kan ook een versterkings factor zijn voor bindingsangst.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 00:43

VISSER278 schreef:
Zinga,
Hierbij nog een kado'tje voor jou omdat je dit bedacht en uitgewerkt hebt. Het is geweldig.
Bedankt , en ik denk dat ik dit wel namens alle deelnemers mag uitspreken,dat je dit heb willen doen.

http://www.youtube.com/watch?v=XfWRk32AzPs

Absoluut!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1592 1593 1594 1595 1596 1597 1598 ... 6194 Volgende
Pagina 1595 van 6194