| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:16
|
|
|
|
ROLAND867 schreef: Dank Mar voor je bijdrage heb je ook inhoudelijk een mening in deze ?
groet
je vraagt naar mijn mening, ik zal die geven....
Ik begin met een basis, dat is het volgende:
Toen de Satan Evan trof zegt hij "wanneer je van deze vrucht eet dan wordt je gelijk aan God".....Tevens zou dan de ogen van de mens geopend worden....
Dat is de taal van de satan... spreekt de mens aan met "selfexteem" (zelfverhoging), want de mens heeft een lage zelf beeld...men voldoet er nog niet aan???
Wat constateerd Eva: "En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze(voelt goed), en dat hij een lust was voor de ogen(ziet er goed uit), ja, een boom, die begeerlijk (verlangen naar) was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at."
De taal van je stuk spreekt precies hetzelfde taal van een gevallen engel.... Dezelfde gevoelens, lust, verlangen naar, plus verhoging (gelijk zijn aan God) staat erin vermeld...
Ik geloof in een weg tot God alleen door de Here Jezus.. Hij is de enige weg tot God, de waarheid en het leven.... Alleen door Hem wordt de mens weer Zijn evenbeeld Hij doet dat voor de mens.... Niet wij zelf doormidel van (spirituele) zelfverhoging.....
Een heel listig stukje, want de bijbelse fassetten komen erin voor.....
God is inderdaad "ECHAD"....maar niemand heeft Hem gezien behalve de Zoon.....
Mar907.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:17
|
|
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:19 Hi Mar
Dank voor je mening
Het is geen listig stukje hoor Het is een stuk hoe je God kan beleven En natuurlijk zijn er mensen die daar dan Satan in zien zo is het al door de eeuwen heen Wij met onze mensen gedachtes en mensen handelingen schijnen te weten hoe God alles bedoeld heeft. Sterker sommige staan er op voor dat zij weten .
Maar niemand weet alleen God volgens mij.
In het stuk raakte mij het volgende namelijk Liefde liefde in jou voor hem. ook vind ik het mooi als ik naar Gods evenbeeld ben geschapen dat ik in al mijn menselijkheid een stuk van hem in me draag . En dat stu k wat ik van hem in me draag elke dag weer mag geven aan anderen namelijk liefde de liefde voor de natuur de liefde voor mijn famillie de liefde voor alles . want God is tenslotte alles . En ik mag rond lopen in zijn creatie die hij met alle liefde voor ons heeft gemaakt Na de zondeval is zonde op ons neergedaald . we hebben elke dag beproevingen strijd in en met ons zelf wat is goed wat is kwaad . het mooie als je hart spreekt weet je wat God bedoeld. En daar hoef je volgens mij (mijn mening) alleen maar voor te luisteren en om je heen te kijken . Ik zie momenteel sneeuw neervallen is dat mooi is dat God ja dat is God want het is een onderdeel van zijn creatie
Alles is God en hoe je tot hem komt maakt niks uit ( mijn mening) En hoe andere daar komen maakt niks uit. Maar vertel me aub niet dat ik duivels bezig ben enzo want dat is te simpel . Haal die angst uit het geloof ( aangebracht door mensen voor macht) en geloof oprecht. En zei Jezus niet wees zoals de kinderen ? en wat doen kinderen die zijn lief die hebben simpele oplossingen , die hebben fantasie. die kijken onbevangen naar zaken ,die zijn niet belast ik ben blij dat ik niet het kind in mezelf ben verloren Groet Roland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:17
|
|
|
|
Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....
Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen.... Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur.... God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:18
|
|
|
|
Mar God creeerde de hemel en de aarde toch?
Of is dit een andere aarde geworden ?
ik denk van niet we lopen dus rond in zijn creatie zijn wereld voor ons geschapen en daar hoor sneeuw ook bij, en stormen, en mooi weer, en dag en nacht. alles
Alle die zaken die in jezelf afspeelt die zie je ook om je heen je voelt God je ziet God
btw de duivel heeft nooit iets te doen gehad met gods creatie namelijk de aarde en de hemel zodoende kan wat je in de natuur ziet nooit duivels zijn .geen enkel dier geen enkele plant niets...
Maar goed voor jou is sneeuw niet goddelijk en of niet zo bedoeld .kan je mij een rijtje geven wat niet goddelijk is of niet bedoeld in de natuur ?
durf jij op die stoel te gaan zitten ?
ik niet ik ben slechts een korrel zand
groet
Ps is sneeuw geen uitdaging hoeveel gescheld en gevloek zal er niet zijn gladde wegen ongelukken file s enzovoort. en wie zal er vloeken en wie zal op dat moment zijn mond houden en dragen
Sneeuw is een verzoeking als je het dan vanuit het geloof bekijkt een oooh zo door God bedoeld
wederom mijn mening
Roland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:20
|
|
|
|
| ROLAND867 schreef: | Mar God creeerde de hemel en de aarde toch?
Of is dit een andere aarde geworden ?
ik denk van niet we lopen dus rond in zijn creatie zijn wereld voor ons geschapen en daar hoor sneeuw ook bij, en stormen, en mooi weer, en dag en nacht. alles
Alle die zaken die in jezelf afspeelt die zie je ook om je heen je voelt God je ziet God
btw de duivel heeft nooit iets te doen gehad met gods creatie namelijk de aarde en de hemel zodoende kan wat je in de natuur ziet nooit duivels zijn .geen enkel dier geen enkele plant niets...
Maar goed voor jou is sneeuw niet goddelijk en of niet zo bedoeld .kan je mij een rijtje geven wat niet goddelijk is of niet bedoeld in de natuur ?
durf jij op die stoel te gaan zitten ?
ik niet ik ben slechts een korrel zand
groet
Ps is sneeuw geen uitdaging hoeveel gescheld en gevloek zal er niet zijn gladde wegen ongelukken file s enzovoort. en wie zal er vloeken en wie zal op dat moment zijn mond houden en dragen
Sneeuw is een verzoeking als je het dan vanuit het geloof bekijkt een oooh zo door God bedoeld
wederom mijn mening |
Roland ik heb onze reactie's verplaatst naar een ander topic (schepping (naar Gods beeld)).
Daar kunnen we verder reageren over deze onderwerp.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 18 december 2010, 14:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:21
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Roland ik heb onze reactie's verplaatst naar een ander topic (schepping (naar Gods beeld)).
Daar kunnen we verder reageren over deze onderwerp. |
Mooi topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:25
|
|
|
|
| ROLAND867 schreef: | Ja daar ging het over
Sex voor het huwelijk oftewel sex in een relatie. Ik denk dat het er vanzelf van komt.
en er is een verschil tussen lust en sex in een relatie imo
lust sex is hoereren maar in een relatie waar je met goede intentie bent ingegaan en het blijkt dat de ander alleen lust had .Waar ligt dan jou schuld ?
en degene die kwaad worden die het niet krijgen het alles of niets kan je stand te pede de deur wijzen dan maar niets totaal geen waarde dat soort mensen die zitten in het lagere denken en handelen (mijn mening) .en dat geeft zoveel ellende kan je het beste voor weg rennen . Wil ik bij opmerken maar dan ook geen geknuffel vooraf meteen ook zeggen wat je wil in een relatie.wil je alleen vriendschap duidelijk zijn .
maw er niet instappen ooh tis allemaal zo leuk verliefde signalen afgeven en als het er dan van komt nee... dat effe niet
duidelijkheid en niks verwachtten |
Roland, je zegt, het komt er vanzelf van, dat is het nu, het mag niet, staat toch in de Bijbel. Ik geloof ook wel, als je een fijne relatie hebt en niet toegeeft aan die gevoelens, er een spanning kan gaan ontstaan in de relatie, je wordt dan geremd, dus alle spontaniteit verdwijnt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLAND867
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:26
|
|
|
|
ok Mar heb het gevonden
groet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:29
|
|
|
|
| ROLAND867 schreef: | ok Mar heb het gevonden
groet |
Zou sneeuw van de boze zijn, al het goede komt van boven, dus ook de sneeuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:32
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Roland, je zegt, het komt er vanzelf van, dat is het nu, het mag niet, staat toch in de Bijbel. |
Het laatste daar heb ik heel veel moeite mee Eva. Het komt over als een vingerwijzing vanuit de christendom...
Tot nu toe vind ik nog geen duidelijke aanwijzing vanuit de bijbel, beter gezegd van God zelf wat betreft: SEX VOOR HET HUWELIJK...
De grondvraag is, wanneer ben je voor God aan elkaar verbonden (alszijnde "echad" (een))?????
Wordt dat bepaald door een boter briefje (waar trouwens velen een probleem mee hebben). Of door iets anders....???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 18 december 2010, 14:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLAND867
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:33
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Roland, je zegt, het komt er vanzelf van, dat is het nu, het mag niet, staat toch in de Bijbel. Ik geloof ook wel, als je een fijne relatie hebt en niet toegeeft aan die gevoelens, er een spanning kan gaan ontstaan in de relatie, je wordt dan geremd, dus alle spontaniteit verdwijnt. |
ja het is een stelling
tussen Gods wetten en gevoelens. En als je Gods wetten weet dan is het dubbel zo erg je kan je nergens meer achter verschuilen En je bent ook mens met aardse gevoelens
Vind het heel moeilijk
Ik weet wel ineens me vraag aan God God waarom heb je me zo menselijk gemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLAND867
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:37
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het laatste daar heb ik heel veel moeite mee Eva. Het komt over als een vingerwijzing vanuit de christendom...
Tot nu toe vind ik nog geen duidelijke aanwijzing vanuit de bijbel, beter gezegd van God zelf wat betreft: SEX VOOR HET HUWELIJK...
De grondvraag is, waneer ben je voor God aan elkaar verbonden (alszijnde "echad" (een))?????
Wordt dat bepaald door een boter briefje (waar trouwens velen een probleem mee hebben). Of door iets anders....??? |
door iets anders hoe voelt het ben je samen hou je van elkaar weet je het zeker
je noemt dat dus echad 1 zijn heel mooi Mar
Laatst aangepast door
|
ROLAND867
|
op zaterdag 18 december 2010, 14:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:37
|
|
|
|
[quote=GIBBY159]Dat ben ik niet met je eens...althans wat jij in je laatste regel beweert! Denk jij dan dat jij sterker bent dan de drank? Klinkt wat cliché matig...maar toch! De LIEFDE zit in je hart maar... OOK TUSSEN je oren! Dus...drank (mis)gebruik op een ongecontroleerde manier is op den duur ALTIJD funest!
Bert168: ook ik ben sterker dan drank,dat kan ik rustig zeggen omdat ik er niks mee heb zoals ik al eerder zei. ik heb wel eens een keer iets anders geprobeerd dan bier,in oostenrijk noemen ze het een ''snapsy''ofzo... zo'n klein glaasje met een soort drank erin...jevever,beerenburg ofzo? dat moest ik in 1 keer achterover gooien-zo is de traditie schijnt het- maar dat durfde ik dus niet,was bang dat ik miss wel van mn stokje zou gaan ..haha heb er vervolgens een uur over gedaan,en was blij dat het glaasje leeg was!
ik kan me dus ook echt niet voorstellen dat iemand in één avond een krat bier op kan,waar volgens mij echt geen smaak aan zit. laat staan 5 glazen bier ofzo,waarvan ik al zeker over m'n nek ga. kennelijk ben ik een uitzondering daarin,ik ken niemand die die eigenschap ook heeft ?
hoe kan iemand zoveel dorst hebben vraag ik me dan af,je moet er alleen maar van naar de WC volgens mij,zonde van het geld eingelijk toch? wat ik nog wel eens drink is een glaasje wijn,hier zit wel smaak aan vind ik,en heb de indruk dat het ''de keel streelt'' om het zo maar eens uit te drukken. maar ook met de wijnfles kan het wel een jaar duren voordat ie leeg is,ik had een klein flesje in mn kerstpakket van een jaar geleden,en die is een paar weken geleden geopend en nu net leeg. heb de helft maar weggegooit omdat de wijnfles geopend was geweest,en de wijn niet lekker meer was,na een paar weken.
mijn motto is dan ook:aan de drank zijn geeft geen weerklank,maar dan wel aan de FRIS-drank haha..
groet, Bert
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 18 december 2010, 15:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:40
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | 5 .billy701 onder voorbehoud ik heb er ff onder voorbehoud van gemaakt(je snapt vast waarom)  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:52
|
|
|
|
| ROLAND867 schreef: | door iets anders hoe voelt het ben je samen hou je van elkaar weet je het zeker
je noemt dat dus echad 1 zijn heel mooi Mar |
Het is ook heel mooi, je begrijpt het... Er zijn zo weinigen in het christelijk geloof die dat begrijpen, want het draaid in het leven alleen daarom, ook voor God en Zijn Zoon....voor ons als mens in relatie's helemaal...... want dat betekend het huwelijksverbond vanuit de bijbel voor God....
De "echad" in een gezin is het type beeld van Gods "echad" dat in de schepping gelegd is.... De man in relatie met de "schepper" is daar verantwoordelijk voor omdat hij het hoofd is in het gezin (ook vast gelegd door God)....anders gezegd: de man is de waker over de "echad" van God.....
Is een leer proces maar heel mooi....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 18 december 2010, 15:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 15:32
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Psies! Dus als je daar ook geen zin in hebt mag je ze gerust opsturen hoor Vissertje
I luv Blokker  |
Er is er maar één die me een mailtje gestuurd heeft , en daar zijn ze naar toe gegaan. Ik noem geen naam , maar ik denk dat ze wel op een goeie bestemming terecht zijn gekomen/ of gaan komen.
Visser , die er wel van houdt om iemand blij te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 15:46
|
|
|
|
Dit is echt genieten en heel bijzonder.
http://www.youtube.com/watch?v=SXh7JR9oKVE
Geniet er van.
Mary
Laatst aangepast door
|
MARY052
|
op zaterdag 18 december 2010, 17:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 15:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zaterdag 15 januari om 14:00 een nieuwjaarswandeling in de staatsbossen van Drenthe. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer. Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.
En om 16:00 gezellig wat drinken in het restaurant. o, ja. honden welkom
Lijstje Aanmeldingen: 1. Wilma 2. Grace 3. Chat..+ hond 4. Willemijn?? |
Hoi Chat,
Je kunt mij ook op de lijst zetten, ben dan vrij.... Leuk iniatief van jou...en dat op shabbath, een dag die God heiligt!.... lijkt op een stukje Hemel op aarde.......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 18 december 2010, 15:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 15:51
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Zou sneeuw van de boze zijn, al het goede komt van boven, dus ook de sneeuw  |
Denk niet van de boze....maar wel na de zondvloed..... Dat was toch ook dat van boven kwam van God???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 18 december 2010, 15:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:01
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Denk niet van de boze....maar wel na de zondvloed..... Dat was toch ook dat van boven kwam van God???  |
Das waar ook, even goed tot me door laten dringen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:07
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het laatste daar heb ik heel veel moeite mee Eva. Het komt over als een vingerwijzing vanuit de christendom...
De grondvraag is, wanneer ben je voor God aan elkaar verbonden (alszijnde "echad" (een))?????
Wordt dat bepaald door een boter briefje (waar trouwens velen een probleem mee hebben). Of door iets anders....??? |
Kan wel een vingerwijzing zijn, maar mij wordt door velen verteld, dat het pas in het huwelijk mag.
Wanneer ben je voor GOD aan elkaar verbonden, hoevelen gaan na een relatie uit elkaar, je kunt dan wel zeggen ik hou van je, maar ga er dan ook voor, denk ik, maar nee, als het even niet zint, relatie verbreken, dat is toch ook niet Gods bedoeling?
Ik denk ook dat God iemand aan je geeft, maar jij moet weten, hoe je daarmee omgaat toch? Maar als diegene waar je die relatie mee hebt, nu zondige dingen doet, kan God je dan uit elkaar halen of doet de mens dat zelf?
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 18 december 2010, 16:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:18
|
|
|
|
Sterke drank is een begin van de leugen
Noach zoop tot hij Lazerus was.... puntje bij paaltje kreeg Cham de schuld. Na Cham werd ook diens zoon vervloekt... Lekker... een opa die aan de drank is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Sterke drank is een begin van de leugen
Noach zoop tot hij Lazerus was.... puntje bij paaltje kreeg Cham de schuld. Na Cham werd ook diens zoon vervloekt... Lekker... een opa die aan de drank is  |
Slaat nergens op....Als Cham gedaan had wat hij had moeten doen was hij niet vervloekt geweest...... Heeft niks met drank te maken....
Ik vergelijk het met jou begrijpbare taal: Je ruikt dat jou kind een poepluier heeft en deeld deze mee aan je vrouw...... Vervolgens gaat je vrouw je kind een schone luier geven en de kind zegt ik vervloek mijn vader....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 18 december 2010, 17:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Alcoholisme is een groot probleem. Ook onder christenen.
Wat zijn jullie ervaringen met alcohol? Wat zijn jullie ervaringen met alcoholisme?? Wat zijn jullie ervaringen met alcoholisten?? |
Ik vind een wijntje of een likeurtje op zn tijd wel lekker..met een feestje of als ik visite heb...meestal ben ik de BOB dus niet meer dan 2 op een avond. En op vakantie drink ik ook meestal wel meer..gewoon voor de gezelligheid. Een paar jaar geleden had ik een nieuwe kast gekocht in de kamer, dus de oude had ik leeg gemaakt en de spullen op de tafel gezet. Het was 1 en al flessen wijn en alcohol op de tafel (gekregen uit kerstpakketten ed) Zegt die meneer die de kast kwam brengen....nou het lijkt er wel op dat we bij een alcoholist zijn hier. Ik zei....volgens mij vind je bij een alcoholist niet zoveel volle flessen wijn en alcohol. Een echte alcoholist blijft zoeken of er geen fles meer staat om leeg te drinken. De man moest wel lachen en gaf me wel gelijk. En weet je wat ik meestal doe met mn flessen wijn...als er een draaiavond of id van een vereniging is...daar gaan mn flessen meestal naartoe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:59
|
|
|
|
[quote=BERT168]
Er zijn mensen die me kennen zonder zonnebril hoor........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:59
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Zou sneeuw van de boze zijn, al het goede komt van boven, dus ook de sneeuw  |
| MAR907 schreef: | Denk niet van de boze....maar wel na de zondvloed..... Dat was toch ook dat van boven kwam van God???  |
Sneeuw heeft te maken met seizoenen en seizoenen zijn volgens mij al in de schepping neergelegd door God en niet pas na de zondeval ontstaan. Dat de mens er na die tijd anders mee is omgegaan is weer wat anders...maar misschien wel wat meer ontopic al mist het de link naar de titel een beetje
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 18 december 2010, 17:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:03
|
|
|
|
[quote=BERT168]
Is het niet zo dat als je zelf een matige drinker bent je de ander al gauw een grote drinker vind? Ik vind het heerlijk om een glas wijn te drinken, ook wel twee maar dan stop ik omdat ik meer niet lekker vind. Dus ik vind iemand al een grote drinker als die meer drinkt.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:19
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 17:27
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Sneeuw heeft te maken met seizoenen en seizoenen zijn volgens mij al in de schepping neergelegd door God en niet pas na de zondeval ontstaan. Dat de mens er na die tijd anders mee is omgegaan is weer wat anders...maar misschien wel wat meer ontopic al mist het de link naar de titel een beetje  |
Lees je de biijbel dan wel???
Voor de zonvloed heeft het nooit geregend of gesneeuwd. Het was de dauw s'morgens die de aarde van vocht voor zag. Vandaar dat Noach ook uit gelachen werd omdat men dat toen niet kon voorstellen dat er een zondvloed zou komen van de Schepper (God)....
Gen 27:28 Zo geve u dan God van den dauw des hemels, en de vettigheid der aarde, en menigte van tarwe en most.
Gen 27:39 Toen antwoordde zijn vader Izak en zeide tot hem: Zie, de vettigheden der aarde zullen uw woningen zijn, en van den dauw des hemels van boven af zult gij gezegend zijn.
Als aanvulling: Mat 24:37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. Mat 24:38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; Mat 24:39 En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |