ChristianMatch

Forum

BZV Topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1780 1781 1782 1783 1784 1785 1786 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:27

IMKE917 schreef:
Ja Carien...lijkt mij ook een strak plan Knipoog smiley

Alleen wel alles op video opnemen hé......zodat wij ook mee kunnen genieten Knipoog smiley

Das plagiaat Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:31

MARYLIEN613 schreef:
sorry Gert, tis ter ook over van mij !

Huilende smiley, smiley in tranen daar gaat mijn schaaltje...??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:33

Zaterdag 15 Januari, Gen. 21: 14-21; Israël en Ismaël.

Dat is een wonderlijk verhaal, dat we vandaag lezen! God zegt tegen Abraham: Stuur Hagar met Ismaël maar weg! Nu zou je denken dat God niets meer met Ismaël te maken wil hebben! Die is tenslotte maar een kind van die slavin Hagar en niet het kind dat God aan Abraham en Sara beloofde.
Maar het verhaal gaat anders. Ook al stuurt God Ismaël uit de tent van Abraham weg. Hij laat de jongen niet omkomen in de woestijn. Een Engel van God spreekt Hagar aan en God opent haar ogen voor een waterput, op het moment waarop Ismaël bijna van de dorst sterft.
Zo wordt Ismaël ook de vader van een groot volk. Dat volk kennen we nog: de Arabieren, afstammelingen van Ismaël en Abrmaham. Eigenlijk zijn de Arabieren familieleden van de Israëlieten. Want Israël was de nieuwe naam die Jakob kreeg. En Jacob was de zoon van Isaäk, dus de kleinzoon van Abraham.
Israël en Ismaël. Die namen lijken op elkaar als twee druppels water. Twee kinderen uit één tent. Broeders van hetzelfde huis. Dat betekent niet dat ze altijd even lief zijn voor elkaar. Toen niet. En nu nog niet. Kijk maar eens naar de oorlogen in het Nabije Oosten! Maar God zorgt voor hen, ondanks alles! Voor Israël. Maar ook voor Ismaël.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:36

GIBBY159 schreef:
"Wie de schoen past...trekke het aan" is een veel gehoorde opmerking.
Welnu...ik doe dat dus nu ook. Omdat ik mij aangesproken voel. Voor alle duidelijkheid ik heb niet eens de inténtie om op deze site als een soort moderator uit te hangen! Wat ik iedere keer probeer uit te leggen is dat het Forum en de Lobby worden gebruikt (misbruikt) soms frustraties op elkaar te kunnen af reageren. Ik heb voldoende competentie er op in te gaan om er wat aan te doen. Enkelen onder ons scheppen er kennelijk behagen in om te blijven te reageren door sneer op en aanmerkingen te plaatsen. Ook ik (!!!)ben daar debet aan! En toch wordt dát net weer niet opgepikt. Maar juist er nog een schepje bovenop doen. Misschien met een bepaalde bedoeling? En least but not last...mocht de redactie van mening zijn dat mijn deelname aan het Forum en in de Lobby buiten de normen van de wet en niet Christelijke grondslag bevat; mij van de site zal verwijderen. Twijfelende smiley Wat de 'enkelingen' betreft het is niet aan hun om niet...
Waarom zeg je dan in de chatbox dat je op het hoofdkantoor met de directeur wilt praten gewapend met een lijst van namen en van klachten??? Je stelt je hiermee bewust boven de groep en je geeft iedereen het gevoel, dat jij de wijsheid in pacht hebt en het wel even zal regelen hoe we met elkaar om moeten dien te gaan....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:36

GERT856 schreef:

Straks wordt jij uitgekozen en zien we jou Carien een hand en drie welterustenzoenen geven in je boxer met sweater en sokken Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:37

Wederzijdse liefde, eer, respect en verantwoordelijkheid zijn de bouwstenen van gezins relatie, die de liefde, heiligheid, hechtheid en het blijvende van de band tussen Christus en zijn kerk weerspiegelen.
Ingeval met betrekking tot echtscheiding leerde Jezus dat degene die van zijn partner scheidt, behalve in geval van overspel, en een ander trouwt, echtbreuk pleegt.
God zegent het gezin en wenst dat gezinsleden elkaar bijstaan op de weg naar volwassenheid.
Ouders horen hun kinderen opvoeden om de Heer lief te hebben en te gehoorzamen.
Door hun voorbeeld en woorden moeten zij hen leren dat Christus een liefhebbende, altijd tedere en zorgzame tuchtmeester is, die wil dat zij leden van zijn lichaam, het gezin van God, worden.

God stelde het huwelijk in en Jezus zegende het. De relatie tussen man en vrouw typeert de liefde van Christus voor zijn gemeente en is niet bedoeld om door scheiding te worden verbroken.

- God stelde het huwelijk in Eden in. Genesis 2:18-25.

- Jezus zegende het huwelijk en bevestigde het opnieuwals een levenslange verbintenis. Johannes 2:1-11; Malt 19:3-9.

- Scheiding en hertrouwen is alleen toegestaan in geval van huwelijksontrouw. Matt 5:31,32.

- Het moet onze bedoeling zijn iemand te trouwen die onze religieuze overtuiging deelt. 2 Korintiërs 6:14.

verdere teksten: Marcus 10:11' 12; Lucas 16:18; 1 Korintiërs 1 :10, 11,39.

God stelt belang in de verhoudingen binnen het gezin. Toewijding aan Christus vormt een sterke band die gezinnen tezamen bindt.
Ouders zijn verantwoordelijk om hun kinderen te leren God lief te hebben en te gehoorzamen

In de laatste dagen zal de Elia boodschap de gezinnen versterken. Maleachi 4:5,6.

Als Christus het middelpunt is, is de band in het gezin hechter. Efeziërs 5:21-33.

Samenwerking en aandacht zijn belangrijk. Kolossenzen 3:18-21.

Ouders zijn verantwoordelijk om hun kinderen te leren God te gehoorzamen en lief te hebben. Spreuken 22:6, 15; Efeziërs 6:1-4.

Verdere teksten:Exodus20:12; Deuteronomium 6:5-9; Hebreeën 12:7-9.

Persoonlijk toegepast:
God heeft mij in een gezin geplaatst om door de gezinsband mijn levensvreugde te vergroten. Zelfs als ik geen hechte familieband heb, kan ik mij toch verheugen in het gezin van God.

Hoe belangrijk is het aandeel van de aanbidding van Christus in het gezin om Hem in het middelpunt van het gezin te houden?

Wat is de relatie tussen het leren gehoorzamen aan oudere en het leren gehoorzamen aan God?

Ik geloof en aanvaard de beginselen van het gezin zoals God het instelde. Ik wil naar Gods plan leven.

Naar mijn inziens is dat het meest belangrijke vormgeving vooral in een nieuwe gezinsvorming (hertrouwen)....
De Here Jezus heeft ALLES gedragen ook het pijn en verdriet van een scheiding....
Ik zou wel willen dat de mannen de priesterlijke taak daarin in nemen alleen al voor de kinderen.....

http://www.youtube.com/watch?v=UmSbC17u4-s

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 15 januari 2011, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:39

GERT856 schreef:

Verraste, verbaasde smiley ....ohw....dat moeten we niet hebben...... Geschokte, onthutste smiley

Dan moeten we iets anders bedenken natuurlijk...... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:45

HANNAH810 schreef:
gibby, hoe denk jij over scheiden en hertrouw?

Ja Gibby, zoals je zegt/wilt weer on-topic..

hoe denk jij over scheiden en hertrouwen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:51

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:04
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:55

MARIO216 schreef:
Zaterdag 15 Januari, Gen. 21: 14-21; Israël en Ismaël.

Dat is een wonderlijk verhaal, dat we vandaag lezen! God zegt tegen Abraham: Stuur Hagar met Ismaël maar weg! Nu zou je denken dat God niets meer met Ismaël te maken wil hebben! Die is tenslotte maar een kind van die slavin Hagar en niet het kind dat God aan Abraham en Sara beloofde.
Maar het verhaal gaat anders. Ook al stuurt God Ismaël uit de tent van Abraham weg. Hij laat de jongen niet omkomen in de woestijn. Een Engel van God spreekt Hagar aan en God opent haar ogen voor een waterput, op het moment waarop Ismaël bijna van de dorst sterft.
Zo wordt Ismaël ook de vader van een groot volk. Dat volk kennen we nog: de Arabieren, afstammelingen van Ismaël en Abrmaham. Eigenlijk zijn de Arabieren familieleden van de Israëlieten. Want Israël was de nieuwe naam die Jakob kreeg. En Jacob was de zoon van Isaäk, dus de kleinzoon van Abraham.
Israël en Ismaël. Die namen lijken op elkaar als twee druppels water. Twee kinderen uit één tent. Broeders van hetzelfde huis. Dat betekent niet dat ze altijd even lief zijn voor elkaar. Toen niet. En nu nog niet. Kijk maar eens naar de oorlogen in het Nabije Oosten! Maar God zorgt voor hen, ondanks alles! Voor Israël. Maar ook voor Ismaël.

Mooi Mario..en bedankt nog voor elke keer...
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 19:56

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 13:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:01

CROSSROAD317 schreef:
Ik lees op dit moment het boek "God wil ons overvloedig zegenen" van Dr. Bruce Wilkinson
http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/god-wil-ons-overvloedig-zegenen/terug/53/

Het boek gaat over het gebed van Jabes 1 Kron. 4:10 Jabes nu riep de God van Israël aan met de woorden: Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft! En God schonk wat hij had gevraagd. (NBG)

Hoi Cross,

Je link bekeken, maar dat een jongen aan zijn vader vraagt of die hem wil zegenen en daar zoveel van af laat hangen? ( alleen je link bekeken..)

Ik vind dit maar vreemd.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:05

WILLEMIJN232 schreef:
Moet je dan ook eerlijk vertellen hoe duur die pumps waren die je zag en die je eigenlijk niet nodig had?????? Of mag je dan wel zeggen: ze waren afgeprijsd??????? Knipoog smiley

Lezen is een kunst, het begrijpen een gunst Engeltje smiley die pumps van jou zijn alweer van eigenaar verandert Geschokte, onthutste smiley als ik u was hield ik mijn pumps wat beter in de gaten Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:07

vervolg....

Muischje Muisch zei:,, Zien jullie die ene zilveren snorhaar bij mij?''
,,Probeer die er maar eens uit te trekken'' ging Muischje Muisch verder.
Muischje Muisch drukte haar neus heel dicht tegen de grond.
En alle torren begonnen en hel hard aan te trekken.
En na een tijdje was die snorhaar eruit.
,,En nu ''? vroeg Tári.
,,Nou, je gaat met die snorhaar alle torren schoonmaken'' zei Muischje Muisch.
Terwijl Tári daar heel druk mee bezig was zag iedereen hoe de torretjes in mensen gingen veranderen.

word vervolgd...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:14

Hee Marianne129,
Hartelijk gefeliciteerd met je 50ste verjaardag... !!
Nog een hele fijne avond.
Kussende smiley

'k moet er zelf nog ff niet aan denken... Clown smiley maar ja, elke leeftijd heeft zijn charmes moet je maar denken... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:19

MARISKA601 schreef:
vervolg....

Muischje Muisch zei:,, Zien jullie die ene zilveren snorhaar bij mij?''
,,Probeer die er maar eens uit te trekken'' ging Muischje Muisch verder.
Muischje Muisch drukte haar neus heel dicht tegen de grond.
En alle torren begonnen en hel hard aan te trekken.
En na een tijdje was die snorhaar eruit.
,,En nu ''? vroeg Tári.
,,Nou, je gaat met die snorhaar alle torren schoonmaken'' zei Muischje Muisch.
Terwijl Tári daar heel druk mee bezig was zag iedereen hoe de torretjes in mensen gingen veranderen.

word vervolgd...

nog meer kinderboekenschrijfsters-talenten ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:21

SUSANNAH475 schreef:
nog meer kinderboekenschrijfsters-talenten ? Clown smiley

geen idee...
ik schrijf wat er in me opkomt.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:21

Ik hoop dat jullie een gezellige wandeling hebben gehad...!
Drenthe ken ik van een yfc vakantie ooit, in Uffelte (in de buurt van Havelte)... daar heb ik voor het eerst van mijn leven op een paard gezeten, rijdend door het schone Drenthse landschap... Knipoog smiley
Ik herinner me het als een hele leuke vakantie.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 15 januari 2011, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:24

MARISKA601 schreef:
geen idee...
ik schrijf wat er in me opkomt.

Doe maar verder Mariska ........ het wordt gevolgd ... Knipoog smiley leuker in ieder geval dan sommige andere stukken in forum Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:26

SUSANNAH475 schreef:
Ik hoop dat jullie een gezellige wandeling hebben gehad...
Drente ken ik van een yfc vakantie ooit, in Uffelte (in de buurt van Havelte)... daar heb ik voor het eerst van mijn leven op een paard gezeten, ik herinner me het als een hele leuke vakantie.

Het was een gezellige en leuke wandeling. Af en toe even "baggeren" door het zand, maar het was droog....ging met lege handen weg maar kwam met een tas vol weer terug....gijns Knipoog smiley

Voor herhaling vatbaar...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:29

Lees eens voor ...............Juf (gaaaaaaap)
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:30

MAR907 schreef:
Het was een gezellige en leuke wandeling. Af en toe even "baggeren" door het zand, maar het was droog....ging met lege handen weg maar kwam met een tas vol weer terug....gijns Knipoog smiley

Voor herhaling vatbaar...

een tas vol zand ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:37

JOS689 schreef:
Hoe open moet je partner naar je zijn en wat zijn je ervaringen tot nu toe ?
Wat heb je op cm en daarbuiten meegemaakt in je leven en hoe zou je dat absoluut wel of niet meer willen ?
Krabbel eens wat over deze ervaringen neer.

Wat ik vooral heb geleerd is dat een ander jouw gedachten niet kan lezen.
Ik woon al sinds mijn 21ste op mezelf en omdat ik het merendeel van de tijd altijd alleen doorbracht, was het voor mij echt wel een ervaring om achteraf te zien dat ik teveel heb gedacht en te weinig gecommuniceerd met de ander.
Ik denk dat openheid erg belangrijk is in een relatie, maar ik kan me indenken dat iemand los 'moet' komen. Ik merk bij mezelf soms ook dat ik een kat-uit-de-boom kijker ben in het begin.
Omdat ik gevoelig ben doe ik met name in het begin zoveel indrukken op dat ik het nodig heb dat eerst op een rijtje te zetten. Als ik iemand beter ken (en vertrouwen in iemand heb) zal ik denk ik vanzelf opener worden.

Wat ik erg jammer vond is dat ik die (benodigde) tijd er niet voor kreeg, omdat er een einde aan werd gemaakt.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 15 januari 2011, 20:40
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:40

SUSANNAH475 schreef:
een tas vol zand ? Clown smiley

Hahaha Lachende smiley wel een schoenen vol met zand...

Een tas vol met dagboekjes,kaartjes, enz om weg te geven aan anderen van Lorretta...

Een klein gebaar een lieve lach
zomaar op een grauwe dag
en een vriend'lijk woord gezegd
dat kan je plots weer wilskracht geven
om door t te vechten in je leven
zodat je ondanks je verdriet
weer de schoonheid van het leven ziet
ze zeggen dat engelen bestaan
een ding weet ik zeker
dit kleine gebaar heeft mij goed gedaan.

Dat was het eerste dat ik uit de tas haalde de kaartje met deze woorden.
Zo spreekt de Heer door anderen heen.
Geweldig na een middagje wandelen met anderen....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 15 januari 2011, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:44

MAR907 schreef:
Hahaha Lachende smiley wel een schoenen vol met zand...

Een tas vol met dagboekjes,kaartjes, enz om weg te geven aan anderen van Lorretta...

Een klein gebaar een lieve lach
zomaar op een grauwe dag
en een vriend'lijk woord gezegd
dat kan je plots weer wilskracht geven
om door t te vechten in je leven
zodat je ondanks je verdriet
weer de schoonheid van het leven ziet
ze zeggen dat engelen bestaan
een ding weet ik zeker
dit kleine gebaar heeft mij goed gedaan.

Dat was het eerste dat ik uit de tas haalde de kaartje met deze woorden.
Zo spreekt de Heer door anderen heen.
Geweldig na een middagje wandelen met anderen....

Moest je die tas ook meesjouwen???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:50

HENK710 schreef:

Marianne van harte met deze mooie mijlpaal!

En Sas, ook jij gefeliciteerd, al is het dan nog niet helemaal 50...
...voor je het weet... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

dank je wel Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

LEONARD480 schreef:
Relatie betekent uiteindelijk samen 1 zijn, zoals God bedoeld heeft en ja dat begint al met relatieopbouw, hetgeen helaas vaak genoeg mislukt. Als ik zelf kijk in de periode waar mijn relatie met een borderliner niet goed was gegaan ..kreeg ik veel te leiden van waar het eigenlijk mis was gegaan …later realiseer je dat het niet meer te redden bleek …er was teveel kapot, niet doordat me niet van mekaar hielden, want ik denk dat de liefde wel goed zat maar de openheid van de problematiek was er te weinig. Zo kon je eigenlijk niet op de juiste wijze mee omgaan. Begrip voor haar problemen was er genoeg en helaas wist ik toen te weinig om hier goed mee om te gaan. Het probleem is dat de patiënt een heel klemmend beroep doet op de partner…van verlaat mij alsjeblieft niet …de schreeuw van innerlijke leegte die helaas niet altijd op gevuld kan worden door een partner. Achteraf had d.m.v. goede begeleiding en kennis van de problematiek de relatie kunnen redden, maar gezien de openheid vaak ontbreekt en of schaamte in een deel van de christelijke wereld, was dit achteraf gezien zinloos.

We zijn wel als hele goede vrienden uit mekaar gegaan en de verhoudingen met de rest van de familie is nog steeds goed …ook zij weten hoe uiteindelijk deze relatie zinlos was.
Wat ik wel geleerd heb is vroegtijdig te leren communiceren en ook mensen met een psychisch problematiek moeten ook een kans krijgen tot het verkrijgen van een goede relatie.
Merkte ook dat vele mensen in de kerk vaak iets hadden van denk aan jezelf en deze mensen niet willen helpen …is toch eigenlijk van de ??? dat er in de Christelijke wereld niet Biddend naar de oplossing wordt gezocht. Het zou er toch heel anders uit zien, als wij christenen die hulp zouden bieden die zij nodig hebben. Heb vaak genoeg in de Hoop mogen ervaren dat men dankbaar is als je naar ze uithaal.

Ondanks alle moeilijkheden heb ik ook in die periode ook hele fijne en leuke dingen samen mogen ervaren. Ook op geestelijk gebied. De Bijbel zegt genoeg over hoe wij tegenover mekaar moeten staan, zowel als broeders en zusters …ook als geliefden!!! Knipoog smiley

1 Johannes 4
7 Geliefden! Laat ons elkander liefhebben, want de liefde is uit God; en een iegelijk, die liefheeft, is uit God geboren, en kent God;

Leonard

relatie is geen opvulling, maar een aanvulling... Knipoog smiley

Afhankelijk van hoe erg het is of minder erg, lijkt het mij geen makkie om om te gaan met iemand die aan Borderline lijdt, ook al zijn hier wel gradaties in en heeft de ene er wel iets mee gedaan (bijv. therapie) en de ander niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

WILLEMIJN232 schreef:
Moest je die tas ook meesjouwen???? Knipoog smiley

Haha gelukkig niet kon het zo overplaatsen van kofferbak naar kofferbak....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:52

Een welkom-terugknuffel voor Lien...
...eh Xabia Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIEM720

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:57

idd een fraai Eventz Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1780 1781 1782 1783 1784 1785 1786 ... 6194 Volgende
Pagina 1783 van 6194