| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | je hebt gelijk wat betreft theoretisch. Heb zelf ook ondervonden dat de praktijk weerbarstiger is. Dat was de reden dat ik vroeg naar mensen uit de praktijk.
Toen ik twee jaar geleden met een relatie op de proppen kwam, was er vreemd genoeg de meeste weerstand vanuit mijn dochter. Terwijl ze toen 17,18 jaar oud was en ze 's weekends alleen maar bij me kwam. En het is pas goed gekomen toen de relatie beëindigd was... |
Dan zie je toch al dat jouw theoretisch verhaal niet klopt? En je kan er eigenlijk ook geen standaard mening over hebben want iedere situatie is weer anders.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zijn kinderen echt zo kwetsbaar als jullie beweren? Volgens mij valt dat wel mee. Het ligt heel sterk aan hoe je er zelf mee om gaat. |
Dat is ook wat ik ervaar...
Gek genoeg ervaar ik zelf bij mijn kindereen, dat kinderen hun ouders beter kennen dan dat we zelf beseffen.... Ook in nieuwe relalties hebben zij de dingen beter door als wij ouderen.... Voor mij is het althans een maatstaf waar ik mijzelf aan meet. Deels hebben zij toch ook iets van mij..en van hun moeder..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 13 januari 2011, 20:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:56
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zou het ook een betonplaat kunnen zijn?  |
of de hele klaagmuur
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 13 januari 2011, 19:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:58
|
|
|
|
hey henduk.... van harte gefeliciteerd met je verjaardag ik wens je heel veel geluk,lol,liefde en gezondheid toe... carpe diem oftewel pluk de dag..alleen of samen met je vriendin..
groetjes Miekjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 19:59
|
|
|
|
| MENNE507 schreef: | Veel mensen (mannen nog meer dan vrouwen) bouwen een muurtje om zich heen. Ik vind het wel belangrijk om genoeg tijd met een ander te besteden om op zijn minst een blik over de muurtjes te werpen.
Op je instincten afgaan kan ook best werken hoor, maar hoeveel parels mis je omdat je er niet in slaagt de persoon te zien voor wat hij/zij is? |
Ondanks de parels die mogelijk er zijn, kunnen parels veranderen in een zandkorrel welke geen parel waren.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 13 januari 2011, 20:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:14
|
|
|
|
Hoi Ducky
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier met knalfeest hoe ouder hoe wijzer veel succes Gods zegen
Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:17
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | hoe ik Adriaan ken!! ten eerste van de landbouw school, ten tweede van vergaderingen of iets dergelijks. |
Zijn jullie van dezelfde leeftijd dan?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zijn jullie van dezelfde leeftijd dan?????  |
Ik vermoed dat Adriaan een stuk jonger is, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik vermoed dat Adriaan een stuk jonger is, toch?  |
Zou Dikkie dan de meester zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik vermoed dat Adriaan een stuk jonger is, toch?  |
Maar hoe kennen ze elkaar dan van school????Is Adriaan een hele vroege leerling of Dikkie een hele late leerling????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:23
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Zou Dikkie dan de meester zijn.....  |
Nu wil ik toch echt meer weten van Dikkie hoor!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:28
|
|
|
|
Parels verwijzen soms naar tranen Ze worden uit pijn en lijden geboren
De parel is eenglanzend harde verdikking die in de schelp van een parel oester ontstaat ten gevolge van een irritatie, bijvoorbeeld een zandkorreltje Hij is dus zijn leven niet als parel begonnen. De stroom laat een scherp korreltje binnendrin gen in de geopende schelp. , dat het weekdier pijn doet., en om die pijn te verzachten, omkleedt hij het 3 a 4 keer per dag met een laagje parelmoer. Een natuurlijke parel groeit langzaam en doet er ongeveer twaalf jaar over om van een spelde knop tot de grootte van een erwt uit te groeien. Een oesterschelp word opgedoken door een parel visser. De oester moet stervenom de parel te kunnen winnen. Een parel word dus uit pijn geboren en symboliseert het lijden. Christus is de Kostbare Parel. Hij opende na drie dagen zijn graf [schelp] De pareloester is ook een opstandings symbool
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:31
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dan zie je toch al dat jouw theoretisch verhaal niet klopt? En je kan er eigenlijk ook geen standaard mening over hebben want iedere situatie is weer anders....... | Ik vroeg ook bewust naar verhalen uit de praktijk...maar het zijn uitgangspunten, een basis van waaruit je denkt en handelt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:38
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Gezellig! Er zijn nu al enthousiastelingen! Hier het lijstje van mensen die mee gaan: Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907 | Ik kom ook, leuk idee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:45
|
|
|
|
Vanmorgen op het werk hoorde ik het volgende nummer op de radio. Ik moest toen meteen denken aan de wijze waarop er onder anderen hier in dit topic weer tekeer gegaan is.
Leef!
Laat u inspireren!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:46
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | Parels verwijzen soms naar tranen Ze worden uit pijn en lijden geboren
De parel is eenglanzend harde verdikking die in de schelp van een parel oester ontstaat ten gevolge van een irritatie, bijvoorbeeld een zandkorreltje Hij is dus zijn leven niet als parel begonnen. De stroom laat een scherp korreltje binnendrin gen in de geopende schelp. , dat het weekdier pijn doet., en om die pijn te verzachten, omkleedt hij het 3 a 4 keer per dag met een laagje parelmoer. Een natuurlijke parel groeit langzaam en doet er ongeveer twaalf jaar over om van een spelde knop tot de grootte van een erwt uit te groeien. Een oesterschelp word opgedoken door een parel visser. De oester moet stervenom de parel te kunnen winnen. Een parel word dus uit pijn geboren en symboliseert het lijden. Christus is de Kostbare Parel. Hij opende na drie dagen zijn graf [schelp] De pareloester is ook een opstandings symbool |
Mooi verwoord... Een "parel" in Gods hand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:48
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als je weet wat er zich achter het muurtje bevindt, dan kun je ook beginnen met het muurtje steen voor steen af te breken. Hierdoor leer je elkaar niet alleen beter kennen, maar zal er ook een band van vertrouwen ontstaan (waardoor de liefde (opnieuw) kan (op)bloeien)) ....  |
Ik vrees dat je zo een stap overslaat die volgens mij essentieel is! Je moet nooit als buitenstaander beginnen een muurtje af te breken! Je kunt wel adviezen/hulpmiddelen geven aan de ander om de eerste voegen weg te bikken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:51
|
|
|
|
|
Waar gaat dit eigenlijk nog over? Het ging toch over het woordje paps? Dan meteen elkaar onderling aanspreken over de sfeer, vind ik gewoon te ver gaan. De termen kaf en koren....wat is er aan de hand? Misschien trekken mensen zich wel iets heel erg aan, terwijl het helemaal niet zo bedoeld was..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:51
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | het gaat om boos zijn op God.... |
Daar geldt mijns inziens nog steeds hetzelfde voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 20:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waar gaat dit eigenlijk nog over? Het ging toch over het woordje paps? Dan meteen elkaar onderling aanspreken over de sfeer, vind ik gewoon te ver gaan. De termen kaf en koren....wat is er aan de hand? Misschien trekken mensen zich wel iets heel erg aan, terwijl het helemaal niet zo bedoeld was.. |
Dat is wel zeker, Chatuliem, want het woordje paps is nooit gebruikt om iemand te kwetsen. Het is jammer dat de bij dit woord ontstane gevoelens bij een aantal mensen nu geleid heeft tot dit moddertopic... Van meerdere kanten wordt er te fel gereageerd in mijn beleving... Vandaar ook mijn denken aan dit topic bij het horen van dat nummer van Hans van Eijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waar gaat dit eigenlijk nog over? Het ging toch over het woordje paps? Dan meteen elkaar onderling aanspreken over de sfeer, vind ik gewoon te ver gaan. De termen kaf en koren....wat is er aan de hand? Misschien trekken mensen zich wel iets heel erg aan, terwijl het helemaal niet zo bedoeld was.. |
Laat het rusten zoals het is..... vind ik....het is voledig OFF-TOPIC.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 13 januari 2011, 21:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:06
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik ben het dan maar ff wel met jou eens, zoals je dit stuk weergeeft. mijn vraagteken is alleen wel: komt boosheid op God niet voort uit opstand tegen Zijn weg met je? In mijn geval zeker wel, en in die zin is boosheid niet goed lijkt me, en brengt het wel degelijk verwijdering tussen jou en God. Als de opstand breekt, verdwijnt uiteindelijk ook de boosheid. |
Ik denk dat boosheid veel meer is. Boosheid is iets volgens mij wat hoort bij het mens zijn. Volgens mij was Jezus ook van tijd op tijd boos, boos op Farizeeers en Saduceeen en mensen die kinderen verhinderden om bij Jezus te komen.
Ik geloof dat je als christen zijnde een relatie mag hebben met God, als je dan bijv. boos bent om bijv. de onrechtvaardigheid in deze wereld, of wat ik me bijv, heel goed in kan denken is dat je boos bent als je vanwege een misdrijf levenslang in een rolstoel belandt. Boosheid is ook contact met God zoeken, op die manier is het, ook al ben je boos op God ook relatie. Ik denk dat je God je diepste innerlijk mag laten zien en daar hoort ook wel eens boosheid bij.
Iets anders is verbittering, ik denk dat dat geen gezonde emotie is en dat je dan tever erin bent doorgegaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:15
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik denk dat boosheid voortkomt uit een overdosis verdriet, frustratie, en dan vaak in combi met machteloosheid; ook vanuit het onrecht dat je door mede-mensen wordt aangedaan. ik ben er van overtuigd, dat de emotie "boosheid" ook niet verkeerd hoeft te zijn. zelfs God zelf kan erg boos worden, vooral wanneer Zijn liefde keer op keer geweld wordt aangedaan. God vergelijkt het in de bijbel zelfs met overspel; Zijn kinderen ziet Hij als Zijn bruid, en zij volgen dan andere goden na. lees bijvoorbeeld maar eens in ezechiel 23 vers 37; (een heel confronterend hoofdstuk!!)
want zij hebben overspel gedaan, en er is bloed in haar handen; en zij hebben met haar drekgoden overspel gedaan; daartoe hebben zij ook haar kinderen, die zij Mij gebaard hadden, voor hen door het vuur laten doorgaan tot spijze. Nog hebben zij Mij dit gedaan; zij hebben Mijn heiligdom ten zelve dage verontreinigd, en Mijn sabbatten ontheiligd. ez 24 vers13; ik zal Mijn grimmigheid (grote boosheid) op u doen rusten; Ik de Heere heb het gesproken; het zal komen, en Ik zal het doen; ik zal er niet van afwijken, en Ik zal geen medelijden hebben, geen berouw hebben; naar uw wegen, en naar uw handelen zullen zij u terecht stellen, spreekt de Heere HEERE
vrij felle bewoordingen, die ook nog eens in verschillende versies worden herhaald. en dat door een zo liefdevolle God. wellicht komt dit voort uit het feit dat Zijn liefde zo vertrapt is?
opstand is anders, denk ik; in dat geval is het moeilijk om te accepteren dat God een bepaalde weg met je gaat, of dat er situaties op je weg komen, die zo enorm onrechtvaardig kunnen zijn, dat je je niet voor kunt stellen dat God dat toelaat. toch, zoals jij al aangeeft; God is vrij om je leven te vormen zoals Hem dat goeddunkt, en uiteindelijk werken alle dingen mee ten goede, wanneer je naar Zijn voornemen geroepen bent/Zjn kind bent. dat neemt denk ik niet weg, dat er een rouw proces is, waarin je je heel verlaten kunt vóéen, door God en door mensen. hoewel dat in werkelijkheid niet zo hoeft te zijn. |
God is een rechtvaardige God, ook wanneer hij de boosheid en verdriet in iemand ziet, zorgt Hij nog steeds voor zijn kinderen.... Dat is het Vaderhart van God, Hij heeft zijn enig geboren Zoon aan ons gegeven ook in onze boosheid.....verdriet ....onbegrip...vragen....en hoe nu verder....enz
Een ding weet ik voor mezelf, met Hem ben ik meer dan overwinnaaar, en met Hem spring ik over de muren/bergen heen...... Hij doet mij grazen aan grazige wijden....ondanks alles......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:32
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Ik vrees dat je zo een stap overslaat die volgens mij essentieel is! Je moet nooit als buitenstaander beginnen een muurtje af te breken! Je kunt wel adviezen/hulpmiddelen geven aan de ander om de eerste voegen weg te bikken  |
wat essentieel is, begin nooit aan het afbrekken van iemands muur.... Onbegonnen zaak als mens..... Een muur is door de persoon zelf opgebouwd, en hoort het zelf af te breken wanneer die het wil.... Begin er zelf niet aan verloren zaak, want achter de muur kan ook een kooi zijn die op slot zit.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:38
|
|
|
|
Hoi mary,
Boos op God dat ben ik eigenlijk sinds mijn bekering nooit geweest,wel teleurgesteld omdat alles soms tegen lijkt te zitten.Het leven niet zo verloopt als dat ik graag zou willen..Als ik dan eens zo'n moment heb dat ik het voor mn gevoel ff niet meer aankan helpt het om dit in gebed te brengen bij Hem vertel dat je boos op Hem bent en vertel ook waarom.God wil als een vader/vriend voor ons zijn,dus vertel Hem wat je dwarszit,schreeuw het desnoods uit.tuurlijk God weet precies hoe je je voelt.Alleen vindt Hij het ook fijn als je je gevoelens van op dit moment boosheid uit naar Hem toe.vergeet Hem alleen ook niet te danken voor al die dingen die wel goed en fijn zijn en vertel dat ook aan Hem..kijk om je heen naar alles wat wel positief,leuk en fijn is op dit moment ...dag aan dag draagt Hij ons...
heel veel sterkte meid..
ps zal voor je bidden..
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op donderdag 13 januari 2011, 21:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:39
|
|
|
|
Naar aanleiding van psalm 34 heb ik het volgende lied:
Ik wil de Here prijzen voor nu en voor altijd Bestendig is Zijn lof in mijn mond Laat ieder zich verheugen, maak met mij Zijn Naam groot Mijn ziel zal zich beroemen in de Heer
Koor: Ik wil Uw Naam, o Heer, verheffen, beseffen U bent het Die mij antwoordt, Die mij hoort als ik U roep Ik wil U Heer mijn dank betuigen, getuigen U bent de ware hoogverheven God
Uw vrede zal ik zoeken, het goede zal ik doen Ik heb ontzag voor U en voor Uw woord En als het eens benauwd is, hoort U mijn hulp geroep welzalig ben ik als ik bij U schuil
O Heer, 'k begeer het leven, het goede heb ik lief Ik zal U zoeken met mijn hele hart Dank Heer U laat zich vinden, Uw ogen zijn op mij Ik smaak en zie het Here U bent goed
Ik wil Uw Naam, o Heer, verheffen, beseffen U bent het Die mij antwoord, Die mij hoort als ik U roep Ik wil U Heer, mijn dank betuigen, getuigen U bent de ware hoogverheven God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 21:48
|
|
|
|
Donderdag 13 januari, Gen. 18: 22-29; Bidden om genade.
Bidden – wat is dat eigenlijk? Voor het eten zeggen: Here, zegen deze spijze om Jezus’ wil, amen! Ja, dat ik ook bidden. Maar bidden is veel meer. Bidden is bedelen. Zeuren om hulp, om genade. Bidden, dat is om genade roepen, zoals een jongen die bij een vechtpartij op het schoolplein verloren heeft. Genade! Abraham bidt. Nee, niet op zijn knieën met zijn ogen dicht. Abraham wandelt met God. En al wandelend met God bidt hij. Hij bedelt. Hij zeurt om genade. Om behoud van de steden Sodom en Gomorra. Steeds verder gaat hij met zijn vragen. Hij houdt niet op. O God, als er nu eens vijftig rechtvaardige mensen in de stad wonen, zult U dan die hele stad verwoesten? Dat kunt U toch niet doen. Here God! U bent toch de Rechter van de hele aarde! U zult toch niet de vromen laten omkomen samen met de goddelozen…! Zie dat is bidden! Aanhouden, kloppen op de hemeldeur. Het opnemen voor broeders en zusters in nood. Je niet neerleggen bij het lot. Maar je neerbuigen voor God! Dat betekent niet dat God altijd doet wat wij vragen. Hij is je vriendje niet! Hij is God, de Machtige, de Verhevene, de Schepper van hemel en aarde. Maar soms laat Hij zich ompraten, zich ombidden door mensen zoals wij. Bidden, dat is: bedelen. Bedelaars, dat zijn we!
|
|
| Naar boven |
|
|