| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 17:42
|
|
|
|
|
V anaaf: boere3nkool met worst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 17:44
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | of dat je , zei het tegen wil en dank, een ander de ruimte geeft om zichzelf te zijn | het verlangen bij elkaar te zijn overstijgt het andere......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 17:53
|
|
|
|
|
gaaaaaaaan we weer......zucht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 17:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | het verlangen bij elkaar te zijn overstijgt het andere...... |
Liefde is geen optelsommetje.......zo van......als hij niet direkt wil trouwen houdt hij niet genoeg van me?
We zijn volwassenen met levenservaring,de meesten weten wat het inhoudt om een relatie te hebben,dat bouw je op,je kruipt niet in 1 huis puur omdat je bij elkaar wilt zijn,er komt zoveel meer bij kijken.Ik denk dat je goed bezig bent als je naar de toekomst toewerkt,op wat voor manier of in wat voor tijdspanne dan ook. Je kunt niet puur uit verliefdheid je andere verantwoordelijkheden aan de kant schuiven.
Ik mis in de discussie nog wel iets,ik hoorde wat vallen over ""na een half jaar nog niet weten waar je aan toe bent",wordt er dan wel eens serieus gesproken tussen de partners?Ik vraag het me af.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 17:59
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Liefde is geen optelsommetje.......zo van......als hij niet direkt wil trouwen houdt hij niet genoeg van me?
We zijn volwassenen met levenservaring,de meesten weten wat het inhoudt om een relatie te hebben,dat bouw je op,je kruipt niet in 1 huis puur omdat je bij elkaar wilt zijn,er komt zoveel meer bij kijken.Ik denk dat je goed bezig bent als je naar de toekomst toewerkt,op wat voor manier of in wat voor tijdspanne dan ook. Je kunt niet puur uit verliefdheid je andere verantwoordelijkheden aan de kant schuiven.
Ik mis in de discussie nog wel iets,ik hoorde wat vallen over ""na een half jaar nog niet weten waar je aan toe bent",wordt er dan wel eens serieus gesproken tussen de partners?Ik vraag het me af....... | Het gaat me om de kernhouding van mensen. Dat er tijd over heen gaat is logisch, maar het gaat me om de vraag of men het verlangen ertoe heeft en als je de ander slechts ziet als een leuke variatie op je eigen leven zonder enige verplichtingen, denk ik dat je jezelf tekort doet en de ander ook....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:00
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Dus David, met alle respect, jij ziet mij als een zwijn?? Dat bijbelgedeelte, waar jij mee schermt is op tientallen manieren uit te leggen! Why should an almighty God write a book, that's so easily misunderstood? |
Ik denk dat je de strekking van de tekst, wat overigens ook een spreekwoord is, wel snapt, het is een stijlfiguur, ik noem je niet letterlijk een zwijn, beetje kinderachtig.
En de Bijbel is eenvpoudig te begrijpen, maar als niet wedergeboren heb je de Geestelijke oren/ogen niet om het te vatten.
En over je reactie dat je echt gezocht hebt, owja? welke Jezus dan? Met heel je hart? vol schuld en zondebesef? Als gematigd calvinist geloof ik ook dat je niet Jezus kan vinden als de Vader je niet trekt (joh 6) maar dat is een andere discussie.
alsnog een vriendelijke groet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het gaat me om de kernhouding van mensen. Dat er tijd over heen gaat is logisch, maar het gaat me om de vraag of men het verlangen ertoe heeft en als je de ander slechts ziet als een leuke variatie op je eigen leven zonder enige verplichtingen, denk ik dat je jezelf tekort doet en de ander ook.... |
Ben ik met je eens maar ik denk dat het merendeel van de mensen juist wél iemand zoekt om zijn/haar leven mee te delen en het niet als bijzaak ziet,een LATrelatie kan ook een overbrugging zijn naar iets definitiefs.
(Trouwens,een LATrelatie is een vrije relatie,met mogelijkheid tot het daten van andere mensen,ik vind dat hier eigenlijk niet passen.......)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE511
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:06
|
|
|
|
|
ja het is ons weer gelukt we hebben van het weekend weer van een tulband kunnen genieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:08
|
|
|
|
| WILLIE511 schreef: | | ja het is ons weer gelukt we hebben van het weekend weer van een tulband kunnen genieten |
eindelijk..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:09
|
|
|
|
Zoals al is aangegeven kan bindingsangst ontstaan door diverse dingen. Het zou al heel prettig zijn als menesen die van zichzelf eten dat ze geen vaste relatie willen of zeer twijfelen of ze dat willen voorlopig in hun profiel op datingsites willen zetten dat ze op zoek zijn nara vriendschap o.i.d. en niet eirn zetten dat z eop zoek zijn naar ene relatie.
Verder vind ik persoonlijk LAT en BOB relaties niet echt thuis horen in mijn christelijke denkwereld maar goed dat is mijn eigen mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | V anaaf: boere3nkool met worst. |
viezerik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:19
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ben ik met je eens maar ik denk dat het merendeel van de mensen juist wél iemand zoekt om zijn/haar leven mee te delen en het niet als bijzaak ziet,een LATrelatie kan ook een overbrugging zijn naar iets definitiefs.
(Trouwens,een LATrelatie is een vrije relatie,met mogelijkheid tot het daten van andere mensen,ik vind dat hier eigenlijk niet passen.......) | Helaas Leanne, regelmatig duiden signalen de andere kant op. Veel vrouwen roepen: nooit meer een vent, nooit meer trouwen....Als zij nooit willen trouwen, dan wil ik er niet eens aan beginnen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:23
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | | Het zou al heel prettig zijn als menesen die van zichzelf eten dat ze geen vaste relatie willen of zeer twijfelen of ze dat willen voorlopig in hun profiel op datingsites willen zetten dat ze op zoek zijn nara vriendschap o.i.d. en niet eirn zetten dat z eop zoek zijn naar ene relatie |
Gelukkig mogen mensen dat zelf bepalen......een relatie word je niet op een gouden bordje aangereikt en dat schijnen veel mannen op cm wel te denken........je zoekt eerst op leeftijd,zoekt dan een leuk fotootje uit,praat een beetje.....en hoppa,tis voor de bakker,kost weinig abonnementsgeld,lekker handig.........of die vrouw wel een partner wil die 20 jaar ouder is of zit te wachten op "jou" is hier soms niet van belang,ze moet zich willen binden,niet zeuren,zich aanpassen en dankbaar zijn voor de aandacht(sorry,ik gooi er even wat frustraties uit )
Je zou het ook kunnen vragen als het zo belangrijk voor je is;wat zoek je?wat hoop je te vinden?hoe denk je over trouwen?etc etc etc.......is niet raar hoor,om zulke dingen op een datingsite te vragen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:25
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | eindelijk.......... |
Ik wil ook meer gaan bakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE511
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:30
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: |
Ik wil ook meer gaan bakken  |
met een hoop liefde bak je de beste cake
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is mij niet helemaal duidelijk waar je het niet mee eens bent. In feite constateer je hetzelfde, nl. dat er sprake is van bindingsangst bij vrouwen die alleen maar willen LATTEN en geen vaste relatie aan willen gaan. En ik ga ervan uit dat de starter van dit topic daarvan baalt en geen zin heeft om met zulke vrouwen een relatie aan te gaan. De oorzaak van die bindingsangst kan aan veel dingen liggen, maar daar heb ik geen enkel oordeel over geuit. Mijn advies was heel simpel: een vrouw die bindingsangst heeft wil alleen maar Latten en geen vaste relatie. |
Het klopt chat.... Hoeveel vrouwen beseffen het, dat zij "verlating's" angst hebben??? Heb daar geduld mee, misschien dat het "LATTEN" overgaat in een relatie.... Als het naar Gods wil is, veranderd het..... Je kunt daar ook voor bidden en/of God er om vragen... Hij geeft antwoord..... Ik heb zelf een dochter die het heeft...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 6 december 2010, 18:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je leest idd de zin verkeerd. Ik ben niet onveilig voor kinderen, maar zolang iedereen maar op een picknick kan komen, vind ik het niet veilig voor ze....Als je er beperkingen aan gaat stellen, val ik buiten de groep die daar naar toegaat. In beide gevallen zie je mij er niet... |
Als we tijd hebben, zullen we daarom huilen chat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:33
|
|
|
|
Wat er wel voor nodig is, is een goede basis van vertrouwen onderling, en dat is (vooral voor de ouderen) niet voor iedereen weggelegd[/quote
Jolan, deze zin heeft wat mij betreft wel enige uitleg nodig????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | omdat liefde impliceert dat je bij de ander wil zijn..... |
Je hebt in ieder geval wel je geloof in de liefde behouden Chatuliem....... Maar je hebt ook de praktische kant van een relatie, kan je van iemand verwachten dat iemand zijn hele ziel en zaligheid opzij zet om bij de ander te wonen? Je hebt vaak een leeftijd dat het niet makkelijk is om te switchen van baan, je hebt je sociale leven.......je hebt nogal wat om op te geven op onze leeftijden....... En wat is er dan mis met een weekendhuwelijk of zoals je wilt een LAT relatie.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:40
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Boeddha, Allah en meer goden zijn ook niet zichtbaar! Wat is het verschil? En Jezus is ook niet zichtbaar! En zeg niet dat ik niet gezocht heb! Ik heb nooit een antwoord teruggehad, dus daar ben ik klaar mee na al die jaren! Snap je? |
Lees jij wel wat ik schrijf of zeg ?????? Volgens mij heb je een muur om je heen waardoor je niet hoort wat een ander zegt.  Hoe zou dan een antwoord bij je binnen komen
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 6 december 2010, 18:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:41
|
|
|
|
Ik ben zo'n geval van "bindingsangst"! Maar toch wil ik, wanneer het zich aandient, graag een vaste relatie met alles erop en eraan... Het enige dat ik niét wil is in 7 sloten tegelijk lopen en iets moeten doen waar ik nog niet aan toe ben! Ofwel; ik vraag geduld en een beetje begrip! Is dat te veel gevraagd dan? Ben ik dan bij voorbaat al afgeschreven
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 6 december 2010, 18:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:43
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik ben zo'n geval van "bindingsangst"! Maar toch wil ik, wanneer het zich aandient, graag een vaste relatie met alles erop en eraan... Het enige dat ik niét wil is in 7 sloten tegelijk lopen en iets moeten doen waar ik nog niet aan toe ben! Ofwel; ik vraag geduld en een beetje begrip! Is dat te veel gevraagd dan? Ben ik dan bij voorbaat al afgeschreven  |
Ik weet er niet zoveel van maar misschien heb je bindingsangst ook in soorten?????? En niemand is toch ooit afgeschreven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:47
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Welk antwoord ik je zal weerleggen je zult het niet begrijpen daarom geef ik je ook geen antwoord hierop.
Shalom, |
Wat is dat nu weer voor een antwoord Anita Hoe kun jij bij voorbaat stellen dat iemand iets niet zal begrijpen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
|
|
|
|
|
Ik denk niet dat je afgeschreven bent dat is ook niet de doelstrekking van het topic. Meer hoe we met zijn allen er mee om kunnen gaan zodat het voor iedereen een positieve uitwerking heeft en begrip voor elkaar kunnen opbrengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Daar zit jij al 20 jaar boven
(ben je al lid van omroep max Willemijn ??) |
Ik ben nog wel jong van geest of telt dat niet?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt in ieder geval wel je geloof in de liefde behouden Chatuliem....... Maar je hebt ook de praktische kant van een relatie, kan je van iemand verwachten dat iemand zijn hele ziel en zaligheid opzij zet om bij de ander te wonen? Je hebt vaak een leeftijd dat het niet makkelijk is om te switchen van baan, je hebt je sociale leven.......je hebt nogal wat om op te geven op onze leeftijden....... En wat is er dan mis met een weekendhuwelijk of zoals je wilt een LAT relatie....... |
Met geduld gaat een LAT relatie over in een dagelijks bij elkaar zijn, wanneer er ware liefde in spel is!!!!.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 6 december 2010, 18:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:48
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Welk antwoord ik je zal weerleggen je zult het niet begrijpen daarom geef ik je ook geen antwoord hierop.
Wat ik verder wel wil zeggen is dat we alle dagen de momenten zijn dat we aan onze Heere God te blijven gedenken . We zijn vrijgekocht door het Bloed van het Lam. Houd gij uwe ogen gericht op onze hemelse Vader.
Shalom, |
Je opende dit topic wel Anita.......en ze vraagt je toch netjes wat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | laat maar staan, je stukje is hier en daar al gequote. dan zal iedereen zijn stukje moeten aanpassen. |
Volgens mij vroeg Sus dat aan mij, n.a.v. mijn eerdere reactie
Maar nee Sus, t hoeft van mij niet weg...en w.b. dat topic; De kerstman is nu onderweg, dies tegenwoordig razend populair
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 18:50