Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 19:47
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zucht.....zet ik een ovenschotel in mn oven, moet 45 minuten wachten. Eindelijk klaar,istie verbrand . Nu geen eten dus, shoot!
Even heel diep zuchten nu,alles ging al niet lekker vandaag en nu dit ook nog. Hebben jullie wel lekker gegeten? |
moest je dus op water en brood???
normaal vind ik me kookkunst lekker maar hier smaakte het mij vandaag ook niet al hebben de kids gesmuld van rijst met sate
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:21
|
|
|
Voor vandaag ben ik Hete Bliksem aan het maken. Is erg lekker beetje stroop door en eetsmakelijk
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:33
|
|
|
Ik heb vandaag gekookt.....(hou je vast )
Zuurkoolovenschotel met gehakt Stamppot andijvie met spekjes Hachee Aardappelpuree voor de oven 2x gestoofde witlof 2x gestoofde prei 2x gestoofde uien 1 zak gehaktballen 2 porties varkenslappen in jus Dikke rijst
Zijn wij zulke grote eters???Welneeeeeeeee,ik vul zo nu en dan iemands diepvries
Wij eten vanavond:eigengemaakte broodjes shoarma met toebehoren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:47
|
|
|
ANITA324 schreef: | Voor vandaag ben ik Hete Bliksem aan het maken. Is erg lekker beetje stroop door en eetsmakelijk
Shalom,
 |
Zo te zien is het hutspot.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:57
|
|
|

zit appeltjes door he die stukjes erg lekker maar oppassen dat je mond niet verbrand.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:20
|
|
|
Vandaag? Dat gaan we nog even afwachten.
Visser, die zo een personeelsfeestje heeft, waar gegeten en gedronken mag worden zoveel men op kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:50
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vandaag? Dat gaan we nog even afwachten.
Visser, die zo een personeelsfeestje heeft, waar gegeten en gedronken mag worden zoveel men op kan.  |
...dus is de hele familie Visser aanwezig zeker...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 6 november 2010, 17:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 23:18
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...dus is de hele familie Visser aanwezig zeker...  |
Nee, collega's man!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 17:28
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Italiaanse chocoladetaart met frambozen Heerlijk toetje voor de kerst!
Nodig voor 8-10 ps: 175 gram bittere chocolade 175 gram roomboter, zachtgeroerd 175 gram witte basterdsuiker 3 grote eieren, gesplitst 50 gram zelfrijzend bakmeel 1 mespuntje zout 2,5 eetl. gewone kristalsuiker 200-250 gram frambozen 1 dl slagroom 1 dl creme frache evt. 2 eetl. poedersuiker
Breek de chocolade in stukjes en smelt het au bain marie. Klop boter en basterdsuiker totdat een lichte en romige massa is verkregen. Klop de gesmolten chocolade, dan de eiderdooiers en dan het bakmeel en het zout erdoor. Klop in een andere kom de eiwitten stijf. Voeg bij het kloppen 1 eetl. kristalsuiker beetje voor beetje toe. Spatel het chocoladebeslag zo luchtig mogelijk door de eiwitten. Dan het beslag erover in een beboterde taarvorm (24-28 cm). Zet de vorm in het midden van de tot 180 graden voorverwarmde oven. In 35 min. gaar bakken. Vorm uit de oven nemen en kwartier laten staan. Stort dan de taart op een groot koud bord en laat hem volkomen koud worden. Klop slagroom en creme fraiche samen met 1,5 eetl. suiker net niet helemaal stijf op, dus dik, maar nog wel vloeibaar.
Snijd de taart in punten. Stuif er eventueel wat poedersuiker over. De frambozen in een schaaltje en de room in een sauskom. Eerst de room erop, dan de frambozen. |
Leuk hé; ieder jaar dezelfde post plaatsen Maaar t is op verzoek van een lieve zoete lekkerbek hier op CM. Enjoy!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:02
|
|
|
zuurkool-schotel Hawaii (je proeft de zuurkool niet meer...... )
bekleed de ovenschaal met ontbijtspek, ook de zijkanten snijd de zuurkool iets fijner, en kook deze 20 minuten bak het gehakt met een uitje en peper en zout rul in de pan kook ruim aardappelen, en maak dit tot puree, met nootmuskaat, lepel mosterd, en flink aromat,zonodig een scheutje melk.
druk de zuurkool uit in de vergiet, en doe het in de ovenschotel hierover de laag gehakt/ui hier boven op snijd je twee bananen en vier ringen annanas, en bestrooit dit met (overdreven) veel kerrie hierop komt dan de aardappelpuree, en evt een klein klontje boter
drie kwartier in hete lucht oven op 175 graden.........
dat at ik dus vandaag...........
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 1 december 2010, 20:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zuurkool-schotel Hawaii (je proeft de zuurkool niet meer...... )
bekleed de ovenschaal met ontbijtspek, ook de zijkanten snijd de zuurkool iets fijner, en kook deze 20 minuten bak het gehakt met een uitje en peper en zout rul in de pan kook ruim aardappelen, en maak dit tot puree, met nootmuskaat, lepel mosterd, en flink aromat,zonodig een scheutje
melk.
Hannah...je vergeet nog iets!!!!
druk de zuurkool uit in de vergiet, en doe het in de ovenschotel hierover de laag gehakt/ui hier boven op snijd je twee bananen en vier ringen annanas, en bestrooit dit met (overdreven) veel kerrie hierop komt dan de aardappelpuree, en evt een klein klontje boter
. |
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op woensdag 1 december 2010, 20:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:11
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zuurkool-schotel Hawaii (je proeft de zuurkool niet meer...... )
bekleed de ovenschaal met ontbijtspek, ook de zijkanten snijd de zuurkool iets fijner, en kook deze 20 minuten bak het gehakt met een uitje en peper en zout rul in de pan kook ruim aardappelen, en maak dit tot puree, met nootmuskaat, lepel mosterd, en flink aromat,zonodig een scheutje melk.
. |
meid, wat lekker! (alleen de nootmuskaat mag je van mij weglaten )
dan valt die pannenkoek met spek, geitenkaas, honing en lente-uitjes die ik vanavond in Vreeland heb gegeten totaal in het niet...
maarreh Carien: wat is onze keukenprinses vergeten?
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 1 december 2010, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:21
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | meid, wat lekker! (alleen de nootmuskaat mag je van mij weglaten )
dan valt die pannenkoek met spek, geitenkaas, honing en lente-uitjes die ik vanavond in Vreeland heb gegeten totaal in het niet...
maarreh Carien: wat is onze keukenprinses vergeten? |
een lekker stukkie lamsvlees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | een lekker stukkie lamsvlees  |
ja, lekker makkelijk: Carien heeft dat nu al op voorraad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 09:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | een lekker stukkie lamsvlees  |
Ik heb liever een lekker speklapje, das het lekkerste vlees dat er is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 09:50
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ja, lekker makkelijk: Carien heeft dat nu al op voorraad  |
Ik ga er toch over nadenken om mn lammetjes voortaan te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 09:53
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | meid, wat lekker! (alleen de nootmuskaat mag je van mij weglaten )
maarreh Carien: wat is onze keukenprinses vergeten? |
Onze keukenprinses is pittigs vergeten, dat maakt het net ietsjes smakelijker.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 2 december 2010, 12:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 13:34
|
|
|
neeje carien..............dat gaan we niet ook nog eens door de hollandse pot gooien; amme niks nie!! als je nu écht niet zonder kunt, wil ik het wel aan tafel zetten????
speciaal voor pieter649;
lamsbiefstukjes (evt kant en klaar met thijm van de aldi) aan stukjes snijden in olie met thijm, en flink de peper- en zout-molen erover
dan een bakje champignons bakken in beetje roomboterchampignons uit de pan, en als je bijna aan tafel kunt de lams-biefjes 4 minuten op hoog vuur bakken...... (niet langer, anders wordt het stug ivm eiwit-stollings-proces) de champignons de laatste minuut even mee roeren om ze bij te warmen
salade maken met royaal rucola erdoor, wat geroosterde pijnboompitjes, peper zout en mosterd-dressing van silvo, beetje geraspte kaas en wat olijfolie,
frietjes bakken mayooooo ernaast smullen maarrrrrr!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 2 december 2010, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 14:00
|
|
|
HANNAH810 schreef: | neeje carien..............dat gaan we niet ook nog eens door de hollandse pot gooien; amme niks nie!! als je nu écht niet zonder kunt, wil ik het wel aan tafel zetten????
Je bedoelt naast mn bord?
speciaal voor pieter649;
lamsbiefstukjes (evt kant en klaar met thijm van de aldi) aan stukjes snijden in olie met thijm, en flink de peper- en zout-molen erover
dan een bakje champignons bakken in beetje roomboterchampignons uit de pan, en als je bijna aan tafel kunt de lams-biefjes 4 minuten op hoog vuur bakken...... (niet langer, anders wordt het stug ivm eiwit-stollings-proces) de champignons de laatste minuut even mee roeren om ze bij te warmen
salade maken met royaal rucola erdoor, wat geroosterde pijnboompitjes, peper zout en mosterd-dressing van silvo, beetje geraspte kaas en wat olijfolie,
frietjes bakken mayooooo ernaast smullen maarrrrrr! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 14:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | neeje carien..............dat gaan we niet ook nog eens door de hollandse pot gooien; amme niks nie!! als je nu écht niet zonder kunt, wil ik het wel aan tafel zetten????
speciaal voor pieter649;
frietjes bakken mayooooo ernaast smullen maarrrrrr! |
Klinkt lekker Hannah, maar je gaat bij de eerste zin van je recept al de mist in, ik heb een Aldiverbod van hem gekregen
Maar aangezien we vandaag wat te vieren hebben eten wij lekker laat als de kinderen naar bed zijn. Biefstukje van de plaatstelijke slager die zelf fokt en slacht met een lekkere salade en frietjes. Kaarsje dr bij....heerlijk toch op zo'n steenkoude dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 14:25
|
|
|
HANNAH810 schreef: neeje carien..............dat gaan we niet ook nog eens door de hollandse pot gooien; amme niks nie!! als je nu écht niet zonder kunt, wil ik het wel aan tafel zetten????
vasthouden mag ook hoor............ op je bord, in je mond, whatever..................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 14:28
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Klinkt lekker Hannah, maar je gaat bij de eerste zin van je recept al de mist in, ik heb een Aldiverbod van hem gekregen
Maar aangezien we vandaag wat te vieren hebben eten wij lekker laat als de kinderen naar bed zijn. Biefstukje van de plaatstelijke slager die zelf fokt en slacht met een lekkere salade en frietjes. Kaarsje dr bij....heerlijk toch op zo'n steenkoude dag. |
ook de slager heeft lamsbiefstuk als t goed is, hoor annette...... no problem...... overigens; gefeliciteerd met wat-dan-ook!! en geniet er lekker van saampies, he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 14:52
|
|
|
HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: neeje carien..............dat gaan we niet ook nog eens door de hollandse pot gooien; amme niks nie!! als je nu écht niet zonder kunt, wil ik het wel aan tafel zetten????
vasthouden mag ook hoor... op je bord, in je mond whatever..................  |
Hihi
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 2 december 2010, 14:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 14:55
|
|
|
Gewoon simpel en lekker: Boerenkool met worst, en een lekker eigengemaakt rundvlees-jusje dr over!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 14:59
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Gewoon simpel en lekker: Boerenkool met worst, en een lekker eigengemaakt rundvlees-jusje dr over! |
Je haalt de woorden uit mn mond Angelique, dit heb ik vanmiddag ook gegeten.
Lekker boerenkool uit eigen tuin met de vorst er nog op, en die heerlijke rundvleesjus erover
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 15:01
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Je haalt de woorden uit mn mond Angelique, dit heb ik vanmiddag ook gegeten.
Lekker boerenkool uit eigen tuin met de vorst er nog op, en die heerlijke rundvleesjus erover  |
Daar is het nu echt weer voor he!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 15:03
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Daar is het nu echt weer voor he! |
Zeg dat wel, ik ga morgen zelfgemaakte erwtensoep maken... smaakt ook wel met dit weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 17:43
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Je haalt de woorden uit mn mond Angelique, dit heb ik vanmiddag ook gegeten.
Lekker boerenkool uit eigen tuin met de vorst er nog op, en die heerlijke rundvleesjus erover  |
En dat noemen ze dan "warme" maaltijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:13
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En dat noemen ze dan "warme" maaltijd  |
ik lees het woord warm nergens in haar bijdrage... tis n brabo he... alles kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 2 december 2010, 18:39
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En dat noemen ze dan "warme" maaltijd  |
De vorst er nog op toen ik de boerenkool uit de tuin haalde, verser kan niet heh!
|
|
Naar boven |
|
|