| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:22
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Volgende week loopt men abbo hier af en Nee ik ga niet verlengen de sfeer is hier momenteel zo giga bagger.... Heel jammer ben hier bijna 3 jaar met veel plezier geweest, Maar de afgelopen tijd En ja der zijn ook super leuke lieve en gezellige mensen hier, Gelukkig kan ik met vele van hen op een andere manier contact houden. Voor een ieder ander veel plezier en geluk gewenst en ik hoop dat de sfeer snel verbeterd |
Volgens mij hoort dit onder de topic "de sneer"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:24
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Volgens mij hoort dit onder de topic "de sneer"... |
Van wie? Voor buitenstaanders is het allemaal erg onduidelijk.
Thomas, houdt niet zo van het sneertopic.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 9 februari 2011, 19:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:28
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Volgens mij hoort dit onder de topic "de sneer"... |
Dan moet je jou opmerking snel even verplaatsen want die hoort daar thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:30
|
|
|
|
Als de picknick de eerste date zou moeten zijn voor mannen??? Ik geef hun te doen met zoveel mooie vrouwen...scherpe... vrouwen...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 februari 2011, 19:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:34
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Hannah vergeef het ons (een deel van de mannen) voor de vergeetachtigheid. Is namelijk dat de mannelijke hersenhelft links en rechts niet altijd goed samen functioneren...helaas het is niet anders...we moeten er mee leren leven  |
dank je wel Leonard...ben je man vrouw...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 februari 2011, 19:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | leonard; jij hebt waarschijnlijk geen ex die elke letter en voetstap van je volgen wil? zulke verknipte mensen bestaan er; en dat kan knap benauwend werken!! |
inderdaad...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:49
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Dan moet je jou opmerking snel even verplaatsen want die hoort daar thuis  |
Laat ik maar verstandig zijn om er niet op te reageren, alleen bij dit.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 februari 2011, 19:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:51
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Dat mijn vriend er om dacht dat ik vanmiddag naar het ziekenhuis moest voor een kleine ingreep. Hij heeft 2x gebeld,
gr majaro |
Lekker gevoel hè?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:53
|
|
|
|
Woensdag 9 februari, Ex. 16: 11-18; Brood uit de hemel.
Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog kwamen ze: de vliegtuigen met meel uit Zweden. Boven een hongerig Nederland werd het gedropt. Met pakken viel het uit de lucht. Brood uit de hemel! In de woestijn tussen Egypte en Kanaän gaat het nog veel wonderlijker. Daar valt elke morgen brood uit de hemel! Het lijkt wel dauw. Kleine korreltjes die zeer geschikt zijn om te bakken en te koken. En bovendien zijn er op een avond ook nog eens zwermen vogels: kwakkels, die neerstrijken op de legerplaats. Vlees, zo maar voor het grijpen! Wat dat nu allemaal precies was, hoe dat mogelijk was, daar in die woestijn, ach, dat is allemaal niet zo belangrijk. Het volk wordt gevoed, elke dag. Het komt niets te kort. Dat kun je je gerust een wonder noemen! Brood uit de hemel! In het Johannesevangelie lezen we dat Jezus zichzelf vergelijkt met het manna. ‘Ik ben het levende brood dat uit de hemel neergedaald is. Indien iemand van dit brood eet, hij zal in eeuwigheid leven.’ Op de weg naar het beloofde land is er brood. Brood en hemel. Jezus. Elke dag opnieuw geeft Hij kracht om door te gaan. Nee, verwacht geen overvloed. Geen honing en melk, geen druiven en olijven. Dat komt straks. Nu is Hij er, onze Heiland. Brood. Meer niet. Maar het is precies genoeg. Genoeg om door te gaan. Zijn land tegemoet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 19:55
|
|
|
|
| SUNNY443 schreef: | Kan en mag de Heilige Geest met ons meekijken hier op CM hoe we onszelf presenteren, wat we zeggen tegen elkaar, zonder dat HIj zich bedroefd voelt? |
0oooh, de Heilige Geest in persoonsvorm en mannelijk???
Ik geloof er niet in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:05
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Lekker gevoel hè?  |
ja is een heel fijn gevoel, echt attent.
gr rita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:17
|
|
|
|
School mag hoofddoek niet verbieden (Novum) - Scholen mogen geen hoofddoekjesverbod invoeren, ook al zijn zij van mening dat hoofddoekjes in strijd zijn met hun identiteit. Dat hebben minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) en minister van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) dinsdag laten weten in antwoord op Kamervragen van de PVV.
"De vrijheid van onderwijs betreft primair het geven van onderwijs", schrijven Donner en Van Bijsterveldt. Bijzondere scholen, zoals christelijke of katholieke, mogen wel eisen stellen, maar alleen als dat nodig is 'voor de verwezenlijking van hun grondslag'. Ook moet sprake zijn van een 'consistent beleid'.
De PVV had de Kamervragen gesteld naar aanleiding van een uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling. Die bepaalde vorige maand dat een katholieke school in Volendam een meisje ten onrechte heeft verboden om tijdens de les een hoofddoek te dragen.
Volgens de PVV is de hoofddoek in strijd met de gelijkheid tussen man en vrouw. Donner en Van Bijsterveldt zien dat anders. De stelling dat die gelijkheid tot uiting moet komen in uiterlijke kenmerken vinden zij weinig zinvol, schrijven beide ministers. "De mode legt op tal van punten in de kleding nadruk op de verschillen tussen geslachten."
Gezond verstand lijkt het toch te winnen van de islamofobie.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 9 februari 2011, 20:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:29
|
|
|
|
Een aardige column ter vermaak en wellicht ook nog wat lering 
Relatiekeuring
31 JANUARI 2011 DOOR: JEFFREY WIJNBERG Keuring van waren is de normaalste zaak van de wereld. Zeker wanneer het gaat om prijzige aankopen die bestemd zijn voor langdurig gebruik. Zo zullen verstandige mensen eerst een auto of huis door een expert laten keuren op verborgen gebreken voordat zij tot aanschaf overgaan.
Ook vrienden en familie mogen hun kritische oordeel geven als middel om een miskoop te voorkomen. Hoe anders is dat bij een nieuwe relatie. Voor een verliefd stel is het eigen gevoel doorslaggevend als het gaat om een definitieve keuze. Geen wonder dat zoveel relaties hopeloos de mist in gaan. Want het is juist de directe omgeving die haarscherp weet te peilen of de nieuwe vlam een betrouwbare investering is. Wetenschappelijk onderzoek heeft zelfs bij herhaling aangetoond dat de beste garantie op succes in de liefde het positieve oordeel is van familie en vrienden. Jammer genoeg wordt de mening van intimi door nieuwe geliefden zelden op prijs gesteld. Sterker nog, wie het waagt om iets van kritiek te laten doorschemeren, wordt getrakteerd op teksten als ‘kun je niet gewoon blij voor me zijn’, ‘ben je soms jaloers dat ik eindelijk wat geluk heb gevonden’ of ‘ wat een domper dat je niet achter mij staat’. Konden ooit de ouders het huwelijk van hun kinderen nog voorkoken, nu hoeft zelfs het vriendje geen goedkeuring meer te halen bij de vader van het meisje. Natuurlijk doet een dergelijk ritueel ouderwets aan. Maar wie zijn verstand gebruikt, zal beseffen dat het vragen-om-de-hand zo gek nog niet is. Want, dan is de pater familias in de positie om het hijgerige vriendje het vuur na aan de schenen te leggen. Vragen als ‘ ‘wat heb je haar te bieden’ of ‘hoe zie jij de toekomst’ zijn dan geen overbodige luxe. Dat ouderlijke bemoeienis achterhaald is, laat onverlet dat mensen kunnen twijfelen of hun nieuwe liefde wel van duurzame kwaliteit is. Juist omdat het hedendaagse principe van persoonlijke voorkeur en eigen verantwoordelijkheid de boventoon voert, vragen steeds meer van mijn klanten om een professionele beoordeling van de relatie waar zij net zijn ingestapt. De rol die ik dan als invalvader krijg toebedeeld, vervul ik maar al te graag. Zo worden types die moeilijk kunnen loskomen van hun ex, die er niet aan toe zijn om de relatie een relatie te noemen of die ontwijkend reageren op haar kinderwens door mij meteen afgekeurd. Ook worden krenterige mannen en castrerende vrouwen het relatiepodium afgestuurd. Het zijn deze vroege signalen die gemakkelijk voorspellen dat de relatie gedoemd is om te mislukken.
Naast studie- en carrièrekeuze, is het aangaan van een vaste relatie de meest ingrijpende stap die een mens in zijn leven kan zetten. Ga daarom niet over één nacht ijs. De ijsmeester weet beter.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 9 februari 2011, 20:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:31
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | School mag hoofddoek niet verbieden (Novum) - Scholen mogen geen hoofddoekjesverbod invoeren, ook al zijn zij van mening dat hoofddoekjes in strijd zijn met hun identiteit. Dat hebben minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) en minister van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) dinsdag laten weten in antwoord op Kamervragen van de PVV.
"De vrijheid van onderwijs betreft primair het geven van onderwijs", schrijven Donner en Van Bijsterveldt. Bijzondere scholen, zoals christelijke of katholieke, mogen wel eisen stellen, maar alleen als dat nodig is 'voor de verwezenlijking van hun grondslag'. Ook moet sprake zijn van een 'consistent beleid'.
De PVV had de Kamervragen gesteld naar aanleiding van een uitspraak van de Commissie Gelijke Behandeling. Die bepaalde vorige maand dat een katholieke school in Volendam een meisje ten onrechte heeft verboden om tijdens de les een hoofddoek te dragen.
Volgens de PVV is de hoofddoek in strijd met de gelijkheid tussen man en vrouw. Donner en Van Bijsterveldt zien dat anders. De stelling dat die gelijkheid tot uiting moet komen in uiterlijke kenmerken vinden zij weinig zinvol, schrijven beide ministers. "De mode legt op tal van punten in de kleding nadruk op de verschillen tussen geslachten."
Gezond verstand lijkt het toch te winnen van de islamofobie. |
Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet.
"gelijkheid tussen man en vrouw" is dat voor de Heere ook zo???? Mischien is er meer verstand in de islamofobie, dan bij christenen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:33
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | GVB mag kruisje weigeren
Vervoersbedrijf GVB mag het dragen van een ketting met kruisbeeld over de bedrijfskleding verbieden. Dat heeft het gerechtshof van Amsterdam vandaag bepaald. De kantonrechter deed december vorig jaar dezelfde uitspraak.
De rechtszaak is naar aanleiding van de ketting met kruisje van de christelijke tramconducteur Mickel Aziz. GVB verplichtte hem in december 2009 de ketting onder zijn bedrijfskleding te dragen. Het vervoersbedrijf wil namelijk een zakelijke, uniforme en professionele uitstraling van de bedrijfskleding. Aziz weigerde uit liefde voor zijn geloof.
Aziz nam een advocaat in de hand en de rechtszaak kwam op gang. Die ging vooral over de Algemene wet gelijke behandeling, want moslima-conducteurs mogen wel een hoofddoekje dragen. Het gerechtshof laat weten dat die wet niet is overtreden, omdat de GVB speciale hoofddoekjes heeft in dezelfde kleuren als het uniform en met het logo van het vervoersbedrijf. Zodoende is het islamitische kledingstuk niet in strijd met de professionaliteit die de GVB wil uitstralen. Dat is anders bij de ketting met kruisbeeld.
Bron: IKON
Toen ik de kop las, schrok ik best even...maar als je dan uiteindelijk leest dat iemand zijn hanger nog wel mag dragen, alleen niet te openlijk met bedrijfskleding aan, dan kan ik me daar wel in vinden. Ja, ik vind het ergens wel jammer, want ook mijn hanger zal moeten verdwijnen onder de kleding dan, terwijl ik de ketting volbewust draag. Maar ach, het is en blijft maar een simpele hanger die vooral voor de drager zelf betekenis heeft! |
Weet jij ook waar de "kruisdragers" vandaan komt???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:37
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet. |
Mattheüs 22:37 En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:39
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | "gelijkheid tussen man en vrouw" is dat voor de Heere ook zo???? Mischien is er meer verstand in de islamofobie, dan bij christenen.... |
Gelijkheid is er niet voor God, gelijkwaardigheid wel!  Overigens is de opmerking over gelijkheid waar je aan refereert een opmerking tegen het standpunt van de PVV (dus ook tegen de islamofobie )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:45
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | fffff plagen hoor zij met jou en jij dan ??????? ????????????????? |
Ikke? dat is waar WIJ zijn gelukkig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:50
|
|
|
|
|
Free cell is weer eens wat anders dan mens erger je niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 20:52
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Is het dan altijd rechtvaardig????? |
Dat is in elk geval wel onze Christen plicht Mar. En even voor de goede orde, vergeven is niet ach het was niet zo erg zand er over.
vergeven is (denk ik) er is mij door iemand (of door een groep) iets onrechtvaardigs aangedaan, dat is niet leuk, het kan zelfs vreselijk pijn doen. Maar ik kies er bewust (met kracht van God) voor om niet boos te blijven, om het de ander niet aan te rekenen, en om daardoor dus ook niet verbitterd te raken. Dit is dus ook niet, je krijgt geen "straf" maar wel, we laten onze relatie niet kapot maken door wat er is gebeurd.
Is dat altijd rechtvaardig?
Tjonge ik denk dat als we vanuit God gaan kijken of het rechtvaardig is dat hij ons "zomaar" vergeeft dat we wel kunnen inpakken met of zonder ons goede gedrag.
(tjonge is een moeilijke vraag, maar ik hoop dat mijn idee erover een beetje overkomt).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 21:11
|
|
|
|
|
Wie zich ergert moet gaan ganzenborden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 21:13
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Mattheüs 22:37En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand. |
Ja en????
Jij hebt over liefhebben, mijn reactie over verstand waar je over had....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 21:14
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Gelijkheid is er niet voor God, gelijkwaardigheid wel!  Overigens is de opmerking over gelijkheid waar je aan refereert een opmerking tegen het standpunt van de PVV (dus ook tegen de islamofobie ) |
Geen antwoord dus, ook weet je niet waar de burka vandaan komt....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 9 februari 2011, 21:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 21:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dat ik vanmiddag naar de kaakchirurg moet om twee kiezen te laten wegsnijden HELPPPPPPPPP  |
Wouw .....maar ééntje meer dan mij dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 21:44
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | 3 slechte momenten 1e gisteravond belde me zus een vriendin van haar gestorven is met auto in het kanaal gevonden men weet niet hoe of wat 2e vanmorgen flink beroerd met zware hoofdpijn maar dat is niks in vergelijking met de andere 2 berichten 3e een vriendin belde me net op haar man in het ziekenhuis onverwachts iets met zijn hart hij ligt nog aan allerlei onderzoek monitoren ik ga zo haar kids uit school opvangen. |
Sterkte Grace !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 22:02
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | De wandeling is natuurlijk niet zondig op de zondag, vooral niet als je daar je kinderen bij betrekt (of laten we die juist op zondag gewoon maar aan hun lot over, om niet het risico te lopen dat een date zou kunnen ontstaan tijdens de wandeling).
Het bakkie (op wiens kosten dan ook) is misschien een wat minder goed idee? |
Ik snap hier geen hout van... de wandeling is niet zondig ? en vooral niet als je er kinderen bij betrekt ??? Dat komt op mij dan ook over alsof je op de zondag als single niet zou mogen wandelen... en kinderen maken het dan minder erg ? (Ik weet wel dat er "niet" staat, maar juist om het op deze manier te benoemen komt een beetje op mij over dat het maar net zou kunnen).
Weten we eigenlijk wel wat dat precies is... zonde ??? Ik weet alleen dat er een kerkrichting is (reformatorisch ?) waar ze dat wandelen op zondag een probleem vinden, maar persoonlijk denk ik meer dat het een kerkregel is dan dat ik het uit de bijbel haal. Want waar staat dat ik niet zou mogen wandelen op zondag ???
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/16899/wandelen-op-zondag/
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 9 februari 2011, 23:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 22:23
|
|
|
|
Laat ik nu maar stellen dat ik dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling vind. En de noodzaak daartoe is me nog niet helemaal duidelijk. Praten we over duizenden of enkelen? En moet daarvoor dan een stuk vrijheid inleveren? Want als de overheid beslist wie wel of geen kinderen mag hebben, kan dat snel verder gaan. De vrijheid die we hier hebben is dat we zelf beslissen wat we met ons lichaam mogen doen. En dat is een belangrijke vrijheid, die nooit opgegeven moet worden. Er gaan stemmen op om mensen die roken geen medische zorg te verlenen. Allemaal gevaarlijke ontwikkelingen, die zoveel mogelijk afgeremd moeten worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 22:30
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | ja is een heel fijn gevoel, echt attent.
gr rita |
Ook heel herkenbaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: woensdag 9 februari 2011, 22:31
|
|
|
|
Geluk is het enige dat vermenigvuldigd als je het deelt!
Laatst aangepast door
|
MADED321
|
op woensdag 9 februari 2011, 22:32
|
|
| Naar boven |
|
|