ChristianMatch

Forum

oud en nieuw
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 15:18

[quote=HERMANDV978]

Dan is mijn vraag: Is ze wel goed voorbereid op pad gegaan.
Als je bij het maken van een wereldreis , na een paar maanden al in geldnood verkeert, .......lijkt mij dat de financiën toch beter geregeld had moeten gebeuren.

visser, die geen verstand heeft van wereldreizen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 15:21

CHATULIEM619 schreef:
Maarre, bedankt voor al jullie adviezen, maar wat zouden jullie doen was mijn vraag???

HENK710 schreef:
aardige dingen
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 15:21

LEANNE226 schreef:
Even terug naar het verleden,
verdwalen in herinneringen.
Geen zorgen voor het heden,
me warmen aan het verdwenen geluk van simpele dingen.

Je eigen "ik" verdween,afgenomen door de tijd.
Maar één ding bleef overeind,
je vertrouwen en de zekerheid,
van een nieuw leven aan het eind.

Je warme hand,is er niet meer.
Maar het gevoel van geborgenheid
diep in mijn hart,steeds weer,
dat raak ik nooit meer kwijt.

De jaren glijden van me af,
jaren zonder jou.
Maar alle liefde die jij gaf,
maakt dat ik nog meer van dit leven houd.........

http://www.youtube.com/watch?v=P6Ishi3IZu4

prachtig ..le

zo fijn om wat herkenning te vinden........daar kan ik me
echt aan "warmen'....
de herinneringen pakt niemand je af.......waar je ook gaat.....al blijft
zo af en toe de heimwee knagen........
enne.......we mogen weer genieten......dat weet ik zeker!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 15:27

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 16:42

Als je wint chat, geef je geld aan de armen
Dat heeft Jezus gezegd aan een rijke jongeling verkoop alle spullen wat hij bezit en geeft die geld aan de armen en volgt Mij.
Rijk worden is niet nodig en we leven voor de tijd en straks God ontmoeten om ons rekenschap af te leggen.
Verlaat alles wat je hebt Chat en volgt Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 17:04

CHATULIEM619 schreef:
Maarre, bedankt voor al jullie adviezen, maar wat zouden jullie doen was mijn vraag???

Chat..ik kom net terug van het postkantoor en heb een straatje gekocht...
met halve loten.

Ik hoop dat ik de grote prijs win...zodat ik heel veel mensen blij kan maken.

Als ik 1 miljoen zou winnen....zou ik heel veel uitdelen aan mensen daar het echt nodig is. Clown smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op woensdag 29 december 2010, 17:04
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 17:08

HENK710 schreef:
Blijft het toch wat vreemd dat je in die opmerking die je plaatste het vrijgezel zijn naar voren haalt alsof dergelijke gevoelens normaliter enkel bij mensen uit een relatie zouden bestaan...Dat is in elk geval waar Marijan terecht haar vraagtekens bij zet en staat enigszins in contrast met wat je nu neerzet Knipoog smiley

Dat is niet wat ik zeg maar wat jij ervan maakt....
Voor een vrijgezel kan iemand anders (vaak een moeder of vader) net zoveel in de relatie betekenen als iemands zijn partner...
Ik begrijp niet waarom jij het woordje vrijgezel als negatief belicht...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 17:24

Fil 4:19
"Mijn God zal in al uw behoeften naar zijn rijkdom heerlijk voorzien, in Christus Jezus. "

Jeremia 29:11
"Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven."

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 29 december 2010, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 17:41

CHATULIEM619 schreef:
Ja, ik ben ontdeugend, maar deze week ga ik voor het eerst eens een staatslot kopen. Wat zou ik gaan doen als ik een grote prijs win? En wat zouden jullie doen met een prijs van 1 miljoen???

Als ik een miljoen zou winnen???? Whow....zou het zogauw niet weten hoe ik zoveel geld op moet krijgen. Ik zette het eerst een jaartje op de bank, om in die tijd es uit te gaan vogelen wie er nou echt geld nodig hebben.
Naast de bekende organisaties die mensen steunen, zou ik zeker een fiks bedrag aan de Dierenbescherming en het Wereld Natuurfonds schenken, en ook niette vergeten het IFAW en Greenpeace.
Maar aangezien ik niet eens geld heb om een staatslot te kopen...zal dit een droom blijven.....zucht..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 17:52

Wat ik zou doen is: stoppen met werken, en mijn match, die het nog niet beseft, ontzettend verrassen!!!!

o nee, het gaat maar om 1 miljoen!!
Dan het laaste alleen...

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 29 december 2010, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:04

CHATULIEM619 schreef:

Eigenlijk heel simpel, er zijn in de loop der tijden heel wat mensen rijk geworden, die een lot kochten in een loterij.
En waarschijnlijk voor die tijd gewoon gelukkig waren, en mischien nog steeds of niet.
Maar ik heb nog nooit iemand mee gemaakt, die vertelde ik heb daar aangegeven, en zeker niet hoeveel, wel heb ik goede voornemens gehoord.
Wie ik wel gehoord (gelezen) dat ze effe heel rijk waren, maar nu heel diep in de schulden zaten.
Ik doe ook mee, en ben al lang blij als ik me inleg terug krijg, en als ik erg veel geld zou winnen?????
Ik op me knieen zou gaan en vragen om een gezond verstand, om er verstandig mee om te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:04

Ik weet nog wel een aantal mensen die ik blij kan maken als ik zoiets zou winnen Knipoog smiley ...
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:05

als ik 't miljoen zou winnen?

1. het rieten plafond in mijn huis vervangen door een gipsen plafond, met daarin een boel spotjes (dus ook de bedrading aanpassen), zodat ik meer licht krijg in mijn woonkamer.

2. mijn bovenbuurman uitkopen, zodat ik het hele huis heb Duiveltje smiley

3. de roest-schade (niet veel, maar 't staat niet zo netjes) aan mijn 9000 uit 1986 laten repareren.

4. een nieuwe Saab 9-5 SportCombi bestellen, zodra die leverbaar wordt.

de rest? mooi appeltje voor de dorst. verder gewoon blijven werken, want 1 miljoen is te weinig om te kunnen stoppen met werken. bovendien heb ik veel te veel plezier in mijn werk om ermee te stoppen.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op woensdag 29 december 2010, 18:07
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:11

Dat alle verhuisdozen leeg en weg zijn en alles zo netjes is opgeruimd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:14

Ik zou niet gaan sparen, maar ik zou investeren. Obligaties met een achtergestelde lening leveren soms wel 7% per jaar op...Ik zou best wel kunnen leven van 70.000 euro per jaar...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:19

HERMANDV978 schreef:
klopt nemen ze in dit soort gevallen de beslissing in het belang voor het kind... nee want ze hebben met de toegewezen begleider geprobeerd Laura te breken en niet te ondersteunen maar ja dat is regel gek Nederland
ze hadden trouwens wel heel snel de erchtzaak geregeld zaterdag morgen een interview in het AD en maandag morgen voor de rechter met een dossier van 6 ordners en nooit met Laura of haar ouders gesproken

Sorry Hermandv, ik ben zelf door en door zeeman, weet heel goed de gevaren van de oceaan.....
De kans om geconfronteerd worden met rolles van 28 meter hoog daar is haar notenbootje ook niet tegen bestemd op haar leeftijd.

De zorg erover is terecht.....ook vanuit de jeugdzorg....

Wat jij niet door hebt, is dat de instantie's formeel hun handen terug trekken op de beslissing die zij genomen heeft.....
Vandaar de rechtzaak...

Als zij komt te overlijden door haar daad, wordt er gezocht naar een dader en/of verantwoordelijke.....dat is formeel.....
Wat ik zie is dat de overheid hun handen daarin terugtrekken in geval zij het niet haalt of na kan verteld.....
Wie is dan daar verantwoordelijk voor???? Jij!!!!!

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 29 december 2010, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:22

CHATULIEM619 schreef:
... soms ...

klinkt onzeker Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:37

GERT856 schreef:
Eigenlijk heel simpel, er zijn in de loop der tijden heel wat mensen rijk geworden, die een lot kochten in een loterij.
En waarschijnlijk voor die tijd gewoon gelukkig waren, en mischien nog steeds of niet.
Maar ik heb nog nooit iemand mee gemaakt, die vertelde ik heb daar aangegeven, en zeker niet hoeveel, wel heb ik goede voornemens gehoord.
Wie ik wel gehoord (gelezen) dat ze effe heel rijk waren, maar nu heel diep in de schulden zaten.
Ik doe ook mee, en ben al lang blij als ik me inleg terug krijg, en als ik erg veel geld zou winnen?????
Ik op me knieen zou gaan en vragen om een gezond verstand, om er verstandig mee om te gaan.

Wijsheid van Salomo Gertje!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:43

[quote=CHATULIEM619]Ik zou niet gaan sparen, maar ik zou investeren. Obligaties met een achtergestelde lening leveren soms wel 7% per jaar op...

Waar leveren die obligaties zoveel op Chat?

Ik denk dat je hard moet zoeken om 7 % te krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:46

CHATULIEM619 schreef:
Ik zou niet gaan sparen, maar ik zou investeren. Obligaties met een achtergestelde lening leveren soms wel 7% per jaar op...Ik zou best wel kunnen leven van 70.000 euro per jaar...

Hoe wil je dat dan doen met 1 miljoen???
Is gebakken lucht waar iedereen nu mee gecofronteerd wordt met hun huizen....

Het geld in een piramide stoppen die voor deze crisis gezorgt heeft???

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 29 december 2010, 18:46
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:46

zgn achtergestelde leningen..dan zet je je geld helemaal vast en dan krijg je de rente erover. Achtergestelde leningen worden door het bedrijf bij het eigen vermogen opgeteld en niet gezien als schuld....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:48

MAR907 schreef:
Dat is niet wat ik zeg maar wat jij ervan maakt....
Voor een vrijgezel kan iemand anders (vaak een moeder of vader) net zoveel in de relatie betekenen als iemands zijn partner...
Ik begrijp niet waarom jij het woordje vrijgezel als negatief belicht...

Marijan heeft je in het stukje waar ik aan refereer proberen duidelijk te maken dat die ene zin van je iets in zich heeft alsof een vrijgezel geen gemis zou kunnen beschrijven. En ja, in het latere stukje van jezelf geef je, net als in je laatste reactie, dit ook aan. In je eerdere zin wek je de indruk alsof je denkt dat een vrijgezel niet gemis zou kunnen ervaren zoals mensen vanuit een relatie dat kunnen. Ik ben blij dat je dat niet hebt willen zeggen ermee...maar het is wel goed om te weten dat je boodschap in eerste instantie dus duidelijk anders gelezen kan worden (en dus niet enkel door mij). Niets met negatief belichten van vrijgezellen dus van mijn kant, want daar heb ik namelijk geen reden toe!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:48

Griekse staatsobligaties Carien.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:49

CHATULIEM619 schreef:
zgn achtergestelde leningen..dan zet je je geld helemaal vast en dan krijg je de rente erover. Achtergestelde leningen worden door het bedrijf bij het eigen vermogen opgeteld en niet gezien als schuld....

Chat je bent een wereldwonder dat de bonden daar niet aan gedacht hebben>>>>>
Naar boven

Auteur Bericht
HERMANDV978

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:57

pff kinderdoop volgens sommige is het in de plaats van de besnijding gekomen, volgens andere weer niet? wat is het nu
bijbels gezien is er geen grondslag voor te vinden, is er iets mis mee?
volgens mij niet als er dan maar mee gedaan word wat de ouders daar beloven.
sommige kerkegenootschappen zeggen dat kinderdoop in plaats van besnijdenis is gekomen, doe dan gewoon wat de bijbel zegt en leef daarna
ik zie volwassenen doop niet als overdopen dit is een welbedachte keus die je maakt om Jezus te volgen en hem al verlosser aan te nemen ( volgorde kan je over twisten ) ik ben als kind gedoopt en niet met het geloof opgevoed " zegt dit wat over mijn ouders " nee veel mensen zijn gedoopt als kind omdat het hoorde 6 weken tot de doop naar de kerk gaan en erna nooit meer.ja ik kom uit een dorpje op goeree overflakkee dus een beetje afgesloten van de wereld toen nog het is nu wat minder maar ook weer niet een gesloten gemeenschap.

ik heb zelf een bewuste keuze gemaakt voor het geloof ( voor mij geen geloof meer maar ik weet het zeker ) en ook om me te laten dopen in een vol evangelische kerk een erg emotioneel moment kan ik zeggen en ik ben er trots op dat ik kan zeggen dat ik een heilig geloof heb en dat Jezus in alles mijn redder is en mijn leidraad.
ik begrijp niet dat er een discussie is over wel of geen kinderdoop of wel of geen volwassenen doop .... het gaat om het geloof in God en onze redder Jezus en niet over het hokje waar je dit in beleefd elke kerk is een huis van God en je gaat waar je je thuis voelt. en die regels neem je dan voor lief ... en kom je dingen tegen waar je het niet mee eens bent eerst praten met de oudsten en kom je er niet uit een ander huis zoeken waar je wel vindt wat je zoekt . Maar God en Jezus zijn overal
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:59

HENK710 schreef:
Marijan heeft je in het stukje waar ik aan refereer proberen duidelijk te maken dat die ene zin van je iets in zich heeft alsof een vrijgezel geen gemis zou kunnen beschrijven. En ja, in het latere stukje van jezelf geef je, net als in je laatste reactie, dit ook aan. In je eerdere zin wek je de indruk alsof je denkt dat een vrijgezel niet gemis zou kunnen ervaren zoals mensen vanuit een relatie dat kunnen. Ik ben blij dat je dat niet hebt willen zeggen ermee...maar het is wel goed om te weten dat je boodschap in eerste instantie dus duidelijk anders gelezen kan worden (en dus niet enkel door mij). Niets met negatief belichten van vrijgezellen dus van mijn kant, want daar heb ik namelijk geen reden toe!

of je leest slecht of heb een bril nodig...
Mijn eerste reactie was:

Geplaatst: maandag 20 december 2010, 14:37

Troost zul je ervaren van mensen die tijd, belangstelling en aandacht voor je hebben, je aanvaarden in je anders-zijn en met hun hart bij je zijn.
Mensen dus die kunnen luisteren als je over de overledene praat en je gevoelens uit.
Die het uithouden als je je tranen of je woede de vrije loop laat.
Die respecteren dat er ook momenten zijn waarop je liever niet over je gevoelens en over de overledene praat.
Die door kleine, praktische dingen laten merken dat ze zorg voor je hebben en dat je iets voor hen betekent. Die laten merken dat ze op kerstdagen, huwelijksdag, sterfdag, verjaardag aan je denken.

Van de troostende mag verwacht worden, dat deze respect voor iemand heeft en ruimte schept of laat zodat je zoveel mogelijk je eigen leven gestalte kunt geven, in je eigen tempo, vanuit je eigen waarden, en met je eigen mogelijkheden en grenzen. Van hem of haar mag ook verwacht worden dat hij of zij echt is, trouw aan eigen gevoelens, en zich niet forceert tot iets dat niet bij hem of haar past en zich evenmin verschuilt achter de rol van helper.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:02

PIETER649 schreef:
Griekse staatsobligaties Carien.... Clown smiley

Waar voor 7 %? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:12

HERMANDV978 schreef:
ik heb zelf een bewuste keuze gemaakt voor het geloof ( voor mij geen geloof meer maar ik weet het zeker )

Hoe zeker weten is het zeker weten? Ja, het voelt als zeker weten, maar het blijft altijd aannemen in vertrouwen! En aannames sluiten 100% zekerheid tegelijk uit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:13

CARIEN982 schreef:
Waar voor 7 %? Clown smiley

vergeet je niet een paar nullen, Carien?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:15

MAR907 schreef:
of je leest slecht of heb een bril nodig...
Lees zelf nog eens je eigen verhaal waarop gereageerd wordt... Coole smiley met zonnebril
MAR907 schreef:
Zelf vind ik het heel bijzonder dat een vrijgezel de woorden van een gemis kan verwoorden op deze wijze.......
En lees dan de reacties daarop gerust nog eens Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1694 1695 1696 1697 1698 1699 1700 ... 6194 Volgende
Pagina 1697 van 6194