| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:32
|
|
|
|
De eerste vraag die bij me opkomt: hoe laat je blijken het niet aan te kunnen? Wie bepaalt wanneer je over bepaalde grenzen heen gegaan bent?
Ik vind wel dat er zeker meer aandacht mag zijn voor moeite in de opvoeding. Maar dan denk ik ook dat een meer openstaande zorg nodig is. Niet terechtwijzend, maar directief helpend. Niet teveel vanuit de gedachte 'wij weten het allemaal beter', maar zoekend naar toenadering, aangezien de afstand nu geregeld als groot ervaren wordt door ouders...
En of je direct met een prikpil moet beginnen...Begin eerst eens met een paar goede gesprekken en reik praktische handvatten in het omgaan met bepaalde zaken! Daar win je in mijn ogen meer mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:36
|
|
|
|
| JOOST764 schreef: | Ik werk een uurtje of 60 in de week en haal uit mijn werk erg veel voldoening. Maar dan komt het weekend.
Het weekend dat ik mijn kinderen niet heb verveel ik mezelf echt rot.
Vandaar de vraag: hoe vullen jullie je vrije tijd in? Alle suggesties welkom! |
Leren rust te ervaren en ervan te genieten is inderdaad best lastig. Toch is het zeker de moeite waard. Suggesties? Waar houd je van? Maar als ik even ga brainstormen: wandelen, fietsen, vrienden bezoeken, lezen, lekker hangen op de bank...en denk dat er nog wel meer te bedenken is... maar dat zal mee afhangen van de dingen waar jij van houdt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | het enige dat ik denk dat je zou kúnnen bedoelen, is dat iemand me een afscheids hand gaf (en niet meer losliet) ik was na sluitingstijd binnengekomen op mijn logeer adresje, als ik niet gewoon doorgelopen was..... (al is zonder hand naar huis ook niet alles...... )
maar sleuren?????? mwah, nee....!!
(@langer dan een paar seconden, griffin?) |
Nee hoor beste Hannah stel je voor he ...even voor de duidelijkheid voor diegene die het nog niet weten hannah is gewoon een keurige nette dame en niet de Powergirl van de Heide ....klein excuusje van mij voor Hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:40
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | De eerste vraag die bij me opkomt: hoe laat je blijken het niet aan te kunnen? Wie bepaalt wanneer je over bepaalde grenzen heen gegaan bent? Ik vind wel dat er zeker meer aandacht mag zijn voor moeite in de opvoeding. Maar dan denk ik ook dat een meer openstaande zorg nodig is. Niet terechtwijzend, maar directief helpend. Niet teveel vanuit de gedachte 'wij weten het allemaal beter', maar zoekend naar toenadering, aangezien de afstand nu geregeld als groot ervaren wordt door ouders...
En of je direct met een prikpil moet beginnen...Begin eerst eens met een paar goede gesprekken en reik praktische handvatten in het omgaan met bepaalde zaken! Daar win je in mijn ogen meer mee. |
Dit was vanavond in het nieuws naar aanleiding van de dood van Savanna. Het meisje dat stelselmatig mishandeld werd door haar moeder en stiefvader en aan de gevolgen daarvan is overleden. Het is gebleken dat de moeder ook haar andere kinderen mishandelde. Deze moeder was in contact met de kinderbescherming en bekend met instanties. Blijkbaar werken gesprekken en sturing niet voldoende in veel gevallen. Misschien moet er veel meer begeleiding zijn in zulke gezinnen en dan nog kun je soms de veiligheid van kinderen niet garanderen....helaas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:43
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?
Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!
Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,, kinderen geboren midden in een streng islam milieu, kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu, dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,
Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan, niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,
elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,
Voor mij is er maar één God, Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder, ik twijfel absoluut niet in mijn geloof, maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan
Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16 "Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen en het zal worden één kudde, één herder."
Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof? |
Ik geloof dat je met het aanhalen van Joh 10:16 zelf het antwoord hebt gegeven op je vraag. Daarbij bedenk ik me ook dat God de Schepper is van hemel en aarde, er is geen andere God. Wel heeft Zijn huis vele woningen zoals in de bijbel staat; ik denk dat daarmee al die verschillende religies worden bedoeld. God ziet het hart aan, niet of je wel de bijbel op je nachtkastje hebt liggen, die is er voor ons om uit te leren niet voor Hem. Er zijn zuivere kinderen en volwassenen die leven zoals Hij hen roept en daar gaat het denk ik om. Schapen die afdwalen en Zijn Stem de rug toekeren, geeft Hij kans op kans zich te bekeren en Zijn uitgestoken Hand te pakken. Maak je geen zorgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:59
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zo maar oppassen griffin ...zag hannah gisteren 2 seconden maar die sleurt je zo de heide over....oeps heb toch niet teveeel ehhh  |
Hannah enigszins kennende en inschattende, zal ze dat op de hei, ten overstaan van een club mensen niet doen, zoveel zelfbeheersing heeft ze wel. hoe ze echter reageert bij te lieve mensen (al dan niet met aanwezigen), kan, wil en durf ik niet zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:09
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | De eerste vraag die bij me opkomt: hoe laat je blijken het niet aan te kunnen? Wie bepaalt wanneer je over bepaalde grenzen heen gegaan bent?
Ik vind wel dat er zeker meer aandacht mag zijn voor moeite in de opvoeding. Maar dan denk ik ook dat een meer openstaande zorg nodig is. Niet terechtwijzend, maar directief helpend. Niet teveel vanuit de gedachte 'wij weten het allemaal beter', maar zoekend naar toenadering, aangezien de afstand nu geregeld als groot ervaren wordt door ouders...
En of je direct met een prikpil moet beginnen...Begin eerst eens met een paar goede gesprekken en reik praktische handvatten in het omgaan met bepaalde zaken! Daar win je in mijn ogen meer mee. |
Henk, je bijdragen waardeer ik zeer. Nu ben ik het echter niet helemaal met je eens. Als het stadium van het toedienen van de prikpil aan de orde is zijn er al wel een paar goede gesprekken geweest. Daar gaan vele jaren zeer intensieve zorg aan vooraf. Ik heb dertien jaar voor de GGZ gewerkt en weet dat er heel veel tijd en heel veel energie in deze gezinnen worden gestopt. De zorg is laagdrempelig en de hulpverleners gewone mensen die zeer goed zijn toegerust voor hun werk. Er worden tot in den treure handvatten aangereikt en er wordt heel veel mee gewonnen. De tientallen gezinnen waarover wordt gesproken zijn extreme gevallen waarbij ieder nieuw geboren kind in dezelfde hel terecht komt als de eerder geborenen in dat gezin. Die kinderen zullen merendeel hun gehele leven afhankelijk blijven van hulpverlening door hun vele trauma's. Ik pleit in die uitzonderlijke gevallen waarbij de kinderrechters de wanhoop nabij zijn en dan nog maar niet te spreken over de talloze hulpverleners die alles geven wat ze hebben voor die mensen en hun kinderen, voor verplichte gezinsplanning zodat de kinderen die al in die gezinnen zijn geboren optimaal geholpen kunnen worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:28
|
|
|
|
| SILVER916 schreef: | Mensen die herhaaldelijk laten blijken dat ze het ouderschap niet aankunnen, moeten worden verplicht anticonceptie te gebruiken. Daarvoor pleiten drie hoogleraren en twee kinderrechters, meldt RTL Nieuws zaterdag. Het voorstel om ouders die hun kinderen ernstig hebben mishandeld of verwaarloosd een prikpil toe te dienen zou ook in de jeugdzorg steun krijgen. |
Ik zou hier mee akkoord gaan. Mijn ouders hebben 36jaar geleden een pleegkind in huis genomen (die er nu als 38jarige nog steeds inwoont). Mijn pleegbroer was de jongste van 5 kinderen, en reeds op 5 weken oud weggehaald bij de ouders wegens mishandeling. Als gevolg hiervan kon hij pas zitten op de leeftijd van anderhalf jaar, en is hij mentaal ook wat achter gesteld. Nu moet je weten dat zijn 4 oudere broers en zussen reeds voor zijn geboorte geplaatst werden, ook wegens mishandeling en verwaarlozing. Het was zo erg dat zijn ouders nooit mochten weten waar hij woonde en leefde, ze hadden totaal contactverbod. Als je al 4 kinderen afgepakt wordt omdat je deze slecht behandelt en er niet voor zorgt, en je doet gewoon verder met kinderen baren en mishandelen!..........dit zou echt niet mogen kunnen gebeuren! dus ja ik zou voor stemmen!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 6 februari 2011, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:30
|
|
|
|
| SILVER916 schreef: | | wat mis je op dit moment ? bijv: sex, liefde , knuffel , iemand om mee te praten enz |
Je zou ook je zegeningen kunnen tellen, i.p.v. te gaan benoemen wat je mist.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:31
|
|
|
|
[quote=MARYLIEN613]Af en toe komt bij de vraag toch naar boven of we in al die verscheidene religies toch niet allen in dezelfde God geloven?
Reden is toch dat je als kind niet kiest waar je wieg staat!
Wat met kinderen geboren in verlaten gebieden,, kinderen geboren midden in een streng islam milieu, kinderen geboren en opgegroeid in een atheïstisch milieu, dit zijn zaken die mij soms zo bezig houden,
Ik kan niet geloven dat God deze kinderen en mensen zomaar laat verloren gaan, niet iedereen heeft in zijn leven het voorrecht om het evangelie te leren kennen,
elke religie is overtuigd dat zijn opperste wezen de enige echte is,
Voor mij is er maar één God, Voor mij is Jezus de Christus mijn Verlosser en mijn Redder, ik twijfel absoluut niet in mijn geloof, maar ik kan zo moeilijk aannemen dat al die andere mensen zouden verloren gaan
Hierbij moet ik altijd denken aan Joh 10: 16 "Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen en het zal worden één kudde, één herder."
Zijn die andere schapen geen mensen die opgegroeid zijn en leven in en met een ander geloof?[/
Dit stuk wordt op dat moment gegeven aan het volk Israël, met het gekende vervolg dat Paulus uitgaat naar andere volken om het evangelie te verkondigen aan de heidenen... de andere schapen. Het is natuurlijk moeilijk als mens om stil te staan bij wat God in Zijn plan voorziet. Ik geloof zeker in een liefdevolle en rechtvaardig God. Hoe Hij daar mee omgaat kan je als mens moeilijk in vraag gaan stellen meen ik. Hij alleen aanschouwt ook het hart van ieder mens. Ik denk ook dat Hij iedereen de kans geeft om Hem te leren kennen en aan te nemen. Er zijn ook massaal islamieten die toch de Here aan nemen als verlosser. Ik ben ook van mening dat Hij ook harten opent om Hem toe te laten. in ieder geval geeft het mezelf de stimulans om zoveel mogelijk een getuige te zijn, en daarin merk ik steeds Gods hand hoe Hij mensen op je pad brengt die het nodig hebben om over Hem te horen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:32
|
|
|
|
|
Ondanks mijn zegeningen mis ik toch af en toe een flinke knuffel, die lichamelijke warme genegenheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:35
|
|
|
|
| JOOST764 schreef: | Ik werk een uurtje of 60 in de week en haal uit mijn werk erg veel voldoening. Maar dan komt het weekend.
Het weekend dat ik mijn kinderen niet heb verveel ik mezelf echt rot.
Vandaar de vraag: hoe vullen jullie je vrije tijd in? Alle suggesties welkom! |
Geen hobby's?? zelf lijk ik tijd te kort te hebben, om al die boeken nog te lezen... te schilderen, muziek uit te zoeken, stille tijd ertussen, nog te schrijven, en laat staan al die mensen nog op te zoeken die ik vorig jaar nog wou ontmoeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:38
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Je zou ook je zegeningen kunnen tellen, i.p.v. te gaan benoemen wat je mist. |
Als het niet zo goed ging, zong mijn moeder altijd: Tel uw zegeningen, tel ze een voor een. Als kind vond ik dat maar raar. Soms zijn dingen wel eens dubbel. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het niet met je eens ben.
Thomas, het leven is soms dubbel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 6 februari 2011, 14:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:39
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | Ondanks mijn zegeningen mis ik toch af en toe een flinke knuffel, die lichamelijke warme genegenheid. |
idd, zoveel zegeningen, maar met wie kan je ze delen... de "alleenstaanden" hier missen toch wel dat maatje, waarmee je al die lieve aangename dingen kunt delen toch??? niet alleen het ontvangen maar ook zelf geven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:43
|
|
|
|
Ik mis helemaal niks! Been there, seen it, done that! Het leven is 1 groot feest!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:43
|
|
|
|
Vind het zelfs een verrijking, zo zie je maar dat je je lidgeld niet voor niets hebt gespendeerd het zou zo toch maar eens een luk zijn dat je'm net hier tegen komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:44
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Ik mis helemaal niks! Been there, seen it, done that! Het leven is 1 groot feest!  |
Geniet ervan, Arend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:45
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Ik mis helemaal niks! Been there, seen it, done that! Het leven is 1 groot feest!  |
weer iemand die hier voor piet snot meent te zitten ..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:46
|
|
|
|
Ik kan je goed begrijpen Joost, Ik heb er jaren over gedaan om te leren leven met mezelf. Elk weekend dat mijn kind niet bij me was voelde ik me rot en triest, net zoals elke vakantie periodes
Ik vulde mijn weekends en vrije tijd met nog meer werken, tot op een moment dat God mij deed beseffen dat je van teveel werken en te weinig rust ziek kan worden. Ik moest dit echt aan de lijve ondervinden, en het was in deze periode dat ik de Heer aannam in mijn leven.
Op dat moment stond ik vaak stil bij de woorden van Prediker waar ik nog vaak aan denk is Prediker 3:1-15 Alles heeft zijn tijd. (maar ik lees alle hoofdstukken van Prediker graag hoor)
Gaandeweg leerde ik mijn zoon meer los te laten, en leerde ik ook te aanvaarden dat ik meer nood had aan rust en ontspanning, Nu nog zijn verlof periodes soms eenzaam, doch meer en meer heb ik vrije tijd te kort ondertussen. Goede moed Joost, het komt allemaal wel goed op Zijn tijd!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 8 februari 2011, 09:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:50
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | idd, zoveel zegeningen, maar met wie kan je ze delen... de "alleenstaanden" hier missen toch wel dat maatje, waarmee je al die lieve aangename dingen kunt delen toch??? niet alleen het ontvangen maar ook zelf geven... |
Zekers weten Xabia!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TIMBA503
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:55
|
|
|
|
Als we om ons heen kijken ontbreekt het ons eigenlijk aan niets, maar op bepaalde momenten kun je je toch echt hopeloos alleen voelen, en zou je zo graag alles willen delen met iemand....die er voor je is. Gelukkig mogen we altijd aankloppen bij God,, Hij alleen weet wat voor ons het beste is,,, en kan en wil ons in alles bijstaan, ook al kunnen we het zelf niet altijd overzien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 23:55
|
|
|
|
| SILVER916 schreef: | | wat mis je op dit moment ? bijv: sex, liefde , knuffel , iemand om mee te praten enz |
Ben vanmiddag een pak melk vergete
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 00:04
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | Hannah enigszins kennende en inschattende, zal ze dat op de hei, ten overstaan van een club mensen niet doen, zoveel zelfbeheersing heeft ze wel. hoe ze echter reageert bij te lieve mensen (al dan niet met aanwezigen), kan, wil en durf ik niet zeggen. |
Het zal allemaal wel los lopen en persoonlijk denk ik dat je toch wel even langs komt op die heide.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 00:14
|
|
|
|
Het is normaal dat we dingen missen in ons leven, dat mag ook best benoemd worden. Maar sta er niet te lang bij stil. Je zegeningen kunnen delen met je partner is heel mooi, maar deel ze - mocht je geen partner hebben - met anderen om je heen. Er is zoveel, ook dan, om van te genieten.
Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 6 februari 2011, 00:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 00:24
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Het is normaal dat we dingen missen in ons leven, dat mag ook best benoemd worden. Maar sta er niet te lang bij stil. Je zegeningen kunnen delen met je partner is heel mooi, maar deel ze - mocht je geen partner hebben - met anderen om je heen. Er is zoveel, ook dan, om van te genieten.
Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten. |
Mooi Marijan !! Oh zo waar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBERT118
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 00:52
|
|
|
|
Bedankt voor de fijne avond!, was die 2 uur rijden wel waard, super bedankt!. doeg en de groeten van Robert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DRENTSE137
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 02:54
|
|
|
|
Nou het was idd een SUPER avond!!
Leuke mensen ontmoet, vooral in die "wereldse kroeg"
En voor degene die toch niet konden vanavond: jullie hebben wat gemiiiiiiiist
Nou ik duik mn hunnebedje weer in, latersssssssss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 03:10
|
|
|
|
| DRENTSE137 schreef: | Nou het was idd een SUPER avond!!
Leuke mensen ontmoet, vooral in die "wereldse kroeg"
En voor degene die toch niet konden vanavond: jullie hebben wat gemiiiiiiiist
Nou ik duik mn hunnebedje weer in, latersssssssss |
Ik had gekund... maar ja die afstand he'... 
Maar ja, zo komt elk deel van Nederland een keertje aan de beurt, ik gun het de anderen ook dat het een keertje dichtbij is...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 6 februari 2011, 03:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBERT118
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 08:26
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik had gekund... maar ja die afstand he'... 
Maar ja, zo komt elk deel van Nederland een keertje aan de beurt, ik gun het de anderen ook dat het een keertje dichtbij is... |
Onzin he, ik heb ook 2 uur in de auto gezetten en bijna 155km heen en weer terug gehad!.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 6 februari 2011, 09:31
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Het is normaal dat we dingen missen in ons leven, dat mag ook best benoemd worden. Maar sta er niet te lang bij stil. Je zegeningen kunnen delen met je partner is heel mooi, maar deel ze - mocht je geen partner hebben - met anderen om je heen. Er is zoveel, ook dan, om van te genieten.
Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten. |
Ik sluit me hier helemaal bij aan !!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|