| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:53
|
|
|
|
Ja, ga ik vandaag nog wel even kijken...... Jammer he dat die drie broers er niet inzitten..........waren toch juist van die leuke slimme mannen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Moppen tappen vind ik het grootste symbool van ledigheid. Complete leegheid. Ik vind dat niet op het forum passen.... |
Er mag toch ook wel ruimte zijn voor een kwinkslag en een beetje humor? Soms kan je beter een leuke mop lezen dan sommige forumonderwerpen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ja, ga ik vandaag nog wel even kijken...... Jammer he dat die drie broers er niet inzitten..........waren toch juist van die leuke slimme mannen.....  |
Jij hebt je mooiste moment van de dag dus nog te goed.
Eigenlijk wel een gemiste kans hè, die drie broers. 't Zijn nu wel de meest populaire boeren, maar of 't ook de leukste zijn? 'k Heb zo mijn twijfels bij een paar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 11:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er mag toch ook wel ruimte zijn voor een kwinkslag en een beetje humor? Soms kan je beter een leuke mop lezen dan sommige forumonderwerpen  | Humor is er ook voldoende vind ik. Maar met moppen tappen gaat het snel de verkeerde kant op. Vooral geintjes maken over God vind ik veel tever gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:02
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Als ik rustig zit en luister naar de woorden van dit lied... dan word ik 'Verliefd!" bijvoorbeeld deze zinsnede "You give us hope when we hopefully lost our way". Die Jezus waar ik dagelijks van mag getuigen, Die Jezus die de spil was in mijn relatie met mijn lieve Harma. Die Jezus die het leven van jongeren bewust een nieuwe richting in stuurt. Die Jezus, waarvan ik mag knielen "before Your throne".
Het is toch een hemels wonder dat er mensen zijn die hun relatie zo kort en bondig kunnen beschrijven in een lied. De Heer heeft mij een ander gave gegeven.. Er hier is iemand die de essentie van de boodschap verwoord in zo'n machtig aanbiddingslied.
Wonderful mericiful Savior Precious redeemer and friend Who would have thought that a lamb could Rescue the souls of men, Oh You rescue the souls of men
Counselor, comforter, keeper Spirit we long to embrace You offer hope when our hearts have Hopelessly lost the way, Oh we hopelessly lost the way
You are the One that we praise You are the One we adore You give the healing and grace our Hearts always hunger for, Oh our hearts always hunger for
Almighty infinite father Faithfully loving Your own Herein our weakness You find us Falling before Your throne, Oh we're falling before Your throne.
klik hier |
Verliefd op Jezus? nee, dat niet..
Wel dankbaarheid en ontzag, dat zo een Almachtige God ons Zijn kinderen noemt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:06
|
|
|
|
Heb ik net zo, sommigen zijn een beetje te gladjes..... Wij prikken daar doorheen natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:08
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ikke durruf nie, denk ik...........  of mag je nog wel wat aanhouden???
Hannah.. ik heb het over skieen hoor,
wil jij dat in je korte broek doen? haha
Lijkt me wel errug koud
. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Humor is er ook voldoende vind ik. Maar met moppen tappen gaat het snel de verkeerde kant op. Vooral geintjes maken over God vind ik veel tever gaan. |
Is wel zo, maar in de Bijbel staan heel veel komische dingen hoor.
Ik geloof dat moppen waar het geloof een beetje op de tang wordt genomen soms, ook wel kan relativeren, het hoeft niet allemaal altijd zo zwaar toch?
En God lacht ook wel, om onze dwaasheid dan wel maar zou Hij ook niet een beetje humor hebben? is dat ook niet een stukje van Zijn beeld en gelijkenis?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:09
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hoe schat jij mij in, Hannah.... Gelukkig zijn er speciale dagen voor mensen, zoals jij en ik.
Misverstandje denk ik Marijan?
Zullen we het CM-uitje alleen voor vrouwen houden? Dan spelen we in ieder geval op safe.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:10
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | | mm ja klopt. we hebben meerdere malen gedate en ook afspraken gemaakt over wat we wel en niet willen. Als je daar dan beide ja op zegt doet dit wel heel veel pijn. |
Soms kan je iemand treffen die je niet helemaal voor jezelf hebt... Ik vind het wel benauwend door elkaar regels op te leggen wat je wel en niet wil!!!
Ik stel mij zo voor dat als men werkelijk verliefd is, het vanzelf weg ebt en elkaar ook een stukje ruimte hoort te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:12
|
|
|
|
Mar! Ik dacht dat je nu ook even je mening ging geven over Boer zoekt Vrouw......... Maar je hebt gelijk, er zijn serieuzere onderwerpen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Humor is er ook voldoende vind ik. Maar met moppen tappen gaat het snel de verkeerde kant op. Vooral geintjes maken over God vind ik veel tever gaan. |
Mag het over Hollanders ?
Een vliegtuig kan 120 passagiers dragen en vertrekt met 120 hollanders en 1 belg . Boven in de lucht verliest het vliegtuig haar bodem en met gevolg hangt iedereen met de handen vastgegrepen aan de opberg kastjes . De piloot spreekt tot zijn passagiers " er is overgewicht er zal 1 iemand het vliegtuig moeten verlaten " De Belg antwoord hier op ,( sociaal als we zijn natuurlijk ) " aangezien ik als enigste Belg hier ben , zal ik gaan " ..... Al de Hollanders klapten in hun handen
't is maar om te zeggen hoe lief we toch zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:15
|
|
|
|
Beetje relativeren kan geen kwaad Chatuliem......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:16
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Verliefd op Jezus? nee, dat niet..
Wel dankbaarheid en ontzag, dat zo een Almachtige God ons Zijn kinderen noemt.. |
Verliefdheid, heeft een basis die bestaat uit, steun, geborgenheid, vertrouwdheid. Die vormen een basis voor een langdurige liefde, want Hij is mijn vriend die mij nimmer verlaat...dat is ook een relatie.... Ik zou geen dag zonder Hem kunnen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 12:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:28
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het doet me een beetje denken aan de preek die ds. Miskotte hield, kort na de Tweede Wereldoorlog. Hij stelde toen dat het scheen of de duivel had geheerst op Aarde. Of het zo is, weet ik niet maar God leek wel erg zwijgzaam in Auschwitz, Gross-Rosen en waar al niet meer.
Thomas. |
Of het zo is weet ik ook niet. Wel kan de duivel veel vrijheid krijgen zoals met Job en met Jezus en in ieders leven. Ja, de oorlog was vreselijk en wij weten niet de helft van wat ons nu verteld wordt, maar als je leest in de " Schuilplaats " van Corrie ten Boom en hoe zij alles ervaren heeft en zelfs na de oorlog en alles wat ze meemaakte nog zo'n vast vertrouwen heeft in God dat ze haar kampbewaakster vergeeft..
Zou God echt zwijgzaam zijn voor hun die het van Hem verwachten? Hij is erbij..altijd.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op maandag 3 januari 2011, 12:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:35
|
|
|
|
Ik mis dus heel veel als ik " Boer zoekt vrouw " niet kijk?
Ik vind het wel erg dat mijn kerstspullen nu allemaal weg zijn, vanochtend het laatste opgeruimd.. Kaal...erg kaal alles weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:42
|
|
|
|
Waarom heeft Jezus gezegd Mijn God, Mijn God, Waarom hebt Gij MIj verlaten? Zwijgt God?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:44
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik mis dus heel veel als ik " Boer zoekt vrouw " niet kijk?
Ik vind het wel erg dat mijn kerstspullen nu allemaal weg zijn, vanochtend het laatste opgeruimd.. Kaal...erg kaal alles weer.  |
Ach Marian, het is zo heerlijk laag complex en ook ontspannend om daarna even te evalueren....... En dat missen natuurlijk de mensen die niet kijken.......maar misschien zijn die niet zo laag complex als ik ben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:48
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Soms kan je iemand treffen die je niet helemaal voor jezelf hebt... Ik vind het wel benauwend door elkaar regels op te leggen wat je wel en niet wil!!!
Ik stel mij zo voor dat als men werkelijk verliefd is, het vanzelf weg ebt en elkaar ook een stukje ruimte hoort te geven. |
Hoi Mar,
ik denk dat het juist heel duidelijk kan zijn en teleurstellingen kan voorkomen( nou ja ahah ) als je duidelijk stelt wat je van een relatie verwacht. Ik ben bv daar heel duidelijk in, wil geen valse hoop kweken bij iemand die verwacht over 2 jaar getrouwd te willen zijn, omdat ik dat namelijk niet zo zie. dus meer dat soort afspraken. Gewoon je verwachtingen, niet echt regels hoor.
Laatst aangepast door
|
MAJARO438
|
op maandag 3 januari 2011, 12:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:52
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Waarom heeft Jezus gezegd Mijn God, Mijn God, Waarom hebt Gij MIj verlaten? Zwijgt God? |
Ik denk dat Hij zich verlaten voelde/wist van God.
Maar zijn laatste woorden waren, zo staat in de Bijbel:
En Jezus riep met luider stem: Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest. En toen Hij dat gezegd had, gaf Hij de geest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ach Marian, het is zo heerlijk laag complex en ook ontspannend om daarna even te evalueren....... En dat missen natuurlijk de mensen die niet kijken.......maar misschien zijn die niet zo laag complex als ik ben  |
Vast wel Volgende zondag zal ik mij ook eens laag complex opstellen..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op maandag 3 januari 2011, 12:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:57
|
|
|
|
En weer ontopic
Ik ben een bijbels figuur... Mijn naam is onbekend... En mijn doodskleed is in ieders woning... RARA wie ben ik??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 13:13
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Vast wel Volgende zondag zal ik mij ook eens laag complex opstellen..  |
kunnen we het daarna even evalueren ok?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 13:20
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik mis dus heel veel als ik " Boer zoekt vrouw " niet kijk?
Ik vind het wel erg dat mijn kerstspullen nu allemaal weg zijn, vanochtend het laatste opgeruimd.. Kaal...erg kaal alles weer.  |
ik zal blij zijn als het hier weer kaal is de boom eruit heerlijk rust in huis 
en mijn slechtste moment heb ik nog niet gehad vandaag al is het wel erg stil in huis nu
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 3 januari 2011, 13:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 13:22
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Hoi Mar,
ik denk dat het juist heel duidelijk kan zijn en teleurstellingen kan voorkomen( nou ja ahah ) als je duidelijk stelt wat je van een relatie verwacht. Ik ben bv daar heel duidelijk in, wil geen valse hoop kweken bij iemand die verwacht over 2 jaar getrouwd te willen zijn, omdat ik dat namelijk niet zo zie. dus meer dat soort afspraken. Gewoon je verwachtingen, niet echt regels hoor. |
Hoi Majaro,
dat is wat duidelijker. Het komt nu ook anders over. Duidelijkheid is zeker belangrijk.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 januari 2011, 13:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 13:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | kunnen we het daarna even evalueren ok?  |
Misschien kunnen jullie een apart 'Boer zoekt vrouw' toppic openen......lijkt me leuk........ kunnen we 'ongestoord' een heleboel evalueren.....
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 3 januari 2011, 13:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 13:57
|
|
|
|
Zo, een heus BZV topic..... Een slim plan Imke  Kunnen we het er rustig even over hebben zonder dat er allerlei andere onderwerpen voorbij komen.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 3 januari 2011, 13:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:00
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:10
|
|
|
|
Zoiets kan alleen een man maar schrijven Gibby
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:10
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Ben zéér benieuwd wat BZV voor staat. Ik zie het donker in als ik een zonnebril op ga zetten.  |
Boer zoekt Vrouw Gibby, dat wensprogramma over het enige belangrijke in het leven, wie krijgt wie en wie doet het met wie. De verborgen droom van elke vrouw om mee bezig te zijn lijkt het als je het aantal kijkers meet. Maar het is wel leuk vermaak, dat moet ik toegeven. En je raakt sociaal geïsoleerd als je niet kijkt, want op de maandagochtend in de koffiepauze daarop lig je er volledig uit. Wie krijgt Boer Wietze?
Thomas, geen boer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 januari 2011, 14:33
|
|
| Naar boven |
|
|