ChristianMatch

Forum

Christen zijn, en gaan scheiden???
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 20:16

QUELINE346 schreef:
Waarom we van deze zonde zo'n "halszaak" maken Pieter? Ik ben t met je eens, dat elke zonde zonde is, maar scheiding treft zóveel mensen, kinderen, ev.kleinkinderen, families, vrienden, verhuizen, verkopen, verdelen, verjaardagen, feestdagen, financien, verdriet, afwijzing, nou ja, noem maar op. Tenminste, als ik naar mn eigen scheiding kijk: het heeft gevolgen voor derest van ons/mijn leven, al zal de tijd, en God, veel verzachten, dat merk ik nu al wel. Gelukkig.
gr. Queline

IK geloof je en heb het zelf ervaren.

Maar wat denk je van verslaving...diefstal/fraude..misbruik.. met als gevolg rechtszaken ..detentie...om maar even een paar dingen te noemen.

Elke "zonde" is in mijn beleving even erg en heeft evenveel gevolgen.

Ik geloof dat God ons daarom ook voor zonde behoeden wil.

Zonde is toch nog altijd ..het doel missen..ongehoorzaamheid aan God die ons leert om je naaste lief te hebben als jezelf.

Liefhebben..hoe vullen we dat in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 20:29

BART817 schreef:
zijn er beperkingen dan?

dit is toch de knuffelhoek?? wanneer wordt er (weer) geknuffelt dan? of is dat te veel werk? of lijkt dit maar meer een soort spel?

bij dezen ik sta open voor knuffels, meerdere mogen ook.

of is dat overwerk, ... ... of overspel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

of wie heeft wat voor mij over?
krijg ik zeker de afdank-knuffels, straks moet ik t nog met een teddybeer doen... Huilende smiley, smiley in tranen

Ach Bart toch, heb je het zo moeilijk????

Maar je hebt gelijk hoor
Hier dan een dikke knuf.

hoop dat je vannacht weer lekker kan slapen.

Laatst aangepast door
MARIANNE129
op vrijdag 10 december 2010, 20:30
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 20:33

CROSSROAD317 schreef:
Gelukkig heb je het goed gelezen. Vergeven is een moeten, het is een opdracht. (Matt. 18: 21-22 + Rom. 12: 18-21)
Als vergeven niet lukt?? Je mag bidden in Jezus naam om vergeving, daarmee leg je, dat wat jou en je kinderen is aangedaan, bij het kruis. Dan hoef je het niet langer alleen te dragen, maar gaat Hij met je mee, Hij wil ook jouw lasten dragen.
Een denkfout is, denk ik, dat als je vergeeft je ook vergeet. Maar juist door vergeving zal het genezingsproces aanvangen.

Maar misschien wel het allerbelangrijkste.... Jezus is gestorven voor onze zonden, Hij schenkt aan iedereen die in Hem gelooft vergeving. Is het dan voor ons "onmogelijk" als kinderen van de Allerhoogste, diegene te vergeven die ons iets hebben/heeft aangedaan ??

Ik heb geleerd "Vergeving is, het recht om recht te halen, opgeven!!"

Een heel bekend lied, opwekking 629 spreekt hier over.

http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg

Precies het antwoord dat ik verwachtte te krijgen, en ook precies het antwoord waar ik niks mee kan, maar dat komt waarschijnlijk doordat jij en ik een geheel andere geloofsbeleving hebben. Ik kan wel gaan lopen roepen dat ik iemand vergeven heb, maar in mn hart voelt het toch echt heel anders.
Jezus schenkt iedereen die in hem gelooft vergeving, maar volgens mij staat daar wel bij dat we er om moeten vragen.En als je om vergeving vraagt geef je dus ook toe dat je iets verkeerd gedaan hebt.

Vergeven en vergeten zijn 2 heel verschilldende dingen dat klopt.
Maar hoe vergeef je iemand die door blijft gaan?
Wat er vroeger allemaal gebeurt voel ik verdriet over maar dat heeft een plekje, meestal is het niet aanwezig maar soms zijn er dingen waardoor het weer even bovenkomt, daar leer je mee leven en ik ben blij dat het verdriet is en niet langer boosheid.
Waar ik wel boos om ben is wat er tot op de dag van vandaag gebeurd.
Als je iemand vergeef ga ik er wel vanuit dat dingen veranderen. In mijn situatie verergerd het enkel maar. En als je dan vraagt of ik dat kan vergeven is het antwoord toch echt nee.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 20:36

HENK710 schreef:
Waarom zou je het niet waard zijn? Wat zegt een reactie van een ander in principe over jou? Wat zijn verder je verwachtingen waarmee je op deze site bent gekomen? Misschien kun je daar iets in doen om minder teleurgesteld te raken en hier toch een mooie tijd van ontmoeten (via forum, chat en eventueel in het echte leven) hebben. Want daar is CM voor bedoeld: het is een ontmoetingssite!

Ben het helemaal met je eens , Henk.
Ik heb hier ook een leuke tijd achter de rug, vind het nog steeds leuk , en hoop dat het leuk blijft.
Arjan , ik zie dat je hier nog maar 19 postings heb geplaatst, 'k zou zeggen ....... reageer wat meer op het forum. Ga eens naar een uitje, bijv. de picknick, doe eens mee met iets , bijv. zoals we vorige week hadden, de pakjezavond.
Ik noem maar wat voorbeelden.
en teleurstellingen ................die zullen er altijd blijven .
Ben zelf de afgelopen weken bezig geweest met een ander huis te kopen, 'k zag het helemaal zitten , maar toch ...... het is niks geworden.
Was ook een teleurstelling ( aan de ene kant) . Aan de andere kant zeg ik : 't is maar goed dat ik het niet heb gedaan. Ben wel een ervaring rijker ermee geworden en dat kan hier op CM ook.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 20:47

MARIANNE129 schreef:

Maar je hebt gelijk hoor
Hier dan een dikke knuf.

Aaaaaaaaah Marianne , dat vind ik niet eerlijk hoor.
Bart zit hier nog maar pas op de site , is veel jonger, en mij ken je toch nog wel van de picknick. En ik heb nog nooit een knuf van je gehad Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:15

VISSER278 schreef:
Bart zit hier nog maar pas op de site , is veel jonger, en mij ken je toch nog wel van de picknick. En ik heb nog nooit een knuf van je gehad Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley

Ach Visser toch, ben ik je hellemaal vergeten? Nou ga ik het ff heel goed maken.

KNUF VOOR VISSER
en dan omdat ik je al ontmoet heb NOG EEN DIKKE KNUF
en dan omdat je al een ouwe vent wordt NOG EEN EXTRA DIKKE KNUF

Heb ik het nu dan weer een beetje goed gemaakt??

ik heb nog nooit een knuf gehad hoor, en ik ben nogwel zo lief

Laatst aangepast door
MARIANNE129
op vrijdag 10 december 2010, 21:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:26

ANNETTE792 schreef:
Precies het antwoord dat ik verwachtte te krijgen, en ook precies het antwoord waar ik niks mee kan, maar dat komt waarschijnlijk doordat jij en ik een geheel andere geloofsbeleving hebben. Ik kan wel gaan lopen roepen dat ik iemand vergeven heb, maar in mn hart voelt het toch echt heel anders.
Jezus schenkt iedereen die in hem gelooft vergeving, maar volgens mij staat daar wel bij dat we er om moeten vragen.En als je om vergeving vraagt geef je dus ook toe dat je iets verkeerd gedaan hebt.

Wat er vroeger allemaal gebeurt voel ik verdriet over maar dat heeft een plekje, meestal is het niet aanwezig maar soms zijn er dingen waardoor het weer even bovenkomt, daar leer je mee leven en ik ben blij dat het verdriet is en niet langer boosheid.
Als je iemand vergeef ga ik er wel vanuit dat dingen veranderen. In mijn situatie verergerd het enkel maar. En als je dan vraagt of ik dat kan vergeven is het antwoord toch echt nee.

Inderdaad vergeven is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb mensen niet kunnen vergeven die mij gekrenkt hebben.
Ik laat het aan God over.
Het verleden kan je verwerken, maar toch neem je bepaalde
dingen mee naar de toekomst.
Het verleden heeft je gevormd tot wie je nu bent.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 10 december 2010, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:27

Peace,

Van Harte Gefeliciteerd

Een hele fijne dag gewenst.

Laatst aangepast door
MARIANNE129
op vrijdag 10 december 2010, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:36

ANNETTE792 schreef:

Vergeven kan iemand alleen als er berouw en om vergeving gevraagd wordt....een besef van....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:49

ANNETTE792 schreef:

Ik geloof dat zolang je ermee geconfronteerd blijft er alleen maar onmacht en boosheid is...dat was bij mij wel..het duurde maar en duurde maar..
Pas als er afstand is kun je aan vergeving toekomen.
En zo te horen is er die niet bij jou..
Geniet maar van alle andere goede dingen..doe ik ook...en..het helpt..zo genees je ook stukje bij beetje.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:55

THOMAS968 schreef:
Het verstoten van vrouwen en ze in een kwetsbare positie brengen was een vorm van machtsmisbruik en een gruwel in de ogen van God. Want echtscheiden in het Oude Testament was als vrouw verstoten worden door de man en leek niet op de huidige echtscheidingspraktijk. God is socialer dan je denkt en zijn wetten kwam toen ook al op voor de zwakkeren, al werd dat in de Nieuwtestamentische tijden wat meer benadrukt. Of hetgeen jij deed een gruwel in de ogen van God was, valt dus nog te bezien.

Thomas

Hallo Thomas

Ik ga er van uit dat het nieuwe testament niet zonder het oude kan of anders om maar het staat er zo en natuurlijk heb ik vergeving hier voor gevraagt en ga er ook van uit dat HIJ het me vergeven heeft maar ik weet ook niet presies hoe hier mee omte gaan.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 21:59

GIBBY159 schreef:
Er is heel wat gaande op deze site omtrent de problematiek van echtscheidingen...relatie en al wat dies meer zij... als ik betreffende topics lees Voor mij persoonlijk heb ik lering getrokken uit de gevolgen van mijn scheiding. Met name de verwerking er van om herhaling te voorkomen. In dit land kent de wetgeving een viertal gronden om te scheiden. Namelijk: overspel, kwaadwillige verlating gedurende een bepaalde tijd, veroordeling tot een gevangenisstraf voor een bepaalde periode, en mishandeling die tot gevangenisstraf leidt.

Vaak is de 1e grond (overspel) al de reden waarbij de tegenpartij dit als reden aanvoerd om te gaan scheiden. Helaas is de "leugen" bij dit soort echtscheidingen ook meestal schering en inslag is. In het Geloof aanvaardt men genoemde gronden niet állemaal, denk ik... De Heer kwalificeert ontrouw en het begerig zien naar een andere vrouw ...of de vrouw naar een andere man...al als echtbreuk. God tast daarmee naar de diepste motieven, God geeft overspel als de énige echtscheidingsgrond aan. Want...door overspel is is de wézenlijke band tussen betrokken man en vrouw al reeds verbroken, toch? Een huwelijk verdraagt nu eenmaal niét de introductie van een ander...een derde...naar mijn inziens. Bij zo'n reden is het beter om te scheiden. Zo staat het onder andere ook de wet in dit land. Dat wil nog niet zeggen dat bij élke vorm van overspel een scheiding vanzelfsprekend is De Kerk zal het nooit zo moeten opvatten naar mijn mening! Maar het tégendeel het zo mogen opvatten en álles in het werk stellen om de geschonden éénheid te herstellen.

Alleen...als bij dit overspel zich dergelijke omstandigheden voordoen, dat het uitzicht op herstel een onmogelijkheid is, zal de Kerk als levende God in Naam van zijn Zoon Jezus Christus de betrokken benadeelde man of vrouw door overspel...die in een gebroken wereld leeft m.i. een scheiding toestaan. Staat ook ergens in de Bijbel...dacht ik. Want al is het huwelijk
geen sacrament...toch zal de heiligheid en de onverbreekbaarheid van het huwelijk in mijn ogen zo hoog dient te staan dat het woord "onmogelijk" niet al té snel moet worden uitgesproken.

Hetgeen dat je hier neer zet, zou voor mij als weduwe betekenen dat ik geen enkele gescheiden vrouw, om daarmee een relatie aan kan gaan....
Ergens zegt het bij mij van binnen dat het niet kan kloppen....
Bij mij komt hiermee telkens de uitspraak van de Here Jezus naar boven weet niet echt waarom, maar Hij zegt: "ik ben de weg de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij."
Naar mijn inziens is er ook een weg van een nieuwe heiligheid in een huwelijk...

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 december 2010, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:06

MARTIN695 schreef:
Hallo Thomas

Ik ga er van uit dat het nieuwe testament niet zonder het oude kan of anders om maar het staat er zo en natuurlijk heb ik vergeving hier voor gevraagt en ga er ook van uit dat HIJ het me vergeven heeft maar ik weet ook niet presies hoe hier mee omte gaan.
Sjalom.
Martin

Het is wel van belang dat je het leest zoals het in die tijd bedoeld was en dat er sprake was van een heel andere samenleving. Manvrouwverhoudingen, eigendomsverhoudingen, bestuur, alles was anders. En je kunt wel zeggen dat het er zo staat maar dan lees je met westerse ogen. De wetgeving sloeg uiteraard terug op hun eigen tijd en was toen ook nuttig. Wat je leest wordt niet automatisch bedoeld. We moeten het christendom elke dag vertalen, bij mensen maar misschien ook wel in de politiek. Gij zult niet echtscheiden betekende oorspronkelijk gij zult als man uw vrouw niet verstoten - en terecht. Daarmee wil ik niet zeggen dat vandaag echtscheiden goed is, we weten allemaal, veelal uit ervaring, wel beter. Er staat niet altijd wat je er in leest, je moet wel bestuderen hoe het bedoeld is. Je oudste bedoelt het goed maar zit er naast. Hij zet je in de kou en daar ben jij niet verantwoordelijk voor maar hij.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 10 december 2010, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:19

MAR907 schreef:
Ik vind dit zo fout om je eigen pijn en verdriet te projecteren via de meest kwetsbare mensen die op deze aarde rond lopen...... (kinderen)...
Voor hun blijft de liefde voor hun moeder en vader altijd hetzelfde.....
Ook bij een scheiding...

Van dit soort gedichten zakt miijn broek af en worden mijn haren statisch, gaan recht omhoog staan.
Het is hetzelfde : "ik schop mijn hond zodat de omgeving ziet dat ik een slechte dag heb gehad."

Ik (Does) denk dat je als ouder zijnde idd wel degelijk meer kan zitten met het leed wat je kinderen is aangedaan, Dan je eigenleed.
En dat het niet altijd een kwestie van projecteren is.
Dat hangt helemaal van de situatie af, Je kunt niet zomaar alles over 1 kam scheren!
Als ik kijk naar mijn oudste dan breekt mijn hart als ik zie wat hem is aangedaan door zijn vader, En ja dan ben ik blij dat ik de omgangs regeling altijd heb tegen gewerkt....Ik kon niet anders, Ik heb aan het begin van die strijd nu ruim 12 jaar geleden gezegt, Ik wil mezelf en men zoontje recht in de ogen kunnen blijven kijken, Daarom heb ik doorgezet, En hem niet naar zijn vader laten gaan,
Ik reageer nu even op Mar omdat hij in zijn laatste stukje het over projectie had, Maar ook het stukje van Chatuliem doet even behoorlijk zeer... Want ook dat kwam bij mij over als over 1 kam scheren, Er zijn ook moeders die terecht hun kinderen niet naar hun vader laten gaan,
Helaas zijn er ook moeders die het wel doen om hun ex te treiteren,
Helaas zijn daar de moeders die het met gegronde redenen doen wel de dupe van.
Verder het stukje over vergeven daar is ook behoorlijk veel over gezegt en ook het moeten vergeven...En ja ik kan men ex vergeven wat ie mij heeft aangedaan... Maar wat ie mijn kind heeft aangedaan kan ik hem NOOIT vergeven, als ik zie hoeveel pijn verdriet en moeite het ventje heeft door wat zijn vader hem heeft aangedaan. Wil ik hem niet eens vergeven.
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:28

sorry voor alle veroorzaakte onrust, de strekking was eigenlijk dat ik iemand ken die persoonlijk ook met dit onderwerp worstelde. de juiste link blijkt toch simpel. dit was de link waarmee deze persoon zich geholpen voelde:

hoofdpagina:

http://www.christelijk-huwelijk.nl/

specifiek echtscheiding:

http://www.christelijk-huwelijk.nl/echtscheiding.htm

(sorry voor eerder genoemde links, dit is wel de juiste)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:28

MARIANNE129 schreef:
Ach Visser toch, ben ik je hellemaal vergeten? Nou ga ik het ff heel goed maken.

KNUF VOOR VISSER
en dan omdat ik je al ontmoet heb NOG EEN DIKKE KNUF
en dan omdat je al een ouwe vent wordt NOG EEN EXTRA DIKKE KNUF

Heb ik het nu dan weer een beetje goed gemaakt??

ik heb nog nooit een knuf gehad hoor, en ik ben nogwel zo lief

Dankjewel hoor Marianne, het klinkt welgemeend. Lachende smiley
Mijn weekend kan niet meer stuk.
En voor jou ook een hele, hele, hele dikke KNUF Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:32

MARIANNE129 schreef:

Maar je hebt gelijk hoor
Hier dan een dikke knuf.

bedankt hoor Marianne!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:34

VISSER278 schreef:

gaat niet vanzelf, je moet er wel naar 'vissen'... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:43

leuk die knuffels
(mits dit topic niets steeds richting off-topic doorschiet)

maar waar blijven de meiden? Huilende smiley, smiley in tranen

Lachende smiley met blinkend witte tanden de jongere(n) Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:48

BART817 schreef:
leuk die knuffels
(mits dit topic niets steeds richting off-topic doorschiet)

maar waar blijven de meiden? Huilende smiley, smiley in tranen

Lachende smiley met blinkend witte tanden de jongere(n) Coole smiley met zonnebril

NEEM VAN MIJ AAN:DAAR KAN JE WEL NAAR FLUITEN. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
JE KRIJGT EEN KNUFFEL VAN MARIANNE..........dankjewel marianne.
EN VAN JOU KANT KAN ER NOG NIET EENSÉÉN HEEL KLEIN KNUFFELTJE AF VOOR HAAR. SCHAAM JE. Boze smiley
JE MOEST EENS WETEN WAT VOOR LIEVE VROUW ZE IS.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:52

de pessimist krijgt misschien gelijk, maar de optimist heeft onderweg meer plezier.
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 22:57

VISSER278 schreef:
NEEM VAN MIJ AAN:DAAR KAN JE WEL NAAR FLUITEN. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
JE KRIJGT EEN KNUFFEL VAN MARIANNE..........dankjewel marianne.
EN VAN JOU KANT KAN ER NOG NIET EENSÉÉN HEEL KLEIN KNUFFELTJE AF VOOR HAAR. SCHAAM JE. Boze smiley
JE MOEST EENS WETEN WAT VOOR LIEVE VROUW ZE IS.

ik snap je reactie niet geheel,

ik gun marianne zeker een knuffel, en nee ik weet niet wat voor aardige vrouw zij is.
voor wat ik nu zie weet ik alleen dat ze waarschijnlijk als persoon aardiger is dan jij.

verder weet ik niet wát voor knuffel jij in gedachte had,
ik ging er vanuit dat de knuffel die ze me gaf, een knuffel is die wanneer je knuffelt...
je de persoon vanzelf terugknuffelt...
jij bepaalt anders???

nog bedankt voor de tip, ik zal voortaan harder fluiten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ffffffffffffffffffffffffffffftttt!!!

(elk moment nu Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt of ik spel t verkeerd? Knipoog smiley )

.

Laatst aangepast door
BART817
op vrijdag 10 december 2010, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:01

.......and so the battle (om Marianne) begins......
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:11

Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag Lachende smiley

Shalom,

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 15 december 2010, 23:51
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:17

beetje laat voor een topic start, maar wat vind jij ervan?

ik begin: ik zeg dan gewoon:

doei-doei-ween

ter info: bij ons in Amsterdam zie ik geen halloween,
en al jaren zelfs geen sintmaarten meer...
(gelukkig maar, maar toen ik jong was was t wel leuk)
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:21

maar ik heb ook een vraag, wat is dit topic anders dan het andere cm-echtscheiding-topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1603
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:24

Waarom ik stop met cm omdat ik mij teveel tijd bestee aan cm is dat op forum of in de chatbox ik kom amper toe in mijn praktijk van het leven waarop ik alles versloer. Zo heb ik ongeveer 3 jaar hier op gezeten en af en toe had je een mailtje van iemand ontvangen of de meeste keren was dat ik een leuk profiel van iemand zag en ging mailen naar die persoon in kwestie. Het is alleen mijn ervaring dat ik altijd de verkeerde personen tegen kom daarom dat ik mij niet meer zelf reageer op die van iemand profiel als het mij intreseert.
Als iemand mij qwa profiel is geintreseert dan wacht ik liever dat de mans persoon zelf die stappen onderneemt om mij 1e die berichtje te versturen.
Hoe dan ook mijn tijd heb ik hier wel gehad en wil ik meer tijd voor God maken.
Mijn oude leven weer benutten door te gaan lezen, handwerken, sociaal omgang met mijn vrienden in omgeving, enz.
Verder wil ik iedereen bedanken en ik wens jullie het allerbeste toe.
Dat de Heere jullie nabij mogen zijn en weetje eens komt diegene wel op je pad.
Daar hoef je niet bang voor te zijn want onze Vader kent ieders harten.

Hartelijke groet,

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:29

HENK710 schreef:
Ik (Does) denk dat je als ouder zijnde idd wel degelijk meer kan zitten met het leed wat je kinderen is aangedaan, Dan je eigenleed.
Dat hangt helemaal van de situatie af, Je kunt niet zomaar alles over 1 kam scheren!
Als ik kijk naar mijn oudste dan breekt mijn hart als ik zie wat hem is aangedaan door zijn vader, En ja dan ben ik blij dat ik de omgangs regeling altijd heb tegen gewerkt....Ik kon niet anders, Ik heb aan het begin van die strijd nu ruim 12 jaar geleden gezegt, Ik wil mezelf en men zoontje recht in de ogen kunnen blijven kijken, Daarom heb ik doorgezet, En hem niet naar zijn vader laten gaan,
Ik reageer nu even op Mar omdat hij in zijn laatste stukje het over projectie had, Maar ook het stukje van Chatuliem doet even behoorlijk zeer... Want ook dat kwam bij mij over als over 1 kam scheren, Er zijn ook moeders die terecht hun kinderen niet naar hun vader laten gaan,
Helaas zijn er ook moeders die het wel doen om hun ex te treiteren,
Helaas zijn daar de moeders die het met gegronde redenen doen wel de dupe van.
Verder het stukje over vergeven daar is ook behoorlijk veel over gezegt en ook het moeten vergeven...En ja ik kan men ex vergeven wat ie mij heeft aangedaan... Maar wat ie mijn kind heeft aangedaan kan ik hem NOOIT vergeven, als ik zie hoeveel pijn verdriet en moeite het ventje heeft door wat zijn vader hem heeft aangedaan. Wil ik hem niet eens vergeven.

Does, ik heb het niet over omgang regelingen. Wel over het hart van een kind.
Zelf heb ik gezien wat het kinderen doet wanneer een vader van hun overleden is, ondanks hetgeen dat wat hij hun aandeed en vervolgens de partner die al enige jaren gescheiden was van hem zegt: "het doet mij wel wat...." Dat zijn momenten waar je een kinderhart leert kennen...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:38

HENK710 schreef:

Er zijn ook moeders die terecht hun kinderen niet naar hun vader laten gaan,

En ja ik kan men ex vergeven wat ie mij heeft aangedaan... Maar wat ie mijn kind heeft aangedaan kan ik hem NOOIT vergeven, als ik zie hoeveel pijn verdriet en moeite het ventje heeft door wat zijn vader hem heeft aangedaan. Wil ik hem niet eens vergeven.

er zijn ook vaders die er zelf voor kiezen hun kinderen na de scheiding volledig los te laten, omdat de investering van tijd, energie en benzine hen teveel is......
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:53

HENK710 schreef:
Ik (Does) Wil ik hem niet eens vergeven.

Ben blij dat de Here Jezus zulke haat gevoelens nooit geuit heeft.

Wat zegt Hij wel voor ons als volwassenen??? "kijk naar hun....... want van hun is het koninkrijk"

Spreuk:
Het evangelie is veel te ingewikkeld voor volwassenen.
Alleen een kind kan het begrijpen.
(naar Matthéüs 18:3)

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 11 december 2010, 00:14
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1622 1623 1624 1625 1626 1627 1628 ... 6194 Volgende
Pagina 1625 van 6194