| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:23
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | waarom geen status bij persoonlijke profiel net als bij msn of hyves Dan kun je zien wat iemand aan het doen is, dus niet storen!!!
Directie van CM, graag groot renovatie van uw website en belletje aanschaffen aub! Voor betere samenwerking  |
Net als op je tv ook op je pc, gewoon uitdrukken op het kruisje dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:25
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:33
|
|
|
|
|
Jammer dat je gisteravond niet in de chat was. Want daar is toen ook even het onderwerp toeleven naar de dood aan de orde geweest. Ik denk inderdaad dat het belangrijk is om stil te staan bij het recht om te sterven. Dank voor de filmtip!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:34
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | Zo denk ik er dus ook wel over. |
Weet je ? Ik moet er echt niet aan denken dat ik in een soort niemandsland zou zijn... Waar is mijn relatie dan met God ?? Die hemel waarvan je nu al een stukje mag beleven op aarde zou ik dan toch niet meemaken als ik in een soort niemandsland zou zijn ? Wat betekent dan "eeuwig leven" ? Ik geloof echt niet dat tussen mijn sterven en Jezus' wederkomst ik in een soort van niemandsland terecht kom... Gods beloften gelden voor altijd... Hij houdt Zijn kinderen vast, ook door de dood heen !! Eeuwig leven is eeuwig leven... !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:38
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:42
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | "Niemandsland?" bedoel je misschien het Vagevuur? Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Misschien dat een echte theologie deskundige hier duidelijkheid in wil/kan geven........  |
Het vagevuur is de benaming ervan binnen katholieke kring. Voor meer informatie even een uitleg van Wikipedia: Het vagevuur, ook wel het purgatorium of de louteringsberg (onder die literaire benaming vooral gevonden in Dante's La Divina Commedia), is volgens het katholieke geloof een plek in het hiernamaals, waar men wordt gelouterd of gestraft voor de dagelijkse, nog niet uitgeboete en/of de in de biecht (of door een volmaakt berouw) reeds vergeven, maar nog niet uitgeboete (dood)zonden die men heeft begaan tijdens het leven. Nadat men is gelouterd krijgt men toegang tot de hemel, alwaar men voor eeuwig in weelde mag leven, God lovende. Een andere theologische zielenplaats of -situatie, maar niet hetzelfde, is het voorgeborchte of limbo. Sommigen verwarren beide begrippen wat tot ernstige fouten kan leiden. Een niet-vergeven doodzonde kan niet in het vagevuur worden vergeven. De gelovigen die in deze staat (van doodzonde) sterven gaan voor eeuwig verloren in de hel, waaruit geen bevrijding mogelijk is. Binnen het christendom is het voor de leer belangrijk dat deze steunt op bijbelse teksten. De Bijbeltekst waarnaar verdedigers van dit leerstuk vaak verwezen is 1 Korinthiërs 3,10-15. Overeenkomstig de taak die God mij uit genade heeft opgelegd, heb ik als een kundig bouwmeester het fundament gelegd, en anderen bouwen daarop voort. Laat ieder erop letten hoe hij bouwt, want niemand kan een ander fundament leggen dan er al ligt – Jezus Christus zelf. Of er op dat fundament nu verder wordt gebouwd met goud, zilver en edelstenen of met hout, hooi en stro, van ieders werk zal duidelijk worden wat het waard is. Op de dag van het oordeel zal dat blijken, want dan zal het door vuur aan het licht worden gebracht. Het vuur zal laten zien wat ieders werk waard is. Wat ieders werk waard is, zal blijken op de dag van het oordeel, want het vuur waarmee die dag verschijnt, zal ieders werk testen en de kwaliteit ervan aantonen. Wanneer iemands bouwwerk blijft staan, zal hij worden beloond. Wanneer het verbrandt, zal hij daarvoor de prijs betalen; hijzelf zal echter worden gered, maar door het vuur heen..(NBV) Deze tekst is voor veel bijbelwetenschappers tekstkritisch en wetenschappelijk omstreden en protestanten leggen haar anders uit, omdat men de leer over het vagevuur niet erkent. Er is echter nog een tekst in de Bijbel waarop het vagevuur steunt; 2 Makkabeeën 12, 40-44. Daar bidden gelovige Joden onder leiding van Judas Makkabeüs dat de zonden van de overleden joodse vrijheidsstrijders worden vergeven. (Men had namelijk amuletten en afgodenbeeldjes bij de gesneuvelde joodse soldaten gevonden, iets wat verboden is in de joodse religie). In dit bijbelgedeelte wordt dus gebeden voor mensen die al overleden zijn. Blijkbaar kunnen de achterblijvers nog iets betekenen voor het heil van de gestorvenen. Dat de mensen die nu leven nog iets kunnen betekenen voor de gestorvenen is een belangrijk element binnen dit leerstuk. Door hun gebeden, aflaten en dergelijke kan de verblijftijd in het vagevuur verkort worden. Ambrosius, Hiëronymus, Augustinus, Gregorius van Nyssa, Gregorius I en Origenes en andere oud-christelijke schrijvers en bisschoppen spreken allemaal uitdrukkelijk over de staat van voorhemelse loutering voor de geredde zondaars; zij noemen dit ook een louterend vuur om de smetten van de begane, maar vergeven zonde uit te boeten.[1] Katholieken voeren verder de volgende bijbelteksten als bewijs voor het vagevuur: Matt. 5:26, 18:34; Lucas 12:58-59. Voorts Matt. 12:32, waarin gesproken wordt over een vergevingsmogelijkheid in het "leven hierna", hetwelk niet op de zonden die tot de eeuwige dood (hel) leiden kan slaan, maar op andere zonden, die uitgeboet moeten worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:44
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee; niks nie broek-rokkie; strak-rokkie!!
over eigenwijs gesproken!! |
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 08:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 22:47
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | "Niemandsland?" bedoel je misschien het Vagevuur? Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Misschien dat een echte theologie deskundige hier duidelijkheid in wil/kan geven........  |
nee joh, ik bedoel de tijd nadat een mens (gelovige) sterft en dan tot de wederkomst van Jezus, in die tijd leeft je lichaam dus tijdelijk niet meer, maar ik geloof dat je ziel (en geest) dan nog wel leeft. Er zijn mensen die denken dat je dan niks meer ervaart... ik noem dat dan een soort niemandsland, waarvan ik denk dat die niet bestaat (in elk geval niet voor gelovigen). God (Jezus) heeft gelovigen immers eeuwig leven beloofd.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 7 januari 2011, 22:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:12
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Daar geloof ik nou helemaal niks van. Allereerst geloof ik dat God aan Zijn kinderen het eeuwige leven belooft en dat begint hier al !! Ik geloof dat als ik sterf mijn ziel (en geest) bij God blijft (niet in een soort van niemandsland)
en verder geloof ik ook dat God (na de wederkomst van Jezus) mijn lichaam zal opwekken. (in Korr. staat: een lichaam dat een andere glans heeft, het wordt daar vgl. met de ster en de maan die anders van glans zijn).
Joh 8,51 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, indien iemand mijn woord bewaard heeft, hij zal de dood in eeuwigheid niet aanschouwen.
1 Korr. 15 12 Indien nu van Christus gepredikt wordt, dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe komen sommigen onder u ertoe te zeggen, dat er geen opstanding der doden is? 13 Indien er geen opstanding der doden is, dan is ook Christus niet opgewekt. 14 En indien Christus niet is opgewekt, dan is immers onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof. |
Goed ik had het al in een andere topic het een en ander vanuit de bijbel uiteen gezet. Ik geloof in hetgeen in de bijbel staat en verder niks. In het eeuwig leven geloof ik ook. Begint pas wanneer de Here Jezus terug komt, heb ik al genoemd.
Wat zegt de bijbel???
Hand 2:29 Gij mannen broeders, het is mij geoorloofd vrij uit tot u te spreken van den patriarch David, dat hij beide gestorven en begraven is, en zijn graf is onder ons tot op dezen dag. Hand 2:34 Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand.
Dus David, een man naar Gods hart, een man van wie na zijn dood geschreven is dat hij volmaakt was (i.e. volmaakt in zijn staan voor God, niet volmaakt in zijn leven), was niet opgevaren naar de hemel honderden jaren na zijn dood. De bijbel zegt dat niemand naar de hemel gaat wanneer hij dood gaat.
Johannes 3:13. Jezus zegt hier: "Niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen." Toen Johannes dit schreef, was Jezus in de hemel.
De bijbel onthuld, in woorden vol van troost, waar iedereen heen gaat wanneer ze dood gaan.
Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt." Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.
Hoeveel zou een mens weten, terwijl hij wacht op de terugkeer van de Heer, in het graf?
Prediker 9:10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.
Prediker 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten. Prediker 9:6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.
Er zijn twee punten in deze tekst waar je speciaal op moeten letten.
1. de bestemming van alle mensen wanneer ze sterven is het graf. Er staat: in het dodenrijk. waarheen gij gaat. 2. het vertelt ons iets over de conditie van de mens in het graf. Er staat: er is geen werk of overleg of kennis of wijsheid.
De Here Jezus verwees naar de dood als naar de slaap, een droomloze slaap waar wij ons onbewust zijn van het voorbij glijden der jaren. Van het moment dat we onze ogen sluiten in de slaap van de dood tot het moment van de opstanding, zal het ons maar een seconde in de tijd lijken.
De duivel werkt door `hen die gestorven zijn’, `door boze geesten’, `door apostelen’, en tenslotte `in eigen persoon’. Als het einde nabij is, zouden wij nu het begin van het spiritisme moeten zien.
Er zijn letterlijk honderden boeken over het thema The New Age geschreven. In feite bestaat het grootste gedeelte van de theologische afdeling van boekenzaken, uit materiaal over de New Age. Een aantal van zulke boeken, zoals Dave Hunts, The Seduc tion of Christianity is over dit thema geschreven, mede ook de aanvaarding ervan door vele christelijke groeperingen.
Stap voor stap heeft de satan zijn weg gebaand voor zijn meesterstuk van misleiding: het spiritis me
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 7 januari 2011, 23:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:19
|
|
|
|
Vrijdag 7 januari:
DE VERBORGEN PAREL!
Wacht, er staan wonderen te gebeuren. Geen mens kan zonder diepe bewogenheid op de drempel van de eeuwigheid staan. IK geef je eeuwig leven. Het Koninkrijk komt in stilte, niemand kan bepalen wannèèr het in het hart van een mens zijn intrek neemt, het wordt allèèn gezien aan de resultaten, luister in alle rust. Soms zul je geen boodschap ontvangen, kom toch bijeen, je zult een geestelijke invloed ervaren. Oefen je in het stilzijn, GOD spreekt in de stilte, een stilte, het suizen van een zachte koelte kan ook een boodschap zijn, die MIJN bedoeling kenbaar maakt, hoewel geen stem of zelfs geen woord wordt gehoord.
Elk woord van je of iedere gedachten kan zijn als een parel, die je in het verborgene van iemands hart neerlegt en zie, in een tijd van nood vindt hij de schat en beseft voor het eerst de waarde ervan!
Ga niet te snel tot handelen over, maar wees iets. IK zei: GIJ dan zult volmaakt zijn. IK zei niet: Doe volmaakte dingen! tracht dit te begrijpen, eigen inspanning helpt niet. Allèèn het werk van de alomvattende GEEST betekent iets. Laat je gedachten hier meer en meer mee bezig zijn. Grote heiligen hebben een heel leven nodig gehad om zich dit eigen te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:20
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Eert uw Vader en Moeder.....waren we maar weer terug naar midden de jaren 1935 van de vorige eeuw met de jongere generaties van NU! Kunnen de ouders van NU (in het algemeen) aan hun kinderen de zelfde opvoeding en disciplne aan léren zoals wij (wat oudere mensen) hebben ontvangen. Tegenwoordig hoort men vaker dat jongeren (zélfs tegen hun vader of moeder!!!) geweldadig handelen! En bedenk: Je slaat het er in en niét er uit! Wéé o wéé, onze gebeente als wij...als kind tégen de ouders ook maar even 'in durfden te gaan'!!! Dan kon je meteen naar boven!  |
Hallo Gibby Is het niet zo dat wij onze kinderen dan verkeert opgevoed hebben want zij zijn het produkt wat wij afgelevert hebben. Wij hebben ze ook geleert om jij en jou te zeggen en zeg maar meester Piet en allemaal van dat soort dingen dus de fout ligt ook wel degelijk bij ons zelf. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:31
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:37
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Goed ik had het al in een andere topic het een en ander vanuit de bijbel uiteen gezet. Ik geloof in hetgeen in de bijbel staat en verder niks. In het eeuwig leven geloof ik ook. Begint pas wanneer de Here Jezus terug komt, heb ik al genoemd.
Wat zegt de bijbel???
Hand 2:29 Gij mannen broeders, het is mij geoorloofd vrij uit tot u te spreken van den patriarch David, dat hij beide gestorven en begraven is, en zijn graf is onder ons tot op dezen dag. Hand 2:34 Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand.
Dus David, een man naar Gods hart, een man van wie na zijn dood geschreven is dat hij volmaakt was (i.e. volmaakt in zijn staan voor God, niet volmaakt in zijn leven), was niet opgevaren naar de hemel honderden jaren na zijn dood. De bijbel zegt dat niemand naar de hemel gaat wanneer hij dood gaat.
Johannes 3:13. Jezus zegt hier: "Niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen." Toen Johannes dit schreef, was Jezus in de hemel.
De bijbel onthuld, in woorden vol van troost, waar iedereen heen gaat wanneer ze dood gaan.
Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt." Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.
Hoeveel zou een mens weten, terwijl hij wacht op de terugkeer van de Heer, in het graf?
Prediker 9:10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.
Prediker 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten. Prediker 9:6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.
Er zijn twee punten in deze tekst waar je speciaal op moeten letten.
1. de bestemming van alle mensen wanneer ze sterven is het graf. Er staat: in het dodenrijk. waarheen gij gaat. 2. het vertelt ons iets over de conditie van de mens in het graf. Er staat: er is geen werk of overleg of kennis of wijsheid.
De Here Jezus verwees naar de dood als naar de slaap, een droomloze slaap waar wij ons onbewust zijn van het voorbij glijden der jaren. Van het moment dat we onze ogen sluiten in de slaap van de dood tot het moment van de opstanding, zal het ons maar een seconde in de tijd lijken.
De duivel werkt door `hen die gestorven zijn’, `door boze geesten’, `door apostelen’, en tenslotte `in eigen persoon’. Als het einde nabij is, zouden wij nu het begin van het spiritisme moeten zien.
Er zijn letterlijk honderden boeken over het thema The New Age geschreven. In feite bestaat het grootste gedeelte van de theologische afdeling van boekenzaken, uit materiaal over de New Age. Een aantal van zulke boeken, zoals Dave Hunts, The Seduc tion of Christianity is over dit thema geschreven, mede ook de aanvaarding ervan door vele christelijke groeperingen.
Stap voor stap heeft de satan zijn weg gebaand voor zijn meesterstuk van misleiding: het spiritis me |
Mooi geschreven, en in bijna helemaal met je eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:40
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Je kunt ook lekker eten bij t Stadscafe op de Nieuwestad. Ze hebben daar o.a. heerlijke stadshap voor weinig. En t zit er ook nog erg gezellig. De Nieuwestad en de Kleine Kerkstraat zijn erg leuke winkelstraten! En als je van de Nieuwestad naar de Voorstreek en Kelders loopt (gewoon in t verlengde van), kom je ook weer leuke winkeltjes tegen. Enjoy! |
Hallo Jasmyn.
Klopt helemaal ook daar is het lekker en leuk. Sjalom.Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 23:57
|
|
|
|
dat mijn huiskamer weer heerlijk opgeruimd is nu alle kerstspullen weer weg zijn,wat een rust
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 00:00
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 00:27
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Ben zooooooooo blij met je. Voel als moeder hierin sterk mee..... Fijn meis.... |
thx Alous....als ik jou niet meer spreek...een hele fijne vakantie meis, geniet ervan he.... Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 00:28
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Angy, dat is mooi nieuws!! Geniet er maar flink van  |
Dank je wel Imke, wat heerlijk dat er hier zo met elkaar meegeleefd wordt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 00:29
|
|
|
|
| WILMA694 schreef: | WOW!! God is zo goed! Dat is pas een cadeau!  |
Ja he Wilma...fijn dat je meeleeft, dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 00:35
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Het vagevuur is de benaming ervan binnen katholieke kring. Voor meer informatie even een uitleg van Wikipedia: Het vagevuur, ook wel het purgatorium of de louteringsberg (onder die literaire benaming vooral gevonden in Dante's La Divina Commedia), is volgens het katholieke geloof een plek in het hiernamaals, waar men wordt gelouterd of gestraft voor de dagelijkse, nog niet uitgeboete en/of de in de biecht (of door een volmaakt berouw) reeds vergeven, maar nog niet uitgeboete (dood)zonden die men heeft begaan tijdens het leven. Nadat men is gelouterd krijgt men toegang tot de hemel, alwaar men voor eeuwig in weelde mag leven, God lovende. Een andere theologische zielenplaats of -situatie, maar niet hetzelfde, is het voorgeborchte of limbo. Sommigen verwarren beide begrippen wat tot ernstige fouten kan leiden. Een niet-vergeven doodzonde kan niet in het vagevuur worden vergeven. De gelovigen die in deze staat (van doodzonde) sterven gaan voor eeuwig verloren in de hel, waaruit geen bevrijding mogelijk is. Binnen het christendom is het voor de leer belangrijk dat deze steunt op bijbelse teksten. De Bijbeltekst waarnaar verdedigers van dit leerstuk vaak verwezen is 1 Korinthiërs 3,10-15. Overeenkomstig de taak die God mij uit genade heeft opgelegd, heb ik als een kundig bouwmeester het fundament gelegd, en anderen bouwen daarop voort. Laat ieder erop letten hoe hij bouwt, want niemand kan een ander fundament leggen dan er al ligt – Jezus Christus zelf. Of er op dat fundament nu verder wordt gebouwd met goud, zilver en edelstenen of met hout, hooi en stro, van ieders werk zal duidelijk worden wat het waard is. Op de dag van het oordeel zal dat blijken, want dan zal het door vuur aan het licht worden gebracht. Het vuur zal laten zien wat ieders werk waard is. Wat ieders werk waard is, zal blijken op de dag van het oordeel, want het vuur waarmee die dag verschijnt, zal ieders werk testen en de kwaliteit ervan aantonen. Wanneer iemands bouwwerk blijft staan, zal hij worden beloond. Wanneer het verbrandt, zal hij daarvoor de prijs betalen; hijzelf zal echter worden gered, maar door het vuur heen..(NBV) Deze tekst is voor veel bijbelwetenschappers tekstkritisch en wetenschappelijk omstreden en protestanten leggen haar anders uit, omdat men de leer over het vagevuur niet erkent. Er is echter nog een tekst in de Bijbel waarop het vagevuur steunt; 2 Makkabeeën 12, 40-44. Daar bidden gelovige Joden onder leiding van Judas Makkabeüs dat de zonden van de overleden joodse vrijheidsstrijders worden vergeven. (Men had namelijk amuletten en afgodenbeeldjes bij de gesneuvelde joodse soldaten gevonden, iets wat verboden is in de joodse religie). In dit bijbelgedeelte wordt dus gebeden voor mensen die al overleden zijn. Blijkbaar kunnen de achterblijvers nog iets betekenen voor het heil van de gestorvenen. Dat de mensen die nu leven nog iets kunnen betekenen voor de gestorvenen is een belangrijk element binnen dit leerstuk. Door hun gebeden, aflaten en dergelijke kan de verblijftijd in het vagevuur verkort worden. Ambrosius, Hiëronymus, Augustinus, Gregorius van Nyssa, Gregorius I en Origenes en andere oud-christelijke schrijvers en bisschoppen spreken allemaal uitdrukkelijk over de staat van voorhemelse loutering voor de geredde zondaars; zij noemen dit ook een louterend vuur om de smetten van de begane, maar vergeven zonde uit te boeten.[1] Katholieken voeren verder de volgende bijbelteksten als bewijs voor het vagevuur: Matt. 5:26, 18:34; Lucas 12:58-59. Voorts Matt. 12:32, waarin gesproken wordt over een vergevingsmogelijkheid in het "leven hierna", hetwelk niet op de zonden die tot de eeuwige dood (hel) leiden kan slaan, maar op andere zonden, die uitgeboet moeten worden. |
Begrijp totaal niet de binding met "vagevuur" en "niemandsland"
"Het vagevuur is de benaming ervan binnen katholieke kring" Ik zou zeggen het is een benaming van de Babylonische ZONNEGOD waar de christenen 2000 jaar geleden samen gegaan zijn? die zegt: "Binnen het christendom is het voor de leer belangrijk dat deze steunt op bijbelse teksten."
Dus de Zonnegod aan bidders zeggen dat voor hun leer belangrijk is om die met de bijbelse teksten te onderbouwen.
Waar Paulus het over heeft is de loon van de Heiligen. Zie 1 cor 3:9...... Heeft niks met de dood (in de hemel) te maken....wel met lautering van het geloof.....dus off-topic...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 8 januari 2011, 00:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 01:10
|
|
|
|
Nou ik kan ook niet meer verstek laten gaan. De picknick is een leuk daagje uit en gezellig met elkaar .
Ik ben oook weer van de partij. Nog onbekend of ik mijn 2 kinderen mee kan krijgen 9 / 10 jaar en 6 jaar
En Bid dat de berg zich verplaatst (regen buien) en ze zullen zich verplaatsen. Geloof als een mosterd zaadje.......
Voor iedereen die ik nog niet gehad heb Gezegend Nieuwjaar. Gods liefdevolle zegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 01:34
|
|
|
|
Het vage vuur doet me meer denken aan een oude kolenkachel die nog opgepookt moet worden das ook vaag Trouwens ik heb kennis aan een pastoor die het nu weer heeft over het voorgeborgte, en dat het vage vuur was achterhaalt. en dan kom je weer uit op een eerder geplaats stuk.
Laatst aangepast door
|
GERT856
|
op zaterdag 8 januari 2011, 01:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NES843
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 02:13
|
|
|
|
| HANNA566 schreef: | Hier is hij dan: een uitje voor de wat jongere helft van CM. Ik zie er naar uit jullie te ontmoeten en ik hoop jullie ook. Zaterdagavond 5 februari om 20:00 boven de a4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep. De Gouden Wok is makkelijk bereikbaar met de auto en je kan er gratis parkeren. Kom je met openbaar vervoer dan wil ik en vast wel anderen je van station Hoofddorp ophalen.
Deze tekst even kopieëren en je eigen naam erbij zetten als je mee gaat!
Wij gaan mee: *Lenie020 *Hanna566 *Pieterden264 *Nes843
|
Lijkt me leuk om wat jongeren te leren kennen. Maar iemand moet me dan van station hoofddorp halen ben namelijk met ov.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JUVENS119
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 04:09
|
|
|
|
|
we gaat er mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 06:00
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | thx Alous....als ik jou niet meer spreek...een hele fijne vakantie meis, geniet ervan he.... Angy |
DAnk je wel Ang. Gaat vast lukken......
Mijn mooiste moment is:..........eindelijk vakantie. NA 2 jaar terug in mn geliefde Egypte, bij mn geliefde vrienden en met mn innig geliefde dochter.. En hopelijk weer veel mooie duiken....
hartelijke groet iedereen en tot forums....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBERT118
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 08:01
|
|
|
|
Kijk deze dame heeft het niet door, als een man maar genoeg geld heeft, wil ik er wel mee uit, 1, geld maakt niet gelukkig, maar maakt meer kapot dan je lief is!, 2, wij mannen waren jagers, maar we moesten van de vrouwen ook onze tranen laten zien, en toen zijn we watjes geworden!. 3. De vrouw is over het emancipatie paard heen getrokken, en wij mannen hebben dat laten gebeuren, mannen wordt weer man, en gaat jagen, maar wel met een zacht randje!.
| MARIJAN072 schreef: | Tja, als je nu een miljoen gewonnen zou hebben. Maar een tientje...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 08:04
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Aanhef moet natuurlijk zijn: Iemand privé roepen...en NIET ROPEN...!!!
Voor privé gesprekken zou het aan te bevelen zijn om eerst betreffende persoon te vragen of hij/zij er tijd om een privé gesprek te kunnen voeren. Het is mij meerdere keren overkomen dat ik namelijk juist nét op het moment dat ik met iemand bezig ben..bijv in de Lobby...er dan opééns een privé-chatvenster zie verschijnen. Terwijl ik met het typen van een antwoord voor de ander bezig ben. Dat is niet leuk op dat moment. Vandaar dat ik (ouwe zeur Piet ) deze topic plaats. Misschien dat anderen daar ook hinder van hebben? Ik ben benieuwd. | Simpele oplossing in de profiel bij de instellingen privechatten uitschakelen voor iedereen probleem opgelost
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IRENE200
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 08:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar mariska muizenbos Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy 701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 09:11
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 08:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 09:29
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar mariska muizenbos Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy 701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15
Is nog zoooo lang maar als het eningzins mogelijk is ben ik erbij ...... en héél graag zelfs ....
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |