| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 19:58
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dat betekent dat Sus geen bindingsangst heeft, maar 22 jaar verschil gewoon nét iets te veel vind  |
Je bent geweldig Tessybear...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 19:58
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dat betekent dat Sus geen bindingsangst heeft, maar 22 jaar verschil gewoon nét iets te veel vind  |
Dat begrijp ik nog net Maar we hebben het toch over bindingsangst?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:00
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Wat probeer je nu te zeggen Mar, leuk die hoofdletters "groot"..... maar het zegt niets !!!!
Ik bespeur hier een wijzend vingertje van jou, richting een aantal mensen, dat ze de Liefde niet zouden hebben. Mijns inziens heb je dan zelf niet zo heel veel begrepen van datgene wat je schrijft ..... "LIEFDE ZOEKE ZICHZELF NIET....." Het ene verwijt na het andere verwijt schrijf je, en dan ga je strooien met die woorden ..... pas maar op voor de gloeiende kolen .....  |
Dat zijn jou woorden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:03
|
|
|
|
|
Spreken is zilver, zwijgen is goud. Dat is wat Anita zegt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:03
|
|
|
|
|
Er is een nationale uitzwaa moment vanavond in Hoek van Holland, vorig jaar ook al. Dit is specialal in het leven geroepen voor autisten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat er wel voor nodig is, is een goede basis van vertrouwen onderling, en dat is (vooral voor de ouderen) niet voor iedereen weggelegd[/quote
Jolan, deze zin heeft wat mij betreft wel enige uitleg nodig????  |
hoe ouder je bent, hoe groter de kans dat je het vetrouwen in een relatie of medemens verloren bent. als je dan enkel een weekend huwelijk hebt(mooi woord) dan moet je wel voldoende vetrouwen in elkaar hebben dat je elkaar ook trouw bent, omdat de kans dat je een ander tegen het lijf loopt simpelweg groter kan zijn als dat je samen woont. Met name als het ff niet lekker gaat in je LATrelatie ben ik bang dat je elkaar sneller ff vergeet als dat je bij elkaar woont.
al zie ik wel in dat dat voor iemand die beduveld is, moeilijker ligt als voor (misschien) een weduwe/naar of de bewust langdurige single.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:08
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | hahaha Leanne... ik kreeg gister nog een privechat met een jongen (eh... man) van 22 jaar... pfff... wat moet ik daar nou mee ?  |
suusje, je bent in één ding een kei! en dat is in offtopic gaan Jolan, die vast ook wel ergens goed in is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat begrijp ik nog net Maar we hebben het toch over bindingsangst????? |
Klopt helemaal
Hierbij even een korte tussenstand (graag correctie indien onjuist geformuleerd)
- Bindingsangst kan door veel verschillende dingen komen. Bijv. door een mislukte relatie of bang zijn een veilige vertrouwde wereld te moeten verlaten en dan maar af te wachten of het nieuwe avontuur zich positief ontwikkelt.
- Veel mensen willen te snel een relatie of hebben te weinig geduld, dus probeer rust en tijd aan een ander te besteden en goed naar elkaar te luisteren. Zodoende is er kans om dichter bij elkaar te komen en kan de angst zich omdraaien naar vertrouwen.
- Als je reageert op een profiel van iemand die bijv. 20 jaar ouder of jonger is dan moet je ook begrijpen dat die persoon liever geen contact wil omdat het leeftijdsverschil wat te groot is en dit niets met angst te maken heeft.
Laatst aangepast door
|
EGGIE989
|
op maandag 6 december 2010, 20:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:16
|
|
|
|
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie. Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 6 december 2010, 20:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:18
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Spreken is zilver, zwijgen is goud. Dat is wat Anita zegt. |
Je reageert nu een beetje flauw Mar........ Je komt wel met een heleboel verwijten en dan ineens zeg je ook maar niets meer.......dan had je je helemaal niet in deze discussie moeten mengen en niet met verwijten moeten komen.....dan was het spreekwoord van toepassing geweest........ Nu is het alleen maar erg makkelijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:18
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Klopt helemaal
Hierbij even een korte tussenstand (graag correctie indien onjuist geformuleerd)
- Bindingsangst kan door veel verschillende dingen komen. Bijv. door een mislukte relatie of bang zijn een veilige vertrouwde wereld te moeten verlaten en dan maar af te wachten of het nieuwe avontuur zich positief ontwikkelt.
- Veel mensen willen te snel een relatie of hebben te weinig geduld, dus probeer rust en tijd aan een ander te besteden en goed naar elkaar te luisteren. Zodoende is er kans om dichter bij elkaar te komen en kan de angst zich omdraaien naar vertrouwen.
- Als je reageert op een profiel van iemand die bijv. 20 jaar ouder of jonger is dan moet je ook begrijpen dat die persoon liever geen contact wil omdat het leeftijdsverschil wat te groot is en dit niets met angst te maken heeft. |
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die seksueel misbruikt zijn in hun jeugd!!!! Ben die ook tegen gekomen op CM.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 6 december 2010, 20:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:20
|
|
|
|
|
Een ander punt waar ik ook nog aan moet denken. Iemand die bindingsangst heeft vanwege een onverwerkte relatie heeft altijd de neiging je te zien als de ex. Iedere keer moet je bewijzen dat je niet zo bent als haar vorige relatie om uiteindelijk tot de ontdekking te komen, dat ze je toch niet gelooft en vertrouwt. Dan kan ze zeggen dat ze je liefheeft en dat ze niet zonder je kan, maar uiteindelijk zal het je nooit lukken de wonden van het verleden te doen vergeten en zul je altijd afgerekend worden op de zonde van de vorige relatie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:20
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | Ik reageer op Leanne haar stukje, mag dat niet ? |
Jawel maar het is een beetje off topic.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie. Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken??? |
Hoera , de opmerking waar ik op wachtte.
Hele lastige ja, ik heb er weleens wakker van gelegen en ben er nog steeds niet uit. Want als je dan het contact verbreekt of op een lager pitje zet voel ik mezelf ook weer schuldig.
Iemand een idee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:23
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Vergeet niet dat er ook mensen zijn die seksueel misbruikt zijn in hun jeugd!!!! Ben die ook tegen gekomen op CM. |
Yep, die nemen we ook mee en ook de mensen die fysiek en mentaal mishandeld zijn in hun jeugd (door wie dan ook)..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie. Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken??? |
Je hoeft je niet laten gebruiken chat. Maak dan zelf een keuze ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:25
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Hoera , de opmerking waar ik op wachtte.
Hele lastige ja, ik heb er weleens wakker van gelegen en ben er nog steeds niet uit. Want als je dan het contact verbreekt of op een lager pitje zet voel ik mezelf ook weer schuldig.
Iemand een idee? |
kwestie van te laag zelfbeeld. gewoon jezelf te goed vinden om misbruikt te worden in een relatie waar je jezelf niet prettig voelt.
hee... voor jou 10 anderen! 
door het zelfbewustzijn dat je uitstraald, kom je krachtiger over en geef je het signaal af dat jouw mening OOK telt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een ander punt waar ik ook nog aan moet denken. Iemand die bindingsangst heeft vanwege een onverwerkte relatie heeft altijd de neiging je te zien als de ex. Iedere keer moet je bewijzen dat je niet zo bent als haar vorige relatie om uiteindelijk tot de ontdekking te komen, dat ze je toch niet gelooft en vertrouwt. Dan kan ze zeggen dat ze je liefheeft en dat ze niet zonder je kan, maar uiteindelijk zal het je nooit lukken de wonden van het verleden te doen vergeten en zul je altijd afgerekend worden op de zonde van de vorige relatie... |
Dan is zo iemand misschien nog niet aan een andere relatie toe? Iedereen neemt zijn verleden mee maar je leeft vooruit Chatuliem, niet achteruit........en dat moet je je wel bewust zijn......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:30
|
|
|
|
Misschien meteen respecteren dat de persoon niet aan een relatie toe is en haar op dat gebied met rust laten? Als iemand toch aangeeft geen relatie te willen of aan te kunnen is dat duidelijk lijkt me, als je dan toch wilt gaan pushen is het in mijn ogen je eigen schuld dat je je aan het lijntje gehouden voelt. Ik ben in mn tijd als vrijgezel hier altijd heel duidelijk tegen iedereen die me aansprak geweest dat ik geen relatie zocht, dat helemaal niet aan zou kunnen en er ook geen behoefte aan had. En dan toch vol blijven houden dat je even rust nodig had maar daarna waren ze echt helemaal de ware voor me. In zo'n geval hou je dus niet iemand aan het lijntje maar wil iemand graag aan het lijntje gehouden worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dan is zo iemand misschien nog niet aan een andere relatie toe? Iedereen neemt zijn verleden mee maar je leeft vooruit Chatuliem, niet achteruit........en dat moet je je wel bewust zijn...... |
Misschien dat iemand die een persoon met bindingsangst treft het gevoel heeft niet serieus genomen te worden......ik zou ook liever hebben dat iemand voor 100% voor mij kiest ipv te blijven twijfelen(is zomaar een gedachte)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Je hoeft je niet laten gebruiken chat. Maak dan zelf een keuze .... | Dan kom ik bij mn eerste conclusie terecht, begin er dan gewoon niet aan, mijd mensen met bindingsangst, laat die eerst eens aan zichzelf werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Je bent geweldig Tessybear...  |
Nou! Geweldig genoeg om iemand om uitleg te durven vragen! Jammer genoeg had dat weer met een ander topic te maken
Kunnen we nou weer ff volwassen doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:31
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | kwestie van te laag zelfbeeld. gewoon jezelf te goed vinden om misbruikt te worden in een relatie waar je jezelf niet prettig voelt.
hee... voor jou 10 anderen! 
door het zelfbewustzijn dat je uitstraald, kom je krachtiger over en geef je het signaal af dat jouw mening OOK telt  |
Waar slaat dit op
"Self-esteem" zoals, dat de Here Jezus voor zijn lage zelfvertrouwen voor ons aan het kruis is gegaan, dat door Robert Schuller gezegd wordt in zijn boek ????
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 6 december 2010, 20:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:32
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dan is zo iemand misschien nog niet aan een andere relatie toe? Iedereen neemt zijn verleden mee maar je leeft vooruit Chatuliem, niet achteruit........en dat moet je je wel bewust zijn...... | Wat ook belangrijk is, is dat je je identiteit niet zoekt in de relatie maar vanuit jezelf. Je bent ook een persoon zonder die ander, die zelfstandig denken kan....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:33
|
|
|
|
Is er nou al duidelijk waar we het over hebben als 'jongeren'? En ja, ik lees veeeeel te weinig op het forum de laatste tijd ik weet het
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
[quote=LEANNE226]Misschien dat iemand die een persoon met bindingsangst treft het gevoel heeft niet serieus genomen te worden......ik zou ook liever hebben dat iemand voor 100% voor mij kiest ipv te blijven twijfelen(is zomaar een gedachte)[/quot
Waarom ga je er vanuit dat als je een weekend huwelijk hebt dan twijfelt? Is wel erg kort door de bocht...... Ik heb al eerder gezegd, kunnen ook gewoon praktische redenen zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Waar slaat dit op
"Self exteme" zoals, dat de Here Jezus voor zijn lage zelfvertrouwen voor ons aan het kruis is gegaan, dat door Robert Schuller gezegd wordt in zijn boek ???? |
neem gezellig nog n glaasje azijn, voor mijn part met roby samen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | neem gezellig nog n glaasje azijn, voor mijn part met roby samen  |
Dat gaat wel lukken Ik chloreer azijn nog beter.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 6 december 2010, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 20:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat ook belangrijk is, is dat je je identiteit niet zoekt in de relatie maar vanuit jezelf. Je bent ook een persoon zonder die ander, die zelfstandig denken kan.... |
Dat ben ik nu eens helemaal met je eens.......
|
|
| Naar boven |
|
|