| Auteur |
Bericht |
|
HERMANDV978
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:25
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | | En das nu het verschil, de Thora, de Bijbel daar staat het wel in, en nog heel wat meer dan in de Thora, daar staat denk ik ook niet in de geboorte van Jezus Christus, als zijnde verlosser en zaligmaker. |
ben ik met je eens maar de basis van het oude testament is de Thora ik ben ook niet voor scheiden maar .... het is wel eens niet anders en ook blijf ik erbij dat God niet wil dat mensen ongelukkig zijn het is een God van liefde,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:26
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | | Angel zoals Mar ook al zei, het zijn twee zusjes maar je bent vergeten het broertje te noemen, ze zijn dus een drieling (misschien nog wel meer). Arme moeder |
Kan ook niet . Er staat : op dezelfde dag 2 ( twee) baby's.
Hoop dat Angy zelf het antwoord weet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:31
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Hmmm ergens vind ik het nergens opslaan.
Hoe waardevol zal voor God de tranen van een vader en man zijn, van een moederloos geworden autistich kindje.....omdat het voor haar teveel is geworden....
God geeft tranen zodat het een "parel in zijn hand gaat worden".....
Hoe blij zullen de engelen juichen wanneer het kindje zich laat dopen? Morgen is er weer zo'n kindje die gedoopt wordt...."waardevolle tranen zijn er gevloeid" zou dat niet door God zijn gemaakt? |
Lieve Mar,
Natuurlijk zijn de tranen van die vader voor God net zo waardevol, je hebt gelijk, er zijn vaders die voor hun autistische kindje zorgen. Helaas is het echter zo (ga maar op de spec. scholen kijken) dat het heel vaak de moeders zijn die achter blijven met één of vaak meer kinderen met een ass stoornis. Ass is een stoornis die helaas vaak van vader op zoon wordt doorgegeven. Ja ik weet het ook vrouwen kunnen het hebben, maar dat komt echt veel minder vaak voor.
Begrijp me ajb niet verkeerd, het is inderdaad wat moeilijker om een kind met een psychische stoornis op te voeden, maar je krijgt er ook veel voor terug. De tranen zijn lang niet altijd van verdriet hoor.
Maar voor de goede orde, God heeft natuurlijk niet een speciale moeder geschapen voor een kind met een handicap. God wil de handicap namelijk helemaal niet, ik denk wel dat ouders van een kind met een handicap (of dat nu geestelijk, psychisch, of lichaamlijk is) meer kracht krijgen voor een inderdaad best zware taak.
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op zondag 2 januari 2011, 16:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:33
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | nou vriendelijk is anders zeg  |
Nee, dit helpt wat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:37
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Kan ook niet . Er staat : op dezelfde dag 2 ( twee) baby's.
Hoop dat Angy zelf het antwoord weet  |
Herman speciaal eentje voor een slimmerik als jij:
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat?
In de door Angy in eerste instantie gestelde vraag gaat het om twee zusjes, daar wordt nergens gesproken over 2 babies. Ik denk dat Angy zich daarin heeft vergist bij haar reactie, zo niet ben ik ook heel nieuwsgierig naar het werkelijke antwoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:41
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Fout Daantje....ze komen uit DEZELFDE buik...... |
Maar als we het daar toch over hebben, nog zo'n doordenkertje:
Zij is een dochter van mijn vader en moeder, maar het is niet mijn zusje. Wie is zij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:43
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Herman speciaal eentje voor een slimmerik als jij:
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat?
In de door Angy in eerste instantie gestelde vraag gaat het om twee zusjes, daar wordt nergens gesproken over 2 babies. Ik denk dat Angy zich daarin heeft vergist bij haar reactie, zo niet ben ik ook heel nieuwsgierig naar het werkelijke antwoord. |
Er komt toch geen antwoord hihihihi
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zondag 2 januari 2011, 20:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:46
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Als een dikke 10 nog niet genoeg is, vooruit dan maar.......  |
Heb je het wel helemaal nagekeken of het klopt????? , je kan er ook anders naar kijken en dan klopt de versie van crossroad niet zo........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:47
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Maar als we het daar toch over hebben, nog zo'n doordenkertje:
Zij is een dochter van mijn vader en moeder, maar het is niet mijn zusje. Wie is zij? |
Je bent het zelf Marianne.
Thomas, snapt Snip en Snap ook al snapt Snip niet wat Snap snapt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heb je het wel helemaal nagekeken of het klopt????? , je kan er ook anders naar kijken en dan klopt de versie van crossroad niet zo........  |
Wat heeft dit onderwerp met wokken maken Willen jullie mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:04
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | voor zoon ''preekleeuw''trek ik mijn schoenen niet aan,.. maar het is je wel aangezegd,! |
Niet recht genoeg in de leer, volgens jou? Ik kon er goed naar luisteren.
(en nee: het was bepaald geen (van oorsprong) Lutherse Kerk waar ik ben geweest)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 2 januari 2011, 17:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:14
|
|
|
|
| HERMANDV978 schreef: | ben ik met je eens maar de basis van het oude testament is de Thora ik ben ook niet voor scheiden maar .... het is wel eens niet anders en ook blijf ik erbij dat God niet wil dat mensen ongelukkig zijn het is een God van liefde, |
Ik ben dus ook met jou eens dat Thora en het O.T niet daarin (10 geboden) bijna geen verschillen kennen. Maar als we zouden leven zoals geschreven is, zouden we ons moeten opsluiten in onze huizen. En zou het leven alleen bestaan uit werken bidden eten danken en slapen. En dan nog zou het fout gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:17
|
|
|
|
De bijgewerkte lijst ziet er nu zo uit:
1. Wilma 082 2. Grace (o.v.) 3. Chat..+ hond 4. Billy 701(o.v.) 5. Jasmyn (o.v.) 6. Mar907 7. Trijnie (o.v.) 8. Robert 118 9. Mary 052 (o.v.)
o.v.=onder voorbehoud.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 3 januari 2011, 18:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:18
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je bent het zelf Marianne.
Thomas, snapt Snip en Snap ook al snapt Snip niet wat Snap snapt. |
Oke Thomas, dan een speciale voor jou om over na te denken (antwoord niet nodig):
wiskunde: soms klopt er niets van he, neem nu GELUK
je moet het delen om het te vermenigvuldigen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:20
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Wat heeft dit onderwerp met wokken maken Willen jullie mee  |
jokken lijkt toch een beetje op wokken laat ze toch
Laatst aangepast door
|
GERT856
|
op zondag 2 januari 2011, 17:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:33
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Vertel.........heb je de prijs gewonnen?
Dan wil ik best met je daten.  | Een tientje, is dat genoeg voor een date???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:36
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Oke Thomas, dan een speciale voor jou om over na te denken (antwoord niet nodig):
je moet het delen om het te vermenigvuldigen |
en een vergelijkbare wiskundig niet te verklaren iets: het geheel is meer dan de som van de delen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:36
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Oke Thomas, dan een speciale voor jou om over na te denken (antwoord niet nodig):
je moet het delen om het te vermenigvuldigen |
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op zondag 2 januari 2011, 17:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:38
|
|
|
|
Maar feit blijft wel dat het topic omhoog gehouden wordt en nu de aanmeldingen noch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een tientje, is dat genoeg voor een date??? |
Kun je net twee kopjes koffie voor kopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:57
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Als een dikke 10 nog niet genoeg is, vooruit dan maar.......  |
Nou juf, haal die kus maar terug want de leeftijdgrens ligt bij 36. De ene helft van de leden van CM is jonger en de andere helft is ouder dan 36. Wat Cross doet is een aardige grap, maar de jongste is hier 18 en de oudste 84. Van gemiddeld 51 ((84+18)/2) kun je ook niet spreken want de leeftijden zijn niet gelijk verdeeld. 1141 leden zijn ouder dan 36 en 1139 zijn jonger.
Thomas, wel sympathiek van Cross dat ik van hem tot de jongere helft behoor. Er zijn leugens, grove leugens en statistieken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 januari 2011, 19:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA694
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:00
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Er staat toch echt, gij zult geen echtbreken. Er staat wel dat je het kaf van het koren mag scheiden, maar das weer wat anders. Het is tegenwoordig wel erg makkelijk, alles mag als het maar in mijn straatje valt. als we er niet mee om kunnen gaan, en dat is met meerdere dingen, ook in mijn eigen straatje. |
Ja hierin ben ik het met Gert eens dat we tegenwoordig heel veel aanpassen als kerken (zeg t even in t algemeen omdat ik niemand wil kwetsen) zodat veel ineens geoorloofd is. Terwijl de Bijbel duidelijk is. En Herman, God zorgt dat zijn woord niet verloren gaat, de mensen die de Bijbel hebben geschreven en overgeschreven wisten zich geleid ddor de Heilige Geest. Dus wat echt voor ons nu belangrijk is , staat er gewoon in. Maar dat is ook geloven en vertrouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Nou juf, haal die kus maar terug want de leeftijdgrens ligt bij 36. De ene helft van de leden van CM is jonger en de andere helft is ouder dan 36. Wat Cross doet is een aardige grap, maar de jongste is hier 18 en de oudste 84. Van gemiddeld 51 ((84+18)/2) kun je ook niet spreken want de leeftijden zijn niet gelijk verdeeld. 1141 leden zijn ouder dan 36 en de rest is jonger.
Thomas, wel sympathiek van Cross dat ik van hem tot de jongere helft behoor. Er zijn leugens, grove leugens en statistieken.  |
volgens mij behoor je dat volgens de regels der statistiek anders te berekenen, maar ik geef toe, dan ben je ff bezig. Heb ik nu geen zin in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:30
|
|
|
|
sommige mensen dragen zelden schoenen; maar op klompen mag je misschien ook binnenkomen bij de preekleeuw, griffin?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:37
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | sommige mensen dragen zelden schoenen; maar op klompen mag je misschien ook binnenkomen bij de preekleeuw, griffin?  |
vermits het De Juiste Kerke is, moogt ge er zelfs in boerenkiel binnentreden, voorwaardelijk dat de kledij stemmig zwart (kleurnummer 170 in het Saab-kleurstalenboek ) is.
okee, niet bepaald de tale Kanaäans, maar voor mij agrarisch...eh..archaïsch genoeg
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 2 januari 2011, 19:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:38
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Scheiden op zich is geen zonde, zolang er geen overspel plaats vind. Vandaar dat in het OT de man en/of vrouw ook niet eerder weer kon trouwen wanneer een van beide is overleden. Trouw zijn tot aan de dood bleef bestaan ook na de scheiding.....voor God....
Echtbreken in een huwelijk dan gaat het om overspel. |
Mooi gezegt, helemaal mee eens soms zijn er redenen waar je niet onderuit kan komen. En is van tafel en bed plus de rest beter, denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:45
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Scheiden op zich is geen zonde, zolang er geen overspel plaats vind. Vandaar dat in het OT de man en/of vrouw ook niet eerder weer kon trouwen wanneer een van beide is overleden. Trouw zijn tot aan de dood bleef bestaan ook na de scheiding.....voor God....
Echtbreken in een huwelijk dan gaat het om overspel. | Scheiding was juist erg gemakkelijk in die tijd. Er hoefde alleen maar een scheidingsbriefje geschreven te worden. En man en vrouw waren vrij om daarna met iemand anders te trouwen. Ik begrijp niet goed waar jij je denkwijze op baseert.
En het is een vreemde redenatie dat als iemand die gescheiden is, toch niet helemaal gescheiden is. Wat is het nu half gescheiden ofzo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:46
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Mooi gezegt, helemaal mee eens soms zijn er redenen waar je niet onderuit kan komen. En is van tafel en bed plus de rest beter, denk ik. |
Dat denk ik ook...
Het was daarom ook dat een man of en vrouw die overspel gepleegd heeft, gestenigd werd zodat de patner vrij kwam van het verbond in het huwelijk....
Dat vind men nog terug in de Islam b.v.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Scheiding was juist erg gemakkelijk in die tijd. Er hoefde alleen maar een scheidingsbriefje geschreven te worden. En man en vrouw waren vrij om daarna met iemand anders te trouwen. Ik begrijp niet goed waar jij je denkwijze op baseert.
En het is een vreemde redenatie dat als iemand die gescheiden is, toch niet helemaal gescheiden is. Wat is het nu half gescheiden ofzo? |
Chat die teksten zijn al vermeld elders in een topic... Ga het niet weer herhalen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:53
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Chat die teksten zijn al vermeld elders in een topic... Ga het niet weer herhalen... | Je stelt mij te gemakkelijk dat het wel in de bijbel staat en daar hang je een hele absolute stelling aan. In de tijd van het OT was het toegestaan te scheiden, en de personen waren na die tijd vrij een nieuwe relatie aan te gaan. Graag een fundamentele reactie...
|
|
| Naar boven |
|
|