| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Chat weet ook wat het is Mar.......de een verliest een kind,de ander zijn ouder of zijn partner,verdriet kun je (gelukkig) niet vergelijken.........
Henderika zit al een tijd heel diep,dat raakt me,in het rouwproces moet er een moment komen dat je verder kunt en wilt want anders verlies je jezelf in dat verdriet,wat dat betreft ben ik het met Chat eens,je moét verder,of je wilt of niet en soms helpt een schop(je) onder de billen/duw in de goede richting beter dan een liefdevolle aai Vallen maar ook weer opstaan! |
Begrijp ik...zelf ervaar ik het als een knop van overleven (een periode).... ken ik ook: "ik moet verder omdat er bijv..nog twee kinderen zijn waarvan ik als o.a. als vader verder mee moet omdat het verwacht wordt van mij...."
Dat is een rouw proces die erbij hoort, maar niet blijvend hoort te zijn.... Loslaten is ook een proces dat met de huidige tijd van jezelf te maken heeft, ondanks het verlies. God heeft een hoopvolle toekomst in gedachten, voor iedereen. ook bij verlies... Het is goed om het gemis te kunnen uiten zoals het voor een ieder bestemd is. Vandaar er ruimte hoort te zijn om het bij gedenkdagen ook gewoon hetgeen dat door een ander gegeven wordt zo te laten voor wie het aanspreekt......
Chat reageerde daarop vandaar mijn reactie...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 19:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:56
|
|
|
|
dubbel
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 december 2010, 19:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:00
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | | Sorry, de Img, werkt met geen mogelijkheid via mijn pc, dus geen foto |

Uploaded with ImageShack.us
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:11
|
|
|
|
Is idd. heel mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:11
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Je zegt het goed: jij vindt !!!!!!!!!!!!
Ik weet wat het is om gevoelens en emotie,s te hebben die heen en weer slingerd, vervolgens zelfs tegen over elkaar staan te hebben van binnen......
Dat is iets dat jij je niet kan voorstellen, omdat je dat nooit gekend hebt.... Ik wens dat niemand toe, maar heb er wel begrip voor...omdat ik het herken.....
Als voorbeeld: verwacht jij van mij dat ik met deze gevoelloos de dagen door moet gaan.... Terwijl voorheen een partner was die alles deed om met deze dagen voor ons gezin het gezellig ging maken en nu er niet meer is....? Tevens daarna weer een goede nieuwe jaar in ging met een goede hoop???? Dat is een gemis die ik heb en velen met mij Chat.... Ook de familie en vrienden en kennissen hebben daar deel aan, omdat mijn vrouw/moeder en vriendin er niet meer is....
Waar is jou hart voor deze dingen Chat?????? | Zoals Leanne al vermeld heeft weet ik ten volle wat verdriet is. En hoe verleidelijk het is toe te geven aan je verdriet. Het wordt dan alleen maar erger.... Als je iemand mist, is het zo gemakkelijk je kalender er op te richten. En bij elke feestdag voel je het gemis weer. De verjaardag, de trouwdag, de sterfdag, ga zo maar door. Uiteindelijk ga je je schuldig voelen omdat je niet meer zo verdrietig bent, omdat de acute pijn is afgezwakt. Als je nu al van tevoren gaat stellen: ik zal wel eenzaam zijn met de Kerst, dan zul je ook veel verdriet hebben. Als je echter zulke dagen anders benadert, zul je zien dat ze veel beter door te komen zijn. Waar zit mijn hart, vroeg je. Mijn hart zit bij de mensen die verdriet hebben, omdat ik daar zelf ook gezeten heb. Maar evengoed is het verstandig om verder te gaan, anders overheerst het verdriet je hele leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:14
|
|
|
|
MAR907
helemaal mee eens mar
begrip geven wie weet wat dat inhoud....en hoe word dat dan praktisch ingevuld.....woorden klinken gewoon hol en leeg als ze geen toegevoegde waarde hebben zelfs de inhoud van een lied
zelfs een kerstkaart met zoveel goedbedoelde wensen talloze loze kreten hoeveel moet ik er noemen..... en dan opmerkingen .....je hebt nog een graf dat heb je niet gewild die lege plaats vult niemand op alles is tegenstrijdig antwoorden op vragen krijg je niet soms lijkt december een maand van dwangmatig feest gevoel waar je aan mee moet doen maar de echte vreugde van verbondenheid is ver te zoeken wie begrijpt dat... hoor graag van jullie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:18
|
|
|
|
Tegen het einde lopen... Vaak een moment dat mensen in de ban raken van weemoed, van dankbaarheid, maar soms ook van gepasseerd verdriet...
Wat ik wel merk dat in deze donkere dagen ook een wat donkere sfeer kan ontstaan...terwijl we juist ook toeleven naar het feest van het Licht!
Dan is het mooi om mooie momenten met elkaar te delen, maar we moeten ook die andere kant niet vergeten. Elders is al gerefereerd aan mensen die uit sociale netwerken geband zijn (door overlijden van dierbaren, door scheiding, door ruzies). Maar ook aan mensen die zich verplicht voelen om bepaalde bezoeken af te leggen.... En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Voor deze mensen is het moeilijk om echt licht te zien, laten we hen ook vooral niet vergeten! Want ergens kennen we allemaal toch wel donkere momenten, waar we niet echt met plezier aan terugdenken, al heeft het ons mogelijk wel iets geleerd.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 20 december 2010, 19:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:22
|
|
|
|
was een genoegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:26
|
|
|
|
|
Winters weer en daarom maar eens boerenkool vandaag...spekjes en uitje uitgebakken erdoor....ook nog wat piccallily en sambal erbij.....samen met rookwordt.....en nu in afwachting tot zoonlief thuiskomt...in de hoop dat hij het pruimt/lekker vind...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:35
|
|
|
|
Loretta schreef: een super ervaring allerlei onbekenden bekenden haha te zien wat toch een stukje familie geworden is echt gaaf al die positieve reakties shalom en blessings de komende tijd[/quote]
Allereerst mijn hartelijke dank aan Wadriaan, Grace, en Sjaak en eventuele andere hulpen, voor dit heerlijke kerstfeessie.
Moet bekennen dat ik wat last van heimwee heb.
Lieve mensen, wat zijn jullie met elkaar (20 man) een heeeeeeeeerlijk stel. Ik heb genoten van het zootje ongeregeld, bij tijd en wijle, het serieuze, het lachen, praten, zelfs het huilen was kostbaar. Het heerlijke eten, het kennismakingsspel , het dobbelspel waren leuk .....(het meest originele kadootje vond ik het gironummer van Jannas, die moet de winter doorkomen ) de kleine , zelfgemaakte presentjes, de traktatie van Suzannah , het prachtige gitaarspel van Cross...kortom de hele sfeer was geweldig.
Ik bleef overnachten en sliep met Grace in 1 bed..ja ja...en we hebben zowaar nog een klein uurtje ofzo geslapen of was het minder Grace???? (Mirjam, bedankt voor het lenen van je bed.)
Wadriaan had een heerlijk ontbijt en we hebben de vrij evangelische gemeente daarna onveilig gemaakt met elkaar.
Na de lunch ging ieder zijns weegs en had ik gelukkig een hele voorspoedige reis.
Ik mag jullie vertellen dat ik mijn droompartner heb gevonden..... ja ja soms rij je een hele tijd om dat de vinden.
Op het moment dat ik die vond had voor mij het feest afgelopen mogen zijn maar helaas was de tijd nog niet verstreken Mocht van Chatuliem niet naar huis ........ en was ik mn droom bijna.... weer kwijt. gelukkig kon ik m ruilen voor een zoen........
Degene die hem meegenomen heeft zeg ik dank uit het diepst van mn hart. Maar ik blijf komen hoor bij jullie. wil jullie ook niet meer kwijt. graag tot gauw weer.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 19:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zoals Leanne al vermeld heeft weet ik ten volle wat verdriet is. En hoe verleidelijk het is toe te geven aan je verdriet. Het wordt dan alleen maar erger.... Als je iemand mist, is het zo gemakkelijk je kalender er op te richten. En bij elke feestdag voel je het gemis weer. De verjaardag, de trouwdag, de sterfdag, ga zo maar door. Uiteindelijk ga je je schuldig voelen omdat je niet meer zo verdrietig bent, omdat de acute pijn is afgezwakt. Als je nu al van tevoren gaat stellen: ik zal wel eenzaam zijn met de Kerst, dan zul je ook veel verdriet hebben. Als je echter zulke dagen anders benadert, zul je zien dat ze veel beter door te komen zijn. Waar zit mijn hart, vroeg je. Mijn hart zit bij de mensen die verdriet hebben, omdat ik daar zelf ook gezeten heb. Maar evengoed is het verstandig om verder te gaan, anders overheerst het verdriet je hele leven. |
Tja, deze gedicht is geplaaats voor ons in het algemeen...Het is een arm om ons heen vanuit het gemis in de komende donkere dagen....
Innerlijk is er een gemis, maar wil niet zeggen dat de dagen donker zijn voor iemand... Althans voor mj niet, want ik zie ernaar uit om met mjn kinderen op 2e kerstdag te gaan gourmetten.....een lege stoel zal er zijn.... mischien volgend jaar volle stoel(len)...
Er is licht in deze donkere dagen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:00
|
|
|
|
Verplaatst.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 20 december 2010, 20:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:01
|
|
|
|
Onvoorstelbaar het sneeuwt Is Nederland voorbereid? Op een nieuwe wintertijd. Vorig jaar ging het fout, door een gebrek aan voldoende strooizout. Maar van het verleden leert men toch, dus wordt er nu veel meer zout ingekocht. Helaas, hebben we ook nu weer te vroeg gejuicht want na twee weken winter is het al bijna opgebruikt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:10
|
|
|
|
Maandag 20 December, 1 Joh. …………..; Samenwerken
Samenwerken, dat is moeilijk! Iets alleen doen, dat is vaak gemakkelijker. Dan behoef je niet naar een ander te luisteren. Dan kun je rustig je eigen gang gaan. Veel mensen gaan dan ook in het Koninkrijk van God hun eigen gang. Waarom zou je niet geloven in je ééntje? Daar heb je toch elkaar niet voor nodig? Samen geloven betekent vaak ruzie, discussie, haat en nijd. Ik denk dat er daarom ook zoveel kerken zijn. Samenwerken is moeilijk. Samen geloven ook. Samen optrekken met mensen die een beetje anders over het geloof denken, dat valt niet mee. Je hebt altijd weer de neiging om ze de deur uit te zetten of om zelf de deur uit te lopen. In de brief die we lazen hoor ik een ander geluid. Mensen die hun werk doen in de Naam van Jezus moet je ontvangen! Met zulke mensen kun je samenwerken! Met elkaar ben je arbeiders in Gods wijngaard, werkers in Zijn Koninkrijk. Je hebt elkaar nodig om vol te houden, om anderen goed te kunnen helpen. Samenwerken, dat is moeilijk! Maar het is tegelijk broodnodig en hartverwarmend – als het gebeurd in Jezus’Naam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:11
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dat kan ik begrijpen menselijk gezien...
Gelukkig heb ik nog kinderen die er nog zijn, om de kerstdagen met hun door te brengen....waar hun moeder nog in terug te zien is...... |
als ik toen nog een kind had gehad, had ik tot op de dag van vandaag niets van dr ma er in terug willen zien, kerst of geen kerst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:15
|
|
|
|
Is het hele kerst- en feestdagen gebeuren niet wat opgeklopt en met allerlei sentiment omgeven? Velen van ons wonen alleen en als je normaal twee extra vrije dagen krijgt ben je er blij mee. Maar als je de kerstdagen alleen door brengt dan is dat klaarblijkelijk het toppunt van zieligheid. De hele smartlappenindustrie laat ons weten middels Andre Hazes dat een eenzame Kerst toch wel het toppunt van ellende is. Ok, eenzaam ben je als het alleen zijn pijn doet en dat is niet prettig. Maar is het nou zo'n ramp om alleen te zijn met de Kerst? We leven in het ik-tijdperk en meer en meer sociale verbanden vallen weg, ook de kerken vaak. Je krijgt bijna de neiging je te moeten verontschuldigen en je mag vooral niet zeggen dat je met de Kerst thuis zit. Twee dagen zonder gedoe en een mooi feest van het licht waar we als christenen de geboorte van Christus aan koppelen. Waarom moet je zoveel met Kerst? Waarom moet je samen zijn, waarom moet je lekker eten, waarom moet je je in bochten wringen als je alleen zit? Toen ik voor de eerste keer na mijn scheiding alleen was met Kerst vond ik het heerlijk. Geen gezeur en geen gedoe. Als je normaal twee dagen alleen zit, maak je je daar toch ook niet druk om? Je kunt je ook een gevoel van eenzaamheid aan laten praten. Een mens die alleen woont is even waardevol en je zelfbeeld lijdt er de andere dagen ook niet zoveel onder. Geniet van de mooie atmosfeer en de twee vrije dagen. En hoewel het in oorsprong geen Christelijk feest is, de traditie is inmiddels zo dat we de komst van Christus herdenken. De komst van een kind is een feest en zeker van dit kind. Alleen of niet.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik wil met deze bijdrage zeggen, dat er mensen "noodgedwongen" alleen de feestdagen doorbrengen. Hoe graag ze het ook anders willen. |
Eén geluk dan misschien wel voor die mensen: Dat kerst dit jaar precies in't weekend valt. Vrijdagmiddag 17.00 klaar met werken en 's maandags weer gewoon net als na alle weekenden weer aan de slag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Naar mijn mening werd tijdens pinksteren een aantal mensen het vermogen gegeven te kunnen evangeliseren in een andere taal. Er staat duidelijk in de bijbel dat mensen uit andere landen hun taal opeens hoorden, naar aanleiding hiervan bekeerden zij zich. Het was dus nuttig dat deze mensen opeens andere talen konden spreken, hierdoor kon het evangelie sneller verspreid worden.
Tegenwoordig word er in diverse gemeenten in tongentaal gebeden of gesproken. Naar mijn bescheiden mening is dit onzin. Er zit op dat moment NIEMAND die die taal verstaat in het gebouw. Het heeft dus geen practisch nut. Maar het staat wel hartstikke interessant natuurlijk. |
Lees dan eens deze tekst:
| 1Kor schreef: | | 14:2Iemand die in klanktaal spreekt, spreekt niet tot mensen maar alleen tot God. Niemand kan hem verstaan, want door toedoen van de Geest spreekt hij onbegrijpelijke taal. | het is dus een vorm van bidden tot God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een bijbeltekst over seks... |
En nogmaals, het woordje seks, sex of in deze, vorm staat dus niet (be)geschreven. Ik ga het niet nog eens uitleggen, ga maar eens +/- 20 pagina,s terug. De liefde bedrijven. okee, sex nee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Eén geluk dan misschien wel voor die mensen: Dat kerst dit jaar precies in't weekend valt. Vrijdagmiddag 17.00 klaar met werken en 's maandags weer gewoon net als na alle weekenden weer aan de slag. |
op maandag werken ? hier gaat betaalde dag dan gewoon naar de maandag .. dus vrij ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Lees dan eens deze tekst:
het is dus een vorm van bidden tot God. | Maar wel een die dan dient te voldoen aan voorwaarden, waaronder een vertaler... En helaas mis ik die regelmatig als er mensen in tongen (zeggen te) spreken. Dus dan toch eerder het poppenkastgevoel dat Pieter al beschreef...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zoals Leanne al vermeld heeft weet ik ten volle wat verdriet is. En hoe verleidelijk het is toe te geven aan je verdriet. Het wordt dan alleen maar erger.... Als je iemand mist, is het zo gemakkelijk je kalender er op te richten. En bij elke feestdag voel je het gemis weer. De verjaardag, de trouwdag, de sterfdag, ga zo maar door. Uiteindelijk ga je je schuldig voelen omdat je niet meer zo verdrietig bent, omdat de acute pijn is afgezwakt. Als je nu al van tevoren gaat stellen: ik zal wel eenzaam zijn met de Kerst, dan zul je ook veel verdriet hebben. Als je echter zulke dagen anders benadert, zul je zien dat ze veel beter door te komen zijn. Waar zit mijn hart, vroeg je. Mijn hart zit bij de mensen die verdriet hebben, omdat ik daar zelf ook gezeten heb. Maar evengoed is het verstandig om verder te gaan, anders overheerst het verdriet je hele leven. |
Verdriet en rouw hoort bij de kalendejaren.... Het is juuist heel goed om die te uiten zoals het hoort.... Het lijkt op medelijden hebben maar dat is het niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:34
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | op maandag werken ? hier gaat betaalde dag dan gewoon naar de maandag .. dus vrij ...  |
En hier is het dit jaar gewoon een "bazenjaar" De vrije maandag is voor rekening werknemer... 
Maar he!! Ik betaal wel het hele jaar bijv. de koffie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:38
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Maar wel een die dan dient te voldoen aan voorwaarden, waaronder een vertaler... En helaas mis ik die regelmatig als er mensen in tongen (zeggen te) spreken. Dus dan toch eerder het poppenkastgevoel dat Pieter al beschreef... | Er is een verschil tussen een profetische tong, die uitgesproken wordt in de gemeente en mensen die voor zichzelf tijdens de aanbidding tot God in tongen bidden. En poppenkast, het is wel een gave van God, dus zou ik wel dat het met eerbied besproken moet worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:39
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | En hier is het dit jaar gewoon een "bazenjaar" De vrije maandag is voor rekening werknemer... 
Maar he!! Ik betaal wel het hele jaar bijv. de koffie  |
Tja , zo zie je maar .......... elke baas is anders hahaha .....koffie kregen ze bij ons niet ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:40
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | En hier is het dit jaar gewoon een "bazenjaar" De vrije maandag is voor rekening werknemer... 
Maar he!! Ik betaal wel het hele jaar bijv. de koffie  |
Ja, die bazen zitten goed dit jaar . Het scheelt ze 3 vrije dagen, die de knechten nu mogen komen opdraven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over. |
daar ben ik het mee eens, dus ga ik in januari op vakantie. weg uit het grauwe en eentonige van die maand. Hiermee onderschat ik niet de eenzaamheid voor velen van de feestdagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:41
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het verschil ligt hem hierin, dat ieder "persoonlijke belofte" naar de Here Jezus toe, al geldt.... Zonder toepassing van zgn door mensen aangestelde personen in een kerk en/of gemeente.....
Een voorbeeld is de belofte van: Ananias en Saffira..... | Wees eens eerlijk, heb jij gebeden voordat je de eerste keer de liefde met haar bedreef buiten het huwelijk om? Hoe kun je dan zeggen, dat het op basis van een persoonlijke belofte gebeurt? Meestal gebeurt het omdat je er gewoon in zin hebt en je niet kunt/wilt beheersen. Ik ken weinig mensen die dat als een heilig moment ervaren....(je hoeft niet persoonlijk te antwoorden hoor)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:41
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Mijn knuffel van vandaag gaat naar Marijan xxx Veel sterkte met de situatie binnen je familie, bid dat God jullie als familie beterschap, kracht, wijsheid en troost schenkt. |
Wat lief van je, Cross! Bedankt en een knuffel terug. xxx
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 20:44
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Is het hele kerst- en feestdagen gebeuren niet wat opgeklopt en met allerlei sentiment omgeven? Velen van ons wonen alleen en als je normaal twee extra vrije dagen krijgt ben je er blij mee. Maar als je de kerstdagen alleen door brengt dan is dat klaarblijkelijk het toppunt van zieligheid. De hele smartlappenindustrie laat ons weten middels Andre Hazes dat een eenzame Kerst toch wel het toppunt van ellende is. Ok, eenzaam ben je als het alleen zijn pijn doet en dat is niet prettig. Maar is het nou zo'n ramp om alleen te zijn met de Kerst? We leven in het ik-tijdperk en meer en meer sociale verbanden vallen weg, ook de kerken vaak. Je krijgt bijna de neiging je te moeten verontschuldigen en je mag vooral niet zeggen dat je met de Kerst thuis zit. Twee dagen zonder gedoe en een mooi feest van het licht waar we als christenen de geboorte van Christus aan koppelen. Waarom moet je zoveel met Kerst? Waarom moet je samen zijn, waarom moet je lekker eten, waarom moet je je in bochten wringen als je alleen zit? Toen ik voor de eerste keer na mijn scheiding alleen was met Kerst vond ik het heerlijk. Geen gezeur en geen gedoe. Als je normaal twee dagen alleen zit, maak je je daar toch ook niet druk om? Je kunt je ook een gevoel van eenzaamheid aan laten praten. Een mens die alleen woont is even waardevol en je zelfbeeld lijdt er de andere dagen ook niet zoveel onder. Geniet van de mooie atmosfeer en de twee vrije dagen. En hoewel het in oorsprong geen Christelijk feest is, de traditie is inmiddels zo dat we de komst van Christus herdenken. De komst van een kind is een feest en zeker van dit kind. Alleen of niet.
Thomas |
Hier ben ik het helemaal mee eens, Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |