ChristianMatch

Forum

wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 16:14

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 48 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
linda610 met twee dochters (leeftijd?)
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar, evt met vriend
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
hermandv978 45 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370

33 dames en 30 heren

t wordt steeds gezelliger; de heide is nog groot genoeg..........
han het er zin an!

Hannah er dreigt een mannen tekort te ontstaan help Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 16:19

HANNAH810 schreef:
José,
er zijn zo enorm veel kinderen die een warm plekje nodig hebben om te schuilen of verder op te groeien;
wanneer je daarvoor openstaat komen ze vanzelf op je/jullie pad.

er is bijvoorbeeld alleen al binnen de pleegzorg veel behoefte aan weekend-pleeggezinnen, 24 uurs opvang, en vakantie opvang.

zelf heb ik ook geen biologisch eigen kinderen, maar er zijn zoveel kinderen op de wereld om van te houden, dat je hart niet groot genoeg kan zijn!
konden we al die kleintjes maar helpen, he? Knipoog smiley

Ik geloof zeker dat wanneer God dit van mij/ons vraagt, Hij het ons ook zal geven en dan staat zeker mijn deur open! Maar ik weet ook dat, op dit moment, de tijd nog niet rijp is, maar voor de toekomst sluit ik niets uit!

En idd, konden we al die kinderen in nood maar helpen!
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 16:26

LEONARD480 schreef:
Een server vrij is niet zo moeilijk toch (een oude PC bv), maar ga je zo snel al weer weg

Ik denk dat Hans de bijbelse opname bedoeld Knipoog smiley en of dat snel gaat gebeuren? Tja dat weet niemand volgens mij...

Maar Hans, dan is toch die server toch niet meer nodig voor alle leden van CM?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 16:51

LEONARD480 schreef:
Elke vertaling blijft een vertaling...en geeft vaak meer verdeelheid in kerken en gemeentes, jammer maar helaas...Het is en blijft dat de Staten vertaling het dichts bij de Grondtekst staat
Nee dus, de Statenvertaling maakt grove fouten....Het belangrijkste kritiekpunt is, dat het een concordante vertaling is. Dat betekent, dat ieder woord slechts één betekenis heeft. En dan kom je op een hele kromme vertaling uit.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 16:53

HANS764 schreef:
Oh hellup,

Wat staat er van zelfbevrediging geschreven? Dat je het niet mag doen omdat je er doof van wordt?

Vanwege de stofexplosie.....Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 15 februari 2011, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 17:16

LEONARD480 schreef:
Ach Carien toch ...zoveel tranen om een picknick ...en wordt mijn eerste keer ...heb blijkbaar veel gemist in mijn leventje Clown smiley

Ach Leonardus...het is ook MIJN eerste keer, Verlegen lachende smiley
dus het is voor mij ook best spannend.

Het lijkt me wel erg leuk ....om jullie te ontmoeten. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op dinsdag 15 februari 2011, 17:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 17:30

CHATULIEM619 schreef:
Een tweede argument dat de NBV hanteert, is dat de vertaling tot goed Nederlands moet leiden. Het nadeel van de HSV en de NBG51 is dat woorden in de bijbel een andere betekenis hebben, dan in het dagelijks leven. Er ontstaat een zgn. bijbeltaal, een taal die alleen maar door christenen begrepen kan worden. Het woord vlees is daar een duidelijk voorbeeld van.
De NBV heeft ervoor gekozen woorden te gebruiken, die in het NL hetzelfde betekenen als in de Bijbel. Daarom is het woord vlees iedere keer anders vertaald en m.i. beter. De Bijbel moet duidelijk zijn voor de mensen die hem lezen.

Verwarring op dit gebied kan gemakkelijk ontstaan. In de beginperiode van het christendom stonden christenen bekend als kannibalen...puur vanwege de misvatting over het gebruik van taal.

'k Kan een heel eind meekomen met je argumenten, 'k ben het met je eens dat je de Bijbel zo dicht mogelijk bij 'gewone' mensen moet brengen. Toch vind ik het soms ook een tekortkoming, dat de NBV alleen maar woorden gebruikt die in het dagelijkse leven gebruikt worden. Neem een woord als zalig, 'k denk nu aan de Zaligsprekingen (Bergrede). Het woord zalig heeft voor mij een veel diepere lading, dan het woord gelukkig. Mensen die alleen de NBV lezen, krijgen dus alleen dat woord te horen. Ook vind ik het jammer/lastig dat verwijswoorden naar bijv. Jezus, met een kleine letter zijn geschreven. Hier schijnt een taalkundige reden achter te zitten, wat dus kennelijk voorrang heeft.

'k Blijf het wel verfrissend vinden, om meerdere vertalingen te gebruiken. Op iedere vertaling is namelijk wel iets aan te merken.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 15 februari 2011, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 17:33

LEONARD480 schreef:
Hoop dat ze lekker zijn, die apfelstrudel ...ben er in oostenrijk/duitsland teveel verwent ...of gaan we aan de poffert...... Smiley met dichtgeplakte mond

Ik vind ze daar heeeerlijk. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley Alleen daarom al, zou je meegaan. Alhoewel, 't gaat me ook wel om de wandeling (minstens 10 km toch, Chat? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley ) en de gezelligheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 17:37

HANNAH810 schreef:
José,
er zijn zo enorm veel kinderen die een warm plekje nodig hebben om te schuilen of verder op te groeien;
wanneer je daarvoor openstaat komen ze vanzelf op je/jullie pad.

er is bijvoorbeeld alleen al binnen de pleegzorg veel behoefte aan weekend-pleeggezinnen, 24 uurs opvang, en vakantie opvang.

zelf heb ik ook geen biologisch eigen kinderen, maar er zijn zoveel kinderen op de wereld om van te houden, dat je hart niet groot genoeg kan zijn!
konden we al die kleintjes maar helpen, he? Knipoog smiley

Zo is het helemaal, Hannah. Lachende smiley En ook als je geen (pleeg)kinderen onder je hoede krijgt, kun je op veel manieren iets (extra's) betekenen voor kinderen. Binnen je familie, de kerk, soms je werk, enz.

Mijn ervaring is dat je ook zeker gelukkig kunt zijn en kunt genieten van kinderen, als je ze zelf niet hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 18:24

MARYLIEN613 schreef:
Hannah kan je dit dan makkelijk als alleenstaande?
ik bedoel ik weet wel dat "jij" dat kan, maar krijg je als alleenstaande hier makkelijk toestemming voor?
en staat hier een min en max leeftijd op als ouder?

marylien, zover ik weet kun je alleen als echtpaar of stel op een lijst komen voor crisis-plaatsingen en perspectiefbiedende plaatsingen (kort en lang verblijf in een pleeggezin)
bij adoptie wordt een maximaal leeftijdsverschil aangehouden van 40 jaar tussen adoptief ouders en kind, en deze lijn wordt ook enigzins meegenomen in de pleegzorgwereld, hoewel er wel zeer regelmatig uitzonderingen op worden gemaakt.

als alleenstaande kun je je volgens mij wel aangeven open te staan voor 24-uurs-opvang, vakantie-opvang, en weekend-pleeggezin.
je gaat dan het zevenstap-programma in, waar je enige informatie krijgt wat het verzorgen van een pleegkind inhoud, en er wordt verschrikkelijk veel persoonlijke informatie van je gevraagd. (die niet iedere aspirant pleegouder naar waarheid invult)
dan wordt er bij justitie nog een "bewijs van goed gedrag" opgevraagd, want als je een strafblad hebt, kom je zowiezo niet in aanmerking.
als laatste volgt een gezins onderzoek, waarbij het hele informatie pakket wordt doorgesproken, en je aan kunt geven of je pleegkinderen wilt opvangen, en zo ja; van welke leeftijd en met welke problematiek je denkt het beste om te kunnen gaan.

of je als alleenstaande gemakkelijk een kind verzorgt ligt dus helemaal aan je eigen draagkracht, beschikbare tijd, en aan hoeveel je wilt investeren.
wat ik wel weet is dat het in de meeste gevallen een stuk minder romantisch is als vaak wordt gedacht;
realiseer je dat je over het algemeen een zeer beschadigd kindje in huis krijgt, met een veel grotere zorgvraag dan het gemiddelde kind.
de meeste kinderen hebben enorm veel meegemaakt, en dan worden zij ook nog eens van hun ouders "afgescheurd".
dit is zowel voor ouders als het kind een drama, en verwacht dus ook niet dat het kind je dankbaar zal zijn, dat je voor hem of haar zorgt; meestal krijg je alle woede en verdriet van het kind en van de ouders over je heen, omdat kinderen loyaal zijn aan hun ouders, en helemaal niet van een pleegouder willen/kunnen houden.
daarnaast heb je te maken met hulpverleners, waarvan je zou verwachten dat zij kunnen samenwerken, en communicatieve vaardigheden en inzicht hebben, hoewel dat niet altijd het geval is.

overigens schakelen sommige kinderen gelukkig heel snel, en kunnen zij zich wél aanpassen aan een nieuwe opvoedsituatie;
je eigen kind zal het echter nooit worden; het ruikt anders, doet anders, en je komt veel trekken van biologische ouders tegen.
dit onbewuste proces van hechting, en de eventuele onbewuste behoefte van een pleegouder aan erkenning voor de verzorging, zorgt er soms voor dat pleegouders zich minder goed aan het kind kunnen hechten, en de plaatsing afgebroken wordt.
als je overweegt om pleegkinderen in huis te nemen, doe dat dan niet impulsief, maar laat je goed voorlichten.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 15 februari 2011, 19:54
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 18:29

10 Verwerp een kettersen mens na de eerste en tweede vermaning; 11 Wetende, dat de zodanige verkeerd is, en zondigt, zijnde bij zichzelf veroordeeld.

[10] Iemand die tweedracht zaait, moet u afwijzen na hem eens en nogmaals gewaarschuwd te hebben, [11] in de overtuiging dat zo iemand op de verkeerde weg is en met zijn zonde zichzelf veroordeelt.

10] Wie na twee keer te zijn terechtgewezen nog steeds verdeeldheid zaait, moet je uit de gemeente verwijderen; [11] je weet dat zo iemand het spoor volkomen bijster is en door te zondigen zichzelf veroordeelt.

Ik vind de laatste toch echt het duidelijkst.
(zalig zijn de armen des geest..........)
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 18:44

HANS764 schreef:
Wat is er toch mis met witte sokken? 10 Witte sokken kosten €5,= als ik sokken zou moeten dragen die niet wit zijn, betaal ik €16,= voor één paar.

Maar ik draag al jaaaaren geen sokken meer. Gewoon met blote poten in de sandalen, en dat deed ik ook afgelopen winter... das zaaaalig en je ziet al die mensen kijken en dan brrrrrrr doen, terwijl ik juist lekkere warme voetjes had.

moet hele zin lezen hé... witte sokken IN zwarte mocasinschoenen
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:05

Het lastige is, ik had nog met iemand willen nababbelen maar die was zo druk in gesprek met een groepje dat ik ze maar niet heb gestoord.

Maar als die persoon haar account nooit activeert schiet het niet op.

En trouwens, de gebruikersnaam was zo complex dat ik die na 2 rondes alweer kwijt was.

Volgende keer toch maar storen in een groepje Twijfelende smiley

Dat is het um, de helft is niet lid, gaat naar een feest en doet verder niets of weinig met dat account (is mijn indruk, op een enkeling na dan).
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:14

THOMAS968 schreef:
Het weren van gehuwde stellen is helemaal niet aan de orde. Een beetje zielig ook om dat te willen. Henk en Robbedoes, Saskia en Aernout, Pieter en Annette, het zijn en waren pareltjes op CM. Bovendien ontstaan hier stellen en dat is ook best wel gezellig. Kleingeestig om deze mensen te willen weren en bovendien is er niets binnen de regelgeving van CM wat hun aanwezigheid in de weg staat. Suggereren dat gehuwde stellen hier niet mogen zijn, zegt eerder iets van degene die dit kennelijk wil.

Thomas.

ik heb over dit stukje/kopje nagedacht en ik wil hier toch graag even op reageren. niet zo zeer op thomas hier nu op dit moment zegt maar over het algemeen.

ik ben nieuw hier op cm. en zo gezegt "op zoek". ik heb na enig zwerven op datingsites de keuze gemaakt dat boven alles ik graag een relatie zou willen hebben waarbij de man God kent etc.
nu is het zo dat ik 6 matches heb. maar.................

van die 6 matches zijn er 4 bezet.
nu kan je dan zeggen, daar kan je vrienden mee worden. dat is zo. maar dat is voor mij niet de insteek om lid te worden van cm.
het wordt voor mij lastig "zoeken" zo. nu is het niet zo dat ik alle reeds gebonden mensen hier weg wil hebben. absoluut niet. maar het is wel mistig zo. misschien dat cm een aparte lijn kan/wil maken om beide kanten tegemoet te komen????
Naar boven

Auteur Bericht
EGGIE989

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:15

Tja, ik kan als vrijgel geen kinderen krijgen (binnen een huwelijk dan want donor worden vind ik niet passen bij mijn geloof)

M.a.w. als vrijgezel kan je dus ook geen kinderen krijgen en ik heb het idee dat andere mensen daar nooit zo bij stil staan. Ik denk dat bij sommigen het verdriet ook groot kan zijn want omdat je geen partner hebt... kan je zowiezo geen kinderen krijgen dus het verdriet blijft (bij de personen die het als een verdriet zien).
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:17

Leonard, de ervaring van vorig jaar heeft geleerd dat (lang) niet iedereen op komt dagen. en mocht het evenwicht ècht uit balans raken, dan zal ik mij eens achter de oren krabbelen... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:28

LEONARD480 schreef:
Hannah er dreigt een mannen tekort te ontstaan help Geschokte, onthutste smiley

neuuuu
die kunnen we wel missen, joh........... Engeltje smiley Clown smiley

bovendien, waarmee kan ik je helpen, over het algemeen wordt ik niet voor man aangezien, hoor leonard!!

krabbelen nog niet nodig, griffin; (kom maar gewoon)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 15 februari 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:29

REBECCA667 schreef:
ik heb over dit stukje/kopje nagedacht en ik wil hier toch graag even op reageren. niet zo zeer op thomas hier nu op dit moment zegt maar over het algemeen.

ik ben nieuw hier op cm. en zo gezegt "op zoek". ik heb na enig zwerven op datingsites de keuze gemaakt dat boven alles ik graag een relatie zou willen hebben waarbij de man God kent etc.

nu kan je dan zeggen, daar kan je vrienden mee worden. dat is zo. maar dat is voor mij niet de insteek om lid te worden van cm.
het wordt voor mij lastig "zoeken" zo. nu is het niet zo dat ik alle reeds gebonden mensen hier weg wil hebben. absoluut niet. maar het is wel mistig zo. misschien dat cm een aparte lijn kan/wil maken om beide kanten tegemoet te komen????

wauw Rebecca,
voor jou is het dus echt zoeken naar één die vrij is en kijken of het klikt?
Ik gun het jou hoor,
maar khoop je ook niet teveel teleurstellingen toe,
ik heb ondertussen geleerd, wat je wil forceren lukt niet,
bij mij niet,
ik geloof meer in iets dat kan groeien,
en zodoende meestal begint met vriendschap,
mss heb jij meer succes,
ik ga alvast duimen voor jou meid!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 15 februari 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:38

HANNAH810 schreef:
krabbelen nog niet nodig, griffin

ja, maar als ik jeuk achter mijn oor heb, zal 't toch moeten....

Clown smiley

ik wil ook helemaal n i e t het laatste woord hebben...

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 15 februari 2011, 19:50
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:42

GRIFFIN748 schreef:

ik wil ook helemaal niet het laatste woord hebben...

wat een zelfkennis!! Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:46

HANS764 schreef:
---------------------------------------------------------------------------
Ik, en ook talloze broeders en zusters, komen té vaak mensen tegen, die wél een relatie willen aangaan, maar niet het drievoudig snoer.
  • Pre 4:12 En indien iemand den een mocht overweldigen, zo zullen de twee tegen hem bestaan; en een drievoudig snoer wordt niet haast gebroken.
Kortgeleden een broeder, wie ik te hulp schoot omdat hij niet zoveel kennis heeft aangaande het Woord, om een dame van zijn leeftijd te vertellen van het Woord van God. Ze was zeer geïnteresseerd, zoals ze zelf zei. Ze kreeg zelfs gratis een Bijbel mee... maar na een maand of drie bleek dat ze zich de moeite niet had genomen om ze te lezen, maar ze heeft wel moeite gedaan hem te verleiden. Maar ik hoefde hem gelukkig niet te waarschuwen voor wat staat geschreven in Spreuken 5.

Ik kan ook tig meiden aan de haak slaan. Ik heb sowieso al twee buurvrouwen wanneer ik ja zou zeggen, ik ze gelijk kan strikken, maar de ellende is dat ze Hem, Die bij mij op de 1e plaats staat, niet blieven!!

je redenatie dat je een relatie zoekt met een vrouw die God kent en de bijbels als haar leidraad is begrijpelijk. maar voor de rest kan ik je niet volgen.

heb je wel eens van trots gehoord? 2 vrouwen die aan je voeten vallen op een woord van jouw?
veroordeling? zij kreeg een GRATIS bijbel maar had er na 3 maanden nog niet in gelezen maar wilde de man wel verleiden?

wat zegt de bijbel over deze zaken.

een bijbeltekst die elke christen zou moeten kennen en doordrenkt zou behoren te zijn zijn in mijn ogen de tekst van liefde is...........

goedentieren, pronkt niet, is niet trots, veroordeelt niet,........

is er een man hier op cm die die woorden kent en ook toepast in zijn dagelijks leven en boven de 45 is???????????? of vrouw. ook goed natuurlijk. een goede vriendschap is ook veel waard.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:48

Voor iedereen:

http://www.pzc.nl/nieuws/algemeen/binnenland/8146573/Internetdating-biedt-uitkomst-voor-christen.ece
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:48

EGGIE989 schreef:
Tja, ik kan als vrijgel geen kinderen krijgen (binnen een huwelijk dan want donor worden vind ik niet passen bij mijn geloof)

M.a.w. als vrijgezel kan je dus ook geen kinderen krijgen en ik heb het idee dat andere mensen daar nooit zo bij stil staan. Ik denk dat bij sommigen het verdriet ook groot kan zijn want omdat je geen partner hebt... kan je zowiezo geen kinderen krijgen dus het verdriet blijft (bij de personen die het als een verdriet zien).

Klopt wel Eggie, daar is niet zoveel aandacht voor. Vaak denken mensen daar ook niet aan. Er wordt ook gerust tegen je gezegd ‘wat erg, dat dat stel geen kinderen kan krijgen’. En dan wordt er van je verwacht, dat je gevoelig en meelevend reageert. Dat heb ik wel eens lastig gevonden. Er is veel meer geschreven voor en over echtparen, die ongewild kinderloos zijn. Een paar jaar geleden stond er in de Eva wel een heel goed artikel over ‘single en kinderwens’, wat – heb ik gemerkt – voor een aantal mensen (fijn gesprek over gehad) een eye-opener was. Zo’n artikel of iets meer aandacht voor dit onderwerp, kan wel helpen om het makkelijker bespreekbaar te maken. ‘k Heb zelf gemerkt dat ik het meest heb (gehad) aan mensen, die in eenzelfde situatie zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:50

REBECCA667 schreef:

Je bent nieuw hier, Rebecca en eigenlijk moet je de achtergrond hiervan kennen. De stellen waarover ik het heb, hebben elkaar hier gevonden, gaven dat ook duidelijk aan naar iedereen en vonden het gezellig om te blijven. Dat vonden anderen ook. Nu kun je heel achterdochtig daarom doen maar op het gedrag van deze mensen is op geen enkele wijze iets aan te merken. Er zijn echter door een lid of leden mailtjes verzonden dat het niet zou horen en kennelijk niet op een erg prettige wijze.
Er is echter geen sprake van dat deze getrouwde stellen ook maar iets onoorbaars in relationele zin hebben gedaan of hebben geprobeerd - en dat in de verste verte niet. Mogelijk is het gesuggereerd. Een van de getrouwde vrouwen is ook teleurgesteld weggegaan na vervelend benaderd te zijn hierover. Maar het gaat hier dus niet om getrouwde stellen die op CM blijven om populair gezegd nog wat te kunnen "rotzooien", zeker niet. Dat zou hier ook tot grote weerstand leiden.
Verder bepaal je het aantal matches zelf door de criteria aan te passen. CM kent ook een systeem van lincs, overigens gewoon een computer die punten toekent op basis van wederzijds ingevulde kenmerken. Het bespaart wat gezoek, want helemaal onzin is het niet. Alleen kan een computerberekening alleen iets zeggen over wat meetbare zaken als hetzelfde opleidingsniveau, leeftijd, woonplaats en dergelijke. De overige gesloten vragen tellen ook mee. Meer dan een aardige indicatie is het niet, maar het kan best wat helpen. Verschillen zijn pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn. Zo simpel is het dan ook wel weer.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 februari 2011, 20:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:50

http://www.youtube.com/watch?v=owIyrXYG3ww

Jullie dames moeten helaas nog een poosje wachten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:51

MARIO216 schreef:
Voor iedereen:

http://www.pzc.nl/nieuws/algemeen/binnenland/8146573/Internetdating-biedt-uitkomst-voor-christen.ece

Leuk om te lezen, Mario. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:53

HANNAH810 schreef:
wat een zelfkennis!! Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

ik moet steeds een stap opzij doen om weer in mijn schoenen te lopen... Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:09

MARIJAN072 schreef:
Leuk om te lezen, Mario. Lachende smiley

had het ook al gelezen , Mario Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
REBECCA667

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:11

MARYLIEN613 schreef:
wauw Rebecca,
voor jou is het dus echt zoeken naar één die vrij is en kijken of het klikt?
Ik gun het jou hoor,
maar khoop je ook niet teveel teleurstellingen toe,
ik heb ondertussen geleerd, wat je wil forceren lukt niet,
bij mij niet,
ik geloof meer in iets dat kan groeien,
en zodoende meestal begint met vriendschap,
mss heb jij meer succes,
ik ga alvast duimen voor jou meid!

tja eigenlijk wel. Lachende smiley
ik ben een serieus persoon en hoewel ik ook erg spontaan ben vind ik een relatie een serieuze zaak.
daarnaast ben ik ook erg ouderwets in mijn opvattingen.
dat besef ik mij heel goed maar schaam mij er niet voor. dus als ik tegen mijn gevoel in de moed opbreng om te reageren op een profiel en dan te horen krijg van een man in kwestie dat hij al iemand gevonden heeft. vind ik dat heel erg leuk voor de man en de vrouw in kwestie, maar schaam ik mij toch ook een beetje en denk ik wel bij mijzelf, of er niet een mogelijkheid is voor cm om naast de items als fototoestelletjes en hartjes en klokjes ook een item gemaakt zou kunnen worden waardoor je kan zien dat de man al voorzien is. want ouderwets als ik ben. als de man een vrouw heeft is hij voor mij als chat verboden terrein. ik hoef dat niet zo nodig, chatten met een gebonden man. ik voor mij vind dat een hellend terrein.
en daarom maakt een mengelmoes het voor mij wat moeilijk. mistig. ik heb wel al ontdekt dat dit forum op zich ook erg leuk is.

daarnaast vind ik het heel erg dat er mensen zijn die zo weinig liefdevol zijn dat ze mensen vervelende mailjtes sturen om ze te verwonden of weg te sturen.
van mij mag iedereen blijven en gelukkig zijn met cm en met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
MADELIEF469

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 20:22

Ik ben het helemaal met Thomas eens, de stellen die er zijn en willen blijven zijn net zo welkom als alleengaanden of juist iemand die 'alleen maar' vriendschap zoekt.

De klokjes zijn er niet voor niets, een klokje bij een profiel is duidelijk genoeg...even een time out voor de desbetreffende persoon. En dat wil niet zeggen dat hij of zij op dat moment in een relatie zit , maar wel dat die persoon even andere dingen aan zijn of haar hoofd heeft.

Verder zijn er natuurlijk de zoekopties, even klikken en hoppaaaaa...een legio aan mannen van alle soorten en maten Knipoog smiley
Maar als je even verder kijkt en de extra zoekopties aanklikt kunt je ook aangeven dat je géén getrouwde mannen zoekt voor vriendschappen of mannen die in een relatie zitten. Die krijg je dan ook niet in je lijst.
Dus je kunt voor de matches gaan, of voor de lincscore, of je neemt iets meer moeite en krijgt wat je echt zoekt...

Extra zoekopties
Met deze extra zoekopties kun je zoeken naar leden op grond van de antwoorden die ze hebben gegeven op de meerkeuze-vragen. Je kunt per vraag meerdere antwoorden aanvinken; het systeem zoekt dan naar mensen die één van de aangevinkte antwoorden op de betreffende vraag hebben gegeven. Vink alleen antwoorden aan bij vragen die je relevant vindt; indien je geen enkel antwoord van een bepaalde vraag aanvinkt, slaat het systeem deze vraag over tijdens het zoeken.

just my 2 cents.. Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 ... 6194 Volgende
Pagina 1940 van 6194