ChristianMatch

Forum

Voor de echte studiebollen ;-)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1724 1725 1726 1727 1728 1729 1730 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:29

THOMAS968 schreef:
Die zijn er ook Cross, maar volgens mij loopt Marianne bij stap 3 vast als ze eerst door de tunnel gaat. Het is wel goed om te willen komen tot een opstelling B Loc A. De eerste twee stappen zijn juist.

Thomas, het spoor niet bijster.

Stap 3 kan idd ook andersom, eerst door de tunnel en A duwen, of eeerst A trekken en dan door de tunnel, na stap 3 staat de loc links A recht en B op het kopspoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:29

HANNAH810 schreef:
wat ik eigenlijk bedoel is dat ik het uitermate gans zeer eens ben met ronny, al zou ik het wellicht iets prettiger proberen te formuleren.
en ja, ik zou ook graag liever meer plezier tegenkomen dan ellenlange kritiekverhalen, klaagzangen en wat dies meer zij.

want zoals kabouter lui zou zeggen; ik wordt er zo moeeeeeeeeee van......

kwebbeltje wenst je in alle nederigheid een plezierige dag........ Lachende smiley met blinkend witte tanden Knipoog smiley
Het lijkt me ook zo vreselijk moeilijk voor die mensen zelf, ze zitten in de chatbox en je krijgt alleen maar chagrijnige reacties of geen reacties. Gezellig........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:39

Het al dan niet omgaan met ouders heeft op zich niets te maken met eren van ouders.
Soms lig je elkaar gewoon niet, waarom zou je dan geforceerd contact blijven houden?
Naast het gebod tot eren, wat een ruim begrip is, staat er ook in de bijbel dat je je kinderen niet tot toorn mag wekken...

Waar 2 kijven, hebben 2 schuld, maar om het gekijf te laten ophouden is geen of minimaal contact wellicht beter....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

Ik denk niet dat je standaard kan zeggen: er staat eert uw vader en uw moeder en dus moet er contact zijn. Ik vind het ook een tekst die heel vaak misbruikt word. Er staat namelijk ook tergt uw kinderen niet opdat zij niet moedeloos worden. (Kol 3:21).
Ik denk dat dat kinderen zeker respect voor hun ouders moeten hebben, maar ouders ook voor hun kinderen. En dat gaat vaak zat mis als kinderen volwassen worden.

Ik vind niet dat je zomaar kan zeggen ik hoef jullie de rest van mn leven niet meer te zien. Wel is er bij velen een afkoelingsperiode nodig, soms wat hulp van anderen om dingen uit te praten en verder te komen.
Maar vaak genoeg helpt dat niet,als het gedrag ondanks alle pogingen niet veranderd en je lijd onder het contact....denk ik dat ik in dat geval voor mezelf zou kiezen en toch het contact zou verbreken.

Ik heb zelf in mn familie ook zoiets gaande, al 15 jaar. En de tekst eert uw vader en uw moeder is zo vaak misbruikt daar en heeft de zaken enkel maar op scherp gezet. Dus pas op voordat je met bijbelteksten gaat slingeren.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

HAAS141 schreef:
aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken.
zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger.
ook het bovenstaande kwam ter sprake.
het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger.
nu ben ik benieuwd naar jullie mening.
moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn?
en omdat het 1 van de 10 geboden is?
wat vinden jullie?

groet saskia

Tja, het is net wat de 10 geboden voor jullie betekennen.
Is het niet voor deze tijd om die in ere te houden, gooi het dan door de raam en hou het zo.
Anderszijds doe dan jullie best, om in liefde met elkaar om te gaan zodat het respect met de ouders niet verloren gaat.

Niet eens zijn met de ouders hoeft nog niet respectloos (eerbiedloos) te zijn.
Persoonlijk zou ik zeggen hou het contact in stand, ook al ben je niet met elkaar eens.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 4 januari 2011, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:40

HANNAH810 schreef:
ach, waarom niet gelijk maar de 16e...........
en leuk, chatuliem; dat je er zin in hebt!

we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd. Knipoog smiley

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5

ehhm........
mariska; mag ik jou nog eens lief aankijken voor een route beschrijving met foto? Verlegen lachende smiley

Hoi Hoi, ik ga mee hoor, met of zonder kids. Willen degene die zich als zwijnen willen gedragen dat even melden, Clown smiley dan kan adriaan rekening houden met de hoeveelheid te bakken panne(n)koeken Smiley die vol vragen zit (juf Marijan is dit nou met of zonder n ik weet dat dus echt niet meer. Huilende smiley, smiley in tranen
(is adriaan eigenlijk nog wel lid???) Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:51

MARIANNE129 schreef:
Stap 3 kan idd ook andersom, eerst door de tunnel en A duwen, of eeerst A trekken en dan door de tunnel, na stap 3 staat de loc links A recht en B op het kopspoor

Kun je stap3 wat uitgebreider toelichten en dan stap 4 er achter aan? Het lijkt nu even een kwestie van taal te worden.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 4 januari 2011, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:51

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:58
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:53

we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:55

GIBBY159 schreef:
Hoe het ook zij...beste mensen...ik blijf bij mijn mening. Wat er ook van gezegd wordt. Ik merk dat er tot nu toe niemand het léf heeft zelf ook eens te erkennen niet altijd even vriendelijk te zijn! Ik gaf zelf aan dat ik mijn hand ook in eigen boezem steek..moet ik steeds door iedereen belaagt worden zoals de reacties weergeven? Of wil iedereen hun frustraties op mij áf reageren? Kom maar, hoor...ik heb een brede rug! Lachende smiley met blinkend witte tanden

bij deze dan...

ik ben vaak onvriendelijk en graag onaardig... so what? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:56

GIBBY159 schreef:
Hoe het ook zij...beste mensen...ik blijf bij mijn mening. Wat er ook van gezegd wordt. Ik merk dat er tot nu toe niemand het léf heeft zelf ook eens te erkennen niet altijd even vriendelijk te zijn! Ik gaf zelf aan dat ik mijn hand ook in eigen boezem steek..moet ik steeds door iedereen belaagt worden zoals de reacties weergeven? Of wil iedereen hun frustraties op mij áf reageren? Kom maar, hoor...ik heb een brede rug! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Oooh paps, ik heb zeker het lef hoor....
Ik ben een driftkikker en met name supergevoelig voor een bepaald soort kritiek...Ik schiet ook nog wel eens uit mijn slof in de chatbox...en dan heb ik er later ontzettend spijt van...Wie van ons zonder zonde is, pap, werpe de eerste steen he!
Angy
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:57

PIETER649 schreef:
bij deze dan...

ik ben vaak onvriendelijk en graag onaardig... so what? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pietje pietje, pietje...je groeit op voor galg en rad Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:08

MAR907 schreef:
Tja, het is net wat de 10 geboden voor jullie betekennen.
Is het niet voor deze tijd om die in ere te houden, gooi het dan door de raam en hou het zo.
Anderszijds doe dan jullie best, om in liefde met elkaar om te gaan zodat het respect met de ouders niet verloren gaat.

Niet eens zijn met de ouders hoeft nog niet respectloos (eerbiedloos) te zijn.
Persoonlijk zou ik zeggen hou het contact in stand, ook al ben je niet met elkaar eens.

Je weet niet waarom het contact vebroken is.
Soms is het veel beter om geen contact met elkaar te hebben,
om het niet erger te maken dan het al is.
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:18

bedankt voor jullie reacties tnt.
zelf vind ik dat je niet ten koste van alles contact moet willen houden.
soms gaat het gewoon niet.
onze voorganger vindt de bloedband erg belangrijk ... mij zegt het wat minder.
met mijn biologische vader had ik geen contact.
maar mijn stiefvader voelt als mijn vader ... dus bloedband hoeft dus niks te zeggen.
ik gun mij schoonouders het beste en ik heb ze vergeven en ik zegen hen ... maar contact ... nee dank je wel.
wat annette schreef ... zo denk ik er ook over.
maar ik ben beniewd wat anderen hier van vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:18

ANGELIQUE327 schreef:
Hihi...ik lach niet....klein beetje maar.... Lachende smiley met blinkend witte tanden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

gelukkig maar angel, een dag niet gelachen .... Lachende smiley ('t leven is zo gek nog niet)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:25

WILLEMIJN232 schreef:
Was daar vroeger ook geen boek van? Ik ben OK jij bent OK???
Ik weet eigenlijk niet meer waar het over ging maar de titel komt ineens boven drijven....... Knipoog smiley

Het boek van Thomas Harris ging heel kort samengevat over 4 grondhoudingen in de omgang met de ander:

Ik ben ok jij bent niet ok
Ik ben niet ok jij bent ok
Ik ben niet ok Jij bent niet ok
Ik ben ok Jij bent ok

Veel mensen zijn ongelukkig omdat ze of zichzelf of de ander niet ok vinden. Als je jezelf ok vindt en er van uit gaat dat de ander dat ook is ben je en leef je veel gelukkiger. Je hebt dan een positief zelfbeeld en vertrouwen in de ander. Het boek was ook voor opvoeding van belang.

Met ok wordt ook bedoeld dat je het goede nastreeft en betrouwbaar bent.

Het was een van de eerste zogenaamde zelfhulpboeken en is nog steeds leesbaar en actueel. Waarom denk en reageer je zoals je doet he.

Thomas, ok.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 4 januari 2011, 18:20
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:25

MARISKA601 schreef:
Je weet niet waarom het contact vebroken is.
Soms is het veel beter om geen contact met elkaar te hebben,
om het niet erger te maken dan het al is.

Helemaal mee eens! En daarbij...het contact wordt niet zomaar verbroken...daar gaat vaak een hoop verdriet, pijn etc aan vooraf.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:26

April doet wat ie wil, dus ik voorspel regen
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:27

MARIO216 schreef:

negatieveling Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:27

HAAS141 schreef:
maar mijn stiefvader voelt als mijn vader ... dus bloedband hoeft dus niks te zeggen.
ik gun mij schoonouders het beste en ik heb ze vergeven en ik zegen hen ... maar contact ... nee dank je wel.

Ik denk persoonlijk; als jullie beide er mee kunnen leven, zowel Aernoudt als jij, en je hebt hun ook verteld waarom jullie het contact willen verbreken, dat het goed is...... Luister niet te veel naar wat anderen zeggen of denken, het is jullie gezamelijke mening en besluit.
Wat ik nog wel wil zeggen, afstand/afscheid nemen van mensen (familie) kan op het moment makkelijk en juist lijken, maar kan later wel eens heel zwaar gaan wegen ..... Sterkte met en in alles Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:28

CROSSROAD317 schreef:

Ik hoef niet te roepen: IK BEN OK !!!! IK BEN OK !!!! om te weten dat ik OK ben.
Ik laat liever de vrouw er zelf achter komen dat ik OK ben .... Engeltje smiley

Impliciet roep je hiermee wel dat je OK bent hoor Cross, lees maar.....

Ik geloof je wel hoor, ook al heet ik Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:28

HAAS141 schreef:

Tsja sas, ik vind het altijd makkelijk praten als het niet over je zelf gaat he, ook voor voorgangers. Ook met mijn ex schoonmoeder heb ik vroeger (toen ik nog met ex getrouwd was)wel eens een poosje geen contact gehad omdat er geen respect was voor het feit dat wij een eigen leven hadden en geen verantwoording af hoefde te leggen daarover.
Bij ons was de afkoelperiode gelukkig genoeg om door te laten dringen dat contact op die manier niet mogelijk was.

Wat je zegt over bloedband...dat vind ik helemaal moeilijk, want bij Aernoudt en zn ouders is er eigenlijk geen bloedband (hij is tenslotte geadopteerd). Hoe ziet hij dat zelf?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:29

THOMAS968 schreef:
Impliciet roep je hiermee wel dat je OK bent hoor Cross, lees maar.....

Ik geloof je wel hoor, ook al heet ik Thomas.

Ik wou die zin er heel klein achter plaatsen .... hmm, toch niet zo ok ..... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:40

Dinsdag 4 januari:

MAAK ZELF GEEN PLANNEN!

Toon ons UW weg, o HEER en laat ons wandelen op UW paden.
Leid ons in UW waarheid en leer ons.

Alles is wel, er gaan wonderbare dingen gebeuren, stel GOD geen enkele grens, HIJ zorgt en voorziet.
Roei het ik uit, dat alle kanalen blokkeert, maak geen plannen van te voren, stap voor stap zal de weg zichtbaar worden.
Neem de last van morgen niet op je schouders, maar laat die liggen.
CHRISTUS is de Grote Lastdrager, je kunt ZIJN last niet dragen en HIJ verwacht allèèn maar, dat je een klein dagelijks deel draagt.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:40

MARIO216 schreef:

Woorden hebben kracht Mario...
Mischien dat er dan een plaatselijke regenbui bij jou valt....
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:41

mijn tekst komt uit johannes8 :12

Ik ben het licht der wereld, wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:42

MARISKA601 schreef:
Zelfs mijn biuurvrouw heeft ze gebeld....
Eerlijkheid word bestraft.....
Als ik fraudeer op welke wijze dan ook....
ben ik van de polissen af...
maar ja dat iss strafbaar....

Bij welke verzekeringsmaatschappij heb je de polissen lopen Maris?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:46

CROSSROAD317 schreef:
Ik denk persoonlijk; als jullie beide er mee kunnen leven, zowel Aernoudt als jij, en je hebt hun ook verteld waarom jullie het contact willen verbreken, dat het goed is...... Luister niet te veel naar wat anderen zeggen of denken, het is jullie gezamelijke mening en besluit.
Wat ik nog wel wil zeggen, afstand/afscheid nemen van mensen (familie) kan op het moment makkelijk en juist lijken, maar kan later wel eens heel zwaar gaan wegen ..... Sterkte met en in alles Engeltje smiley

Precies cross,
Zelf heb ik ook geen contact meer met mijn ex schoonouders door de omstandigheden, maar respecteer hun nog steeds en kan dat ook blijven doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:50

LEANNE226 schreef:
Bij welke verzekeringsmaatschappij heb je de polissen lopen Maris?

Proteq
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:56

GIBBY159 schreef:

Ik vind dat je nu wel heel uitdagend bezig bent...
Dat gaat net zolang goed totdat er weer iemand geband wordt...
Dat is ook wat in de chatbox gebeurd...

Ik brand mijn vingers er niet langer aan...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1724 1725 1726 1727 1728 1729 1730 ... 6194 Volgende
Pagina 1727 van 6194