ChristianMatch

Forum

wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1737 1738 1739 1740 1741 1742 1743 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:20

EGGIE989 schreef:
Voor de cultuurfreaks, nabij de locatie o.a. dus een schaapskooi, grafheuvels, airborne-monument van de luchtlanding in de oorlog en er kan daar ideaal worden gevliegerd.

Tja, dat heb je als je in de buurt woont.

zijn we met de laatste picknick geweest...
effe een wandeling naar het monument...
een moment van stilte gehouden..

voor de historici onder de leden is er in een september daar een herdenking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:22

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:25

GIBBY159 schreef:
Het is beter om de héle tekst mee te plaatsen anders wordt het geheel uit z'n verband gehaald. Zo kan het worden voorkomen dat de essentie van mijn topic niet verwarrend gaat worden bij andere lezers die reageren.

Het topic is toch gewoon bedoeld om met elkaar over het begrip/fenomeen hemel na te denken? Dan is de gedane quote toch genoeg?
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:30

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA694

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:43

ANGELIQUE327 schreef:
Ik heb vanmiddag...na een dikke maand...mijn dochter weer in de armen mogen sluiten....terug ...gezond en wel....uit zuid-afrika...een heleboel ervaringen rijker.....en ze bracht het mooiste cadeau mee wat maar mogelijk was.....het bericht dat mijn oudste dochter weer contact met me wil.....na vijf jaar van hunkeren, en bidden....
Alleen Hem zij de eer!

WOW!! God is zo goed! Dat is pas een cadeau! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:51

PIETER649 schreef:
laat je nou je zoon in de steek??? Geschokte, onthutste smiley

Die is denk ik wel een beetje blij dat hij even het rijk alleen heeft. Clown smiley

Bovendien is hij vanavond al weggegaan en zei: niet huilen mam je bent er zo weer.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:52

ANGELIQUE327 schreef:
Ik heb vanmiddag...na een dikke maand...mijn dochter weer in de armen mogen sluiten....terug ...gezond en wel....uit zuid-afrika...een heleboel ervaringen rijker.....en ze bracht het mooiste cadeau mee wat maar mogelijk was.....het bericht dat mijn oudste dochter weer contact met me wil.....na vijf jaar van hunkeren, en bidden....
Alleen Hem zij de eer!

Ben zooooooooo blij met je. Voel als moeder hierin sterk mee.....
Fijn meis....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:06

EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit
Ik vermoed dat deze vrouw last had van psychoses. Deze verhalen zijn heel bekend daar.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:23

EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit

Om een mening te geven over het boek "de hemel is zo echt" zal ik het boek gelezen moeten hebben, anders geef ik alleen maar meningen van anderen weer en ben ik niet objectief.

Een voorbeeld: Stel ik ben een "ongelovige" heb nog nooit de bijbel gelezen, maar ik geef wel mijn ongezouten mening over de inhoud van die bijbel.... Hoe zou ik dan overkomen? geloofwaardig of ongeloofwaardig?? Waarop is mijn "oordeel" gebaseerd???

Zo gaat het met dat boek waarschijnlijk net zo, zoveel voorstanders als zoveel tegenstanders. Idee, eerst lezen dan je mening geven ....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:32

http://www.youtube.com/watch?v=jw5gwCH6RSc
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:35

nee; niks nie broek-rokkie; strak-rokkie!!

over eigenwijs gesproken!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:35

Vrijdag 7 Januari, Gen. 7: 5-16; Gesloten.

Zo af en toe sta je voor een winkel en lees je op de deur: Gesloten! Meestal ben je dan vergeten dat de winkel op die dag gesloten was. Of: je bent te laat, je komt na sluitingstijd. De deur is al dicht.
Op zo’n moment is dat woord een teleurstelling: Gesloten! Je kunt er niet meer in.
Het kan ook anders. Je zit in de wachtkamer van het station. Buiten is het koud en het regent. De deur gaat open en de kou komt naar binnen. Maar gelukkig: iemand doet de deur weer dicht. En dat betekent: warmte, veiligheid, geborgenheid.
De goddenlozen uit de dagen van Noach komen te laat. Al die mensen die elkaar met geweld te lijf gaan, ontdekken nu dat God de aarde zo niet heeft bedoeld! Zijn zaak gaat dicht. De deur van de ark wordt gesloten.
Voor Noach en de zijnen betekent dat iets anders. Voor hen betekent het: warmte, veiligheid, geborgenheid. De regen zal hen niet deren. Het oordeel van God gaat langs hen heen. En de ark is Gods wachtkamer.
Veertig en nachten wachten ze. God zelf heeft de deur gesloten. Er kan geen druppel regen in. Zo zijn Gods beloften: vast en zeker. Waterdicht.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:36

17.00 uur . Kan geen elstar meer zien.
Heel nederland aan de elstar van Appie Happie volgens mij.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:38

ANGELIQUE327 schreef:
Alleen Hem zij de eer!

Angy, dat is mooi nieuws!! Geniet er maar flink van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:39

VISSER278 schreef:

hmmmm elstar, het starrigste appeltje onder de zon!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:43

HANNAH810 schreef:
hmmmm elstar, het starrigste appeltje onder de zon!! Clown smiley

Nou, geef mij dan maar een pink lady Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA694

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:43

CROSSROAD317 schreef:
Om een mening te geven over het boek "de hemel is zo echt" zal ik het boek gelezen moeten hebben, anders geef ik alleen maar meningen van anderen weer en ben ik niet objectief.

Een voorbeeld: Stel ik ben een "ongelovige" heb nog nooit de bijbel gelezen, maar ik geef wel mijn ongezouten mening over de inhoud van die bijbel.... Hoe zou ik dan overkomen? geloofwaardig of ongeloofwaardig?? Waarop is mijn "oordeel" gebaseerd???

Zo gaat het met dat boek waarschijnlijk net zo, zoveel voorstanders als zoveel tegenstanders. Idee, eerst lezen dan je mening geven ....

Ja dat vind ik dus ook...geen mening als je t niet gelezen hebt. En ieder zijn eigen mening erover. Niet alles wat er in staat is verkeerd of raar, behoudt het goede. Het gedeelte wat je aanspreekt en Bijbels is, onthoud dat dan maar en vergeet de rest.
Ik had het destijds gekocht omdat er niet zoveel wordt gesproken over de hemel- vond het vaag- maar deze vrouw zet wel een prachtig beeld ervan neer...en ik geloof dat de hemel echt prachtig is en dat we daar ook van prachtige bloemen, bomen en natuur en heerlijke fuitbomen mogen genieten samen met onze Heer, daar is niets onbijbels aan, vind ik
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNA566

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:46

Alleenstaande moeders opgelet! Een beetje vroeg misschien om over na te denken maar:
Ken je estivant al?
Die organiseren vakanties voor alleenstaande ouders.
En laat ik nu heel veel zin hebben om naar argeles sur mer(zuid frankrijk) te gaan in augustus. Om kosten en gezelligheid te delen vraag ik me af of er nog meer geïnteresseerd zijn.
Ik zoek dus een alleenstaande moeder die samen met mij op vakantie wil!
Je kan kijken op de site: www.estivant.nl
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA694

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:47

VISSER278 schreef:

Oh Smiley die vol vragen zit he wat is nou je mooiste moment, dat het 17 u was of dat je de appel lelijk vindt Verraste, verbaasde smiley hihi, snap t niet hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:48

Je kunt ook lekker eten bij t Stadscafe op de Nieuwestad. Ze hebben daar o.a. heerlijke stadshap voor weinig. En t zit er ook nog erg gezellig.
De Nieuwestad en de Kleine Kerkstraat zijn erg leuke winkelstraten! En als je van de Nieuwestad naar de Voorstreek en Kelders loopt (gewoon in t verlengde van), kom je ook weer leuke winkeltjes tegen.
Enjoy!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:55

HANNAH810 schreef:
nee; niks nie broek-rokkie; strak-rokkie!!

over eigenwijs gesproken!!

als-ie maar niet te la....kort is, kan ik het zeer waarderen. Lachende smiley
('t moet ook weer niet te ordi, he)

(was het niet ds. Op 't Hof die de broekrok een 'christelijk huichelkleed' noemde?)

overigens presteren we het uitermate goed om vreselijk off-topic te gaan met z'n allen...
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:55

we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327 49 jaar,
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
mariska muizenbos
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25
pimpernel883, 44 jaar
benny340 44 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar, evt met vriend
Billy 701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 7 januari 2011, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:01

GIBBY159 schreef:
Eert uw Vader en Moeder.....waren we maar weer terug naar midden de jaren 1935 van de vorige eeuw met de jongere generaties van NU! Kunnen de ouders van NU (in het algemeen) aan hun kinderen de zelfde opvoeding en disciplne aan léren zoals wij (wat oudere mensen) hebben ontvangen. Tegenwoordig hoort men vaker dat jongeren (zélfs tegen hun vader of moeder!!!) geweldadig handelen! En bedenk: Je slaat het er in en niét er uit! Wéé o wéé, onze gebeente als wij...als kind tégen de ouders ook maar even 'in durfden te gaan'!!! Dan kon je meteen naar boven! Verraste, verbaasde smiley

En je meent serieus dat het toen beter was?
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:15

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:15

THOMAS968 schreef:
Het is niet nemen en geven, denk ik, maar geven en ontvangen.

Thomas

Hallo Thomas je hebt helemaal gelijk.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:17

GRIFFIN748 schreef:
als-ie maar niet te la....kort is, kan ik het zeer waarderen. Lachende smiley
('t moet ook weer niet te ordi, he)

(was het niet ds. Op 't Hof die de broekrok een 'christelijk huichelkleed' noemde?)

overigens presteren we het uitermate goed om vreselijk off-topic te gaan met z'n allen...
Clown smiley

Die had het over de legging.

Las vanavond nog een mooie meditatie van desbetreffende ds.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:18

CROSSROAD317 schreef:

Ben ik het dus niet helemaal mee eens, eigenlijk heel simpel zoals jij het stelt, moet je dus ook pas reageren, als je het zelfde hebt gelezen, of in een ander geval het zelfde hebt mee gemaakt.
Aan de andere kant, dan wordt het hier wel lekker rustig, maar je kan toch so wie so ook bv bevoor oordeelt zijn.
Want voor mijn gevoel is het toch een verzinsel, maar das persoonlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:18

MAR907 schreef:
Nou Wilma, het is voor mij heel eenvoudig want ik geloof niet in een hemel zoals dat doorgaans gezegd wordt in de kerken en/of mij geleerd is.....
De werkelijke opstanding vind niet eerder plaatst dan wanneer de Here Jezus terug komt, daar tussenin is niks, dus diegene die overleden zijn vernemen helemaal niks van dit leven......
Tevens de bijbel leert ook, dat ons lichaam pas veranderd wanneer Hij terug komt, niet eerder.
Als iemand al in de Hemel is, waarom dan de opstanding van doden????

Daar geloof ik nou helemaal niks van.
Allereerst geloof ik dat God aan Zijn kinderen het eeuwige leven belooft en dat begint hier al !!
Ik geloof dat als ik sterf mijn ziel (en geest) bij God blijft (niet in een soort van niemandsland)

en verder geloof ik ook dat God (na de wederkomst van Jezus) mijn lichaam zal opwekken.
(in Korr. staat: een lichaam dat een andere glans heeft, het wordt daar vgl. met de ster en de maan die anders van glans zijn).

Joh 8,51
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, indien iemand mijn woord bewaard heeft, hij zal de dood in eeuwigheid niet aanschouwen.

1 Korr. 15
12 Indien nu van Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe komen sommigen onder u ertoe te zeggen, dat er geen opstanding der doden is? 13 Indien er geen opstanding der doden is, dan is ook Christus niet opgewekt. 14 En indien Christus niet is opgewekt, dan is immers onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:19

Wie van jullie heeft de tv film You don't know Jack, tweede titel, Is this the face of a killer? gezien? Ik vond het een heel indrukwekkende film, waarin Al Pacino een oude dokter speelt, geniaal, die als eerste arts in Amerika ongeneeselijk zieke mensen helpt met stervensbegeleiding, en uiteindelijk hun dood. De rode draad in de film is, dat ieder mens recht op leven heeft, maar waarom geen recht om te sterven? Nogmaals, een indrukwekkende film, die je zeker tot nadenken aanzet! Bij mij in ieder geval wel!
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:23

Als een hert dat verlangt naar water, zo verlangt mijn ziel naar U.
U alleen kunt mijn hart vervullen, mijn aanbidding is voor U
U alleen bent mijn kracht mijn schild
Aan U alleen geef ik mij geheel.
U alleen kunt mijn hart vervullen,
mijn aanbidding is voor U.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1737 1738 1739 1740 1741 1742 1743 ... 6194 Volgende
Pagina 1740 van 6194