| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE913
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:28
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube
Leonard |
t'Ja dan moet het wel een senioren picknick worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:34
|
|
|
|
| DAYSPRING826 schreef: | Chat, mijn geloof en mijn denken zijn de in de loop der jaren beïnvloed door bijbellezen, bidden, gesprekken met familie en vrienden, (interkerkelijke) bijbelkringen, het bezoeken van kerkdiensten van allerlei pluimage, het bezoeken van conferenties, door (belijdenis-)catechisatie (waar overigens alleen de bijbel ter sprake kwam en NIET de formulieren der (on)enigheid), en ongetwijfeld ook door mijn thuisgemeente, waarin echter niet de verkettering van andersdenkenden gepredikt wordt. Sterker nog, op homepage van de site van 'mijn' gemeente staat:
'Als u elkaar in Christus helpt, als u elkaar met liefde bemoedigt, als u door de Geest een bent met elkaar, als u zich over elkaar ontfermt en liefdevol met elkaar omgaat, maak mij dan helemaal gelukkig door het onderling eens te zijn en elkaar lief te hebben. Streef - een van hart en ziel - naar echte eenheid.' (Filipenzen 2:1-2)
Die eenheid slaat vanzelfsprekend niet alleen op onze kerk, maar het streven is naar eenheid tussen christenen onderling, welke achtergrond zij ook hebben. Omdat er meer is dat ons bindt dan dat ons scheidt, namelijk Jezus Christus en die gekruisigd. |
Ga je wel op zondag naar de kerk, wat doe je op zondag wel en wat niet? Zijn je kinderen gedoopt, heb je belijdenis gedaan, geloof je in predestinatie, hoe sta je tegenover de Verbondsgedachte...welke vragen hebben je denken of handelen beïnvloed?
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 17 januari 2011, 13:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAYSPRING826
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ga je wel op zondag naar de kerk, wat doe je op zondag wel en wat niet? Zijn je kinderen gedoopt, heb je belijdenis gedaan, geloof je in predestinatie, hoe sta je tegenover de Verbondsgedachte...welke vragen hebben je denken of handelen beïnvloed? |
Chat, voor alle duidelijkheid: wil je aan antwoord op deze vragen of illustreren ze jouw standpunt dat iemands denken beïnvloed wordt door de gemeente waar hij/zij lid van is?
Het zal jou toch ook wel duidelijk zijn dat geen twee mensen binnen een gemeente precies dezelfde gedachten hebben over de dingen die jij noemt?
Laatst aangepast door
|
DAYSPRING826
|
op maandag 17 januari 2011, 13:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:43
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:50
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:54
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:01
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 13:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | bovendien neem jij ook maar gemakkelijk aan dat mensen zich gekwetst voelen.
ik schreef; KUNNEN VOELEN, chat, je luistert niet!!
En ik ben niet verantwoordelijk voor wat andere kerken hebben aangeleerd.
IK OOK NIET, chat; je luistert niet!!
En ik voel me er ook niet aan gehouden om dan maar mn mond dicht te houden.
ik ook niet EN DAT VRAAGT NIEMAND VAN JE chat; je luistert niet!!
De Bijbel gaat boven een theologie en kerk. en als een theologie dermate indruist met de Bijbel op het gebied van doop, heb ik het recht dat aan te geven...
zou ik ook doen chat; en ik hoor niemand die het daaarmee oneens is, volgens mij; dus chat; JE LUISTERT NIET!!
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop.. |
heeeeeeeeeeeeel veel bla bla bla, maar van mij even geen aai over je bol; ik geef het op, chat; WANT JE LUISTERT NIET!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | heeeeeeeeeeeeel veel bla bla bla, maar van mij even geen aai over je bol; ik geef het op, chat; WANT JE LUISTERT NIET!! |
Als jullie nu eerst eens naar elkaar luisteren?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:17
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 11:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als jullie nu eerst eens naar elkaar luisteren?????  |
welke boodschap heb ik gemist dan, denk je, willemijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:25
|
|
|
|
Is dat genoeg deelnemers voor zo'n groooooooooooote grasveld Niet te krap toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:40
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Is dat genoeg deelnemers voor zo'n groooooooooooot grasveld Niet te krap toch?  |
er kan altijd meer bij herman!! en ik begreep dat leonard nog een hele grote mega groep mee wil nemen, dus t komt helemaal goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:46
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:53
|
|
|
|
Gezellig! Er komt steeds meer uitbreiding.. :)
Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907 Chatuliem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 14:55
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Gezellig! Er komt steeds meer uitbreiding.. :)
Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907 Chatuliem |
De vrouwen zijn nog wel een beetje in de minderheid??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:18
|
|
|
|
Zondag 20 februari om 14:00 een verjaardagswandeling in de staatsbossen van Drenthe. In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer. Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.
En om 16:00 gezellig wat drinken. Abraham komt langs voor mij omstreeks die tijd, de eerste consumptie voor mijn rekening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:26
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Hannah...ik kan geen koffie meer zien, komt bijna mn oren uit.
Ik was al in de stal toen jij nog lag te slapen (slaapkoppie die Hannah hihi) en ik ga nu ff mn schaapjes met de geboren lammetjes uitmesten en nog ff de koeienboxen schoonmaken. Wat hebben wij toch een zwaar beroep heh Han? daar kunnen sommige kerels nog wat van leren haha. OOk al zijn ze OKE.  | Is er nog een kopje koffie???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:28
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | er zat een heel klein groninger jochie zwijgend op een steen; zwijgend zwijgend heel de dag alleen, sta op jongetje lief, kom van je steentje af als je geen eikeltjes gooit, mag je picknicken zonder "straf"
(twee meter hoog valt ook onder klein vandaag, toch, imke??) |
Dat is nou een lieve juf.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:28
|
|
|
|
Goed die mannenclub was iets te zot, was ook niet mijn idee. Maar hoe kunnen de mannen vrouwen overtuigen dat ze wel ok zijn. Daar gelaten dat ze dat ook oprecht zijn...Vaak worden we opgezadeld met een beeld van onbetrouwbaar...hoe kunnen we dat doorbreken. Als wij roepen wij zijn ok! dan zingen de vrouwen in koor mee. Maar hoe kunnen we de harten van de vrouwen heroveren???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:36
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | ik denk niet dat de Heere God van mij verwacht, dat ik een kerkeraad tot de orde roep, chatuliem. |
Dat klopt, juist de eenheid zorgt ervoor dat er gebeden wordt om hun, voor wijsheid te ontvangen van de HEER..... Wij hoeven dat niet te doen, God opent vanzelf de ogen van een ieder op zijn tijd...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 17 januari 2011, 15:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed die mannenclub was iets te zot, was ook niet mijn idee. Maar hoe kunnen de mannen vrouwen overtuigen dat ze wel ok zijn. Daar gelaten dat ze dat ook oprecht zijn...Vaak worden we opgezadeld met een beeld van onbetrouwbaar...hoe kunnen we dat doorbreken. Als wij roepen wij zijn ok! dan zingen de vrouwen in koor mee. Maar hoe kunnen we de harten van de vrouwen heroveren??? |
HERoveren? ik heb het liever over Veroveren, en dat doe je volgens mij door gewoon onszelf te zijn (en blijven).
en af en toe in een pannetje soep te roeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ga je wel op zondag naar de kerk, wat doe je op zondag wel en wat niet? Zijn je kinderen gedoopt, heb je belijdenis gedaan, geloof je in predestinatie, hoe sta je tegenover de Verbondsgedachte...welke vragen hebben je denken of handelen beïnvloed?
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop.. |
Met het achterom kijken of naar het verleden terug gaan heeft geen zin want dat is dood, niemand kan daar wat aan toevoegen of eraf halen.... Kijk vooruit en geef het goede voorbeeld, ik heb zelf ook bewondering in bepaalde zaken uit zulke kerken welke de evangelischen niet hebben.... O.a is dat "bijbelkennis"...
Ik ben zelf als kind gedoopt, daardoor heeft mijn moeder ons met de bijbel groot gebracht, juist omdat mijn ouders oorspronkelijk ook streng refo achtergrond hadden.
Ik vind laat de bijbel maar gewoon spreken zoals het staat en laat de kerkverbonden aangaande de kinderdoop gewoon naast je neer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Maar hoe kunnen we de harten van de vrouwen heroveren??? |
Met LIEFDE..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 15:56
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | HERoveren? ik heb het liever over Veroveren, en dat doe je volgens mij door gewoon onszelf te zijn (en blijven).
en af en toe in een pannetje soep te roeren  |
Heeeel goed van je grif!! Ennn.....dan komt de rest vanzelf........gewoon volhouden. Vrouwen willen wel veroverd worden.....tja...daar kan ik ook niks aan doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | En om 16:00 gezellig wat drinken. Abraham komt langs voor mij omstreeks die tijd, de eerste consumptie voor mijn rekening |
Ok, beter, massaal aanmelden mensen!
Helaas kan ik niet, ik moet werken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | welke boodschap heb ik gemist dan, denk je, willemijn? |
Weet je, jij schrijft vaak: het zou kunnen dat....en dan kan je van alles invullen natuurlijk...... En natuurlijk het zou kunnen, dat is waar........maar het kan ook zo zijn dat het niet zou kunnen......snap je hoe ik het bedoel? Je kan niet altijd iets schrijven zonder dat mensen zich op een of andere manier aangesproken kunnen voelen...... Als dat wel zo is kan je op dat moment er zelf actie op ondernemen..... Ik ga er in ieder geval vanuit dat niemand hier wat neer schrijft zonder iemand moedwillig te willen kwetsen........en ja, bij een discussie kan het er wel eens fel aan toe gaan, dat klopt......maar is dat erg??? Ik vind zelf een goede discussie zinvol omdat je dan de andere kant ook eens hoort, en die hoeft niet goed of fout te zijn maar geeft wel een andere blik van kijken......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:05
|
|
|
|
| DAYSPRING826 schreef: | Chat, voor alle duidelijkheid: wil je aan antwoord op deze vragen of illustreren ze jouw standpunt dat iemands denken beïnvloed wordt door de gemeente waar hij/zij lid van is?
Het zal jou toch ook wel duidelijk zijn dat geen twee mensen binnen een gemeente precies dezelfde gedachten hebben over de dingen die jij noemt? | Goed, dan zal ik zoal mij geleerd is, eerst het positieve van je bijdrage naar voren halen. Wat fijn dat je zo'n stuk gekomen bent in je geloofsbeleving, dat jullie open staan voor andere opvattingen en dat het verketteren niet meer tot de gewoonte van deze tijd hoort.
De reden dat ik er over doorvraag is omdat je zo stellig ontkent niks te doen hebben met de Dordtse leerregels. Met deze vragen, waarvan ik hoop dat je ze eens beantwoordt, wil ik laten zien, dat deze regels nog steeds actueel zijn en gebruikt worden... Tevens wil ik aangeven dat het helemaal niet erg is, te erkennen uit welk geestelijk nest je komt...
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 17 januari 2011, 16:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:08
|
|
|
|
| ZIVAATJE913 schreef: | 2maanden gelden ben ik Bij Cm weggegaaan om dat ik stapelverliefd op iemand geworden ben. En nog steeds ben, deze man noem ik nu mijn 'partner" Ja en natuurlijk vinden wij beiden dat we openheid naar elkaar heel belangerijk is. En ja we willen elkaar helemaal vertrouwen. Maar zoiets moet ook groeien. Zeker gezien de deuken die we beiden hebben opgelopen in het verleden. Denk dat voor de meesten hier wel zo geld |
Idd Zivaa
Dat geld voor de meeste mensen hier. Een relatie opbouwen kost tijd.....dat kan een waardevolle tijd zijn, als er openheid en vertrouwen is naar elkaar toe. Dat is het belangrijkste fundament voor een goede relatie! En dat mag best tijd en energie kosten per slot van rekening is het niet niks......je bent toch wel bezig met het feit, of je met die persoon de rest van je leven wilt delen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:09
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Heeeel goed van je grif!! Ennn.....dan komt de rest vanzelf........gewoon volhouden. Vrouwen willen wel veroverd worden.....tja...daar kan ik ook niks aan doen!  |
af en toe in dat pannetje soep roeren is ook niet verkeerd hoor.......
|
|
| Naar boven |
|
|