| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 19:30
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Marian,
De mens is een mannelijk woord. Dan wordt dat bij een personificatie een 'hij'. Net zoals wijsheid in de bijbel als 'zij' wordt weergegeven, aangezien het een vrouwelijk woord is. |
Henk, Je hebt gelijk wat het woord man/mens betreft.
Maar er staan diverse teksten in de bijbel waaruit blijkt dat de "man" hiermee bedoeld wordt.
Geschapen naar Zijn beeld...! Kor. 11: 7 de man is het beeld en de heerlijkheid Gods, om er maar één te noemen en verder geloof ik dat het niet letterlijk bedoeld wordt...de mens is geestelijk een beeld van God.
En daar er tegenwoordig veel uit andere religies overgenomen wordt, zoals ook dat God een vrouw zou zijn, vind ik toch dat we dicht bij de bijbel moeten blijven en daaruit blijkt nergens dat God vrouw/moeder is.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 19 december 2010, 19:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 19:38
|
|
|
|
|
Net begonnen in "Onversneden Christendom" van C.S. Lewis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 19:43
|
|
|
|
|
Nog aan het lezen, "de kabbalist" van Geert Kimpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 19:47
|
|
|
|
zo, ik kom jullie nog even 2 maandjes plagen.
alles werkte gisteren mee, als je het mij vraagt.
(toch wel) mooi weer (zeg nou zelf, sneeuwlandschappen blijven mooi), knusse locatie, gezellige/lieve*) mensen, lekker eten. ik heb me wat dat betreft wel in moeten houden, want ik moet onder de 90 kg komen (en blijven), vind ik zelf.
op de weg naar huis slechts 2 auto's tegen elkaar tegen de vangrail zien staan, net nadat ik de snelweg opdraaide. een goeie waarschuwing voor het vervolg van de terugreis, die ik overigens veilig en in 1.5 uur aflegde. zo zie je maar: kwaliteit verloochent zich niet, ook als dat 17 jaar jong is
doorhalen wat niet van toepassing is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 19:48
|
|
|
|
Voorstel:
Iedere 1e en 3e donderdag van de maand
THEMACHAT
in de Jolijtbox
Vanaf 21.00 uur...
Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?
Vul het lijstje hieronder aan met een interessante stelling of een thema:
1. "Op doorreis" Hoe beleef je je leven hier op aarde? (Is geweest, maar nog laaang niet klaar )2. Zie je de tekenen van de eindtijd, zo ja waarom en heeft dat consequenties voor je leven op aarde? 3. Woorden hebben kracht, geloof je dat ?? 4. Kinderen in een samengevoegd gezin 5. wie heeft er te maken gehad met een sekte... (op verzoek van iemand die hier een boek over schrijft.) 6. Is een potentiële partner met schulden acceptabel 7. hoeveel ben je bereid om op te geven voor een potentiële partner baan/woning? 8. Gods plan met je leven 9. Zin en Onzin van winterbanden 10. Christelijk rentmeesterschap: God of de Mammon?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 19:54
|
|
|
|
Zondag 19 December, 2 Johannes 1-6; Verboden te rijden!
Bij het woord gebod denk je al gauw aan het verkeer. Daar heb je nog al wat geboden en verboden. Het is verboden op dat gras te lopen, het is verboden om die straat in te rijden. En zo’n witte pijl betekent dat het geboden is om die richting te volgen. Geboden en verboden – het is er vol van! Dat woord ‘gebod’ kom je in de Bijbelgedeelte dat we lazen. Dat verwacht je eigenlijk niet als het over liefde gaat. Die twee horen toch niet bij elkaar: liefde en geboden? Wie zo denkt, vergist zich! Die twee hebben alles met elkaar te maken. ‘Dat is de liefde, dat wij naar Zijn geboden wandelen.’Het is net als in het verkeer. Als je leven je lief is, dan houd je je aan de regels. Je denkt toch niet, dat die borden er voor niets staan? Die staan er juist om ons te helpen, om ons te beschermen. Ze staan er uit liefde voor ons. Zo zijn Gods geboden. Verkeersregels, om ongelukken te voorkomen. En God liefhebben, dat betekent: naar Zijn geboden wandelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:01
|
|
|
|
Opwarmertje 3:
http://www.youtube.com/watch?v=7FWj1l8DSC8 [/url]http://www.youtube.com/watch?v=LinW9kHGdJs[url] [/url]http://www.youtube.com/watch?v=8hFfU0ldxKY[url] [/url]http://www.youtube.com/watch?v=yBsSUptatMw[url] [/url]http://www.youtube.com/watch?v=2-jcjKNU_pw[url]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:16
|
|
|
|
|
Dorestad - wereldstad in de middeleeuwen van Annemarieke Willemsen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:20
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Had Grace dan gesolliciteerd? Wie zitten er nog meer in de sollicitatie commissie? Of ben jij de enige die erover beslist?
Maar ff serieus, ze had het inderdaad perfect voor elkaar. | Wat zijn we weer feministisch Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:23
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | | Dorestad - wereldstad in de middeleeuwen van Annemarieke Willemsen |
wat leuk, Wijk bij Duurstede? heel mooi stadje nu, met prachtig kasteel alleen wereldstad?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 19 december 2010, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:31
|
|
|
|
|
Hoe bak je sneeuwballen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:52
|
|
|
|
ik dank alle lieve mensen die de moed hadden om door het weer toch te komen ik heb enorm genoten van de gesprekken,plagerijtjes,spellen, kadootjes knuffels etc etc etc. Hannah ik vond het geweldig dat je ff aanwipte ,dikke knuf wadriaan nogmaals bedankt voor je gastvrijheid al met al het was dus SUPER jammer voor degene die er niet bij konden zijn
ik heb vandaag op de terugweg er 2 uur over gedaan)2x langer dan normaal ),sneeuwstorm onderweg en aangekomen in me woonplaats glijpartijen maar we zijn weer veilig thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:56
|
|
|
|
|
Met pasen een gospel Top50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 20:59
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het is ook heel mooi, je begrijpt het... Er zijn zo weinigen in het christelijk geloof die dat begrijpen, want het draaid in het leven alleen daarom, ook voor God en Zijn Zoon....voor ons als mens in relatie's helemaal...... want dat betekend het huwelijksverbond vanuit de bijbel voor God....
De "echad" in een gezin is het type beeld van Gods "echad" dat in de schepping gelegd is.... De man in relatie met de "schepper" is daar verantwoordelijk voor omdat hij het hoofd is in het gezin (ook vast gelegd door God)....anders gezegd: de man is de waker over de "echad" van God.....
Is een leer proces maar heel mooi.... |
Wat ik niet begrijp, is dat men huwelijk en seks zo uit elkaar haalt. Men verlaagt het huwelijk m.i. tot een boterbriefje. Is dat juist niet de omgekeerde wereld? Is juist niet het huwelijk ingesteld als basis voor stabiliteit, de echad, komt daar immers ten volste en alleen maar tot zijn recht? Dit zou toch juist het uitgangspunt moeten zijn van de discussie, terwijl het door de meeste mensen aan de kant gezet wordt als onzin. God heeft toch het huwelijk ingesteld voor man en vrouw om elkaar lief te hebben zoals Hij wil? Als je met minder genoegen neemt, doe je in mijn ogen jezelf tekort en Gods instellingen.... Volgens mij is het ook een teken van deze tijd. De duivel zaait verwarring, ook onder de kinderen van God. Vertelt, dat het huwelijk niet belangrijk is, vertelt dat het alleen maar om iets uiterlijks gaat. Terwijl het m.i. veel dieper gaat. Het huwelijk is precies hetzelfde als het jaren geleden was. Het huwelijk is van alle culturen en heeft altijd dezelfde inhoud. Het huwelijk is precies hetzelfde zoals het in de Bijbel was. De uiterlijkheden mogen wel verschillen, maar de principes zijn nog altijd hetzelfde.
Kort samengevat: de huwelijksvoltrekking is een openbaar gebeuren, zodat het voor iedereen duidelijk is dat men getrouwd is. Wordt ook alleen maar voltrokken door een ambtenaar of een geestelijke. De ceremonie symboliseert de eenheid tussen man en vrouw, waarbij het duidelijk is, dat de mensen samen verder door het leven gaan. Deze ceremonie wordt feestelijk afgesloten. Het is immers een grote vreugde, dat twee mensen nu samen tot een stel gebracht worden. Als afsluiting van deze ceremonie, mogen de eega's samen het bed delen en op die manier ook de lichamelijke eenheid ervaren. Seksualiteit buiten het huwelijk wordt in alle culturen sterk veroordeeld. Temeer ook vanwege bescherming voor kinderen uit deze relaties.
Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:10
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zo, ik kom jullie nog even 2 maandjes plagen.
alles werkte gisteren mee, als je het mij vraagt.
(toch wel) mooi weer (zeg nou zelf, sneeuwlandschappen blijven mooi), knusse locatie, gezellige/lieve*) mensen, lekker eten. ik heb me wat dat betreft wel in moeten houden, want ik moet onder de 90 kg komen (en blijven), vind ik zelf.
op de weg naar huis slechts 2 auto's tegen elkaar tegen de vangrail zien staan, net nadat ik de snelweg opdraaide. een goeie waarschuwing voor het vervolg van de terugreis, die ik overigens veilig en in 1.5 uur aflegde. zo zie je maar: kwaliteit verloochent zich niet, ook als dat 17 jaar jong is
doorhalen wat niet van toepassing is |
Was je met de bus dan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:11
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Met pasen een gospel Top50 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:26
|
|
|
|
Dank je wel Zinga , is lief van je ... helaas ...........
Deze video bevat inhoud van Sony Music Entertainment en is niet beschikbaar in je land.
Doe maar geen moeite meer , we mogen het hier dus niet horen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:26
|
|
|
|
Nog een paar uurtjes en dan ga ik op grijs...
Latersss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:27
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Was je met de bus dan!  |
Als er nog bussen van 17 jaar jong (oud dus) rondrijden pak ik voortaan de fiets
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:28
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nog een paar uurtjes en dan ga ik op grijs...
Latersss  |
Veel geluk nog Tessybear .. grtjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:30
|
|
|
|
Latersss  |
Heel veel plezier in je verdere leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Heel veel plezier in je verdere leven. |
Is er dan leven buiten CM?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat ik niet begrijp, is dat men huwelijk en seks zo uit elkaar haalt. Men verlaagt het huwelijk m.i. tot een boterbriefje. Is dat juist niet de omgekeerde wereld? Is juist niet het huwelijk ingesteld als basis voor stabiliteit, de echad, komt daar immers ten volste en alleen maar tot zijn recht? Dit zou toch juist het uitgangspunt moeten zijn van de discussie, terwijl het door de meeste mensen aan de kant gezet wordt als onzin. God heeft toch het huwelijk ingesteld voor man en vrouw om elkaar lief te hebben zoals Hij wil? Als je met minder genoegen neemt, doe je in mijn ogen jezelf tekort en Gods instellingen.... Volgens mij is het ook een teken van deze tijd. De duivel zaait verwarring, ook onder de kinderen van God. Vertelt, dat het huwelijk niet belangrijk is, vertelt dat het alleen maar om iets uiterlijks gaat. Terwijl het m.i. veel dieper gaat. Het huwelijk is precies hetzelfde als het jaren geleden was. Het huwelijk is van alle culturen en heeft altijd dezelfde inhoud. Het huwelijk is precies hetzelfde zoals het in de Bijbel was. De uiterlijkheden mogen wel verschillen, maar de principes zijn nog altijd hetzelfde.
Kort samengevat: de huwelijksvoltrekking is een openbaar gebeuren, zodat het voor iedereen duidelijk is dat men getrouwd is. Wordt ook alleen maar voltrokken door een ambtenaar of een geestelijke. De ceremonie symboliseert de eenheid tussen man en vrouw, waarbij het duidelijk is, dat de mensen samen verder door het leven gaan. Deze ceremonie wordt feestelijk afgesloten. Het is immers een grote vreugde, dat twee mensen nu samen tot een stel gebracht worden. Als afsluiting van deze ceremonie, mogen de eega's samen het bed delen en op die manier ook de lichamelijke eenheid ervaren. Seksualiteit buiten het huwelijk wordt in alle culturen sterk veroordeeld. Temeer ook vanwege bescherming voor kinderen uit deze relaties.
Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort.... |
Toch is en blijft die ceremonie een menselijke vinding, Chatuliem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:01
|
|
|
|
Latersss  |
We zullen je missen Tess, heel veel geluk, en vast wel tot ziens hier of elders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | tegenstaat bij een ander vooral Henk... |
Ja, het is inderdaad niet zozeer de ik die ermee te maken heeft, al komt dat zeker ook voor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:03
|
|
|
|
Bij deze wil ik een anoniem persoon bedanken die mij een kerstkaart stuurde via sussannah475.
er stond geen afzender op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:05
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Maar dat is juist wat Does bedoelt denk ik..je zit keurig onder het alcoholpromilage hoor..maar is een klein beetje alcohol in het verkeer wel verstandig? Ik mijn geval niet, ik heb geen last van 1 glas maar voel het wel aan mn lichaam. Dus als ik rij drink ik geen druppel. |
Dat is wat zowel Does als ik inderdaad bedoelen, Annette. Promillage gehaald of niet, eigenlijk kun je gewoon beter zonder gaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 22:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat ik niet begrijp, is dat men huwelijk en seks zo uit elkaar haalt. Men verlaagt het huwelijk m.i. tot een boterbriefje. Is dat juist niet de omgekeerde wereld? Is juist niet het huwelijk ingesteld als basis voor stabiliteit, de echad, komt daar immers ten volste en alleen maar tot zijn recht? Dit zou toch juist het uitgangspunt moeten zijn van de discussie, terwijl het door de meeste mensen aan de kant gezet wordt als onzin. God heeft toch het huwelijk ingesteld voor man en vrouw om elkaar lief te hebben zoals Hij wil? Als je met minder genoegen neemt, doe je in mijn ogen jezelf tekort en Gods instellingen.... Volgens mij is het ook een teken van deze tijd. De duivel zaait verwarring, ook onder de kinderen van God. Vertelt, dat het huwelijk niet belangrijk is, vertelt dat het alleen maar om iets uiterlijks gaat. Terwijl het m.i. veel dieper gaat. Het huwelijk is precies hetzelfde als het jaren geleden was. Het huwelijk is van alle culturen en heeft altijd dezelfde inhoud. Het huwelijk is precies hetzelfde zoals het in de Bijbel was. De uiterlijkheden mogen wel verschillen, maar de principes zijn nog altijd hetzelfde.
Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort.... |
Huwlijk en seks zijn twee verschillende dingen, moet je niet in het zelfde hokje plaatsen lijkt mij. Liefdesleven en huwlijk, gaat wel samen, net als boterbriefje en seks. Je moet niet alles over 1 kam scheren, in de Bijbel wordt toch ook niet over seks gesproken! Wel over huwlijk, en liefdesleven.
|
|
| Naar boven |
|
|