ChristianMatch

Forum

relatiekeuring
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 13:06

HENK710 schreef:
Da's toch bijna hetzelfde Clown smiley
Als hij bij moeders in de smaak valt... Knipoog smiley

Mijn moeder vind hem enig maar er zit 40 jaar leeftijdsverschil tussen dus ik denk dat ik hem zelf mag houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 13:12

HENK710 schreef:
Da's toch bijna hetzelfde Clown smiley
Als hij bij moeders in de smaak valt... Knipoog smiley

dus als je aanstaande goed met je moeder om kan gaan is er een klik
pffffff weer iets geleerd.

dacht dat het iets anders werkte,maar ja zal wel ouderwets zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 13:23

LEANNE226 schreef:
Mijn moeder vind hem enig maar er zit 40 jaar leeftijdsverschil tussen dus ik denk dat ik hem zelf mag houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

tussen jou en De Drent of tussen De Drent en je moeder?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 13:27

WILLEMIJN232 schreef:
[[url]url]Prachhttp://www.youtube.com/watch?v=0iowndW2Eo8tig [/[/url]
Prachtige tekst van Huub Oosterhuis en gezongen door zijn dochter Trijntje.......[url]

Sorry mensen ik blijf een digibeet, zelfs met beschrijving.......bij mij lukt het niet.....ik druk me suf op url en ok............ Verraste, verbaasde smiley

je moet eerst 1 keer de URL rechtsboven in het oranje vakje aanklikken.
dan zet je je selectie neer
dan klik je nog een keer de URL aan.

dan staat ie erin.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 13:32

GRIFFIN748 schreef:
tussen jou en De Drent of tussen De Drent en je moeder?

Je kent toch de ideale maten griffin.......

90jaar oud-40graden koorts-60 miljoen op de bank

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 13 februari 2011, 13:33
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 13:43

CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af of je vorig jaar mijn bijdrages hebt gelezen. Dit schreef ik over bevrijdingspastoraat op 21 maart 2010:

Ik had je bijdrage's over bevrijdingspastoraat niet gelezen, maar bovenstaand stukje maakt wel duidelijk wat je er van vind. Dank je wel.
Als ik je goed begrepen heb, verschillen we dus niet veel van mening.

Laatst aangepast door
KATHY142
op zondag 13 februari 2011, 13:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 14:22

http://www.youtube.com/watch?v=H2ZRLOY3C4I
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 14:46

LEANNE226 schreef:
Het christelijke gedachtengoed dat 2 mensen volkomen één kunnen worden is een illusie,niet alles hoeft gezegd te worden,of je dat uit (zelf)bescherming doet of om wat voor reden dan ook.Ik vind het eigenlijk een hele enge gedachte,het zou betekenen dat je je totaal overgeeft aan een ander,je hele denken,je doen en laten.......dat zou het einde van je persoonlijkheid betekenen.

Aanvulling:ik denk dat vertrouwen opbouwen belangrijker is dan alles te weten van de ander

Jou bijdrage maakt mij nieuwschierig Leanne. Hoe denk jij dat vertrouwen opgebouwd wordt. In mijn ogen gebeurd dat juist door een eerlijke en openhartige omgang met elkaar, door alles met elkaar te delen wat er in je omgaat. Natuurlijk hoeft niet alles (meteen) verteld te worden, want dan zou je elkaar nooit meer kunnen verrassen. Maar als je moedwillig dingen gaat verzwijgen, uit (zelf)bescherming of vanwege een andere reden, dan geeft dat al aan dat er iets mis, juist op het gebied van wederzijds vertrouwen.

Door alles met een ander te delen, verlies je absoluut niet je eigen persoonlijkheid. Als ik het heb over dat je elkaar moet respecteren en accepteren zoals je bent, dan geeft dat aan dat je juist jezelf moet kunnen zijn en blijven in een relatie. Met een volledige overgave aan je eigen partner is helemaal niets mis, ervan uitgaande dat dit wederzijds is. Dat is immers niet hetzelfde als je aanpassen aan de ander, in je denken doen en laten.

En nee. Ik vind ook niet dat volledige eenwording een ilussie is. Ik heb gelukkig genoeg voorbeelden in mijn omgeving waaruit het tegendeel blijkt. Maar dat is denk ik ook een beetje afhankelijk van wat je onder volledige eenwording verstaat. Ik bedoel daar niet mee dat je als een soort van eeneiige tweeling door het leven moet gaan, maar juist de verschillen in elkaar weet te waarderen, juist omdat die ertoe leiden dat je elkaar kunt aanvullen. En dat leidt dan uiteindelijk tot de eenwording die ik bedoel.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 14:55

De dag dat Jezus terugkomt is niet te berekenen.........maar je moet er wel rekening mee houden.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 14:58

MARIAN519 schreef:
je moet eerst 1 keer de URL rechtsboven in het oranje vakje aanklikken.
dan zet je je selectie neer
dan klik je nog een keer de URL aan.

dan staat ie erin.. Lachende smiley

Ik weet het maar dat lukte niet....... Boze smiley omdat ik er wat voor had gezet....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:08

WILLEMIJN232 schreef:
Ik weet het maar dat lukte niet....... Boze smiley omdat ik er wat voor had gezet....

En er mag/kan niks voor staan, anders doet ie het niet.. Clown smiley

ertussen ook niet trouwens
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:13

MARIAN519 schreef:
En er mag/kan niks voor staan, anders doet ie het niet.. Clown smiley

ertussen ook niet trouwens

En daar kwam ik nu vandaag achter........, mijn kwaliteiten liggen niet echt bij automatisering...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:20

WILLEMIJN232 schreef:
En daar kwam ik nu vandaag achter........, mijn kwaliteiten liggen niet echt bij automatisering...... Knipoog smiley

Maar het is leuk toch? alles uitproberen...? Lachende smiley ..ik begin ook een beetje te durven nu..

http://www.youtube.com/watch?v=RexQYdgJ6ag

ps. 139

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 13 februari 2011, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:37

KATHY142 schreef:
Ik had je bijdrage's over bevrijdingspastoraat niet gelezen, maar bovenstaand stukje maakt wel duidelijk wat je er van vind. Dank je wel.
Als ik je goed begrepen heb, verschillen we dus niet veel van mening.
Nee, daten???
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:39

LISA610 schreef:

Maar wellicht kun je ook op een andere manier kijken naar de vraag die wordt gesteld. Ik ben ervan overtuigd dat het een onderwerp is wat wel degelijk leeft onder christenen, waar mensen zich zelfs wellicht schuldig over voelen terwijl het zo zou moeten zijn dat zij zich vrij voelen van schuld en schaamte. Denk dat je elkaar juist dan een beetje kunt helpen door gewoon te kijken naar wat er in de Bijbel staat. En dus:ik heb er niets over kunnen vinden... wie wel?

Toch jammer dat ik tot de conclussie moet komen dat niet iedereen hier lijkt te begrijpen dat ik heb geprobeerd een serieuze bijdrage te leveren aan een discussie over een beladen onderwerp, juist door aan te geven wat de Bijbel erover zegt. Heb inmiddels ontdekt dat dit dus kan leiden tot e-mails die ik nou niet bepaald passend, laat staan respectvol vind (noem bewust geen namen, wie de schoen past trekke hem aan).

Heb even overwogen om mijn bijdragen te verwijderen, maar dat is dan ook wel weer jammer voor degenen die wel willen proberen op een normale, volwassen en christelijke manier over dit onderwerp te discussiëren. Neemt niet weg dat ik me tegelijkertijd wel geroepen voel om even te melden dat dit dus niet moet gaan leiden tot mails (aan mij of aan wie dan ook) waaruit geen respect blijkt voor het lef om mee te doen aan deze discussie. Dan is de lol er gauw af.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:42

LISA610 schreef:
Toch jammer dat ik tot de conclussie moet komen dat niet iedereen hier lijkt te begrijpen dat ik heb geprobeerd een serieuze bijdrage te leveren aan een discussie over een beladen onderwerp, juist door aan te geven wat de Bijbel erover zegt. Heb inmiddels ontdekt dat dit dus kan leiden tot e-mails die ik nou niet bepaald passend, laat staan respectvol vind (noem bewust geen namen, wie de schoen past trekke hem aan).

Heb even overwogen om mijn bijdragen te verwijderen, maar dat is dan ook wel weer jammer voor degenen die wel willen proberen op een normale, volwassen en christelijke manier over dit onderwerp te discussiëren. Neemt niet weg dat ik me tegelijkertijd wel geroepen voel om even te melden dat dit dus niet moet gaan leiden tot mails (aan mij of aan wie dan ook) waaruit geen respect blijkt voor het lef om mee te doen aan deze discussie. Dan is de lol er gauw af.....

Je kunt ook de inhoud ervan kenbaar maken aan de redactie, die weten er wel raad mee.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:53

SUSANNAH475 schreef:
Mooi stukje Lisa.
Maar toch nog een vraagje... Knipoog smiley Denk je dat mensen elkaar onderling onvoorwaardelijke liefde kunnen geven ?
Of is het (vaak wel) voorwaardelijk ???

Hai Susannah.

Ja ik denk wel degelijk dat mensen elkaar onvoorwaardelijke liefde kunnen geven. Echte liefde is onvoorwaardelijk in de zin dat je die geeft, zonder dat je daar voorwaarden aan stelt.Als ik aan mijn kinderen denk, meen ik oprecht dat ik onvoorwaardelijk van hen houd. En nee, dat wil niet zeggen dat het voorbeeldige, superbrave kids zijn die nooit wat uitspoken (gelukkig niet Knipoog smiley ). Ze doen soms dingen waarvan ze weten dat ik liever niet heb dat ze het doen, ze luisteren echt niet altijd, hebben (gelukkig) ook een eigen mening en een eigen wil. En ja, soms leidt dat tot situaties die ze van te voren niet hebben kunnen voorzien, soms leidt dat ertoe dat we het even flink oneens zijn met elkaar of whatever. Zij weten echter alledrie dat ze altijd bij mij terecht kunnen, dat ik hen altijd zal helpen, juist omdat ik van ze blijf houden. Die liefde blijft, daar zijn geen voorwaarden aan verbonden, daar hoeven zij niets voor te doen.

Nou klinkt dat makkelijk om het even over de kinderen te gaan hebben, want ik neem aan dat de meeste mensen met kinderen dezelfde mening zijn toegedaan. Ik ben er echter van overtuigd dat een dergelijke liefde tussen man en vrouw evengoed mogelijk is. Maar goed, ik verkeer dan ook in de gelukkige omstandigheid dat ik tal van voorbeelden in mijn omgeving heb waaraan ik kan zien dat het bestaat. En ja, ik geloof ook oprecht dat die liefde wordt bedoeld in 1 Korinthiërs 13, vers 4 tot en met 8. Dat is de liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd en dat is het voorbeeld wat wij als christenen moeten te volgens in onze omgang met elkaar in bredere zin, maar in het bijzonder binnen een relatie. Maar let wel: liefhebben is een werkwoord.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 15:55

HANNAH810 schreef:
chris heeft in het verleden aangegeven dat hij het forum open wilde houden voor buitenstaanders, omdat dat leden op zou leveren.
een bewuste keuze van CM dus.
of die keuze recht doet aan de behoefte en toezeggingen aan betalende leden is zeer de vraag.

Had ik al verwacht zo'n reactie van CM en vanuit hun strategie is dat een logische keuze natuurlijk......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:03

LISA610 schreef:
Hai Susannah.

Ja ik denk wel degelijk dat mensen elkaar onvoorwaardelijke liefde kunnen geven. Echte liefde is onvoorwaardelijk in de zin dat je die geeft, zonder dat je daar voorwaarden aan stelt.Als ik aan mijn kinderen denk, meen ik oprecht dat ik onvoorwaardelijk van hen houd. En nee, dat wil niet zeggen dat het voorbeeldige, superbrave kids zijn die nooit wat uitspoken (gelukkig niet Knipoog smiley ). Ze doen soms dingen waarvan ze weten dat ik liever niet heb dat ze het doen, ze luisteren echt niet altijd, hebben (gelukkig) ook een eigen mening en een eigen wil. En ja, soms leidt dat tot situaties die ze van te voren niet hebben kunnen voorzien, soms leidt dat ertoe dat we het even flink oneens zijn met elkaar of whatever. Zij weten echter alledrie dat ze altijd bij mij terecht kunnen, dat ik hen altijd zal helpen, juist omdat ik van ze blijf houden. Die liefde blijft, daar zijn geen voorwaarden aan verbonden, daar hoeven zij niets voor te doen.

Nou klinkt dat makkelijk om het even over de kinderen te gaan hebben, want ik neem aan dat de meeste mensen met kinderen dezelfde mening zijn toegedaan. Ik ben er echter van overtuigd dat een dergelijke liefde tussen man en vrouw evengoed mogelijk is. Maar goed, ik verkeer dan ook in de gelukkige omstandigheid dat ik tal van voorbeelden in mijn omgeving heb waaraan ik kan zien dat het bestaat. En ja, ik geloof ook oprecht dat die liefde wordt bedoeld in 1 Korinthiërs 13, vers 4 tot en met 8. Dat is de liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd en dat is het voorbeeld wat wij als christenen moeten te volgens in onze omgang met elkaar in bredere zin, maar in het bijzonder binnen een relatie. Maar let wel: liefhebben is een werkwoord.... Knipoog smiley
Maar hoe weet je van jezelf, dat je de ander zo liefhebt. En nog belangrijker, hoe weet je dat de ander jou zo liefheeft. Volgens mij gaan mensen er te gemakkelijk van uit dat die liefde aanwezig is, terwijl het vaak anders is.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:05

WILLEMIJN232 schreef:

Zo zie je maar he Willemijn,..........je bent nooit te oud om wat te leren.

http://www.youtube.com/watch?v=ODzct4liC4Q&feature=fvsr
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:07

LISA610 schreef:
Hai Susannah.

Doet me aan dit gedicht denken: is al vrij oud maar blijft actueel

Anne-Maries Bloemlezing
[index]

Hebben en zijn
Op school stonden ze op het bord geschreven.
Het werkwoord hebben en het werkwoord zijn;
Hiermee was tijd, was eeuwigheid gegeven,
De ene werklijkheid, de andre schijn.

Hebben is niets. Is oorlog. Is niet leven.
Is van de wereld en haar goden zijn.
Zijn is, boven die dingen uitgeheven,
Vervuld worden van goddelijke pijn.

Hebben is hard. Is lichaam. Is twee borsten.
Is naar de aarde hongeren en dorsten.
Is enkel zinnen, enkel botte plicht.

Zijn is de ziel, is luisteren, is wijken,
Is kind worden en naar de sterren kijken,
En daarheen langzaam worden opgelicht.

Ed. Hoornik
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:08

HENK710 schreef:
Juist dan zou het ook fijn zijn om het forum afgeschermd te hebben! Want CM wil juist ook een plek zijn waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen. En dat lukt niet altijd, zo blijkt wel...

CM is een dating site en geen plek waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen.
Tenminste dat zie ik nu weer nergens staan. Smiley die vol vragen zit

Al mogen ze bij aanmelding zeker duidelijk vermelden dat op het forum privacy niet is gegarandeerd.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:14

MARIJAN072 schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ook toen het over samenwonen ging, waar Annemarie een groot voorstander van is, keek hij nogal bedenkelijk. Wordt 't niks tussen die twee, dan komt Adriaan misschien nog wel op CM! Knipoog smiley Dat zou wat zijn zeg, leest hij het BZV-topic.Verraste, verbaasde smiley (Ach, eigenlijk best positief over 'm) We wachten het af.....

Offfff..........Annemarie kan helemaal niet kiezen en kapt ze er mee.
Wie weet ...........Annemarie op CM Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:19

MARIAN519 schreef:
CM is een dating site en geen plek waar mensen die beschadigd zijn rust vinden en weer tot zichzelf kunnen komen.
Tenminste dat zie ik nu weer nergens staan. Smiley die vol vragen zit

Al mogen ze bij aanmelding zeker duidelijk vermelden dat op het forum privacy niet is gegarandeerd.

Wil CM niet gewoon geld verdienen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:22

VISSER278 schreef:

Eh....ik dacht bij Adriaan, niet aan mezelf hoor. 'k Vind Annemarie wel een beetje jong voor jou. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ach.....wat is ook eigenlijk 10 jaar verschil in leeftijd. Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 13 februari 2011, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:30

VISSER278 schreef:

Kijk jij ook Visser???? Verraste, verbaasde smiley Kunnen we het ook even doorpraten met jou.....Jij bekijkt het weer vanuit de mannenkant he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:40

WILLEMIJN232 schreef:
Kijk jij ook Visser???? Verraste, verbaasde smiley Kunnen we het ook even doorpraten met jou.....Jij bekijkt het weer vanuit de mannenkant he? Knipoog smiley

Natuurlijk kijkt hij, anders kun je niet weten wie Annemarie is hè. Knipoog smiley Is logica... Lachende smiley 'k Zie uit naar de analyse van een man (boeiend!), misschien kunnen wij daar ook nog iets van leren. Knipoog smiley Dus Visser, vanavond of morgen lezen we vast meer van je.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:43

Olifanten leggen geen eieren omdat de koekenpan te klein is om ze te bakken.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:44

MARIJAN072 schreef:
Eh....ik dacht bij Adriaan, niet aan mezelf hoor. 'k Vind Annemarie wel een beetje jong voor jou. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ach.....wat is ook eigenlijk 10 jaar verschil in leeftijd. Twijfelende smiley

Weet ik veel hoe oud ze is?
Maar ik dacht als ze nou op Cm komt , kan ze heel het jaar het BZV-topic bijhouden met al haar belevenissen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 16:49

CARIEN982 schreef:
Leonard...zo erg is het niet hoor!
En anders kom je maar op het puntje van ons kleedje zitten. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Kan wel merken dat ie nog geen ervaring heeft met picknicken. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 ... 6194 Volgende
Pagina 1930 van 6194