| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 15:48
|
|
|
|
we gaan off topic hier. beetje bij de les blijven.
kan een mens psychisch ziek raken als je offtopic gaat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 16:44
|
|
|
|
Sterkte met alles Eva en GODS onmisbare Zegen,
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 16:46
|
|
|
|
GIBBY159 schreef: Aan jouw verzoek geef ik geen gehoor. Alleen als het een dergelijk verzoek van ChristianMatch berteft. Daarmee houd ik mij strikt aan de regels.
Het verzoek van de moderator is om on-topic te blijven dus hoezo houd jij je aan de regels? Vandaag heb je al 10 reacties verwijderd,het stoort in de topics.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DRENTSE137
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 17:27
|
|
|
|
Heyy lieve mensen,
Waarschijnlijk ben ik er morgen toch niet bij Er is een kollega "aan het ziek worden", hij nam vandaag na mij de zwemlessen over. En dat zag er niet best uit .Ik heb daarom ook aangeboden om zijn dienst morgen over te nemen... Het is dus ff afwachten nog.......
Groetjes vanuit een zeeeeeer stormachtig Drenthe..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 17:41
|
|
|
|
De laatste update!
Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907 Chatuliem Erica Sabine Robert Paulusje729 (o.v) Drentse137 (o.v) Lisa610 Bert168
De reservering staat om 19 uur bij Eetcafe Spinoza aan de Eewal 50-52 in Leeuwarden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:01
|
|
|
|
HA een nummer van Matthew Ward, de lead zanger van de ooit zo bekende gospel formatie "Second chapter of Acts"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:10
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik ken het liedje allang en ben een harrie jekkers fan ik vind het een heel goed liedje en ken hem ook uit m'n hoofd zoals eigenlijk alle liedjes van hem als cabaretier heeft ook deze een bepaalde boodschap en natuurlijk wordt het wat zwart-wit afgezet maar ik denk dat er zeker een goede kern inzit in het geheim van de lachende piccolo zegt ie er nog voor: ik heb het liedje 1000 keer voor me eige gezongen en toen ging het weer een beetje met me eige probeer het maar eens  |
Het is dus net zoiets als zeggen "IK BEN OKEE!!!" maar dat is al een topic onderwerp
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:14
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ja Mary
dezelfde voornaam als jij |
Gefeliciteerd Herman (en Mary), dat jullie samen veel wasmachines mogen vullen
Oftewel, dat er een huwelijk uit voort mag komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:22
|
|
|
|
He luitjes, ik had een fantastische verjaardag woensdag, en daar wil ik zeker de mensen van CM voor bedanken. Bedankt voor alle mailtjes, felicitaties in de chatbox, telefoontjes, krabbels op hyves/facebook, nou ja op welke manier dan ook. Mede daardoor een hele mooie en gezegende dag gehad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Oftewel, dat er een huwelijk uit voort mag komen  |
Vul jij je wasmachine dan niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:24
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik heb het liedje 1000 keer voor me eige gezongen en toen ging het weer een beetje met me eige probeer het maar eens  |
Ik denk dan ben ik buiten adem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:32
|
|
|
|
Een aardige aanvulling op de DSM-IV: het plaats-een-reactie-met-een-wat-minder-positieve-lading-en-haal-deze-na-verloop-van-tijd-weer-weg-om-zo-een-topic-geheel-om-jou-te-laten-draaien-in-plaats-van-het-eigenlijke-onderwerpsyndroom  (ze moeten toch maar een groter scrabblebord uitvinden, al zal dit woord wellicht niet mogen vanwege alle noodzakelijke tussenstreepjes )
Maar nu weer even naar CM ipv de DSM 
Ja, een psychiatrische aandoening zou te maken kunnen hebben met demonie, maar of je persé alles een op een zo kunt bestempelen betwijfel ik. Het haalt mijns inziens ook eerder de aandacht van de eigen rol en mogelijkheden in bepaalde psychische zaken, wat een mogelijk herstel niet echt bevordert.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:53
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | pfff, wat n o u weer....
zeur |
Ja Griffin pfff gooi het maar in de groep... 
is niet zo erg hoor
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op vrijdag 4 februari 2011, 18:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 19:06
|
|
|
|
Vrijdag 4 februari, Ex. 3: 1-14; Ik ben er.
Soms kom je thuis: niemand te zien. Is er toch iemand? Je hangt je jas op en je roept zo hard je kun: Ik ben er….! Dat is eigenlijk de betekenis van de Naam van God. Ik ben er! Ik ben die Ik ben. Ik ben er bij. Ik ga met jullie mee. Je kunt op Mij rekenen! Jarenlang wordt het volk Israël nu al in Egypte verdrukt. Het heeft een slavenbestaan. Het wordt geplaagd, misbruikt, gediscrimineerd. En God? God ziet niets, God hoort niets, God doet niets, Ja, daar lijkt het op. Er wordt wat afgebeden in Gosen, de provincie waarin de Israëlieten wonen! God in de hemel, help ons toch, kom ons bevrijden! Maar wat helpt het? Het lijkt wel alsof God doof is. Zou Hij wel echt bestaan? Is Hij werkelijk God? Mozes hoort een stem. Een stem uit een brandende struik. Zo is God: warmte, licht en oordeel! Zijn vlam wordt niet gedoofd. Zijn liefde blijft branden. Mozes, Ik heb het geroep van Mijn volk gehoord! Ga naar Egypte terug. En als ze je vragen wie jou heeft gestuurd, zeg dan: Jahwe – dat betekent: Ik ben er! Roep maar zo hard je kunt in het huis van Mijn volk: Ik ben er! Misschien zitten ze in een hoekje, bang voor de Farao! Roep maar, luid en duidelijk: Ik ben er! Hier is jullie God! Hij komt en maakt u vrij! Soms moet je lang wachten op God. Maar Hij komt – dat is zeker. En geloven, dat is wachten, totdat Hij roept: Ik ben er!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 19:26
|
|
|
|
zal ik zeker doen marty we zien wel,eva is weg .elke week is wel voormij maar doe het graag ,martha en marty kunnen ook op mij blijven rekenen dus gezocht vrijwillegers voor de gebedsroom. dus bent u wilt van entusasme,reageer. gods zegen. vandam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 19:39
|
|
|
|
| TOBY236 schreef: | 4 dagen.
Wat heb ik nu gewonnen? |
Heb je elektrische oorwarmers?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 20:09
|
|
|
|
echt iets voor me broer en beste vriend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 20:09
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja Griffin pfff gooi het maar in de groep... is niet zo erg hoor |
als jij daarna de groep uitveegt...
maar volgens mij weet jij meer dan ik (of denk je meer te weten)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 4 februari 2011, 20:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANDRE701
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 20:31
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Moet je wel 'n mobiel nummer weten van een van de deelnemers of organisator... En over m'n Saab: ze worden nog wel eens omschreven als 'ouwel*llenbakken', maar ik heb liever een ouwel*llenbak dan een emotieloze spleetogenbak.  |
Is het nou Saab of is het Schaab? Hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 20:32
|
|
|
|
Hoi CM-strandwandelaars,
Het is nog beetje te vroeg voor dit plan, het kan best wel kilometers lange namenlijst
Missen jullie zeelucht en strand? Zullen we weer gaan doen dit jaar? Lijkt me wel goed idee. Vorig jaar waren we in Noorwijk gelopen en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats. Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, ongeschikt voor Saab, helaas Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei vanaf 12.00 uur
Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie Wijzigen van datum mogelijk in overleg.
Groetjes
Herman388 =============================================== Deelnemers:
Angelique327 Alous961 Miekjes285
Herman388 Leonard480 Benny340 Pimpernel883 Henk546
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 20:51
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | De laatste update!
Jasmyn Trijnie671 Billy701 Siem Crossroad Mar907 Chatuliem Erica Sabine Robert Paulusje729 (o.v) Drentse137 (o.v) Lisa610 Bert168
De reservering staat om 19 uur bij Eetcafe Spinoza aan de Eewal 50-52 in Leeuwarden. |
Nog een nachtje slapen en dan in het noorden..... Onderhand ligt de helft van mijn schutting bij de achterburen in de tuin... Hoezo alles zit tegen??? we zijn zoals we zijn en zijn samen een.... gaan gewoon door....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 4 februari 2011, 20:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:03
|
|
|
|
Ergens begrijp ik iets niet niet. Iemand hoort zichzelf lief te hebben zoals dat hier vertaald wordt, terwijl "de liefde zichzelf niet zoekt".???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:04
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ergens begrijp ik iets niet niet. Iemand hoort zichzelf lief te hebben zoals dat hier vertaald wordt, terwijl "de liefde zichzelf niet zoekt".??? |
Liefde zoekt zichzelf niet, maar de persoon/het hart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:16
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Ja, een psychiatrische aandoening zou te maken kunnen hebben met demonie, maar of je persé alles een op een zo kunt bestempelen betwijfel ik. Het haalt mijns inziens ook eerder de aandacht van de eigen rol en mogelijkheden in bepaalde psychische zaken, wat een mogelijk herstel niet echt bevordert. |
Tja, je laat alle kanten weer open, waar niemand iets mee kan in je reactie... Demonie kan iedereen onbewust overkomen zonder dat het in de gaten te hebben, zelfs bij "christenen".
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 4 februari 2011, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:17
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Vertrokken |
even een vraag Gibby??????? Wat betekent toch steeds dat : vertrokken... in je reacties??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:25
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Liefde zoekt zichzelf niet, maar de persoon/het hart
 |
Het hart zoekt de liefde van zijn schepper... De persoon zoekt zijn eigen liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ten eerste betekent het woord ritueel godsdienstig gebruik. Daar zit geen enkele veroordeling is, meer een constatering. En een doop is een gosdienstig gebruik. Ten tweede zal ik de definite bijbels een beter omschrijven. Als het ritueel met kinderen een doop zou zijn, zou dat precies zo omschreven worden zoals in de Bijbel staat. Maar meerdere keren hebben we gezien, dat dit ritueel niet zo bedoeld is, maar later door de kerken zo is ingevuld. Ook de invulling van het Verbond is daar een onderdeel van geworden. Maar in mijn ogen is de verbondstheologie Oud Testamentisch. Zoals God een verbond aanging met het volk Israel, gaat Hij nu een verbond aan de christenen. In sommige kerken wordt nog steeds beweerd dat wij het geestelijk Israel zijn (en dat het huidige Israel afgedaan heeft) Ten derde kun je gewoon stellen dat de leer van de kerk in veel gevallen belangrijker is gebleken dan het Woord van God. Het is idd jammer, dat er geen eenduidigheid is in de visie op de doop. En ik vind het heel jammer dat de geloofsdoop uit de kerken verdwenen is, temeer omdat dat zo duidelijk omschreven staat in de bijbel. |
Hoi Chatuliem,
Er zijn mijns inziens 2 visies:
1) is dat God met ons een verbond wil aangaan van genade en liefde en dat geldt voor Abraham en in hem voor alle geslachten en wij stemmen in met dat verbond en dopen als gelovige ouders/opvoeders onze kinderen. 2) is dat Jezus een zendingsopdracht geeft aan de discipelen om de wereld in te gaan en het Evangelie te verkondigen en hem/haar die deze boodschap gelooft te dopen.
Er wordt nl. niets gezegd over de doop van de discipelen, omdat ze al kennis hadden van het Evangelie, het was immers de hele tijd in hun midden? En zij waren als joden al besneden toen ze baby waren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:28
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Het hart zoekt de liefde van zijn schepper... De persoon zoekt zijn eigen liefde  |
Een mens is een wezen die leeft met het hart als hij dichtbij zijn oorspronkelijke bedoeling blijft. En ja, dan zoek je, of je de schepper nu erkent of niet, liefde vanuit het hart.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:29
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Hoi Chatuliem,
Er zijn mijns inziens 2 visies:
1) is dat God met ons een verbond wil aangaan van genade en liefde en dat geldt voor Abraham en in hem voor alle geslachten en wij stemmen in met dat verbond en dopen als gelovige ouders/opvoeders onze kinderen. 2) is dat Jezus een zendingsopdracht geeft aan de discipelen om de wereld in te gaan en het Evangelie te verkondigen en hem/haar die deze boodschap gelooft te dopen.
Er wordt nl. niets gezegd over de doop van de discipelen, omdat ze al kennis hadden van het Evangelie, het was immers de hele tijd in hun midden? En zij waren als joden al besneden toen ze baby waren. |
"en hem/haar die deze boodschap gelooft te dopen".....Kan een kind dat???
"is dat God met ons een verbond wil aangaan van genade en liefde".... waar lees je dat???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 4 februari 2011, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|