ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 15:32

beetje te laat jolan, maar ik was met vakantie

groetjes muischje muisch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 15:34

MARISKA601 schreef:

beetje te laat jolan, maar ik was met vakantie

groetjes muischje muisch

evengoed bedankt maris, je bent er tenminste weer nu!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 15:38

HANNAH810 schreef:
kunnen ze ook hun erfdeel opeisen wanneer je niet in gemeenschap van goederen trouwt, leanne?
dit is geen angst, dit is de voors en tegens afwegen, denk ik.....
het valt voor mij onder realistisch denken.
bovendien is het voor hen ook goed, als jij een financieel stabiel plaatje voor jezelf hebt, ze zijn immers nog niet volwassen, en je zorgt nog voor hen.
voor mij zou "het trouwen" echter wel heel belangrijk zijn, maar dat zijn persoonlijke overwegingen, die voor jou weer heel anders kunnen zijn.

Trouwen is voor mij ook enorm belangrijk(belangrijker dan geld) maar die beslissing komt ooit nog wel eens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 16:04

SUSANNAH475 schreef:
hahaha Leanne... ik kreeg gister nog een privechat met een jongen (eh... man) van 22 jaar... pfff... wat moet ik daar nou mee ?

Wat je daar mee moet????Euh........ Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 16:10

ik heb een vermoeden om welke jongen dit gaat trouwens.. ik heb al meerdere vrouwen over een 22 jarige gozer gehoord..

haha hij is wel erg! Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
LIELIE304
op dinsdag 7 december 2010, 16:12
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 16:23

LIELIE304 schreef:
ik heb een vermoeden om welke jongen dit gaat trouwens.. ik heb al meerdere vrouwen over een 22 jarige gozer gehoord..

haha hij is wel erg! Smiley met dichtgeplakte mond

Hij is erg.......eenzaam,maar pakt het,jammer genoeg,verkeerd aan......
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 16:26

LEANNE226 schreef:
Hij is erg.......eenzaam,maar pakt het,jammer genoeg,verkeerd aan......

Ja, eigenlijk is het gewoon een tikje verdrietig voor hemzelf ben ik van mening. Ik hoop maar dat hij óf verandert of een leuk meisje vind van zn leeftijd die m aankan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 16:29

ANGELIQUE327 schreef:
Vandaag maar es een hele dikke knuffel voor Herman388 Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Zelfs s'nachts om twee uur staat-ie voor me klaar! Das ware vriendschap!
Angy

Ik ben in 24 uur in paraat Angy
Tot straks
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 16:32

LIELIE304 schreef:
Ja, eigenlijk is het gewoon een tikje verdrietig voor hemzelf ben ik van mening. Ik hoop maar dat hij óf verandert of een leuk meisje vind van zn leeftijd die m aankan Knipoog smiley

Een vlindertje van 21 met een erg lieve glimlach misschien? Clown smiley Verliefde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 16:34

LEANNE226 schreef:
Een vlindertje van 21 met een erg lieve glimlach misschien? Clown smiley Verliefde smiley Knipoog smiley

Haha!Clown smiley waarom krijg ik nou het gevoel dat ik weer eens gekoppeld word? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 16:42

LIELIE304 schreef:
Haha!Clown smiley waarom krijg ik nou het gevoel dat ik weer eens gekoppeld word? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WMG150

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:14

JOLAN931 schreef:
geen Smiley met dichtgeplakte mond
pagina's vullen jolan
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:31

LEANNE226 schreef:
Trouwen is voor mij ook enorm belangrijk(belangrijker dan geld) maar die beslissing komt ooit nog wel eens Knipoog smiley

Beter is om voor het trouwen al goede afspraken te maken, dan is er duidelijkheid voor later, we worden, zoals je weet, niet allemaal samen oud.

Omdat Annette al 2 kinderen had, en ik een bedrijf, moesten we wel huwelijkse voorwaarden maken.
Ook in het testament moesten bepaalde zaken goed geregeld worden.
Er kunnen echt horrorscenarios ontstaan als je dan niet doet!!

Stel dat wij niets geregeld hadden, dus in gemeenschap van goederen getrouwd waren... Annette zou overlijden, dan was haar ex, als ouder van haar kinderen gerechtigd om het halve bedrijf en het halve woonhuis op te eisen.
Aangezien deze man een gat in zn hand heeft waar de gemiddelde vrouw jaloers op is, zou de erfenis van de kinderen smelten als een waterijsje midden juli op een spaans strand.

Vandaar dat ik iedereen maar 1 tip geven kan: trouw op huwelijkse voorwaarden en pas je testamenten aan!!!
(tip: zorg bijv. dat iedere erfenis bij de ontvanger NIET in de eventuele gemeenschap valt )
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:32

Nee joh, die gasten eten ze zo snel, hij de cake kan amper bekomen van de hitte van de oven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE378

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:40

Ik ben het niet met je eens dat als je in het stadhuis trouwt dat je dan voor God getrouwd bent. Want in sommige bijbelverhalen komt de poort niet eens voor. Zoals bij mozes of jakob. Als ik het goed zeg zo uit het blote hoofd. Ik denk dat je voor God getrouwd bent, als je elkaar helemaal bloot hebt gegeven. Zowel lichamelijk als geestelijk. Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben, anders moet je het me maar laten weten. Groetjes Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:52

BART817 schreef:
o?? maar ik ging toch al op huwelijksreis met pantertjuh? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
of kan jij dinsdag de cm-rekening niet meer betalen?

Clown smiley Clown smiley het blijfd leuk ook al is het de laatste min van mij cm abbo Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley bart het is te hopen dat jij de diepten er ook nog van in mag zien Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:56

LEANNE226 schreef:
Engeltje smiley

haha! je bent wel voorspelbaar hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
maar gisteravond had ik ook al een gevoel dat ze me wilden koppelen aan een gozer. Willen ze me hier weghebben ofzo? Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
LIELIE304
op dinsdag 7 december 2010, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 17:58

LIELIE304 schreef:
haha! je bent wel voorspelbaar hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
maar gisteravond had ik ook al een gevoel dat ze me wilden koppelen aan een gozer. Willen ze me hier weghebben ofzo? Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley

Misschien zijn we bang dat je overschiet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:05

BRAM677 schreef:
Hier is God duidelijk over in zijn woord, alle seks die buiten het huwelijk plaats vind is hoererij. Ik weet nu helaas geen tekst om deze uitspraak op te gronden, maar zal hier morgen verder op ingaan.

Het is ondertussen dinsdag,ik ben heel benieuwd naar die duidelijke teksten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:05

AANGENAAM334 schreef:
Graag wil ik hierop, zonder een polemiek te beoogen, reageren. Het hele leven van de christen zou een onafgebroken shabath dienen te zijn, iedere dag ieder uur dient aan de dienst van de Heer gewijd te zijn. Het is een oud-apostolische mening, die geen bijzondere feesten onderscheidde, omdat het leven in Christus hun een feest was geworden. Zie voor opmerkingen aangaande bijzondere dagen Rom 14:5+6, Gal 4:10 en Col 2:16. Toen de bloeitijd van het christendom verdween ontstond de behoefte om in de stroom van alle dag lichtpunten voor te stellen; christelijke feestdagen.

Daar ging volgens mij de discussie niet zo over........ Verraste, verbaasde smiley
Stukje gescheidenis zal bij velen wel bekend zijn maar is en was toen niet meer te realiseren voor de meeste mensen......
Dus de vraag van Zinga was gewoon: doe jij aan zondagsrust, niets meer en niets minder.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:07

Binnenkort de 1000ste reactie op dit topic........ Verraste, verbaasde smiley

Wie heeft het eigenlijk gestart???? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:08

JOLAN931 schreef:
Misschien zijn we bang dat je overschiet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Verliefde smiley ahhh wat zijn jullie toch lief voor me dat jullie zo bezorgd zijn! Verliefde smiley

Maar wees maar niet bang hoor
Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:15

LIELIE304 schreef:
Verliefde smiley ahhh wat zijn jullie toch lief voor me dat jullie zo bezorgd zijn! Verliefde smiley

Verraste, verbaasde smiley
Big sister is watching you! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:16

ZINGA672 schreef:
Als je ervan uitgaat dat "Home is where the heart is" dan is je plekje bij je nieuw gevonden partner als je daar echt van houdt. Wat is materie nu vergeleken bij een persoon? Een mooi huis maakt niet gelukkig. Een fijne baan kan dat wel, maar ook maar ten dele en geeft bovendien geen rotsvaste zekerheid. Ik kan ik me niet voorstellen dat je woonplaats, huis of baan je tegenhoudt in een relatie. Tenzij er kinderen in het spel zijn; dan kan het er weer anders uitzien denk ik.

Vandaar dus dat muziekje Knipoog smiley

GrZing!

Of klink ik nu weer te 'homeless'? Smiley die vol vragen zit

Speelt voor mij wel degelijk een rol Zinga, en terecht denk ik......
En dat heeft niets met kinderen te maken maar gewoon ook praktisch, ik hobbel niet gelijk mijn partner achterna als die op afstand woont.....en dat verwacht ik ook niet van de ander......
Nederland is nu ook weer niet zo groot.....
Ik realiseer me wel dat ik natuurlijk geen tientallen jaren meer hoef te werken en dat het te overzien is.....En daarna? Ach, dan komt er vast een oplossing........
Ik denk dat het als vrouw ook goed is om je zelfstandigheid te bewaren en niet alles op te geven voor een nieuwe relatie......
Je moet altijd zorgen dat je je eigen brood kan verdienen.........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE378

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:19

Willemsen, dat ben ik!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:20

LIELIE304 schreef:

Hou je ons wel op de hoogte Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
QUELINE346

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:23

MARIAN519 schreef:
"Vakantie houden van God, kan voortkomen uit jezelf te kort voelen schieten..."

Dit sprak mij ook aan.

Ik denk dat je man al bezig was met je te verlaten en toen ook van God wegging, hij voelde dat hij faalde ..in zijn huwelijk met jou..

Maar misschien dat een man het anders invult?

Mijn ex vervreemde ook langzaamaan van mij en misschien was hij al bezig met het ook langzaamaan van God weg te gaan of omgekeerd, het greep in elkaar net zoals zoveel dingen samenkomen..

Feit is dat het gebeurde en dat je niets kunt voorkomen...zelfs een scheiding niet...

Ja Marianne, ik denk ook dat Thomas dat bedoelt, maar weet het niet zeker! Toen mijn ex letterlijk had uitgesproken, dat hij vakantie wilde van God in 1997, duurde het echter nog 10 jaar voordat hij ons huis, al dan niet tijdelijk, verliet. Sinds 1997 ging het heel langzaam bergafwaarts met ons, heel subtiel, haast niet te merken. Geniepig zelfs.
Wijzelf hebben vele fouten gemaakt, maar ik onderschat de vijand van God ook niet, ik geloof dat scheidingen meehelpen veroorzaken een hobby van hem is. Ik vraag me af of wij niets (hadden)kunnen voorkomen, zoals jij stelt.
Héél veel niet, denk ik, maar hoe verklaren wij, dat de laatste 10 jaar het aantal scheidingen is verhoogd van 1 op 4 naar 1 op 3 huwelijken? Volgens statistische gegevens is het drastich gestegen deze decade.
Is jouw ex ook nog steeds vervreemd van God? Triest he.
groetjes
Queline
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:27

WILLEMIJN232 schreef:
Speelt voor mij wel degelijk een rol Zinga, en terecht denk ik......
En dat heeft niets met kinderen te maken maar gewoon ook praktisch, ik hobbel niet gelijk mijn partner achterna als die op afstand woont.....en dat verwacht ik ook niet van de ander......
Nederland is nu ook weer niet zo groot.....
Ik realiseer me wel dat ik natuurlijk geen tientallen jaren meer hoef te werken en dat het te overzien is.....En daarna? Ach, dan komt er vast een oplossing........
Ik denk dat het als vrouw ook goed is om je zelfstandigheid te bewaren en niet alles op te geven voor een nieuwe relatie......
Je moet altijd zorgen dat je je eigen brood kan verdienen.........

Ben ik met je eens. Maar in mijn beleving vind je in een andere omgeving ook wel weer werk, een huis en vrienden. Maar mss ziet het er voor mij wat anders uit dan voor anderen (geen familie, vrienden en kennissen door heel NL en al op veel verschillende plaatsen gewoond). k Ben kennelijk niet zo honkvast. Voor mij is Heaven echt mijn Home; ik ben thuis bij mijn Hemelse Vader, daar ga ik ooit voorgoed naar toe. En in die tussenliggende tijd probeer ik mij zo nuttig mogelijk te maken. Ik ervaar dit leven gewoon als erg tijdelijk. (Zonder overigens daarbij het belang van het maken van goede keuzes te onderschatten.)

Hm; om toch weer ff de link naar het topic te maken Knipoog smiley Ik geef niet zomaar alles voor een partner op. Als er iets opgegeven wordt dan is het voor God omdat ik denk dat de nieuwe situatie (partner, woning, omgeving) past in het plan dat God met mijn leven heeft.

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 7 december 2010, 18:31
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:28

WILLEMIJN232 schreef:
Binnenkort de 1000ste reactie op dit topic........ Verraste, verbaasde smiley

Wie heeft het eigenlijk gestart???? Smiley die vol vragen zit

(gewoon goed lezen...)
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 18:28

ZINGA672 schreef:
Als je ervan uitgaat dat "Home is where the heart is" dan is je plekje bij je nieuw gevonden partner als je daar echt van houdt. Wat is materie nu vergeleken bij een persoon? Een mooi huis maakt niet gelukkig. Een fijne baan kan dat wel, maar ook maar ten dele en geeft bovendien geen rotsvaste zekerheid. Ik kan ik me niet voorstellen dat je woonplaats, huis of baan je tegenhoudt in een relatie. Tenzij er kinderen in het spel zijn; dan kan het er weer anders uitzien denk ik.

Precies zinga...
Kinderen komen wel mee als ze zien dat hun ouder gelukkig is.
Kinderen zijn gelukkig wanneer de ouders ook gelukkig zijn.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 7 december 2010, 18:29
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 ... 6194 Volgende
Pagina 1607 van 6194