| Auteur |
Bericht |
|
HENK546
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 18:40
|
|
|
|
|
veel succes chris met je andere of nieuwe baan ook GODs zegen voor 2011
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 18:42
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Ik moet helaas afscheid nemen van al mijn ChristianMatch-vrienden. Ik heb besloten om Provident, het bedrijf dat eigenaar is van ChristianMatch, te verlaten. Mijn laatste werkdag zal zijn op 23 december.
ChristianMatch is in 5 jaar uitgegroeid tot iets heel moois, en daar ben ik dankbaar voor. Ik ben ontzettend blij voor de bijzondere band die ik met velen van jullie heb opgebouwd. Daar wil ik jullie allemaal dan ook hartelijk voor bedanken.
Ik wens jullie allemaal Gods onmisbare zegen toe.
Fijne feestdagen en een gezegend 2011 allemaal.
Chris Algra |
Hay Chris, ik ken je niet persoonlijk...maar heb je wellis een paar mailtjes gestuurd met vragen of andere dingen. Ik vond dat je ze heel correct weer beantwoorde, soms was het net een kleuterklasje met kindjes. Dus petje af voor jou Chris dat je meestal de juiste beslissingen nam.
Nog ff 1 vraagje.....wie moet nu de bannekes voortaan uit delen? Ik wens jou met je familie een goede tijd toe.
Goede kerstdagen en een gezond 2011.
Groetjes Carien.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 18:55
|
|
|
|
[i]hallo,ook van mij,welkom terug eva,ja van piekie,is erg,het is ook zo dat dat bij god alles mogelijk is naar elkaar omzien is goed dat gebeurt denk ik hier ook wel. martytop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:05
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Hay Chris, ik ken je niet persoonlijk...maar heb je wellis een paar mailtjes gestuurd met vragen of andere dingen. Ik vond dat je ze heel correct weer beantwoorde, soms was het net een kleuterklasje met kindjes. Dus petje af voor jou Chris dat je meestal de juiste beslissingen nam. Ik wens jou met je familie een goede tijd toe.
Groetjes Carien. |
Mag ik me hier maar gewoon bij aansluiten?
Heel veel zegen toegewenst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sommige dames zijn weer teruggekeerd in hun kindertijd denk ik dan... |
jij bent erg slim Chatuliem..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:09
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Lag jij te slapen toen we om de kadoos moesten dobbelen  |
aha jij snapt m ook. Had niet anders verwacht Cross......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:11
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Hee Suusje,
Van Harte gefeliciteerd meis tjonge bijna een kerst kindje.
Groet,
Marianne |
Ook prachtige dag vandaag..........de dagen gaan weer lengen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat is een sop relatie???????
En af en toe naar de , breekt daar weer ruzie over uit. ????????
Begrijp de posting niet helemaal.
Groetjes. | Sop is de nette versie van wop relatie. (slapen.ontbijten,pleiten) En die andere, laat ik me niet over uit (men only)
Ik wil het wel in het nette houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:16
|
|
|
|
momenteel lees ik het boek
Toetst alles
van Wja Pijnakker Hordijk
is net uit de herdruk
Gaat over herkennen van valse en echte apostelen valse leringen en valse christussen.Het is een opdracht om te toetsen en hier vind je de juiste handvaten Een evenwichtig en praktisch boek voor een ieder makkelijk te lezen
suc6 met toetsen
loretta
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:30
|
|
|
|
oh joh, ik wist niet dat dat in het nette thuishoorde........ bij mij valt dat daar nl niet onder.........omdat ik er niet zoveel "nets" aan kan ontdekken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:31
|
|
|
|
Jezus zelf ook in mat 19.
Daarom meng ik me niet in de topic over scheiden, dan word ik waarschijnlijk gestenigd:P
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:31
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:40
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Jezus zelf ook in mat 19.
Daarom meng ik me niet in de topic over scheiden, dan word ik waarschijnlijk gestenigd:P | Nou David, ik dacht dat we altijd goede discussies hadden. Geef je mening maar, vind ik geen probleem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:41
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | momenteel lees ik het boek
Toetst alles
van Wja Pijnakker Hordijk
is net uit de herdruk
Gaat over herkennen van valse en echte apostelen valse leringen en valse christussen.Het is een opdracht om te toetsen en hier vind je de juiste handvaten Een evenwichtig en praktisch boek voor een ieder makkelijk te lezen
suc6 met toetsen
loretta |
Net begonnen aan : Engelen van het duister..van Jan Siebelink. Over de zonen uit het boek Knielen op een bed violen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:43
|
|
|
|
@chat, Jazeker wel! ik ben wedergeboren en heb de Geest ontvangen, God heeft van mij een nieuwe schepping gemaakt,erken Hem ook als ABBA. en ken de liefde, wilde alleen wat Bijbels tegengewicht geven.
@THOMAS
Zo zie je maar dat zelf ook van jouw vooronderstellingen en paradigma afgaat, want nee ik kom juist NIET van een traditie als streng gerformeerd/calvinistisch zoals je misschien denkt. Mijn hele punt is juist een evenwichtig BIJBELS beeld. niet eenzijdig of projectie van onze vaderlijke wensen. net zoals die opwekkingsliederen dus onbewust veroorzaken.
edit: God heeft me uit de wereld getrokken, had geen kerkelijke opvoeding what so ever. Puur door de Bijbel te bestuderen en de Leiding van de Geest ben ik waar ik ben, de kerken die ik later bezocht waren eerder eyeopeneres voor de dingen die er fout waeren dan dat ik er groeide.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op dinsdag 21 december 2010, 19:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:48
|
|
|
|
ZAL ik mijn lidmaatschap opzeggen of niet vraag ik me af.
Aan de ene kant vind ik het mooi dat we het evangelie met iedereen kunnen mogen delen, maar om nu met gorden te ''pronken'' als nieuwe bekeerling?
Zeker als hij duidelijk zegt dat de Bijbel geen enkele waarde voor hem heeft, over welke GOD/Jezus heeft hij het dan? Kan ik dit serieus nemen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:57
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Hay Chris, ik ken je niet persoonlijk...maar heb je wellis een paar mailtjes gestuurd met vragen of andere dingen. Ik vond dat je ze heel correct weer beantwoorde, soms was het net een kleuterklasje met kindjes. Dus petje af voor jou Chris dat je meestal de juiste beslissingen nam. Ik wens jou met je familie een goede tijd toe.
Groetjes Carien. |
ook ik sluit me aan bij deze spreekster wens je Gods zegen toe voor de toekomst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:01
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | oh joh, ik wist niet dat dat in het nette thuishoorde........ bij mij valt dat daar nl niet onder.........omdat ik er niet zoveel "nets" aan kan ontdekken. |
O, soort van "overwerken".
[i]Ik denk dat Gert met "Netjes" bedoelt van 'woordgebruik....[u]
Groetjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:08
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Sop is de nette versie van wop relatie. (slapen.ontbijten,pleiten) En die andere, laat ik me niet over uit (men only)
Ik wil het wel in het nette houden  |
Tja zoiets kwam ik op de chatbox ook al tegen.
Het blijft hetzelfde hoe netjes je het ook meent te willen zeggen.
(men only) ????? Daar pas ik niet tussen, vraag mij waarom anderen erbij te betrekken?? Mischien beter (I only)....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:08
|
|
|
|
Heel veel succes met je loopbaan en je verdere leven. Tevens ook hele fijne feestdagen een een voorspoedig 2011.
groetjes ook van Muischje Muisch.
En doe Wouter de Kabouter ook maar de groetjes.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:17
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik zat mij af te vragen wat jij bedoelde met "samen leven?" Blijkbaar bedoelde jij dus onder een dak leven.... Vandaar dat ik daarop reageerde om te weten wat je nu precies bedoelde....
Even los van je reactie...
Toen ik verloofd was met mijn vrouw bestond "borderline" nog niet als diagnose.... Zes weken voor onze eerste trouw datum kwam mijn vrouw in een rustoord terecht waarvan de psychologe tegen mij zij dat ik beter de relatie kon verbreken en dat er genoeg betere vrouwen waren... Ik had die keuze, maar heb bewust voor haar gekozen omdat ik van haar hield en wist dat zij van mij hield....tevens had ik mijn geloof waarop ik vertrouwde..... We hebben samen twee kinderen gekregen waar ik dol gelukkig mee ben... Ondanks wat we in ons gezin meegemaakt hebben, heeft de Here Jezus altijd centraal gestaan en heeft ons doorheen geholpen.... Alleen met menselijke liefde zouden we niet ver gekomen zijn....
Iemand die "borderline" heeft kan ook heel goed lief hebben, alleen het uit zich anders dan bij een gemiddeld iemand.....(zacht uitgedrukt)
Wat heeft het betekend voor mijn kinderen om verlaten te worden op een radicale wijze en beslissing, van hun moeder door "bordeline"???? en voor mij??? (why me Lord???). Het zijn twee kinderen die weten wat verlatingsangst en daarop bindingsangst inhoudt..... Dat is voor mij nog een taak, om hun te helpen om daarmee te leren om te gaan....
Snapt iemand in de omgeving of de familie het??? Nee....niemand....zelfs hier op CM niet.... Alleen wanneer iemand begrijpt wat "ware liefde" inhoud die kan het verstaan.... Liefde zoeke zichzelfe niet...(dat is wat Chat geloof ik bedoeld)... In een relatie zoek iemand de liefde bij een ander en niet bij zichzelf..... Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.... God houd van deze wereld zoals we zijn en niet onder voorwaarde's en/of verwachtingen van onszelf....
Je gaat ervoor of je gaat er niet voor... die keuze ligt bij elk..... | Mar, ik heb bewondering voor de manier waarop jij met je geliefde omgegaan bent. Ik moet zeggen, dat ik dat niet zou kunnen. Zeker niet als ik van tevoren wist wat er aan de hand was. De problematiek is gewoon te zwaar, het is alleen maar geven en helemaal niks ontvangen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In deze tekst staat duidelijk dat we niet als slaven in angst hoeven te leven. We hebben de Geest ontvangen om kinderen van God te zijn. Wat zegt dit je? In gesprekken met mensen merk ik dat mensen heel vaak nog bang zijn voor God, voor het oordeel dat ons te wachten staat. In hoeverre staat deze angst ons in de weg om Hem lief te hebben? |
Ik weet niet Chat.... Je hebt het over "ons"... Wie bedoel je daarmee???
Ik weet, dat het oordeel aan mij voorbij gaat.... Waar zou ik in "ons" dan bang voor moeten zijn???
Mischien zijn de personen waar je mee praat, wel mensen die een andere God voor ogen en/of aangepraat zijn dan ik... Begrijp eigenlijks ook niet wat je ermee wil zeggen. Het is makkelijk om de vragen altijd bij een ander neer te leggen en vervolgens daarop te reageren... Er staat volgens mij nog een vraag open die je nog niet beantwoord hebt op de forum....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:19
|
|
|
|
Beste Chris,
Ik vind het heel erg jammer dat je weggaat. Zal je missen bij al die CM-avonden. Bedankt voor altijd die correcte antwoorden op al die mailtjes die ik je gestuurd hebt!
Het ga je goed!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:20
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | volgens mij niet.
(het is overigens niet netjes om om vrouwen te dobbelen... )
Spelen ze vals ?
als we dan tóch off-topic gaan, dan maar meteen goed... |
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:23
|
|
|
|
O wat jammer zeg dat je ons gaat verlaten.
Ik wens Gods zegen toe voor je toekomst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Mar, ik heb bewondering voor de manier waarop jij met je geliefde omgegaan bent. Ik moet zeggen, dat ik dat niet zou kunnen. Zeker niet als ik van tevoren wist wat er aan de hand was. De problematiek is gewoon te zwaar, het is alleen maar geven en helemaal niks ontvangen... |
Dat was het ook.... maar dat wist ik van tevoren, omdat liefde voor iemand gewoon op je weg komt. Als mens kun je kiezen, maar heb er twee geweldige kinderen aan over gehouden die daar uit voort gekomem zijn waar hun moeder ook voor ging.... In de afscheidsbrief stond voor ons dit "ik ben toch tijdelijk gelukkig geweest"... Dat heeft het opgeleverd. Iets dat wat voor haar niet mogelijk was of voor te stellen was toch uit gekomen..... meer kan ik er ook niet van zeggen maar reken erop dat liefde veel dieper kan zitten....het is ook een opgave zoals je bent....Mijn geloof heeft mij erdoor heen getrokken...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA082
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:34
|
|
|
|
|
Daar heb ik ontzettend veel respect voor Mar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QUELINE346
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:35
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Wat dat betreft zijn christenen net mensen! Ze trouwen net zo vaak, ze scheiden net zo vaak, ze zijn net zo vaak ziek, ze sterven net zo jong of net zo oud, ze hebben dezelfde problemen met hun kinderen, ouders, schoonfamilie, ze hebben de zelfde carrièrewensen, of problemen, ze maken net zo vaak ruzie, kortom, het zijn net mensen! Grappig! Maar mijn vraag is eigenlijk, zou een christen minder moeten scheidden, omdat hij of zij een beter mens is? Daar wordt je dan toch aardig in afgestraft! Toch? |
Hoi Arend
zie hieronder de reacties van Marylien, en van Leanne (+ prediker 4) Ik geloof, net als hen, dat 2 getrouwde christenen, die een levende zekerheid hebben in Onze God, harder moeten vechten voor hun huwelijk, en méér kans van slagen zouden moeten hebben, om hun huwelijk goed te houden, met behulp van God, dan niet-christenen: het drievoudige snoer dus.
Is er onder christenen trouwens net zo'n grote scheidings-rate, als onder niet-christenen? 1 op 3 huwelijken? Dat beweer jij hierboven in feite, toch?? Gr. Queline
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:36
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Tja zoiets kwam ik op de chatbox ook al tegen.
Het blijft hetzelfde hoe netjes je het ook meent te willen zeggen.
(men only) ????? Daar pas ik niet tussen, vraag mij waarom anderen erbij te betrekken?? Mischien beter (I only)....  |
Als jij alles op je zelf wilt betrekken, vindt ik prima.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:37
|
|
|
|
Wat heeft Gordon met CM te maken? Ik zie het verband niet tussen hem en CM.
|
|
| Naar boven |
|
|