ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1661 1662 1663 1664 1665 1666 1667 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:16

CHATULIEM619 schreef:
Ook daarin mag ik je wijzen, dat een koning gezalfd moest worden...Een ceremonie heeft ook een geestelijke betekenis en in het huwelijk geldt dat ook.
Toch blijft de huwelijksceremonie geheel mensenwerk. Dat is wat anders dan de zalving zoals jij die noemt, welke we overigens ook niet elke keer weer terugzien in de Bijbel, maar dat terzijde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:17

even algemeen gesproken:

waar je rekening mee moet houden als je gaat drinken & rijden:

een standaardglas alcohol heeft 1,5 uur nodig om door je lichaam afgebroken te worden. voorbeeld: als je 6 biertjes op hebt, duurt het dus 9 uur voordat het afgebroken is, en is het dus verstandig binnen die 9 uur niet te gaan rijden.

ik heb deze informatie gekregen toen ik in opleiding was voor buschauffeur. en geloof me: de boetes die eraan hangen zijn niet mals, net als de boetes voor het niet houden van de dagelijkse/wekelijkse rust. (ik heb het dan over bedragen die kunnen oplopen tot 400 euro voor elke minuut wekelijkse rust die je gemist hebt, voor zowel chauffeur als werkgever)

wellicht goed om te onthouden en aan te denken voordat je je aansluit aan de nippel van de biertap.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:26

HENK710 schreef:
Toch blijft de huwelijksceremonie geheel mensenwerk. Dat is wat anders dan de zalving zoals jij die noemt, welke we overigens ook niet elke keer weer terugzien in de Bijbel, maar dat terzijde.
Het is zelfs belangrijker, want het vormt de basis van elke samenleving. En het vormt de geestelijke basis....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:28

CHATULIEM619 schreef:
Het is zelfs belangrijker, want het vormt de basis van elke samenleving. En het vormt de geestelijke basis....

Dus ritueel (want dat is een synoniem voor ceremonie) gaat voor het hart?
Ik lees in de bijbel toch echt wat anders...

Ik zal nu de teksten toch maar eens plaatsen:
1 Kon 15:22
maar Samuël sprak: behagen Jahweh brand- en slachtoffers evenveel als gehoorzaamheid aan zijn stem? néén, gehoorzaamheid is beter dan slachtoffers, volgzaamheid beter dan het vet van bokken!

Psalm 51:16,17
Want Gij hebt geen lust aan offers, ik wilde ze U anders gaarne geven; en brandoffers behagen U niet. De offers, die Gode behagen, zijn een verbroken geest; een beangst en verslagen hart zult Gij, o God, niet verachten.

Ondanks het instellen van de offers en dergelijke geeft God dus duidelijk te kennen dat het niet om die offers (lees: ceremonieën) gaat, maar om het hart!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 19 december 2010, 23:39
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:45

HENK710 schreef:

maar Samuël sprak: behagen Jahweh brand- en slachtoffers evenveel als gehoorzaamheid aan zijn stem? néén, gehoorzaamheid is beter dan slachtoffers, volgzaamheid beter dan het vet van bokken!

Want Gij hebt geen lust aan offers, ik wilde ze U anders gaarne geven; en brandoffers behagen U niet. De offers, die Gode behagen, zijn een verbroken geest; een beangst en verslagen hart zult Gij, o God, niet verachten.

Ondanks het instellen van de offers en dergelijke geeft God dus duidelijk te kennen dat het niet om die offers (lees: ceremonieën) gaat, maar om het hart!

Lees deze teksten maar eerst eens in zijn konteksteksten Henk....
Volgens mij begrijp jij het niet...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:48

CHATULIEM619 schreef:
Wat ik niet begrijp, is dat men huwelijk en seks zo uit elkaar haalt. Men verlaagt het huwelijk m.i. tot een boterbriefje. Is dat juist niet de omgekeerde wereld? Is juist niet het huwelijk ingesteld als basis voor stabiliteit, de echad, komt daar immers ten volste en alleen maar tot zijn recht?
Dit zou toch juist het uitgangspunt moeten zijn van de discussie, terwijl het door de meeste mensen aan de kant gezet wordt als onzin. God heeft toch het huwelijk ingesteld voor man en vrouw om elkaar lief te hebben zoals Hij wil? Als je met minder genoegen neemt, doe je in mijn ogen jezelf tekort en Gods instellingen....
Volgens mij is het ook een teken van deze tijd. De duivel zaait verwarring, ook onder de kinderen van God. Vertelt, dat het huwelijk niet belangrijk is, vertelt dat het alleen maar om iets uiterlijks gaat. Terwijl het m.i. veel dieper gaat. Het huwelijk is precies hetzelfde als het jaren geleden was. Het huwelijk is van alle culturen en heeft altijd dezelfde inhoud. Het huwelijk is precies hetzelfde zoals het in de Bijbel was.
De uiterlijkheden mogen wel verschillen, maar de principes zijn nog altijd hetzelfde.

Kort samengevat: de huwelijksvoltrekking is een openbaar gebeuren, zodat het voor iedereen duidelijk is dat men getrouwd is.
Wordt ook alleen maar voltrokken door een ambtenaar of een geestelijke.
De ceremonie symboliseert de eenheid tussen man en vrouw, waarbij het duidelijk is, dat de mensen samen verder door het leven gaan.
Deze ceremonie wordt feestelijk afgesloten. Het is immers een grote vreugde, dat twee mensen nu samen tot een stel gebracht worden.
Als afsluiting van deze ceremonie, mogen de eega's samen het bed delen en op die manier ook de lichamelijke eenheid ervaren.
Seksualiteit buiten het huwelijk wordt in alle culturen sterk veroordeeld. Temeer ook vanwege bescherming voor kinderen uit deze relaties.

Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort....

Een huwelijk is een belofte (verbond) voor de maatschappij: "trouw zijn tot aan de dood" niet meer en niet minder.
In de kerk geld hetzelfde maar dan voor Gods troon, daarna wordt het huwelijk ingezegend...

Het gaat om de belofte (verbond) waar JA op gezegd wordt....God is een God van verbond.....

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 19 december 2010, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 00:10

ZINGA672 schreef:
Was je met de bus dan! Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

nee zinga, de saab natuurlijk!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 00:15

HENDUK927 schreef:
het was een super feesie gister avond.

maar wat moeder Clown smiley hannah nu er presies moest is me nog niet helemaal duidelijk Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

zei ik toch, duck; de slager had de ham niet gesneden, en die moest echt zo dun mogelijk gesneden worden ivm de asperges...

en als jij en cross nu even willen stoppen over moeder maria, please........ Verlegen lachende smiley give me a break.....Im not!!
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 00:22

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 00:41

REMMIE634 schreef:
Ahhh ja, het zal ook weer eens niet...het onderwerp tongen en genezing...wel jammer dat je er zelf niet een studie van hebt gemaakt en alleen klakkeloos aanneemt wat een zekere schrijver met anti-gevoelens jegens deze onderwerpen meent de waarheid te zijn.

Persoonlijk vind ik het zinloze discussies...

Er is maar 1 waarheid en das Gods waarheid.., en God heeft ons christenen Zijn Heilige Geest gegeven om ons te leiden en inzicht te geef. Daarbij geeft God ons de mogenlijkheid door Zijn Geest de zelfde gaves uit te voeren die Jezus had en deed en meer dan dat, volgens Zijn eigen woorden. Alles wat de Geest doet is namens Hem, Jezus en doet alleen wat Hem word ingeven door Jezus dw God. En wat dat is.., de Geest overtuigt je of iets goed is of niet.

Als ik deze 50 knip en plak punten lees, moet ik automatisch denken aan het Griekse gedachte goed. Oftewel bekromt denken. Alleen maar redeneren van uit dat wat we kunnen verklaren en begrijpen. En zodra het niet te verklaren valt, dan maar afwijzen. Ik moet de eerste christen nog tegen komen die God compleet doorgronden kan en begrijpt. God denkt en doet totaal anders dat wat wij met onze menselijke brein begrijpen en snappen kunnen. Moeten we ook niet willen denk ik, je zou er gek van worden haha.. In plaats daarvan moet je gewoon willen ontvangen ipv met een sceptische houding tegen alles wat moeilijk te verklaren is aangaande de Heilige Geest en alle gaves en wonderen die daar mee samen hangen. En de Joden ontvingen, zij stonden open voor meer dan wat het Schrift alleen verwoorde, want zij besefte maar al te goed dat God idd richtlijn aangeeft in Zijn Woord, maar Zichzelf niet beperkt dan alleen het Schrift maar Zich wel altijd bewust is van het grote doel... En dat is dat een ieder voorzich God leert kennen en maaltijd met Hem zal hebben.

Ik ben nu ruim 16 jaar christen, ik weet me nog heel goed te herinneren dat ik amper 2 weken bekeerd was en op me kamer zo goed als ik kon bad, want wist totaal niks van geloof, God en de hele mikmak, en ik ineens in een andere taal begon te bidden en wat ik ook probeerde het lukte me niet voor zeker een uur weer in me eigen taal te bidden. Pas later begreep ik dat ik door de Heilige Geest was aangeraakt en in tongen sprak.

Kort daarna, exact 2 mnd na me bekering, op 2 okt 1994 heb ik me laten dopen. En dat was het toen voor mij...ik was een wederomgeboren christen

[size= 15] vervuld met de Heilige Geest en sprak in tongen. Jaren lang deed ik niet anders. Dwz ik stapte wel geregeld uit in geloof om voor mensen te bidden voor genezing. En soms genazen mensen wel en soms niet en lang begreep ik dat laatste niet. Tot dat God me op een geven moment duidelijk maakte dat genezing niet per defentie altijd lichame is. Door Zijn Geest maakte God mij duidelijk dat Zijn doel niet zo zeer is dat we perminent gezond en gelukkig leven leiden hier op aarde, maar voor eeuwig met Hem zijn in Zijn Paradijs. Zijn grootste doel is dat het hart genezen word en daarmee Zijn redding verwezelijkt kan worden voor een ieder.[/size]
Een ander ding wat altijd opvalt, vooral als het knip en plak betreft, dat men die zo anti tegenover de gaves van de Heilige Geest staan. God niet echt kennen voor wie Hij is en hoe breeds Gods glorie is en gaat. Niet of nauwelijks zelf met hun neus het Schrift in gaan. Zich alleen vast willen houden wat ze van jongs af aan met de paplepel is in gegoten en ook alleen maar open staan voor hen die het zelfde denken en daarmee de zelfde anti gevoelens hebben tegen onderwerpen zoals deze. En dat vind ik jammer en wat ik eerder al zei het getuigt van Grieks denken. Te veel mensen lezen de Bijbel en lezen alleen de woorden en zinnen die er staan. Maar lezen niet de diepere betekennis en de meerdere betekennissen die veel versen hebben. In de 16 jaar dat ik de Bijbel nu lees, en heb de Bijbel nu wel tig keer compleet uitgelezen, lees ik toch elke keer weer wat anders of bekijk de zaken van uit een ander punt. Het Schrift van God zijn niet alleen woorden, zinnen, versen, hoofdstukken, etc. Maar elke letter is door Hem geinspireerd!! En Zijn inspiratie is vele malen groter dan wat wij als mens bevatten kunnen. Als je dat beseft en weet daarmee dat Hij door Zijn Geest en de Gaves die Hij daar aan mee geeft ook vele malen groter zijn dan dat wij kunnen bevatten. Daarom zeg ik altijd maar weer... Heer, ik wil meer meer meer meer meerrrrrr Amen!!

interessant, wonderlijk ook en mooi,
kun je daar nog iets meer over vertellen?

Lachende smiley

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op maandag 20 december 2010, 00:43
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 00:47

MARTY909 schreef:
Beslist.

Heb haar al een pb gestuurd.

een maandje geleden heb ik door de telefoon voor iemand met hartritme stoornis gebeden. Die werd terstond genezen in Jezus naam. Ook heb ik 2 mensen met 40 jaar astma voor gebeden en zij zijn ook van de artsen af..

Mooi !
Heb je topic '50 dingen over tongentaal en genezingen' gelezen? Daar schrijf iemand ook over zijn persoonlijke ervaring met gebed en genezing. Graag zou ik meer van je lezen over dit onderwerp.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 08:00

Quote:
Remmie: Ik ben nu ruim 16 jaar christen, ik weet me nog heel goed te herinneren dat ik amper 2 weken bekeerd was en op me kamer zo goed als ik kon bad, want wist totaal niks van geloof, God en de hele mikmak, en ik ineens in een andere taal begon te bidden en wat ik ook probeerde het lukte me niet voor zeker een uur weer in me eigen taal te bidden. Pas later begreep ik dat ik door de Heilige Geest was aangeraakt en in tongen sprak

Wat heb 't nu voor nut, om tegen God, in een andere taal te spreken.
Een taal die je zelf niet verstaat neem ik aan?
Wat heeft dat dan voor een nut, om zolang te bidden als je zelf niet weet wat je zegt, zeg maar?

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 08:08

Ook link lijkt me hoor.
Je zou zelfs dingen kunnen zeggen die je niet meent ofzo, omdat je niet weet wát je zegt.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 09:37

WILLEMIJN232 schreef:
Om mijn werk hebben ze de ,zoals ze dat noemen- spiegelbijeenkomsten, bijzonder zinvol hoor.......
Je moet alleen wel tegen kritiek en directheid kunnen....... Knipoog smiley

dat verklaart de zonnebril Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 10:05

[quote=HANNAH810]nee, de stukgelezen exemplaren.... Engeltje smiley[/quot

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 10:10

HENK710 schreef:

Uiteraard moet een ceremonie vanuit het hart beleefd worden. Maar als je stelt dat ceremonieën niet belangrijk zijn, dan zou je je ook niet aan de doop moeten houden, zou inzegening van oudsten voorgangers dominees geen enkele waarde hebben. Ik begrijp niet goed, waarom het huwelijk een inhoudsloze ceremonie zou zijn, terwijl die anderen wel belangrijk worden gevonden. Het huwelijksverbond is een van de meest essentiële verbonden die de mens aangaat, en je kunt die niet klakkeloos aan de kant schuiven.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:10

CHATULIEM619 schreef:
Uiteraard moet een ceremonie vanuit het hart beleefd worden. Maar als je stelt dat ceremonieën niet belangrijk zijn, dan zou je je ook niet aan de doop moeten houden, zou inzegening van oudsten voorgangers dominees geen enkele waarde hebben. Ik begrijp niet goed, waarom het huwelijk een inhoudsloze ceremonie zou zijn, terwijl die anderen wel belangrijk worden gevonden. Het huwelijksverbond is een van de meest essentiële verbonden die de mens aangaat, en je kunt die niet klakkeloos aan de kant schuiven.

Dat wordt anders wel (soms) zo klakkeloos gedaan, en het wordt je ook wel heel gemakkelijk gemaakt, door de staat in deze.
Dat is dan weer terug te koppelen naar kerk en staat, internetscheiden is wel de meest makkelijke manier, en nog goedkoop ook.
En zeker ook bij ons een heel moeilijke en dure ceremonie, en heel makkelijke goedkope ontbinding.
En dan wordt er heel moeilijk gedaan over seks voor het huwlijk, wat dan niet zo,n erge zonde is, in tegenstelling tot het ontbinden van iets waar een zegen om is gevraagt.
Komt mij over als een menselijke veroordeling, eigenlijk burgertruttelijkheid als het over seks voor het huwlijk gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:14

dank je voor je compliment, dikkie
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:22

WILLEMIJN232 schreef:
zal er maar niet meer serieus op ingaan.....te hoog gegrepen denk ik...

is dat niet te laag bij de grond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:35

GERT856 schreef:
Huwlijk en seks zijn twee verschillende dingen, moet je niet in het zelfde hokje plaatsen lijkt mij.
Liefdesleven en huwlijk, gaat wel samen, net als boterbriefje en seks.
Je moet niet alles over 1 kam scheren, in de Bijbel wordt toch ook niet over seks gesproken!
Wel over huwlijk, en liefdesleven. Engeltje smiley
De Bijbel spreekt duidelijk over seks binnen het huwelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:36

PIETER649 schreef:
dat verklaart de zonnebril Lachende smiley

Ik durf nu helemaal geen foto meer zonder zonnebril te plaatsen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:38

HANNAH810 schreef:
nee, de stukgelezen exemplaren.... Engeltje smiley

Jij weet ook wel wat je weggeeft....... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 20 december 2010, 11:38
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:40

SHANITA130 schreef:
Chat: Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort.... [i]

Ik zelf ben voor latten wat ik hier ergens las vlak hiervoor, in dit topic of een ander.
Want, als je nu al ouder bent, het nodige hebt meegemaakt in deze gebroken wereld, een partner hebt die ook het nodige aan bagage heeeft.
Dan moet er ook genoeg plaats zijn voor al die bagage. Ja, ik weet niet hoe ik dat goed zeg, ik ben ook geen psycholoog.

Want als kerken vinden dat latten enzo niet mag, en dan pressen om te trouwen, en de liefde is er wel, maar ja, de patrners hebben beidden teveel meegemaakt, wat dan als het huis(letterlijk) te klein wordt?

Met latten kan je, ik dan nog even naar mijn eigen huis gaan.

Dan kan ik even wat afstand nemen, om van een afstandje nar de dingen te kijken.

Iets anders is, als je beidde tussen de 16 en de 20 bent zeg maar, ja, dan kan je wel ff een jaaartje wachten en trouwen, maar ja, dan ben je zo jong, kan je nog naar elkaar toegroeien.

Gelukkig zien meer kerken dat in, ook in de kereknraad enzo.

Groetjes
Dat kerken bijbelse principes aan de kant gooien vind ik een heel kwalijke zaak. En in deze discussie vind ik dat je wel heel gemakkelijk denkt over LATTEN. Het geeft nl. niet de zekerheid die een huwelijk wel geeft.. En het is ook gemakkelijk uit te maken. Dat je in het begin van de relatie nog niet meteen bij elkaar woont, is niet meer dan logisch. Maar ujiteindelijk zou je toch een diepere relatie met de ander willen hebben. Je kunt een heleboel menselijke argumenten hebben, maar om het huwelijk maar af te doen als een boterbriefje, vind ik eigenlijk een belediging naar God toe....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:42

CROSSROAD317 schreef:
laat Chat verplicht de statenvertaling 1637 lezen ..... Knipoog smiley
Hoewel ik goed kan lezen, vind ik de Statenvertaling onbegrijpelijk en afstandelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:45

GERT856 schreef:
is dat niet te laag bij de grond Knipoog smiley

Soms is het wel goed dat mensen even een toontje lager zingen Gert..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:47

CHATULIEM619 schreef:
Dat kerken bijbelse principes aan de kant gooien vind ik een heel kwalijke zaak. En in deze discussie vind ik dat je wel heel gemakkelijk denkt over LATTEN. Het geeft nl. niet de zekerheid die een huwelijk wel geeft.. En het is ook gemakkelijk uit te maken. Dat je in het begin van de relatie nog niet meteen bij elkaar woont, is niet meer dan logisch. Maar ujiteindelijk zou je toch een diepere relatie met de ander willen hebben. Je kunt een heleboel menselijke argumenten hebben, maar om het huwelijk maar af te doen als een boterbriefje, vind ik eigenlijk een belediging naar God toe....

Je kan toch ook als je getrouwd bent latten? Of ben ik gek? Ook een optie.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 12:09

HANNAH810 schreef:
nee zinga, de saab natuurlijk!!

kijk, jij snapt 'm!

overigens waren die 2 auto's die tegen de vangrail stonden van Duitse makelij en recente datum.

Carien en Pieter: kom maar.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 12:11

kan, ja. maar dat heet dan ineens 'scheiding van tafel en bed'...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 12:11

In het echt gehoord en gezien.....werkelijk prachtig.....

http://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 12:13

SHANITA130 schreef:
Chat: Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort.... [i]

Ik zelf ben voor latten wat ik hier ergens las vlak hiervoor, in dit topic of een ander.
Want, als je nu al ouder bent, het nodige hebt meegemaakt in deze gebroken wereld, een partner hebt die ook het nodige aan bagage heeeft.
Dan moet er ook genoeg plaats zijn voor al die bagage. Ja, ik weet niet hoe ik dat goed zeg, ik ben ook geen psycholoog.

Want als kerken vinden dat latten enzo niet mag, en dan pressen om te trouwen, en de liefde is er wel, maar ja, de patrners hebben beidden teveel meegemaakt, wat dan als het huis(letterlijk) te klein wordt?

Met latten kan je, ik dan nog even naar mijn eigen huis gaan.

Dan kan ik even wat afstand nemen, om van een afstandje nar de dingen te kijken.

Iets anders is, als je beidde tussen de 16 en de 20 bent zeg maar, ja, dan kan je wel ff een jaaartje wachten en trouwen, maar ja, dan ben je zo jong, kan je nog naar elkaar toegroeien.

Gelukkig zien meer kerken dat in, ook in de kereknraad enzo.

Groetjes

Kiezen voor latten, zegt mij dat iemand onafhankelijk wil blijven.
Waarom dan zoeken naar een partner?
Blijkbaar is iemand dan nog niet aan toe om een relatie aan tegaan op een gezonde verstandige wijze...

Wanneer er sexuele gevoelens zijn voorelkaar ga dan trouwen. Zo heeft God het bedoeld...
Er zijn ook mogelijkheden om ingeval van een stukje onafhankelijkheid een huis te zoeken waar ruimte's zijn om je terug te kunnen trekken en je ding kunt doen...

Om direct al te zeggen van "ik wil alleen latten", is wel heel kort door de bocht om een goede relatie op te bouwen...

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 20 december 2010, 12:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1661 1662 1663 1664 1665 1666 1667 ... 6194 Volgende
Pagina 1664 van 6194