ChristianMatch

Forum

Exen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 13:36

HANNAH810 schreef:
hoogst waarschijnlijk wel, tess, of het zou iemand moeten zijn die nog nooit een relatie heeft gehad.......dat zou het anders maken.

en exen zijn tenslotte niet voor niets exen; ooit, in een ver verleden, hield je van hem meer dan van wie ook ter wereld............. Knipoog smiley

Yup! Daar gaan we dan maar van uit! Maar nu is dat iig niet meer het geval en dat is wel de situatie waar we NU mee leven...tis dus helemaal niet zo raar dat mensen eerder een negatief puntje zullen verzinnen dan iets positiefs, want hoe dan ook...je spreekt altijd vanuit pijn.

Maar nogmaals; ik vind het in beide gevallen niet echt nodig om daar details over te delen. Al was het, naast die privacy, ook alleen maar vanuit het standpunt dat het voltooid verleden tijd is, en nu niet zodanig van belang dat het op een openbaar forum hoeft te komen!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 9 december 2010, 13:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 13:37

ALOUS961 schreef:
Het is MOSTERD dus geen r voor de s.:)
en de vraagtekens mogen weg.

type foutje kan gebeuren he Verlegen lachende smiley
maar ik heb het aan gepast Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 9 december 2010, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:14

LEANNE226 schreef:
Je valt buiten zn +0 - 8 doelgroep Angel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hij ook buiten de mijne Leanne, nog lang niet droog achter zijn oortjes Engeltje smiley

gna gna...giffel gniffel Lachende smiley

Laatst aangepast door
ANGELIQUE327
op donderdag 9 december 2010, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:18

lieve cm-ers voor het kerstfeesie
ik heb 1 betalingen binnegekregen zonder cm naam erbij vermeld Smiley die vol vragen zit
nu weet ik dus niet wie ik die 2e mail toe moet sturen Geschokte, onthutste smiley
mail mij ff en help me uit de brand Knipoog smiley

verder mis ik nog 3betalingen Verlegen lachende smiley
als je niet komt meld je dan even via mail bij mij af
dank voor jullie medewerking. Kussende smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op vrijdag 10 december 2010, 00:04
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE378

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:25

Ik ben het wel met je eens jolan. Je hebt het heel goed neer gezet.

Laatst aangepast door
MARIANNE378
op donderdag 9 december 2010, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:34

DIKKIE717 schreef:
om eenvoudige reden,
als een koopman hoest lieg tie al... Clown smiley
in des koopmans hand is een bedrieglijke weegschaal,....
zeg dat niet tegen hem,dan jaag je ze op de kast,

Hoezo bevooroordeeld?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:41

CROSSROAD317 schreef:
Waar nog niet bij stil is gestaan is het volgende.

Bij een echtscheiding "deel" je de kinderen, je krijgt bezoekregelingen enz enz. Maar elke keer dat het kind naar de vader of moeder gaat, laat ze ook een vader of moeder achter. Voor het kind betekend dit in zekere zin, elke keer weer opnieuw afscheidt nemen van.....
Dit zou dus wel eens van heel groot belang kunnen zijn in hun verdere leven, met het oog op de bindingsproblematiek.
Maar ook de vader of moeder, zal dus elke keer afscheid moeten nemen van zoon of dochter.

Juist dit punt is in mijn gezin aan de orde.
Mijn oudste dochter heeft zeker wat last van bindingsangst, maar nog meer van verlatingsangst.

Het vertrouwen in de volwassen mens is enorm geschonden, zo erg dat ik vaker dan eens gedacht heb, was mijn ex maar dood gegaan, dat had voor de kinderen veel makkelijker geweest.
Nu kan dat heel kwetsend over komen voor de weduwen/weduwnaren onder ons, maar zo is het zeker niet bedoeld.
Juist door het weggaan en bedrog van haar vader, vertrouwd mijn dochter de volwassen mens niet meer, en mag ik gelukkig zijn dat ik als een van de zeldzamen haar vertrouwen weer heb. Iedere dag uit school vliegen de kinderen me om de nek alsof ze verwacht hadden me nooit meer terug te zullen zien.....Vaste vrienden/vriendinnen maken is er niet meer bij....Alles wordt als tijdelijk en dus onzeker bestempeld....wat doen sommige ouders hun kinderen aan.... Gefrustreerde smiley

Met mijn vriend is ze heel gelukkig, ze is gek op hem, evenals de andere kinderen, maar toch blijft het spoken in dat kleine achterhoofd...is het echt, is het nep, voor hoelang.... wacht maar een paar jaar, dan gaat hij er wel vandoor etc.

Ik denk dat de wordtel van de bindingsangst en verlatingsangst al in de jeugd wordt gelegd en zich ten goede of ten kwade ontwikkeld bij het opgroeien. In dat geval hebben wij als ouders daar zeker ons aandeel in.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 9 december 2010, 14:43
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:52

[edit: het is niet de bedoeling dat we hier exen gaan neersabelen, daar is dit forum niet voor bedoeld]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 9 december 2010, 18:05
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:56

ALOUS961 schreef:
goed idee en zeker wat regels. Als ik zo nu en dan lees hoe dat hier toe gaat...:)

respekt en genuanceerdheid lijkt me.......is belangrijk

wel respect!!

maar graag ongenuanceerd, en eerlijk voor je mening/standpunt, zonder de ander te veroordelen op zijn/haar ideeen
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 15:04

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 9 december 2010, 18:05
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 15:05

Effe geheel tussendoor; bindingsangst, komt juist voort uit verlatingsangst...immers, als je je niet bind (hecht), hoef je ook niet bang te zijn dat je verlaten word!
Andere optie is de angst voor afwijzing, maar ook die komt meestal voort uit de angst verlaten, en dus afgewezen, te worden. Daar hoeft echt niet lang overheen te gaan. Als je iemand net ontmoet, en diegene blijkt op de een of andere manier niets met jou te hebben, dan voel je je in principe ook verlaten d.m.v. die afwijzing..
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 15:14

TESSYBEAR731 schreef:
Effe geheel tussendoor; bindingsangst, komt juist voort uit verlatingsangst...immers, als je je niet bind (hecht), hoef je ook niet bang te zijn dat je verlaten word!
Andere optie is de angst voor afwijzing, maar ook die komt meestal voort uit de angst verlaten, en dus afgewezen, te worden. Daar hoeft echt niet lang overheen te gaan. Als je iemand net ontmoet, en diegene blijkt op de een of andere manier niets met jou te hebben, dan voel je je in principe ook verlaten d.m.v. die afwijzing..

Renate691 wees hier in een eerdere bijdrage al op, waar verder niemand op reageerde.
Als we spreken over bindingsangst moet je wel zorgen dat je daarmee hetzelfde bedoelt. Als dat niet het geval is, wordt een discussie wel erg verwarrend. Bovendien wordt de term bindingsangst ook wel eens misbruikt. Terwijl mensen eigenlijk een date niet durven voort te zetten, dan wel van de ander af willen, wordt de term bindingsangst dan maar uit de kast gehaald. Misschien is dat wel de reden waarom bindingsangst ineens zoveel voorkomt....
In het normale verkeer heb ik de neiging om te veronderstellen dat verlatingsangst inderdaad wel eens de hoofdrol zou kunnen spelen. Mensen willen zich een nieuw verlies of een nieuwe afwijzing graag besparen. Deze vorm van zelfbescherming is wel begrijpelijk, maar ontneemt vooral nieuwe kansen. Dat is jammer en dus ook onnodig. Als blijkt dat een date mislukt en die angst om afgewezen te worden komt op dat moment al boven, dan heeft Tess zeker wel gelijk.

Thomas die vindt dat iedere kans altijd een risico inhoudt. Maar zonder risico is er ook geen kans.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 december 2010, 15:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARTY909

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 16:24

We gaan er tegenaan! Zelf heb ik via skype een gebedslijn open tussen 20:00-21:00. Ik had t op mn hart gekregen om dit op te starten omdat ik een keer gebed deed cq genezing proclameerde voor iemand door de telefoon, waarop deze terstond genas. Het uit horen spreken van gebed en ook Gods woord uitspreken is krachtiger dan t schrijven. Voortaan komt deze erbij:

De skypenaam is gebedslijn.genezing

Geef anderen deze gebedsroom door op donderdags! Het is t beste ook zelf erbij te zijn als er gebeden wordt!

Handige is dat t gesprek gratis is en of je met video of alleen met geluid wilt spreken.
Wel wil ik je echte voornaam weten als ik je spreek. Ook als je de ziekte noemt gewoon in 1 of 2 zinnen of woord zeggen. Ook wil ik per persoon t gesprek niet onnodig lang maken zodat anderen ook kans krijgen.

Gods zegen en tot vanavond Knipoog smiley
Martin

Laatst aangepast door
MARTY909
op donderdag 9 december 2010, 16:27
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 16:40

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:03
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 16:47

MARTY909 schreef:
We gaan er tegenaan! Zelf heb ik via skype een gebedslijn open tussen 20:00-21:00. Ik had t op mn hart gekregen om dit op te starten omdat ik een keer gebed deed cq genezing proclameerde voor iemand door de telefoon, waarop deze terstond genas. Het uit horen spreken van gebed en ook Gods woord uitspreken is krachtiger dan t schrijven. Voortaan komt deze erbij:

De skypenaam is gebedslijn.genezing

Geef anderen deze gebedsroom door op donderdags! Het is t beste ook zelf erbij te zijn als er gebeden wordt!

Handige is dat t gesprek gratis is en of je met video of alleen met geluid wilt spreken.
Wel wil ik je echte voornaam weten als ik je spreek. Ook als je de ziekte noemt gewoon in 1 of 2 zinnen of woord zeggen. Ook wil ik per persoon t gesprek niet onnodig lang maken zodat anderen ook kans krijgen.

Gods zegen en tot vanavond Knipoog smiley
Martin

Goed initiatief Marty, alleen wel jammer dat het op exact hetzelfde tijdstip is als de gebedsroom Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTY909

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 16:50

Ik wil ook eerst kijken of er voldoende belangstelling voor is. Desnoods verleng ik t een half uurtje of doe t op een vrijdag... dan zijn de meesten de volgende dag vrij... eerst maar ff afwachten dus. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARTY909
op donderdag 9 december 2010, 17:21
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 16:52

Door mijzelf verwijderd.......

Laatst aangepast door
LEANNE226
op donderdag 9 december 2010, 16:53
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 16:54

GIBBY159 schreef:
Iedereen die negatieven uitlatingen heeft ten aanzien over zijn/haar EX en deze denkt te moeten uiten op een Christelijke Dating-site adviseer ik hulp te zoeken bij zijn/haar Kerkraad (Pastorale hulp) en deze duivelse gedachten bij hem/haar weg te halen en zicht te laten reinigen naar Gods Woord! Het mag toch niet zo zijn dat deze web-site wordt vervuild met negatieve Goddeloze gedachten van CM leden die met zichzelf geen raad weten? Wat mij betreft mag deze topic worden .GESLOTEN...!!!

Nou ja Gib..... Met alle respect, we zijn toch mensen?
Mijn kerkeraad bestaat uit keurig getrouwde heren, die amper weten wat een ex is. Het gaat helemaal niet om duivelse gedachten.
Zolang je daar nog echt mee behebt bent is het niet verstandig om op een datingsite te gaan zitten. Maar het simpel vaststellen van feiten kan toch geen kwaad?

Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 9 december 2010, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 16:57

GIBBY159 schreef:
Iedereen die negatieven uitlatingen heeft ten aanzien over zijn/haar EX en deze denkt te moeten uiten op een Christelijke Dating-site adviseer ik hulp te zoeken bij zijn/haar Kerkraad (Pastorale hulp) en deze duivelse gedachten bij hem/haar weg te halen en zicht te laten reinigen naar Gods Woord! Het mag toch niet zo zijn dat deze web-site wordt vervuild met negatieve Goddeloze gedachten van CM leden die met zichzelf geen raad weten? Wat mij betreft mag deze topic worden .GESLOTEN...!!!

Waarom zijn deze mensen gescheiden?
Niet omdat zijn/haar partner zweetvoeten had.
Nee, om vele redenen.
Mogen die mensen het niet uiten waarom zij gescheiden zijn?
En de gedachten die die mensen hebben over hun ex is puur menselijk.
Het woordje duivels en goddeloos gaat mij te ver.

Vele mensen worstelen al met de echtscheiding omdat God het verkeerd vind.
En nou mogen die mensen hun gevoelens toe naar hun ex niet uiten?

Hoeveel ongelukkige huwelijken zijn er?
God verbied immers echtscheiding.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:01

MARISKA601 schreef:
Waarom zijn deze mensen gescheiden?
Niet omdat zijn/haar partner zweetvoeten had.
Nee, om vele redenen.
Mogen die mensen het niet uiten waarom zij gescheiden zijn?
En de gedachten die die mensen hebben over hun ex is puur menselijk.
Het woordje duivels en goddeloos gaat mij te ver.

Vele mensen worstelen al met de echtscheiding omdat God het verkeerd vind.
En nou mogen die mensen hun gevoelens toe naar hun ex niet uiten?

Hoeveel ongelukkige huwelijken zijn er?
God verbied immers echtscheiding.

Chat vroeg om positieve reacties,om eindelijk eens de andere kant te horen maar dat gaat nooit lukken ben ik bang.........
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:03

LEANNE226 schreef:
Chat vroeg om positieve reacties,om eindelijk eens de andere kant te horen maar dat gaat nooit lukken ben ik bang.........

Ik ben er ook bang voor.
Als er zoveel positieve dingen waren was ik nooit gescheiden.
En ik denk dat dat voor velen geld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTY909

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:09

Handig zou zijn de mogelijkheid om je op de hoogte te stellen als op het forum op je posting een reactie komt. Die melding zou dan net zo moeten lopen als je een meldiing krijgt in je gewone email mailbox dus niet hier. Want dan zou je t alleen zien als je ingelogd bent. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:17

JOLAN931 schreef:
Ik ben er ook bang voor.
Als er zoveel positieve dingen waren was ik nooit gescheiden.
En ik denk dat dat voor velen geld.

Yep,en de rest houdt zich wijselijk stil Knipoog smiley

En ach,buiten dooit het al Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:20

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 9 december 2010, 18:06
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:22

Na de laatste reactie's begin ik mij af te vragen: wat verwacht iemand dan in een nieuwe relatie???

Negatieve ervaringen meenemen in de nieuwe relatie, gaat zeker niet lukken....
Oplossen kan een nieuwe partner het ook niet.
De liefde is wel erg zoek zoals het bij mij overkomt..

Positieve en negatieve ervaringen horen in balans te zijn.
Daarmee kan iemand een relatie en/of het verleden daadwerkelijk afsluiten.
Het wordt dan iets als van een "museum" in je leven met goede en slechte dingen....

Ik vind het knap dat Chatt deze topic opent. Het zegt mij een heel hoop...

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 december 2010, 17:51
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:53

TESSYBEAR731 schreef:

Now we talking, je hebt de kern te pakken....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:59

Ik ben ook een beetje verbaasd over de bittere reacties op dit topic.....
Eigenlijk is het geen beantwoorden van de vraag, ik geloof dat ik maar drie positieve reacties heb gelezen......
Ook ik ben gescheiden, ook ik heb mijn verleden en af en toe steekt dat toch nog weleens de kop op....
Maar ook realiseer ik me dat er-zoals iedereen die heeft- ook goede herinneringen zijn en met bitterheid kom je toch niet verder in je leven als dat nog zo dagvullend aanwezig is.......
We leven vooruit gelukkig en niet achteruit en inderdaad het is soms lastig vooral als er kinderen bij betrokken zijn.....Maar bitterheid maakt alleen jezelf ongelukkig en lost ook niets op......
En eigenlijk kan dit wel een boeiend topic worden want je haalt misschien de goede dingen weer naar boven toch?
Misschien een idee voor de mensen die die toch cynisch willen zijn hier een ander topic over te openen..... Smiley die vol vragen zit
Kunnen we hier verder met de positieve dingen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 9 december 2010, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:08

Dit topic gaat dicht, omdat het juist de andere kant op gaat. Het is niet de bedoeling dat je op ChristianMatch je ex neersabelt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:09

MARIAN519 schreef:
Mijn gerieflijke leventje is ook een drukke full-time baan. en toch..
Ik ben gezegend met gezonde kinderen die het prima doen in de maatschappij...ik heb veel vrienden en kennissen...familie die van me houd..
Ik hecht ook aan mijn zelfstandigheid maar ik geloof nu eenmaal dat je overal alles weer kunt vinden in een andere vorm...
En afstanden ..we praten over Nederland waar alles bereikbaar is met de auto of openbaar vervoer...
Ik heb in Griekenland gewoond..dan heb je de bergen en duurt het uren om ergens tekomen..
Geloof me.. het valt hier allemaal well mee..en ik ben ook realistisch...

Met realisme bedoel ik ook dat het als je ouder wordt ook niet zo makkelijk zal zijn weer een nieuwe baan te vinden die voldoet aan jouw eisen.......
Natuurlijk Nederland is niet groot maar denk even aan de files en het openbaar vervoer....Ik reis nu minimaal 2 uur per dag en vind dat echt genoeg.........en overal is een bakker en een kerk dat weet ik ook wel en daar gaat het ook niet om.......
Maar latten? Ik vind het nog niet zo'n gek idee, zeker niet als je wat ouder bent en alletwee nog je werkend leven hebt en niet bij elkaar in de buurt woont.......En waarom zou je persé een heleboel moeten opgeven om je partner achterna te gaan? Ik zou het van mijn partner niet durven vragen........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 9 december 2010, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 18:17

MAR907 schreef:
Now we talking, je hebt de kern te pakken....

Sja, geen beter deskundige dan een ervaringsdeskundige he! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1616 1617 1618 1619 1620 1621 1622 ... 6194 Volgende
Pagina 1619 van 6194