ChristianMatch

Forum

Bindingsangst
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:10

TESSYBEAR731 schreef:
Nu ga je er dus per definitie van uit dat het iets te maken heeft met de ex, terwijl er nog zo veel meer redenen kunnen zijn om bindingsangst te hebben Twijfelende smiley
Nee, maar ik denk dat het hier het vaakste voorkomt. Vooral omdat je merkt in de bijdrages in de chat en op het forum dat veel vrouwen een hartgrondige hekel aan mannen hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:11

CHATULIEM619 schreef:
Nee, maar ik denk dat het hier het vaakste voorkomt. Vooral omdat je merkt in de bijdrages in de chat en op het forum dat veel vrouwen een hartgrondige hekel aan mannen hebben....

Nee Chat, sorry maar daar ga ik niet in mee! Dat is wat JIJ er uit haalt en je bent er al vaak genoeg op gewezen dat je daarmee een verkeerde conclusie trekt!
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:13

wat geloof je zelf..
ben ik nieuwsgierig naar.
ik vraag om hier geen teksten neer te kwakken, die worden al veel neer gesmeten..

wat geloof je? en met je eigen woorden..
wat geloof je , wat betekend geloof, hoe werk je dat uit in je leven.

GEEN BIJBELTEKSTEN!!....je eigen..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:13

pasta met pesto tomaat saus, basilicum, gehakt en een lekkere salade. mmmmmmmmmmmm

gr majaro
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:14

CHATULIEM619 schreef:
Het is wel erg kort door de bocht te verwachten dat de ander dat kan dragen en er niet onderdoor gaat. Het moet van twee kanten komen is mijn ervaring. Je kunt niet voortdurend blijven bevestigen en voortdurend het gevoel hebben dat je het niet goed doet....

Je stelt het wel erg zwart-wit.
Als het echte liefde is, dan kun je samen het geduld en de tijd opbrengen! En als het echt is, dan is er veel meer dan zgn voortdurend bevestiging vragen. Dan zijn er ook hele andere en mooie momenten samen!

Als ik jouw reacties zo lees, dan denk ik dat jij vrouwen tegen gekomen bent die niet echt voor jullie relatie wilden gaan en waar dan niet sprake was van échte liefde. Mijn excuses als ik het verkeerd interpreteer.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:14

ANNETTE792 schreef:
Misschien meteen respecteren dat de persoon niet aan een relatie toe is en haar op dat gebied met rust laten? Als iemand toch aangeeft geen relatie te willen of aan te kunnen is dat duidelijk lijkt me, als je dan toch wilt gaan pushen is het in mijn ogen je eigen schuld dat je je aan het lijntje gehouden voelt.
Ik ben in mn tijd als vrijgezel hier altijd heel duidelijk tegen iedereen die me aansprak geweest dat ik geen relatie zocht, dat helemaal niet aan zou kunnen en er ook geen behoefte aan had. En dan toch vol blijven houden dat je even rust nodig had maar daarna waren ze echt helemaal de ware voor me. In zo'n geval hou je dus niet iemand aan het lijntje maar wil iemand graag aan het lijntje gehouden worden.
Volgens mij gaat het niet om vrouwen, die erkennen dat ze nog niet aan een relatie toe zijn, die zijn tenminste eerlijk. Het gaat om vrouwen die het toch fijn vinden de aandacht van een man te hebben maar door hun bindingsangst zich niet aan deze man kunnen toewijden...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:15

MAR907 schreef:
Klopt geheel Tessybear...

Hoeveel vrouwen beseffen het, dat zij "verlating's" angst hebben???
Heb daar geduld mee, misschien dat het "LATTEN" overgaat in een relatie....
Als het naar Gods wil is, veranderd het.....
Je kunt daar ook voor bidden en/of God er om vragen...
Hij geeft antwoord.....
Ik heb zelf een dochter die het heeft...

Daarmee bedoel ik ook angst, zit verweven in " verlating's" angst....

Je hebt gelijk Mar, ik had je reactie aanvankelijk verkeerd begrepen. Excuus!
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:15

MARIANNE338 schreef:
och Wytske......wat heftig....
ook ik zal je meenemen in gebed. en ik wens je heel veel sterkte
het zal moeilijk zijn om steeds weer naar het ziekenhuis te moeten,
en dan maar weer uitslagen afwachten, en onderzoeken te moeten ondergaan.
Ik kwam nog een gedicht tegen, dat wil ik je niet onthouden...

Ga maar gerust naar Jezus
als je verdrietig bent
Hij zelf heeft hier op aarde
ook verdriet en pijn gekend.

Ga maar gerust naar Jezus
ook al is alles mis
Je kunt zo met Hem praten
vertel Hem wat er is.

Ga maar gerust naar Jezus toe
als jij je eenzaam voelt
Hij is zelf ook vaak alleen geweest,
Hij weet wat je bedoelt.

Ga maar gerust naar Jezus toe
en zeg Hem wat er scheelt
Hij vindt het fijn als jij met Hem
gewoon je zorgen deelt.

dank je wel......
waren moeilijke dagen...heb uitzaai in mijn bortstbeen, en moet verder voor bestraling..
ik was verdrietig, pijn, moe, geen energie,....
maar....wij zijn 1, zijn samen , mijn vader en ik..
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:17

TESSYBEAR731 schreef:
Je hebt gelijk Mar, ik had je reactie aanvankelijk verkeerd begrepen. Excuus!

Ik had het al begrepen Tess...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:17

JASMYN704 schreef:
Je stelt het wel erg zwart-wit.
Als het echte liefde is, dan kun je samen het geduld en de tijd opbrengen! En als het echt is, dan is er veel meer dan zgn voortdurend bevestiging vragen. Dan zijn er ook hele andere en mooie momenten samen!

Als ik jouw reacties zo lees, dan denk ik dat jij vrouwen tegen gekomen bent die niet echt voor jullie relatie wilden gaan en waar dan niet sprake was van échte liefde. Mijn excuses als ik het verkeerd interpreteer.
in mijn bijdrage staat niet voor niets is mijn ervaring. En de machteloosheid die je dan voelt valt met geen pen te beschrijven...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:20

LEANNE226 schreef:
LEANNE226 schreef:
Gelukkig mogen mensen dat zelf bepalen......een relatie word je niet op een gouden bordje aangereikt en dat schijnen veel mannen op cm wel te denken........je zoekt eerst op leeftijd,zoekt dan een leuk fotootje uit,praat een beetje.....en hoppa,tis voor de bakker,kost weinig abonnementsgeld,lekker handig.........of die vrouw wel een partner wil die 20 jaar ouder is of zit te wachten op "jou" is hier soms niet van belang,ze moet zich willen binden,niet zeuren,zich aanpassen en dankbaar zijn voor de aandacht(sorry,ik gooi er even wat frustraties uit )Je zou het ook kunnen vragen als het zo belangrijk voor je is;wat zoek je?wat hoop je te vinden?hoe denk je over trouwen?etc etc etc.......is niet raar hoor,om zulke dingen op een datingsite te vragen

hahaha Leanne... ik kreeg gister nog een privechat met een jongen (eh... man) van 22 jaar... pfff... wat moet ik daar nou mee ?

Weet je wat… ik verplaats het naar hier… Clown smiley
Zo goed Jolan ? Knipoog smiley Kussende smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 6 december 2010, 21:22
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:22

CHATULIEM619 schreef:
in mijn bijdrage staat niet voor niets is mijn ervaring. En de machteloosheid die je dan voelt valt met geen pen te beschrijven...

Ik begrijp je reacties volkomen. Heb zelf ook ervaringen op dat gebied.
Alleen probeer ik niet te verzanden in bitterheid en probeer ik juist er iets uit te leren en positief naar de toekomst te kijken (in de zin van evt met een partner). In vertrouwen op God!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:25

PIEKIE042 schreef:
wat geloof je zelf..
ben ik nieuwsgierig naar.
ik vraag om hier geen teksten neer te kwakken, die worden al veel neer gesmeten..

wat geloof je? en met je eigen woorden..
wat geloof je , wat betekend geloof, hoe werk je dat uit in je leven.

GEEN BIJBELTEKSTEN!!....je eigen..... Lachende smiley

Ik geloof in de Heere Jezus Christus Hij is mijn Alles mijn nr 1! Verliefde smiley
Al vanaf mijn 12e jaar heb ik mijn hartje aan de Heere Jezus gegeven en heb ik daar zeker weten geen spijt van gekregen en ben ik blij dat Hij mijn grootste Vriend is voor nu en altijd. Hij die mij nooit zal los laten waar ik ook heen ga of als ik ooit kom te sterven ben ik niet bang om te sterven want mijn leven ligt in Zijn hand en Hij kent mijn tijd dat ik bij mijn Heere nabij mag zijn. Lachende smiley
Door Bijbel te lezen ten alle dagen en te bidden voor mijn voedsel te danken voor alle mooie dingen waarvan ik mag genieten in wat de Vader mij schenkt.
Genieten van kleine dingen de vogel die fluit het mooie witte sneeuw doet smelten in de zon op die manier zie ik hoe machtig Heere God is. Lachende smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:26

CHATULIEM619 schreef:

Dat begrijp ik: Liefde is geduldig en verdraagzaam....
Toetst dat op jezelf, wanneer het niet lukt dan is het ook niet goed, ook dat hoor je van jezelf te accepteren en het niet als algemeen te zien....
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:29

CHATULIEM619 schreef:
Van elkaar houden en bindingsangst is eigenlijk contradictio in terminis. Wat stelt dat houden van voor als je de ander toch niet vertrouwt? En vervormt dan die bindingsangst niet tot verlatingsangst als dit zo doorgaat??? Want eigenlijk wil je niet zonder de ander, maar wil je ook niet met de ander...

wantrouwen en van elkaar houden kan prima los van elkaar staan.
wantrouwen na opgelopen deuken is niet zomaar te herstellen, ook niet met een nieuwe partner. en als er werkelijk echte liefde in het spel is, zal het voor de ander niet zo'n grote moeite zijn om te laten merken cq te bewijzen dat hij/zij juist wel te vertrouwen is. Juist als je van elkaar houd help je de ander uit liefde de angsten te overwinnen ook al gaat dit wat tijd kosten
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:29

JASMYN704 schreef:

Dat denk ik ook. Als de liefde echt is dan is er ruimte voor beide partners en mag bindingsangst geen overheersende factor zijn.

Om heel eerlijk te zijn zou je spontaan bindingsangst krijgen van de blindelingse haast die veel mannen ten toon spreiden. Waar blijft de romantiek, de omslachtige en voorzichtige aanpak van dit 'broze vaatwerk'?

Engeltje smiley

http://www.youtube.com/watch?v=LT4fkeZpvIc
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:30

LIELIE304 schreef:
Is er nou al duidelijk waar we het over hebben als 'jongeren'? Clown smiley
En ja, ik lees veeeeel te weinig op het forum de laatste tijd ik weet het Gefrustreerde smiley

wat zal bart blij met je zijn dat je als jonkie durft te reageren in zijn topic Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:33

SUSANNAH475 schreef:
hahaha Leanne... ik kreeg gister nog een privechat met een jongen (eh... man) van 22 jaar... pfff... wat moet ik daar nou mee ?

Weet je wat… ik verplaats het naar hier… Clown smiley
Zo goed Jolan ? Knipoog smiley Kussende smiley

Whahahahahahahaha
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:34

MAR907 schreef:
Lees jij wel wat ik schrijf of zeg ?????? Smiley die vol vragen zit
Volgens mij heb je een muur om je heen waardoor je niet hoort wat een ander zegt. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Hoe zou dan een antwoord bij je binnen komen Smiley die vol vragen zit

Sorry Mar! Wat schreef je dan? Ik heb helemaal geen muur om me heen! Ik sta elke ochtend op met een nieuw idee wat de nieuwe dag mij brengen gaat! En antwoorden krijg ik elke dag binnen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:36

Ziek
Ziek zijn,
en weer beter
worden, dat is in
een leven heel gewoon, maar
ziek zijn en ziek blijven, dat
is narigheid, die helaas, veel mensen overkomt,
die in hun lot dan zwijgend dragen, lijkt met
groot gemak, helaas is dat dan schijn, want blijvend
ziek zijn, is een grote kwelling, die samengaat met pijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:37

JOLAN931 schreef:
Whahahahahahahaha

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:38

DAVID923 schreef:
Ik denk dat je de strekking van de tekst, wat overigens ook een spreekwoord is, wel snapt, het is een stijlfiguur, ik noem je niet letterlijk een zwijn, beetje kinderachtig.

En de Bijbel is eenvpoudig te begrijpen, maar als niet wedergeboren heb je de Geestelijke oren/ogen niet om het te vatten.

En over je reactie dat je echt gezocht hebt, owja? welke Jezus dan?
Met heel je hart? vol schuld en zondebesef?
Als gematigd calvinist geloof ik ook dat je niet Jezus kan vinden als de Vader je niet trekt (joh 6) maar dat is een andere discussie.

alsnog een vriendelijke groet.

Dus jij zegt dat ik niet genoeg gezocht hebt! Waar baseer je dat op? Welke Jezus? Zijn er twee of drie dan? Of misschien wel vier? Verklaar je nader!
Nogmaals, het feit dat ik niet goed genoeg gezocht heb, daar ben ik klaar mee! Maar dat begreep we ws wel!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:41

AREND003 schreef:
Dus jij zegt dat ik niet genoeg gezocht hebt! Waar baseer je dat op? Welke Jezus? Zijn er twee of drie dan? Of misschien wel vier? Verklaar je nader!
Nogmaals, het feit dat ik niet goed genoeg gezocht heb, daar ben ik klaar mee! Maar dat begreep we ws wel!

Naar wie of wat heb je gezocht Arend?

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:41

Maandag 6 December, Hebt. 12: 1-3; De wedloop.

Op de tribune: de supporters! Veteranen: mensen die vroeger de wedloop gelopen hebben. Zij weten hoe moeilijk het is om vol te houden!
Op de baan: de renners. Klaar voor de start. De blokken die bij het oefenen om de benen worden gegespt, worden nu afgedaan. Dat verhoogd de snelheid! De renners hebben dan het gevoel dat ze veel vlugger dan anders kunnen lopen.
Op het erepodium: de oud-kampioen. Hij mag zitten aan de rechterhand van de keizer. Straks zal hij de erekrans uitreiken. Veel heeft hij te verduren gehad, maar het is hem gelukt: hij was de eerste, de grote kampioen!
De renners staan klaar. Het oog gericht op het erepodium, daar bij de finish. De supporters roepen: Vooruit, houdt vol, je haalt het vast!
Wie zijn, die supporters? Dan zijn de gelovigen die gestorven zijn, de aartsvaders, de mannen en vrouwen die zelf de loopbaan van het geloof achter de rug hebben. Het is een wolk van getuigen, een tribune, een hemel vol!
En die oud-kampioen? Dat is Jezus, de voleinder van het geloof, de leidsman. Hij heeft het kruis op zich genomen en dwars door het gejoel en hoongelach heeft Hij het einddoel bereikt. En nu zit Hij aan Gods rechterhand!

En de renners? Dat zijn wij! Weg met de blokken aan het been! Weg met de last van de zonde! Gods tijd is ingegaan!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:42

CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???

herkenbaar Chat...
Ik vraag me soms ook af wat het is dat een ander heeft (ikzelf heb idd. geen bindingsangst Tess... Knipoog smiley ), want het kan bindingsangst zijn, maar voor hetzelfde geldt is degene niet over een vorige relatie heen, dat heb ik ook al eens meegemaakt... en dat is dan ineens toch wat anders dan dat iemand zich niet durft te binden, dacht ik...
Ondertussen krijg jij waar hij bang voor was... hij verlaat je.
Ik denk dat het dan geen echte liefde was... anders zou diegene het geduld er wel voor kunnen opbrengen, toch ?
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:43

ANITA324 schreef:
Ik geloof in de Heere Jezus Christus Hij is mijn Alles mijn nr 1! Verliefde smiley
Al vanaf mijn 12e jaar heb ik mijn hartje aan de Heere Jezus gegeven en heb ik daar zeker weten geen spijt van gekregen en ben ik blij dat Hij mijn grootste Vriend is voor nu en altijd. Hij die mij nooit zal los laten waar ik ook heen ga of als ik ooit kom te sterven ben ik niet bang om te sterven want mijn leven ligt in Zijn hand en Hij kent mijn tijd dat ik bij mijn Heere nabij mag zijn. Lachende smiley
Door Bijbel te lezen ten alle dagen en te bidden voor mijn voedsel te danken voor alle mooie dingen waarvan ik mag genieten in wat de Vader mij schenkt.
Genieten van kleine dingen de vogel die fluit het mooie witte sneeuw doet smelten in de zon op die manier zie ik hoe machtig Heere God is. Lachende smiley

Shalom,

ben ik bijna helemaal mee eens....
mooi he!!
om zo een Vader te hebben die er altijd is..
ik ben ook met ons 2............
dank je voor je reageren.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:43

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 22 december 2010, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:46

CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???

Het breekpunt bepaal je zelf...hoe sterk is jouw elastieken koord..
de mijne was 3 jaar........en toen brak het en ik erbij..... dus.....stop zo snel mogelijk als je het idee hebt dat die ander je aan het lijntje houdt.

Als je twijfelt..vraag dan rust en afstand en tijd zodat die ander kan nadenken wat hij/zij nu echt wil..

Maar..hoe raar het wellicht klinkt in chr. nederland: denk aan jezelf.vanuit een lege bron kan je niet meer geven. Oftewel geef jezelf niet leeg maar heb lief zoals je jezelf lief hebt.

en misschien heeeeeel veel en heeeeeeeel lang praten voor je een relatie start???

ik heb de wijsheid niet in pacht maar bindingsangst is heel moeilijk , ook voor de persoon in kwestie.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:46

SUSANNAH475 schreef:
herkenbaar Chat...
Ik vraag me soms ook af wat het is dat een ander heeft (ikzelf heb idd. geen bindingsangst Tess... Knipoog smiley ), want het kan bindingsangst zijn, maar voor hetzelfde geldt is degene niet over een vorige relatie heen, dat heb ik ook al eens meegemaakt... en dat is dan ineens toch wat anders dan dat iemand zich niet durft te binden, dacht ik...
Ondertussen krijg jij waar hij bang voor was... hij verlaat je.
Ik denk dat het dan geen echte liefde was... anders zou diegene het geduld er wel voor kunnen opbrengen, toch ?

Ja, en toch he...angst kan echt een heleboel doen...
Angst kan er zelfs voor zorgen dat iemand die liefde bij zichzelf inderdaad niet toe durft te laten.
Maar om nu meteen te stellen dat het dan geen echte liefde was? Denk dat het daarmee erg kort afgedaan wordt. Als iemand op de een of andere manier niet de ruimte ervaart...(en dat hoeft echt niet altijd aan de partner te liggen)...om voorzichtig met die angst om te gaan en zo te gaan zien dat het ook anders kan...dan kan die angst zodanig op de voorgrond blijven dat het zelfs die (echte) liefde overschaduwt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:55

ANNETTE792 schreef:
Sinterklaas heeft me een tulbandvorm cadeau gegeven, dus we zullen het hier ook eens uitproberen Knipoog smiley

zorg dat je deze mix hebt annet, dan komt het zeker goed.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt met de groeten uit HOLLAND Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Die kakken niet in hè

Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 6 december 2010, 21:56
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 ... 6194 Volgende
Pagina 1602 van 6194