ChristianMatch

Forum

Griekenland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:38

ANGELIQUE327 schreef:
Ik ben er al zo'n 20 keer geweest marylien...t is mijn tweede vaderland!
Heb ook 3 jaar grieks gehad...spreek het een beetje..das wel handig he...
En die mensen marylien...whow...zoooo lief!

hoi angelique
in het verleden heb ik voor cm leden zéér grote feesten gegeven ... maar jij spant de kroon hoor ... wat een initiatief, en wat een lef ... helemaal súper, en wens je er veel suxes mee.
maar ik heb een vraag ... WÁT maakt griekenland nou zo bijzonder ... mijn zus en zwager gaan er deze zomer voor de 26é keer heen ... hebben élk eiland al gezien, en ook het binnenland ...
ja zeggen ze, het mooie weer, de heldere zee en de cultuur ... terwijl ze londen, parijs en milaan nog nooit hebben gezien ... wát trekt er nou zóó aan griekenland ... kun jij het uitleggen? ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:41

MARYLIEN613 schreef:
nu eens heeeeeeeel persoonlijk Mar,
gisterenavond lag ik in bed ècht te bidden of de Heer mij wou helpen met een partner die Hij echt voor mij goed vond...

denk je niet dat God sterker is en mijn angstgevoelens (cfr verleden) beter kan aanpakken dan dat ik het zou kunnen met al mijn twijfels of ervaringen uit het verleden?
ik bedoel maar, soms wil je niet kiezen om alleen te blijven, en je kiest hier ook niet voor,
maar soms zijn die verwondingen zo diep en ernstig dat ze jouw keuze overheersen,
denk je niet dat God dit ook ten goed kan keren? Wat dacht je waar ik zelf voor gestaan heb met mijn verleden?

Mijn keuze,s zijn voor Hem heel bepalend, maar ook wonderbaarlijk..
Het niet verwachte dingen kunnen dan overkomen en hebben een lijn, achteraf...
Dat is tot nu toe hetgeen dat ik ervaar in mijn geloof...
Ondanks dat ik verkeerde keuzes maak kom ik op dezelfde plek weer terug...

God laat je eigenspiegel zien, niet van een ander...
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:51

Maandag 31 januari:

LIJDEN VERLOST!

Elk offer, dat wordt gebracht en alle lijden werkt bevrijdend, het wordt gebruikt om de enkeling te leren of om anderen op te richten en te helpen, niets is toevallig!

Het gaat je beperkt verstand te boven om het Goddelijk denken te begrijpen en de wonderen die het bewerkt.

In MIJN plannen, die vanaf het begin volmaakt zijn, wordt geen enkel detail vergeten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 00:16

LEONARD480 schreef:
Wat is er mis met Kids Chat ............geef ze maar even aan mij ...wordt gelijk de suikeroom .....haha Clown smiley
Daten en kids gaan in mijn ogen niet samen...
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 00:36

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 07:50
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 00:44

CHATULIEM619 schreef:
Daten en kids gaan in mijn ogen niet samen...

Wonderbaarlijk genoeg Knipoog smileymoet ik je nu gelijk geven Chat,door alle suggestieve opmerkingen is het idee van een ontspannen vrijblijvende ontmoeting op de heide om zeep geholpen.......

De opzet was altijd dat het een leuke middag voor de kinderen zou zijn en de moeders/andere belangstellenden gezellig konden praten en eten,houd dat dan ook zo please

Als je wilt daten heb dan het lef op cm iemand te vragen maar ga niet het plezier van de gezinnen vergallen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 01:04

MARYLIEN613 schreef:
Ik ben gedoopt in de Rooms Katholieke kerk als baby,
mijn zoon is ook gedoopt in de katholieke kerk als baby,

mijn ouders kennende hebben ze dit heel bewust en oprecht gedaan,
ook de doop van mijn zoon, net zoals de hernieuwing van zijn doopbeloften = het vormsel, is bewust gebeurd,

Niemand die zegt dat de ouders hun kinderen niet oprecht laten dopen toch..... Alleen, en dat is mijn vraag, wat is de waarde van de kinderdoop.... ??

We zien dat Jezus zich liet dopen toen hij 30 jaar oud was, aangezien hij Jood was van geboorte, dus ook als jongetje op de 8ste dag besneden, liet hij zich volwassen dopen. In die tijd doopte Johannes veel meer joden, waarschijnlijk allen besneden.
Later zien we in o.a. Handelingen 2 dat de Joden (en andere inwoners van Jeruzalem) opgeroepen werden om zich te laten dopen en zich dan ook massaal lieten dopen (ong. 3000)
In Handelingen 9:18 zien we dat Paulus (toen nog Saulus) nadat hij weer kon zien, zich terstond liet dopen. Ook Paulus was een Jood en besneden.....
Nog weer later, in 1 Petrus 3 zien we heel duidelijk dat de doop is bestemd voor volwassen mensen. Er staat namelijk en voor de duidelijkheid citeer ik deze verzen;
1 Petrus 3:18 Ook Christus immers heeft, terwijl hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, om u zo bij God te brengen. Naar het lichaam werd hij gedood maar naar de geest tot leven gewekt. 19 Hij is naar de geesten gegaan die gevangenzaten, om dit alles te verkondigen 20 aan hen die ten tijde van Noach weigerden te gehoorzamen, toen God geduldig wachtte en de ark gebouwd werd. In de ark werden slechts enkele mensen, acht in totaal, van de watervloed gered, 21 en dat water is een voorafbeelding van het water van de doop, waardoor u nu wordt gered. De doop wast niet het vuil van uw lichaam, het is een vraag aan God om een zuiver geweten. Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, 22 die de hemel is binnengegaan en nu aan Gods rechterhand zit, terwijl de engelen, machten en krachten aan hem onderworpen zijn.
Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, wat inhoudt dat u ,alleen als volwassene, kunt vragen om een zuiver (goed) geweten.
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??
Ouders kunnen/mogen besluiten om hun kind te laten dopen, maar gezien de bijbelplaatsen is er geen waarde-oordeel aan te verbinden, niet anders dan beloven voor de kerk of gemeente, dat ze hun kind zullen opvoeden naar het christelijk geloof.
Als ik lees in de vele postings over dit onderwerp dat mensen praten over "overdoop" dan vind ik dat persoonlijk een zeer veroordelende opmerking. Het is geen "overdoop" maar volwassen (geloofs) doop die voorkomt uit een persoonlijke overtuiging om Jezus Christus te willen volgen.
Maar het belangrijkste is nog steeds, KAN IK ZEGGEN: Ik KEN JEZUS CHRISTUS ALS MIJN PERSOONLIJKE VERLOSSER EN ZALIGMAKER!!! Anders heeft de volwassen doop namelijk (net als de belijdenis) geen enkel nut.....

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volwassen doop i.c.m. het ontvangen van de Heilige Geest en het vervullen van het Priesterschap ..... Lachende smiley

Gebruikte vertaling: NBV

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 1 februari 2011, 01:10
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 01:23

LEANNE226 schreef:
Wonderbaarlijk genoeg Knipoog smileymoet ik je nu gelijk geven Chat,door alle suggestieve opmerkingen is het idee van een ontspannen vrijblijvende ontmoeting op de heide om zeep geholpen.......

De opzet was altijd dat het een leuke middag voor de kinderen zou zijn en de moeders/andere belangstellenden gezellig konden praten en eten,houd dat dan ook zo please

Als je wilt daten heb dan het lef op cm iemand te vragen maar ga niet het plezier van de gezinnen vergallen.

Ga ik lekker ook meedoen met alle suggesties en vul maar in verhalen.....
Ik hoop daar een paar hele mooie dames te ontmoeten, liefst met kids natuurlijk (weet ik ook gelijk waar ik aan toe ben). En als nummer 1 niets is, dan doorhoppen naar naar nummer 2 enz. enz.
Lang leve de dating picknick ..... Clown smiley

O ja, was ik bijna vergeten, de mooiste vrouwen hebben de meeste mannen aan hun broekrok hangen ..... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 01:39

goeie vraag!

zelf zeg ik nog wel eens: ik ben de hele wereld over geweest (nou ja, hele wereld: 5x Canada, 3x Nieuw-Zeeland, 2x Boston, MA), maar ik weet niet eens hoe mijn 'eigen achtertuin' (lees: Europa) eruit ziet. vandaar dan ook dat ik dit jaar maar eens een weekje naar de Champagne ga (lac du Der-Chantecoq, Saab Turbo-X meeting. sorry, kan het niet laten. eventueel fietsje mee op de trekhaak van de Zwarte)

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 1 februari 2011, 01:57
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 01:52

ANGELIQUE327 schreef:
niet "allemaal" rammelbakkies hoor.....dr is een SAAB bij! (als die dr komt tenminste) Knipoog smiley

EG NIE!

zoute zeelucht is niet goed voor hun huidje Boze smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 1 februari 2011, 11:08
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 07:30

CROSSROAD317 schreef:
Ga ik lekker ook meedoen met alle suggesties en vul maar in verhalen.....
Ik hoop daar een paar hele mooie dames te ontmoeten, liefst met kids natuurlijk (weet ik ook gelijk waar ik aan toe ben). En als nummer 1 niets is, dan doorhoppen naar naar nummer 2 enz. enz.
Lang leve de dating picknick ..... Clown smiley

O ja, was ik bijna vergeten, de mooiste vrouwen hebben de meeste mannen aan hun broekrok hangen ..... Kwijlende smiley

Hoeveel jaar zit jij ook alweer op cm? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik ben 's nachts erg chagrijnig geloof ik Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 07:50

CROSSROAD317 schreef:
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??

Geen idee eigenlijk. Twijfelende smiley 'k Heb me dit eigenlijk nooit zo afgevraagd. Hier ga ik eens over nadenken.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 08:02

VISSER278 schreef:
Inderdaad Chat.........één van de keren dat ik erbij was: Een kind dat van d'r moeder opdracht kreeg om een bak water over een wildvreemde man heen te gooien. Lachende smiley
'k werd er stil van.
maar ja , nu is het in april , vrees dat er geen waterballet bij zit van de keer.

sommige moeders stimuleren de talenten van hun kinderen, visser.......... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 08:26

goede reis, gibby!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA381

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 09:22

Oooooooooh..mijn haren gaan hiervan overeind staan..
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA381

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 09:25

Taal is zeg maar echt mijn ding.

Laatst aangepast door
LYDIA381
op dinsdag 1 februari 2011, 09:30
Naar boven

Auteur Bericht
ERICA359

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 09:26

Hallo allemaal,

Het lijkt mij wel handig om ergens af te spreken bv een parkeergarage!
Hoe denken jullie daarover?
Ik ben niet zo bekent in Leeuwarden.
Gr Erica
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 09:47

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:17
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 09:54

Hoi CM-strandwandelaars,

Het is nog beetje te vroeg voor dit plan, het kan best wel kilometers lange namenlijst

Missen jullie zeelucht en strand?
Zullen we weer gaan doen dit jaar?
Lijkt me wel goed idee.
Vorig jaar waren we in Noorwijk gelopen en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats.
Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, ongeschikt voor Saab, helaas
Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei vanaf 12.00 uur

Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie
Wijzigen van datum mogelijk in overleg.

Groetjes

Herman388
===============================================
Deelnemers:

Angelique327
Alous961
Miekjes285

Herman388
Leonard480
Benny340
Pimpernel883

Laatst aangepast door
HERMAN388
op dinsdag 1 februari 2011, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:04

THOMAS968 schreef:
Chat, Marian en Cross zaten goed.

Zo is het en niet anders, want als het anders was, was het niet zo...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:15

MARYLIEN613 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik geloof dat ik dit ook niet helemaal snap Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:24

Hoe zou het onderwijs eruit hebben gezien als Jezus kinderen wilde laten dopen? Waar spreekt Jezus zelf over het verbond? Waar spreekt Hij over erfzonde? Waar spreekt Hij over predestinatie?

Als dit niet centraal staat in het onderwijs van Jezus, waarom neemt dit dan wel zo'n voorname rol in in de theologie van kerken?

Hij ageert juist tegen mensen, die zich uitverkoren achten. Hij ageert juist tegen mensen die zich alleeen aan regels en wetten houden en daarmee het leven van anderen onmogelijk maken.

Er is geen onderwijs te bedenken van Jezus, waarin Hij oproept de kinderen te dopen. Daarentegen roept Hij wel besneden joden op zich te laten dopen. Het uitverkoren zijn en het besneden zijn is dus niet voldoende.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:34

Ik merk tot nu toe weinig tot niks
van de readctie van CM.

Jammer.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:34

Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:04

dat is misschien ook de bedoeling, josina?
gisteren stonden hier stukjes ter bemoediging, en blijkbaar is er "iets" gebeurd, waardoor ze "vertrokken" zijn.
ik ga niet vragen waarom........

ik heb mijn bijbeltje nog.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:09

CHATULIEM619 schreef:
Hoe zou het onderwijs eruit hebben gezien als Jezus kinderen wilde laten dopen? Waar spreekt Jezus zelf over het verbond? Waar spreekt Hij over erfzonde? Waar spreekt Hij over predestinatie?

Als dit niet centraal staat in het onderwijs van Jezus, waarom neemt dit dan wel zo'n voorname rol in in de theologie van kerken?

Hij ageert juist tegen mensen, die zich uitverkoren achten. Hij ageert juist tegen mensen die zich alleeen aan regels en wetten houden en daarmee het leven van anderen onmogelijk maken.

Er is geen onderwijs te bedenken van Jezus, waarin Hij oproept de kinderen te dopen. Daarentegen roept Hij wel besneden joden op zich te laten dopen. Het uitverkoren zijn en het besneden zijn is dus niet voldoende.

blader het topic van vorig jaar nog even door,anders, chatuliem;
daar heb ik op de meeste van deze vragen al antwoord gegeven;
ik heb niet de tijd en energie om de hele toestand nog eens op te schrijven eigenlijk......... Geschokte, onthutste smiley
thomas heeft hierboven de link al aangegeven voor je......succes!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:16

HANNAH810 schreef:
dat is misschien ook de bedoeling, josina?
gisteren stonden hier stukjes ter bemoediging, en blijkbaar is er "iets" gebeurd, waardoor ze "vertrokken" zijn.
ik ga niet vragen waarom........

ik heb mijn bijbeltje nog.

Je hebt gelijk, maar ik vind het wel jammer, het waren best goede stukjes!
Naar boven

Auteur Bericht
DAYSPRING826

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:35

MARYLIEN613 schreef:
ik denk niet dat iemand met een acute psychose een direct gevaar voor zichzelf of voor zijn omgeving is (cfr eerdere reactie)
eens er een gevaar is is men al veel verder dan een psychose,
zoals ik reeds zei : schizofrenie is al een diagnose erger en gevaarlijker dan psychose!

*verwijderd om privacyredenen*

Laatst aangepast door
DAYSPRING826
op zaterdag 5 februari 2011, 07:50
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:54

MARISKA601 schreef:
Ik merk tot nu toe weinig tot niks
van de readctie van CM.

Jammer.

Slapende smiley Coole smiley met zonnebril Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:59

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:16
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1878 1879 1880 1881 1882 1883 1884 ... 6194 Volgende
Pagina 1881 van 6194