| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 05:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Een onopvallende gebeurtenis, tenminste door weinig mensen begrepen. Jezus wijst Judas aan als verrader en Judas verlaat de tafel om Hem te verraden. De woorden die er voor mij uitsprongen waren: het was nacht. Volgens mij staan deze woorden er niet voor niks. Als omschrijving van het tijdstip lijkt het een volstrekt overbodige mededeling. Volgens mij wil de schrijver er iets meer mee benadrukken, nl. dat Judas niet alleen de letterlijke nacht in ging, maar ook zijn geestelijke nacht. Hij koos er bewust voor de duisternis in te gaan. Zijn nacht werd een nacht van Duisternis. Door boosheid en bitterheid overmand ging hij naar de Farizeeers toe om Jezus uit te leveren. In het donkerste moment van zijn leven gaf hij Jezus over aan Zijn tegenstanders. Met het geld wat hij ontving verkocht hij zijn ziel aan de duivel….
Toen ik dit verhaal las, werd ik gegrepen door het begrip nacht….Is het niet zo dat er vele voorbeelden zijn in de Bijbel dat mensen in een nacht verkeren? Een periode waarin het lijkt alsof het Licht van de wereld verdwenen is en waarbij het alleen maar duister is? En toch als we deze nachten nader bekijken, zit er vaak een geestelijke waarde achter. Mensen kunnen in de nacht belanden doordat ze zich bewust afkeren van God zoals Judas dat deed. Ik zou dit dan ook de nacht van de Duisternis willen noemen. En deze duisternis is groter, omdat hij het Licht gekend heeft……
De nacht van de innerlijke strijd. Jezus wist wat Hem te wachten stond. En dat betekende voor Hem dat Hij het kostbaarste wat Hij had moest geven aan Zijn Vader. Hij was van het leven op aarde gaan houden. Hij was van de mensen gaan houden, maar Hij wist dat er maar één ding was, wat Hem te doen stond. Was Hij bereid Zijn leven op te geven voor ons? Was Hij bereid om voor ons te lijden, voor ons te sterven en voor ons vernederd te worden? In dit gedeelte zien we juist hoe heftig en fel de strijd was voor Hem. Hij was nl. ook mens. En een mens heeft altijd een drang tot overleven. Maar dit moest Hij overgeven aan Hem….De enige manier om uit de nacht te komen, was door overgave aan Hem, die alles in Zijn handen heeft. Ook wij kunnen een nacht ervaren van innerlijke strijd. Het kan soms heel donker om ons heen worden, omdat we dingen vasthouden. Zekerheden willen hebben die we belangrijker vinden dan de liefde van God. Dingen die ons af kunnen houden van God. Soms kunnen we niet vergeven, of raken we verbitterd. Soms vinden we onszelf belangrijker dan God. Soms is onze boosheid of onze hoogmoed groter dan onze liefde voor God. Alles wat ons weerhoudt om God te dienen, kan leiden tot de nacht van geestelijke strijd. En het antwoord op deze strijd is eigenlijk altijd hetzelfde nl. overgave. Zoals Jezus Zichzelf volledig moest overgeven aan de Vader, zullen wij ook moeten leren los te laten en over te geven. Dit vereist heel veel vertrouwen. Kunnen we God echt vertrouwen dat Hij alles in Zijn handen heeft? Of zijn we misschien dat vertrouwen kwijtgeraakt? In deze nacht zullen we moeten leren Hem volledig te vertrouwen. Vergelijk dit ook eens met de nacht van Jacob bij Pniel: Gen 32. Ook hij moest leren zichzelf helemaal over te geven aan God. Als teken hiervan werd hij geraakt in zijn heup. Het symbool van kracht van de man. Deze man liet de wereld zien, dat de kracht niet in hemzelf lag, maar dat hij alles van de Heer moest verwachten. Deze nacht kan lang duren…Heel lang, bij sommigen wel jaren. Mede door alles wat men meemaakt, kan het vertrouwen in God en mensen kwijtgeraakt zijn en is het opbouwen van dit vertrouwen een heel langdurig proces. Maar het geheim ligt juist in overgave, overgave aan God en vertrouwen dat Hij echt je leven in Zijn handen heeft. Deze overgave maakt je echter kwetsbaar. Je hebt misschien jaren lang gevochten, en het blijkt dat je nu het grootste gevecht van je leven aan moet gaan. Het gevecht tegen jezelf. Het gevecht tegen je natuur van overleving en leven in vertrouwen op God….
Nacht van geestelijke weerstand Soms zijn er momenten waarin de duisternis tastbaar met als doel het werk van Jezus te vernietigen. Als we lezen dat de discipelen in de boot stappen, gaan ze daarin met een doel. Aan de overkant was iemand, die bezeten was van demonen. Hij liep naakt rond en was niet meer bij zijn volle verstand. De duivel wist, dat Jezus op weg was naar hem, om hem te bevrijden. Jezus ging persoonlijk naar hem toe, om hem te bevrijden van de demonen die hem vreselijk tartten. De duisternis, de storm gaf een sinister geheel. De duisternis kwam dreigend en overweldigend over. Een klassieke manier om mensen angst aan te jagen. De discipelen waren volledig in paniek op dat moment. Ze maakten Jezus wakker in de hoop dat hij hen kon redden van een gewisse dood. Opvallend is ook dat Jezus deze storm bestraft. In die bewoordingen lezen we heel veel. Daarin lezen we dat dit geen normale storm is, maar dat dit gedreven was door geestelijke strijd. En het resultaat was, dat de storm ging liggen en Jezus naar de bezetene toe kon gaan en hem kon bevrijden. In ons leven kunnen we ook geestelijke weerstand ervaren. We willen vaak zoveel doen, maar we komen er niet aan toe. We willen wel bidden, maar we hebben er zo weinig tijd voor. We willen wel naar de kerk, maar iedere keer verslapen we ons. We willen wel beter leven, maar hebben er eigenlijk ook niet de moed voor. Hoe vaak gebeurt het niet dat satan al helemaal geen moeite meer hoeft te doen om weerstand te bieden? Hij heeft in veel gevallen de strijd allang gewonnen…Toch roept God ons op om weerstand te bieden tegen de boze….dat betekent, dat we weer een actieve rol moeten spelen in de geestelijke strijd. Het gevolg kan zijn, dat we opeens in een storm belanden, zoals Jezus en Zijn discipelen. Het kan nacht lijken in ons leven, maar uiteindelijk geeft het grotere overwinning in ons leven. En kunnen we vrucht dragen…
Nacht van de doelloosheidJezus was opgestaan,de discipelen hadden Hem al diverse keren gezien, maar wisten zich eigenlijk niet goed wat ze ermee aan moesten. De vreugde ebde zo langzamerhand weg, en ze gingen weer gewoon doen waar ze goed in waren. Maar wat betekenden die woorden vissers van mensen eigenlijk. Ze zouden toch Hem dienen, en ze wisten zich eigenlijk geen raad met de situatie. Bovendien was Petrus er ook bij, met een geweldig schuldgevoel. Hij had Jezus immers in de steek gelaten, op het moment dat Jezus hem het meeste nodig had…. Maar het vissen ging ook niet goed. De hele nacht probeerde ze vissen te vangen, maar het lukte niet. Totdat Jezus hen tegemoet kwam en hen riep om het net aan de andere kant weer uit te werpen. Dit is heel herkenbaar voor ons. Zijn er niet van die momenten, dat we echt niet weten wat we moeten doen? Dat we het gevoel hebben richtingloos te zijn, dat we niet weten welke kant we op moeten? Moet ik alleen door het leven, of is mn vriend(in) de keuze die de Heer wil? Soms is het echt moeilijk om goed richting te kiezen….Maar deze nacht is een nacht van beproeving. Zijn we echt bereid Hem te volgen of luisteren we liever naar onze eigen verlangens en gevoelens? Is het niet vaak zo, dat we in ons hart wel weten wat we moeten doen, maar dat we dat eigenlijk niet willen? Als we onze eigen weg kiezen, zal de nacht alleen maar langer worden en zal er geen vrucht zijn in ons leven. Pas als we luisteren naar de stem van Jezus, zullen we vrucht in ons leven gaan dragen.
Deze nachten zijn nachten vol betekenis. Maar er is één nacht, die alle nachten overstijgt. Dat is de nacht die bezongen wordt in vele liederen: de nacht van het licht In deze nacht werd Jezus geboren. Door de nacht van het Licht kunnen we al onze nachten achter ons laten. Die nacht geeft een belofte: dat onze nachten veranderd zullen worden in het licht. Dat er een einde zou komen aan onze nachten….Duisternis dat ons omringt of in ons is, zal door deze nacht uiteindelijk verdwijnen. Wij hoeven niet in de nacht te leven, we mogen leven in het Licht!!!! |
Beste Chatuliem,
Interessant dat je dit meldt. zo'n opmerking staat er niet voor niets. het eerste waar ik aan moest denken...
Abraham ontving de belofte dat hij tot een groot volk zou zijn, zo ontelbaar als de sterren. Notabene: die zijn alleen zichtbaar in de NACHT.
Degene door wie die belofte vervuld zou worden, leek te moeten worden geofferd... De belofte was ontvangen, maar gelijk werd het al spannend. Hoe spannend werd het? Het leek alsof het noooit meer goed zou komen. maar toen kwam het er toch dat dier in de struiken. en de zoon hoefde niet meer geofferd te worden. Alsof de belofte nooit meer goed zou komen... dat werd veranderd in 'it giet oan!' zo iets...
Het offer van Christus lijkt veel op het offer van Abraham. Het is iets wat nooit mocht plaatsvinden, een vader die zijn zoon offert. In het dal van hinnom, de hel op aarde, was dat toch ook wel een feit, maar tevens een misdaad, een hel op aarde ?
Bij de geboorte van Christus zongen de Engelen in de NACHT. Dat het verraad juist in de nacht plaatsvond, is eigenlijk op voorhand, te zien als een verwijzing naar het eindeloze, ontelbare nageslacht van Abraham via Christus...
Judas ging naar de Joodse 'deskundigen'.
Het was een politieke strijd. Wie zou winnen, de Christus die alleen maar liefde predikte en zijn geld gaf aan de Romeinen? Of de mannen met het zwaarde, de Judas Iskariots die juist met het zwaard wilden winnen van de Romeinen?
Sinds de verspieders in het Beloofde land, via de Richters tot aan David was er een grote mate van geweld. David mocht het huis van God niet bouwen, want hij had te veel geweld gebruikt. Salomo mocht dat wel, want het werkte in Vrede.
Het huis van God bouwen, moest dus in Vrede.
Christus die het Huis van God wilde bouwen, kon dat dus niet doen in de lijn van David, via geweld, maar alleen via de lijn van Salomo, via geweldloosheid.
Judas had dat kunnen weten. Maar hij geloofde juist wel in geweld.
Als hij dan in de nacht weggaat, had hij twee dingen kunnen bedenken:
Ten eerste, 'het was avond geworden, het was nacht geweest, een nieuwe dag'. Soms denk je dat alles alleen kan gelukken, op de oude manier. Dat er bijvoorbeeld geweld nodig is, om te winnen. Dat alles moet, zoals het in vorige dagen ook gebeurde. Maar soms kan het anders gaan. Op de nieuwe dag, kunnen dingen ook wel eens anders gaan. Bijvoorbeeld, dat er géén geweld nodig is, om toch te kunnen winnen.
Ten tweede. God had aan Abraham beloofd, dat zijn nageslacht ontelbaar zou zijn. Als die belofte was staat, dan hoef je dus niet meer te vechten, want dan heb je al gewonnen, bij voorbaat. Dan is dus geen geweld meer nodig, want je weet toch al van te voren, dat je gaat winnen.
Judas had dus kunnen beseffen, in de nacht, was hij er immers juist extra aan herinnerd, dat de wijze van Salomo de beste was. Christus was Zoon van David, dus werkte op de wijze van Salomo.
De nacht hield zo een belofte in, die op de dag werd waargemaakt. Immers mensen werden genezen, door de kracht van liefde en vergeving.
Als Judas echt gelovig was geweest, dan hadden zowel de dag als de nacht hem tegengehouden, om te doen, wat hij wilde doen. Maar de nacht was te praktisch, immers als je zelf steelt uit de pot met geld en je wilt dat die misdaad ongestraft blijft, dan moet je zorgen, dat de echte eigenaar van de pot met geld in de gevangenis belandt.
Eerst zelf stelen en dan zeggen, dat de eigenaar crimineel is, dat het dus heel eerlijk is dat je geld terughaalt, naar iemand die het geld wel verdient... je eigen fouten goedpraten en de perfecte misdaad plegen eerst geld stelen en dan zorgen, dat degene die jou kan beschuldigen, buiten spel komt te staan...
Judas stond dus niet in een goede relatie met God, anders had de nacht hem wel gewaarschuwd, Judas stond in een oneerlijke relatie met zichzelf en moest dus zorgen, dat een ander de schuld kreeg
hij koos voor het geld. eerst stelen uit de pot met geld en dan, als die pot leeg begint te worden de eigenaar van die pot met geld beschuldigen zodat de ander de schuld krijgt en je ook daarvoor weer geld krijgt dus twee keer geld krijgen, maar nooit zelf de schuld krijgen, dat is de perfecte misdaad.
ik bedoel maar 'normaal' ( in het leven van een inbreker etc.) kost het wegwissen van je 'sporen' extra geld, maar nu levert het wegwissen van je sporen nog geld op bovendien... Dat is economisch gezien, helemaal top.
Als je het zo bekijkt, was Judas dus een heel 'berekend' persoon. Hij rekende zichzelf rijk en vergat in de nacht, de berekening die God gemaakt had,
De berekening van Judas betrof de grootte van enkele tientallen, de berekening die God gemaakt had, betrof enkele miljoenen, miljarden, triljarden... eh... hoe heet het verder ook al weer, triljoenen? Of was dat daarvoor?
Wat Judas deed, was dus 'penny wise en pound foolish'. Op het moment, dat dit besef doordrong tot Judas, ontstaat er iets van kortsluiting.
Wie op dat moment liefde en vergeving heeft afgezworen kent op het moment, dat het besef komt, dat je zelf fouten hebt gemaakt, alleen haat, nijd, woede, agressie agressie, die zich tegen zichzelf keert en er toe leidt dat het daarna voor Judas altijd nacht is... zonder sterren...
daarmee is de cirkel weer rond, wat begon in de nacht eindigt in de nacht
tegelijk, wie in de nacht zicht houdt op de belofte krijgt op de dag die belofte ook echt te zien,
dit gelijkt heel sterk op de gelijkenis van de talenten. wie bang begint en met zijn talenten niets doet. zal ook niet de beloning ontvangen...
wie er wel wat mee doet, zal de beloning wel ontvangen.
Waarom de één niets met zijn talenten deed? Angst! De Heer is immers een wreed man!
Waarom de ander wel wat met zijn talenten deed? Liefde! De Heer is immers een man met vertrouwen.
OOk nu is de cirkel weer rond.
Het koningschap van geweld, en dus ook angst, leidt tot onderdrukking, vermindering van creativiteit en dus innovatieve achterstand.
Omgekeerd, het koningschap van liefde, vergeving, leidt tot spiritualiteit en een geest die levend wordt, levendig, creatief, vernieuwend.
Het Koningschap van Christus was dus wel degelijk het juiste koningschap. Zowel volgens de Belofte aan Abraham, als ook volgens de belofte aan Salomo, dat Hij wie de vrede diende, de tempel mocht bouwen. Als ook puur economisch. Wie op de huidige wereldkaart, eh, globe! kijkt, ziet overal, dat dictatuur leidt tot onderdrukking en verminderde creatitiviteit. Het koningschap van Christus was dus niet alleen volgens toenmalige sociale, geestelijke of religieuze normen HET koningschap, het zou het ook zijn volgens de huidige economische maatstaven.
Dat mensen dit nog steeds niet zien? Het zal wel nacht zijn...
Daarom,
zal Hij terugkomen, als een dief in de nacht
Mocht je denken, dat je dan je leven kwijt bent, dit is een hele vreemde dief...
een dief, die uiteindelijk al het slechte uit de wereld wegsteelt. en alleen liefde en vrede laat bestaan
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op dinsdag 11 januari 2011, 05:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 05:37
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Die staan uitstekend afgesteld, zo is al eerder gebleken. En van de server van CM is al langere tijd bekend dat deze het erg zwaar heeft... |
1 geluk is er wel diegenen met 3 dgn abbo komen vast niet verlengen het rooie balkjes probleem is er nog steeds mogen we weer met blijdschap ervaren Maar ik weet bijna zeker dat er achter de schermen hard aan gewerkt wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 06:19
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 06:35
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 06:40
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 15:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 06:52
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 08:49
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 08:54
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:00
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:00
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Waarom is iemand klef....als je elkaar eh...wat liever mag dan een ander, en dat in de chatbox laat blijken? Praktijk voorbeeld..Gibby moet morgen gedotterd worden....en ik leef met hem mee..probeer hem moed in te spreken...en dan ben ik klef....men stoort zich aan mij...men irriteert zich aan mij.... Terwijl hij....Gibby...(ik mag geen chatpap meer zeggen, de pap kwam toehoorders de oren uit.......wij bent allen christelijk toch?????) maar Gibby...heeft mij van uit een diep dal weer opgetrokken tot wat ik nu ben.....God ziet en zag alles...Ik hoop dat diegenen die de pap de oren uit kwam...ooit zullen beseffe wat liefde is... |
t is soms nauwelijks te verwerken voor mij, angelique; twee keer per reactie "papsie" te horen is voor mij persoonlijk een bijna ondoenlijke opgave. maar ik ben dan ook niet zo heel erg honneponnerig, lieve schatterig, heersbeestje-, vlindertje-, schatjepatje achtig.
dat neemt overigens niet weg, dat je vrij bent te roepen wat je wilt, in de chatbox......... alleen kies ik er dan wél voor even iets anders te gaan doen, voor ik onwel zou worden.
ps. sterkte vandaag, gibby
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 11 januari 2011, 09:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:03
|
|
|
|
hier wil ik even een ergenis kwijt het topic mogen wij een ander ergeren ligt denk ik bij degene die zichzelf ergert en die kan dan de ander daar pv over mailen of bv een pv chat aangaan echter wanneer men dan zo iemand bv een mail stuurd sta er dan ook voor open dat die ander daarop kan en mag reageren want een mail deponeren vol met ergenis naar een ander en dan de boel blokkeren getuigd mijns inziens van angst om een wederwoord te ontvangen en men ergert daar juist de ander weer mee.als men mailt heb dan het lef om reactie te ontvangen zou ik zerggen. dat gebrek aan zulk een fatsoen ergert mij dus. wie de schoen past trekke hem aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:03
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op maandag 30 mei 2011, 23:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:06
|
|
|
|
misschien een idee om nieuw topic te openen om ff alle vleierijtjes en liefkozende woordjes te uiten voor al die schattebouten
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 11 januari 2011, 09:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:09
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:15
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Dank je wel Hannah! Overigens, ik hou er wel van om tegen m'n vriendinnen te zeggen: "Hey suikerklontje...snoezepoese..!"en al dat soort uit mijn hart voortkomende uitingen. Dat is beter dan:"Hey...oud wijf, doe je nog eens wat vandaag?"  |
och ja, suikerklontje snoezepoessie, die was ik vergeten ja!! (ik was nog nooit op t idee gekomen, dat suikerklontjes kooswoordjes waren, zo leer ik nog eens wat, gibby!!) maar toch; roep tegen mij dan maar t laatste hoor gibby, dat ligt me dan toch een stuk beter, ben ik bang, haha
@grace; go girl............let's make fun!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:18
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:24
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ja maar die regel vond ik niet Martin, midden in mijn scherm (bij openen CM site) een rood kadertje met het bericht, maar nergens geen regel die ik kon aanklikken! Mijn popups zijn niet geblokkeerd, maar die lijst van veilige sites .......zal ik eens moeten zoeken hoe ik dit moet doen (macbook) Maar bedankt voor alle tips  |
Als je dat ziet aanklikken.. nu effe niet ... Of effe opnieuw inloggen.. Ik heb dat schermpje ook af en toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:29
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:32
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Ik wil hier op reageren mevr. Grace. Ik ergerde mij aan uw uitlating c.q. aantijging in de Lobby dat ik degene zou zijn die sfeer bedervend bezig zou zijn! Dat voel ik aan als een regelrechte provocatie jegen mijn prsoon. En..kennelijk met de (bij) bedoeling medestanders te werven? Dat noem ik onfatsoenlijk en gebrek aan initiatief meteen mij prive uit te nodigen voor een constructief gesprek aan te gaan met mij. Ik dank u.  |
ik wil hier graag pv op reageren dus niet op openlijk forum !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:35
|
|
|
|
heb zelf windows mobile maar ff gegoogeld en tadaaaaa
http://www.youversion.com/mobile/android
Hoop dat het lukt succces ik vind het erg handig in iedergeval Gr Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:38
|
|
|
|
misschien een idee om nieuw topic te openen om ff alle vleierijtjes en liefkozende woordjes te uiten voor al die schattteboute HANNAH810 schreef:
maar ik ben dan ook niet zo heel erg honneponnerig, lieve schatterig, heersbeestje-, vlindertje-, schatjepatje achtig.
komt nog wel HANNAH
. GIBBY schreef Dank je wel Hannah! Overigens, ik hou er wel van om tegen m'n vriendinnen te zeggen: "Hey suikerklontje...snoezepoese..!"en al dat soort uit mijn hart voortkomende uitingen. Dat is beter dan:"Hey...oud wijf, doe je nog eens wat vandaag
HANNAH schreef och ja, suikerklontje snoezepoessie, die was ik vergeten ja!! (ik was nog nooit op t idee gekomen, dat suikerklontjes kooswoordjes waren, zo leer ik nog eens wat, gibby!!) maar toch; roep tegen mij dan maar t laatste hoor gibby, dat ligt me dan toch een stuk beter, ben ik bang, haha
, schatjepatje achtig.
vul maar aan lieve poepies
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 11 januari 2011, 09:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:38
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IRENE200
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het gaat me meer om de glijdende schaal waarin we ons begeven. Waar is het einde? |
Ik weet niet of er uiteindelijk zoveel verandert is chat.Het gebeurd al eeuwen lang.Alleen de openhied is groter praten over sex .En ja echtscheiding kon vaak niet of deden mensen niet voor de schande en financieel.En tja christen of niet in dit opzicht weinig verschil.Maar er voor uitkomen is een tweede.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:53
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | misschien een idee om nieuw topic te openen om ff alle vleierijtjes en liefkozende woordjes te uiten voor al die schattteboute HANNAH810 schreef:
maar ik ben dan ook niet zo heel erg honneponnerig, lieve schatterig, heersbeestje-, vlindertje-, schatjepatje achtig.
komt nog wel HANNAH
. GIBBY schreef Dank je wel Hannah! Overigens, ik hou er wel van om tegen m'n vriendinnen te zeggen: "Hey suikerklontje...snoezepoese..!"en al dat soort uit mijn hart voortkomende uitingen. Dat is beter dan:"Hey...oud wijf, doe je nog eens wat vandaag
HANNAH schreef och ja, suikerklontje snoezepoessie, die was ik vergeten ja!! (ik was nog nooit op t idee gekomen, dat suikerklontjes kooswoordjes waren, zo leer ik nog eens wat, gibby!!) maar toch; roep tegen mij dan maar t laatste hoor gibby, dat ligt me dan toch een stuk beter, ben ik bang, haha
vul maar aan lieve poepies  |
ach, lieve grace, engeltje van me..............ik ben nog in de leer. maar ik zal je topic goed in de gaten houden, snoesje, zodat ik ook het kozen nog eens onder mijn knietjes krijg.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 11 januari 2011, 09:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 09:57
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Hé Angy, het is toch niet omdat wij ons de bedenkingen maakten of gibby al dan niet je echte paps was dat je dit niet meer mag zeggen !!! Jullie hebben een goede band, behoudt die band en als sommigen hier niet tegen kunnen stoor je daar niet aan! ik weet niet precies wat klef betekent maar het klinkt niet positief.... en jij komt me nu wel positief over = zo blijven! |
Thx Mary! fijn om te horen dat er ook nog andere reakties zijn, dat doet goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:24
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=t10iS9sNEpw
alvast een liedje met de meest gangbare Belgische koosnaampjes ......
Laatst aangepast door
|
SOFIE807
|
op dinsdag 11 januari 2011, 10:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:25
|
|
|
|
oeps ben k zeker weer duckie voor gebruik niet zo veel van die lieve woordjes eerlijk gezegt snap ik ook helemaal niet wat het betekend mischien krijg k in dit topic er wel les in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:29
|
|
|
|
Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren. In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde. Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen.. Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:31
|
|
|
|
In de snoepwinkel van geliefden.
Naar een aantal maanden single te zijn ...... rees mij de vraag, hoe staat mijn sociaal netwerk ervoor en de conclusie was ook van ja niet slecht en ook zoiets van er kan altijd wat bij. Je weet ook dat een mogelijke partner die bereikbaar is niet altijd de meest aantrekkelijke is en dus de stoute schoenen en flirten op het internet en na een paar weken onderzoek gedaan te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat veel mensen het zien als een vriendenclub om de leegte die er was al dan niet tijdelijk of voor een langere termijn op te vullen. OP zich niets mis mee natuurlijk, zo je zeggen, je doet er iemand niet kwaad mee, maar als je de illusie hebt om een partner voor het leven te zoeken, zijn de teleurstellingen des te groter. In de wereld waar we nu leven leeft een ieder veelal een eigen weg, soms ook ver van God af en naarmate men rekening moet houden met een ander is men vaak niet thuis. Wat mij opviel is dat b.v op CM er veel mensen heel gefrustreerd rond lopen of surfen eigenlijk en er is een categorie die heeft er vrede mee dat een partner niet meer hun leven deelt. Merkwaardig eigenlijk gezien de meerwaarde die en relatie kan hebben en in mijn omgeving heb ik vaak genoeg mee gemaakt, dat een partner vaak grote waarde kan zijn in b.v een ziekte proces en of overlijden. Die eenzaamheid baart mij zorgen beste CM-ers alleen is maar alleen en kan nooit de bedoeling van onze Schepper zijn geweest. Nu zul je misschien afvragen van ja ik ben gescheiden en die de verlatende trouwt pleegt overspel …eh ja dit blijft natuurlijk een lastige keuze maar ligt vaak veel dieper geworteld in de samenleving en hoe we met elkaar omgaan de dag van vandaag. Mijn grootste zorg op dit moment is beste CM-ers een twee tal dingen 1. Geen zekerheid van geloof met daarbij het geloof beredeneren vanuit de eigen gedachten of beter gezegd zonder een Bijbelkennis en 2. Als je kijkt hoe wij als gelovigen meer wereldgelijkvormig optreden en m.n de keuze van een partner op dezelfde manier te werk gaan als mensen uit de wereld vind ik op z’n minst bedroevend, een voorbeeld wil ik aangeven dat als een kind je 10 snoepjes geeft en hij mag kiezen dan weet het kindje eigenlijk niet wat hij moet kiezen en als hij weet dat mag er een afvallen en er komt er een bij dan weet het kindje eigenlijk nog minder en wordt nieuwsgierig va ja misschien over een uurtje krijg ik er nog meer …je begrijpt het al, hij wacht natuurlijk op dat snoepje, wat komen gaat en komen gaat enz. ……en zo is het met de keuze van partner op een datingsite exact hetzelfde hij of zij weet het gewoon weg niet meer en gaat de lat hoger leggen, met als resultaat dat er niks gekozen wordt en het resultaat de eenzaamheid blijft. Een ander fenomeen is relatieopbouw en ja je weet dat mocht je een keuze hebben gemaakt je vanuit jezelf de persoon leuker en knapper gaat vinden dat hij/ze in werkelijk is. OP z’n minst wordt hij of zij de knapste persoon op aarde. Jammer CM-ers en ik hoop dat deze brief ons wakker schud en dat het mag bijdragen aan herstel. Merkte ook op CM dat er van alles wordt geregeld en georganiseerd, maar daar heb je het al …je wordt zelden close met een persoon als er b.v 50 mensen in je omgeving zijn, daardoor blijven de meeste single en hoeven hij of zij zich niet bloot te geven. Aan de slag dus!!!
Groetjes Leonard
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 10:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is heel interessant hoe er hier op elkaar gereageerd wordt. Zelf ben ik degene die het woord klef hier geïntroduceerd heeft, hetgeen me een ban gekost heeft. Toch zijn er meerdere mensen die zich aan al te tedere uitspraken in de chatbox zich storen, vooral omdat je je afvraagt of het wel gepast is zulke woorden te gebruiken naar mensen toe, die je amper gezien hebt en die je misschien alleen maar in de chatbox spreekt. In mijn ogen creëert het schijngevoelens, die bij een nuchtere Groninger als ik vreemd over komen. Waarom heeft men de behoefte om de ander zo te benoemen? Waarom reageert men zo fel als anderen zich eraan irriterren. In mijn huwelijk noemde ik mn vrouw schat, lieverd. We hadden zelfs koosnaampjes voor elkaar. Op een gegeven moment was ik Ippie en zij Oepie. Ach, dat deed je omdat je van elkaar hield, je elkaar elke dag zag. Ik noem mn dochter Toes, terwijl ze heel anders heet. En als iemand anders haar Toes noemt word ik vreselijk kwaad. Maar dat is allemaal gebaseerd op echte liefde. Ik heb nooit mensen gehoord die zich daaraan irriteerden. Omdat het een blijk was van onze liefde voor elkaar. Hetgeen mij irriteeert is dat het onecht is. Dat het niet gebaseerd is op een relatie hooguit via de chatbox. En onechte kooswoorden irriteren, omdat ze namelijk niet de vertedering in zich hebben, die de echte woorden wel in zich dragen.. Ik zou maar eens wat nuchterder worden als ik jullie was, en de woorden bewaren voor een echte relatie, want dan krijgen ze de lading die ze verdienen. |
laat ik het nou helemaal met je eens zijn maar sommigen hebben les nodig chat zie topic honne-ponnetje
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |